Jumaat, 1 Februari 2013

SUKA SAMA SUKA ELOK KAHWIN...SEKARANG ORANG MINAT MINAT ISLAM...JANJI JE ORANG TAK TERLIUR...ORANG TENGOK AMALAN ISLAM...ORANG TAHU KITA BERPURA2...SEKARANG ORANG TAHU SAPE TAKWA DAN SAPE TAK BOLEH PAKAI

SUDAHLAH...... kalau najib nak sangat ... silakan ambik... dia...
kami pon ''no heart feeling'' tak perlu dipersolkan lagi lah.....

 

Anak syarikat Kerajaan Negeri Sembilan dikuasai kroni dan wakil rakyat Umno





MENTERI Besar Negeri Sembilan, Dato' Seri Utama Hj Mohamad Hj Hassan diberi tempoh seminggu untuk mendedahkan pemilikan 49% saham syarikat Negeri Roadstone Sdn Bhd, sebuah anak syarikat milik kerajaan negeri.

Dalam satu kenyataan kepada MiLo SuaM, Ketua Penerangan Parti Islam, PAS Negeri Sembilan, Nor Azman Mohamad mendakwa Negeri Roadstone Sdn Bhd, NRSB sebuah anak syarikat Perbadanan Kemajuan Negeri, Negeri Sembilan, PKNNS turut dikuasai oleh "orang kuat Umno dan BN".

Kenyataan itu mendakwa kehadiran orang-orang politik Umno dan BN termasuk wakil rakyat yang berselindung di belakang beberapa syarikat yang menguasai 49 peratus pegangan saham NRSB.

"51 peratus pegangan saham NRSB dimiliki oleh PKNNS manakala selebihnya sejumlah 49 peratus dikuasai oleh beberapa syarikat, seperti Pembangunan Bumi Sdn Bhd, Cekap Sejagat Sdn Bhd, Koperasi Pekebun Kecil Getah Nasional Bhd, Nestin Sdn Bhd dan Ahmia Sdn Bhd".

Norazman menyifatkan ia sebagai satu jenayah tadbir urus yang berat apabila kepentingan individu berselindung disebalik nama agensi dan anak-anak syarikat milik kerajaan negeri.

"Sebagai rakyat biasa saya mohon Menteri Besar Negeri Sembilan, Dato' Seri Utama Hj Mohamad Hj Hassan untuk mendedahkan siapakah pemilik-pemilik dibelakang Negeri Roadstone Sdn Bhd sebelum pendedahan dibuat pihak kami" tambahnya lagi.

ReJaM© "Tak payah dedah pun, kita tahu Umno memang kaki sapu... "

Read more: http://milosuam.blogspot.com/2013/01/anak-syarikat-kerajaan-negeri-sembilan.html#ixzz2JZoGGLzk


'Ali Setan' dapat permit sementara beri ceramah motivasi di Selangor

31 Januari 2013
BEKAS pelakon terkenal dengan watak 'Ali Setan' dan kini penceramah bebas, Azmil Mustapha berkata beliau memperoleh permit sementara daripada Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) untuk menyampaikan ceramah motivasi.
Azmil, 60, berkata, beliau menerima permit itu bagi satu program anjuran Jais di Bukit Kemuning di sini, yang disampaikan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada Disember tahun lepas.
Bagaimanapun, bekas pelakon itu berkata beliau tidak cenderung kepada mana-mana parti politik dalam menyampaikan ceramah sebaliknya mengambil pendirian untuk bergerak secara bebas.
"Saya tidak berminat untuk menceburi bidang politik walaupun pernah ditawar menjadi calon oleh Barisan Nasional (BN) dan pembangkang. Saya hanya mengikut cara kehidupan saya sendiri dan hanya berpegang kepada Al-Quran dan Sunnah
(ketika menyampaikan ceramah)," katanya pada sidang akhbar di Shah Alam, hari ini.
Pada 2011, Azmil dilanda kontroversi berikutan satu laporan polis terhadapnya oleh Pemuda Umno Subang dan penduduk Kampung Melayu Subang yang mendakwa beliau menyampaikan ceramah menentang kerajaan dan bersifat menghina Perlembagaan serta Yang di-Pertuan Agong.
Beliau bagaimanapun menafikan dakwaan itu, dan mendakwa maklumat tersebut langsung tidak berasas serta disalahertikan pihak yang membuat laporan polis.
Azmil dalam pada itu tidak menolak kemungkinan pembabitan rakan artis dalam bidang politik mempunyai niat yang tersirat.
"Mungkin mereka sertai parti politik kerana ada habuan... tetapi bagi saya, kalau lakukan sesuatu perkara hanyalah kerana ALLAH kerana ALLAH yang beri habuan," katanya sambil mengakui tidak pernah mengundi sepanjang hidup beliau.
Sebelum ini, Azmil yang merupakan bekas pelakon popular tanah air sekitar tahun 80-an dan membintangi filem Ali Setan, Ali Setan II serta Mekanik, berhijrah ke Syria pada 2006 bersama empat anaknya sebelum kembali ke Malaysia
ekoran peperangan yang tercetus di negara itu.
Beliau kemudian berhijrah ke daerah Telubo, sebuah kawasan di pinggir bandar Patani, Thailand dan menetap di sana sehingga hari ini.
Azmil pernah mengarah dua filem dokumentari berjudul Deen in Dublin Part One dan Deen in Dublin Part Two yang ditayang di seluruh Britain pada Disember tahun lepas, dan kini bekerjasama dengan syarikat Eco Riths Travel & Tour Sdn
Bhd menguruskan pakej umrah serta ziarah ke tanah suci sepanjang tahun ini.  - Bernama

Solat Jumaat berimamkan radio kerana terpengaruh Amanat Hadi


NAMPAKNYA Utusan Malaysia terus mainkan isu "Amanat Hadi". Rasanya sudah lebih dua bulan isu "Amanat Hadi" diulang pagi petang siang dan malam di media-media kawalan Umno dan Barisan Nasional.

Terbaru Utusan Malaysia (sebut Utusan Syaitan) melaporkan kononnya ada seorang penyokong tegar Parti Islam, PAS bernama Aziz Jusoh, 53, dari Kampung Gong Guchil melakukan solat Jumaat berimamkan radio kerana memulaukan imam Umno akibat terpengaruh dengan "Amanat Hadi".



Nampak sangat akhbar yang berpuluh kali kalah saman di mahkamah kerana memfitnah itu tidak pernah serik untuk terus menyebarkan fitnah jahat. Memang sah Ketua Pengarang dan editor Utusan Syaitan ni hisap gam!

Kalau betul Aziz Jusoh ini pulaukan imam Umno, dan apa kejadah dia berimamkan siaran langsung di radio setiap minggu semasa solat Jumaat? Imam dalam radio tu imam PAS ke? Kah kah kah...

ReJaM© "Utusan Syaitan surat khabar orang gila... "

Read more: http://milosuam.blogspot.com/2013/01/solat-jumaat-berimamkan-radio-kerana.html#ixzz2JZoXr9Bp

Laman web rasmi PAS pula digodam (hacked)


JIKA semalam laman web Timbalan Presiden KEADILAN, YB Azmin Ali berjaya digodam (hacked) rujuk sini Web Azmin Ali oleh individu yang dipercayai menyokong Pakatan Rakyat, kali ini nampaknya giliran laman web rasmi Parti Islam, PAS pula menjadi sasaran.

Penggodam meninggalkan mesej yang sama seperti semalam, iaitu memperkenalkan diri mereka sebagai SGP Cyber Army, dan memberi amaran kepada pimpinan Pakatan Rakyat terhadap keselamatan laman web dan serangan cyber pihak lawan dari Barisan Nasional yang lebih canggih dan berkepakaran tinggi menjelang Pilihanraya Umum ke 13.

Di bawah ini screenshot yang diambil dari laman web rasmi PAS, pas.org.my.



Barangkali selepas ini, lebih banyak laman web milik Pakatan Rakyat sendiri akan digodam oleh penggodam-penggodam ini untuk menguji tahap keselamatan laman web mereka.

Ini menunjukkan masih banyak kelemahan pada sistem keselamatan laman web ini.

ReJaM© "Jika benar mereka berniat baik, terima kasih diucapkan... "

Read more: http://milosuam.blogspot.com/2013/01/laman-web-rasmi-pas-pula-digodam-hacked.html#ixzz2JZoo37gr

Laman Web Azmin Ali pula kena godam (hacked)!



SEMALAM heboh mengenai laman facebook milik Rafizi Ramli, digodam dan menyiarkan permohonan maaf beliau kepada Zahid Hamidi. Bagaimanapun, Rafizi kemudiannya menafikan permohonan maaf tersebut dan menjelaskan bahawa akaun beliau telah digodam (hacked) rujuk sini ~ Malaysiakini

Kali ini nampaknya laman sesawang rasmi milik Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali pula berjaya digodam (Hacked). Namun hacker (penggodam) meninggalkan mesej seolah-olah dia/mereka adalah penyokong Pakatan Rakyat yang mahu menunjukkan terdapat kelemahan sistem keselamatan pada website tersebut.



Penggodam yang memperkenalkan diri mereka sebagai SGP Cyber Army, meninggalkan mesej memberi amaran kepada kepimpinan Pakatan Rakyat terhadap keselamatan laman web dan serangan cyber pihak lawan dari Barisan Nasional yang lebih canggih dan berkepakaran tinggi menjelang Pilihanraya Umum ke 13.

Dari pengamatan gua, barangkali serangan ini sudah dimulakan sejak malam tadi. Sila ke laman web tersebut sebelum pihak admin memperbaiki kesan serangan tersebut. klik sini azminali.com


ReJaM© "Bahang pilihanraya semakin dirasai... "

Read more: http://milosuam.blogspot.com/2013/01/laman-web-azmin-ali-pula-kena-godam.html#ixzz2JZp3guAs


BN akan beri khidmat lebih baik jika diberi mandat lagi

31 Januari 2013
Najib Razak
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak
ALOR SETAR - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata Barisan Nasional (BN) akan memberikan khidmat bakti yang jauh lebih baik sekiranya masih diberi mandat pada pilihan raya umum akan datang.

Beliau berkata hanya BN yang dapat membuat perubahan terancang dan menentukan pertumbuhan dalam sektor-sektor tertentu bagi meningkatkan pendapatan negara.

"Kita dapat buat perubahan terancang, orang yakin dengan kita. Bila ada pelaburan besar, hasil kerajaan akan bertambah dan kita akan gunakan pendapatan itu untuk memberi bantuan kepada rakyat.

"Kita bagi BR1M, bantuan persekolahan anak-anak, untuk pelajar universiti... itu setakat ini... Kita boleh buat lebih lagi pada masa depan kalau dapat mandat rakyat," katanya ketika berucap sebaik tiba di Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim dekat sini untuk lawatan sehari di Kedah hari ini.

Beliau berkata perubahan mendadak dalam pentadbiran sesebuah negara tidak mungkin akan memberi kesan yang lebih baik.

"Kesan daripada perubahan yang tidak dapat dikawal akan menyebabkan mata wang jatuh, inflasi meningkat, pelancongan lumpuh dan keselamatan negara tidak terjamin," katanya.

Najib berkata kejayaan pimpinan BN membangunkan negara sehingga kini telah meyakinkan semua pihak dan buktinya dapat dilihat ketika rombongan perdana menteri melawat Gaza, Palestin baru-baru ini.

Beliau berkata walaupun negara bergolak itu miskin, sambutan terhadap kedatangan beliau sangat meriah dan dilakukan di luar kebiasaan.

"Mereka lakukan semua ini sebab berbesar hati terima pemimpin dari Malaysia, mereka lihat kita datang dari negara yang berjaya dipimpin BN. Kalau tak berjaya, tak mungkin mereka besar hati terima kedatangan saya sebagai wakil rakyat Malaysia," katanya. - Bernama

Umno sentiasa terbuka untuk Nasharudin
Wartawan Sinar Harian
31 Januari 2013
Syed Hamid Albar
Syed Hamid Albar
SHAH ALAM – Umno sentiasa terbuka kepada sesiapa sahaja termasuklah bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa jika beliau benar-benar mahu menyertai parti terbesar dalam Barisan Nasional (BN) ini.

Timbalan Pengerusi Tetap Umno, Datuk Mohamed Aziz berkata, walaupun Nasharudin berkemungkinan tidak menyertai Umno, namun kemahiran dan kebolehannya tetap diperlukan kerajaan terutamanya dalam hubungan antara negara-negara Islam.

Menurutnya, oleh kerana Nasharudin dilihat rapat dengan pemimpin-pemimpin kerajaan terutamanya Umno, maka atas kemungkinan itu beliau telah dipecat dari Majlis Syura Pas dengan mendakwa pemimpin itu melanggar beberapa peraturan parti.

"Pas sudah tersasar jauh dari perjuangannya, saya pelik bagaimana seorang pemimpin ilmuwan yang berkebolehan tinggi seperti Nasharudin boleh dipecat daripada Majlis Syura, satu badan tertinggi Pas.

"Jadi, jika Nasharudin mahu menyertai Umno, kami terbuka kepada sesiapa sahaja, tiada paksaan. Apa pun ia terpulang kepada Nasharudin sendiri," katanya semalam.

Mohamed yang juga Ahli Parlimen Sri Gading berkata, dalam berpolitik, semua pihak harus ada batasan dan kembali bersatu jika sesuatu isu melibatkan akidah Islam dan bangsa Melayu.

"Semua orang tidak kira Pas dan Umno perlu berpadu jika melibatkan Islam, ini tidak, dalam isu kalimah ALLAH pelbagai percanggahan dikeluarkan pemimpin Pas.

Sementara itu, Ahli Majlis Tertinggi Umno, Tan Sri Syed Hamid Albar berkata, Umno tidak perlu melamar Nasharudin kerana keputusan tersebut hanyalah terletak di bahu pemimpin Pas tersebut.

Menurutnya, atas dasar ukhuwah umat Islam, semua pihak diseru bersama-sama demi akidah dan perpaduan umat tidak kira ideologi politik yang dipegang masing-masing.

“Saya berpendapat, terpulang kepada Nasharudin untuk buat keputusan tentang masa depan politiknya, Umno tidak perlu melamar kerana Umno adalah parti yang terbuka dan demokratik kepada sesiapapun,” katanya.

SUDAHLAH...... kalau najib nak sangat ... silakan ambik... dia...
kami pon ''no heart feeling'' tak perlu dipersolkan lagi lah.....

Masa depan Nasha di Umno atau NGO?
SALMIAH DRUHAMAD DRAHSIN
31 Januari 2013
 Nasharudin Mat Isa
Bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa
ANALISIS - Ketika isu kalimah ALLAH dalam Bible versi Bahasa Melayu sedang memuncak dan ramai yang melampiaskan kemarahan terhadap cadangan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, tiba-tiba muncul cerita pengguguran bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa sebagai ahli Majlis Syura Pas.

Sekelip mata nampaknya tumpuan sudah beralih arah.

Ada bagusnya juga kerana ramai di kalangan rakan media meluahkan perasaan "rasa berdosa, muak" dengan isu agama yang sudah dipolitikkan oleh sesetengah pemimpin politik.

Malah mufti, pemerhati politik dan rata-rata rakyat Malaysia menggesa supaya isu kalimah ALLAH ini dihentikan dan konsisten dengan keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan.

Presiden Jati, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berpendapat, Pakatan terpaksa melakukan 'damage control' ekoran kontroversi isu kalimah ALLAH ini menerusi pemecatan Nasharudin. Wallahu'alam. Tidak kita ketahui sejauh mana kebenarannya.

Perbedaan pandangan di antara Pas dan keputusan yang diambil oleh Majlis Pakatan Rakyat dilihat bercanggah dalam isu penggunaan kalimah eksklusif untuk umat Islam ini sehingga ramai yang membuat pelbagai telahan.

Kalau mengikut perkiraan Hasan, Nasharudin atau lebih dikenali sebagai Nasha ini adalah kambing hitam untuk menutup kepincangan dan kontroversi yang menghujani Pakatan Rakyat.

Nasha terpaksa dilucut dari Majlis Syura meskipun ia sedikit sebanyak akan memberi tamparan kepada perikatan pembangkang itu asalkan tumpuan tidak lagi terarah kepada isu kalimah ALLAH.

Namun bagaimana dengan nasib dan karier politik Nasha? Adakah beliau akan kekal sebagai ahli Pas? Atau mungkinkah beliau akan bertindak keluar parti dan menyertai Umno?

Musyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kelmarin seolah-olah sudah memberi lampu hijau kepada Nasha supaya meninggalkan parti yang sudah menjadi darah daging Ahli Parlimen Bachok itu.

Kata Nik Aziz, Nasha umpama seorang isteri yang sudah diceraikan.

"Selepas itu (diceraikan), mana-mana lelaki lain nak buat bini, ambillah ...," katanya.

Malah sekitar Ogos tahun lalu, Nik Aziz pernah berkata, beliau tidak hairan sekiranya Nasha akan keluar Pas setelah gambar beliau bersama-sama Datuk Seri Najib Tun Razak di Arab Saudi, tersebar.

Bahkan Nik Aziz turut menyuarakan lebih baik Nasha meninggalkan Pas daripada menimbulkan masalah kepada parti itu.

Setelah beberapa kali Nasha dilihat menyuarakan pandangan yang agak keras terhadap agenda perjuangan Pas, beberapa kali kelihatan bersama orang nombor satu negara, termasuk menyokong cadangan pembentukan kerajaan perpaduan di antara Umno-Pas, akhirnya pada 13 Januari lalu, keanggotaan Nasha dalam Majlis Syura Pas digugurkan.

Menurut Setiausaha Majlis Syura, Datuk Nik Zawawi Nik Salleh, keanggotaan Nasha digugurkan ekoran bekas Timbalan Presiden Pas itu telah melanggar beberapa peraturan jawatankuasa berkenaan.

Ada yang mengaitkan pemecatan itu kerana Nasha baru-baru ini telah menyertai rombongan Najib ke Gaza. Namun ia disanggah sama sekali oleh pimpinan Pas bahawa pemecatan Nasha adalah bermotifkan politik.

Profesor Dr Ahmad Atory Hussain tidak menolak kemungkinan Nasha akan berubah haluan politik namun konsisten dalam perjuangan memartabatkan syiar Islam.

"Besar kemungkinan (masuk Umno) atau sama ada dilantik menjadi senator. Orang besar seperti ini macam-macam cara dia boleh berkhidmat dalam Barisan Nasional, dalam kerajaan. Itu bergantung kepada keputusan pilihan raya," katanya kepada Sinar Harian Online.

Namun katanya, buat sementara ini, Nasha akan terus berkelana mencari di manakah ruang yang paling sesuai untuk dirinya sehinggalah Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) selesai kelak.

"Selain parti politik, bukan parti politik ini juga banyak yang berkehendakkan khidmat beliau sebab beliau ini seorang yang pandai, seorang ulama. Rangkaian beliau ramai. Saya nampak beliau ini akan berkhidmat dalam masyarakat. Dalam NGO," katanya.

Atory juga berpandangan, masa depan Nasha dalam politik akan terus cemerlang jika Umno-Barisan Nasional dapat mengekalkan kuasa di Putrajaya.

"Kalau pilihan raya kali ini memihak banyak kepada Barisan Nasional, masa depan beliau pun cerah sebenarnya," ujar beliau merujuk kepada khidmat dan kebolehan pemimpin itu.

Diuja persoalan ramai yang menyifatkan pemecatan Nasha bukan suatu kehilangan besar terutama oleh ahli parti itu sendiri, Atory berkata, ia hanya suara luaran mereka apatah lagi, Nasha bukan calang-calang orang dalam parti itu.

"Saya rasa tindakan mereka ke atas Nasharudin ini, sudah tercalar sedikit Pas ini. Kalau tidak tercalar, mengapa mereka hendak marah?

"Kalau perkara ini berlaku kepada ahli biasa Pas, buat perangai begitu mereka boleh cakaplah seperti itu tapi bukan kepada Ustaz Nasharudin," jelasnya lagi.

Pensyarah Universiti Pendidikan Sultan Idris, Profesor Mohd Bustamam Abd Karim berpandangan bahawa Nasha akan meneruskan perjuangan dan khidmatnya kepada negara, namun bukan lagi dalam Pas.

"Masalah politik di Malaysia ini tidak melihat kepada 'big picture'. Nasharudin ini seorang yang melihat kepada 'big picture'.

"Dia seorang yang hendak menyumbang, dia tak nampak itu dalam Pas," katanya kepada Sinar Harian Online.

Apatah lagi katanya, karakter yang ditonjolkan oleh Nasha itu jelas bahawa beliau bukan seorang yang mengejar harta dan kedudukan.

"Dalam konteks Nasha ini, kita sekarang orang Melayu, Islam... Kena melihat kepada 'big picture'. Jangan jadi 'enau dalam belukar. Dia bukan seorang yang jenis 'enau dalam belukar'.

"Orang putih cakap, kita kadang-kadang 'missed the forest for the tree'. Kita terlepas 'big picture' kerana kita hendak mengagungkan satu pokok. Dalam Pas ia hanya melihat tree (pokok) sahaja dan dalam perkara ini ia adalah orang-orang seperti Mat Sabu, Nik Aziz, Hadi," ujar Bustamam.

Sehubungan itu, beliau menjangkakan ada kemungkinan Nasha memilih untuk tidak lagi berkecimpung dalam arena politik,  sebaliknya bergiat aktif dalam pertubuhan badan bukan kerajaan untuk terus menyumbang bakti kepada negara.



SUDAHLAH...... kalau najib nak sangat ... silakan ambik... dia...
kami pon ''no heart feeling'' tak perlu dipersolkan lagi lah.....

KINI HASSAN ALI DAN NASARUDDIN MAT ISA BERGABUNG TENAGA....

HOT: GAMBAR Hassan Ali dan Nasha bergabung KUASA disebar
HOT: GAMBAR Hassan Ali dan Nasha bergabung KUASA disebar
HOT: GAMBAR Hassan Ali dan Nasha bergabung KUASA disebar


Program khas sekarang ini di Masjid Negara:
"Sekretariat Mendaulat Islam sebagai Agama Persekutuan" Tengah mesyuarat sekarang di Masjid Negara;

Antara yang hadir Hasan Ali, Nasha, Nakhaie, Hafiz Nordin, Ismail Mina, Yusri Mohd, Noh Gadut, Aidid Ghazali JATI... FB



SUDAHLAH...... kalau najib nak sangat ... silakan ambik... dia... 
kami pon ''no heart feeling'' tak perlu dipersolkan lagi lah.....

SUDAHLAH...... kalau najib nak sangat ... silakan ambik... dia...
kami pon ''no heart feeling'' tak perlu dipersolkan lagi lah.....


Khairul Hilmi Che Ali and Ramli Mohamed shared Salladin Irfan's photo.
Ali Rustam cabar Pas pecat Nasharudin.....
Masa lawan Muhyiddin,Ali Rustam telah dikenakan tindakan kerana mengamalkan politik wang.....lebih baik beliau bersihkan diri dulu sebelum mencampuri urusan parti lain....dah melakukan rasuah,selamba jer muka......tak tahu malu betul....
Ali Rustam cabar Pas pecat Nasharudin.....
Masa lawan Muhyiddin,Ali Rustam telah dikenakan tindakan kerana mengamalkan politik wang.....lebih baik beliau bersihkan diri dulu sebelum mencampuri urusan parti lain....dah melakukan rasuah,selamba jer muka......tak tahu malu betul....
Jula Juli Jewel shared UMNO Penyeleweng's photo.
Korup & Rasuah
Korup & Rasuah
Jula Juli Jewel shared UMNO Penyeleweng's photo.
Pencapaian 2 org Menteri Kewangan

Compare & nilailah sndr yg mn lbh bagus. 
Pakai otak tu. Jgn jadi bodoh mcm lembu(UMNO)
Pencapaian 2 org Menteri Kewangan

Compare & nilailah sndr yg mn lbh bagus.
Pakai otak tu. Jgn jadi bodoh mcm lembu(UMNO)
Mahfuz Omar and 5 other friends were tagged in Wak Hensem's photo. — with Ismail Salleh and 26 others.
Insaflah Setelah 55 Tahun Merdeka.......Antara Rumah Pemimpin  UMNO Dengan Rumah Penyokong UMNO


Jom tengok niii.....perbezaan antara dua darjat......yang pemimpin UMNO terus berpeluang dengan kekayaan.....maju dan terus maju .....bertambah hebat......manakala penyokong UMNO.....merintih kecewa......namum terus menunggu kalo ada peluang dan habuan!

Bagi wak ......sokongan biar berpada.......menjelang PRU13..... …...demi kebajikan dan kesejahteraan rakyat.......sokonglah PR......Ubah!
Insaflah Setelah 55 Tahun Merdeka.......Antara Rumah Pemimpin UMNO Dengan Rumah Penyokong UMNO


Jom tengok niii.....perbezaan antara dua darjat......yang pemimpin UMNO terus berpeluang dengan kekayaan.....maju dan terus maju .....bertambah hebat......manakala penyokong UMNO.....merintih kecewa......namum terus menunggu kalo ada peluang dan habuan!

Bagi wak ......sokongan biar berpada.......menjelang PRU13..... …...demi kebajikan dan kesejahteraan rakyat.......sokonglah PR......Ubah!

Demang Lebar Daun shared 1,000,000 Chinese dont want MCA to represent the Chinese's photo.
Stupid BN cybertrooper doing a lousy job for their master!
Jula Juli Jewel shared UMNO Penyeleweng's photo.
Kononnya "Pejuang" org Melayu.
Hakikatnya UMNO lah "Pengkhianat" org Melayu
Kononnya "Pejuang" org Melayu.
Hakikatnya UMNO lah "Pengkhianat" org Melayu
Sebab tu tiada arahan BAKOU dari brahim alii...
ISU MAJALAH INI LBH DULU DRP ISU KALIMAH ALLAH..TP CAI2 UMNO TK BISING PUN...
ISU MAJALAH INI LBH DULU DRP ISU KALIMAH ALLAH..TP CAI2 UMNO TK BISING PUN..
Nasir Sahlan shared Iklankan Jawatan Kosong, Rumah Sewa, Cari Jodoh DiSini's photo.
Jana Wang Semasa Raya Cina Gong Xi Fa Cai~Extra Cash RM3,000 Cara Pantas Online 100%=ANDA DAFTAR SEKARANG DAN DAPATKAN WANG DIDEPAN LAPTOP ANDA RM500 SEHARI! JOIN NOW FREE! http://www.biodinar.com/daftar.asp?ref=biodinar1   HANYA PROMOSIKAN LINK SYKT DAN SETIAP 1 LINK ANDA JANA 100% INCOME=RM100! Jana Duit Raya 2013 RM25,000! BONUS TERUS MASUK AKAUN BANK ANDA DALAM 24 JAM! 1 klik dapat RM100! 100 KLIK ANDA DAPAT RM10,000 SEBULAN! MAKSIMA INCOME ANDA RM450,000! Join sekarang! Jana RM500 dalam 24 jam! >>Teknik pantas jana wang RM5,000 modal hanya RM10 sahaja~portal iklan percuma terbesar Malaysia-daftar free di: http://goo.gl/tJpkL  LIKE & SHARE TQ! Follow my twitter= https://twitter.com/azlinda2
Nasir Sahlan and 5 other friends were tagged in Guruyaya OK's photo. — with Nordin Hashim and 43 others.
TUNTUTAN BERSIH MASIH BELUM DILAKSANAKAN..PRU13 SEMAKIN DEKAT ..TETIBA SAJA  PENGERUSI SPR BUAT SOALAN KELAKAR.....

Apa jenis pencuci yang kita perlu gunakan?'
Apa jenis pencuci yang kita perlu gunakan?'
Apa jenis pencuci yang kita perlu gunakan?'

Kata Pengerusi SPR...
"Jika saya bersih (daftar pemilih) hari ini, esok ada seseorang meninggal dunia, dan ia tidak bersih lagi...

"Berapa bersih yang anda mahu? Apa jenis pencuci yang kita perlu gunakan?" kata Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof dalam satu sidang akhbar di Putrajaya hari ini

Fikirkanlah wahai spr kalau setakat  puluh  ribu rakyat boleh terima lagi nii kalau dah ratus ribu ape citer....janganlah kerana hendak mempertahankan UMNUU tugas dan tanggungjawab yg diamanahkan menjerut leher sendiri..berfikirlah dgn waras apa kesudahannya bila tiba waktunya  rakyat tidak berpuashati dgn bukti2 penipuan yang nyata Pengerusi SPR harus bertanggungjawab.....
TUNTUTAN BERSIH MASIH BELUM DILAKSANAKAN..PRU13 SEMAKIN DEKAT ..TETIBA SAJA PENGERUSI SPR BUAT SOALAN KELAKAR.....

Apa jenis pencuci yang kita perlu gunakan?'
Apa jenis pencuci yang kita perlu gunakan?'
Apa jenis pencuci yang kita perlu gunakan?'

Kata Pengerusi SPR...
"Jika saya bersih (daftar pemilih) hari ini, esok ada seseorang meninggal dunia, dan ia tidak bersih lagi...

"Berapa bersih yang anda mahu? Apa jenis pencuci yang kita perlu gunakan?" kata Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof dalam satu sidang akhbar di Putrajaya hari ini

Fikirkanlah wahai spr kalau setakat puluh ribu rakyat boleh terima lagi nii kalau dah ratus ribu ape citer....janganlah kerana hendak mempertahankan UMNUU tugas dan tanggungjawab yg diamanahkan menjerut leher sendiri..berfikirlah dgn waras apa kesudahannya bila tiba waktunya rakyat tidak berpuashati dgn bukti2 penipuan yang nyata Pengerusi SPR harus bertanggungjawab.....

Nasir Sahlan and Khairul Hilmi Che Ali shared Jkkk Fan Club's photo.
SEBARKAN!!

Adun UMNO Paka hina ibu tunggal di bawah kawasannya kerana mengadu keperitan hidup  kepada media yang mana boleh memburukkan reputasinya sebagai seorang YB yang hidup bermewah-mewahan.. Ibu tunggal ini sudah bertahun2 meminta bantuan dari kerajaan, tetapi diam tanpa berita, balik2 JKKK yang dapat tanah dan bantuan!

# Mung hidup dalam rumoh banglow bapok besor! rakyat duk dalam rumoh kotok mu dop cara, tapi mu hina lagi dia bila dia mintak pertolongan!! Pakat guling jer YB UMNO!!

Sumber: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=475987289103424&set=a.277267435642078.59440.100000764724420&type=1&relevant_count=1

GT
SEBARKAN!!

Adun UMNO Paka hina ibu tunggal di bawah kawasannya kerana mengadu keperitan hidup kepada media yang mana boleh memburukkan reputasinya sebagai seorang YB yang hidup bermewah-mewahan.. Ibu tunggal ini sudah bertahun2 meminta bantuan dari kerajaan, tetapi diam tanpa berita, balik2 JKKK yang dapat tanah dan bantuan!

# Mung hidup dalam rumoh banglow bapok besor! rakyat duk dalam rumoh kotok mu dop cara, tapi mu hina lagi dia bila dia mintak pertolongan!! Pakat guling jer YB UMNO!!

Sumber: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=475987289103424&set=a.277267435642078.59440.100000764724420&type=1&relevant_count=1

GT


Photo


Umno percaya Pas lucut Nasha kerana kerap bersama PM
Wartawan Sinar Harian
31 Januari 2013
Tengku Adnan Tengku Mansor
Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor
PUTRAJAYA – Keputusan Pas menggugurkan keanggotaan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa daripada menganggotai Majlis Syura adalah disebabkan beliau dilihat kerap bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, beliau percaya Nasharudin disingkirkan ekoran Ahli Parlimen Bachok berkenaan mengikuti rombongan bersama Perdana Menteri melawat Gaza baru–baru ini.

“Beginilah cara mereka, perkara macam ini pun terus buat keputusan pecat. Ini cara politik mereka,” katanya ketika ditemui selepas majlis perasmian Jelajah Anak Malaysia di Putrajaya, semalam.

Ahli Parlimen Putrajaya itu merasmikan siri jelajah tersebut yang bermula semalam dan akan berakhir sehingga 16 Februari depan.

Dalam ucapan pada majlis tersebut Tengku Adnan berkata, bantuan generasi muda sangat diperlukan dalam usaha kerajaan mempertahankan Putrajaya daripada jatuh ke tangan pembangkang.

Caranya ialah mengelakkan diri daripada termakan politik dan fitnah daripada pembangkang.

“Pada masa sama generasi muda perlu berusaha mencari fakta sebenar terhadap kerajaan supaya tidak mudah terpedaya dengan dakyah, fitnah dan politik putar belit mereka.

“Contohnya kalau persepsi mereka (pembangkang) kerajaan hari ini korup. Katakanlah saya ini korup. Persilakan lapor kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)," katanya.

Berhubung keengganan pihak pembangkang menghantar nama calon untuk tapisan SPRM Tengku Adnan berkata, beliau menganggapnya sebagai salah satu komplot pihak pembangkang untuk menjatuhkan BN.
Sindiket godam e-mel, pintas akaun cecah RM7.3 juta tumpas

31 Januari 2013
KUALA LUMPUR - Polis membongkar sindiket menggodam e-mel syarikat yang menjalankan transaksi perniagaan secara atas talian bagi memintas pembayaran secara penipuan hingga menyebabkan kerugian setakat ini mencecah RM7.3 juta.

Kegiatan itu dikesan sejak 2010 iaitu sindiket menukar nombor akaun bayaran sesebuah syarikat melalui pintasan e-mel supaya bayaran dimasukkan ke dalam akaun 'keldai' yang digunakan sindiket itu.

Ketua Unit Siasatan Perisian Komputer Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman, DSP Mohamad Lazim Ismail berkata, penipuan itu boleh menjejaskan imej syarikat yang beroperasi dalam negara yang berdagang secara telus dengan syarikat antarabangsa serta menyukarkan aktiviti perniagaan kedua-dua belah pihak.

"Urus niaga perniagaan kedua-dua syarikat melibatkan pembayaran dalam talian. Malangnya sindiket tersebut telah memesongkan nombor akaun bayaran sesebuah syarikat itu melalui pintasan e-mel yang dibuat oleh anggota sindiket atau keldai akaun," katanya kepada Bernama.

Ini mengakibatkan syarikat di Malaysia menuduh syarikat antarabangsa tidak melakukan pembayaran dan apabila semakan dibuat, kedua-dua syarikat ini sebenarnya telah ditipu apabila nombor akaun yang dihantar syarikat antarabangsa kepada syarikat di sini telah pun ditukar, katanya.

Mohamad Lazim berkata, syarikat antarabangsa yang berurusan dengan syarikat di Malaysia antaranya dari India, Arab Saudi, Korea Selatan, Itali, Mexico dan China.

Justeru, Polis Diraja Malaysia (PDRM) menasihatkan syarikat perlu sentiasa memastikan setiap e-mel yang dihantar kepada rakan urus niaga mesti menggunakan kaedah 'encryption' di mana penerima haruslah memasukkan kod keselamatan untuk membukanya.

"Urus niaga yang dilakukan juga tidak seharusnya dilakukan menerusi e-mel semata-mata tetapi menggunakan kemudahan lain seperti telefon dan faksimili," katanya.

"Jadi saya nasihatkan apa-apa pun ikut pendekatan cara tradisional, setiap perkara yang sudah selesai dibuat, kedua-dua pihak perlu menelefon kembali untuk bertanyakan kata laluan yang sama dibuat kedua-duanya," katanya.

Beliau berkata, bagi awal tahun ini sehingga 15 Januari lepas, tujuh kes dilaporkan melibatkan kerugian RM907,384.

Mohamad Lazim berkata, sepanjang 2012 sebanyak 32 kes dilaporkan melibatkan kerugian RM4.6 juta (RM4,636,487.83) berbanding RM960,150 untuk tempoh 2011 dengan lima kes dan RM800,000 (2010) enam kes dilaporkan.

"Jadi jumlah keseluruhan sejak kes ini mula memasuki Malaysia pada 2010 ia mencatatkan jumlah kerugian RM7,303,871.75 dengan 50 kes dilaporkan.

"Peningkatan angka ini agak membimbangkan dan kami tidak mahu Malaysia menjadi hab sindiket asing yang kami percaya didalangi warga Afrika, jadi syarikat tempatan perlu tahu dan mula mengambil langkah berjaga-jaga supaya tidak tertipu dalam urusan perniagaan mereka," katanya.

Beliau berkata, modus operandi kes penipuan atas talian bermula apabila syarikat A (syarikat antarabangsa) membuat urusan perniagaan dengan syarikat B dan pembayaran wang dibuat antara kedua-dua buah syarikat melalui penghantaran arahan menerusi e-mel.

"E-mel yang dihantar syarikat B mengandungi arahan pembayaran dan juga nombor akaun bank di mana bayaran sepatutnya dimasukkan, dan dalam situasi ini sindiket akan menggodam dan mengubah nombor akaun yang terdapat dalam e-mel yang dihantar syarikat B.

"Sindiket akan memasukkan nombor akaun baharu milik mereka tanpa pengetahuan syarikat B. Apabila syarikat A menerima e-mel tersebut terus  membuat pembayaran seperti dalam arahan e-mel tanpa menyedari nombor akaun tersebut telah diubah sindiket asing," katanya.

Beliau berkata, syarikat tempatan yang berurus niaga dengan syarikat antarabangsa kebanyakannya menjual barangan seperti tekstil, bahan kimia, bahan sejuk beku, bijiran, bawang dan cili kering.

Beliau turut meminta orang ramai atau syarikat yang mempunyai maklumat berhubung kes berkenaan agar menghubungi urus setia JSJK di talian 03-26163972 pada waktu pejabat, atau bilik gerakan di talian 03-26163999 selepas waktu pejabat. - Bernama

SUDAHLAH...... kalau najib nak sangat ... silakan ambik... dia...
kami pon ''no heart feeling'' tak perlu dipersolkan lagi lah.....

Nasha perlu tinggalkan Pas jika....
Wartawan Sinar Harian
31 Januari 2013
MAHFODZ-MOHAMED
$entry.content.caption.value
SENAI – Bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa yang digugurkan keanggotaan oleh Majlis Syura, 13 Januari lalu, perlu keluar Pas jika berhajat untuk menyertai parti lain, tegas Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohamed.

“Jika dia pilih parti lain untuk dianggotai, dia kena keluar Pas kerana dia tak boleh menyertai dua parti. Isunya kini beliau hanya digugurkan oleh Majlis Syura.

“Bagi saya tidak ada halangan Nasha untuk terus aktif dalam parti namun dia kena ikut peraturan yang ditetapkan, malah tahun depan masih ada pemilihan, dia boleh bertanding sebagai Timbalan Presiden jika mahu,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Mahfodz berkata, Nasha sememangnya aktif dalam pertubuhan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) iaitu Yayasan Al-Quds, dan itu hak beliau untuk meneruskan aktiviti dan cita-cita.

“Saya percaya tentunya sebagai manusia akan timbul perasaan kecil hati apabila Nik Aziz (Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat) bersuara bagi menentukan kedudukannya sebagai Ahli Parlimen Bachok.

“Tapi jika perkara itu membuatkan dirinya hendak keluar, itu hak dia. Sekiranya ia benar terjadi ia memang memberi kesan kepada Pas tetapi saya percaya ia bukan itu tempoh yang lama,” katanya.

Jelasnya, jika Nasha benar-benar ingin mendaulatkan Islam, hanya Pas sahaja parti yang memperjuangkan wadah Islam.


SUDAHLAH...... kalau najib nak sangat ... silakan ambik... dia...
kami pon ''no heart feeling'' tak perlu dipersolkan lagi lah.....
 


JAUHILAH TAGHUT

Firman Allah s.w.t:

وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اُعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ


Dan sesungguhnya Kami telah mengutus dalam kalangan tiap-tiap umat seorang Rasul (dengan memerintahkannya menyeru mereka): Hendaklah kamu menyembah Allah dan jauhilah taghut. Maka di antara mereka (yang menerima seruan Rasul itu), ada yang diberi hidayat petunjuk oIeh Allah dan ada pula yang berhak ditimpa kesesatan. Oleh itu mengembaralah kamu di bumi, kemudian lihatlah bagaimana buruknya kesudahan umat-umat yang mendustakan Rasul-rasulnya.
(Surah Al-Nahl 16: Ayat 36)

CUKUPLAH ALLAH BAGI SEGALA2NYA

"Barangsiapa menginginkan teman,
cukuplah Allah menjadi temannya.

Barangsiapa menginginkan kekayaan,
cukuplah qanaah menyertainya.

Barangsiapa menginginkan nasihat,
cukuplah kematian menasihatinya.

Barangsiapa menginginkan harta simpanan,
cukuplah Al-Quran menjadi barang simpanannya.

Barangsiapa yang tidak cukup dengan
keempat-empat hal ini,
cukuplah neraka baginya."
قال الحكماء

فَالإِنْسَانُ إِنْسَانٌ هُوَ شَرِيْقٌ ِلأَجْلِهِ، فَلَيْسَ ذَلِكَ بِقُوَّةِ شَخْصِهِ فَإِنَّ الجَمَلَ أَقْوَى


مِنْهُ بِمَا لاَ يُقاسُ وَلاَ بِعَظْمِ بَدَنِهِ فَإِنَّ الفِيلَ أَعْظَمُ بَدَنًا مِنْهُ، وَلاَ بِشَخَاعَتِهِ فَإِنَّ

السَّبُعَ أَشْجَعُ مِنْهُ وِلاَبَجِمَاعِهِ فَإِنَّ أَخْسَّ العَصَافِيْرِ أَقْوَى عَلَى السِّفَدِ مِنْهُ
Manusia itu adalah insan mulia kerna dirinya. Namun hal itu bukan berarti ia menjadi mulia kerna kekuatan fisiknya sebab unta lebih kuat darinya tanpa bisa ditakar. Bukan pula kerna besar badannya sebab gajah lebih besar badannya. Bukan juga kerna keberaniannya sebab binatang buas lebih berani, Bukan pula kerna kuat jima'nya sebab se-kecil2nya burung masih lebih kuat saat melakukan persetubuhan.

Tiada ulasan: