Rabu, 1 Jun 2011

BILA KITA TAK BOLEH MENUTUP KELEMAHAN YANG ADA..SEDANGKAN MUSUH KITA MENUNJUKKAN KECEKAPAN...MAKSIAT TETAP MAKSIAT TAK BOLEH JADI KEBAJIKAN@PAHALA....

UMAT ISLAM MENGIKUTI
LANGKAH-LANGKAH YAHUDI DAN NASRANI




H.R. MUSLIM



Daripada Abu Said Al-Kudri ra berkata : Bahawasanya Rasulullah SAW bersabda :" Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka". Sahabat bertanya, " "Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasrani yang kau maksudkan?" Nabi SAW menjawab, " Siapa lagi kalau bukan mereka".

Umat Islam yang mengikut jejak langkah apapun "cara hidup" orang-orang Yahudi dan Nasrani, hinggalah dalam urusan orang kecil dan perkara-perkara yang tidak munasabah. Contohnya, jikalau orang Yahudi dan Nasrani masuk ke lubang biawak yang kotor dan sempit sekalipun, orang Islam akan terus mengikut mereka.

Zaman sekarang ini kita dapat melihat kenyataan sabdaan Rasulullah SAW ini. Ramai orang Islam yang kehilangan pegangan di dalam kehidupan. Mere hanya meniru "cara hidup" Yahudi dan Nasrani samada mereka sedar atau tidak. Ramai orang Islam yang telah terperangkap dengan tipu helah Yahudi dan Nasrani dan ramai pula orang yang menjadi alat dan tali barut mereka.

Ya Allah ! Selamatkan lah kami daripada mereka.


MB: Konsert diluluskan sejak tahun lalu
Salhan K Ahmad
Jun 1, 11
5:49pm

Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim berkata semua pihak berhak untuk menyuarakan bantahan ke atas penganjuran konsert rock MTV World Stage Live.

Namun, katanya, kelulusan telah diberikan bagi penganjuran konsert yang akan diadakan di kawasan komersil antarabangsa I-City.

NONEMenurut Khalid, kelulusan itu telah diberikan sejak tahun lalu, hasil cadangan yang dikemukakan sendiri oleh Sultan Selangor.

"Ini ialah hasil cadangan Tuanku Sultan untuk adakah satu kawasan yang boleh diadakan aktiviti keusahawanan dan tidak terlibat dengan daerah tengah Shah Alam yang berhampiran masjid dan sebagainya.

"Bagi saya perkara ini tidak jadi satu masalah untuk MTV jalankan aktiviti mereka.

"Bagaimanapun beberapa sekatan perlu dilakukan terutama keadaban, terutama dari segi pakaian," katanya dalam satu sidang media selepas mesyuarat exco kerajaan negeri hari ini.

Tambahnya, kerajaan negeri juga bersetuju dengan dasar MTV bagi pementasan konsert berkenaan -- tiada penggunaan alkohol, dadah mahupun rokok.

NONETambahnya, sekatan yang dikenakan kerajaan negeri termasuk mengehadkan sistem bunyi daripada konsert berkenaan supaya tidak memberi kesan kepada kejiranan di situ.

"Persembahannya juga mesti tidak melebihi 12 malam," katanya..

Kelulusan berkenaan juga selari dengan usaha kerajaan negeri untuk menggalakkan penglibatan golongan muda untuk menyertai kegiatan di Shah Alam.

"Tapi dengan cara yang beradab dan tertib," tegasnya.



JANGAN PERJUANGKAN PERKARA MUNGKAR...MANUSIA MARAH KURANG LAGI...BAGAIMANA ALLAH MURKA DAN MELAKNATKANNYA....BERHATI2..DAN BERTAUBAT SERTA BERTAQWALAH.....

Liwat II: Anwar mohon lucutkan hakim lagi
Kuek Ser Kuang Keng
Jun 1, 11
5:00pm

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang diarahkan membela diri bagi kes liwatnya memohon supaya Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah dilucutkan kelayakan beliau bagi mendengar perbicaraan itu, buat kali ketiga.

“(Kami memohon untuk melucutkannya) daripada membicarakan kes itu pada peringkat pendakwaan lagi,” kata peguam Anwar, Sankara Nair dalam kenyataan ringkas kepada media hari ini.azlanPasukan pembelaan akan mengemukakan permohonan esok di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Katanya, butiran permohonan akan diberikan kepada wartawan esok.

"Prosedur memerlukan kita memfaikan usul dengan salinan penghakiman yang disahkan. Kami telah menulis kepada hakim pada 18 Mei memintanya tetapi hanya menerimanya hari ini,” katanya.

Pihak pembelaan berharap permohonan akan didengar pada Isnin depan sebelum perbicaraan bermula.

Bulan lalu, hakim memutuskan pihak pendakwaan berjaya membuktikan ada kes prima facie terhadap Anwar dan mengarahkan tertuduh mempertahankan dirinya.

NONEHakim Zabidin juga berkata, beliau mendapati bahawa keterangan pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan sebagai boleh dipercayai dan diterima sebagai kebenaran kerana saksi berkenaan seorang yang "berwibawa."

Selain itu, beliau berkata kejadian liwat itu benar-benar berlaku dan tiada apa yang disoal ketika soal balas boleh menunjukkan bahawa dakwaan liwat tidak boleh dibuktikan.

Ini kali ketiga bagi Anwar untuk melucutkan Zabidin sebagai hakim yang mendengar kes itu.

Permohonan pertama dibuat pada Februari tahun lalu apabila Zabidin tidak memberikan maran kepada akhbar milik Umno, Utusan Malaysia atas dakwaan menghina mahkamah.

Satu lagi difailkan pada November lalu berikutan amaran hakim itu yang cuba mengugut peguam utama Karpal Singh dengan tindakan menghina mahkamah.

azlanKedua-dua permohonan itu ditolak.

Anwar didakwa meliwat Saiful di kondominium Desa Damansara antara jam 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun, 2008. Ini perbicaraan kedua kes liwatnya sejak 1998. Pada kes pertama itu beliau dibebas dan dilepaskan selepas rayuan.




MP lancar petisyen bantah konsert MTV
Fadzly Esa
Jun 1, 11
4:25pm

Ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad hari ini melancarkan petisyen mengumpul tandatangan penduduk membantah penganjuran konsert MTV World Stage yang akan diadakan di I-City Shah Alam pada 24 Julai ini.

orange book forum klscah 250111 khalid samadKatanya, petisyen itu akan diserahkan kepada pejabat menteri besar Selangor dan datuk bandar Shah Alam pada akhir bulan ini.

"Kita dah buat surat bantahan akan diserahkan kepada menteri besar, datuk bandar, seluruh ahli majlis dan pihak pengurusan I-City Shah Alam dalam masa terdekat.

'Selain itu, kita akan turun ke surau, masjid dan persatuan penduduk untuk mendapatkan tandatangan. Kita minta sekiranya nak diadakan konsert sekalipun, sila buat dekat Stadium Bukit Jalil, jangan buat dekat sini," katanya pada satu sidang media di pejabatnya di Shah Alam hari ini.

Dalam sidan media yang sama, ADUN Batu Tiga, Rodziah Ismail berpendapat sekiranya konsert itu diadakan semata-mata untuk publisiti dan mempromosikan I-City Shah Alam, ia sudah bertentangan daripada tujuan asal.

NONEDitanya sama ada bantahan mereka memberi kesan negatif terhadap pelancongan di Shah Alam, Rodziah (kanan) menafikannya.

"Saya rasa itu sudah cukup dengan publisiti yang ada tetapi tidak memadai dengan mengadakan konsert hiburan kerana kita memang tak boleh tampung dan kena hormat masalah dihadapi penduduk sekitar," katanya.

Rodziah yang juga exco jawatankuasa tetap kebajikan, hal ehwal wanita, sains, teknologi dan inovasi selangor berkata, sudah beberapa kali mereka mengemukakan bantahan berhubung gangguan kepada penduduk setiap kali aktiviti hiburan diadakan.

"Bukan hari ini kita buat petisyen, dahulunya mereka membuat program hiburan (dengan) alasan memperkenalkan kawasan kepada orang ramai. Sekarang dah dua tahun, cukuplah itu, dah kena kembali kepada konsep asal," katanya.

Pekerja Western Digital masih dikurung?
Aidila Razak
Jun 1, 11
5:32pm

Beberapa pekerja firma gergasi elektronik Western Digital dipercayai masih ditahan di pusat tahanan imigresen di Shah Alam kerana majikan mereka gagal mengemukakan permit kerja.

western digital indonesian workers 1Ini di sebalik kenyataan bahawa semua mereka itu telah bekerja dengan firma yang pernah memenangi anugerah 'Majikan Terbaik Asia 2009' selama dua tahun.

Menurut seorang pegawai imigresen yang terbabit dalam operasi minggu lalu, pekerja berkenaan dicekup di sebuah pasar tani yang terletak kira-kira 10 minit perjalanan dari asrama mereka dengan kilang di Sungai Way, Selangor.

“Saya boleh sahkan bahawa ada kumpulan yang ditahan dan ada yang telah dibebaskan tetapi bukan semua,” katanya ketika dihubungi tetapi tidak mahu identitinya didedahkan.

Pegawai penyiasat yang dihubungi pula enggan memberikan butiran dan hanya berkata perkara itu agak 'sensitif'.

“Kami hanya boleh mengeluarkan maklumat seumpama itu kepada pegawai berkuasa di Western Digital,” katanya.

western digital indonesian workersMalaysiakini sebelum ini dimaklumkan oleh seorang pekerja Western Digital, Ully Suryana (nama ditukar bagi melindungi identiti) bahawa lima rakannya ditangkap ketika keluar membeli sarapan di sebuah pasar tani dan kemudiannya dibebaskan beberapa hari tanpa diberikan sebarang alasan.

Katanya, tidak seorang daripada mereka yang mempunyai permit kerja dan sepanjang dua tahun lalu mereka diberitahu permit itu sedang diproses oleh pihak imigresen.

Astora Jabat tanding p'raya Thailand
Abdul Rahim Sabri
Jun 1, 11
5:27pm

Bekas penulis kontroversi Utusan Malaysia Astora Jabat akan bertanding dalam pilihan raya Thailand atas tiket Parti Harapan Baru (NAP) yang dinaungi bekas perdana menteri Jeneral Chavalit Yongchaiyud pada 3 Julai ini.

NONEAstora akan bertanding di parlimen Ruso - salah satu daripada empat kawasan majoriti Melayu-Islam dalam Wilayah Narathiwat, di Selatan Thai - yang juga kampung kelahirannya.

"Saya diberi tawaran oleh Jeneral Chavalit kerana melihat jasa saya dalam bidang kewartawanan dan menolong bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad sewaktu beliau menjadi perdana menteri.

"Beliau (Chavalit) kata kepada saya, kalau awak tolong (orang) di Malaysia, kenapa tidak boleh tolong (orang) di sini," kata Astora ketika dihubungi Malaysiakini petang ini.

Astora - bekas ketua pengarang Al-Islam - berkata menghadapi persaingan enam penjuru dengan tiga dariapda dijangka memberi tentangan sengit.

Ditanya peluangnya untuk memenangi kerusi tersebut, Astora berkata beliau "tidak takut dan tidak bermasalah" kerana mendapat sokongan meluas di Ruso dan kawasan sekitar dalam wilayah tersebut.

"Saya ada sekolah sendiri, sekolah untuk orang Melayu... Saya mempunyai ramai ahli keluarga dan kaum kerabat terdekat di Ruso," katanya.

NONELebih 40 parti akan turut serta dalam pilihan raya Thailand kali ini. Parti Pheu yang dianggotai Yingluck Shinawatra - adik bekas perdana menteri Thaksin Shinawatra turut mencuba nasib.

Sementara itu, ditanya mengenai situasi politik di Selatan negara itu, Astora berkata rata-ratanya penduduk masih dalam ketakutan dan terancam keselamatannya ekoran sering berlakunya kejadian tembak menembak hampir setiap hari.



Elektrik: K'jaan didakwa sembunyi 'kesan berantai'
Norsyafinas Ahmad Sukri
Jun 1, 11
4:55pm

PAS menuduh kerajaan cuba "bermain silap mata" dalam isu kenaikkan tarif elektrik apabila cuba menyembunyikan 'kesan berantai' peningkatan kos harga barang kepada pengguna.

Ketua Penerangan PAS Idris Ahmad secara sinis berkata, menjadi kebiasaan kepada pemimpin berhujah bahawa rakyat bawahan tidak terjejas setiap kali berlaku kenaikan harga barang.

pas muktamar 130610 idris ahmad"Hujah mereka kenaikkan tarif baru hanya membabitkan industri, tidak melibatkan pengguna biasa.

"Sedangkan kenaikan tarif akan terbeban kepada rakyat walaupun bil elektrik di rumah tidak naik, tetapi barang keperluan akan naik," kata Idris.

Isnin lalu, kerajaan mengumumkan kenaikkan tarif elektrik dengan purata sebanyak 7.12 peratus sebagai sebahagian daripada pengurangan subsidi yang berkuatkuasa hari ini.

Idris juga mengetengahkan semula pandangan ketua ekonomi Ratings Agency Malaysia Yeah Kim Leng yang berpendapat harga barang makanan akan turut meningkat ekoran kenaikan tarif elektrik.

Menurut analisis Yeah, walaupun 75 peratus isi rumah terlepas daripada kesan langsung kenaikkan tarif elektrik, rakyat tetap memikul beban apabila pengeluar memindahkan kos yang lebih tinggi kepada pengguna.

Skim baru miliki tanah di Selangor
Salhan K Ahmad
Jun 1, 11
5:56pm

Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim hari ini mengumumkan satu skim baru bagi memudahkan rakyat Selangor memiliki hartanah di atas tanah kerajaan.

Katanya, skim yang berkuatkuasa hari ini, membolehkan rakyat Selangor menjadi pemilik hartanah yang sah dengan hanya membayar pendahuluan premium sebanyak RM1,000.

"Skim ini hanya ditawarkan kepada satu pegangan hak milik persendirian sahaja dan tidak boleh dipakai untuk hartanah komersil," katanya pada satu sidang media di Shah Alam hari ini.

Menurut beliau, skim ini akan melengkapi skim pemberian geran melalui pembaikan sistem pemilikan tanah.

"Pejabat daerah akan mengenalpasti rakyat yang tinggal di tanah TOL (lesen penempatan sementara) lebih dari 10 tahun untuk beri hakmilik kekal dengan syarat-syarat yang telah ditetapkan.

"Skim ini boleh dipakai untuk permohonan pemberimilikan baharu, pemberimilikan disebabkan oleh tamat tempoh pajakan, lanjutan tempoh pajakan dan pemutihan langgar syarat kegunaan tanah.

"Bagaimanapun, pindahmilik melalui mahkamah, turunmilik dan pewarisan adalah dibenarkan," katanya lagi.

Sekolah pondok berkonsep Ala Chelet akan dibangunkan di Juru P. Pinang..
Benarkah Lim Guan Eng Beretorik Tentang Pembanguan Islam Dan Ummah Di P. Pinang Seperti Tuduhan UMNO Sebelum Ini

Sekolah pondok berkonsep Ala Chelet akan dibangunkan di Juru P. Pinang..

Sorotan berita dari Malaysiakini.com
2009

BUKIT MERTAJAM, 15 Dis (Bernama) - Kampung Sekolah, Juru di Seberang Perai Tengah (SPT) bakal dibangunkan sebuah institusi pondok tradisonal bercirikan chalet di kawasan berbukit mulai tahun depan oleh sebuah pertubuhan yang dikenali dengan Pertubuhan Pondok Turath Islam Pulau Pinang.

Menurut Pengerusi pertubuhan tersebut, Ustaz Ahmad Tajudin Abu Bakar, tujuan utama penubuhan pondok berkenaan ialah mahu memastikan institusi pondok lama tidak hilang ditelan zaman dan ia disokong sepnuhnya oleh ketua menteri P.Pinang Saudara Lim Guan Eng.

Menurut Ustaz Ahmad lagi, Lim Guan Eng Juga mahu memperbanyakkan lagi sekolah2 podok di seluruh P.Pinang bagi melahirkan generasi melayu muslim yang mampu menghadapi segala cabaran dunia masa kini..

"Pemilihan Kampung Sekolah, Juru sebagai sebuah pusat pengajian pondok tradisional berkonsep chalet kerana tanah seluas dua ekar telah diwakafkan oleh aktivis masyarakat, Haji Abdul Razak Saad yang turut mahukan institusi ini tumbuh subur selari dengan kebangkitan Islam sekarang," ujarnya

Kata beliau lagi, walaupun terdapat ketinggian namun tidak merbahaya kerana ia tidak terletak di kawasan cerun yang boleh mengundang keruntuhan bukit seperti yang berlaku di Bukit Antarabangsa yang mengorbankan empat nyawa dan memusnahkan 14 buah rumah mewah.
Ia agak tinggi dari paras jalan raya dan mempunyai pemandangan yang cantik, tambahan lagi bukit dulunya tinggi kini telah diratakan bagi pembinaan 60 buah pondok untuk pelajar seramai 120 orang, katanya. Katanya, pondok yang bakal dibina nanti mempunyai keluasan 10 x 12 kaki persegi boleh menempatkan dua orang dalam satu rumah.

Di situ juga sebuah surau akan dibina melibatkan RM950 ribu termasuk infrastruktur asal, tenaga pengajar dan sebagainya, jelasnya. "Buat pertama kali kita akan menerima pelajar seramai 120 orang tidak termasuk golongan veteran yang berminat kerana pengajian bercorak umum akan dibangunkan selepas fasa pertama siap," terangnya yang juga pengerusi pondok yang akan dikenali dengan Al-Majma' Attutath Al-Islami Al-Malizi.

Menurut Ustaz Tajudin lagi, pemilihan lokasi itu juga kebetulan Kampung Sekolah telah berjaya menubuhkan Pusat Pendidikan Islam (Pasti) dan menjadi pusat gerakan aktiviti masyarakat tanpa melibatkan percaturan politik mana-mana pihak. Faktor itu sambungnya, membuatkan pertubuhan yang bakal diluluskan oleh Pendaftar Pertubuhan penghujung bulan ini menumpukan sepenuh kerja-kerja pembinaan yang akan dirasmikan oleh Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat yang dijangkakan pada bulan Februari 2009. "Ibu bapa yang berminat menghantar anak-anak mereka bagi meneruskan pengajian pondok bercorak tradisional boleh mendaftarkan diri pada tarikh yang ditetapkan kelak.

Buat masa ini kami lebih menumpukan pencarian dana dan pembangunan untuk institusi yang mendapat pengiftirafan Pejabat Agama Islam Pulau Pinang," jelasnya. Pengajian di sini katanya, lebih tertumpu pada pengajian bukan setakat penghafalan al-Quran malahan memahami kaedah Bahasa Arab secara mendalam berbanding Pusat Tahfiz yang ada. Selain itu ia juga ia dapat menjamin pengajian secara nahu Bahasa Arab, Mantik, Balahaq, Bayan dan sebagainya bagi memudahkan pelajar yang ingin melanjutkan pengajian mereka ke Timur Tengah, katanya. "Selepas itu baru ilmu Tafsir dan Hadith akan menyusul.

Lim Guan Eng juga menubuhkan jawatan kuasa bagi majlis tahfiz Quran P. Pinang agar generasi akan dtg terus dipimpin oleh ulama`. hasrat Guan Eng setiap keluarga muslim ada seorg tahfiz Quran. semua pelajar tahfiz diberi alaun sama spt pelajar di institusi kemahiran yg lain. tenaga kerja KAFA dinaikan elaun mereka. Guan eng lancarkan sekolah Pondok di juru Bkt mertajam berkonsep Ala Chelet. target beliau akan wujud 24 buah sekolah pondok di seluruh P. Pinang.

Ada penduduk melayu yg kata sukar nak wujudkan seorang tahfiz bg sebuah keluarga guan eng mengingatkan mereka " sentiasalah berdoa pd tuhan kalau niat kita baik maka tuhan akan tunaikan. janji kita percaya pada kuasa tuhan.. Ada manusia yg konon2nya beragama islam & percaya pd tuhan tapi dlm masa yg sama mkn rasuah, meluluskan lesen judi & menganjurkan pesta2 yg melalaikan. kalau dlm islam mereka2 yg lidah bercabang mcm ni dpanggil golongan Munafik & mereka wajib dtentang" - ujar Guan eng lagi..

" Bila saya bangunkan Melayu saya cuma akan kelihatan membantu masyarakat melayu sahaja tetapi bila saya bangunkan Agama Islam secara tak langsung saya bangunkan Ummah dan seluruh Masyarakat P. Pinang yg berbilang bangsa dan agama termasuklah bangsa melayu itu sendiri..
Nabi muhamad bukannya membangunkan bangsa arab tetapi nabi muhamad membangunkan islam dan ummah maka hasilnya dapat dinikmati oleh semua lapisan masyarakat tanpa mengira kaum dan agama" - ujar Guan Eng.

Guan eng mendedahkan bhw UMNO yg luluskan kesemua lesen2 kelab malam, perjudian & arak kpd tokeh2 Cina S`pura yg berkongsi dgn Cina Parti Gerakan.. & UMNO tak pernah menafi dan mempertikaikan semua pendedahan tersebut ... sbb takut kecoh satu Malaya kot..!!

sedarlah wahai ahli dan penyokong UMNO..!!

Anjing dan Babi DAP ini lah yang memberi kesempatan kepada Pak Imam masjid dan Para Ulama` memberi ceramah kepada masyarakat cina P.Pinang tentang kesyumulan sistem pemerintahan Islam di dewan Sri Pinang..

Anjing dan Babi inilah yg mengiktiraf Pak Imam surau sebagai pendidik masyarakat dan menaikkan elaun mereka setaraf dgn gaji guru2 sekolah..

Anjing Dan Babi inilah yang dahulunya bermati-matian mempertahan seorang gadis melayu yang maruahnya dilacurkan oleh pemimpin UMNO – Rahim Thambi Chik ( KM Melaka ) beliau lebih rela masukkan ke dalam ISA semata-mata demi perjuangannya mempertahan maruah gadis melayu tersebut – memang melayu UMNO mudah lupa dan Haprak..??

Harap UMNO dapat senaraikan sekolah2 pondok yang telah mereka bangunkan di P. Pinang sebelum mempertikaikan hasil Usaha Lim Guan Eng terhadap pembangunan islam di P.Pinang

Kerajaan Negeri Akan Lancar Perumahan Mampu Milik


SHAH ALAM 6 Mei – Kerajaan negeri Selangor akan melancarkan program Rumah Mampu Milik yang lebih selesa dengan harga berpatutan dikhususkan untuk pembeli berumur 35 tahun ke bawah dengan purata pendapatan keluarga antara RM2′500 hingga RM5′000 sebulan di negeri ini, kata Exco kerajaan negeri Iskandar Abdul Samad.

Rumah mampu milik berkenaan akan mempunyai keluasan 750-850 kaki persegi berbanding rumah kos rendah 600 kaki persegi yang dibina sebelum ini.

Harga untuk unit-unit rumah berkenaan tidak akan lebih daripada RM100,000.Program rumah mampu milik akan dibangunkan oleh Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) dan beberapa pemaju swasta.

“Kita telah menetapkan pendapatan sekitar RM2,500 hingga RM5,000 sebulan dan untuk projek pertama ini kita mahu sekurang- kurangnya 30 peratus dari pembelian rumah- rumah itu ialah dari kalangan mereka yang berumur 35 tahun
ke bawah,” kata Iskandar.

Iskandar berkata projek perintis rumah mampu milik akan dilancarkan di Bandar Baru Bangi oleh Menteri Besar Tan Sri Abd Khalid Ibrahim pada 29 Mei ini.

Beliau berkata sebuah seminar akan diadakan pada 14 Jun untuk memilih reka bentuk sesuai yang dibentangkan oleh beberapa arkitek yang dipertanggungjawabkan dengan projek itu.

“Seminar ini penting untuk pihak kami mendapatkan satu rekabentuk terbaik untuk rakyat. PKNS telah memanggil beberapa syarikat arkitek untuk merumuskan rekabentuk- rekabentuk tersebut,” kata Iskandar.

Dalam pada itu, kerajaan negeri juga melancarkan pertandingan bagi memberi nama kepada projek Rumah Mampu Milik ini kepada seluruh warga Selangor. Pemenang peraduan akan menerima hadiah RM3 ribu.

Tiada ulasan: