Isnin, 21 Julai 2014

BONGGOL-BONGGOL UNTA

Monday, 21 July 2014


Kantoi!!!!! ... Surat terbuka yang mendakwa bahawa Kiki bertindak keterlaluan kerana selepas dimaki oleh warga emas itu adalah rekaan pihak tidak bertanggungjawab



Siti Fairrah Ashyikin Kamaruddin atau Kiki, 30, yang didakwa bertindak keterlaluan dengan membuli seorang lelaki warga emas, di Pusat Transformasi Bandar (UTC) di sini, minggu lalu, bukan disebabkan selepas dimaki oleh mangsa.

Sumber polis sebaliknya berkata, berdasarkan siasatan, Kiki dipercayai bertindak sedemikian kerana bengang selepas lelaki itu tidak mahu keluar dari kereta, selepas kenderaan mereka terbabit dalam kemalangan kecil.

"Keterangan lelaki berkenaan juga mengesahkan dia tidak mengeluarkan kata-kata kesat kepada Kiki pada masa kejadian," katanya.

Menurutnya, surat terbuka yang mendakwa bahawa Kiki bertindak ganas kerana selepas dimaki oleh warga emas itu adalah rekaan pihak tidak bertanggungjawab.

"Saya sudah membaca surat berkenaan dan pada saya semua dakwaan itu adalah mengarut," katanya.

Semalam, satu kenyataan disebarkan di laman sosial bahawa Kiki bertindak keterlaluan selepas dimaki oleh lelaki berkenaan. Ia turut menyatakan bahawa lelaki berkenaan turut menghamburkan kata cacian berbaur perkauman.

Sementara itu, Kiki dijangka akan didakwa mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan kerana merosakkan harta benda di Mahkamah Majistret di sini, esok.

DIPERTURUNKAN APA YANG MACAI-MACAI UMNO TARAF ALAS KAKI TANDAS AWAM CUBA LAKUKAN NAK SOKONG TINDAKAN BIADAP MELAMPAU MEMBULI WARGA EMAS HANYA DISEBABKAN KAK LONG CDM25 ADALAH AHLI PUTERI UMNO.

"Di sini saya ingin menceritakan punca sebenar yang menyebabkan kiki mengamuk (tiada dalam rakaman video viral). Sebaik saja kereta Peugeot Kiki dilanggar oleh kereta Toyota Uncle Sim, beliau terus keluar dalam keadaan amat kecewa sebelum bergegas mendapatkan Uncle Sim yang masih berada di dalam kereta. Kire-kire seminit Kiki ketuk cermin pintu kereta tersebut bagi menyuruh uncle tersebut keluar.. Sebaliknye uncle tu hanya menurunkan cermin dan berkata "sikit saja ma, kasi cincai lorh". Kiki yang tidak puas hati terus ketuk cermin terbabit kali ni agak kuat. Sebaliknye uncle tersebut mengeluarkan not RM50 dan paksa kiki ambil.

Akibat berasa tercabar dengan tindakan uncle yang tak sporting tu, Kiki teros mengambil lock stereng dan mengetuk kereta terbabit. Sebenarnya tindakan Kiki bukanlah hendak mencederakan Uncle Sim. Sebaliknye mahu Uncle Sim keluar. Sebaik saja uncle keluar.. Kiki teros merampas kunci kenderaan toyota terbabit. Uncle yang terkejut dengan tindakan kiki tersebut telah terlepas cakap mengatakan "pukimak melayu sohai".

Dan berlakulah tindakan yang tidak terkawal bila Kiki mengamuk. Hal yang sebenarnya Kiki mengamuk bukanlah sebab kenderaannya dilanggar sebaliknye tindakan celupar uncle tersebut menghina bangsa melayu.

Seharusnya kita bersama sama Kiki menyokong beliau dari belakang. Tapi ape yang berlaku, kiki berterusan dihina. Malah ada ugutan untuk merogol beliau yang pihak media sendiri tidak mahu siarkan. Sebaliknye berterusan memuji Uncle Sim."

Perlu Bantuan Orang Awam Kesan Pemukul Ini - KPN


Pihak polis ingin meminta kerjasama orang ramai untuk tampil memberikan maklumat berkenaan kes seorang lelaki yang dipercayai memukul seorang lelaki lain dalam satu klip video yang tersebar di laman sosial kebelakangan ini.

Menurut Ketua Polis Negara dalam twitter beliau kes tersebut dilaporkan berlaku pada tahun lalu dan pihak polis telahpun membuka kertas siasatan.

Namun demikian identiti pelaku masih belum dikenal pasti dan bantuan orang ramai adalah diperlukan bagi mengesan lelaki tersebut. (FB PDRM).



Berikut adalah rakaman video asal lelaki yang didakwa memukul pencuri berkenaan :


Harap pihak yang mempunyai maklumat berkenaan lelaki berkenaan boleh membantu pihak polis untuk siasatan lanjut. - SiakapKeli.com

Salam TG Nik Aziz

SUBKY LATIF | .
KURANG daripada 24 jam disampai kepada saya beritanya dikatakan mati, saya menerima panggilan telefon dari Datuk Husam Musa. Katanya, ‘Tok Guru Nik Aziz kirim salam pada anta.’
   
Wailaikumus salam.
   
Sempat saya tanya tentang sebaran yang mengatakan beliau meninggal. Jawab Husam, ‘Dia sihat lagi, berehat di hospital.’
   
Tidak pula saya tanya, dia boleh puasa atau tidak. Sebelum bercakap dengan Husam, saya tengok beritanya di laman web memberi komen kepada tragedi MAS ditembak jatuh di Ukraine. Ada gambarnya membaca akhbar. Ertinya Tok Guru masih boleh jadi kawan. Segala puji bagi Allah.
   
Saya minta Husam sampaikan pula salam saya kepadanya. Insya-Allah minggu depan pula dia jumpa Tok Guru. Saya harap sesiapa yang membaca rencana yang bertemu Tok Guru, sampaikan salam saya, moga-moga dilimpahkan kesegaran kepadanya. Amin!
    
Khabar angin itu begitu cepat tersebar ke serata dunia. Saya di England diberitahu anak saya Huzaifah tentangnya. Saya diam sekitar 10 minit. Biasanya hal seperti ini cepat-cepat dimaklumkan oleh Dang Fatiha, anak saya di Kuala Lumpur. Saya tunggu darinya. Tak ada.
   
Padanlah saya tidak segera pilu dengan sebaran itu kerana ia belum pasti. Saya minta Huzaifah semak dari semua rangkaiannya. Tiada pengesahan dari Kuala Lumpur dan Kelantan. Maka langsung saya tidak terharu.
     
Saya hanya terharu apabila Tok Guru kirim salam pada saya. Beliau uzur, saya kira lebih daripada biasa, tetapi sempat berkirim salam pada saya. Dalam masa hampir 10 tahun ini saya jarang bertemu dengannya. Terakhir sekitar enam bulan dulu di pejabatnya di Kota Darul Naim semasa saya berprogram di Kota Bharu.
    
Dua hari sebelum saya tinggalkan tanah air, saya diberitahu beliau amat uzur. Ada yang kata orang sudah baca Yasin. Ramai dari Kuala Lumpur bekejar ke Kota Bharu. Saya tidak dapat serta kerana saya hendak ke lain. Harapan saya ialah kalau apa-apa berlaku, moga-moga kami bertemu di syurga.
   
Tiba-tiba beliau berkirim salam pada saya. Dalam keadaannya tidak pernah sihat itu dia berkirim salam. Apa lagi yang lebih menggembiranya? Itulah yang mengharukan saya. Ia adalah tanda ingatnya pada saya dan dipercayai kepada sekalian yang dikenalinya.
  
Macam Nabi SAW menjalang ajalnya berkata, ‘Ummati! Ummati!’ Seperti Tok Guru ingatkan rakan-rakannya.
   
Mengapa Tok Guru kirim salam. Kata Husam, ‘Dia baca tulisan anta tentang Muhyidin Yassin. Dia suka tulisan itu.’ Isu Muhyidin itu saya dengar di Kuala Lumpur semasa semua berkejar ke Kota Bharu kerana keuzuran Tok Guru itu.
  
Saya ulas isu itu sesudah saya berada di Birmingham. Anggapan saya tentulah beliau uzur lagi, tetapi dia boleh baca Harakah dan ada reaksi tentang tulisan saya. Ia kali kedua Tok Guru kirim salam seperti itu. Lima tahun dulu Husam menelefon saya. ‘Tok Guru nak bercakap dengan anta.’
   
Tok Guru ucap tahniah atas tulisan saya menegur Sultan Perak memecat Menteri Besar. Padanya saya saja boleh komen bagitu.
   
Dalam suasana uzurnya itu, beliau sempat ikuti perkembangan, beri reaksi dan berkirim salam pula. Inilah kelebihannya sebagai seorang yang uzur. Sejak saya mengenalinya 40 tahun lalu, dia sudah uzur dan selalu uzur. Uzur seperti itu menghalang orang lain berpolitik. Tetapi beliau boleh jadi Menteri Besar lebih 20 tahun dalam masa uzur tetapi politik dan pentadbirannya tidak uzur.
   
Orang kata pada saya, uzur itu cara Allah untuk mengampun dosa kita. 40 tahun beliau uzur, moga-moga setiap hari dosanya diampunkan. Moga-moga kami sempat berjumpa. Kiranya tidak sempat berjumpa, moga-moga berjumpa di syurga. HARAKAHDAILY 21/7/2014

Post by PenMerah [dot] com.










 

“Dakwaan itu adalah mengarut”

Kiki-Kuantan – Siti Fairrah Ashyikin Kamaruddin atau Kiki, 30, yang didakwa bertindak keterlaluan dengan membuli seorang lelaki warga emas, di Pusat Transformasi Bandar (UTC) di sini, minggu lalu, bukan disebabkan selepas dimaki oleh mangsa.
Sumber polis sebaliknya berkata, berdasarkan siasatan, Kiki dipercayai bertindak sedemikian kerana bengang selepas lelaki itu tidak mahu keluar dari kereta, selepas kenderaan mereka terbabit dalam kemalangan kecil.
“Keterangan lelaki berkenaan juga mengesahkan dia tidak mengeluarkan kata-kata kesat kepada Kiki pada masa kejadian,” katanya.
Menurutnya, surat terbuka yang mendakwa bahawa Kiki bertindak ganas kerana selepas dimaki oleh warga emas itu adalah rekaan pihak tidak bertanggungjawab.



“Saya sudah membaca surat berkenaan dan pada saya semua dakwaan itu adalah mengarut,” katanya.
Semalam, satu kenyataan disebarkan di laman sosial bahawa Kiki bertindak keterlaluan selepas dimaki oleh lelaki berkenaan. Ia turut menyatakan bahawa lelaki berkenaan turut menghamburkan kata cacian berbaur perkauman.
Sementara itu, Kiki dijangka akan didakwa mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan kerana merosakkan harta benda di Mahkamah Majistret di sini, esok, lapor Hmetro.






MH17‬: Ada pihak cuba sembunyikan sesuatu?

MH17_missile_graphic_01_j
DONETSK, Ukraine – Puak pemisah Pro-Rusia di timur Ukraine menemui objek yang didakwa kotak hitam milik pesawat Malaysian Airline MH17 yang terhempas dan kumpulan tersebut bersedia untuk menyerahkannya kepada pasukan penyiasat antarabangsa.
Alexander Borodai, Perdana Menteri Donetsk (tidak diiktiraf) berkata mayat yang dialihkan daripada tapak nahas akan disimpan di dalam peti sejuk dalam gerabak kereta api yang terletak berhampiran dengan tempat kejadian sehinggalah pasukan yang terdiri daripada pakar tiba.
200 mayat (exact figure 183) telah dipindahkan ke bandar Torez, dalam 9 kilometer dari tempat kejadian. Puak pemisah simpan dalam gerabak sejuk beku di stesen kereta api bandar berkenaan. Ada 113 mayat lagi masih dicari.
“Kami tidak boleh menunggu lebih lama, kerana cuaca panas dan terlalu banyak anjing dan binatang buas di kawasan tersebut,” katanya.


Borodai mengesahkan sudah menghubungi 12 pakar dari Malaysia untuk pengurusan mayat mangsa nahas MH17. Borodai juga mengesahkan mayat-mayat yang berjaya dikumpul tidak akan di bawa ke Kiev.
Beliau mengesahkan kotak hitam berada dalam simpanan kumpulannya dan hanya akan menyerahkannya kepada Pertubuhan Penerbangan Awam Antarabangsa, ICAO.


JIKA dilihat dari tindak tanduk puak pemisah ini, nampak seperti Ukraine yang sebenarnya cuba sembunyikan sesuatu. Ini kerana Kerajaan Ukraine selalu mengeluarkan kenyataan yang menuduh puak pemisah dan Russia yang menembak MH17.
Besar kemungkinan puak pemisah menyimpan bukti untuk menunjukkan yang mereka tidak bersalah. Maksudnya disini mereka hanya memberikan bahan bukti kepada mereka yang berhak sahaja.
95% firasat mengatakan puak pemisah ada strategi untuk menyelamatkan diri dan kenakan balik Kerajaan Ukraine. Maka tersepit lagilah nampaknya Malaysia.
Andaikata puak pemisah mampu membuktikan ini semua kerja terancang yang dilakukan oleh pihak-pihak tertentu seperti Ukraine/US, mampukah Malaysia nak bercakap benar dan terbuka?
Terdapat laporan yang mengatakan foto-foto yang menunjukkan bekas asap peluru berpandu SA-11 telah diambil berdekatan bandar Snizhne, timur Ukraine sebelum pesawat MH17 jatuh terhempas.
Dalam catatan sejarah, Ukraine pernah tembak jatuh pesawat milik Siberia ketika pesawat Siberia Airlines 1812 tersebut melintasi ruang udara Ukraine.
Ukraine pada awalnya tidak mengaku dan mahu Russia menuduh pejuang pembebasan Chechen. Namun, setelah disiasat, rupa-rupanya Ukraine yang menembak jatuh pesawat tersebut menggunakan Buk Missile Launcher S-200 milik mereka. Ketika itu, Ukraine telah menembak jatuh Flight Siberia 1812 tersebut pada ketinggian 36000 altitud. Jauh lebih tinggi berbanding altitud MH17 yang hanya berada pada paras 33000.
Tidak terfikirkah anda apabila pesawat MH17 jatuh terhempas, Ukraine dengan sepantas kilat keluarkan kenyataan menuduh Pro-Russian Separatist (PRS) yang menembak jatuh pesawat tersebut dan menyatakan kononnya Ukraine tidak memiliki Buk Missile dan tidak mampu menembak setinggi 33000 altitud, dipetik My Media Hub.

Sifat-sifat Buruk Yahudi dalam Al-Quran

(2018 Views) May 11, 2014 8:35 am | Published by   yahudi
Al-Quran banyak menceritakan kedegilan bangsa Yahudi seperti bagaimana orang Yahudi mengingkari perintah Allah SWT walaupun sebahagian besar Rasul dan Nabi adalah dari kalangan kaum itu.
Allah SWT melalui wahyunya dalam Al-Quran telah menggambarkan sifat buruk orang Yahudi yang zalim, membuat kerusakan di muka bumi, dan memusuhi bangsa lain, terutama sekali kaum Muslimin.
Berikut merupakan 22 sifat buruk bangsa Yahudi seperti yang disebut di dalam Al-Quran:
  1. Keras hati dan zalim (Al-Baqarah:75,91,93,120,145,170; An-Nisa:160; Al-Maidah:41)
  2. Kebanyakan fasik dan sedikit beriman kepada Allah SWT (Ali Imran:110; An-Nisa:55)
  3. Musuh yang paling bahaya bagi orang-orang Islam (Al-Maidah:82)
  4. Amat mengetahui kekuatan dan kelemahan orang-orang Islam seperti mereka mengenal anak mereka sendiri (Al-An’am:20)
  5. Mengubah dan memutarbelitkan kebenaran (Al-Baqarah:75,91,101,140,145,211; Ali Imran:71,78;  An-Nisa:46; Al-Maidah:41)
  6. Menyembunyikan bukti kebenaran (Al-Baqarah:76,101,120,146; Ali Imran:71)
  7. Hanya menerima perkara-perkara atau kebenaran yang dapat memenuhi cita rasa atau nafsu mereka (Al-Baqarah:87,101,120,146; Al-Maidah:41)
  8. Ingkar dan tidak dapat menerima keterangan dan kebenaran Al-Quran (Al-Baqarah:91,99; Ali Imran:70)
  9. Memekakkan telinga kepada seruan kebenaran, membisukan diri untuk mengucapkan perkara yang benar, membutakan mata terhadap bukti kebenaran dan tidak menggunakan akal untuk menimbangkan kebenaran (Al-Baqarah:171)
  10. Mencampur adukkan yang benar dan yang salah, yang hak dan yang batil (Ali Imran:71)
  11. Berpura-pura mendukung orang Islam tetapi apabila ada di belakang orang-orang Islam, mereka mengutuk dengan sekeras-kerasnya (Al-Baqarah:76; Ali Imran:72,119)
  12. Hati mereka sudah tertutup akan Islam kerana dilaknat oleh Allah SWT yang disebabkan oleh kekufuran mereka sendiri (Al-Baqarah:88,120,145,146)
  13. Kuat berpegang pada semangat kebangsaan mereka dan mengatakan bahawa mereka adalah bangsa yang istimewa yang dipilih oleh Tuhan dan meyakini agama yang selain daripada Yahudi adalah salah (Al-Baqarah:94,111,113,120,135,145; Al-Maidah:18)
  14. Tidak akan ada kebaikan untuk seluruh manusia jika mereka memimpin (An-Nisa:53)
  15. Tidak suka, dengki, iri hati terhadap orang-orang Islam (Al-Baqarah:90,105,109,120)
  16. Mencintai kemewahan dan kehidupan dunia, bersifat tamak dan rakus, menginginkan umur yang panjang dan mengejar kesenangan serta takut akan kematian (Al-Baqarah:90,95,96,212)
  17. Berkata bohong, mengingkari janji dan melampaui batas (Al-Baqarah:100,246,249 Ali Imran:183,184; An-Nisa:46)
  18. Berlindung di sebalik mulut yang manis dan perkataan yang baik (Al-Baqarah:204,246; Ali Imran:72; An-Nisa:46)
  19. Mengada adakan perkara-perkara dusta dan suka kepada perkara-perkara dusta (Ali Imran:24,94,183,184; Al-Maidah:41)
  20. Berlaku sombong dan memandang rendah terhadap orang-orang Islam (Al-Baqarah:206,212,247)
  21. Tidak amanah dan memakan h

Tiada ulasan: