Rabu, 16 Julai 2014

JANGAN MENCARI DOSA ATAU KITA MENEMPAH NERAKA

Wednesday, October 3, 2012


Adolf Hitler Peluk Islam dan Mati di Indonesia


Ini informasi menarik tentang misteri kematian Hitler ditulis oleh Soeryo Goeritno, penulis buku tentang kematian Hitler. Dulu, saya pernah membaca kisahnya tentang kematiannya di Indonesia, tapi kurang begitu perhatian. Membaca kisah ini sangat meyakinkan bahwa Adolf Hitler, seorang pemerintah Nazi Jerman yang membunuh 6.000.000 orang Yahudi dengan gas beracun dalam sebuah ruang pengap itu, matinya di Sumbawa, Indonesia. Yang menarik lagi, Hitler masuk Islam dan menukar namanya menjadi Abdul Kohar setelah berkenalan dengan Sulaesih, gadis Sumbawa yang kemudian dinikahinya tahun 1965. Misteri seorang pemerintah lagenda itu terjawab sudah.



Dari sekian banyak informasi yang ada tentang kematian Hitler, tidak ada satupun yang dapat menyebutkan secara pasti apa penyebab kematian seorang pemerintah Nazi ini.

Di manakah sebenarnya akhir dari petualangan Hitler itu? Benarkah Hitler bersama istrinya Eva Braun bunuh diri setelah minum racun sianida?

Lantas bagaimanakah hasil kajian pihak Amerika ketika tengkorak Hitler dipamerkan pada tahun 2000 lalu, yang ternyata adalah tengkorak wanita? Dimanakah sebenarnya keberadaan Hitler setelah jatuhnya Berlin di tangan sekutu?

Beberapa Versi Tentang Kematiannya

Versi yang paling popular menyebutkan bahwa Hitler mati bunuh diri dengan cara menembak dirinya sendiri dan minum racun sianida pada 30 April 1945, saat Jerman diduduki oleh Uni Soviet.

Meski sejumlah ahli sejarah ragu Hitler menembak dirinya, dan menduga hal itu hanyalah propaganda Nazi untuk menjadikan Hitler sebagai pahlawan.

Namun, lubang pada potongan tengkorak itu tampak menguatkan argumen tersebut ketika tengkorak itu dipamerkan di Moskow tahun 2000. Bagaimana dan bila Hitler meninggal sekarang ini masih diselimuti misteri.

Dapat dijumpai penjelasan tentang penyebab dan bila Hitler mati dari beberapa versi. Ada kematian versi Jerman, versi Rusia, dan versi para peneliti atau ilmuwan.

Versi Jerman, seperti yang diceritakan oleh Flegel, salah satu perawat Hitler dan petinggi Nazi lainnya ketika di dalam bunker.

Versi Rusia, yang dinyatakan oleh seorang pejabat tinggi dinas rahsia Rusia, KGB, yang mengatakan, bahawa Adolf Hitler mengakhiri hidupnya tidak dengan menembak dirinya sendiri, tetapi dengan meminum racun sianida.

Seperti yang dinyatakan oleh Letnan Jenderal Vasily Khristoforov, staf arsip untuk dinas keamanan FSB Rusia, “Paramedia militer Uni Soviet kala itu telah memastikan bahwa Hitler dan Eva Braun mati setelah minim racun sianida pada 30 April 1945.”

Versi para ilmuwan, terakhir adalah menurut pendapat umum dalam hal ini diwakili oleh para ilmuwan. Sudah lama sebenarnya para ilmuwan dan ahli sejarah menyatakan bahwa potongan tengkorak yang telah diambil dari luar bunker Hitler oleh tentara Rusia dan selama ini disimpan intelijen Soviet itu akan menjadi bukti yang meyakinkan bahwa menembak dirinya hingga tewas setelah minum pil sianida pada 30 April 1945.



Akhirnya dilakukan analisis DNA terhadap potongan tengkorak itu oleh peneliti Amerika, dan mereka menyatakan, “kami tahu tengkorak itu berhubungan dengan seorang perempuan berusia antara 20 dan 40 tahun,” kata ahli arkelogi Nick Bellantoni dari Universitas Connecticut, AS, diambil dari Dailymail.

“Tulang itu kelihatan sangat nipis, tulang tengkorak laki-laki cenderung lebih kuat. Dan persambungan di mana lempengan tengkorak itu menyatu nampak berhubungan dengan seseorang yang berusia kurang dari 40 tahun. Hitler pada April 1945 berusia 56 tahun.“

Dengan adanya hasil ujian DNA tersebut, bererti sejarah kematian Hitler menjadi sebuah misteri kembali, dan para ahli teori konspirasi harus memikirkan kembali kemungkinan lain tentang kematian Hitler, seperti Hitler tidak mati dalam bunker.

 Sekilas Tentang Adolf Hitler

Mengenai masa kecil, masa remaja, sampai dengan ketika menjadi seorang pemerintah, Hitler kecil adalah seorang anak yang ditolak, ayahnya sangat membencinya dan menganggap perilakunya yang “antisosial” sebagai sebuah kutukan.

Ayahnya seorang yang keras dalam mendidik anak, sedang ibunya (Klara) sangat baik kepadanya. Masa kecil yang diliputi dengan kebencian dari ayahnya inilah yang memberikan pengajaran dalam pembentukan mental dan kejiwaan Hitler saat dewasa.

Ketika hidupnya kucar-kacir, Perang Dunia 1 pun bermula. Tanpa ragu-ragu Hitler mendaftar menjadi tentara dengan pangkat Koperal, bertugas di medan perang di barisan paling depan. Kecewa dengan kekalahan Jerman di Perang Dunia 1, dan melihat negara dan rakyatnya yang sengsara dan kelaparan, Hitler pun masuk menjadi Anggota Partai Buruh yang kemudian menjadi NSDAP (National Socialistische Deutsche Arbeiter Partei).


Surat Izin Masuk dr Poch

Tahun 1920, Hitler menjadi Ketua Bahagian Propaganda, disinilah terlihat bakat Hitler di bidang pidato.

Satu tahun kemudian, 1921, akhirnya Hitler menjadi ketua partai.

Akhirnya pada tahun 1962 Hitler mendapatkan hak kekuasaan mutlak dari partainya.

Dan Hitler adalah seorang pandai berpidato ”singa podium”, ahli pidato yang mampu menghipnotis masa pendengarnya.

Hitler adalah politikus handal dan berhasil membangun pencitraan yang berjaya melalui propaganda. Ia berhasil membangun idea atau fikiran menjadi sebuah kekuatan dahsyat yang berhasil melalui propaganda.

Ia berhasil membangun idea menjadi sebuah kekuatan dahsyat yang ditakuti. Ia juga berhasil membangun idea sebagai fuhrer atau pemimpin yang dapat dipercaya rakyatnya, membawa bangsanya ke puncak kejayaan.

Bukti-Bukti Hitler di Indonesia

Bagaimana caranya Hitler sampai ke Indonesia? Bagaimana dia bekerja menjadi seorang doktor di Hospital Umum Sumbawa Besar? dan sehingga dengan pertemuan Hitler dengan seorang wanita sunda yang akhirnya menjadi isterinya?

Juga tentang kesaksian dr Sosro Husodo saat bertemu dengan Hitler ketika di Sumbawa Besar. Dan semuanya dilengkapi dengan dokumen-dokumen lengkap serta foto-foto yang disedia.



Hitler yang terkenal,sangat bengis di abad ke 20, hitler bersembunyi di Indonesia sejak tahun 1954 sehingga tahun 1970, yang kemudian diketahui oleh Sekutu (AS, Uni Sovyet, Inggris dan Prancis) yang selanjutnya diusut oleh Pemerintah Israel yang terus-menerus mengejar para tokoh Nazi.

Pada tahun 1954 Adolf Hitler masuk ke Indonesia dengan menggunakan nama palsu, dr Poch. Pada awalnya dr Poch tinggal di Dompu lalu pindah ke Bima, selanjutnya pindah ke Kabupaten Sumbawa Besar, kemudian bekerja menjadi doktor di Hospital Umum Kabupaten Sumbawa Besar. Seluruh penduduk pulau Sumbawa kenal dengan doktor ini, yang di panggil dengan gelaran “doktor Jerman”.

Salah satu peninggalan Adolf Hitler meninggal pada tanggal 15 Januari 1970 di Surabaya, iaitu buku catatan kecil berwarna coklat ukuran 9×16 cm dengan tebal 44 cm.

Di dalam buku itu tertulis puluhan alamat sekutu-skutunya dan rakan sekerja Hitler yang sama, seperti yang ada di sejarah Eropah. Begitu pula tulisan tangan yang dibuatnya dibuku-buku tersebut sangat benar dan mirip dengan tulisan tangan Hitler.

Buku ini mempunyai erti yang sangat besar, kerana merupakan salah satu bukti yang boleh dipercayai yang menyatakan bahwa “dr Poch” adalah dewa-Nazi, Adolf Hitler.

Surat Izin Mengemudi dr Poch saat tinggal di Sumbawa Besar















Kemudian Hitler bertemu dengan seorang gadis bernama Sulaesih yang sedang menggembara ke Sumbawa Besar, yang akhirnya dilamar oleh Hitler.

Tidak lama setelah dr Poch melamar Sulaesih, beliau memeluk agama Islam pada tahun 1964, yang disaksikan oleh Ketua Jabatan Agama di Sumbawa, (tapi sayang Sulaesih lupa namanya) dan mengganti namanya menjadi Abdul Kohar. Pada tahun 1965 Hitler pun menikahinya.

Aries Zulkarnaen, salah satu saksi keberadaan dr Poch pada tahun 2010 lalu mengatakan doktor itu mempunya dua keperibadian yang bertolak belakang, pemarah namun sering bergurau senda dengan warga.

“Dia pemarah, banyak memberi penerangan tentang ubat dengan mulut [menyebutkan nama ubat], tapi kalau ada yang tanya lagi, dia beritahu, kan saya sudah jelaskan tadi,” kata Aries.

Poch juga akan marah jika pesakitnya menyebut penyakit yang mereka derita. “Apa kamu doktor?,” kata Aries, menirukan gertakan yang sering diucapkan Poch.



                                    Adolf Hitler (kanan) saat berusia 75 thn di Sumbawa Besar



Ditambahkan Aries, Poch yang dia kenal juga berperikemanusian. “Tidak takut gurauan kasar dengan masyarakat,” kata dia. Yang paling menonjol dari Poch, ungkap Aries, adalah caranya memandu kenderaan Jeepnya.

“Jalan-jalan di Sumbawa dulu belum bagus, tapi dia memandu dengan satu jari. Luar biasa,” kata Aries.  “Itu tanda-tanda dia bekas tentera,” tambah Aries.



Adolf Hitler saat berusia 78 thn, dengan keadaan tubuhnya yang agak bongkok

______________

Meskipun tak pernah menyangka bahwa Poch adalah Hitler, Aries mengaku masyarakat memperkirakan dia bekas tentera Nazi.

“Dia sangat bertenaga, kelihatan sekali tenteranya. Penduduk ketika itu sudah mengira dia bekas tentera NAZI,” jelas dia.

Sebelumnya, di Harian Pikiran Rakyat pada tahun 1983 terdapat sebuah artikel tentang Hitler. Penulisnya bernama dr Sosrohusodo, doktor lulusan Universiti Indonesia yang pernah bertugas di kapal yang dijadikan hospital bernama ‘Hope’ di Sumbawa Besar.

Dr Sosrohusodo menceritakan pengalamannya bertemu dengan doktor tua asal Jerman bernama Poch di Pulau Sumbawa Besar tahun 1960. Poch adalah pimpinan sebuah rumah sakit terbesar di pulau tersebut. Orang itu diduga Hitler.

Bukti-bukti yang diajukan Sosrohusodo, adalah bahwa doktor tersebut tak mampu berjalan dengan normal. Dia selalu menyeret kaki kirinya ketika berjalan.



Foto ketika Dr Poch menikah dengan Sulaesih

_______________

Kemudian tangannya, kata Sosrohusodo, tangan kiri doktor Jerman itu selalu bergetar. Dia juga punya kumis vertikal mirip Charlie Chaplin, dan kepalanya tidak berambut.

Keadaan ini seperti dengan gambaran Hilter ketika ianya tua, yang ditemukan di sebuah buku biografi Fuhrer.Ketika bertemu dengannya di tahun 1960, orang yang dikata Hitler itu berusia 71 tahun.

Menurut Sosrohusodo, doktor asal Jerman yang dia temui sangat misteri. Dia tidak punya lesen untuk jadi doktor, bahkan dia sama sekali tak tidak mempunyai keahlian tentang kesihatan.

Surat Perkawinan Lain dr Poch dan Sulaesih dari Catatan Rakyat.

_____________

Sosro mengaku pernah memeriksa tangan kiri Poch yang selalu bergetar. Ketika ia bertanya bila gejala ini mulai terjadi, Poch lalu bertanya pada istrinya yang lalu menjawab, “ini terjadi ketika Jerman kalah di pertempuran dekat Moscow. Ketika itu Goebbels mengatakan padanya ia pernah memukul meja berkali-kali.”

Goebbels yang disebut istri Poch diduga adalah Joseph Goebbe, menteri propaganda Jerman yang dikenal setia dengan Hilter.

Kata Sosro, istri Poch, iaitu Eva Braun, beberapa kali memanggil suaminya ‘Dolf’, yang dikatakan nama panggilan pendeknya dari Adolf Hitler.

Hitler Mati di Indonesia

Pengakuan Hitler kepada istrinya yang berasal dari Indonesia, Sulaesih, bahawa dia adalah memang Hitler yang sebenarnya, Der Fuhrer. Apa saja kegiatan Hitler sebelum dia meninggal?.

Terdapat pernyataan Stanlin, bahwa yang kalah di dalam bunker di Jerman bukanlah Hitler asli. Dan dibagian akhir ini menceritakan bagaimana akhirnya seorang pemerintah itu meninggal di Indonesia.

Selama ini kematian Hitler memang sangat misteri, kerana tidak ada saksi yang dapat menunjukkan dimana mayat Hitler ataupun mayat Eva Braun, istri terakhirnya ketika dia berada di Eropah.

Di pertemuan untuk berunding Postdam tahun 1945, Stanlin menyatakan bahawa mayat Hitler dan Eva Braun tidak ditemukan. Stanlin menduga, dewa Nazi ini melepaskan diri dan lari ke Spanyol atau Amerika Latin.

Dan tak berapa lama ada khabar yang mengatakan Hitler melarikan diri menggunakan kapal selam ke sebuah pulau. Tapi tidak ada yang tahu pulau apa dan dimana.

Dunia antarabangsa sama sekali tidak menyedarinya bahawa seorang pemimpin Nazi yang sangat kejam itu bersembunyi dengan aman di Sumbawa Besar, sehingga ia meninggal di Surabaya dan dimakamkan di pemakaman umum muslim di Ngagel.

Penutup

Kematian Pemerintah Jerman, Adolf Hitler yang diyakini kalah dalam petempuran bunuh diri di sebuah bunker, pada tanggal 30 April 1945 di Berlin, tetap masih dipertanyakan dan menjadi misteri.



Siapa yang menyaksikan peristiwa di bunker saat Hitler bunuh diri? Tidak ada, sumber cerita tersebut hanya dari mulut ke mulut. Dan pada saat itu, walaupun tidak ada saksi dan bukti yang jelas, pihak sekutu tetap mengumumkan secara rasmi bahwa Hitler dan istri, Eva Braun telah meninggal.

Bukan tidak mungkin Hitler mati di Indonesia. Kerana Indonesia dianggap tempat yang aman, bagi Hitler. Silakan siapa pun untuk menemukan jawaban yang sesungguhnya. (Ir KGPH Soeryo Goeritno, Msc.,Penulis Buku)

..................................

(Foto-foto diatas sengaja ditandakan untuk menghargai hak cipta)

Judul Buku : Hitler Mati di Indonesia
Katagori : Umum / Tokoh / Sejarah
Ukuran : 14 X 21 cm
Penulis : Ir. KGPH Soeryo Goeritno, Msc
ISBN : 978-602-97263-0-5
Isi Buku : vi + 122 halaman
Penerbit : Titik media Publisher



Buku ini akan menjawab beberapa pertanyaan yang belum terjawab, spt: Mengapa Hitler lari ke Indonesia? Mengapa Hitler akhirnya menjadi Muslim? Apa hubungan Hitler, Indonesia dan Yahudi? Apa saja yg dilakukan Hitler di Indonesia? Bagaimana hubungan Hitler dengan Sukarno? Dimana kubur Hitler di Indonesia? Bagaimana Hitler boleh berada di Indonesia? Apa kata Jerman, Rusia, Inggris dan Israel? Siapa saja yg mengetahui Hitler di Indonesia? Bagaimana Hitler menyembunyikan identitinya?

” Buku yang akan menggemparkan dunia” (H.Oetoyo Oesman, SH- Mantan Menteri Kehakiman).

” Merinding saya membacanya” (Drs. J.B Soedarmanto Kadarisman- Mantan Dubes RI untuk Argentina dan Belanda).







shared Sukan Star TV's photo.
11 hrs ·

Gambar Pokok Rasulullah SAW Berteduh

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, dapat kejutan dari jauh negeri Syam. Adik yang sedang mengikut jemaah tabligh keluar 4 bulan di negeri Syam atau Jordan telah mengirimkan gambar pokok tempat Rasulullah SAW berteduh seperti tertulis dalam sirah Nabi yang tertulis dalam entri “Rasulullah SAW bertemu paderi Nastura.”
Pesanan dari Whatsapp adik : “Salam baca kisah kat denaihati tu ..upload gambar ni sbb kami pegi kat pokok yg disebut dlm blog tu. Skrg musim.sejuk.so pokok tak berdaun.”
gambar pokok tempat Nabi berteduh
“Awk byg kan dlm jangkauan lebih 50 km atau lebih sebatang pokok pun takda ..ni je sebatang pokok yg ada di kawasan tu..selebihnya kawasan pasir dan batu.”
kawasan sekitar pohon tempat Rasulullah berteduh
Subhanallah tak terkata. Semuga adik dan rombongan dipermudahkan semua urusan dan usahanya menjadi asbab turunnya hidayah di muka bumi yang semakin kering kontang dengan iman.

Wednesday, 16 July 2014


ISTERI AWIE BERITAHU BAHAWA AWIE BELASAH DIA BEGITU TERUK SAMPAI TULANG HIDUNG DAN RUSUK KIRINYA RETAK.



Selepas spekulasi demi spekulasi timbul akhirnya isteri kepada penyanyi Awie, Rozana Misbun tampil ke hadapan untuk memberikan kenyataan beliau berhubung insiden hitam dalam rumah tangga beliau bersama penyanyi itu.

Dalam temubual bersama mStar Online hari ini, Rozana tidak banyak bercakap tentang insiden pukul yang kini sudah menjadi kes mahkamah tetapi lebih kepada perasaan beliau sebagai ibu yang dihalang untuk berjumpa dengan anak anaknya oleh Awie sendiri.

Rozana mendakwa beliau keluar daripada kediaman mereka dua minggu selepas kejadian hitam itu berlaku kerana mengalami trauma dan kesakitan fizikal namun awal awal lagi sudah dipesan oleh Awie supaya tidak berebut anak.

“Hanya Allah sahaja yang tahu betapa berat hati Ina untuk melangkah keluar ketika anak-anak sedang lena dibuai mimpi. Hati Ina benar-benar sayu. Ina tak pernah berpisah dengan anak-anak walaupun sesaat”

“Tetapi Ina terpaksa teruskan langkah keluar rumah untuk ke rumah ibu dalam keadaan sehelai sepinggang menaiki teksi kerana perasaan trauma yang menghantui jiwa Ina,” jelasnya.

Rozana juga berkata yang Awie telah menghantar surat bertarikh 21 Jun 2014 kepada pihak sekolah anak anaknya agar tidak membenarkan beliau menemui mereka. Pihak sekolah terpaksa akur kerana mereka tidak mahu timbul masalah di kemudian hari.

Alami Kecederaan Serius, Hampir Cederakan Paru Paru

Bercakap tentang kecederaan yang dialami, Rozana menambah yang doktor kini sedang berikan perhatian serius terhadap dua tulang rusuknya yang retak dan nyaris terkena paru paru selain kecederaan di wajah yang hampir menyebabkan dirinya pekak sebelah.

“Ina tak tipu, mestilah masih ada kesan sakit. Rusuk kiri iaitu tulang sembilan dan tulang sepuluh retak. Sekarang masih dalam rawatan dan doktor sedang beri perhatian serius. Doktor beritahu, kecederaan tu nyaris-nyaris nak kena paru-paru”

“Tulang hidung Ina retak dan masih lagi membengkak. Ia menyebabkan hidung sebelah kanan Ina akan mengalami halangan atau akan mudah tersumbat. Doktor kata ia akan ambil masa tiga bulan untuk pulih. Telinga sebelah kiri sebelum ini ada pendarahan”

“Doktor kata, hanya sedikit sahaja lagi kecederaan telinga itu nak kena gegendang. Kalau tidak, mungkin Ina akan pekak sebelah. Tapi Allah selamatkan Ina. Keadaan dah okey,” ujarnya.

Mengakhiri perbualan, Rozana menambah yang beliau bimbangkan persiapan raya anak anak & tidak sesekali menyimpan dendam terhadap suaminya, Awie.

Terdahulu Awie telah dihadapkan ke Mahkamah Majistret Ampang pada 3 Julai lalu atas tuduhan sengaja mendatangkan kecederaan terhadap isterinya, Rozana Misbun di kediaman mereka di Ukay Bistari, Ukay Perdana, Hulu Kelang pada 2 Jun lalu.

Awie bagaimanapun mengaku tidak bersalah atas pertuduhan tersebut yang dibacakan di bawah Seksyen 325 Kanun Keseksaan.

Sehubungan itu mahkamah menetapkan 11 Ogos depan untuk sebutan semula kes berkenaan.

Awie dan Rozana bernikah di Songkhla, Thailand pada 20 Jun 2005. Hasil perkahwinan itu merkeka dikurniakan tiga orang anak iaitu Putra Ahmad Merrah, 7, Putra Ahmad Rezzki, 6, dan Puteri Qasseh Antasha, 4.

Menerusi perkahwinan terdahulu Awie bersama penyanyi Arni Nazira, mereka dikurniakan dua orang anak iaitu Puteri Aleeya Antasha, 14, dan Puteri Aleefa Antasha, 12, yang kini tinggal bersama Awie.

Tuesday, July 15, 2014


RAJA GULA BUKAN LAGI ROBERT KUOK ATAU SYED MOKHTAR... TAPI SIAPA?


Mungkin ramai yang berpendapat 'Raja Gula' hari ini masih Robert Kuok tetapi hakikatnya industri gula di negara ini telah pun dikuasai Felda Global Ventures (FGV). Sejak 2009, FGV telah memiliki Malayan Sugar Manufacturing  Sdn Bhd (MSM), Kilang Gula Felda Perlis Sdn Bhd, sebanyak hampir 5,800 hekta tanah di Cuping, Perlis dan 20% saham di dalam Tradewinds (M) Bhd yang bernilai RM1.5 bilion ketika itu. MSM Holdings telah pun disenaraikan di papan utama Bursa Saham pada 28 Jun 2011.

Kini... RAJA GULA ADALAH MSM (Anak Syarikat Felda Global Ventures)!!!

62% pemasaran gula di Malaysia datangnya dari MSM di mana 80% pengeluaran gula untuk pasaran tempatan dan 20% pula dieksport ke negara-negara seperti Australia, New Zeland, Singapura, Pakistan dan Korea Selatan. Jenama gula MSM yang ada di pasaraya-pasaraya adalah "Gula Prai" dan "Gula Perlis" yang terdiri daripada gula halus putih dan gula perang.

Bagaimana pula dengan dakwaan Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim yang menuduh Tan Sri Syed Mokhtar menguasai industri gula dan mampu mengawal harga gula sedangkan MSM adalah pengeluar utama?

Pembabitan Syed Mokhtar dalam Tradewinds hanyalah 37% dan selebihnya adalah milik MSM. Felda hanya memiliki saham dalam Tradewinds di antara 50-70%. Sekali lagi di mana dakwaan Anwar yang mengatakan Syed Mokhtar dan Tradewind yang menguasai industri gula.

Siapa yang mengeluarkan fakta ni? Sila tonton video tersebut...



 
Memang benarlah kata Dato Ehsan, Anwar cuba putar belit fakta dan kelirukan dewan. Ini mungkin kerana Anwar tak tau atau sengaja timbulkan kebenciannya terhadap Syed Mokhtar

Terima kasih juga kepada Dato Ehsan kerana dengan membetulkan fakta Anwar, maka hari ini kita mengetahui MSM (anak syarikat FGV) sebenarnya menguasai pasaran gula sekarang dan bukan seperti yang Anwar kata.






Ahad, 3 Mei 2009


JAGALAH DIRIMU DAN AHLI KELUARGAMU DARI API NERAKA

Allah ta^ala berfirman:
يأيها الذين ءامنوا قوا أنفسكم وأهليكم نارًا وقودها الناس والحجارة
Mafhumnya: "Wahai orang-orang beriman! Jagalah diri kamu dan ahli keluarga kamu dari neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu" [Surah al-Tahrim, ayat 6].

Al-Imam Abu`l-Hasan ^Ali ibn Ahmad al-Wahidi dalam kitabnya al-Wajiz fi Tafsiri`l-Qur'ani`l-^Aziz mentafsirkan: "Wahai orang-orang yang beriman! Berilah peringatan buat diri kamu sendiri dan ahli keluarga kamu tentang perkara yang boleh mendekatkan diri kepada rahmat Allah dan jauhilah diri kamu dan ahli keluargamu dari perkara dosa".

Al-Shaykh Muhammad Nawawi al-Bantani dalam kitab tafsirnya al-Tafsiru`l-Munir mentafsirkan: "Wahai orang-orang beriman! Ajarkanlah diri kamu sendiri, isteri kamu, anak-anak kamu tentang kebaikan dan didiklah dengan cara menyuruh mereka melakukan kebaikan dan mencegah mereka dari melakukan kejahatan. Dengan itu, kamu akan memelihara diri kamu dan keluarga kamu dari neraka".

Al-Hafiz ^Abdu`Llah al-Harari al-Habashi dalam kitabnya al-Siratu`l-Mustaqim berkata: "Pentafsiran ayat ini ialah bahawa Allah memerintahkan orang-orang yang beriman agar memelihara diri mereka sendiri dan ahli keluarga mereka dari neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu dengan cara mempelajari perkara agama dan mengajarkannya kepada keluarga mereka; iaitu mempelajari dan mengajar pengetahuan tentang perkara yang telah difardukan oleh Allah untuk melakukan segala yang wajib dan meninggalkan segala yang haram. Ini supaya tidak terjerumus kepada akidah sesat dan kufur seperti pegangan tashbih dan tamthil (menyamakan Allah dengan makhluk). Ini kerana orang yang menyamakan Allah dengan sesuatu yang lain adalah ibadahnya tidak sah. Dia sebenarnya menyembah sesuatu yang dikhayalkan. Al-Imam al-Ghazali berkata: "Ibadah itu tidak sah melainkan selepas mengenali Allah yang disembah"[1].

Al-Hafiz ^Abdu`Llah al-Harari berkata dalam kitabnya Bughyatu`t-Talib berkenaan maksud ayat di atas: "..Jika dia seorang yang alim maka wajib ke atasnya mengajar keluarganya atau membenarkan mereka belajar dengan seseorang yang boleh mengajar. Ketika itu dia diharamkan untuk menghalang keluarganya dari keluar kerana belajar. Hatta isteri pun tidak boleh dihalang oleh suaminya dari keluar untuk belajar sekiranya suaminya bukanlah orang alim tentang perkara tersebut atau suaminya seorang yang alim tentang perkara itu tetapi dia mencuaikan tanggungjawab mengajar dan tidak pula membawa orang yang boleh mengajar isterinya"….."Barangsiapa yang mempelajari ilmu agama yang bersifat daruri[2] (fardu ain) dan mengajar keluarganya maka sebenarnya dia telah memelihara dirinya dan keluarganya dari neraka Jahanam. Barangsiapa yang tidak berbuat demikian maka sebenarnya sedang menghancurkan dirinya dan keluarganya".

Pengajaran:

*Memelihara diri dan ahli keluarga dari azab neraka adalah wajib.
*Menuntut ilmu agama yang bersifat daruri adalah wajib ke atas setiap muslim.
*Antara tanggungjawab suami terhadap isteri dan anaknya ialah mengajar ilmu agama terutama dan pertamanya ilmu akidah.
*Suami yang mengajar agama kepada isteri dan anaknya adalah suami yang penyayang.
*Suasana pengajaran dan pembelajaran ilmu agama dalam rumahtangga akan mengerat dan memurnikan ikatan kasih sayang kekeluargaan.
*Perbuatan menghalang seseorang dari menuntut ilmu adalah perbuatan yang tercela.
*Perbuatan membiarkan keluarga dalam kejahilan membawa penderaan yang sangat dahsyat di dalam neraka.
*Jalan mudah untuk ke syurga ialah jalan menuntut ilmu agama.
_____________________________________________________

[1]Pentafsiran oleh al-Hafiz ^Abdu`Llah al-Harari dan al-Shaykh Muhammad Nawawi al-Bantani berdasarkan tafsiran Sayyidina ^Ali ibn Abi Talib yang telah diriwayatkan oleh al-Hakim dalam kitabnya al-Mustadrak jil. 2, hlm. 494. Al-Hafiz al-Harari berkata dalam kitabnya al-Sharhu`l-Qawim bahawa tafsiran ini datang daripada Sayyidina ^Ali ibn Abi Talib dengan isnad qawiyy.
[2] Suatu kadar ilmu agama yang diketahui oleh semua meliputi orang awam dan para ulama.

Video Pramugari Lion Air Buat Tarian Seksi Goyang Itik


 
Video Pramugari Lion Air Buat Tarian Seksi Goyang Itik

Video Pramugari Lion Air Buat Tarian Seksi Goyang Itik | Seorang pramugari Lion Air yang berpengkalan di Indonesia telah melakukan satu tarian goyang itik yang agak menggiurkan dan melucukan pada sesiapa yang melihatnya.
Sebuah video berdurasi 13 saat ini yang memaparkan pramugari ini tarian seksi ini di pintu pesawat telah tersebar dengan meluas di laman sosial di negara seberang.

 


SEMAKIN BANYAK POHON GHORQOD DITANAM ISRAEL LIHAT BETAPA BANYAK POKOK GHORQOD YANG SEDANG MELINDUNGI

Written By canang on Rabu, 16 Julai 2014 | 7/16/2014 09:44:00 PG

POHON GHORQOD PELINDUNG ISRAEL
LIHAT BETAPA BANYAK POKOK GHORQOD YANG SEDANG MELINDUNGI ISRAEL | Tentera Israel tidak hanya menggunakan teknologi canggih seperti sistem anti peluru berpandu Iron Dome untuk menghadapi serangan roket dari Jalur Gaza. Mereka juga menggunakan cara yang lebih tradisional seperti menanam pokok.
Pohon-pohon ini ditanam di sekitar sempadan Israel dengan Genting Gaza untuk menghadapi serangan roket dari Semenanjung Gaza. Ia berfungsi untuk menghalang pandangan dari tentera yang ada di Semenanjung Gaza.
“Dengan cara ini warga Israel yang tinggal di sekitar Gaza dapat lebih dilindungi dan di sisi lain boleh juga menikmati pemandangan hijau,” ujar salah seorang pegawai tentera Israel, Brigjen Elkabetz
Tentera Israel sendiri menyatakan saat ini penduduk di sekitar sempadan dapat hidup lebih aman sejak diadakannya gencatan senjata dengan Hamas. Gencatan senjata tersebut dicapai setelah Israel menggempur wilayah Jalur Gaza dalam operasi ketenteraan yang diberi nama “Pillar of Defence” (Tonggak Pertahanan) November lalu.
Kaedah pertahanan dengan menanam pohon sebenarnya mempunyai sejarah panjang di Israel. Pada saat awal-awal penubuhan negara Zionis tersebut, Israel menanam banyak pokok di wilayahnya untuk menghalang tentera pasukan Arab yang berperang dengannya.
POHON GHORQOD PELINDUNG YAHUDI
POHON GHORQOD PELINDUNG YAHUDI
POHON GHORQOD PELINDUNG YAHUDI
Ramalan Rasulullah
Rasulullah saw 14 abad yang lalu pernah meramalkan dalam hadis Bukhari dan Muslim kisah berlindungnya kaum Yahudi pada pohon Ghorqod pada peperangan melawan muslim.
Teks hadis itu berbunyi: “Tidak akan berlaku kiamat sehingga muslimin memerangi Yahudi. Mereka diperangi oleh muslimin sehingga orang yahudi bersembunyi di sebalik batu dan pohon. Batu dan pohon itu berkata: Wahai muslim, wahai hamba Allah, Ini dia yahudi berada dibelakangku, kemarilah dan bunuhlah dia. Melainkan pohon Ghorqod. Sesungguhnya ia adalah daripada pokok Yahudi ”
Israel pun sudah sejak lama menggalakkan penanaman pohon Ghorqod berdalih reboisasi. Inikah tanda kebenaran ramalan Rasulullah?
Wallahua’lam bish-showab. Hadis-hadis ramalan memang banyak bermuatan kiasan. Yang jelas, Rasulullah tidak berkata berdasarkan hawa nafsunya.
Allahumma inni 'a'u zubika min fitnatil masi khid dajjal - Ya ALLAH, aku pohon perlindungan MU daripada fitnah Dajjal..

Peliharalah Diri Kamu dan Ahli Keluarga Kamu Dari Api Neraka



Firman Allah, “Wahai orang-orang yang beriman, peliharalah diri kamu dan ahli keluarga kamu dari api neraka..”.(At-Tahrim: 6)

Allah memerintahkan kita agar memelihara diri dan ahli keluarga dari melakukan perkara-perkara dosa atau maksiat dan segera bertaubat jika telah melakukan dosa atau maksiat.

Tuesday, July 15, 2014


5 Gambar terkini fesyen tudung Mawar Abdul Karim paling mengejutkan

Sejak Mawar Abdul Karim bergelar isteri kepada aktor terkenal, Fizo Omar, popularitinya dalam industri hiburan tempatan naik secara mendadak sehingga perniagaan tudung Fareeda milik keluarganya turut berkembang pesat.


Meskipun pernah terpalit dalam beberapa siri kontroversi yang boleh menjatuhkan nama baik syarikat perniagaan tudung Fareeda namun kematangan yang tertanam dalam diri Mawar membuatkannya tidak mengendahkan tuduhan melampau pihak tidak bertanggungjawab itu.

Untuk yang demikian, di sini penulis ingin berkongsi lima keping gambar terkini fesyen tudung Mawar Abdul Karim yang paling memukau dan menakjubkan. Ramai jejaka di luar sana pasti akan mengaku akan kejelitaan dan keayuan semulajadi milik wanita berusia 25 tahun ini.






Tiada ulasan: