Sabtu, 19 Mei 2012

BILA APA YANG DIBUAT TAK MENJADI...MALAH LAGI MALU...JUGA LAGI TERSEPIT...AJAKAN ATAU PERKARA YANG KITA SURUH ADA AURA@NUR ATAU MENJADI(JADI IKUTAN) JIKA KITA TELAH MENGAMAL DENGAN SUNGGUH2NYA...IKHLAS KERANA ALLAH SAJA...BERKEKALAN@ISTIQOMAH...JIKA TIDAK ...MAKA JADI TEMBERANG AJE LAH....

Daftar pemilih: JPN, SPR jangan ‘pekak badak’

Harakahdaily, 18 Mei 2012
KUALA LUMPUR, 18 Mei: Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia menyifatkan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Malaysia sebagai ‘pekak badak’ dan degil kerana masih lagi tidak mengambil peduli terhadap bantahan rakyat terhadap daftar pemilih yang masih ‘kotor dan tidak bersih’ dan perlu segera dibersihkan sebelum pilihanraya umum ke 13.

“Sehingga hari ini masih ada lagi kes-kes yang meragukan di dalam daftar pemilih dan ianya akan terus dibongkarkan oleh Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia,” kata Ketua Pengarahnya, Mohd Sany Hamzan (gambar).

Beliau berkata, pihaknya cukup risau dengan kes terbaru yang melibatkan ‘kecuaian’ JPN dan SPR telah menimpa Puan Tamil Malar a/p Subramaniam yang telah kehilangan hak beliau sebagai pengundi berdaftar kepada Mansor bin Jali kerana masing-masing mempunyai no kad pengenalan yang sama, 750516085360.

Selain itu tempat mengundi masing-masing pun berbeza dengan seorang pengundi di Perak dan Melaka.

Katanya, Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia melihat ‘kecuaian’ yang berlaku adalah disebabkan sikap tidak serius JPN dan SPR di dalam memastikan pilihanraya yang akan datang berjalan dalam suasana yang telus ataupun itu adalah salah satu ‘bantuan’ daripada pihak-pihak agensi kerajaan untuk membantu kemenangan Umno dan Barisan Nasional.

Justeru, ujarnya lagi Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia tidak menolak kemungkinan kes-kes sebegini juga berlaku di negeri-negeri lain.

Oleh itu, kata beliau Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia meminta JPN dan SPR supaya jangan mengkhianati amanah rakyat untuk mendapatkan satu pilihanraya yang telus dan adil.

Tambahnya, JPN dan SPR perlu menjadikan diri sebagai agensi yang berwibawa dan tidak mudah menjadi lembu yang dicucuk hidung semata.

“Selain itu, Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia mengarahkan kepada jentera pilihanraya di peringkat pemuda negeri dan kawasan-kawasan untuk melakukan semakan terhadap pengundi-pengundi sedia ada dan melaporkan sekiranya berlaku kes-kes yang meragukan supaya dapat diambil tindakan segera,” ujarnya lagi.

Penulis terbit buku khas pertikai wasatiyyah Najib

Muhammad Faizal, 18 Mei 2012
KUALA LUMPUR: Penulis, S H Alattas menulis buku khas bertajuk 'Memo untuk Najib' bagi menceritakan wasatiyyah yang diwar-warkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang tidak sedikit pun membayangkan orang nombor satu Umno itu memahami konsep yang dicadangkan.

Bagi beliau, wasatiyyah membawa maksud kesederhanaan dan harus dimanifestasikan dalam semua bidang kehidupan sama ada politik, ekonomi, sosial dan pendidikan termasuk juga mengelola pantadbiran negara.

Dalam tulisannya lagi, beliau menulis, Najib tidak patut lupa dengan kedudukan beliau sebagai Perdana Mentari yang mempunyai seorang isteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang cukup terkenal dengan pelbagai dakwaan mengenai sikap bermewah mewahan dalam berbelanja.

Rakyat pastinya tidak pernah lupa dengan laporan-laporan yang membabitkan Rosmah selaku 'wanita pertama' dalam pelbagai isu termasuk pembelian beg tangan ratusan ribu ringgit dan yang terbaru melibatkan kos perbelanjaan majlis pertunangan anaknya yang menelan belanja RM409,767 yang kemudiannya dinafikan oleh sebuah hotel terkemuka.

Jelas penulis itu lagi, rakyat tidak boleh hanya menutup sebelah mata dengan hanya penafian oleh pihak hotel berkenaan kerana apa yang berlaku dalam isu perbelanjaan mewah dan melampau keluarga Najib tidak boleh disembunyikan daripada pengetahuan awam.

Malah jika Najib menyatakan beliau mampu untuk membiayai majlis tersebut atas kapasiti peribadinya, namun ia bukan sesuatu yang boleh dibanggakan.

S H Alattas menceritakan di mata rakyat bawahan, ianya juga adalah simbol pembaziran dan melampau oleh pemimpin negara dan mungkin ia adalah simbol kebencian rakyat terhadap pemimpin negara yang suka hidup bermewah.

Menurut penulis, apalah ada pada ungkapan wasatiyyah yang disebutkan Najib jika dalam keadaan rakyat hidup tersepit dengan kos sara hidup, kedua suami isteri itu terus hidup bermewah.

Rakyat akan terus mempertikaikan konsep wasatiyyah Najib dengan merelakan Rosmah terkait dengan dakwaan membawa masuk cincin keluaran khas Jacob & co. RM24 juta kononya atas dasar pertunjukan sulit semata-mata.

Rakyat akan terus mengenang sikap wasatiyyah keluarga Najib yang hanya menunjukkan sikap bermewah terlampau yang cukup jauh bezanya dengan kehidupan rakyat.

Sementara itu melalui buku yang sama, penulis juga turut menceritakan '13 dalil kenapa Najib mesti letak jawatan'.

Selangor ada kelebihan jika pilihan raya berasingan

Nazli Ibrahim, Selangorku, 18 Mei 2012


SHAH ALAM: Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor akan memperolehi kelebihan sekiranya ia mengadakan pilihanraya bagi peringkat negeri secara berasingan daripada pilihanraya parlimen peringkat pusat.

Penganalisis politik Merdeka Center, Ibrahim Sufian (gambar bawah) berkata terdapat tiga faktor utama yang akan memberi kelebihan kepada Kerajaan Selangor sekirannya ini berlaku.

“Memang beri kelebihan kepada Kerajaan PR Selangor kerana terdapat beberapa kontroversi berhubung daftar pemilih dan perjalanan pilihan raya.

“Jadi sekiranya pilihan raya negeri tak dijalankan selari dengan peringkat parlimen, kelemahan-kelemahan ini akan timbul semasa pilihan raya umum berlangsung.

“Ia akan beri kesempatan kepada kerajaan negeri untuk mengenalpasti kelemahan perjalanan pilihan raya dan ada ruang untuk diperbaiki,” kata Ibrahim.

Menurut Ibrahim lagi, pilihan raya berasingan akan membolehkan pemimpin di peringkat negeri membantu rakan mereka di peringkat pusat.

“Walaupun pilihan raya negeri akan menyebabkan pemimpin Umno-BN lain bertumpu di Selangor, tetapi situasinya seimbang kerana pemimpin Pakatan dari negeri lain turut turun melakukan perkara yang sama.

Ketiga, kata Ibrahim, kerajaan negeri dapat meneruskan program seperti biasa walaupun kakitangan kerajaan pusat terlibat dengan pilihanraya.

“Di Selangor, dasar dan program kerajaan negeri masih dapat diteruskan seperti biasa.

“Menyalurkan peruntukan di Selangor oleh kerajaan negeri pun tak boleh dituduh sebagai pancing undi sebab mereka sedang menyalurkan pelbagai peruntukan daripada belanjawan 2012, geran Selangorku dan lain-lain,” ujar Ibrahim lagi.

Baru-baru ini, Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata beliau hanya akan membubarkan Dewan Selangor selepas daftar pemilih dibersihkan daripada pemilih yang statusnya meragukan.

Mengikut anggaran Abdul Khalid, usaha menjejaki pemilih di Selangor menerusi program “Selangorku Bersih” hanya akan selesai pada akhir bulan Julai.

Abdul Khalid juga berkata, Kerajaan Selangor mahu memastikan bahawa dana di dalam belanjawan negeri 2012 dan Geran Selangorku habis diagihkan sebelum pilihanraya negeri diadakan.

Muzakarah: Sudah bertahun Umno tak sahut

Harakahdaily, 18 Mei 2012
KUALA LUMPUR, 18 Mei: Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) melihat kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yassin, Timbalan Perdana Menteri berkenaan pelawaan bermuzakarah antara Umno dengan PAS sebagai idea lapuk yang dikitar semula.

“Ini kerana Umno tidak pernah ikhlas mahu mengadakan muzakarah dan sudah bertahun idea ini dilontarkan namun tidak pernah mereka serius menyahutnya setiap kali cadangan ini dibuat,” kata Ketua Penerangannya, Riduan Mohd Nor.

Katanya, DPPM menganggap pelawaan muzakarah dengan Umno adalah tindakan terdesak bagi menyelamatkan jangka hayat mereka yang sudah tinggal beberapa bulan sahaja lagi.

Menurutnya, mereka menganggap muzakarah akan memberikan kekuatan politik dan boleh memenangkan mereka sehingga menyebabkan keresahan di kalangan pemimpin, ahli dan penyokong PAS serta Pakatan Rakyat.

Hakikatnya, kata beliau umum telah memahami sepak terajang politik sedemikian dan tindakan ini hanya menambah kekuatan sokongan terhadap PAS.

Justeru, ujarnya DPPM merasa kesal kerana dalam keadaan terdesak begini barulah Umno mahu mengadakan muzakarah dengan PAS sedangkan selama ini PAS yang paling kuat difitnah dan dikutuk.

“PAS dan pemimpin tertingginya dituduh sesat, jumud, tidak bertamadun, konservatif, memecahbelahkan masyarakat, menyalahgunakan Islam demi kepentingan politik, serta tuduhan yang maha berat terhadap YAB Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat – Mursyidul Am PAS sebagai ‘bapa kafir’.

“Dalam keadaan demikian tidak sekelumit pun PAS dibenarkan membela diri untuk menjawab tohmahan liar tersebut,” ujarnya.

Katanya lagi, agak menghairankan parti yang dituduh sesat, jumud dan lemah diajak berbincang pula.

“DPPM menegaskan bahawa pucuk pimpinan PAS bersedia mengadakan muzakarah dengan pemimpin Umno untuk kepentingan agama Islam, bangsa Melayu dan negara,” ujarnya.

Tegasnya, PAS sedia atas platform apa pun sama ada muzakarah, dialog, debat, forum dan lain-lain dan bersedia di mana-mana pentas sekalipun.

Beliau berkata, yang hanya PAS inginkan adalah muzakarah tersebut diadakan secara terbuka supaya rakyat dapat menilai dan melihat isi muzakarah tersebut.

Jelasnya, PAS tidak mahu ianya dibuat secara tertutup kerana ia menghalang maklumat daripada pengetahuan rakyat.

Malah, ujarnya PAS secara konsisten mengajak Umno untuk berdebat dalam pelbagai isu termasuk politik dan pembangunan negara.

Beliau menegaskan lagi, PAS bersedia menawarkan pemimpin-pemimpin kanan untuk bermuzakarah dengan mana-mana pemimpin tertinggi Umno.

Selain itu, ujarnya DPPM juga mencadangkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai pemimpin Pakatan Rakyat berdebat dengan Perdana Menteri dalam pelbagai isu.

Majlis sertai PAS di merata Sabah

Harakahdaily, 18 Mei 2012

(Azman [kanan sekali] menerima borang memohon menjadi ahli PAS dari Sairin Muyang)

KINABATANGAN: PAS berkembang pesat di Negeri Bawah Bayu dengan majlis penyertaan menjadi ahli PAS berlaku di mana-mana sahaja pemimpin PAS pergi.

Yang menyertai PAS pula bukannya rakyat biasa tetapi para pemimpin masyarakat tempatan.

Di Kampung Bukit Garam, Kinabatangan, 15 menyertai PAS dengan diketuai oleh bekas Ketua Anak Negeri Dun Sukau, Sairin Muyang.

Beliau yang merupakan bekas Ketua Umno cawangan Bukit Garam menyerahkan borang penyertaan kepada Azman Shapawi Abdul Rani, AJK Lajnah Penerangan PAS Pusat.

Ia diadakan dalam satu majlis yang penuh meriah di rumah Sairin Muyang sendiri.

Turut serta di majlis itu adalah  Yang Dipertua PAS Kawasan, wakil PKR dan Pengarah Piliharaya PAS Kawasan Kinabatangan, Encik Innah Tuton.

Sebelum itu, Azman memberikan tazkirah di Masjid Al-Ghaffar, Batu 8, Kota Kinabatangan.

Azman adalah salah seorang AJK Lajnah Penerangan PAS yang menyertai ekspedisi ke Sandakan, Sabah mulai 14 hingga 16 Mei lepas.

Pada 14 Mei, rombongan yang diketuai Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man itu merasmikan surau Al-Harakah di Pulau Shanghai, setengah jam menaiki bot dari perlabuhan Sandakan.

Di majlis itu, lebih 25 penduduk pulau itu menerima sijil keahlian PAS selepas mereka membuat permohonan menyertai PAS dalam kunjungan pertama rombongan pada Disember 2011 lalu.

Pada 15 Mei, 25 penduduk Pulau Tanjung Batu juga dalam Parlimen Kinabatangan mengisi borang permohonan untuk menyertai PAS.

Mereka diketuai sendiri oleh Ketua Kampung mereka, Selamat bin Abdillah. (gambar atas)

Ganti Majlis Peguam gimik Umno - Aziz Bari

Tarmizi Mohd Jam, 18 Mei 2012
KUALA LUMPUR: Umno-BN makin terdesak apabila membangkitkan isu penubuhan akademi undang-undang bagi menggantikan Majlis Peguam yang mencetuskan pandangan tidak menyebelahi mereka mengenai Perhimpunan Aman Bersih 3.0.
Tegas pakar Perlembagaan, Dr Abdul Aziz Bari, isu ini telah banyak kali dibangkitkan tetapi ia hanya menjadi gimik Umno sahaja.

"Mereka melihat badan seperti itu hanya sebagai satu lagi institusi untuk menempatkan para pengampu dan kroni Umno sama seperti kebanyakan agensi termasuk universiti dan IPTA", ujarnya.

Apa pun, tambah Aziz, institusi seperti akademi undang-undang mempunyai peranan dan fungsi yang tertentu yang berbeza dengan fungsi Majlis Peguam.

"Majlis Peguam, sama seperti MMA dalam konteks doktor perubatan atau Lembaga Arkitek mempunyai peranan dan kuasa memantau profesyen berkenaan," katanya.

Beliau berasa hairan mengapa menteri-menteri Umno, termasuk yang berkelayakan sebagai peguam, boleh mengarut dan setuju dengan cadangan menubuhkan majlis peguam yang baru.

"Mungkin itu sebabnya mengapa menteri-menteri Umno yang berkelayakan sebagai peguam sering merepek dan bercakap tidak berdasarkan undang-undang," ujarnya sinis.

Bagi beliau, tidak perlu ada Majlis Peguam yang baru hanya kerana Umno-BN tidak senang dengan yang ada sekarang kerana isu ini bukan perkara baru.

"Ia telah berulang kali dibangkitkan oleh Umno, khususnya apabila Majlis Peguam mengambil pendirian yang tidak mereka sukai.

"Tetapi nanti apabila majlis mengeluarkan pendapat yang Umno suka parti itu akan berdiam diri dan isu itu akan mati begitu sahaja," tambah mantan profesor undang-undang UIAM itu.

Aziz berkata, Majlis Peguam bukanlah Badan Bukan Kerajaan atau NGO, sebaliknya, jelas beliau, ia adalah sebuah badan berkanun yang diwujudkan melalui akta parlimen.

Tiada kuasa: Peter Chin budak suruhan Umno?

Harakahdaily, 18 Mei 2012
KUALA LUMPUR: Menteri Tenaga, Teknoloji Hijau dan Air, Datuk Seri Peter Chin Fah Kui disifatkan sebagai budak suruhan Umno sahaja apabila gagal melaksanakan tugasnya sebagai menteri.

Sehubungan itu, Exco kerajaan negeri Selangor, Dr. Xavier Jayakumar (gambar) menyarankan agar beliau meletakkan jawatan sebagai menteri.

Ini lanjutan kepada laporan akhbar Sinar Harian pada 16 Mei 2012 atas tajok : “Tak Boleh Paksa Syarikat Air” – Menteri Tiada Kuasa Minta Syarikat Konsesi Setuju Cadangan Struktur Semula Air”

Menurut Xavier, Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin Selangor, kerajaan negeri Selangor melahirkan rasa kesal dengan jawapan Peter Chin itu yang mengatakan bahawa beliau tiada kuasa berbuat demikian.

"Apa yang jelas kepada kita ialah beliau sebenarnya bukan tidak mempunyai kuasa sebagai Menteri Pusat tetapi kuasa beliau ‘tidak laku’ terhadap syarikat milik kroni UMNO/BN seperti syarikat konsesi Puncak Niaga dan Syabas, dua buah syarikat milik bekas Bendahari UMNO Selangor.

"Lantaran itu kita melihat Peter Chin hanyalah bertindak sebagai ‘budak suruhan’ kepada UMNO/BN dan adalah wajar beliau melepaskan jawatannya sebagai seorang Menteri Pusat dengan kadar segera kerana gagal melaksanakan tanggungjawabnya," kata Xevier.

Kerajaan negeri, katanya, akan meminta  Penasihat Undang-Undang Kerajaan Negeri untuk menfailkan ‘judicial review’ bagi tujuan mendapatkan Mahkamah memperjelaskan ‘kuasa’ Menteri tersebut.

Senaman punggung: Umno malukan Melayu, Islam

Abdul Aziz Mustafa, 18 Mei 2012
KUALA LUMPUR: Umno terbukti tiada lagi rasa malu kerana menggunakan cara yang hina dan biadab untuk menghukum Bersih, kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar.

"Akhirnya, kawan Umno sendiri, (Presiden Gerakan, Tan Sri Dr) Koh Tsu Koon mengecam tindakan membuat senaman punggung di hadapan rumah (Pengerusi Bersih, Datuk S) Ambiga itu.

"Tetapi saya yakin kecaman Koh itu tidak akan memberi apa-apa perbezaan dan tidak memberi apa-apa kesan kerana Umno sendiri semakin membuktikan ia tidak ada lagi mempunyai adab dan rasa malu," kata beliau sambil menyatakan beliau diberitahu bahawa-bahawa blog-blog Umno saling mengucapkan tahniah kepada mereka yang membuli Ambiga itu.

Koh menyifatkan tindakan penungging-penungging punggung itu sebagai sebagai kasar dan tidak sensitif.

Bagi Mahfuz, sekalipun Umno mahu melepaskan geram kerana terlalu kecewa dengan kehadiran ratusan ribu rakyat berbilang kaum dalam perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu, mereka tidak perlu menggunakan cara yang tidak beradab dan jijik sehingga melalukan gangguan seksual di hadapan rumah mangsa yang hendak dibuli.

"Bila Umno buat perkara yang jijik dan biadab seperti itu, ia terpalit juga kepada umat Islam lain yang tidak bersalah.

"Sekarang bila kawan Umno yang bukan Islam mengkritik tindakan itu, adakah mereka fikir umat Islam lain tidak rasa malu dengan perbuatan itu.

"Mentang-mentang ada kuasa, senang-senang membuli orang dengan aksi biadab menungging punggung," kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu.

Mahfuz bertambah kesal kerana tindakan buli demi buli itu melarat kepada tuduhan tanpa usul periksa ke atas rakyat yang tidak bersalah.

"Terbaru, Ketua AMK Sik (Ngah Habib Mahyudin) disiasat dan dituduh mengancam mahu membunuh polis di dalam ceramahnya.

"Tanpa bertanya kepadanya, media-media pro-Umno membuli beliau apabila membuat laporan palsu kononnya beliau membuat ancaman itu," katanya.

Mahfuz mempersoalkan, adakah polis mempunyai rakaman apa yang didakwa sebagai ancaman itu sebelum memanggil Ngah untuk disiasat.

Ngah yang juga Ketua Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Kedah dibebaskan selepas disiasat.

Ditanya mengenai kenyataan Menteri Daklam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein kononnya tindakan akan diambil kepada sesiapa sahaja yang melanggar undang-undang dalam perhimpunan Bersih 3.0 itu termasuk pihak polis, Mahfuz hanya berkata: "Dia sudah bohong pasal SOP".

Hishammuddin sebelum ini mendakwa, tindakan polis merampas kamera dan kad memori wartawan yang membuat liputan perhimpunan itu adalah mengikut garis panduan operasi polis (SOP).

Tetapi selepas itu, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar menjelaskan bahawa tindakan polis merampas kamera dan rakaman wartawan itu bukan sebahagian daripada SOP.

Senaman punggung: Lebih banyak aksi ‘bertamadun’

Lim Kit Siang, 17 Mei 2012
Apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib memberi komen mengenai “musuh yang tidak bertamadun” yang akan memusnahkan negara ini perhimpunan sambutan ulangtahun UMNO di Stadium Bukit Jalil pada Jumaat lepas, apa yang tertera di fikiran setiap rakyat Malaysia adalah dua aksi yang tidak “bertamadun” yang berlangsung sehari sebelum perhimpunan tersebut – ‘upacara pengebumian’ anjuran Perkasa di hadapan rumah kediaman Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan gerai menjual ‘burger’ yang dibuka di hadapan rumah kediaman Pengerusi Bersama Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan di Bukit Damansara, Kuala Lumpur.


Sejak peristiwa tersebut, muncul pula aksi yang tidak “bertamadun” versi ketiga yang tidak pernah berlaku dalam sejarah politik dan sejarah negara Malaysia dalam tempoh 54 tahun ini – tarian menonggeng “senaman punggung” yang menjengkelkan oleh sekumpulan veteran angkatan tentera di hadapan kediaman Ambiga dua hari yang lalu yang jelas menjanjikan lebih banyak aksi yang tidak “bertamadun” dalam masa akan datang.

Apa yang memeranjatkan adalah aksi-aksi yang tidak “bertamadun” ini telah mendapat kelulusan dan sokongan daripada personaliti yang terkemuka dalam badan kerajaan – terutama sekali Timbalan Ketua Polis Negara  Datuk Seri Abdul Khalid Abu Bakar dan beberapa Menteri yang lain yang mempersoalkan jika mendirikan gerai ‘burger’ yang menjual ‘burger’ daging lembu dihadapan rumah Ambiga salah atau tidak.

Disebabkan gelombang reaksi awam yang tidak dijangka pada minggu yang lepas, nampaknya golongan badan kerajaan masih tidak sedar akan perbuatan yang menjengkelkan ini telah melampaui batas apa yang boleh diterima oleh rakyat Malaysia yang berhemah tidak kira kaum, agama, kelas, jantina atau umur.

Ini menjelaskan pengecaman kini terhadap aksi yang tidak “bertamadun” ini oleh golongan yang telah berdiam diri sebelum ini.

Walau bagaimanapun, pengecaman ini tidak mencukupi sama sekali.

Masa sudah tiba untuk pembaharuan untuk pemulihan kesopanan, tatasusila dan ketertiban dalam medan politik dan medan awam.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan seluruh kabinet mesti tampil ke hadapan dengan satu suara yang jelas mengutuk dan mengecam ketiga-tiga aksi yang tidak “bertamadun” yang beraksi dalam minggu yang lepas untuk menetapkan kelakuan yang bertamadun dan berhemah yang boleh dicontohi dalam medan politik dan medan awam di Malaysia untuk membuka jalan dalam pembentukan satu negara yang berpendapatan tinggi menjelang 2020.

Tiada ulasan: