Isnin, 14 Julai 2014

BERPEGANGLAH PADA ISLAM IAITU QURAN DAN HADIS....HAYATI DENGAN SEBENAR2NYA....TAAT SETAAT2NYA...BUKAN HANYA DIBULAN RAMADAN SAJA TAPI SEUMUR HIDUP...BUKAN IKUT YANG MUDAH2 SAJA TAPI MENOLAK YANG BERAT2....CONTOHNYA HUKUM JENAYAH ALLAH IAITU HUDUD....MENOLAKNYA MAKA JADI SIA2 SEMUA AMALAN TERMASUK HAJI...SOLAT DAN PUASA DLL

Kenali pejuang kita melalui lilitan kepala
INFO : KENALI PASUKAN PEJUANG PALESTINE MELALUI IKATAN KEPALA MEREKA
Bagaimana ingin mengetahui seseorang pejuang itu dari Brigade mana,jawapan nya ialah melalui ikatan kepala mereka.
GAMBAR 1 : Brigade Al Aqsa (Brigade Syuhada Al Aqsa) - Ikatan kepala Putih Hitam
GAMBAR 2 : Brigade Ezzudeen Al Qassam - Ikatan Kepala Putih Hijau
GAMBAR TIGA : Brigade Abu Ali Mustoffa -Ikatan kepala Putih Merah
GAMBAR EMPAT : Brigade Saraya Al Quds -Ikatan kepala Hitam Kuning
‪#‎SEKADAR‬ INFO#

 5:50AM - 14 Jul 2014

Mayat dikerat dua dalam guni ditemui di hutan

Mayat lelaki dipercayai dikerat dua dan satu bahagian disumbat di dalam sebuah guni, ditemui di kawasan hutan berhampiran kebun getah di Sungai Tamu, di Batang Kali semalam.

Ketua Polis Daerah Hulu Selangor Supt Shukri Yaacob berkata mayat itu ditemui tanpa bahagian badan dari perut hingga ke kaki.
  
Katanya, mayat itu ditemui orang awam yang sedang mencari katak di kawasan tersebut kira-kira pukul 2.10 petang.
  
"Tiada dokumen pengenalan diri ditemui pada mayat dan dipercayai warga asing.
  
"Kita percaya mayat dibunuh dan dikerat dua sebelum disumbat di dalam guni jerami dan dibuang di kawasan ini," katanya ketika dihubungi Bernama.

Beliau berkata tiada kesan kecederaan lain ditemui pada mayat berusia lingkungan 30-an itu.
  
"Kita temui sebilah pisau pemotong daging dan tali nylon dengan kesan terbakar kira-kira 50 meter dari tempat mayat ditemui.
  
"Bagaimanapun kita akan siasat sama ada senjata ini digunakan dalam kejadian," katanya.
  
Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan mayat dihantar ke Hospital Sungai Buloh untuk bedah siasat.

- Bernama

Inilah Perkara Yang Paling Jijik Di Dunia Berbanding Babi - Nota Untuk Umat Islam.

Kepala hotak Nurul Asyikin on Sunday, July 13, 2014


Bestnya baca kupasan RIBA yang dicoretkan oleh WARGA PRIHATIN. Bagi sesiapa yang belum baca digalakkan baca dan lepas tue sama2 la kita boleh melawan penindasan yang berpunca dari amalan riba.

Ramai orang tak sedar. Banyak penindasan yang berlaku di dunia neh berpunca dari amalan riba. Ya. RIBA.

Riba dalam perniagaan.
Riba dalam pendidikan.
Riba dalam pembelian. 
Riba dalam percukaian pun ada.
Pendek kata segala2nya ada riba dan sebagai negara islam kononnya bukan kah sudah sampai masanya untuk kita tolak amalan riba secara total?

BABI TAK KACAU ORANG. BABI HARAM DALAM ISLAM TAPI BABI TAK KACAU ORANG PUN BEGITU RAMAI SANGAT ORANG ISLAM JIJIK DENGAN BABI.

RIBA. Juga haram dalam ISLAM. Tapi tak ramai pula orang JIJIK dengan riba. Kenapa? RIBA neh kacau sistem kehidupan manusia pula tue. Slumber ke kita hidup tak begitu beria2 tolak amalan riba tapi lebih nampak unsur2 remeh yang lain macam isu kalimah la, isu hina sultan la.. isu2 yang satusen pun tak membangunkan ummah.

Kenapa?

Ce fikir sendiri.

Before that, baca artikel kat bawah dulu. Seriously. Bermanfaat untuk dibaca.

Kredit : WARGA PRIHATIN.

Darah kita meluap, hati kita dihembus dengan haba emosi untuk BERJIHAD dengan nyawa. Bertumpah darah juga kita sanggup demi mempertahankan Islam yang diratah dan diserang di sebahagian ruang dunia kononnya itulah SENJATA KEMUSNAHAN Yahudi kepada orang Islam. TETAPI kita lupa, Nabi telah peringatkan kita tentang SENJATATERBESAR dalam konspirasi ekonomi yang memusnahkan Islam secara total dan menjadi hamba "mereka" selama-lamanya. Baca terus dan anda akan hayatinya. Mengapa ramai yang sanggup mahu syahid bermandi darah sedangkan jihad yang lebih besar melawan riba kita kesampingkan sahaja seolah-olah ia enteng. Tidaklah enteng jika nabi memberi amran khusus untuk mengharamkan riba pada khutbah terakhir baginda.

Hari ini kita mampu untuk beli sebuah rumah RM500,000 hanya dengan pinjaman. Kita ukur kemampuan kita bergaji RM5,000 sebulan dengan pembayaran bulanan. Lalu kita nampak kita mampu menanggung hutang itu. Lalu kita bayarlah rumah itu untuk tempoh 40 tahun. Setelah 40 tahun, jumlah bayaran yang kita langsaikan ialah RM1,500,000. RM1 Juta ialah faedah yang diambil oleh bank itu sendiri. 

Sistem riba menjadikan barang jadi mahal. Ini kerana kos tambahan dari sistem riba dalam seluruh rantaian sistem produksi juga sebab pertambahan demand akibat keghairahan NAFSU membeli yang tidak berdasarkan kemampuan saku tapi kemudahan berhutang.

KITA RASA ITU BIASA SAJA BUKAN? 

Tahukah kita, jika tiada riba di dalam dunia ini, rumah yang kita beli itu mungkin hanya bernilai RM30,000 SAHAJA. Nanti dulu, gaji kita pula mungkin mampu sampai RM10,000 (pada nilai bukan pada kertasnya). 

Kali ini, kami akan mengupas topic “bosan” ini yang jarang orang nak hiraukan sangat. Ramai orang tak tahu pun, riba itu disebut sebagai dosa ke-empat terbesar selepas menyengutukan Allah, sihir dan membunuh. Berzina dengan ibu sendiri juga dosanya tak sebesar dosa riba. 

Hari ini, Jabatan Agama Islam menangkap penzina dan dihadapkan ke mahkamah dan dijatuhkan hukuman TETAPI mengapa riba yang menjadi dosa ke-empat terbesar dalam Islam tidak pula ditangkap. Malah, ia dibiarkan berleluasa di semua peringkat. 

Mungkin ada yang mengatakan yang kita sudah tidak riba lagi, dan kita menggunakan SISTEM EKONOMI ISLAM dan sistem perbankkan Islam. Mahulah kami simpulkan, dari pengertian riba yang sebenarnya, bahawa sistem perbankkan Islam juga hanya menukar nama dan memperkenalkan akad tanpa perubahan actual dalam kekejaman kewangan. Hari ini kita pasti akan keliru dengan sistem perbankkan Islam yang menawarkan pinjaman perumahan RM500,000 dan bayar semula RM1,500,000 berbanding konvensional yang sedikit terbuka dengan spekulasi pasaran yang secara purata mungkin lebih rendah dan kadang-kadang (atau jarang-jarang) lebih tinggi dari Islamik. 

Sebab itu, perbankkan Islam kini menjadi agenda ekonomi dunia. Kerana ia lebih menguntungkan dari sistem konvensional. Seperti ayam yang disembelih dengan BETUL TEKNIKNYA oleh Ah Seng dan juga ayam yang disembelih oleh Pak Karim yang baca Bismillah. Itu sahaja bezanya. Secara teknikal ia sama cuma secara kulit ia kelihatan Islamik. Malah kadangkala cara sembelihan dan pengurusan karkas Ah Seng mungkin jauh lebih bersih dan sihat pun.

Sebelum ada yang bersilat melatah dan mengeluarkan komen-komen yang buruk tanpa membaca habis artikel ini, mari kami tunjukkan mekanisma bagaimana riba ini menghancurkan manusia. 


RIBA IALAH AGENDA PENJAJAHAN & PERHAMBAAN MODEN

Hari ini, seorang bayi yang dilahirkan telah tertulis hutang piutangnya. Seorang lelaki dewasa yang dikatakan MERDEKA telahpun berhadapan dengan hutang pelajaran, kad kredit dan hutang kenderaan motor. Berapa ramaikah yang masih bebas dari riba? Adakah lagi? Jika mahu ditanggap oleh Jabatan Agama Islam kerana melakukan riba, pastinya tak cukup penjara nak disumbatkan pesalah-pesalahnya. 

PENJELASAN SECARA TEKNIKAL

Hari ini, kita berbelanja bukan mengikut kemampuan saku tetapi kita berbelanja mengikut kemampuan kita mampu bayar sebelum kita MATI. Natijahnya, seorang lelaki biasa akan mula komited dengan hutang-hutang mereka seperti hutang kereta (9 tahun atau selama-lamanya kerana sentiasa akan beli kereta baru), hutang rumah pula (40 tahun / sampai mati), hutang kahwin (5-10 tahun), Hutang belajar (5-15 tahun) dan hutang kad kredit. 

Semua ini membuatkan KITA MENJADI ORANG TERJAJAH dan bukannya orang merdeka. Kita tak mungkin mampu untuk berlepas diri dari segala kekangan hutang itu sehingga kita terpaksa bekerja SELAMA-LAMANYA untuk membayar hutang yang kita mulakan pada usia kita 20-an. 

Lihat sini dengan tenang. Jika tanpa riba, kita bergaji RM3,000 dan kita mampu berkereta bernilai RM10,000 sahaja. Pengeluar kereta juga akan mengeluarkan kereta pada pasaran mampu dengan kadaran RM10,000 sebuah kereta. Maka kita akan menabung ATAU BERKONGSI wang untuk sampai RM10,000 dan pergi ke kedai untuk beli, bayar dan bawa pulang dengan senang hati. 

Insuran pun memadai dengan THIRD PARTY sahaja. INSURANCE FIRST PARTY tidak jadi wajib melainkan atas kesedaran pemilik untuk insurankan kereta mereka. Apabila insuran tidak wajib, maka ia satu pilihan yang mampu kita pilih dan insuran juga akan jadi rendah premiumnya kerana kita ada pilihan. Tidak seperti sekarang, insuran FIRST PARTY jadi wajib maka berapa sahaja mereka nilaikan… kita wajib bayar tanpa banyak soal. Itu juga cabang riba, satu perniagaan secara paksa, menindas dan mengambil untung berlebihan.

Pada kes itu, kita akan berbelanja mengikut kemampuan saku. TETAPI apabila riba diperkenalkan, maka kita yang bergaji RM3,000 MAMPU MEMBAYAR KEMBALI PINJAMAN SEHINGGA RM50,000. Maka penjual kereta juga bertindak mengikut situasi pasaran yang orang sudah mampu memiliki kereta bernilai RM50,000. Maka harga kereta juga akan jadi sebanyak itu. 

Itu tidak termasuk perlaksanaan riba dalam semua lapisan. Sebutir skrew di sebuah kereta yang sepatutnya bernilai RM10,000 itu juga dikilangkan oleh sebuah kilang yang MEMINJAM BANK untuk modal pengeluaran mereka. Lalu, kos riba itu ditanggung secara efek domino dalam keseluruhan rangkaian bekalan. Pengilang enjin pula akan beli skrew dan nut dari kilang itu secara hutang. Dan hutang itu juga ada kos nya. Walaupun tidak dinyatakan dalam bentuk peratusan, logiknya jika bekalan kita BELI TUNAI pasti dapat diskaun lagi. Sebenarnya ia bukan diskaun tetapi itulah harga sebenar. Jika debeli secara hutang atau ‘consignment’ ia akan jadi tinggi sedikit harganya. Itu juga berlaku riba. 

Tak termasuk lagi kes kilang enjin itu yang terpaksa meminjam bank juga untuk mengilang engin. Kalau nak dalami lagi, cuba gali sampai ke lombong besi yang menggali besi untuk dibuat skrew tadi. Riba berlaku dalam segala lapisan dan kosnya akan terus dibawa ke hadapan. 

jelas sekali riba berlarutan dalam semua rangkaian bekalan. Maka, kereta yang sepatutnya berharga RM10,000 dengan kos pembuatan RM7,000 akan meningkat kos pembuatannya menjadi RM30,000 dan dijual pula pada harga katalah RM50,000 mengikut KADAR KEMAMPUAN PASARAN MEMBUAT PINJAMAN, bukan berdasarkan kos pembuatan sebenar. 

Kerana tiada pilihan, kerana riba sudah menjadi SISTEM EKONOMI, maka kita terpaksa memakan riba itu juga. Sedangkan, Allah sudah katakana bahawa pemberi dan penerima riba kedua-duanya sama sahaja. 


PESANAN LARANGAN RIBA ADALAH PESANAN TERAKHIR NABI

Dalam khutbah wida, Nabi telah menyatakan larangan riba secara spesifik. Tidak pula ada larangan dosa-dosa lain seperti makan babi, minum arak atau yang lain-lain lagi. Tetapi RIBA itu nabi sebut secara spesifik. Jika ia tidak penting, pasti Nabi juga tidak menyatakannya pada khutbah baginda di Arafah semasa Haji Wida baginda. 

Nabi tahu, riba ialah senjata pemusnah SENYAP. Ia telahpun diamalkan oleh orang Yahudi sendiri dalam proses urusniaga jahilliyah sedangkan ia adalah larangan Allah yang dinyatakan dalam semua kitab-kitab Allah dari Taurat sampai kepada Al-Quran. Hatta, pengharaman riba berlaku dalam Agama Kristian pada Era Medieval tetapi mengapa kini kita sudah tidak merasakan riba itu tidak berdosa sepertimana zina?

Jika kita katakana kita tiada pilihan? Nanti bakal ada yang katakan, mereka yang berzina juga tiada pilihan kerana perkahwinan menjadi semakin sulit? Dosa riba lebih besar dari zina. Perkahwinan pula untuk mengelakkan zina, tapi berapa ramai pula yang terpaksa ambil loan dengan riba untuk berkahwin?


MEKANISMA KEMUSNAHAN SENYAP

Hari ini, kita yang kononnya merdeka dan menikahkan anak gadis kita sendiri sebagai walinya telah hilang KEMERDEKAAN yang menjadi salah satu syarat sah seorang wali. Bagaimanakah kita ini? Kita belum merdeka dari hutang. Kita sentiasa rasa kita tak boleh nak mati hari ini kerana kita masih ada hutang yang tidak mahu kita wariskan kepada anak-anak dan isteri kita nanti. Maka kita sudah jadi manusia yang tidak sedia untuk dipanggil Allah. Langsung, kita menjadi manusia yang tidak rindukan Allah. 

Hari-hari kita akan bangkit untuk bekerja dari pagi sampai ke malam JUGA UNTUK BAYAR HUTANG. Kita kata kita CINTA ALLAH tetapi sehari kita hanya beri Allah 25 minit sahaja (5 minit untuk setiap waktu). Mungkin ada yang rajin sikit, mereka berikan 1 jam sehari untuk Allah. Sedangkan baki masa itu digunakan untuk mengejar wang ringgit untuk membayar hutang kepada TUAN kita. 

Bukankah itu sama seperti seorang hamba? Berapa ramai antara kita yang belumpun gaji masuk ke akaun tetapi telah ada bahagian orang lain dari pendapatan itu. Hutang rumah, hutang kereta, hutang kahwin, hutang ceti, hutang kad kredit, hutang belajar dan macam-macam lagi. 

Adakah masa untuk kita bangunkan ummah?
Bilakah masa untuk kita perkasakan Islam?
Adakah lagi baki masa untuk kita melaksanakan sunnah? 

Ataupun kita hanya panggil bersolat di masjid dan surau sehari semalam sebagai wacana pembangunan umat? Bilakah solat berjemaah kita itu mampu untuk menjadi satu disiplin aktual gerak kerja yang memajukan Islam atau hanya sekadar ritual tanpa perlaksanaan? Mengapa pula masjid kini berkunci pada bukan waktu solat? Mengapa masjid Nabi dan masjid komuniti sekitar Madinah dahulu bukan sekadar tempat solat? 

Di masjid sekarang ini, mengapa hanya cantik tetapi sekadar menjadi lapangan solat? Di mana perekonomian? Di mana baitulmal? Di mana fungsi social? Di mana fungsi pembinaan umat? Di mana fungsi pembangunan keluarga? Di mana segala fungsi masjid yang dahulu ada dalam masjid nabi tetapi hari ini masjid hanya jadi pusat solat. Jika tidak dikunci malam hari akan jadi pusat zina bagi mereka yang nak cari port selamat melampias nafsu. 

Semua berada dalam hutang dengan kadar kemampuan PALSU. Mereka tak seluk saku untuk lihat kemampuan tetapi menjengah PUSAT RIBA berapakah mereka layak untuk berhutang. 

Golongan BERHUTANG adalah salah satu dari golongan ASNAF menurut Al-Quran dan layak menerima zakat. Jika dikira begitu, hari ini kita kebanyakannya di Malaysia ini adalah golongan ASNAF. Jika apa yang terjadi pada kita hari ini adalah yang haq, maka kita akan menzalimi baitulmal yang terpaksa memberikan kita bantuan zakatnya? Siapa pula nak membayar zakat jika semuanya adalah PENGHUTANG? 

Ataupun, pada zaman Nabi dahulu tiada orang berhutang. Jika adapun yang berhutang itu adalah golongan yang sangat terdesak dan mereka berhutang kerana mereka lapar dan keputusan makanan mungkin. Inilah orang yang layak menerima pembelaan baitulmal dan tergolong dalam 8 kategori asnaf. 

HALUSNYA KONSPIRASI MEREKA

Selagi Islam belum pupus, selagi itulah musuh Islam akan terus menghancurkan Islam. Tidakkah kita belajar bagaimana Skim Ekonomi Ponzi yang dilaksanakan oleh USA telah menumbangkan gergasi ekonomi ini? Krisis Ekonomi Sub-Prima yang disebabkan juga oleh hutang-hutang dan riba-riba yang dilaksanakan secara sistemik. 

Kita pula, nak ikut model kejatuhan itu. Household Debt (Hutang Isirumah) di Malaysia adalah antara yang tertinggi di dunia. Seterusnya, kita tahu apa akan berlaku pada kita nanti. 


SOLUSI MELAWAN RIBA

Kami dalam satu komuniti kecil ini telah 90% bebas dari riba. Kami bangunkan model baitulmal kami sendiri dalam komuniti kecil ini. Dan laksanakan wakaf sebagai satu perkongsian pintar yang pewakaf tidak kehilangan haq tetapi bertambah kaya dari segi akses kepada perbendaharaan baitulmal kami. Kami berharap, baitulmal yang ada kini mampu memberikan satu reformasi besar dalam perekonomian. 

Hari ini, baitulmal hanya menjadi tempat orang miskin meminta bantuan zakat. Mengapakah itu sahaja fungsinya? Mengapakah tidak seperti yang berlaku pada zaman nabi dahulu yang mana fungsi baitulmal ialah seperti rangkuman fungsi-fungsi berikut (dalam dunia moden)

1. Bank Negara
2. Pemungut Jizyah (cukai)
3. Pusat Zakat dan Infaq
4. Pusat Wakaf
5. Amanah Wasiat
6. National Treasure / Perbendaharaan
7. Kementerian Kewangan
8. Kementerian Pembangunan Usahawan
9. Kementerian Industri dan Perdagangan Antarabangsa
10. Insuran 
11. Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna
13. Kebajikan Masyarakat
14. Pusat perangkaan ekonomi
15. BANYAAAAAAAKKKKKKK LAGI FUNGSI YANG KINI DITIADAKAN. 

Sebab itu, apabila BAITULMAL yang dahulu menjadi satu nukleus kemajuan perekonomian Islam kini tercantas fungsinya menjadi sangat minor dan tidak mampu mengubah apa-apa dan tak mampu membendung riba yang kini menjadi darah daging kita. 

Kami telah lakukannya selama 8 tahun. Kami akan bebas dari riba 100% dalam 1-2 tahun lagi. Itupun dari hutang-hutang lama pengasas-pengasas kami yang dilakukan sebelum kami memulakann baitulmal kami sendiri.

Kami tidaklah sekaya baitulmal diluar yang boleh secara terang-terangan mempromosikan pembayaran zakat di saluran mereka. Kami hanya menerima zakat dari kalangan pengasas-pengasas kami yang 20 orang ini dan juga beberapa individu-individu lain yang sanggup menyumbang tanpa kami janjikan dengan pengecualian cukai pendapatan. 

Walaupun tidak kaya dari pembayar zakat, kami telahpun menyemai sedikit itu dalam perniagaan dan pendidikan anak-anak kami sehingga perkembangan perniagaan kami mampu untuk seiring dengan keperluan pendidikan anak-anak kami. Dan anak-anak kami yang telah keluar dari Universiti pula mampu kembali dan memajukan lagi perniagaan-perniagaan kami di sini. 

MEMANG ADA CARA DAN JALAN KELUAR. MALANGNYA HARI INI, 

Berapa ramaikah yang mahu menjengah Al-Quran apabila mereka menghadapi masalah?


Jika ada, berapa ramai pula yang fahami ayatnya?


Berapa ramai pula yang laksanakan penyelesaian yang Allah berikan dalam Al-Quran itu?


Atau kita hanya sekadar mengeluh TANPA ADA USAHA MELAKUKAN ISLAH

Kita jadi seperti anjing yang menyalak-nyalak hingar kerana ada paku di tempat tidurnya TETAPI tidak pula mahu berganjak dari tempat tidur berpaku itu.

Fikirkan semula… kita ini HAMBA TUHAN atau HAMBA TUAN?
Benarkah kita sudah merdeka?

WARGA PRIHATIN
 

Pendedahan Ekslusif Kajian Tesis Mengenai Adolf Hitler

Kajian tesis mengenai adolf hitler

 
Artikel ini di ceritakan oleh pemilik blog ekoh4ryanto.wordpress.com

Rasa hormat saya pada lelaki agung ini, Adolf Hitler, semoga ada yang meniru jejaknya pada zaman sekarang.

Saya berbual dengan dengan saudara saya yang sedang menyelesaikan tesis PhD-nya. Saya amat terkejut ketika dia menyatakan tesis beliau mengenai Adolf Hitler, pemimpin Nazi. Lalu saya bertanya,”Sudah tiadakah tokoh-tokoh Islam di dunia ini hingga engkau memilih si bodoh ini menjadi tema tesismu?”

Dia tertawa lalu bertanya apa yang saya ketahui tentang Hitler.

Saya jawab bahwa Hitler adalah seorang pembunuh yang membunuh semuanya dan menganggap bangsa Jerman di atas segala bangsa lain. Lalu dia bertanya darimana sumber saya. Dari TV tentunya, jawab saya. Lalu saya katakan bahawa Hitler membunuh semua manusia.

Kemudian dia berkata,” Baiklah, pihak Inggeris telah melakukan yang lebih keji dari itu. Pihak Jepun juga sama. Namun, mengapa dunia hanya menghukum Hitler dan memburuk-burukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih berwujud hingga hari ini sementara dunia melupakan kesalahan Inggeris terhadap Scotlan, Jepun terhadap dunia dan Afrika Selatan terhadap warga kulit hitam-nya?

Saya lantas meminta jawabannya. Dia meneruskan,” Ada dua alasan :

1. Prinsip Hitler mengenai Yahudi, Zionisme dan proses berdirinya negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk membasmi Yahudi karena beranggapan nantinya Yahudi akan merosakan dunia.

2. Prinsip Hitler mengenai Islam. Hitler telah mempelajari sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan dia telah menyatakan bahwa ada tiga peradaban yang terkuat yaitu Persia, Romawi dan Arab. Ketiganya telah menguasai dunia pada masa lalu. Sementara Persia dan Romawi masih melanjutkan peradaban mereka hingga hari ini, namun Arab hanya bertengkar dengan sesamanya (Lihat sepertimana yang berlaku hari ini). Dia melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merobohkan Peradaban Islam yang dia telah lihat begitu hebat pada masa lalu.

Kerana dia merasa kagum pada Peradaban Islam, dia telah mencetak panduan mengenai Islam dan diedarkan kepada tentara Nazi sewaktu perang, walaupun kepada tentera yang bukan islam.

Beliau juga memberi kesempatan tentara Jerman yang muslim untuk menunaikan sholat ketika masuk waktunya di manapun juga…bahkan tentara Jerman pernah sholat di Lapangan Berlin dan Hitler menunggu hingga mereka menyelesaikan sholat jamaah untuk menyampaikan ucapannya.



Hitler juga sering bertemu dengan para Ulama dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam menyusun strategi…

Dia juga meminta para Syeh untuk mendampingi tentaranya dan mendoakan mereka yang non-muslim dan memberi semangat kepada tentara muslim untuk memerangi Yahudi…

Semua data ini adalah hasil kajian sejarah yang dilakukan oleh saudara saya untuk tesis PhD-nya dan dia meminta saya untuk tidak menambahi apapun supaya tidak menyusahkannya ketika memaparkannya nanti. Dia melarang saya memadukan kajian ini dengan data-data dari internet kerana saya bukan pakar bidang sejarah. Tetapi gambar-gambar yang ada di sini sudah lama tersebar dan semua orang boleh melihatnya di internet.

Perkara menarik dari Adolf Hitler

1) Pengaruh Al-Quran di dalam ucapan Hitler.

Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler berniat menyampaikan pidato. Dia memerintahkan para penasihatnya untuk mencari kata-kata pembukaan yang agung dari kitab suci, kata-kata ahli filsafat ataupun dari bait syair. Seorang sastrawan Iraq yang tinggal di Jerman memberi masukan ayat Al-Quran yang ertinya : Telah dekat Hari Kiamat dan telah terbelah bulan…

Hitler berasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalimat pembukaan dan isi kandungan pidatonya. Memang para ahli tafsir menjelaskan bahwa ayat tersebut bermakna keagungan, kekuatan dan erti yang mendalam.

Hal ini dinyatakan Hitler dalam bukunya Mein Kampf yang ditulis di penjara bahawa segala tindakannya berdasarkan Al-Quran khususnya tindakannya terhadap Yahudi..

2) Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar

Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar di dalam ikrar pimpinan tentaranya yang akan tamat belajar di Akademi tentera Jerman.


” Saya bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) yang Maha Besar dan inilah sumpah suci saya, bahwa saya akan mematuhi semua perintah pimpinan tentara Jerman dan pemimpinnya Adolf Hitler, panglima tertinggi, bahwa saya akan selalu bersedia untuk mengorbankan nyawa saya pada bila-bila masa demi pemimpin saya”

3) Hitler pantang meminum arak ketika dia gemetar saat keadaan pasukan Jerman sedang goncang dan berbahaya.

Waktu itu para doktor memintanya meminum arak sebagai ubat dan beliau menolak sambil berkata,

” Bagaimana anda ingin menyuruh seseorang minum arak untuk pengobatan sedangkan dia seumur hidupnya tak pernah menyentuh arak?”
Ya, Hitler tidak pernah menyentuh arak sepanjang hayat…minuman kegemarannya adalah teh celup yang khas…
 
 

Monday, 14 July 2014


BLOGGER YANG UGUT NAK BUNUH MB KEDAH DAN SETIAUSAHA SULIT SULTAN KEDAH SUDAH KENA CEKUP DENGAN POLIS.



Blogger lelaki berusia 37 tahun yang disyaki membuat ugutan bunuh Menteri Besar, Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan Setiausaha Sulit Sultan Kedah, ditahan polis di Lembah Klang pada jam 5.45 petang tadi.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kedah, Asisten Komisioner Nashir Ya, berkata lelaki berusia 37 tahun dan berasal dari Kedah itu ditahan kira-kira jam 5.45 petang berhubung komen berbaur ugutan dimuat naik melalui laman Fcebook mengguna pakai nama Padi Jantan.

“Kita sudah tahan lelaki terbabit selepas disyaki mempunyai kaitan dengan akaun Facebook Padi Jantn dan kini suspek sedang dibawa pulang ke Kedah untuk siasatan lanjut.

“Suspek akan disiasat mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana membuat ugutan jenayah,” katanya di sini petang ini.

Kelmarin lebih 20 laporan polis dibuat pelbagai pihak di seluruh Kedah terhadap blogger Padi Jantn kerana mengugut untuk membunuh Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

Turut disebut melalui komen Facebook berbaur ugutan itu ialah Setiausaha Sulit Sultan Kedah, Datuk Syed Unan Mashri Syed Abdullah.

Saturday, 12 July 2014


PENGANALISIS POLITIK AKUI TSKI ADALAH PEMIMPIN UNTUK RAKYAT DAN SEORANG MB YANG CUKUP POPULAR DIKALANGAN RAKYAT



Walaupun menghadapi desakan supaya meletak jawatan, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim tetap menunjukkan kematangan politik sebenar dalam mentadbir Selangor.

Mengulas mengenai kenyataan tersebut, Ketua Kluster Majlis Perpaduan Nasional (MPN), Prof Dr Mansor Mohd Noor berkata, Abdul Khalid adalah salah seorang contoh pemimpin yang bersikap profesional kerana tidak mencampur-adukkan tugas parti dan menteri besar.

“Beliau (Khalid) seorang pemimpin yang tahu apa yang dilakukan dan beliau bekerja untuk rakyat. Malahan beliau banyak menyelesaikan banyak isu dan masalah berkaitan dengan rakyat termasuk isu air.

“Beliau tahu tugasnya sebagai seorang pemimpin dan dia tidak mempolitikkan kehidupan rakyat,” katanya kepada Sinar Harian Online, hari ini.

Mengulas mengenai kehadiran Abdul Khalid di sisi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di salah sebuah majlis  berbuka puasa Khamis lepas, beliau menyifatkan ia adalah satu langkah bijak yang wajar dicontohi semua pemimpin.

“Ketua yang bertanggungjawab akan mengurus negara dengan baik tanpa perlu bertelagah sesama sendiri apabila melibatkan isu rakyat.

"Abdul Khalid sendiri duduk berkerjsama dengan kerajaan Persekutuan dan mengenepikan ideologi untuk rakyat,” katanya lagi.


Datuk 48 cucu khalwat dengan isteri orang
KUALA TERENGGANU - Seorang datuk kepada 48 cucu dan empat cicit didenda RM2,400 selepas didapati bersalah atas pertuduhan khalwat di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Terengganu, semalam.

Alias Salleh, 78, yang masih beristeri dan mempunyai 18 anak itu turut berdepan hukuman penjara tiga bulan jika gagal membayar denda.

Bagaimanapun, dia yang juga seorang bekas guru dan berkahwin sebanyak 25 kali itu memilih menjelaskan denda berkenaan.

Hakim Syarie Kamalruazmi Ismail menjatuhkan hukuman itu selepas tertuduh didapati bersalah berkhalwat mengikut Seksyen 31 (a) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) Terengganu 2001.

Berdasarkan pertuduhan, Alias didapati berkhalwat dengan seorang tukang cuci berstatus isteri orang, Zalina Ismail, 31, di sebuah rumah di Taman Perumahan Wakaf Tengah, di sini, kira-kira jam 5 pagi pada 10 Mei lalu.

Sebelum kejadian, Alias dan wanita terbabit yang berasal dari Kampung Mengabang Telong, Batu Rakit, ditahan berdua-duaan di dalam rumah berkenaan oleh sepasukan polis, yang kemudian mendapati mereka tiada sebarang hubungan suami isteri atau mahram.

Pendakwaan dibuat Timbalan Ketua Pendakwa Syarie, Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu, Nik Mohd Shahril Irwan Mat Yusof, manakala Alias tidak diwakili peguam syarie. 

Terdahulu, Kamalruazmi dalam penghakimannya menasihatkan warga emas itu bertaubat atas kesalahannya, apatah lagi pada usia emas seperti itu kesalahan sedemikian tidak sepatutnya dilakukan.

“Dengan peringkat umur kamu ini, bukan waktu yang munasabah dan sesuai untuk kamu buat kesalahan seperti ini. Kamu nak balik menghadap ALLAH dah...hukuman yang mahkamah jatuhkan kepada kamu tidak boleh menebus kesalahan yang kamu lakukan ini. Insaf dan bertaubatlah,” katanya.
Artikel Berkaitan


Video roket Brigade Al-Qassam hancurkan tank Merkava "Israel"

Ahad, 15 Ramadhan 1435 H / 13 Juli 2014 14:30 
 
 

GAZA (Arrahmah.com) – Kemampuan roket dan tempur Brigade Asy-Syahid Izzuddin Al-Qassam, sayap militer kelompok pejuang Hamas, benar-benar mengejutkan penjajah zionis Yahudi. Brigade Al-Qassam tidak sedang menggertak sambal saat merilis video pernyataan operasi “Peperangan daun-daun yang dimakan ulat”.
Pada hari Sabtu (12/7/2014) Brigade Al-Qassam menghantam sebuah tank pasukan penjajah zionis Yahudi yang berada dalam pangkalan militer Zekim, sebelah utara Jalur Gaza. Tank jenis Merkava itu dihantam dengan roket jenis Coronet.
“Peperangan daun-daun yang dimakan ulat”, Sabtu (12/7/2014), Brigade Al-Qassam menyerang tank zionis jenis Merkava yang bermarkas di balik pintu gerbang barat pangkalan militer Zekim, bersebelahan dengan lapangan training militer zionis, sebelah utara Bait Lahiya,” demikian pernyataan resmi Brigade Al-Qassam.
Situs resmi Brigade Al-Qassam telah merilis video pendek yang mendokumentasikan pelaksanaan operasi penembakan roket tersebut. Video dengan jelas memperlihatkan tank itu mengalami ledakan keras dan pijaran api, disusul asap tebal, setelah dihantam oleh roket Brigade Al-Qassam.
Tank Merkava adalah tank tempur utama yang dipergunakan oleh pasukan penjajah zionis Yahudi (IDF). Tank Merkava mulai dikembangkan oleh “Israel” pada 1973 dan mulai dioperasikan oleh militer “Israel” pada 1979. Sampai saat ini “Israel” telah memproduksi dan mempergunakan tank Merkava generasi keempat, Merkava 4.
Tank Tempur Utama (MBT) Merkava 4 berbobot 65 ton, mulai diproduksi secara massal pada tahun 2001 dan mulai dioperasikan oleh militer zionis Yahudi pada bulan Juli 2003. Merkava 4 mampu membawa delapan tentara termasuk awak tank yaitu komandan, loader, penembak dan driver.
Tank generasi terbaru “Israel” ini hari Sabtu kemarin hancur lebur bak “daun-daun yang dimakan ulat”. Peralatan tempur yang canggih dan kokoh itu layu tak berdaya di tangan mujahidin yang berjihad di jalan Allah. Allahu akbar wal hamdulillah.
(muhib al majdi/arrahmah.com)
Topik: , , ,


SEBARKAN DEMI SAUDARAMU DI MESIR! - SEBARKAN DEMI SAUDARAMU DI MESIR!
PERKEMBANGAN TERKINI MESIR - khutbah oleh Sy. Amir Hossein, ahli parlimen parti Islam Ikhwanul Muslimin (IM) pimpinan Dr Morsi (yg telah digulingkan oleh tentera alSisi) selepas solat Jumaat Masjid at Taqwa, pekan Batu Enam, Kuala Terengganu pada 11 Julai 2014.
Intipati mesej beliau:
Sebenarnya bukan IM yang diserang di Mesir, tetapi Islam itu sendiri! Buktinya, baru ini beribu-ribu sticker yg ditampal di masjid2 dan kereta2 yang tertulis mesej "Sudahkah Anda Berselawat Kepada Nabi s.a.w. Hari Ini?" telah dibuang/dikoyakkan oleh alSisi kerana dianggap "menggugat keharmonian masyarakat", malah kerajaan alSisi mendenda dan menangkap sesiapa yang cuba menampal sticker ini.
Di Mesir ada 140,000 masjid. Seramai
40ribu orang para imam masjid dan ustaz-ustaz telah dipenjarakan akibat berdemonstrasi secara aman bantah penggulingan Dr Morsi di masjid masing2. Malah masjid2 ini diserang dan dimusnahkan alSisi. Ratusan masjid ditutup. Termasuk Masjid Qaid Ibrahim, iaitu masjid yang mempunyai jumlah para jemaah tarawih yang ke2 teramai di dunia selepas Masjidil Haram, ia turut diserang dan ditutup. Di Masjid Rabiah Adawiyah, selepas demonstrasi aman, mereka diserang tentera alSisi malah berpuluh-puluh mayat dibuang dengan bulldozer dan mayat dibakar agar ahli keluarga tidak dapat mengesannya.
Majid Fatah di Ramsis yang sangat lama dengan menara yg penuh bersejarah, turut diserang dan dimusnahkan dengan jet pejuang sehingga 100 orang mati dan 1000 ditangkap.
Apa perlunya masjid2 ini dimusnahkan? Ini buktinya alSisi menyerang Islam itu sendiri, bukannya IM semata2.
Bukti IM bukan gagal memerintah, tapi DIGAGALKAN:
Menteri Luar Israel mengeluarkan kenyataan "Kami sokong alSisi kerana kami takut IM akan bjaya". Soalan: Apakah kejayaan IM dalam 2 tahun memerintah? Pemerintahan Dr Morsi mengistiharkan 3 perkara:
1.makanan yg cukup utk rakyat
2.ubat yg cukup utk rakyat
3.senjata yg cukup.
Bila 3 perkara ini cukup maka mesir ada ketuanan dan tidak bergantung kpd negara luar. Sebelum ini hanya 25% gandum dan roti dihasilkan dalam negara, selebihnya diimport. Dalam pemerintahan singkat Dr Morsi bekalan gandum dan roti buatan dalam negara meningkat ke 68%. Dijangka Mesir boleh berdikari sepenuhnya dalam tempoh 2 tahun sahaja lagi. Ubat-ubatan alternatif buatan tempatan yang murah utk rakyat Mesir meningkat banyak. Dan kerajaan Dr Morsi berjaya cipta jet pejuang 100% ciptaan tempatan Mesir dalam masa yg singkat ini!!
Inilah kejayaan yang sangat ditakuti Israel. Semasa pemerintahan Dr Morsi, Israel pernah menyerang Gaza tetapi Morsi mengugut Israel agar segera henti serangi Gaza, jika tidak Mesir akan menghantar jutaan pemuda Mesir ke Gaza yang dahagakan syahid! Akibat ketakutan, akhirnya Israel hentikan serangan malah Amerika terpaksa campurtangan minta Mesir jadi orang tengah perdamaian Palestin-Israel. Tetapi lihatlah Gaza sekarang yang sedang dibantai Israel, alSisi hanya berdiam diri malah dengan bangganya Israel berkata serangan Gaza sekarang adalah kerjasama mereka dgn alSisi !
Konspirasi yahudi-kafir ini kerana mereka sangat takut Islam naik di Mesir kerana mengikut sejarah lepas-lepas, setiap kali pemerintahan islam naik di Mesir, seluruh pemerintahan Islam timur dan barat akan ikut naik dan akhirnya Baitulmaqdis-Palestin akan ditawan Islam semula..inilah ketakutan Israel.
Perkembangan Dr Morsi:
sihat tetapi masih dipenjara
Perkembangan menarik terkini:
Setiap hari semakin ramai rakyat yg menyokong Dr Morsi termasuk ramai ahli2 politik kanan alSisi yg dulunya anti IM tetapi sekarang mereka anti alSisi setelah melihat kekejaman alSisi.
Pesanan Sy. Amir Hossein:
"Sebarkan mesej ini kepada seramai umat Islam yg boleh. Derma. Berdoa. Selalu ikuti perkembangan saudara2 kamu di Mesir"
*Mesej ini disediakan oleh: Mohd Yazam Jaamat, 11 Julai 2014, Kuala Terengganu.
LikeLike · ·

 

DARI MUSTIKA HADIS JILID SATU.....KELUARAN JABATAN PENDANA MENTERI MALAYSIA


Jilid (*) 1
Bab (*) 6
Tajuk (*) WAJIB BERIMAN KEPADA QADAR TAQDIR
Fasal (*) Fasal Ketiga : Perkara-perkara Yang Menyebabkan Rosaknya Iman Dan Islam Atau Yang Menyebabkan Orang Yang Melakukannya Menjadi Murtad
Kandungan (*)

Perkara-perkara yang menyebabkan rosaknya Iman dan Islam.


Perkara-perkara yang menyebabkan rosaknya iman dan Islam itu terbahagi kepada tiga bahagian.




Bahagian yang pertama:




(1) I'tiqad kepercayaan yang bertentangan dengan dasar-dasar Islam, I'tiqad bahawa alam ini qadim, tidak ada penciptanya, atau alam ini kekal selama-lamanya.




(2) I'tiqad bahawa pencipta alam ini baharu, atau menyerupai mana-mana jenis makhluk atau bersifat dengan sifat-sifat baharu, atau pun mempunyai anak isteri, atau berbilang-bilang atau menerima mati.




(3) I'tiqad menafikan kebenaran apa yang disampaikan oleh Rasulullah s.a.w., atau i'tiqad bahawa Nabi Muhammad yang sebenar ialah yang disebutnya Muhammad yang batin bukan Muhammad yang zahir, atau i!tiqad bahawa kerasulan Nabi Muhammad s.a.w. , hanya untuk orang-orang Arab sahaja, atau i'tiqad bahawa hukum-hukum Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad s.a.w. ialah hukum-hukum lapuk yang tidak sesuai dengan keadaan zaman, atau i'tiqad mengingkari mana-mana Rasul Tuhan, atau i'tiqad bahawa ada lagi Nabi dan Rasul yang lain yang diutus oleh Allah membawa syariat sesudah Nabi Muhammad s.a.w., Khatam an-Nabiyyin.




(4) - I'tiqad bahawa tidak ada dosa dan pahala, tidak ada Syurga dan Neraka, tidak ada bangkit hidup semula sesudah mati, tidak ada hari qiamat dan segala perkara yang berlaku padanya.




(5) I'tiqad bahawa roh orang-orang mati berpindah-pindah dari satu tubuh ke satu tubuh yang lain.




(6) I'tiqad agama kafir lebih baik dari agama Islam.




(7) Perasaan ragu-ragu terhadap mana-mana satu dari perkara-perkara yang tersebut di atas.




(8) Berbalik-balik hati di antara hendak menjadi kafir atau tidak, atau bercita-cita hendak menjadi kafir pada masa yang akan datang.




Bahagian yang kedua:




Perkataan, iaitu tiap-tiap perkataan yang mencaci, menghina, merendah-rendah, mengejek-ngejek dan mempermain-mainkan nama Allah, sifat-sifat-Nya, Malaikat-malaikat-Nya, Rasul-rasul-Nya, Kitab-kitab-Nya, Ayat-ayat-Nya dan Hukum-hukum-Nya serta hukum-hukum yang diterangkan oleh Rasul-Nya.




Dan juga perkataan yang menolak, menafi dan mengingkari segala perkara yang sekata alim ulama menthabitkannya atau menafikannya serta diketahui oleh orang ramai bahawa perkara itu dari agama.




Misalnya seperti katanya mengenai mana-mana hukum Islam:




(1) "Hukum apa ini?"




(2) "Hukum ini sudah lapuk."




(3) "Zaman sekarang tak patut diharamkan riba kerana menghalangi kemajuan."




(4) "Dalam zaman yang serba maju ini kaum wanita tak perlu dibungkus-bungkus."




(5) "Berzina kalau suka sama suka apalah haramnya?"




(6) "Minum arak kalau dengan tujuan hendak menyihatkan badan untuk beribadat apa salahnya?"




(7) "Berjudi kalau masing-masing sudah rela menerima untung ruginya apa salahnya?"




(8) "Kalau hendak sangat menurut hukum-hukum Islam sampai qiamat kita tak maju. "




(9) Berkata: "Perbuatan yang demikian tidak beradab" - apabila diceritakan bahawa Nabi Muhammad s.a.w., selepas makan: Menjilat sisa makanan di jarinya.




(10) Berkata: "Aku tak mahu memotong kuku sekalipun sunat" - apabila diberitahu bahawa memotong kuku adalah sunat.




(11) Berkata: "Si anu dah mula menyalak" - semasa ia mendengar azannya.




(12) Membaca ayat-ayat suci, hadis-hadis Nabi dan nama-nama Tuhan dengan cara mempersenda dan mempermain-mainkannya.




(13) Kata-kata mengkafirkan seseorang Islam, pada hal orang itu tidak diyakini ada padanya sesuatu sebab yang menjadikannya kafir, sebagaimana yang diterangkan oleh hadis Ibn Umar yang diriwayatkan oleh Muslim.




(14) Kata-kata menggantungkan jadi kafir dengan sesuatu keadaan.




Misalnya




(a) Seseorang dituduh melakukan sesuatu perkara, lalu ia berkata: "Kalau aku lakukan perkara itu jadilah aku kafir", sekiranya ia berdusta, yakni ia sebenarnya telah melakukan perkara yang dituduhkan kepadanya itu, maka jadilah ia kafir, kecuali kata-kata itu dituturkan dengan tujuan hanya hendak melepaskan diri dari tuduhan itu sahaja, bukan dengan tujuan redhanya menjadi kafir.




Sungguhpun demikian ia telah melakukan dosa besar dengan kata-kata yang tersebut, dan sekiranya ia benar, yakni ia tidak melakukan perkara yang dituduh orang kepadanya, maka tidaklah ia menjadi kafir, tetapi ia berdosa kerana perkatannya itu memberi erti ketiadaan tetap keazamannya berpegang teguh kepada agama Islam.




(b) Seseorang diingatkan supaya jangan ia berzina umpamanya, lalu ia berkata: "Kalau aku berzina kafirlah aku", sekiranya kata-kata itu dituturkan dengan tujuan tidak redha mencemarkan dirinya dengan perbuatan zina seperti tidak redhanya menjerumuskan dirinya menjadi kafir, maka tidaklah ia menjadi kafir, tetapi ia berdosa dengan menggunakan perkataannya itu dengan alasan yang tersebut; dan sekiranya kata-kata itu dituturkan dengan tujuan redha menjadi kafir kalau ia lakukan perbuatan zina maka jadilah ia kafir dengan kata-katanya yang tersebut, kerana apabila seseorang Islam redhakan kufur, menjadilah ia kafir (Murtad), Wal Iyazubillah. Hukum yang tersebut terkandung dalam hadis Thabit bin al-Dhahak, yang diriwayatkan oleh Muslim dan Ibn Majah.




Bahagian yang ketiga:




Perbuatan, iaitu:




(1) Tiap-tiap perbuatan yang dilakukan untuk menghormati dan mengagungkan mana-mana makhluk dengan cara yang ditentukan hanya untuk membesar dan mengagungkan Allah, seperti sujud kepada makhluk walau pun tidak dengan niat untuk menghormatinya sama seperti Tuhan, atau tunduk kepada mana-mana makhluk sehingga sampai had sekurang-kurangnya ruku' sembahyang dengan tujuan menghormatinya seperti menghormati Allah; kalau tidak dengan tujuan itu maka tidaklah menjadikan orang yang melakukan itu murtad, tetapi hukumannya tetap haram.




(2) Melakukan upacara ibadat terhadap sesuatu makhluk yang disembah oleh orang-orang kafir menurut upacara yang mereka lakukan.




(3) Melakukan mana-mana cara ibadat terhadap yang lain dari Allah Azza wa Jalla.




(4) Meletakkan ayat-ayat suci, hadis-hadis Nabi, nama-nama Tuhan, Rasul-rasul-Nya, Malaikat-Nya dan Ilmu-ilmu agama di tempat najis atau kotor dengan tujuan menghina dan merendah-rendahkannya; kalau tidak dengan tujuan yang tersebut maka hukumannya tetap haram. Demikian juga haramnya menggunakan kertas-kertas yang tertulis padanya Ayat-ayat suci, Hadis-hadis Nabi dan Nama-nama Allah serta ilmu agama untuk membungkus, mengesat serta menyapu sesuatu; tetapi kalau perbuatan yang dilakukan itu dengan tujuan menghina atau mempersenda-sendakannya maka orang yang melakukan itu menjadi murtad.




(5) Meninggalkan sembahyang.




Orang yang meninggalkan sembahyang fardu, jika ia ingkarkan wajibnya, jadilah ia kafir murtad keluar dari agama Islam, kerana ia mengingkari satu perkara yang memang diketahui oleh orang ramai bahawa perkara itu adalah satu perkara yang wajib di atas tiap-tiap orang Islam, selama akalnya sihat.




Kalau ditinggalkan dengan sebab malas sahaja, pada hal ia i'tiqadkan wajibnya, maka mengenai orang ini alim ulama berselisih kepada tiga pendapat:




Pertama - Orang itu tidak menjadi kafir, tetapi ia menjadi fasik yang wajib atas pihak yang berkuasa bertindak menyuruhnya berbuat kembali mengerjakan sembahyang, dan sekiranya ia tidak mahu bertaubat maka kenalah dilakukan ke atasnya "Hukuman Had" iaitu dibunuh dengan pedang.




Kedua - Orang itu jadi kafir juga, sama dengan keadaan orang yang mengingkari wajibnya.




Ketiga - Orang itu tidak menjadi kafir dan tidak pula dibunuh, tapi di "Ta'zir" dengan dipenjarakan sehingga ia mengerjakan sembahyang.




Ketiga-tiga pendapat yang tersebut serta alasan-alasannya diterangkan oleh al-Imam al-Nawawi dalam Syarah Muslim, mengenai hadis Jabir yang menyatakan keburukan orang yang meninggalkan sembahyang yang termaklum.




Perkara-perkara yang diterangkan satu-persatu di atas itu adalah sebahagian dari misal-misal yang disebutkan oleh alim ulama bahawa orang yang melakukannya menjadi murtad. Mereka menetapkan hukuman yang tersebut dengan berdasarkan: Ayat 40 Surah Yusuf, ayat 65 Surah al-Taubah, Ayat 37 Surah Fussilat dan ayat-ayat Surah al-Kafirun serta hadis Mu'az bin Jabal yang diriwayatkan oleh Ibn Majah, dan hadis Qais bin Sa'ad yang diriwayatkan oleh Abu Daud. Maksud kedua-dua hadis itu: Bahawa Rasulullah s.a.w., melarang mereka sujud kepada Baginda s.a.w., serta menerangkan bahawa tidak harus seseorang sujud kepada yang lain dari Allah.




Dengan keterangan yang tersebut hendaklah diingat bahawa seseorang yang cintakan keselamatan dirinya dan agamanya, jangan sekali-kali mendekati, apa lagi melakukan, sebarang perkara yang hukumnya berkisar di antara jadi murtad dan berdosa besar. Semoga Allah selamatkan kita dengan taufik dan hidayat-Nya.




Cara-cara masuk Islam:




Mana-mana orang yang hendak masuk Islam, sama ada orang murtad atau orang kafir asli, hendaklah ia menyempurnakan perkara-perkara yang berikut:




(1) Melafazkan dua kalimah syahadat:


أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللَّهِ




Memadai juga menyebut erti "dua kalimah syahadat" itu dengan bahasa sendiri serta mengakui maksud kandungannya.




Memadai menyebut yang demikian bukan sahaja kepada orang yang tidak mengetahui Bahasa Arab bahkan juga kepada orang yang mengetahui bahasa itu.




Juga memadai dengan menyatakan pengakuan hatinya bahawa: Allah ialah Tuhan Yang Maha Esa dan Nabi Muhammad s.a.w., ialah utusan Allah.




(2) Kepada orang kafir yang berfahaman bahawa kerasulan Nabi Muhammad s.a.w., itu hanya kepada bangsa Arab sahaja - hendaklah ditambah pengakuannya bahawa: Kerasulan Baginda s.a.w., umum kepada umat manusia seluruhnya.




(3) Kepada orang yang menjadi murtad dengan mana-mana satu sebab yang diterangkan dahulu, hendaklah ditambah pengakuannya:Bahawa ia bertaubat daripada melakukan perkara yang dengan sebabnya dia telah menjadi murtad.




Semoga Allah menjauhkan kita dari segala apa jua yang merosakkan iman dan Islam, dengan mengurniakan kita taufik dan hidayat ke jalan keselamatan dan kebahagiaan.
 

Tiada ulasan: