Isnin, 21 Julai 2014

SYURGA ALLAH TAK TERGAMBAR HEBATNYA


 

Stres Hadapi Hamas, Tentara Zionis Bunuh Diri

Diposkan oleh Bersama Dakwah pada Senin, 21 Juli 2014 | 14.20 WIB

ilustrasi tentara Israel ketakutan (alqassam.ps)
ilustrasi tentara Israel ketakutan (alqassam.ps)
Tidak semua tentara Zionis siap dengan keputusan menyerang Gaza. Terlebih, setelah Zionis Israel memutuskan melakukan serangan darat yang membuat tentara berhadapan langsung dengan mujahidin Palestina. Bahkan, Brigade Al Qassam membalas dengan menerjunkan pasukan khusus ke wilayah jajahan Israel dan menyerang tentara di sana.

Kondisi itu membuat sebagian tentara Zionis dilanda stres dan ketakutan. Stres yang sangat akut membuat tentara Zionis mengakhiri hidupnya dengan menembak kepalanya sendiri.

Pihak militer Zionis mengakui perihal adanya tentara yang bunuh diri. Dalam pengumumannya, militer Zionis mengatakan seorang serdadu yang berjaga di pos terdepan utara Jalur Gaza melakukan bunuh diri pada Sabtu (19/7) waktu setempat. Demikian dikutip ROL dari Media Israel Chanel 2, Senin (21/7).

"Korban terluka parah di kepala dan segara dilarikan ke Rumah Sakit Soroka di Beersheba. Namun meninggal dunia diperjalanan," lapor media tersebut.

Alasan tentara tersebut belum diketahui hingga saat ini, namun adanya dugaan kuat ia nekat menghabisi nyawanya sendiri karena stres. Pertempuran menghadapi para mujahidin Palestina diduga membuat serdadu zionis itu mengalami tekanan psikis. [IK/bersamadakwah]
Tentera Israel kepada wartawan;
"Kami seakan berlawan dengan hantu, bunyi tembakan lebat menyerang kami tetapi kami tidak tahu dari mana ia datang.."
Sumber;
GazaNow

Siapa pembekal senjata kepada Hamas?

HARIS ZALKAPLI | .
SETIAP kali berlaku serangan ke atas Gaza di Palestin, atau sebarang konflik dalam wilayah dunia Islam, Pertubuhan Kerjasama Islam, OIC, sering disebut dalam kenyataan-kenyataan, mendesak pertubuhan terbesar masyarakat Islam dunia itu bertindak.

Malangnya, realiti politik aliansi global tidak membenarkan peranan yang besar itu diambil oleh OIC, sebuah pertubuhan yang dikuasai oleh Arab Saudi dan tidak melibatkan diri dalam isu politik yang rumit.

Negara-negara Arab yang secara tradisi menguasai dunia Islam dan sekaligus OIC ialah Arab Saudi dan Mesir, dua negara yang juga sekutu kuat Amerika Syarikat.

Dua negara ini ialah negara yang tidak senang dengan Ikhwan al-Muslimin dan Hamas, kumpulan yang umumnya berkongsi falsafah perjuangan yang sama.

Maka, amat sukar untuk melihat OIC yang dikuasai Saudi dan Mesir berupaya mengambil tindakan yang tegas dalam isu Palestin.

Mesir di bawah Abdel Fatah al-Sisi kini lebih kuat memusuhi dua kumpulan ini, dan tidak dapat diharapkan sama sekali untuk membantu dalam kes Gaza.

Dalam dunia Arab, politik serantau seperti konflik Syria dan Iraq biasanya ditangani melalui Liga Arab, yang kini juga dikuasai oleh Arab Saudi dan sekutu-sekutunya di Teluk Parsi.

Tindakan paling tegas diambil oleh Liga Arab sejak beberapa tahun lalu, pada 2011, ialah menggantung keahlian Syria, dalam satu tindakan yang memperlihatkan persaingan serantau melibatkan konflik di negara itu.

Syria yang bersekutu dengan Iran sejak 1979 kini digugat oleh Saudi, Qatar, Turki dan negara sealiran yang lain dalam usaha melemahkan paksi Syria-Iran dan kumpulan-kumpulan yang disokong mereka, yang paling utama Hizbullah dan Hamas.

Syria dan Iran - dan juga Sudan - memainkan peranan penting dalam mengukuhkan kekuatan persenjataan Hamas dan Hizbullah dalam berdepan dengan Israel.

Syria dan Iran ialah pembekal utama senjata kepada Hamas dan Hizbullah, yang menjadi satu sebab AS yang melindungi Israel mahu pakatan Syria-Iran diputuskan.

Selain dua negara itu, Sudan berperanan sebagai satu saluran bekalan senjata dari Iran ke Hamas dan Hizbullah. Kilang senjata, yang satu destinasinya utamanya ialah Gaza, turut beroperasi di wilayah Sudan.

Pada tahun 2012, sebuah kilang senjata di Sudan, tidak jauh dari Khartoum, dibom, dipercayai oleh Israel sebagai usaha menjejaskan bekalan senjata kepada musuhnya di Gaza dan Lubnan.

Kilang tersebut dikatakan dimiliki oleh Iran, dan dioperasikan untuk membekalkan senjata kepada musuh-musuh Israel di kawasan Syam.

Sudan sebelum itu pada 2009 menjadi sasaran serangan udara, dipercayai oleh AS ke atas konvoi membawa senjata. Satu serangan pada Januari dan satu lagi pada Februari, 2009, dilaporkan mengorbankan 88 orang.

Hari ini, Iran masih membekalkan senjata kepada Hamas - dan juga semakin banyak kepada Jihad Islami - yang berdepan dengan serangan Israel.

Realiti politik serantau menunjukkan yang kuasa-kuasa Arab tidak diyakini untuk berdepan secara tegas dengan Israel, akibat pelbagai kepentingan dan keterbatasan.

Sebuah lagi negara Islam, Turki, telah menunjukkan kesediaan berdepan dengan Israel pada tahap tertentu, tetapi kedudukannya sebagai anggota Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara, Nato, menghalangnya daripada bertindak lebih tegas.

Realiti politik rantau Arab mendedahkan kompleksiti yang menjadikan sebarang tindakan tegas ke atas Israel sukar dilakukan oleh kuasa-kuasa Arab, terutama Mesir yang bersempadan dengan Gaza, yang kini dipimpin oleh al-Sisi.

Kekuatan dan iltizam politik yang lebih kuat diperlukan oleh kerajaan-kerajaan negara Islam untuk membantu umat di Palestin.

Ini tidak bermakna usaha membantu terhad kepada kerajaan, kerana pertubuhan-pertubuhan kemanusiaan telah menunjukkan kemampuan dalam membantu warga Palestin. Tetapi, realiti politik melibatkan persaingan kuasa-kuasa di dunia Islam ini menjadikan penyelesaian masalah Palestin menjadi semakin sukar, dan bermakna serangan ke atas Gaza akan terus berulang.

Dalam menangani isu kekejaman Israel, selain bantuan kemanusiaan, penyelesaian politik tetap diperlukan kerana faktor kuasa negara yang besar dalam hal ini.

Tetapi, pada masa sama, perhatian yang serius juga perlu diberikan pada umat Muslim di negara-negara lain yang juga berdepan kezaliman seperti di Myanmar, Thailand, Filipina, dan Sri Lanka. – HARAKAHDAILY 21/7/20147:28AM - 21 Jul 2014
SEBAR HADIS PALSU
Menyebarkan hadis palsu tanpa menerangkan tentang kepalsuannya adalah merupakan satu dosa yang amat besar. Penipuan dan bersekongkol dengan penipuan adalah dosa menurut ajaran Islam. Apatah lagi jika pembohongan itu menggunakan nama Allah dan RasulNYA. Kesannya besar dan bahaya. Mereka yang terpedaya dengan penipuan tersebut akan mengamalkan sesuatu yang disangkakan bersumber dari Tuhan sedangkan hakikatnya tidak demikian. Jika isi pembohongan itu sesuatu yang jelas bercanggah dengan hakikat fakta, ataupun sesuatu yang ‘lekeh’ maka Tuhan ataupun RasulNya akan dipersalahkan. Mungkin ia akan menghilangkan keimanan manusia terhadap ajaran agama.
Justeru itu, Islam mengharamkan sama sekali perbuatan mengadakan hadis palsu seperti penegasan Nabi s.a.w dalam hadis mutawatir:
“Sesungguhnya berdusta ke atasku (menggunakan namaku) bukanlah seperti berdusta ke atas orang lain (menggunakan nama orang lain). Sesiapa yang berdusta ke atasku dengan sengaja, maka siaplah tempat duduknya dalam neraka”.
Bukan sahaja mengadakan hadis palsu itu dosa besar, menyebarkannya juga berkongsi dosa besar yang sama. Dalam era teknologi ini, begitu mudah sesuatu hadis palsu itu tersebar. Menerusi sms, email, facebook, what' App, twitter dan pelbagai lagi, ramai yang terlibat dengan kegiatan dosa menyebarkan hadis palsu ini. Maka berhati-hatilah. Beberapa klik tanpa penelitian boleh membawa anda menjadi pendusta yang menggunakan nama Allah dan RasulNYa.

Kenapa Mukhriz hendak dibunuh?

ZULKIFLI YAHAYA | .
BERITA panas dari Kedah minggu ini ialah apabila seorang pejuang maya pro BN, ditangkap polis kerana didakwa membuat ugutan untuk membunuh Menteri Besar Kedah, Datuk Paduka Mukhriz Mahathir dan juga kepada Setiausaha Sulit Sultan Kedah, Datuk Paduka Syed Unan Mashri Syed Abdulah.


Blogger berusia 37 tahun itu sebelum ini dikesan membuat ugutan bunuh itu melalui laman Facebook menggunakan akaun 'Padi Jantn'. Pihak polis berjaya mendapat perintah tahanan reman untuk beliau. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kedah, Asisten Komisioner Mohd Nashir Ya berkata, siasatan dibuat adalah susulan daripada lebih 20 laporan polis dibuat pelbagai pihak menggesa supaya tindakan tegas diambil terhadap individu terbabit.


Padi Jantn bukanlah nama asing lagi dalam dunia maya politik. Laman tersebut (Facebook dan blog) sangat aktif menghentam dan memfitnah kerajaan Pakatan Rakyat Kedah. Laman itu seringkali menyiarkan foto-foto menghina pemimpin kerajaan Pakatan yang diedit, khususnya Almarhum Ustaz Azizan Razak. Padi Jantn dikatakan ‘keyboard warrior’ BN yang berbayar.


Cuma akhir-akhir ini Padi Jantn membuat kejutan apabila tiba-tiba serangannya berubah haluan; kali ini mengkritik kerajaan negeri Kedah pimpinan Mukhriz Mahathir secara terbuka. Isunya adalah isu lama, iaitu Madrasah Salihiah. Kalau dahulu Padi Jantn mengkritik Ustaz Azizan tetapi kali ini ini serangan dihalakan kepada Mukhriz, sebab yang memimpin kerajaan sekarang ialah Mukhriz. Lebih-lebih lagi sewaktu jadi pembangkang dahulu, Mukhrizlah yang paling lantang memperjuangkan agar surau tersebut dikekalkan di situ. Beliau pernah berkampung di situ bersama Perkasa demi mempertahankan tanah wakaf tersebut. Apabila dapat jawatan Menteri Besar, perjuangan tanah wakaf pun nampaknya berakhir.


Isu Madrasah Salihiah, yang terletak di bandar raya Alor Setar diroboh untuk pembangunan menyeluruh kompleks Aman Central panas di zaman Ustaz Azizan apabila BN menjadikannya isu rasis untuk membakar sentimen Melayu.


Media BN kala itu hanya melapor madrasah itu akan dirobohkan untuk dibuat kompleks perniagaan tetapi tidak melaporkan tentang surau baru lebih besar yang akan dibina di tempat tersebut di samping pampasan RM1.48 juta untuk membina wakaf baharu di tempat lain yang lebih besar manfaatnya. Ertinya roboh satu surau dapat dua surau yang lebih besar.


Media BN memberitahu, bangunan itu mempunyai nilai sejarah kerana berusia 100 tahun tetapi surau yang kononnya berusia 100 tahun itu telah dirobohkan di zaman BN memerintah Kedah.


Media BN menceritakan seolah-olah keputusan merobohkan madrasah hanya berdasarkan ‘fatwa’ yang dibuat oleh Ustaz Azizan seorang. Mereka menggelapkan sama sekali peranan besar Mufti dan Majlis Fatwa Negeri Kedah yang bermuzakarah secara mendalam sebelum memutuskan keharusan madrasah dirobohkan. Perangai hodoh media BN tidak pernah berubah dalam kerja menggelapkan berita serta melaporkan sesuatu perkara secara tidak adil.


Ahli Majlis Fatwa yang menyetujui penggantian madrasah wakaf itu adalah Dato’ Sheikh Baderuddin Haji Ahmad (Mufti yang juga Pengerusi), Dato' Mursyid Diraja Dato' Paduka (Dr) Syeikh Abd. Majid Mohd Noor (Universiti Al-Azhar Mesir, Universiti Ain As-Syam, Mesir), Dato' Wira Syeikh Yahya Jusoh (Universiti Al-Azhar Mesir (Ijazah Sarjana Muda (BA) Syariah), Universiti Islam Antarabangsa (Diploma Undang-undang Pentadbiran dan Kehakiman), Dato' Syeikh Abdul Razak Mohd Yusof (Universiti Ain Syam, Kaherah, Mesir (Diploma Pendidikan), Dato' Syeikh Abd Hamid Md Tahir (Universiti Al-Azhar Mesir (Ijazah BA Syariah Dan Undang-undang) Jayyid (Diploma Pendidikan), Tuan Syeikh Abdul Rahman Abu Bakar (Universiti Ein Syams, Mesir (Diploma Pendidikan) Universiti Al-Malik Saud, Riyadh, Universiti Kebangsaan Malaysia (Sarjana Pendidikan (M.Ed)), Prof Madya Dr Haji Abdul Aziz Hanafi (Universiti Al-Azhar Mesir, Ijazah sarjana (MA) Syariah, Doktor Falsafah (Ph.D) dalam
Jurusan Syariah Politik Islam/Ekonomi Islam, Tuan Syeikh Marwazi Dziyauddin, Universiti Al-Azhar Mesir - Ijazah Sarjana Muda (Syariah), Universiti Malaya - Ijazah Sarjana (Syariah) Fiqh dan Usul Fiqh dan Tuan Syeikh Aminudin Abd Rahim (Universiti Al-Azhar Mesir - Sarjana Muda (BA) Syariah).


Itu sedutan catatan terdahulu yang menyebabkan kerajaan BN Kedah kini selesa untuk meneruskan projek Aman Central sekalipun untuk sejurus waktu mereka berjaya menipu orang Melayu/Islam di negeri ini berhubung isu tersebut.


Berbalik kepada isu tangkapan terhadap pemilik akaun FB dan blog Padi Jantn. Apa yang menjadi persoalan ialah laporan polis yang dibuat oleh pihak Umno dan Perkasa berhubung ugutan terhadap Mukhriz tersebut adalah terhadap ‘Muhamad Taufik’ yang dinamakan sebagai pemilik akaun FB Padi Jantn. Lalu individu tersebut yang ditahan oleh pihak polis.


Untuk pengetahuan, bekas Setiausaha Politik Menteri Besar, Muhammad Sanusi Mohd Nor telah berjaya dalam tuntutan samannya terhadap pemilik blog Padi Jantn kerana memfitnahnya terbabit rasuah balak dan ditahan oleh SPRM. Pemilik yang dinamakan adalah Sobri Sudin, bekas Setiausaha Akhbar Menteri Besar di zaman BN. Sobri kalah di mahkamah pada Oktober 2013 dan diarahkan membayar RM100,000 kepada Sanusi. Maknanya, secara tak langsung mahkamah telah mengesahkan bahawa Sobri adalah pemilik blog Padi Jantn. Kini muncul pula Taufik. Adakah ia satu konspirasi pihak tertentu untuk mengelirukan mahkamah. Sama ada Sobri atau Taufik keduanya adalah orang Umno. Bagaimanapun bukan mustahil pula untuk sesebuah akaun sosial itu diurus oleh beberapa orang selaku 'admin'.


Mengapa isu Madrasah Salihiah itu menjadi begitu besar sehingga Menteri Besar diugut untuk dibunuh? Tun Mahathir Mohamad yang mengulas isu tersebut sendiri tidak yakin dengan ugutan bunuh itu. Baginya, orang Malaysia tidak seganas itu. Lagipun, kalau betul seseorang nak membunuh dia tak akan buat ugutan terbuka. Besar kemungkinan itu kerja orang yang gilakan publisiti atau cuma ‘mahukan sesuatu’. Pihak polis perlu juga menyiasat tahap mental pengugut. Yang jadi hero dalam isu ini pula ialah Mukhriz. Sudah setaraf dengan presiden Amerika yang sering jadi sasaran pembunuh. Akhirnya isu ini akan jadi bahan lawak jenaka sahaja.

Doktor wanita Melayu pertama meninggal dunia

Wanita Melayu pertama yang memperoleh kelayakan doktor perubatan, Tan Sri Dr Salma Ismail, meninggal dunia akibat sakit tua di Hospital Pantai di sini pada 6.15 petang semalam.
  
Allahyarhamah, yang berusia 95 tahun, meninggalkan dua anak lelaki, seorang anak perempuan dan enam cucu.
     
Anak sulungnya, Tan Sri Dr Ridzwan Abu Bakar, 64, berkata ibunya dimasukkan ke hospital baru-baru ini akibat sesak nafas.
     
Jenazah akan disempurnakan di No. 6, Jalan Mesra, Off Jalan Aman di ibunegara dan dijangka dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam, Jalan Ampang sebelum Zohor, kata Dr Ridzwan ketika ditemui Bernama di rumahnya malam tadi.
  
Allahyarhamah menempa sejarah sebagai wanita Melayu pertama memperoleh kelayakan sebagai doktor pada 1949.
  
Anak kelahiran Alor Setar itu antara lain pernah bertugas sebagai Pegawai Perubatan di Kedah dan Selangor pada tahun 1950-an dan 60-an.
  
Dr Salma dianugerah darjah Panglima Setia Mahkota pada 1997 yang membawa gelaran Tan Sri.
  
"Sebagai seorang wanita dan doktor, beliau hidup dengan prinsip, mempunyai keyakinan pada diri sendiri, jujur, jangan bercakap buruk tentang orang lain dan memberikan bantuan kepada mereka yang memerlukan," kata Dr Ridzwan mengenai ibunya.
  
- Bernama

Video Real Pesawat MH17 Terbakar Selepas Ditembak Di langit

Inilah Video pesawat MH17 ditembak dengan real Yang berjaya dirakam - Isu pesawat Mas MH370 belum lagi ditemui muncul pula tragedi baru semoga ahli keluarga mangsa tabah menghadapi ujian yang berat ini.

Pelbagai konspirasi dikaitkan dengan peristiwa ini ada yang mengatakan Rusia bertanggungjawab ada juga yang mengatakan ia telah dirancang dan ada juga yang mengatakan Amerika juga terlibat dalam kes ini apa pun kita tunggu siasatan yang bakal dijalankan


Video dibawah telah dikongsikan melalui wall page friend of BN jadi dalam video ini lihatlah bagaimana pesawat ini terjunam selepas ditembak. Semoga penjenayah ini dapat dihadapkan kemuka pengadilan





baca dgn mata hati.
Tahniah Jerman
Salah seorang wartawan bertanya kepada pendakwah terkemuka German iaitu Pierre Vogel atau nama islam nya Abu Hamza tentang kaitan antara keganasan dan Islam,beliau dengan lantang dan berani menjawab :
" Siapa yang mencetuskan Perang Dunia Pertama ? adakah orang islam?
Siapa yang mencetuskan Perang Dunia kedua? Adakah orang islam ?
Siapa pula yang telah membunuh 20 juta nyawa suku kaum Aborigine Australia?! Adakah orang Islam ?
Siapakah yang menghantar bom untuk menghancurkan Hiroshima dan Nagasaki ? Adakah
orang Islam ?.
Siapa pula yang membunuh lebih 100 juta orang Indian Amerika Utara ? adakah orang Islam ?
Dan siapa yang membunuh 50 juta orang Indian di Selatan Amerika ? Adakah orang Islam ?
siapa pula yang menjadikan seramai 180 juta orang-orang Afrika sebagai hamba dan 88% dari hamba-hamba itu mati di buang di lautan Atlantik !! adakah orang islam yang melakukan nya ??
TIDAK ADA DI ANTARA KALANGAN PELAKU-PELAKU ITU ADALAH ORANG-ORANG ISLAM !!
Sebelum itu,hendaklah anda ketahui maksud ''terrorisme'' dengan baik.Kalau non muslim lakukan apa-apa kesalahan seperti diatas mereka akan di sebut sebagai penjenayah,tapi jika orang muslim yang kesalahan seumpama nya,di sifatkan sebagai pengamal terrorisme,pengganas,pemberontak !!
oleh itu anda hendaklah membuat 2 kali timbangan,anda akan tahu dan mengerti siapakah yang sebenarnya PENGGANAS / TERRORIST !''
- Pierre Vogel-
SEDIKIT INFO MENGENAI PIERRE VOGEL.
Pierre Vogel di lahirkan pada 20 Julai 1978 di Frechen.Merupakan seorang ustaz,penceramah bebas,pendakwah dan merupakan bekas peninju professional.
Pierre Vogel yang lantang bersuara ini memeluk islam pada tahun 2001 dan menukar nama nya kepa Abu Hamza dan setelah memeluk islam,beliau mempelajari agama islam, ilmu Al Quran dan kemahiran bertutur bahasa Arab di sebuah Intitusi Pengajian Islam Swasta terkemuka di Mekah iaitu di Om Al Quran.
Sekembali nya beliau ke Berlin,Jerman pada tahun 2006,beliau mengajar dan menjadi seorang guru agama di masjid Al-Nur-Moschee (mosque) Neukölln,di jemput berceramah di kuliah-kuliah Universiti bahkan berdakwah kepada penganut agama lain juga.
Afr
Pierre Vogel berkahwin dengan seorang wanita dari Maghribi dan memiliki tiga orang cahaya mata.Sepanjang perjalanan beliau berdakwah,terlalu banyak kecaman,ancaman,fitnah,kritikan yang keterlaluan,sabotaj,dan pelbagai hinaan di terima oleh beliau kerana kelantangan bersuara membela umat islam dan islam dan juga kerana dakwah beliau,namun Pierre Vogel masih bergerak aktif berdakwah dan tidak pernah berputus asa.
GAMBAR :Pierre Vogel bersama rakan-rakan bekas peninju profesional.
Pesan Berpesan Sesama Kita
Tak Perlu Meminta Izin..
Silakan Share & Sebarkan seta tag teman adan di photo ini,
Semoge Ianya Membawa Manfaat Bersama Bro
LikeLike · ·
Beberapa orang tentera Israel dilaporkan cedera dalam pertempuran yang sedang berlaku di Utara Gaza di Timur Beit Hanoun dan pertempuran dikatakan sangat sengit.
Semoga Allah kurniakan kemenangan kepada para pejuang Palestin.
Gaza 9:37 AM
Sumber;
QudsN
‪#‎gazaunderattack‬
‪#‎dedaunhancur‬
‫#‏البنيان_المرصوص‬
‫#‏العصف_المأكول‬
‫#‏غزة_تقاوم‬
15 askar rejim Zionis maut
RSS Sinar Harian / 9 hours ago
Israel berterusan membedil Genting Gaza dari kedudukan mereka di sempadan.- Foto AFP
GENTING GAZA - PALESTIN. Sekurang-kurangnya 15 askar rejim Zionis maut dalam insiden pertempuran dengan sayap bersenjata Hamas, Briged al-Qassam.
Kelmarin, jurucakap al-Qassam mengesahkan kesemua askar Israel itu dibunuh selepas Hamas berjaya menyusup masuk ke wilayah Eshkol melalui terowong bawah tanah di sempadan.
"Tiga kenderaan milik mereka juga telah diletupkan oleh unit khas kami yang terdiri daripada 12 pejuang Hamas," katanya.
Dalam kejadian berasingan di bandar Dimona dekat gurun Negev, seorang lagi askar Israel turut ditembak mati.
Sementara itu, tentera Israel melaporkan angka kematian daripada operasi yang dilancarkan Hamas itu hanya dua orang. - Press TV

Kisah Benar Hidayah Neelofa dari An Nur 31

Kisah Benar Hidayah Neelofa dari An Nur 31 - Sesungguhnya Allah S.W.T itu Maha Adil, Maha Mengetahui. DIA Maha Pengasih lagi Maha Penyanyang. Kerana kasih Allah S.W.T ini, hidayah dan kebenaran telah diberikan kepada Neelofa. Dipermudahkan niat suci yang telah bermula sejak tahun 2013, Neelofa atau Noor Neelofa telah tekad. Mulai 1 Ramadhan 1435H/2014, sebaik selepas sahur, Neelofa telah nekad untuk terus memakai hijab sebagai penampilan dan penghijrahan dirinya.

Alhamdulillah.

Secara jujurnya, saya agak kagumi juga dengan apa yang telah dicapai oleh Neelofa dalam karier. Semenjak saya mengikuti perkembangan gadis cantik ini dari Dewi Remaja 2010, beliau telah banyak menempa kejayaan tersendiri samada sebagai model, peragawati, pelakon, pengacara dan sebagai usahawanita.


Neelofa kini menumpukan aktiviti kerjaya dan bisnesnya menerusi Facebook. Terbaru, Neelofa sudah ada dua butik online; satu menjual high heels dan satu lagi yang terbaru 2014 ialah menjual jubah. Butik ini lebih berkonsepkan laman web untuk urusniaga


Kalau ikutkan, Neelofa dah capai kejayaan tersendiri sebagai usahawan. Dan karier di dalam bidang pengacaraan pun bertambah baik. Tampil sebagai pengacara Nona bersama Fara Fauzana menambahkan kematangan gadis ini, selain bergandingan dengan Nabil Raja Lawak dalam program Meletops.

Tentu ramai tertanya-tanya, bagaimana gadis cantik yang sebelum ini sering muncul dengan pakaian ketat dan seksi boleh berubah? Apakah yang telah menyebabkan hatinya terbuka luas untuk berhijrah? Siapakah yang mendorong perubahan diri Neelofa ini?


Kebenaran Surah An-Nur Ayat 31

Ayat An-Nur telah menjawab segala persoalan buat dirinya. Sebelum ini, walaupun Neelofa telah capai hampir segala yang diimpikan, tetapi dia merasakan dirinya ada yang tidak lengkap, ada yang kosong. Dek kerana itu, Neelofa mencari. Dan Allah S.W.T Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

Saya kongsikan video kisah benar hidayah Neelofa, yang dirakamkan di konti siaraya IKIM.fm.



Ada yang kata, hidayah Allah S.W.T akan datang sendiri, tetapi bagi saya; hidayah takkan datang seandainya diri tidak mencari. Perubahan takkan berlaku, jika diri tak ada iltizam dan usaha ke arah itu. Anda buat, anda dapat ganjarannya. Anda tak buat, maka kekalkan dengan apa yang ada kini.

Kita bukan setakat hanya perlu berdoa setiap kali inginkan sesuatu, tetapi kita mesti ada azam, tekad dan permulaan langkah ke arah apa yang dituju.

Neelofa, ini bukan penampilan kali pertama dia bertudung, malah sebelum ini setiap kali bulan Ramadhan, Neelofa akan lebihkan masa bersama keluarga dan pergi ke majlis-majlis ilmu serta amal. Ketika Ramadhan, memang jaranglah nak nampak Neelofa dalam penampilan baju ketat ikut bentuk badan.


Satu perkara yang membezakan Neelofa dengan artis wanita cantik yang lain ialah dia bukan seorang yang suka berparti tak tentu hala, menuju ke kelab malam dan bergaul bebas. Ini adalah kerana gadis kelahiran Pasir Mas, Kelantan ini mempunyai latar belakang keluarga yang cukup bagus. Keluarga inilah yang saya fikir membantu ke arah perubahan yang ada sekarang.

Alhamdulillah.

Penampilan Neelofa bertudung semua orang suka, baik disukai golongan muda, tua, kecil besar, lelaki dan wanita. Neelofa tampil lebih anggun dan jelita dengan berhijab. Apatah lagi apabila sudah bergiat dengan perniagaan hijab dan jubah, penampilan Noor Neelofa Mohd Nor sudah jauh berbeza dari sewaktu menjadi finalis Dewi Remaja 2010.

Oh ya, tentu anda nak tahu mengenai ayat 31 surah An-Nur.


 
Bermaksud: "Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya."
Bagi seorang bergelar selebriti cantik jelita seperti Neelofa, apabila mahu berubah ke satu yang lebih baik, apatah lagi apabila tidak mahu lagi pakai seksi, tidak mahu dedah aurat, tidak mahu lagi buat sesuatu yang memudaratkan dirinya; sudah pasti akan dipandang slack oleh masyarakat, apatah lagi dalam industri seni itu sendiri.

Inilah ujian. Sesungguhnya apabila mahu kebaikan itu melekat dalam hati dan jiwa, pasti Allah S.W.T datangkan ujian.

Semoga penceritaan ini dapat kita jadikan iktibar kepada semua. Jika kita pegang teguh dengan tali Allah, in Sha Allah, Allah S.W.T akan selamatkan dan lindungi diri kita semua dari segala kesesatan.penulis : hasrul hassan





Memang patut yahudi disumpah Jadi Babi !
Firman Allah swt dalam ayat ke 60 surah al-Maidah berkaitan kebejatan perangai yahudi yang terkenal dengan sikap menceroboh dan memungkiri janji :
Katakanlah: “Mahukah, aku khabarkan kepada kamu tentang yang lebih buruk balasannya di sisi Allah daripada yang demikian itu? Ialah orang-orang yang dilaknat oleh Allah dan dimurkaiNya, dan orang-orang yang dijadikan di antara mereka sebagai kera dan babi, dan penyembah Taghut. Mereka inilah yang lebih buruk kedudukannya dan yang lebih sesat dari jalan yang betul”.
Statement yg bawah ni ana copy paste dari wass up..
Kezaliman yahudi israil kali ini bukan saja membuang dan memijak al-Quran ..
Malah di dalam rumah ALLAH/ MASJIDIL AQSA kini mereka jadikan tempat bermain
olah raga, bulu tangkis.
masihkah kita berdiam diri?
Kejahatan yahudi ini wajar di sebar luaskan agar yang benar-benar umat islam bangkit dan
menambah motivasi mereka untuk membela islam, memperjuangkan islam dan mempelajari silam.
ALLAHUAKBAR....
ALLAHUAKBAR.....
ALLAHUAKBAR.....
SELAMATKAN MASJIDIL AQSA...




Tiada ulasan: