Ahad, 27 Julai 2014

MENYOKONG PERLAKSANAAN HUKUM HUDUD ADALAH WAJIB

Petisyen Menyokong Hudud

Petisyen Menyokong Hudud
Signatures

22,409
2%
1,000,000


Opened on May 03, 2014

MEMORANDUM MENGGESA SETIAP AHLI PARLIMEN MUSLIM MENYOKONG SEPENUHNYA USUL HUDUD YANG AKAN DIBAWA OLEH PIHAK PAS UNTUK DILAKSANAKAN DI NEGERI KELANTAN DARUL NA’IM.



Polemik hudud sudah berlarut-larutan sejak dulu sehingga mencetuskan ketegangan dan kegoncangan, konflik dan krisis serta kekeliruan dan keserabutan di kalangan masyarakat Melayu-Islam lalu menempias ke luar sambil mewujudkan semacam budaya Islamophobia di antara masyarakat berbilang kaum di Malaysia. Malahan ia menimbulkan pelbagai spekulasi dan tanggapan yang memberikan imej buruk dan merosakkan terhadap kredibiliti dan integriti Islam sebagai agama Allah yang menjamin kesejahteraan manusia dan rahmat kepada seluruh alam.



Pemain utama yang terjebak di dalam kancah ‘politik hudud’ adalah PAS dan UMNO. Masing-masing telah membentangkan hujah di antara pelaksanaan hudud tanpa soal, di suatu pihak, sementara di pihak yang lain pula, penangguhan pelaksanaannya sehingga segala prasyarat kondusif terhadap penguatkuasaannya tersedia dan memangkini langkah pengaplikasiannya secara tuntas, konkrit dan praktikal. Akibat dari senario tersebut, timbul ‘perang saudara’ yang semakin membahang panas, menggelegak dan menggejolak di antara para pendokong parti-parti politik utama umat Melayu-Islam. Keadaan ini pula melahirkan gejala the blame game; permainan menuding jari yang berpanjangan dan tanpa berkesudahan. Bahkan yang lebih buruk dan tragik lagi ialah tersebar dan meratanya fitnah dan adu domba di kalangan umat Melayu-Islam.



Di celah-celah kegawatan itu dan di atas perkiraan politik juga, kaum-kaum lain yang tidak beragama Islam mengambil kesempatan mengatur langkah dengan cuba memperlihatkan bahawa undang-undang Islam adalah sangat zalim, ketinggalan zaman, represif, amat bersifat ‘Melayu’ dan mundur. Penolakan mereka bukan sangat berdasarkan kajian yang lengkap dan menyeluruh tentang segala aspek perundangan itu, tetapi lebih kepada prasangka, perasaan dendam yang membuak-buak, kebencian mereka kepada apa saja yang dimiliki atau diidentifikasikan dengan Melayu serta semangat untuk menghapuskan ketuanan Melayu sekaligus Islam dalam segala ciri dan perwatakannya.


Menginsafi bahawa ‘polemik dan politik hudud’ akan meletakkan umat Melayu-Islam dalam putaran ganas pertikaian yang tidak ada hujungnya serta mengundang bala Allah di atas perpecahan dan rungkainya ikatan ukhuwwah Islamiyyah hanya kerana masing-masing mendokong wadah yang berlainan dan bukannya aqidah.



Menyedari bahawa sikap PAS yang konsisten tentang pelaksanaan hudud manakala UMNO pula tidak pernah menolak hudud mencerminkan pada dasarnya hudud bukanlah isu yang harus mengakibatkan umat Melayu-Islam sentiasa berada dalam keadaan berkonfrontasi, melebarkan jurang dan terus bersengketa.



Memahami bahawa realiti politik Malaysia adalah sangat rencam, kompleks dan penuh permasalahan setelah mengambil kira pola dan kecenderungan orang-orang bukan Islam dalam usaha mereka untuk menjadi dominan, komposisi kaum yang agak menguntungkan mereka dari segi ‘undi untuk kuasa’ serta asersi semula konsep kesamarataan dan pluralisme agama yang semakin hebat dicanangkan oleh mereka.



Melihat dan memperakui bahawa pemain-pemain utama politik Melayu-Islam mempunyai caragaya, landasan, kaedah dan perspektif tersendiri (setelah membentang dan membahas secara artikulatif isu hudud dengan merujuk kepada kitab-kitab autentik serta pandangan ulama’ yang muktabar) dalam menangani isu hudud, dan kedua-dua pihak seharusnya mengambil pendekatan ‘bersetuju untuk tidak bersetuju’ serta berlapang dada ketika meladeni perbezaan-perbezaan uslub dan dalam perkara-perkara yang berada dalam wilayah ijtihadi.



Memahami dan menyedari juga bahawa false alarm (ancaman palsu) dan ketakutan yang bukan-bukan dan dibuat-buat oleh protagonis daripada kalangan orang bukan Islam terhadap isu hudud sebenarnya adalah manifestasi dari pembacaan dan congak politik mereka untuk terus menaburkan benih-benih kebencian, permusuhan dan akhirnya penolakan terhadap segala perkara yang berbau Melayu dan Islam, di samping melihat bahawa isu hudud ini juga dapat dijadikan senjata mereka untuk memusnahkan perpaduan umat Melayu-Islam sendiri.



Meyakini dan menginsafi bahawa ‘polemik dan politik hudud’ di antara kedua-dua pemain utama politik Melayu-Islam tidak akan membawa keuntungan kepada Islam dan umatnya, malah akan menggasir, menghakis dan memperkecilkan wibawa dan maruah umat Islam seluruhnya.



Maka, kami yang mewakili NGO-NGO berbasis Islam dan Melayu serta rakyat Malaysia, menggesa, meminta dan mendesak setiap Ahli Parlimen yang berbangsa Melayu-Islam tanpa mengira kecenderungan, kepentingan dan keberpihakan agar mengambil langkah berani, tegas dan tanpa berbelah bahagi untuk menyokongan sepenuhnya Deraf Pelaksanaan Hudud Kerajaan Negeri Kelantan yang akan dibentangkan di Parlimen oleh wakil daripada Parti Islam SeMalaysia (PAS).



Kami juga meminta supaya Kerajaan Negeri Kelantan dijadikan sebagai perga sandaran atau role model terhadap pelaksanaan dan penguatkuasaan hukum-hukum Hudud di negara ini dan mengesa supaya hudud dijadikan undang-undang dasar negara Malaysia.



Maka atas izin Allah untuk mencari keredhoanNya, saya dengan suci hati, secara waras dan boleh membezakan buruk dan baik, menandatangani petisyen ini.



Segala yang baik dan yang buruk datangnya dari Allah;- Yang baik datang sebagai nikmat Ilmu dan yang buruk datang sebagai nikmat sempadan dan tauladan. Kepada Allah Kita Berserah – Kita berusaha, Allah mengizinkan, Rahmat Allah menentukan segalanya, InsyaAllah.


Aqulu qauli haza wa astaghfirullahal adzhima li wa alakum. Wassalamualaikum Warahmatullah Hiwabarokatuh.

Sunday, 13 July 2014

Terkini di Palestin...ISIL telah bergabung menghentam Israel! Tel Aviv dibedil Roket Mujahidin Palestine

Isnin, 14 Julai 2014

Daulah daulah Islamiah ! Allahuakbar !!!
Maklumat terbaru...tentera Daulah Islamiah ISIL telah mula berada di Gaza.. Mujahidin Ansar Baytul Maqdis yang telah berbai’at kepada Khilafah Islamiyah telah meluncurkan roket-roketnya hingga ke Ibu Kota Israel Tel Aviv, mereka juga telah membunuh sedikitnya 3 tentara Israel di Hebron, dan mengirim Sniper ke Tarqumia. Gambar diatas menunjukkan pejuang-pejuang Islam di Palestin sedang menunaikan solat sebelum berangkat ke sempadan Gaza untuk menyerang Israel Yahudi Laknatullah !!!!

Penutupan lapangan terbang Israel memberikan kerugian yang lebih besar dari kerugian dalam perang terhadap warga Palestine.



Jantung Israel iaitu Tel Aviv di bedil Roket Mujahidin Palestine. Alhumdulillah... Moga Israel yahudi Laknatullah dapat dihancurkan.
Antara kemusnahan yang di alami oleh Israel di Kafr Azza akibat bedilan roket mujahidin Palestine. 

Gambar di bawah menunjukkan rakyat Israel Yahudi Laknatullah ketakutan dan menyorok kerana takut kepada roket-roket Pejuang Palestine. Allahuakbar !!!!


 TERKINI isu di Palestin:

(1) Jam 12.30 pagi (Malaysia Time) Abraham, stesyen radio ketenteraan Yahudi melaporkan 65 roket Al Qassam telah jatuh di Israel dalam tempoh kira-kira 3 jam terakhir tadi sahaja.

(2) 9 jam yg lalu Lapangan Terbang Tentera Milik Israel,Nevatim di bedil dua Roket jenis M75 oleh skuad khas Brigade Ezzudeen Al Qassam sayap Tentera Hamas. Manakala di bandar B'irr Sabe' pasukan Alwia An Nasir Liwa' Tauhid bom bandar dengan dua roket grad

(3) Iron Dome Israel hanya dapat menghalang kira-kira 25% shj roket hamas . Bakinya 75 %berjaya menembusi Israel. 

Doakan semoga pejuang-pejuang Islam di sana memperolehi kemenangan. Ya Allah KAU bantulah pejuang-pejuang Islam ini dlm memerangi Yahudi Laknatullah !!!! Amin Ya Rabbal Alamin.... Takbir..... Allahuakbar !!!!

TERKINI: 12.30 pagi (Malaysia time) Pejuang-pejuang Islam ISIL yg sudah berada di Palestin sedang bergabung kekuatan dgn tentera Hamas dan Fatah untuk menyerang Israel Yahudi Laknatullah.Allahuakbar !!! Gambar di bawah adalah wajah Asy Syahid Bashar Ziyad Abid (Ketua Komando Unit Tempur Laut Al Qassam) yang di telah sahkan syahid dalam Operasi gempur Pengkalan militer Zionis di Zekem.

YA ALLAH ..TEMPATKAN LAH DIA DI SYURGA JANNAH .


Gambar ekslusif dibawah dihantar oleh Komando-Komando dari Skuad Syahid Brigade Ezzudin Al Qassam yang terlibat dalam " Operasi Mati Syahid Gempur " Pengkalan Militer Israel di Zekem. Dimana mereka berenang dan menyusup dari air untuk menggempur pengkalan ini. Laporan penuh akan menyusul nanti...

NOTE : SEJARAH TELAH MENUNJUKKAN BAHAWA SYIAH PERLU DIHAPUSKAN DAHULUKAN JIKA HENDAK MEMBEBASKAN BUMI PALESTIN..... JIKA TIDAK MEREKA AKAN MENJADI "GUNTING DLM LIPATAN" . Pasal tu semua negara termasuk Amerika sedang berusaha untuk menghapuskan pejuang-pejuang Islam (ISIL) kerana menentang Syiah Laknatullah. Takbir..... Allahuakbar !!!!



Kredit kepada Sharifah Sofea
Dicatat oleh 

Agenda Zionis akan berakhir.Rejim Zionis masih lagi terpinga-pinga

Written By canang on Sabtu, 26 Julai 2014 | 7/26/2014 06:37:00 PTG

Agenda Zionis akan berakhir.
Sejarah yang baru....
Rejim Zionis masih lagi terpinga-pinga akan kenapa mereka masih gagal untuk menewaskan Gaza, wilayah kecil sekangkang kera yang terkepung.

Meski pun tentera penjajah Zionis mempunyai keanggotaan seramai lebih 720,000 orang, mereka gagal untuk men
lemahkan semangat apatah lagi untuk menumbangkan Briged al Qassam yang hanya mempunyai keanggotaan seramai 30,000 orang sahaa.
Kalau dahulunya di tahun 2008-9, wilayah terjajah 'Israel' yang berjauhan daripada Gaza boleh selamat daripada serangan roket al Qassam yang boleh pergi sejauh 40-50 km sahaja, mereka dikejutkan dengan Roket M-75 pada peperangan 2012 yang boleh pergi sejauh 70-75 km sehingga Tel Aviv.
Al Qassam terus membuat kejutan dengan kemampuan melahirkan Roket J-80 yang boleh pergi sejauh 80 km dan yang terkini dengan kejayaan al Qassam melahirkan Roket R-160 yang telh pun mencapai Haifa yang merupakan bandar yang paling utara di 'Israel'.
Makan tiada lagi kawasan yang selamat melainkan dengan mereka cabut keluar dan kembali ke tempat asal para pendatang ini samada di Russia, Eropah Timur atau ke AS dan Kanada,
Ramadan ini adalah satu sejarah yang baru buat al Qassam, Hamas dan keseluruhan rakyat Palestin yang telah disishkan oleh dunia antarabangsa melainkan oleh jiwa-jiwa manusia yang beriman serta sebahagian kecil manusia yang berperikemanusiaan.
Subhanallah, alhamdulillah allah akbar.sumber

39 mins ·
Jom kenali Fatih Seferagic ..
Seorang Al-Hafiz muda berbangsa Bosnia, dilahirkan di Jerman, dan menetap di Texas, USA. Fatih merupakan seorang guru Al-Quran di sana. Dan dia baru berumur 17 tahun!!!
Dialah pemuda itu. Hafiz Qur’an, bersuara indah..
Masyaallah..Tinggal dan menetap di Amerika Syarikat bukan menjadi alasan baginya untuk tidak menghafal Al-Quran.Pada usia 4 tahun,dia berpindah ke AS, tinggal di Arizona selama 3-4 tahun sebelum menetap di Baltimore, Maryland selama 7 tahun dimana dia mula menghafal Al-Quran.

Dia mula menghafal Al-Quran pada usia 9 tahun dan menghafal 30 juzuk Al-Quran dalam 3 tahun alias menjadi hafiz pada usia 12 tahun! Dia melatih hafalannya itu di bawah bimbingan Syekh Qari Zahid dan Qari Abid. Sekarang sambil sekolah, dia juga mengajar Al Quran dan menjadi ketua remaja masjid Sheikh Yasir Birjas di Dallas, Texas.
Cuba cari Fatih Seferagic di youtube dan facebook. Dengarkan bacaan beliau semasa menjadi imam solat Terawih dan dengarkan lagu nasyid Ghuraba yang dialunkan olehnya, sungguhhhh merdu!! SUBHANALLAH...
http://www.youtube.com/watch?v=dD7TCR5vtoI http://www.youtube.com/watch?v=bAR-Xc7HpLI
Ya Allah Selamatkanlah Palestine


 

Cuti Raya – Tandas Pun Nak 'JEM'



Dalam tempoh dua hari lagi sebelum Aidilfitra, jutaan rakyat Malaysia kini dalam perjalanan balik ke kampung masing-masing.

Tidak dinafikan, kalau balik cuti biasa, jalan rayalah tempat yang paling sesak dan menstresskan. Tapi kalau balik cuti raya, bukan sahaja  jalan raya yang sesak, tandas R&R pun mengalami masalah 'JEM' ni.

Gambar yang dikongsi oleh pengguna laman sosial Facebook ini adalah suasana di R&R Ladang Bikam di Perak, sebentar tadi.
Memang kalau setiap kali cuti raya, begini lah jadinya. Yang hairanya, tiap-tiap tahun, masalah sama juga terpaksa dihadapi oleh pengguna jalan raya.

Kan bagus kalau ada pihak yang boleh tambah tandas kat R&R ni. Lancar sikit perjalanan balik raya tahun-tahun mendatang. - SiakapKeli.com



Gadis Bertudung Menunjukkan Buah



pakaian wanita, tudung, jilbab, muslimah

GADIS BERTUDUNG - SEKARANG NI ADMIN TENGOK RAMAI YANG BERTUDUNG MENGIKUT FESYEN DARI NIAT UTAMA IAITU MENUTUP AURAT...KALAU PERGI KE PASARAYA KE BAZAR2 RAMADHAN,SENANG JE JUMPA GOLONGAN2 MACAM NI

Semakin lama Dunia ini semakin Tua, beribu-ribu macam ragam gaya pun akan bermunculan. Entah darimana asal muasal gaya atau trend tersebut. Kita sebagai Muslim dan Muslimah yang baik, seharusnya bisa memfilterisasi semua permainan Dunia ini.

Muslimah yang baik ialah Muslimah yang menutupi dan Menjaga Auratnya sebaik-baiknya dari pandangan orang lain. Mulai dari Ujung Rambut sampai Kaki, kecuali muka dan telapak tangan.

Muslimah yang baik adalah Muslimah yang selalu memakai Jilbab dengan baik dan terlihat sopan. Jangan asal-asalan berjilbab. Dan juga kalau memakai Jilbab, harus dicocokkan dengan Pakaian yang anda pakai.
Jangan memakai Jilbab jika anda mengenakan baju lengan pendek dsj.
Jangan memakai Jilbab jika anda memakai pakaian yang Super Ketat.

Bagi Anda perempuan, pakailah Jilbab dengan benar. Kurang lebih seperti gambar dibawah.

pakaian wanita, tudung, jilbab, muslimah

Jangan memakai Jilbab seperti gambar gambar berikut ini:


pakaian wanita, tudung, jilbab, muslimah

pakaian wanita, tudung, jilbab, muslimah

pakaian wanita, tudung, jilbab, muslimah

pakaian wanita, tudung, jilbab, muslimah

pakaian wanita, tudung, jilbab, muslimah

pakaian wanita, tudung, jilbab, muslimah
jilbab, muslimah, pakaian wanita, tudung,
Kenapa? Apa ada yang salah dengan gambar gambar tersebut?

Ya Jelas ada yang salah, silahkan Anda perhatikan. Para Wanita pada gambar diatas memakai Jilbab asal-asalan.


Apakah ini yang disebut Muslimah yang baik?  Tidakkk!!!!

Terang saja, jika anda meniru seperti gambar diatas, sama saja Anda merupakan golongan dari Syetan. Sama hal-nya anda juga ikut Mengundang hawa Nafsu para Lelaki yang Melihat Anda.

Bukankah Jilbab sebagai Simbol Kehormatan Identitas Perempuan?

Ya! Jadi mengapa Anda masih mengenakan Jilbab seperti di gambar? (ini bagi anda yang merasa saja)
Kalau begitu anda sama saja sudah menginjak-injak Kehormatan Identitas Perempuan itu sendiri, yaitu kehormatan Anda juga sebagai seorang Wanita.

Nah, Saudari.... Sadarlah...
Anda belum terlambat untuk merubah segalanya...

nota kaki - bertudung sekarang ni sebagai 1 fesyen,bukan lagi tuntutan agama pada dorang2 ni


Tiada ulasan: