Selasa, 29 Julai 2014

ISLAM ADALAH AGAMA ALLAH

Monday, July 28, 2014


Askar yahudi lari bogel..... wakaka

"Askar Israel Dalam Ketakutan. Tanggalkan Baju Tentera Dan Melarikan Diri "
Sumber Klik Sini

Punya takutnya askar Israel laknatullah sehingga sanggup tanggalkan pakaian dan melarikan diri. Inilah perbezaan besar orang kafir dengan orang Islam.

ENJIN PESAWAT PENUMPANG YANG JATUH ITU BUKAN ENJIN MH17? (GAMBAR)

Terdapat beberapa keping gambar yang mengandungi misteri. 
Menurut portal Veterans Today, diameter enjin 777-200 ialah 10.5 kaki (3.2 meter). Tetapi enjin yang dilihat dalam foto jauh lebih kecil saiznya (Lihat gambar).

SUMBER

Kalau gambar itu benar, yang jatuh ditembak itu bukan MH17, dan bukan juga MH370 seperti yang didakwa setengah portal seperti Ibtimes

SUMBER IBTIMES
Ini gambar lagi. Gambar tingkap yang didakwa tidak sama. Kata Jim Stone:

SUMBER JIMSTONE

MISTERI TINGKAP

MH17 ada tingkap. MH370 tiada tingkap. Serpihan pesawat yang ditembak tiada tingkap.

Atau adakah semua ini cuma CIA Hoax?

SUMBER PRESS TV

Kalau ini CIA Hoax; Kalau yang ditembak itu MH370, mana pesawat MH17, anak kapal dan penumpang pesawat itu?
Kalau yang ditembak itu bukan MH17 dan bukan juga MH370, mana kedua pesawat tersebut, anak kapal dan penumpang pesawat itu?
Adakah sebenarnya ada 2 buah pesawat yang ditembak jatuh?

Umno Derhaka added 2 new photos.
Sudah nyata kjn umnobn berlaku zalim pada org malayu,,, org malayu berniaga kecil kecilan didepan rumah tepi jalan pon xboleh, dizalimi oleh pemerintah umnobn,,, hidup malayu,,, mal juga yg dizalimi kjn umnobn,,, pemimpin umnobn hanya maukan undi org malayu,,,, umnobn sudah menang org malayu juga yg dizalimi,,, ingat pru14 jgn bagi lagi undi kita pada umnobn....
Kisah yang membuatkan air mataku mengalir. :')
Semalam buat kutipan untuk Tabung Gaza di bazar Tanah Merah, Jitra.
Dijadikan cerita, group kami didatangi sorg uncle india. Fizikal dia nampak seolah-olah kurang waras, kurang terurus melilau sekeliling bazar. Awal-awal dia datang pada kami sekadar bersembang. Kemudian datang sekali lagi dengan tangan disimpan dalam poket seluar sambil tengok-temgok tabung. Dalam hati rasa risau kot-kot uncle nak seluk tangan dalam tabung ambil duit or ambil tabung. Astaghfirullah!suudzhon!"
Tengah uncle tengok-tengok dalam lubang tabung, Abang Fadhli cakap, "Uncle, lubang tu untuk masukkan duit." Uncle tengok dia. "Duit orang letak dalam lubang tu nanti." "Owh,kena masukkan duit dalam ni?" "Ya uncle. Sumbangan untuk Gaza". So, uncle tadi pusing skit gaya macam nak tinggalkan tempat tu. Tiba-tiba, uncle pusing balik, keluarkan tangan dari poket seluar dan masukkan 20sen dalam tabung Gaza. MasyaAllah! Dalam hati,"Uncle ni takda duit nak makan tapi sanggup bagi 20sen yang ada dalam tangan". Paling terharu, uncle kata,"Saya ada yang itu saja, saya bagi. Kalau saya ada RM50, saya bagi semua, masukkan dalam ni", sambil tunjuk tabung.
Uncle jalan sikit, patah balik. Jalan patah balik sambil ulang ayat yang sama. Then uncle cakap lagi,"Saya nak jalan-jalan cari orang yang ada RM50, bawa mari sini. Suruh masukkan duit dalam ni". Jalan dan patah balik semula. Ayat yang paling tak sangka akan keluar dari mulut orang yang dilihat tidak waras. Allah.
"JANGAN RASA RUGI MEMBERI!"
Secara fizikal dia kelihatan terbiar, kurang terurus, tidak waras. Hakikatnya dia memiliki hati yang baik. Malah bicaranya juga menyentap hati walaupun ringkas. Inilah dia, Uncle. :')
***
Tanya diri.
Apa sumbanganmu untuk saudara seIslam mu di sana?
.
.P/s:Dapatkan tips hilangkan kencing manis di musim perayaan di link berikut:
http://rahsiakencingmanis.com/
.
.
Setakat ni nampaknya Rusia memiliki teknologi yg lebih hebat dri Amerika...Amerika hanya lebih penipuan dari bukti....
UPDATE ‪#‎MH17‬: Visual satelit tidak rasmi dari pihak Rusia yang diserahkan kepada team editorial Veteran's Today mengenalpasti tembakan peluru berpandu darat ke udara oleh tentera Ihor Kolomoysky (Proksi Israel/Rangkaian RUIM). Video ini tidak menafikan andaian letupan bom di dalam pesawat pada masa yang sama.
1. MH17 ISRAELI CONNECTION: KOLOMOYSKY'S ARMY
http://al-faedah.blogspot.com/2014/07/mh17-israeli-connection-kolomoyskys-army.html
2. NOTA: MH17 ATAU MH370
https://www.facebook.com/notes/al-faedah/mh17-atau-mh370/555279401260724
3. SALINAN VIMEO:
https://vimeo.com/101850099




Selamat hari raya,,moga-moga Tok Guru Dapat sejukkan iklim Selangor.

Selamat hari raya eidulfitri.Moga-moga Tok Guru Nik Abdul Aziz dapat sejukkan iklim politik MB Selangor.
Dengan harapan Tok Guru Nik Aziz dapat temukan DS Anwar,Tok Guru Haji Hadi,TS Khalid Dan Wan Azizah.Semuanya sayangkan kerajaan Pakatan Rakyat.
.
.
.

27 Julai 2014


MAJALAH AMERIKA SAHKAN ISRAEL KALAH DALAM PERANG ROKET DENGAN HAMAS !!!!


Aman Palestin

Majalah The Daily Beast Amerika;

"Hamas telah pun memenangi perang roket dengan Israel..!"


Penduduk israel hilang mengejut , bandar-bandar sunyi sepi



Pencerobohan Israel ke Gaza bukan saja menyebabkan ketakutan bagi warga Palestin, malah Yahudi juga hidup dalam ketakutan. Hal ini dapat dilihat menerusi raut wajah-wajah penduduk Israel. Mereka sangat bimbang dengan roket-roket Palestin yang bila-bila masa saja boleh menghentam mereka.

Sejumlah bandar di Israel tiba-tiba berubah menjadi bandar hantu, akibat penduduknya lari ke luar negera. Lapangan terbang penuh sesak dengan penumpang. Mereka terpaksa lari ke luar negera akibat keadaan keselamatan di Israel tidak terjamin.

Laporan dari beberapa Media Israel menyebut, wajah-wajah tegang mewarnai setiap penduduk Israel. Tiap hari mereka ketakutan, menyusul kemampuan tentangan pihak pejuang Gaza yang mampu menjadikan seluruh wilayah Israel dalam jangkauan roketnya.

Amerika sendiri sebagai pelindung yahudi semangnya merasakan hal yang sama. Mereka terpaksa mengeluarkan larangan perjalanan ke Israel menyusul keselamatan yang tidak menentu.

Laporan PIC pada Rabu (23/7/2014) melaorkan, perang kali ini berbeza dengan sebelumnya. Perang sebelumnya, tentera Zionis kelihatan biasa di sempadan Gaza. Roket-roket pejuang Islam biasanya hanya sampai setakat bandar Sederot.

Dulu hanya penduduk di bandar Sederot saja yang dipindahkan ke kawasan selamat oleh kerajaan yahudi. Namun sekarang, semua bandar Israel seperti Tel Aviv, Haifa dan beberapa bandar penting yang lain boleh dicapai sasaran oleh roket pejuang dan akibatnya beberapa bandar dan wilayah Israel menjadi kota mati.

Roket pejuang Islam Palestin kini telah menjangkau jarak lebih dari 160 kilometer dari Gaza.- detik islam
.

Rahsia Besar Di Sebalik Agenda Tukar Menteri Besar Selangor !


Susulan kemelut politik Pakatan Rakyat yang kian meruncing di Selangor sekarang maka saya terpanggil untuk membuat satu pendedahan panas kenapa semua ini harus berlaku. Saya tinggakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) selepas Pemilihan 2010, gara-gara tidak bersetuju dengan sesetengah pemimpin yang dilihat menggunakan kuasa veto untuk memastikan kemenangan berpihak kepada mereka.  

Demokrasi dalam parti hancur, apabila amalan politik wang dan fitnah melampau digunakan hingga membawa kepada calon Timbalan Presiden iaitu Datuk Zahid Ibrahim akhirnya tarik diri dan tinggalkan parti. Umum melihat Zaid dibeli oleh UMNO. Tapi, mana mungkin dia boleh dibeli kerana Zaid adaah satu-satu menteri kabinet yang rela undur diri ketika masih pegang jawatannya. Maknya Zaid rela tinggalkan berbagai keistimewaan sebagai menteri gara-gara tidak selari dengan udang-undang Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Selain dari Zaid tidak ramai pemimpin UMNO yang rela tinggakan jawatan semasa berkuasa. Kebanyakan daripada mereka kembali kepada rakyat selepas dipecat, tewas, dipinggirkan atau melihat tiada lagi ruang untuk naik dalam parti. 


Saya adalah salah bekas seorang calon PKR yang keluar parti namun tidak menyertai mana-mana parti politik selepas itu. Pernah cuba memohon sertai PAS, namun akibat masalah teknikal permohonan gagal diproses dan tergantung sehingga ke hari ini. Kini saya lebih reka bergerak secara bebas dalam membela dan membangkitkan isu-isu rakyat di Pahang khasnya dan di Malaysia amnya menerusi NGO yang saya tubuhkan iaitu Angkatan Pembela Rakyat (Angkara). 

Dalam masa yang sama saya masih terus aktif menulis dalam laman sembang sosial termasuk dalam blog peribadi saya ini (www.cucumatkilau.blogspot.com). Walau pun bergerak bebas, namun hubungan saya dengan pemimpin politik di Pahang tetap akrab seperti biasa baik dari Pakatan Rakyat mahu pun Barisan Nasional. Bagi saya, hidup ini perlu diteruskan walau dalam apa jua cara sekali pun, terutamanya dalam hal ehwal memperjuangkan nasib rakyat marhaen itu sendiri.

Polemik Politik Di Selangor Membimbangkan

Saya tertarik untuk membicarakan kemelut yang melanda kepimpinan Pakatan Rakyat terutamanya PKR di Negeri Selangor yang sedang hangat diperkatakan sekarang ini. Awalnya saya mengambil sikap berdiam diri, namun sampai ke satu tahap saya perlu mendedahkan beberapa perkara yang rakyat tidak tahu, malahan pimpina politik juga tidak tahu. Saya boleh bersuara kerana saya terlibat secara tidak langsung dengan kesemua pihak yang bertelagah ini sebenarnya termasuk Tan Sri Khalid Ibrahim dan Azmin Ali. 



Saya hadir ke program kempen mereka di Hotel MS Garden, Kuantan (Tan Sri Khalid) dan Hotel Shahzan Inn, Kuantan (Azmin Ali) beberapa hari selepas itu. Tindakan saya ini adalah kerena melihat polimik politik yang berlaku di Selangor sekarang ini sampai ke tahap kritikal dan cukup membimbangkang. Tambahan pula bila melibatkan pula kempimpinan PAS, yang sebenarnya memang sejak dari awal tidak bersetuju dengan usaha untuk menukarkan Menteri Besar Seangor itu sebenarnya. 

Kempen Pemilihan 2014 Serlah Kepincangan

Saya dapat melihat dengan jelas kempen kedua-dua belah pihak dalam mempertahankan prinsip perjuangan masing-masing, gara-gara mahu mencapai kemenangan dalam perubatan jawatan Timbalan Presiden PKR yang ketika itu masih awal (minggu pertama). Saya mendengar dengan jelas apa yang diperkatakan oleh Tan Sri Khalid.


Manakala, Azmin tidak hadir pada programmnya dan diwakilkan kepada orang kanan beliau iaatu YB Zuraida Kamaruddin (Calon Ketua Wanita) dan Saudara Zakaria Abd Hamid (Calon MPP). Tan Sri Khalid pula hadir bersama YB Rodziah Ismail (Calon Ketua Wanita). 


Secara kesimpulannya saya dapat melihat dengan jelas sikap dan isu yang dimainkan oleh mereka. Isu pertama ialah persoalan tentang "Kajang Move" yang mana awal-awal lagi saya melihat ia adalah tidak relevan kerana memperjudikan nasib rakyat hanya untuk melempiaskan nafsu politik pihak tertentu. 



Saya terkejut mendengar penjelasan daripada bekas ADUN Kajang, Lee Chin Cheh (foto) bahawa sebenarnya perletakkan jawatan beliau sebenarnya memang telah dirancang oleh pimpinan PKR sendiri iaitu Azmin Ali dan Zuraida Kamaruddin. Beliau membuat pengakuan di hadapan khalayak ramai bahawa dua minggu sebelum dia letak jawatan, Zuraida ada berjumpa dengannya agar berbuat demikian. Lee berucap ketika berkempen untuk Azmin di Hotel Shahzan Inn ketika itu. 

Kajang Move: Memang Agenda Tukar MB Sebenarnya


Penjelasan Lee itu bermakna, "Kajang  Move" bukanlah agenda besar untuk merubah Putrajaya tetapi sebaliknya mahu ubah MB Selangor. Namun ia dinafikan oleh ramai pimpinan PKR dalam beberapa sidang media selepas itu. Mereka mendakwa ia tiada kaitan dengan pertukaran Menteri Besar Selangor. 

Namun, akhirnya "Kajang Move" gagal bila Anwar diumumkan tidak dapat bertanding akibat kes mahkamahnya. PKR kemudian menukarkan calon PRK DUN Kajang kepada Presiden parti iaitu Datuk Seri Dr.Wan Azizah Wan Ismail. Kak Wan menang dengan majoriti besar dan ini menyebabkan beliau terpaksa menjadi Wakil Rakyat, sedangkan semasa melepaskan jawatan Ahli Parlimen Permatang Pauh untuk memberi laluan kepada Anwar bertanding 2008 dulu beliau mengatakan dia mahu berehat dan tumpukan perhatian kepada anak cucu.  


Malah, Azizah juga turut memaklumkan dia mengambil tugas Anwar ketika dia di penjara dan bila Anwar bebas tugas itu perlu diberikan kepada Anwar semula. Kajang Move dilihat berhadapan dengan liku-liku kegagalan apabila Azizah dan bukan Anwar yang bertanding. Ini menyebabkan kumpulan Azmin serba salah dan kecewa. Tambahan pula Azizah dilihat proksi kepada Tan Sri Khalid Ibrahim sendiri sebenarnya. Hasrat untuk menghantar Anwar menjadi MB ternyata gagal kerana Azizah.

Kajang Move: Anwar Belakangkan Sekutunya PAS 

Saya sempat hadir ke satu program yang melibatkan Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat yang juga Ahli Parlimen Temerloh, YB Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi di PUTIK, Peramu, Kuantan. Pada majlis itu Ketua Penerangan PKR, Razali Alias bercakap bagi pihak PKR. Razali mempertahankan agenda "Kajang  Move" sedangkan Ustaz Nasharuddin mendedahkan PAS tidak mencapai kata putus untuk isu itu. 

Anwar katanya mengadakan pertemuan dengan beberapa orang pimpinan tertinggi PAS di rumah beliau hanya untuk memaklumkan kerusi DUN Kajang mahu dikosongkan, bagi memberi laluan beliau menjadi MB. Ia tidak dipersetujui sebenarnya oleh pemimpin PAS yang melihat Tan Sri Khalid masih wajar dikekalkan dan hal pertukaran MB tidak perlu wujud dengan "Kajang Move". 

Di media, memang benar pimpinan PKR mengatakan PRK Kajang bukan untuk tukar MB. Masing-masing bersandiwara kepada rakyat. PKR membelakangkan rakan sekutunya PAS, sedangkan PAS meminta tempoh untuk adakan perbincangan sebelum bersetuju atau tidak. Anwar begitu berani dengan tindakannya hingga tidak mendengar pandangan pemimpin PAS. Apapun, PAS tetap turun berkempen untuk calon Pakatan Rakyat walau pun ada yang "boikot" Pilihanraya Kecil DUN Kajang itu sebenarnya. 

Azmin Serang Hendap, Tan Sri Khalid Cepat Bertindak

Kegagalan menghantar Anwar menggantikan Tan Sri Khalid amat mengecewakan kumpulan Azmin Ali. Maka, mereka rancang berbagai helah untuk memastikan MB dimalukan. Tan Sri Khalid mungkin menyedari perkara itu dan akhirnya tidak menyambut kontrak Azmin dengan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS). Walau pun beliau nafikan terlibat atas penamatan kontrak Azmin, namun umum mengetahui dia adalah orang yang bertanggungjawab sepenuhnya dengan PKNS, kerana ia adalah anak syarikat Kerajaan Negeri Selangor sendiri. 

Tindakan Tan Sri Khalid menyebabkan api kemarahan membuak-buak sehinggalah pemilihan PKR 2014 berlangsung. Tan Sri Khalid dengan berani menawarkan diri untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR. Ini menggerunkan Azmin dan beliau terpaksa mencari jalan untuk menjatuhkan Tan Sri Khalid. Seperti pemilihan 2010, majoriti petugas Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) adalah terdiri daripada penyokong Azmin. 


Sebab itu kita tidak hairan dulu apabila berlaku kekecohan pasti di cabang orang Azmin kalah. Ia bagi tujuan pemilihan diadakan semula. Kali ini lebih teruk kerana Azmin perlu menang, jika dia kalah maka  masa depan politiknya akan hancur. Azmin sepatutnya bertanding jawatan Presiden PKR menentang Wan Azizah. Namun, Anwar bermain "magic" dengan mengumumkan untuk bertanding. Semua itu adalah helah supaya Azmin tidak lawan Azizah. Azmin hormati Anwar sebagai ketuanya. Maka, Azmin perlu menang jawatan Timbalan Presiden. Jika tidak, nasib beliau lebih parah.

Pemilihan PKR 2014, Lambang Keadilan Yang Pincang

Dalam episod drama pemilihan ini terlalu bangan adengan memualkan telah disajikan. Banyak pendedahan dibuat dengan bukti kukuh tentang isu rasuah, blackout, tipu undi dan sebagainya dilaporkan di sana sini. Kekecohan beraku di tempat orang Azmin kalah. Trend menggunakan "samseng" dibuat sekali lagi bagi memastikan beliau menang. 

Tan Sri Khalid dilihat menjadi mangsa. Namun beliau beruntung kerana masih ada jawatan "Menteri Besar", menyebabkan dia bertahan. Berbeza dengan Zaid Ibrahim dulu. Dia tidak tahan lagi dengan penipuan dan penyelewengan yang berlaku dalam pemilihan. Akhirnya Zaid tarik diri. Tapi tidak Tan Sri Khalid, dia terus lawan dan tetap lawan. 

Namun, akhirnya beliau tumbang kepada proksi Azmin S.Manikavasagam bagi jawatan Ketua Cabang Kuala Selangor pada pemilihan kali ini.  Dalam masa yang sama, banyak cabang terpaksa adakan pemilihan semula akibat masalah dalaman yang dilaporkan di sana sini. JPP lebih teruk daripada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), yang selama ini ditodoh bersekongkol dengan BN. 

Rupanya JPP bersekongkol dengan pemimpin tertentu dalam PKR. Menipu ahli sendiri untuk pastikan pemimpin tertentu menang. Pemilihan PKR 2014 menjadi lambang keadilan yang pincang sebenarnya. Kekalahan Khalid dijadikan alasan kenapa beliau harus letakkan jawatan Menteri Besar. Khalid tidak mempunyai jawatan di peringkat negeri, kerana Pengerusi PKR Selangor ialah Azmin Ali.

Serangan Di Perhebatkan, Ramai Pemimpin Di Gantung

Keadaan mendesak, hingga wujudnya serangan demi serangan terhadap kepimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim oleh orang-orang Azmin. Dalam masa yang sama aktivis Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shahrim yang banyak mendedahkan kepincangan pemilihan PKR telah dihukum penggantungan keahlian PKR. Azmin terselamat dengan tindakan tersebut kerana tiada siapa lagi berani menyerang beliau selepas itu. 

Ramai yang cuba  bersuaran akhirnya dipecat daripada parti, hingga ada yang mengambil tindakan untuk menyaman pemimpin tertentu gara-gara tidak berpuas hati. Sementara itu, alasan Tan Sri Khalid kalah bertanding Ketua Cabang dijadikan penyebab beliau wajar lepaskan jawatan. Walhal, beliau mendapat sokongan majoriti cabang-cabang di Selangor bagi kerusi Timbalan Presiden PKR itu sendiri sebenarnya. Inilah yang menimbulkan masalah kepada sebahagian besar rakyat dan penyokong yang tidak tahu menahu akal hal sebenar. 

Anwar Panaskan Keadaan, Namakan Wan Azizah MB


Desakan agar Tan Sri Khalid semakin kuat menjelang Bulan Ramadhan. Dalam masa yang sama Anwar masuk campur dan akhirnya menamakan isterinya Datuk Seri Wan Azizah Ismail sebagai calon Menteri Besar Selangor yang baru menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim. Walau pun asasnya rakyat melihat ia lebih baik dari melantik Azmin Ali, namun hakikatnya Pakatan Rakyat itu sendiri tidak dapat menerima agenda perubahan "Kajang Move" diteruskan tatkala Tan Sri Khalid berjaya membangunkan Selangor dengan baik sejak memegang jawatan MB dulu. Sama ada cemburu atau iri hati, rakyat melihat isu ini hanyalah hal dalaman PKR semata-mata. 



Namun kita ia telah melibatkan Presiden PAS sendiri, Dato' Seri Hj.Abd Hadi Awang. Malah terbaru, Mursyidul Am PAS, Dato' Nik Aziz Nik Mat juga terpaksa campurtangan. Kedua-dua pemimpin ini mahu Tan Sri Khalid dikekalkan berdasarkan prestasinya dan tidak terbukti dia khianat kepada parti. Rakyat makin keliru apabila Anwar dalam pertemuan dengan beberapa pemimpin Pakatan Rakyat daripada DAP dan PAS sebelum itu mendakwa PAS bersetuju untuk tukarkan Tan Sri Khalid.

 Namun, akhirnya perkara itu dinafikan oleh Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man yang mendakwa mereka bersetuju untuk membawa perkara itu bagi dibincangkan ke peringkat tertinggi parti. Kini kemelut makin parah dan rakyat melihat barah mula melanda. Ramai penyokong PAS semakin benci dengan PKR. Malah mereka bersedia dalam apa jua keadaan sekali pun jika PAS tinggalkan Pakatan Rakyat. Persoalannya, apakah yang menjadi punca Tan Sri Khalid wajar dijatuhkan atau mahu dijatuhkan dari kerusi Menteri Besar?. Inilah yang menimbulkan kekeliruan kepada rakyat Selangor sekarang. Bagi Mereka Tan Sri Khalid sudah memberi khidmat yang terbaik dan kenapa beliau perlu diturunkan?. 

Kenapa Tiba-Tiba PKR Mahu Buang Tan Sri Khalid

Umum terkejut dengan serangan bertalu-talu  oleh parti sendiri terhadap kepimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim. Serangan bertambah parah apabila beliau "tewas mengejut" dalam perubatan jawatan Ketua Cabang. Persoalan yang bermain dikalangan rakyat dan para pemimpin PAS sekarang ialah kenapa Tan Sri Khalid mahu ditukarkan, sedangkan beliau menjalankan tugas dan tanggungjawab dengan baik selama memimpin Kerajaan Negeri Selangor. 




Inilah rahsia yang tidak pernah didedahkan oleh mana-mana pemimpin PKR,, hatta Datuk Seri Anwar Ibrahim sebenarnya. Maka itulah, rakyat peringkat akar umbi hairan dan pelik dengan apa yang berlaku. MB yang bagus dan terbaik mahu digantikan dengan pemimpin lain yang belum tentu prestasinya. Tambahan pula mahu digantikan dengan Wan Azizah yang selama ini dilihat gagal memainkan peranan penting sebagai Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebenarnya. Bukti hujjah ini, banyak program roadshow ceramah, sidang media atau mesyuarat penting dikendalikan oleh Anwar Ibrahim sendiri. 

Malah, jarang sekali kita melihat Azizah tampil memberi pandangan atau  memperjelaskan sesuatu isu kepada rakyat. Benarlah kata Zaid Ibrahim bahawa Wan Azizah adalah "Presiden yang tiada fungsi" gara-gara dibayangi Anwar. Maka itu, mana mungkin Wan Azizah boleh diangkat jadi MB Selangor dalam keadaan jawatanya dalam parti sendiri pun tidak jelas. Beliau selamat apabila Anwar mengacah bertanding Presiden PKR pada pemilihan parti baru-baru ini. Tujuan Anwar supaya Azmin tak kacau daun. Anwar berjaya dan Azmin akhirnya terpaksa tanding Timbalan Presiden. Anwar kemudian tarik diri. Inilah permainan politik sebenarnya.

Ramai pemimpin PAS dan DAP termasuk ahli akar umbi yang tidak tau kisah sebenar isu ini. Bagi mereka, hak Anwar untuk tukar MB kerana dia Ketua Umum PKR. Namun, dalam masa yang sama mereka lupa Tan Sri Khalid itu dipersetujui jadi MB oleh rakan Pakatan Rakyat PKR iaitu DAP dan PAS. Maka, setiap tindakan perlu mengambil kira semua pihak. Sudahlah "Kajang Move" Anwar belakangkan PAS. Kali ini beliau gunakan pengaruhnya pula untuk paksa PAS dan DAP terima hasrat calonkan Wan Azizah jadi MB. Apa motif Anwar sebenarnya beriya-iya mahu melantik isterinya pula jadi MB Selangor. Sedangkan Tan Sri Khalid adalah pemimpin tersohor yang pernah menang anugerah Tokoh Usahawan satu ketika dulu. Ramai yang pasti terkejut kenapa Tan Sri Khalid mahu diterajang?. 

BACA SELANJUTNYA SELEPAS INI... SILA DATANG LAGI ...

.

11 AHLI PARLIMEN INDIA BAKAL DIPECAT KERANA PAKSA LELAKI MUSLIM BATALKAN PUASA -VIDEO

parlemen india Gila, 11 Anggota DPR India Paksa Pria Muslim Ini untuk Batalkan Puasa Ramadhan



Parlimen india Gila, 11 Anggota DPR India Paksa Lelaki Muslim Ini untuk Batalkan Puasa Ramadhan


SEDIKITNYA 11 anggota DPR yang tergabung dalam sayap kanan Shiv Sena di India didakwa memaksa seorang supervisor katering, yang berpuasa selama Ramadan, untuk berbuka. 11 anggota DPR ini menyuruh lelaki Muslim tersebut untuk makan chapati di Maharashtra Sadan di New Delhi minggu lalu.

Kejadian ini menjadi insiden besar di India. 


Pengurus IRCTC, syarikat di mana lelaki Muslim itu bekerja, Shankar Malhotra menulis e-mel pada 17 Julai mengatakan bahawa ahli parlimen memaksa kakitangan untuk menyediakan makanan di kawasan awam dan memaksa pengurus mereka untuk makan chapati, salah satu jenis makanan India.

Arshad, lelaki Muslim itu, mengeluh kepada pesuruhjaya warga.

"Semua tetamu bersama dengan wartawan dan kakitangan Maharashtra Sadan yang masuk ke dapur menyuruh untuk menyiapkan makanan. Mereka memegang saya dan memasukkan chapati ke dalam mulut saya, "terangnya.

"Saya memakai pakaian seragam rasmi dan semua orang juga tahu nama saya adalah Arshad '. Kemudian mereka memasukkan chapati ke mulut saya menyebabkan puasa saya batal. Saya terluka dengan hal yang mereka lakukan kerana itu adalah sentimen keagamaan yang bersangkutan. "

Saat ini, 11 anggota Parlimen India ini sedang berada dalam siasatan dan jika bersalah, mereka dinyatakan melawan perlembagaan dan kemungkinan mereka akan dipecat dari jawatannya. [sa / islampos / arabnews]

Tiada ulasan: