Khamis, 3 Julai 2014

BILA DAH BESAR/BERGAJI LUPA JASA BAPA....IBU BERJASA BAPA BEGITU JUGA

Pemuda Brazil peluk Islam semasa Piala Dunia

http://www.queachmad.com | .

 [EKSKLUSIF] Pemuda Brazil Memeluk Islam Semasa Piala Dunia 2014 | KISAH NYATA KISAH BENAR |

Takbir, Allahuakbar! Kesungguhan Islamic Education & Research Academy menyampaikan kempen dakwah semasa Piala Dunia 2014 di Brazil berlangsung menampakkan hasil positif apabila pemuda bernama Analdino tertarik dengan agama Islam dan memutuskan untuk memeluk Islam.
Analdino
Ikuti kisah beliau:

Analdino menerima Islam di Brazil dengan pasukan kami di Piala Dunia.

Analdino berjumpa dengan kami di San Bento, beliau telah melawat Masjid sebelum di bandar lain dipanggil Brasilia dan dia mendapati ia tempat yang sangat spiritual, selepas perbualan ringkas dan kami memberikan kepadanya al-Quran untuk dibaca. Beliau mengambil Al-Quran dan mencium ia twice.Then kita mengucapkan selamat tinggal dan berpisah. Selepas sedikit manakala kita berubah lokasi dakwah dan pergi ke kawasan lain. Di sana kami bertemu beliau sekali lagi dan kali ini selepas perbualan ringkas beliau mengambil syahadat dengan John Fontain. Dia begitu gembira untuk datang ke dalam lipatan Islam dan beliau berkata umat Islam adalah yang terbaik dan dia memberikan mesej khas kepada Brazil lain tentang Islam.

Artikel Asal:

Analdino accepts Islam in Brazil with our team at the World Cup. Analdino met us in San Bento, he had visited the a Mosque before in another city called Brasilia and he found it a very spiritual place, after a brief conversation and we gave him the Quran to read. He took the Quran and kissed it twice.Then we said goodbye and parted. After a little while we changed the location of dawah and went to another area. There we met him again and this time after a brief conversation he took shahada with John Fontain. He was so happy to come into the fold of Islam and he said Muslims are the best and he gave a special message to other Brazilians about Islam.
sumber
MALU LAH SIKIT DENGAN CINA DAP ....
CINA DAP PUN TAHU RESPECT BULAN RAMADHAN
MELAYU UMNO BODOH PULAK NAK TUNJUK SAMSENG TAIK KUCING
‪#‎Ini‬ ke perangai tok2 ketua umno ajar pd pengikut2nya ?
Kesian .... satu je kurang ..... kurang ajar !!!!

Tali 3 segi petanda rumah akan dirompak?

http://realitiabadi.blogspot.com | .

Tali Tiga Segi Terikat Di Pagar Petanda Rumah Bakal Dirompak?


Selain ilmu yang bermanfaat, ada juga yang memilih untuk belajar ilmu tidak sepatutnya dengan tujuan untuk hidup senang.

Ilmu dimaksudkan termasuklah ilmu hitam untuk tujuan memukau dan merompak harta benda orang lain.

Untuk pengetahuan bersama, terdapat satu cara untuk mengetahui sekiranya kediaman kita menjadi sasaran pengamal ilmu hitam untuk merompak atau disihir.

Perkongsian tentang perkara ini giat dikongsikan di laman-laman sosial sekarang dengan sumber dikatakan daripada ‘Ustaz Zamri’.
Menurut perkongsian tersebut, jika terlihat ada lilitan tali berbentuk tiga segi diikat pada pagar atau mana-mana tempat di rumah kita atau taman perumahan, maka tali tersebut hendaklah segera dibakar sebelum ia diambil semula oleh pihak yang berniat jahat.

Menerusi cara itu kediaman kita atau orang lain tidak sempat menjadi mangsa perompak atau dituju dengan ilmu sihir.

Kami berkongsikan pos ini dengan tujuan mudah-mudahan ia memberi manfaat. Sejauh mana kebenarannya, wallahualam.

Sumber: mynewshub
# Harakahdaily tidak bertanggungjawab di atas segala info yang ditulis oleh pihak pengendali blog. Pandangan penulis blog tidak mewakili Harakahdaily.

"Tak Heboh Macam Felixia" - Selebriti Jelita Kacukan Thailand Ini Peluk Islam Dengan Senyap


Siapa tidak kenal Felixia Yap yang akan peluk Islam hari ini? Beliau telah menunjukkan niat sejak tahun lepas lagi apabila mula menaruh minat terhadap fesyen muslimah.

Orang ramai khasnya peminat beliau dibaharui berita-berita beliau hampir setiap hari tentang progres beliau. Malah, ada segelintir peminat beliau mula menyoal niat beliau memeluk Islam.

Berbeza dengan Felixia Yeap, seorang lagi selebriti jelita kacukan thailand-amerika yang sangat aktif di Malaysia pula memeluk Islam awal tahun ini dengan senyap sekali.



Selebriti bernama Aliza Kim ini merupakan graduate university yang cemerlang dan sekarang merupakan public speak untuk topic-topic usahawan dan kesihatan.
Seorang ADUN DAP dihalang oleh pencacai umno untuk melawat bazar ramadhan di kluang, johor semalam.
Kebodohan sekumpulan pencacai umno yang meminta adun DAP tersebut menunjuk kan surat kebenaran bagi melawat bazar ramadhan tersebut, mendapat kritikan pengguna media sosial Yang melihat tindakan tersebut adalah tindakan bodoh & jahil perundangan.
Ini Salah seorang muka pencacai umno Yang tunjuk bodoh dibulan yang mulia ini. Admin rasa budak ni kurang kasih sayang. Ataupun mung...
See More
LikeLike · · · 522812:41PM - 3 Jul 2014
malunya.....
orang kampung sendiri akal letak kat lutut...
dia ingat kluang ni skrng bagus sangat agaknya....
anak sape la ni...
Org tu nak bg kurma jek.. bukan bg "cadbury"
Yg ko nak halang2 kenapa? ‪#‎MANGKUKJAMBAN‬#
LikeLike · ·


 


 

Hanya Kerana Bumper Depan Kereta Rosak, Remaja Langgar Kucing Hingga Mati


Kejam! hanya kerana bumper bahagian depan keretanya pecah, seorang lelaki sanggup melanggar seekor kucing yang tidak berdosa hingga mati. Menerusi blog ini, tindakan seorang remaja tersebut yang memuat naik status langgar kucing sampai mati telah menimbulkan kemarahan orang ramai.

 Lebih menyayat hati apabila kucing yang masih bernyawa akibat impak pelanggaran pertama dilanggar buat kali kedua hingga lenyek.


Tinjauan terkini kami mendapati status tersebut sudah pun didelete. Namun, ramai pengguna kini melemparkan rasa tidak puas hati terhadap tindakan suspek menerusi laman sosial miliknya.


Sekarang ini, menurut suspek, post asal itu memang dia yang buat tetapi akaun FB dia telah digodam dan diubah post tersebut. Dia juga telah membuat laporan polis kerkenaan itu, katanya. Tetapi yang menghairankan kami, jika betul post tersebut telah diubahsuai tiada pula tertera perkataan “Edited” pada post tersebut - Cantikje.blogspot.com


 


Profil Facebook: https://www.facebook.com/riey.staylow?fref=ts

MP: K'jaan tak berkesan tangani gelandangan


Anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah membidas ketidakberkesanan kerajaan dalam menangani isu gelandangan di Kuala Lumpur.

Beliau turut membidas kenyataan Menteri Wilayah Persekutuan berhubung cadangan mengetatkan undang-undang menghukum gelandangan, pengemis dan pemberi sedekah di Kuala Lumpur.

Izzah menyifatkan cadangan Datuk Seri Tengku Adnan Mansor (kiri) itu sebagai tindakan drastik yang wajar dikecam lantaran ini merupakan kegagalan kerajaan menangani hal yang berkait rapat dengan isu kemiskinan tegar itu.

"Dalam kelima-lima dasar Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (Dasar Wanita Negara 2009, Dasar Perlindungan Kanak-Kanak Negara, Dasar Sosial Negara, Dasar Warga Emas Negara dan Dasar Kebajikan Masyarakat Negara), tiada satu pun dasar yang diperuntukkan khas untuk masalah orang tidak berumah/gelandangan," kata Nurul dalam kenyataan media hari ini.

Kenyataan tersebut menjawab kenyataan Tengku Adnan Selasa lalu yang mengumumkan bahawa tindakan seperti itu bagi mengurangkan budaya meminta sedekah yang mencemar imej ibu negara.
 
Menurut laporan Bernama, Tengku Adnan berkata tindakan menyaman pemberi sedekah dan menahan pengemis kerana mereka terdiri daripada orang asing.

Menteri itu juga berkata bahawa tindakan NGO yang memberi makanan percuma kepada warga gelandangan di “merata-rata” juga mengundang kekotoran.

Izzah (kanan) yang juga naib presiden PKR mahu Tengku Adnan menarik balik cadangan itu dan menggesa kerajaan berusaha lebih giat lagi untuk membasmi kemiskinan serta masalah gelandangan daripada puncanya.

"Punca masalah gelandangan ini perlu diselesaikan terlebih dahulu, bukannya menghilangkan simptomnya sahaja," kata beliau.

Izzah mengajak Malaysia mencontohi negara lain khususnya di Eropah di mana kerajaan bertungkus lumus bersama NGO untuk menyelesaikan masalah tersebut dengan kajian rapi dan akademik, malah mendapat sokongan sepenuhnya dari kerajaan.

Beliau memberi contoh di United Kingdom di mana Parlimennya meluluskan dana £400 juta (RM2.2 Billion) untuk menubuhkan suatu projek pada tahun 2010 yang menghimpunkan lapan jabatan kerajaan yang diketuai Jabatan Komuniti dan Kerajaan Tempatan bagi menangani isu gelandangan.

"Kerajaan juga perlu mengambil iktibar daripada kajian-kajian pakar ekonomi tempatan dan antarabangsa yang banyak menyatakan bahawa keadaan ekonomi masyarakat tempatan akan bertambah sempit sekiranya dasar-dasar kerajaan yang diterapkan tidak dibetulkan," katanya. 



Tiada ulasan: