Jumaat, 25 Julai 2014

HATI2 DIJALAN RAYA....KAMPUNG TAK LARI....TAKUT KITA TAK SAMPAI KAMPUNG...RAYA DIHOSPITAL..ATAU PI JAUH

Pesawat Air Algerie AH5017 terhempas di Niger kerana cuaca buruk


Dalam tempoh tidak sampai dua minggu, selepas insiden malang menimpa pesawat Malaysia Airlines MH17, hari ini pesawat milik Air Algerie AH5017 disahkankan ‎terhempas di Niger selepas terbang melalui ribut kuat.
Stesen televisyen Algeria Elnahar mengesahkan pesawat itu terhempas ‎kerana cuaca buruk. ‎
Pesawat itu terhempas selepas melalui bandaraya Niger dan dianggarkan kesemua116 orang penumpang terbunuh.
Penerbangan itu dikatakan ditemui berhampiran Niamey, ibu negara Niger.
Pesawat berkenaan berlepas dari bandaraya Burkinan, Ouagadougou dan terputus hubungan dengan stesen kawalan ketika melalui ruang udara Malidan dikatakan satu jam perjalanan dari sempadan Algeria.
Pesawat malang itu dijadualkan mendarat di destinasinya kira-kira jam 5.10 waktu tempatan tetapi tiada komunikasi dengan pusat kawalan, walaupun cuba dihubungi pegawai selama enam jam selepas ia melakukan lencongan.
Terdapat enam anak kapal, kebanyakannya warga Sepanyol, dan 110penumpang, yang terdiri daripada warga Perancis. – 24 Julai, 2014. ‎

Jumaat, 25 Julai 2014

Apabila Gaza tidak tunduk pada Tel Aviv

Salam jihad semua..
DOAKAN SEMOGA GAZA TIDAK TUNDUK PADA RAYUAN TEL AVIV, PBB ATAU LIGA ARAB…

Jelas sekarang Tel Aviv dan BN (Benjamin Netanyahu) khususnya dan zionis Israel umumnya takut dan bimbang dengan situasi sekarang. Situasi yg tak pernah terlintas di benak Israel zionis bahawa negara yang sebelum ini dikatakan paling kebal di rantau arab.. tapi hakikatnya kini ia hanya cerita dongeng apabila Hamas dengan sayap tenteranya Briged Izzudin Al Qassam telah membuktikan negara Israel bukanlah sebuah negara kebal..faktor dan fakta inilah membuatkan Israel takut dan mula berfikir utk mempertimbangkan cadangan Mesir untuk pelan damai Gaza-Israel… Israel.zionis, yahudi sekarang amat-amat takut.. malah US selaku kekasih Israel pun tak berani menghantar bantuan apabila Obama hanya sekadar mengecam Hamas tetapi tidak menawarkan sebarang bantuan ketenteraan…kerana dia tahu kekuatan Briged Al Qassam tak dapat digambarkan.. ini mmbuatkan Tel Aviv semakin stress dan kecut…bermula dengan kemunculan skuad komando elit amfibia Al Qassam yg menyerang pengkalan navy israel.. dan serangan roket ke lapangan terbang ben gurion..airport ini menjadi sasaran Hamas kerana di sini terdapat pengkalan tentera udara/airforce…semasa serangan pertama al qassam hanya mnggunakan roket M75..ini roket versi lama ciptaan Al Qassam..namun roket ini telah mmpu melumpuhkan airport BG ini..dan kita semua tahu roket M75 ini jarak sampainya dlm lingkungan 50-75 km..dan bila dilancarkn dr Gaza, ia hanya mmpu sampai ke bandar2 israel yg bersempadan dgn gaza…spt ashklon.
Gambar sekitar peperangan di gaza palestine 001
Tapi sekarang Al Qassam telah melancarkn roket buatannya yg terbaru yg dinamakan R160 (Randisi 160..mengambil sempena nama bekas pimpinan Hamas, Dr. Randisi) yg mana roket ini mampu sampai malah telah menghujani bandar Haifa..iaitu sebuah bandar yg terletak paling utara Israel…namun mimpi buruk Israel tidak terhenti di situ..kerana dalam siri serangan roket yg seterusnya, al qassam telah menggunakn roket terbaru dan tercanggih yang dinamakan Jabari 80 atau J80..yg mana ditujukan ke ibukota tel aviv..ini menyebabkn siren kecemasan tel aviv berbunyi tanpa henti memaksa seluruh rakyat israel mencari tempat perlindungan..rakyat israel menjadi bingung dan tertanya2..apa dah jadi dgn penangkis roket iron dome kebanggaan mereka? Roket J80 bergerak dlm keadaan berayun dan tidak tetap, ini mnyebabkn iron dome israel gagal menangkis dan penganalisis tentera israel melalui saluran Ibrani melaporkan J80 mmg dihasilkn dgn teknology utk mengelak dari iron dome. Al qassam juga telah berjaya menjatuhkn 10 J80 ke Tel Aviv dan Beit Bam. Ada yg mengenai kem tentera zionis di Nablus. Ini telah memaksa Tel Aviv memohon maaf kpd rakyatnya kerana Iron Dome mereka tak dpt menghalang roket Al Qassam… Al Qassam telah melakukan sesuatu yg tak pernah dilakukan oleh mana-mana negara Arab sebelum ini.

Gambar sekitar peperangan di gaza palestine 006
Jika beberapa hari lepas kita semua umat Islam teruja dgn kehebatan briged al qassam melancarkan roket J80 yg sgt canggih dan hebat itu, kini (semalam) Al Qassam membuat kejutan terbaru dengan melancarkan pesawat tanpa pemandu (drone) ciptaan sendiri yang dinamakan ABABIL..pesawat kawalan jauh ini dilengkapi roket kecil dan kamera pengintip berresolusi tinggi..ini belum lagi saya menerangkn tentang skuad elit darat..yang mana kita tahu terdapat skuad sniper atau penembak tepat, skuad RPG yg menghancurkn kereta kebal, skuad penanam bom tepi jalan.. dan hacker sistem telekomunikasi…ini semua menjadikan Israel berada dalam mimpi ngeri..dan jurucakap al qassam mengalu-alukan serangan darat dari zionis..kerana al qassam tahu, tentera zionis bakal menggali kuburnya sendiri..pada hemat saya, israel akan berhenti mnyerang dan berusaha menjayakan pelan damai dengan Hamas atas alasan kemanusiaan dan keselamatan orang awam…malah Mesir memberi nasihat kepada Israel spy melakukan gencatan senjata sebelum Israel menjadi padang jarak padang terkukur…dan maklumat terkini Aqsa Syarif melalui laman FB rasminya melaporkan bahawa lapangan terbang Tel Aviv sesak dgn rkyat Israel yg mahu melarikan diri.
kereta kebal dimusnahkan pejuang al qassam
Dgn apa yg saya nyatakan, jelas Tel Aviv sgt takut sekarang hingga memaksa mereka berdamai dengan Hamas.. tetapi kita semua tahu, apabila melibatkan pihak ke tiga sama ada dari UN atau liga arab sendiri, pasti Palestine menjadi mangsa ketidakadilan atau resolusi berat sebelah..apa yang pasti mereka takut, mereka takut dan mereka takut..marilah kita sama-sam berdoa semoga Hamas tidak tunduk pada rayuan Israel atau mesir atau PBB sekalipn..teruskan menghentam bumi haram Israel…alang-alang menyeluk perkasam, biar sampai ke pangkal lengan..dan kita juga berharap sayap-sayap tentera pertubuhan lain di palestine akan bersama al qassam daalm memerangi yahudi laknatullah itu…Allahu akbar..bangkitlah Fatah dgn sayap tenteranya briged Martir al Aqsa, PRC dgn briged Nasir Salahudin, FLP dgn briged Abu Ali Mustapha, Jihad Islami dgn briged Al Quds dan briged-bridged lain yg sama-sama siap sedia untuk syahid mmpertahankn akidah dan bumi anbiya ini…

Takbirrr
Allahu akbar
#HidupMuliaAtauMatiSyahid
Jazakumullahi khoiran kathira
Katakan kpd israel..KAMU BERPERANG UNTUK HIDUP, KAMI BERPERANG UNTUK MATI..
ALLAHU AKBAR..

Pekerja Di Pecat Tapi Polisi Jahat Itu Siapa Yang Buat? Hospital Swasta Tolong Jawab.


Ewah ewah ewahhhhhhh

Sedapnya nak perbodohkan orang. Geng2 kapitalis neh ingat kita neh miskin kita neh layak diperbodohkan ke? Staff hospital takan berkeras tuntut jaminan kalau itu bukan sebahagian dari polisi hospital swasta. Yang buat polisi tue sapa?

Apa ceritanya weh?

Bagi yang blur2 boleh baca first episode kat sini.

Dan baca episode pertama berikut kat bawah ialah tindakan susulan yang diambil ke atas kakitangan tersebut.

Sibu: Seorang operator wanita kaunter pertanyaan di sebuah hospital swasta di Jalan Pedada, di sini, yang didakwa bersikap biadap terhadap seorang lelaki ketika meminta bantuan merawat tiga beranak yang cedera dalam kemalangan Isnin lalu, sudah dipecat.

Wanita berusia lingkungan 20-an itu dipecat berikutan kisah memalukan itu tersebar luas dan menjadi 'viral' dalam Facebook, menyebabkan ramai mengutuk dan mencaci kisah hospital berkenaan.

Jurucakap hospital swasta ketika dihubungi sebentar tadi berkata, operator wanita terbabit dipecat kerana tindakan dilakukan amat memalukan.

"Tindakan ini adalah terbaik untuk mengelak kejadian sama berulang. Kami amat kesal dengan perkara seperti ini," katanya.

Kejadian berlaku pada jam 5 petang itu menyebabkan tiga sekeluarga parah selepas dirempuh pacuan empat roda jenis Land Cruiser sebelum pemandunya melarikan diri, meninggalkan mangsa bergelimpangan atas jalan raya.

Ketiga-tiga mangsa berusia tiga tahun, 17 tahun dan 61 tahun dilaporkan tidak sedarkan diri akibat parah sebelum seorang lelaki menghubungi hopsital berkenaan meminta menghantar ambulans ke tempat kejadian.

Bagaimanapun, apabila operator bertugas menyambut panggilan ketika itu, dia menjawab,: "Jika ambulans pergi ambil, siapa yang nak (mahu) bayar bil nanti?.

Melihat keadaan itu orang ramai tidak puas hati terus ke kauntar pertanyaan hospital swasta terbabit untuk meminta bantuan agar menyelamatkan tiga mangsa langgar lari itu.

Namun jawapannya tetap sama dan enggan menghulurkan bantuan kerana mahu mendapat jaminan seseorang untuk mahu membayar segala kos itu. -HM-

Korang percaya ke yang staff biasa ada kuasa nak minta jaminan apa semua kalau ia bukan sebahagian dari amalan aka polisi perniagaan dorang?

Korang percaya ke pada hospital tersebut?

Kalau korang percaya memang sah2 korang bodoh. Yang buat polisi tue mereka, alih2 mereka pecat kakitangan mereka pula.

Dasar kapitalis penindas. Dah buat salah taknak mengaku. Balik2 pekerja gak kena tanggung akibat dan persepsi buruk.

Apa ke lannnnnnn***...

Tapi kannnn betul ke kena pecat? Kee wayang je beb?


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Kbai.

Friday, 25 July 2014

LAMAN WEB PALSU MEMBUAT FITNAH JAHAT MELAMPAU TUDUH RAJA MUDA SELANGOR MURTAD.



Laman web palsu World News Daily Report mencetuskan kegemparan di kalangan pengguna Internet mendakwa Raja Muda Selangor Tengku Amir Shah  menukar agama ke Katolik minggu lalu.

Agama ialah topik yang sensitif di Malaysia di mana Islam ialah agama rasminya dan majoriti penduduk dan semua Sultannya beragama Islam.

Tetapi, laman web itu dikenali sebagai palsu dan mengandungi tajuk berita yang mengarut seperti 'Lelaki Bengali mengandung anak kembar' dan 'Lelaki curi 32 tan daging babi' - sesetengahnya juga dipetik laman web lain.

Dalam laporannya bertarikh 24 Julai, World News Daily melaporkan:"Satu-satunya anak lelaki dan waris Sultan Sharafuddin Idris Shah, Tengku Amir Shah, mengejutkan masyarakat Islam dunia dengan berita yang majalah People's sifatkan 'kisah benar Romeo dan Juliet zaman ini'."

"Raja Muda Selangor itu meletakkan semua jawatannya dan peluang menaiki takhta untuk mengikut kata hatinya dan mengahwini model dan bintang terkenal Sepanyol, Cristina Gomez, 16, yang namanya melonjak naik tahun ini bila televisyen merakamkan gambarnya menonton perlawanan bola sepak yang dinanti-nantikan peminat."

Setelah diperiksa, didapati tiada model terkenal bernama Cristina Gomez.

Berita itu juga salah dalam melaporkan umur Tengku Amir sebagai 21 sedangkan Raja Muda itu berusia 23 tahun.

Laporan palsu itu mendakwa "upacara pembaptisan bekas umat Islam itu yang diadakan minggu ini di Santa Maria Cathedral, di Braga, Portugal mendapat kritikan hebat umat Islam sedunia ke atas bekas waris takhta Selangor itu."

Ia juga berkata: "Pasangan kekasih itu akan dikahwinkan bulan ini di San Marco Cathedral di Venice dan masih belum diketahui di mana mereka akan berbulan madu."

Pada ruangan Tentang Kami laman web itu, World News Daily berkata ia sebuah ‘akhbar Zionis Yahudi Amerika berpengkalan di Tel Aviv dan membawa berita berkaitan arkeologi alkitab dan penemuan misteri lain seluruh dunia'.

"Pasukan berita kami terdiri daripada wartawan pemenang anugerah beragama Kristian, Islam dan Yahudi, ejen Mossad yang sudah bersara dan veteran askar Israel.

"Kami berpengkalan di Tel Aviv sejak 1988 di mana lebih 200,000 naskhah akhbar kami Daily Report dicetak setiap hari.

"Terima kasih kerana menunjukkan minat dengan akhbar kami dan semoga Israel terus hidup!”

Malaysia tiada hubungan diplomasi dengan Israel yang pada ketika ini dicemuh hebat kerana terus menyerang Semenanjung Gaza, mengakibatkan lebih 700 kematian sepanjang minggu lepas.

Laman web itu bertarikh 25 April 2014 dan mengandungi penafian berikut:"World News Daily Report ialah penerbitan berita dan politik satira, yang mungkin menggunakan nama sebenar atau tidak, selalunya dalam cara yang separuh benar atau kebanyakannya rekaan."

"Semua artikel berita dalam worldnewsdailyreport.com adalah fiksyen, dan mungkin berita palsu. Sekiranya ada kaitan dengan perkara sebenar, ia semata-mata kebetulan, kecuali semua rujukan yang dibuat kepada ahli politik atau selebriti, yang merupakan nama sebenar, tetapi semuanya masih berasaskan fiksyen," katanya.

Ngeri!! 8 Gambar pasangan bertuah dan selamatkan kereta di hempap kontena



Kejadian yang berlaku ini adalah masa yang luar biasa yang mana dua orang telah hampir di ragut nyawanya  dari sebuah kereta yang telah hampir remuk sepenuhnya dihempap oleh kontena.
Anggota bomba tiba di tempat kejadian di Qingdao di wilayah Shandong di timur China yang yakin bahawa tiada siapa yang dapat terselamat kemalangan yang mengejutkan itu.







Tetapi mereka kagum untuk mengetahui bahawa walaupun kenderaan yang dihancurkan ke dalam bentuk yang hampir tidak dikenali, seorang wanita boleh didengar meminta bantuan dari dalam logam yang dipintal dan memberikan ibu jari melalui jurang yang kecil di tingkap untuk menunjukkan kedua-dia dan teman lelaki masih hidup.

Pasangan tersebut di selamat kan di hantar ke Hospital untuk menerima rawatan, ramai yang beranggap mereka adalah pasangan ajaib masih hidup dalam keadaan kereta yang remuk di hempap kontena itu.

Sumber:newsredapple

Rabu, 23 Julai 2014

Cuaca kering hingga September

ANTARAPOS.COM


Post Pic
KUALA LUMPUR:  Cuaca panas dan kering yang melanda beberapa kawasan di negara ini dijangka berlanjutan sehingga September depan berikutan taufan di Laut China Selatan yang membawa masuk lembapan ke negara ini.
Ketua Pengarah Jabatan Alam Sekitar (JAS) Datuk Halimah Hassan berkata, kebakaran di Sumatera, Indonesia turut menyumbang kepada keadaan jerebu di kawasan utara negara sehingga mencatat bacaan sangat tidak sihat di beberapa kawasan iaitu di Seri Manjung, Perak. 
“Bagaimanapun, cuaca panas yang dicatatkan masih berada dalam keadaan terkawal dan adalah normal jika meningkat dan menurun sebanyak 1 darjah celcius,” katanya.

Khamis, 24 Julai 2014

Batik Al-Fatihah: Dibeli Di Kawasan Masjid 

India, Bukan Di India, Dijual Oleh Peniaga

 Melayu..

KELAB GREENBOC


Baru- baru ini kecoh apabila wanita yang berasal di negara Korea ini dituduh menghina agama islam dengan memakai baju tulisan ayat Al - quran.

Maka munculah ribuan ustaz dan ustazah dalam facebook mengecam beliau tidak kurang juga ada yang mendesak supaya beliau dikenakan tindakan yang berat.

Namun ada juga dikalangan rakan-rakan facebook yang menyindir golongan ustaz - ustazah facebook dengan mengatakan kalau beliau berpakaian begini semua nak kecam tapi kalau perempuan-perempuan islam yang berpakaian seperti terlanjang tak nak kecam pula sedangkan ia menyebabkan lelaki ghairah dan berdosa besar serta dijanjikan azab oleh Allah di Akhirat nanti

Berikut perkongsian tentang baju yang mak cik korea tersebut pakai cuba tengok siapa yang menjual baju tersebut? orang Melayu namun tidak dapat dipastikan adalah beliau melayu islam atau melayu bukan islam jika beliau seorang peniaga Islam pasti lebih peka dengan isu ini. -FB/WA




ULASAN GB

Jika tweet di atas benar, maka apa yang digembar-gemburkan oleh sekalian macai untuk meniupkan api perkauman kononnya kaum Cina cuba hendak menghina Islam dan Melayu kini terkena batang hidung sendiri.

Peniaga yang menjual kain tersebut juga perlu diserbu dan disiasat dan perlu dihalang untuk menjualnya bagi tujuan membuat pakaian. Batik tersebut mungkin sesuai sebagai hiasan dinding dan seumpamanya, bukan untuk tujuan lain yang boleh dilihat mencemarkan ayat suci Al-Quran.

Sepatutnya bukan sahaja pelancong Korea itu disiasat, tetapi yang TERLEBIH PENTING ialah menyiasat semua mereka yang terlibat di dalam menyebarkan PROPAGANDA PERKAUMAN yang boleh menteruskan huru-hara di dalam negara ini.

Friday, 25 July 2014

KONGSI PETUA PEMANDUAN PERJALANAN DI JALAN RAYA OLEH PDRM.



TIP PEMANDUAN PERJALANAN DI JALAN RAYA:

Pulang ke rumah atau kampung halaman berjumpa dengan ahli keluarga mahupun orang yang tersayang tanpa sebarang musibah amat diharapkan.


Sikap tidak ambil kisah terhadap pemanduan di jalan raya mahupun penyelenggaran kenderaan antara penyebab kemalangan berlaku.


PDRM menasihatkan kepada semua pengguna jalan raya supaya melakukan senarai semak sebelum atau semasa memulakan perjalanan.

(GAMBAR) PERUBAHAN PENAMPILAN ABBY ABADI AMAT MENGEJUTKAN RAKAN ARTIS DAN PEMINAT

Perubahan Penampilan Abby Abadi Amat Mengejutkan | Hanya kerana memiliki bentuk bulu kening mata cantik yang diwarisi dari ibunya, bekas pelakon Abby Abadi dikritik peminat kerana dikatakan mencukur kening.



Begitupun, bekas isteri Norman Hakim itu menafikan berbuat demikian malah beliau kini dilihat semakin berubah ke arah kebaikan dengan mula mengenakan niqab.


Ini semestinya satu perkembangan baik buatnya sejak bercerai dengan Muhammad Noor Farhan pada Jun lalu. Pasti bukan semua wanita yang pernah bergelar artis popular terbuka untuk berubah sepertimana Abby Abadi.


Lebih menarik, beliau dengan berseloroh turut meminta peminat agar mendoakannya supaya dapat bertemu jodoh lelaki yang sesuai dan boleh membimbing dirinya serta anak-anak ke jalan yang diredhai Allah SWT.






Sumber: potpetaje6:00PM - 25 Jul 2014

Rafizi disiasat kes hasutan isu surat Bank Rakyat



Anggota Parlimen Pandan Rafizi Ramli hari ini berdepan dengan siasatan kes hasutan ketiga dalam tempoh kurang lima bulan.

Kali ini ia mengenai pendedahan sebuah surat dari seorang menteri kepada Bank Rakyat, yang didakwa meminta layanan baik diberikan kepada seorang ahli perniagaan.

Ketika dihubungi Malaysiakini, Rafizi memberitahu beliau disoal siasat selama dua jam bermula jam 11 pagi di ibu pejabat polis daerah Petaling Jaya.

"Selepas saya dedahkan surat menteri itu kepada Bank Rakyat, satu laporan polis dibuat terhadap saya oleh satu NGO di Petaling Jaya mendakwa perbuatan itu bersifat menghasut.

"Jadi polis mulakan siasatan," kata beliau yang juga pengarah strategi PKR.

Rafizi berkata beliau tidak diberitahu NGO mana yang membuat laporan polis terhadapnya.

Pada Rabu lalu, Rafizi yang juga pengasas Pusat Pemantauan dan Pendedahan Maklumat Kebangsaan(NOW) mendedahkan kepada media berhubung surat yang didakwa dihantar Menteri Perdagaan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Hasan Malek kepada BankRakyat

Video-Pertahanan Udara Briged Al Qassam

Written By canang on Jumaat, 25 Julai 2014 | 7/25/2014 01:00:00 PTG




Tiada ulasan: