Ahad, 20 Julai 2014

KADANG2 KITA LUPA BUAT PERBANDINGAN....BANYAK PERKARA MUNGKIN KITA TERLEPAS PANDANG

Turki: Israel Lakukan Serangan Darat ke Gaza, Kami Akan Bergerak

Sabtu, 19 Juli 2014 | 08:06

a

intriknews.com Wakil PM Rajab Tayeb Erdogan "Amrullah Eichler" dalam komentarnya terkait serangan darat Israel ke Gaza yang dimulai tengah malam Kamis kemarin menyatakan bahwa "Israel sedang bermain api".

Pernyataan ini dikeluarkan sangat cepat yaitu pada pagi Jumat ini lewat jaringan televisi lokal, dimana Turki menjelaskan bahwa Israel kembali melakukan penyerangan darat ke Jalur Gaza. Turki mengumumkan kutukannya terhadap penyerangan ini sebagai tindakan sangat "biadab".

"Serangan Israel yang dimulai pada awal bulan lalu menyebabkan terbunuhnya banyak warga sipil Palestina yang tidak berdosa, dan kini Israel kembali melanjutkan serangannya yang penuh arogansi lewat darat untuk menembaki warga sipil Palestina disaat mereka terlelap tidur", lanjut Eichler.

Eichler menambahkan, agaknya tindakan permusuhan Israel di Jalur Gaza sengaja dilakukan pada bulan Ramadhan untuk menunjukkan kepada dunia tindakan biadabnya yang penuh kekejian terhadap kaum muslimin pada bulan suci kita.

Eichler juga menyatakan "bahwa kezaliman tidak akan berlangsung lama, pasti akan tiba hari akhirnya, dan saya ulangi sekali lagi bahwa Israel sedang bermain api". Turki juga meminta masyarakat internasional untuk bergerak cepat menyetop permusuhan Isreal itu.

Eichler juga menyatakan bahwa "Organisasi-organisasi masyarakat internasional sudah runtuh karena lamban dan tidak mampu bergerak cepat untuk menyelesaikan masalah-masalah yang dihadapi dunia, PBB tidak selayaknya terus diam dan harus kembali merehabilitasi dirinya agar bisa kembali tangguh seperti semua untuk melakukan peran-peran penting yang menjadi dasar pendirian PBB. 

Petinggi Turki tersebut juga mengkritik ketidakpedulian dunia Islam terhadap kasus Gaza dan tidak maksimalnya perhatian dunia Islam. Beliau mengisyaratkan bahwa kasus-kasus permusuhan terhadap dunia Islam yang sudah terjadi pada akhir-akhir ini dan yang sedang berlangsung menjadi jembatan bagi Israel untuk bergerak lebih ganas dan lebih biadab lagi seperti yang sekarang kita lihat.

"Negara Turki mengecam dengan suara lantang serangan biadab dan kesemena-menaan yang dilakukan oleh Israel, dan kami akan senatiasa bergerak untuk membela dan kembali memenuhi hak-hak bangsa manapun yang sedang terzalimi. Saya ulangi apa yang pernah dinyatakan oleh PM Erdogan bahwa Tidak akan ada hubungan baik dengan Israel jika Israel tidak melaksanakan semua syarat-syarat kami secara senpurna, dan yang paling utama adalah menyetop embargo di Jalur Gaza", tutup Eichler.


sumber: islamedia


Subhanallaah … Inilah Injil Asli yang Menggemparkan Dunia Itu, 12 Tahun Dirahasiakan, Menjelaskan Nabi Isa Tidak Disalib dan Membenarkan Nabi Muhammad SAW, Mengguncang Vatikan dan Kristen di Seluruh Dunia!!

*
Injil Asli Barnabas
Bismillahir-Rah maanir-Rahim … Belum lama ini, pemerintah Turki mengumumkan tentang penemuan Kitab Injil Asli Barnabas, salah satu murid pertama Yesus (Isa Almasih).
Hal yang tentu saja mengejutkan banyak pihak, termasuk kubu Vatikan itu sendiri.Sebagaimana diberitakan oleh DailyMail, basijpress dan NationalTurk, bahwa Injil Barnabas asli tersebut ditemukan pada tahun 2000 lalu di Turki, namun ditutupi oleh pemerintah Turki selama lebih dari 12 tahun, dan baru sekarang di beberkan ke publik.Lembaran-lembaran kulit hewan itu ditulis dengan huruf Syriac dengan dialek bahasa Aram, bahasa yang sama seperti bahasa yang umum dipakai pada masa Yesus Isa Almasih.
Pemerintah Turki menyakini bahwa kitab kulit hewan tersebut adalah Injil Barnabas orisinal.Hal yang menarik dari Kitab Injil Barnabas Asli asal Turki tersebut menyatakan bahwa YESUS TIDAK PERNAH DI SALIB, dan terdapatnya ayat-ayat yang menyatakan bahwa Islam adalah agama yang benar serta pengakuan tentang kehadiran Nabi Akhir Jaman, Muhammmad SAW.
Pengakuan itu terdapat pada bab 41 dari Kitab Barnabas yang ditemukan di Turki tersebut. Berikut ini terjemahannya :”Allah telah menyembunyikan diriNya sebagai Malaikat Agung Michael berlari mereka (Adam dan Hawa) dari surga, (dan) ketika Adam berbalik, ia melihat bahwa di atas pintu gerbang ke surga tertulis “La Ela ELA Allah, Mohamad Rasul Allah”Kitab yang masih menjadi perdebatan tersebut disebutkan kini disimpan di Justice Palace, Ankara, Turki dengan pengawalan ketat polisi bersenjata lengkap dan keamanan maksimum.
Pihak Iran lewat Basij Press menyatakan bahwa apa yang tertulis di kitab Barnabas asli tersebut adalah bukti tentang kebenaran Islam, yang walau begitu ditanggapi oleh sinis dari berbagai pihak.
Bahkan pihak Kristen lewat berbagai jamaatnya menyatakan bahwa Kitab Barnabas tersebut diragukan keotentikannya.
Namun walau begitu pihak Vatikan lebih arif dengan menyatakan telah mengajukan permohonan resmi ke pemerintah Turki untuk membaca dan menganalisa keaslian kitab kontroversial itu.
Para agamawan menyatakan bahwa jika Alkitab Barnabas tersebut terbukti asli, maka akan mengakibatkan rusaknya kredibilitas Gereja, dan akan menimbulkan revolusi agama Nasrani besar-besaran di seluruh Dunia.Tentu saja penemuan ini cukup menarik, sama menariknya dengan penemuan dan fakta sejarah bahwa Benua Amerika pertama kali di temukan oleh para pelaut tangguh Islam ^_^
Wallahu a’lam bish-shawab …
Semoga kita dapat mengambil pengetahuan yang bermanfaat dan bernilai ibadah ….
Wabillahi Taufik Wal Hidayah, …
Salam Terkasih ..
Dari Sahabat Untuk Sahabat …
… Semoga tulisan ini dapat membuka pintu hati kita yang telah lama terkunci …
Baca juga:
Karena Terkejut, Paus Benediktus Akan Melihat Injil Kuno yang Mengabarkan Kedatangan Nabi Muhammad SAW
Injil yang Benar Membenarkan Islam, Islam Membenarkan Nabi Isa AS dan Injil yang Benar

Allahyarham Ghafar bantah hidang arak dalam MAS

SOFI WAHAB | .

MASJID TANAH: PAS Kawasan Masjid Tanah menyatakan rasa sedih dan simpati di atas kejadian yang mengorbankan Ketua Pramugara, Abdul Ghafar Abu Bakar yang bertugas dalam pesawat MAS, MH17 yang dtimpa kemalangan di sempadan Russia-Ukraine.

Yang Dipertua PAS Kawasan Masjid Tanah, Imran Abdul Rahman berkata demikian ketika menyampaikan ucapan takziah kepada ibu Abdul Ghafar, Maimon Sarpan, 74 di rumah beliau di Kampung Seri Tanjung di sini tengah hari tadi

Maimon berkata beliau terkejut menerima berita kejadian tersebut apabila diberitahu oleh anaknya pada tengah malam peristiwa malam itu.

"Anak saya telefon suruh buka TV tengok berita, dia kata Salim terlibat dengan kemalangan tersebut, saya baru nak tidur masa itu"

"Tidak ada apa yang dapat saya katakan, hanya air mata yang mengalir mengenangkan anak saya ini," ujar beliau.

Menurur Maimon, Salim (nama panggilan keluarga untuk Ghafar) merupakan anak yang baik dan sentiasa ingat kepada keluarga.

"Kita mendoakan roh Allahyarham dan semua penumpang muslim lain dicucuri rahmat dan di tempatkan bersama roh para anbia, syuhada dan solihin"

"Kami juga mengharapkan Mak Cik Maimon dan keluarga tabah menghadapi dugaan Allah ini," ujar Imran dengan nada sedih.

Dalam pertemuan itu Maimon menunjukkan gambar-gambar Ghafar dan sentiasa memuji kebaikan anaknya yang terkenal dengan kuat beragama dan sentiasa komited menjaga kebajikan keluarga.

Difahamkan Allahyarham Ghaffar adalah seorang yang berani melawan perintah syarikat agar tidak menghidangkan arak di dalam penerbangan yang diketuainya.

Seorang rakannya Halim Hassan menyatakan Ghafar adalah seorang yang suka solat malam, mengaji dalam penerbangan dan menjadi mutawif (pemandu ibadat haji dan umrah) kawan-kawannya semasa umrah, Halim Hassan menulis perkara itu dalam komuniti Whatsapp Masjid Bukit Indah yang kini disebarkan melalui media sosial.

Menurut rakan-rakannya dari kariah Masjid Bukit Indah itu, selain membuat bantahan kepada MAS tentang penghidangan arak di dalam kapal terbang, Ghafar pernah menulis surat kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan para mufti agar mengeluarkan arak daripada sajian dalam pesawat MAS.

Ghafar juga, kata Halim, pernah meminta pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishamuddin Hussein agar membenarkan para pramugari beragama Islam untuk memakai tudung semasa bertugas. - HARAKAHDAILY 19/7/2014
ustaz kazim kata zaman nabi ada dah roti jala ..
roti jala dalam bahasa arab apa eh ?




















Amk Parit added 2 new photos.
KANTOI - Ustaz Muda perbetulkan Ustaz Kazim
Ustaz Kazim kata Nabi Muhammad kenduri dengan roti jala cicah kari... wakaka
Kali ni mari kita baca bagamana seorang ustaz muda memperbetulkan seorang ustaz tua yang banyak memberi kuliah agama, bergelar penceramah bebas dan pernah ditawar jadi MT umno.
Minta maaf us kazim..ini yang betul..
pertama: zaman Nabi saw mana ada kari lagi..kalau ada, dalam kitab mana ye?..
Farid
kedua (yang sebenarnya): semahal mahal majlis walimah Rasulullah saw adalah makanan dari kurma yang telah dibuang bijinya dan dicampur dengan susu, dalam riwayat lain yang dicampur dengan gandum, dijamu kepada para sahabat r.a sempena perkahwinan baginda dengan Shofiah binti Huyai bin Akhtab..
dalam riwayat Bukhari dan Muslim, Rasulullah saw bersabda "adakanlah majlis walimah (perkahwinan) itu sekalipun dengan seekor kambing"..
dalam riwayat Bukhari dan Muslim juga ada menyebut, Rasulullah saw bersabda "Seburuk-buruk makanan ialah makanan walimah yang diundang orang-orang kaya sahaja dan ditinggalkan orang-orang miskin"..
dalam bab mahar pula, riwayat Hakim pula menyebut "Sebaik-baik pemberian mahar adalah yang paling memudahkan"..dalam bab walimah juga, riwayat Ahmad menyebut "Sesungguhnya yang berkat nikah ialah yang sederhana belanjanya"..
firman Allah Taala "Janganlah kamu membazir, sesungguhnya orang-orang yang membazir ialah saudara-saudara Syaitan, dan Syaitan itu kufur terhadap Tuhannya" al-Isra' ayat 26-27..
# moral : bagus membuat buku..tapi biarlah berfakta..jangan kita membuat jenayah ilmiah..jenayah ilmiah besar kesannya kepada masyarakat..seumpama orang yang menyebarkan hadith-hadith palsu dan riwayat-riwayat israiliyyat yang disandar kepada Rasulullah saw..Allahu 'alam

Mesej aneh Mastura Mustafa, pramugari MH17 kepada suami sebelum terhempas

Mesej aneh Mastura Mustafa, pramugari MH17 kepada suami sebelum terhempas"Sayang takkan selamanya sentiasa ada bersama abang, suatu hari nanti sayang akan pergi temui ALLAH takkan kembali."

Itulah antara perbualan terakhir seorang daripada mangsa nahas Malaysia Airlines penerbangan MH17, Mastura Mustafa dengan suaminya Mohamed Affendi Khairuddin.

Mohamed Affendi, 43, berkata isterinya yang merupakan kru penerbangan itu juga sempat memohon maaf atas segala kesalahannya dalam perbualan menerusi aplikasi Wechat itu.

"Saya terasa agak pelik tetapi saya menasihatkan dia semua orang akan pergi bertemu ALLAH, tiada siapa yang kekal, tapi biarlah kita pergi menghadap ALLAH dalam keadaan yang diredai."

Mohamed Affendi yang juga seorang guru agama berkata kali terakhir beliau bertemu dengan isterinya itu adalah sebelum penerbangannya ke Amsterdam. Katanya, beliau maklum tentang insiden itu melalui abang Mastura juga merupakan kakitangan Malaysia Airlines (MAS).

"Saya memang rasa amat sedih sebab benda yang sebelum ini terjadi pada orang lain macam kes kehilangan pesawat MH370, tidak disangka kini berlaku pada saya."
Mohamed Affendi turut berharap agar jenazah isteri beliau dapat dibawa pulang supaya dapat disempurnakan sebaik mungkin.

Mengulas pertemuan dengan Perdana Menteri, Mohamed Affendi berkata beliau diberitahu besar kemungkinan jenazah akan dikenal pasti di kawasan kejadian.

"Pihak keluarga akan diberitahu secepat mungkin mengenai urusan di sana."

Penerbangan MH17 dari Amsterdam ke Kuala Lumpur yang terhempas di Ukraine malam semalam membawa 283 penumpang dari pelbagai negara dan 15 anak kapal.

Pesawat Boeing 777 itu berlepas dari Amsterdam pada 12.15 tengah hari (waktu Netherlands), Khamis dan dijadual tiba di Kuala Lumpur pada 6.10 pagi (waktu Malaysia) pada Jumaat.

Gelar penduduk Israel sampah, wartawan CNN dipanggil balik

Gelar penduduk Israel sampah, wartawan CNN dipanggil balik
Diana Magnay kini ditugaskan ke Moscow.
KUALA LUMPUR: CNN memanggil balik koresponden antarabangsanya, Diana Magnay dari Israel selepas wartawan itu menggelar sekumpulan penduduk Israel sebagai "sampah", lapor portal berita, Politico.

Magnay sedang membuat liputan serangan tentera rejim Yahudi ke atas Gaza. Dia pada Khamis menulis di Twitter: “Israelis on hill above Sderot cheer as bombs land on #gaza; threaten to ‘destroy our car if I say a word wrong’. Scum.”

(Orang Israel di atas bukit di Sderot bersorak ketika bom singgah di #gaza; mengancam akan 'musnahkan kereta kami kalau saya salah cakap'. Sampah.")

Politico memetik jurucakap CNN berkata Magnay telah diancam dan diganggu namun "sangat kesal dengan bahasa yang digunakan".

“Selepas diancam dan diganggu sebelum dan semasa siaran langsung, Diana melepaskan marah di Twitter," kata jurucakap itu.

“Beliau kesal dengan bahasa yang digunakan yang ditujukan kepada mereka yang mengganggu krewnya. Beliau tidak berniat menyinggung mana-mana pihak di luar daripada kumpulan itu. Beliau dan CNN meminta maaf sekiranya ada yang tersinggung."

Selepas dipanggil balik, Magnay kini ditugaskan ke Moscow.

Semakan di akaun Twitter wartawan itu menunjukkan tweet berkenaan telah dipadam.


Read more at: http://www.astroawani.com/news/show/gelar-penduduk-israel-sampah-wartawan-cnn-dipanggil-balik-40246?cp

Lintas Langsung Serangan Israel Ke Gaza (SkyView)


Telegraph.co.uk menyediakan siaran langsung serangan Israel terhadap Gaza. Lintas langsung tersebut diambil menggunakan 'SkyView' iaitu satu kaedah kamera di atas tempat tinggi.




Sebentar tadi, SK sempat melihat beberapa peluru berpandu bertebaran di kawasan berdekatan. Semoga rakyat dunia mendapat imej yang sebetulnya apa yang terjadi di Gaza dan rakyat Gaza tabah menghadapi rejim zionis laknatullah - SiakapKeli.com

 
MAS disaran lagi henti hidang arak
  • DR MOHD ASRI ZAINUL ABIDIN DR MOHD ASRI ZAINUL ABIDIN
1 / 1
SHAH ALAM – Syarikat penerbangan nasional, Malaysia Airlines System (MAS) sekali lagi ditegur agar menghentikan penyediaan arak di dalam pesawat.

Teguran itu dibuat Pensyarah Universiti Sains Malaysia (USM), Profesor Datuk Dr Asri Zainul Abidin melalui kemas kini status Facebooknya, hari ini.

Beliau yang juga bekas Mufti Perlis membangkitkan persoalan-persoalan tentang cadangan memberhentikan penjualan arak dalam pesawat yang sudah lama dibangkitkan.

“Banyak keputusan yang kerajaan kita buat yang kadang-kala merugikan negara berpuluh dan beratus juta (ringgit).

“Walaupun keputusan sebegitu dibuat atas alasan tertentu. Tidak bolehkah, sejak sekian lama rungutan dan cadangan agar kerajaan menamatkan perkhidmatan arak dalam MAS dilaksanakan?,” tulisnya.

Beliau mengulang kembali cadangan ini selepas meyuarakannya ketika insiden MH370, Mac lalu.

“Berapa kerat manusia yang tidak mahu naik kapal terbang kerana tiada arak? Berapa kerat manusia yang tidak boleh ‘travel’ jika tidak dalam keadaan 'tipsy'?

“Masa MH370 saya telah cadangkan hal ini. Ini MH17, saya mohon cadangkan kepada kerajaan sekali lagi. Hentikan arak dalam MAS moga kita dirahmati ALLAH,” katanya.

July 18, 2014


53 Hina Kapten Pesawat #MH17 Dan Maki Melayu - @SKMM_MCMC Dan @PDRMsia Wajib Ambil Tindakan @KBAB51






Ketika Rakyat Malaysia masih lagi bersedih dan berkabung di atas kehilangan pesawat MAS MH17 yang terhempas di sempadan Ukraine - Russia, masih ada Rakyat Malaysia yang berhati binatang yang mencerca krew pesawat berkenaan. Agak kurang ajar wanita Cina yang bernama Sim Kwang Yung ini yang memanggil juruterbang pesawat MH17, Kapten Wan Amran Wan Hussin  sebagai bodoh dan menyamakan beliau dengan kambing pemakan rumput. Wanita yang tidak beradab ini turut mempertikaikan hak keistimewaan orang-orang Muslim dan Bumiputera melalui tulisan-tulisan di posting di laman sosial Facebook beliau. 
Buat Ketua Polis Negara, Polis Di Raja Malaysia (PDRM) dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM), bertindaklah dengan kadar segera sepertimana sepantas kilat kertas siasatan dibuka dan diambil ke atas pesalah buli jalanraya, Kiki yang terus dipanggil memberi keterangannya. Buktikan kepada RAKYAT MALAYSIA yang tuan-tuan budiman bertindak dengan adil berpaksikan undang-undang untuk semua kaum.

Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2014/07/hina-kapten-pesawat-mh17-dan-maki.html#cOH2tkFogXKXjUYr.99
Terpaksa pinjam ah long
  • Rohani bersama tiga anak angkat Noor Muzaifah yang dipeliharanya. Rohani bersama tiga anak angkat Noor Muzaifah yang dipeliharanya.
1 / 1
AYER MOLEK - Seorang gadis yang dahulunya bergiat aktif dalam pelbagai pertubuhan masyarakat dan politik, kini hanya terlantar akibat masalah pendarahan otak.

Noor Muzaifah Mustafa, 28, yang tinggal di Taman Tambak Paya Permai di sini, mengalami penyakit itu sejak 21 Mac tahun lalu.

Ibunya, Rohani Jantan, 52, berkata Noor Muzaifah pada mulanya mengadu mengalami batuk sebelum dia didapati tidak sedarkan diri dan dikejarkan ke Hospital Melaka.

Katanya, penyakit anaknya itu terpaksa dirujuk ke Hospital Kuala Lumpur dan doktor yang merawatnya menjelaskan terdapat darah beku di bahagian kepala Noor Muzaifah.


Koma selepas pembedahan

“Paling menyedihkan apabila doktor memberitahu harapan untuk melihat anak saya sembuh amat tipis meskipun selepas menjalani pembedahan.

“Selepas pembedahan itu, dia terus koma dan hanya menjalani kehidupan sepenuhnya di atas katil sehingga ke hari ini,” katanya ketika ditemui di rumahnya di sini, semalam.

Rohani berkata, paling merisaukannya soal perbelanjaan anaknya kerana pendapatan bulanannya suaminya habis digunakan tujuan itu.
“Setiap bulan, kami memerlukan sekurang-kurangnya, RM3,800 bagi membeli lampin pakai buang, susu khas serta pelbagai peralatan serta perubatan lain," katanya.


Pinjam ah long

“Pada Oktober tahun lalu, suami yang terdesak terpaksa meminjam dengan ah long sebanyak RM22,000 semata-mata ingin memastikan Noor Muzaifah selesa dan mendapatkan penjagaan yang sempurna," katanya.
Akibatnya kad ATM suami terpaksa diserahkan kepada ah long dan setiap bulan baki duit gaji suami sebanyak RM2,800 habis diambil ah long.


Anak angkat Noor Muzaifah

Tambah Rohani, sewaktu anaknya masih sihat, dia selalu membela golongan yang kurang bernasib baik dan telah mengambil tiga anak angkat  yang terbiar.

"Masing-masing berumur dua, lapan dan 10 tahun. Noor Muzaifah ada berpesan kepada saya, sekiranya berlaku apa-apa terhadapnya, dia meminta agar ketiga-tiga anak angkatnya dijaga dengan elok.

"Saya menjaga mereka kerana amanahnya dan saya pernah dimarahi agensi kerajaan kononnya menyusahkan diri sendiri tetapi apa saya boleh buat,” katanya.


Bantuan ringankan beban

Rohani berkata, dia setakat ini hanya menerima bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat menerusi elaun penjagaan pesakit terlantar berjumlah RM300 sebulan.

Dia juga ada menerima bantuan daripada Majlis Agama Islam Melaka (Maim) sebanyak RM150 setiap tiga bulan sekali.

“Saya ada mohon bantuan makanan daripada Maim untuk anak angkat Noor Muzaifah tetapi mereka menjelaskan gaji suami tidak layak untuk bantuan itu malah mereka menyatakan bantuan RM150 hanya untuk Noor Muzaifah sahaja.

“Setakat ini ada beberapa pihak lain juga yang menghulurkan bantuan termasuk pertubuhan bukan kerajaan seperti Umi World dari Kuala Lumpur serta orang perseorangan,” katanya.

Rohani berkata, dia merayu sekiranya ada pihak yang ingin menghulurkan bantuan bagi meringankan beban penderitaan yang dialaminya.

Bagi mereka yang ingin menghulurkan bantuan atau sumbangan, boleh menyalurkan terus sumbangan ke Akaun Maybank atas nama Mustafa Husin di bawah nombor akaun 104085067512.

July 20, 2014


47 Wajarkah Lelaki Cina Ini Memukul Pencuri Melayu Yang Diikat @PDRMsia @SKMM_MCMC @KBAB51 ?


CTS membuat analogi seperti berikut:
Kes Kiki vs Uncle Cina, Kuantan - Uncle Cina langgar Kiki, Uncle Cina salah sebab langgar kereta orang. Kiki mengamuk dan hentak kereta Uncle Cina dengan 'steering lock'. Kiki kena tangkap dan reman dan akan didakwa di mahkamah Isnin ini. Kiki memang salah sebab menjadi pembuli. Uncle Cina pula lepas bebas walaupun langgar kereta orang.
Kes Budak Melayu vs Taiko Cina (video di bawah) - Analogi dalam video di bawah - Budak Melayu itu mencuri, memang salah. Taiko Cina pukul budak Melayu itu yang tidak dapat pertahankan dirinya. Adakah budak Melayu itu seorang sahaja yang bersalah kerana mencuri? Bukankah budak Melayu ini seperti Uncle Cina dalam kes Kiki dan Taiko Cina di atas adalah pembuli seperti Kiki? Bukankah wajar Taiko Cina berkenaan direman dan didakwa sebab jadi pembuli?
Kesimpulan - Kiki ditangkap sebab membuli berdasarkan video yang di'viral'kan di laman sosial internet oleh 'keyboard warriors'. Kenapa Taiko Cina berkenaan tidak ditangkap dan direman kerana menjadi pembuli wahai pihak yang berkuasa? Kita akui budak Melayu ini memang salah. Tapi yang tukang sepak kepala dia tu CSI Melayu 'keyboard warriors' tak nak siasat? Dia memang dibenarkan undang-undang untuk menyepak kepala orang kah? Ke dia baru datang dari Korea, beli kasut dekat India dan belajar sepak kepala orang dekat Malaysia?
airulryezal.blogspot.com/2014/07/wajarkah-lelaki-cina-ini-memukul.html





Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2014/07/wajarkah-lelaki-cina-ini-memukul.html#cGbTjlj38TZ7H4LT.99

Saturday, 19 July 2014


AKHIRNYA KAK LONG CDM 25 AKAN DIBAWA KE MAHKAMAH PADA ISNIN INI.



Siti Fairrah Ashyikin Kamaruddin atau Kiki Kamaruddin @ Kak Long CDM 25, yang didakwa bertindak ganas dan kasar serta biadap melampau dengan membuli seorang warga emas di Temerloh Isnin lepas akan dituduh di mahkamah Isnin ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri Datuk Zakaria Ahmad berkata keterangan diambil daripadanya pada Khamis.

"Dia yang ditahan pada jam 4 petang Khamis lepas di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan dibebaskan dengan jaminan lewat malam hari yang sama. Kiki dibebaskan selepas pihak polis berpuas hati dengan keterangan yang diberikannya," katanya hari ini.

Beliau berkata setakat ini kes masih disiasat mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan (Khianat) dan Seksyen 506 Kanun Keseksaan (Ugutan).
Seksyen 427 Kanun Keseksaan boleh dihukum penjara tidak lebih dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.Seksyen 506 Kanun Keseksaan jika disabit kesalahan boleh membawa hukuman penjara sehingga tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya sekali

Wanita terbabit dilihat membuli seorang warga emas berumur 68 tahun selepas warga emas itu dikatakan melanggar keretanya secara tidak sengaja.

Dia dilihat mengetuk-ngetuk kereta lelaki berkenaan dengan pengunci stereng kereta sambil mengherdik dengan nada suara yang tinggi dimana perbuatannya itu dirakam orang ramai dan videonya dimuat naik di laman sosial Facebook, Twitter dan YouTube.

Ahad, 20 Julai 2014


Hamas dedah video kejayaan Al-Qassam 

 

 




Media Barat manipulasi berita...
Dunia mau di beritau dan percaya, ini angkara pemisah Ukraine sokongan Russia.
MH17 di tembak menggunakan BUK..
Namun sehingga kini tiada finger print atau "smoke trail" yang menunjukkan pesawat MH17 ditembak dari darat...
Dan lebih menarik...2 jet fighter Ukraine mengiringi MH 17 ,3 minit sebelum terhempas...beritanya di sini...
http://www.globalresearch.ca/western-media-deception-new-information-and-questions-about-malaysian-flight-mh-17/5392095












Brigade Al-Qassam: Kami baru mempergunakan sedikit kekuatan militer kami

Sabtu, 14 Ramadhan 1435 H / 12 Juli 2014 06:50

Brigade Al-Qassam: Kami baru mempergunakan sedikit kekuatan militer kami
Ilustrasi - Brigade Al-Qassam: Kami baru mempergunakan sedikit kekuatan militer kami
GAZA (Arrahmah.com) – Brigade Asy-Syahid Izzuddin Al-Qassam, sayap militer kelompok pejuang Hamas, menegaskan bahwa pihaknya sampai saat ini baru mengerahkan sedikit saja dari persiapan kekuatan militer mereka untuk merespon serangan biadab penjajah zionis “Israel”.
Brigade Al-Qassam menyatakan sampai saat ini masih menyikapi serangan biadab penjajah zionis Yahudi sebagai peperangan dengan skala terbatas. “Dan setiap hari kami akan mengejutkan kalian [Israel] dengan tambahan serangan,” kata Brigade Al-Qassam dalam situs resminya.
Dalam pernyataan militernya yang dirilis pada Kamis (10/7/2014) malam, Brigade Al-Qassam menegaskan bahwa peningkatan serangan zionis dan penargetan terhadap penduduk sipil yang tak berdosa serta penghancuran rumah-rumah mereka “hanya akan menambah bulat tekad kami dan keyakinan kami akan kemenangan. Musuh telah melihat bahwa level reaksi kami pada hari ini telah berlipat-lipat disebabkan kejahatan-kejahatannya malam kemarin. Kami berjanji akan memberikan tambahan reaksi.”
pesan qassam Dalam rilisan tersebut Brigade Al-Qassam menambahkan, “Bukan kami yang memulai serangan. Musuhlah yang memulai dengan melancarkan ancaman dan ultimatum. Kemudian musuh membuktikan ancamannya dengan serangan riil, yang dari hari ke hari skalanya makin meningkat. Namun setelah musuh memulai serangan, bukan dia yang akan menentukan kapan berakhirnya peperangan, atau bentuk akhir peperangan, atau syarat-syarat penghentian peperangan.”
“Kami menegaskan kepada musuh, bahwa kami telah mempersiapkan diri kami untuk untuk peperangan yang sangat lama, bukan seperti sebagian komandan yang mengatakan kepada pasukannya untuk berperang dalam jangka waktu seminggu atau sepuluh hari, namun untuk berminggu-minggu yang lama dan sangat lama.”
Brigade Al-Qassam menambahkan, “Musuh mengancam akan melancarkan serangan darat. Maka kami katakan kepada mereka: ‘Apakah kalian mengancam kami dengan perkara yang memang kami tunggu-tunggu, wahai anak perempuan Yahudi? Demi Allah Yang telah meninggikan langit tanpa tiang, kami jelaskan bahwa setiap pelosok Gaza telah menunggu kalian dengan kematian yang mewabah. Dunia akan melihat tengkorak-tengkorak tentara kalian ditendangi oleh anak-anak kecil Gaza dengan kaki-kaki telanjang mereka. Darinya kami akan membuat harapan yang didambakan oleh rakyat kami yang ditawan dan fajar kebebasan yang dekat.”
Untuk pertama kalinya dalam sejarah jihad di Palestina sejak dijajah oleh zionis “Israel” pada 1948, Brigade Al-Qassam menembakkan roket-roket terbaru mereka yang mencapai kota Haifa, wilayah utara penjajahan “Israel” dan Demona, kota industri nuklir di gurun Negev, wilayah selatan penjajahan “Israel”.
Serangan itu dilakukan oleh Brigade Al-Qassam pada hari Rabu (9/7/2014) dengan menembakkan roket terbaru jenis R 160 ke wilayah pemukiman penjajah “Israel” di kota Haifa yang berjarak sekitar 140 kilometer sebelah utara Gaza.
Pada hari yang sama Brigade Al-Qassam juga menembakkan tiga roket jenis terbaru M 75 Demona, kota industri nuklir di gurun Negev, wilayah selatan penjajahan “Israel”. Serangan-serangan roket Brigade Al-Qassam telah membuat gentar “Israel”.
Seperti dikutip oleh Al-Jazeera laporan-laporan menyebutkan kelompok pejuang Palestina telah menembakkan sekitar 405 roket ke wilayah penjajah zionis Yahudi selama lima hari serangan “Israel” ke Jalur Gaza. Dari jumlah tersebut sistem pertahanan anti roket “Iron Dome” penjajah zionis hanya mampu menembak jatuh 44 roket pejuang Palestina.
(muhib al majdi/arrahmah.com)


Gambar tunjukkan peluru berpandu dibawa ke Rusia


Ukraine mendakwa pasukan antirisikan asingnya mempunyai bukti bergambar yang menunjukkan pasukan pemisah yang disoko9ng Rusia sebagai pihak bertanggungjawab dalam insiden MH17.

Ketua perkhidmatan keselamatan jabatan kaunterintelijennya Vitaliy Nayda mendakwa gambar menunjukkan dua sistem peluru berpandu BUK-M1 daripada Ukraine menyeberangi ke Rusia pada 2 pagi (waktu Ukraine) pada 18 Jun – sehari selepas MH17 ditembak.

“Satu daripadanya mempunyai set penuh empat peluru berpandu, selainnya – tiga peluru berpandu,” katanya.

Menurut laporan Pusat Media Krisis Ukraine malam tadi, ia merupakan usaha puak pemisah untuk mengelakkan daripada dikesan.

Nayda berkata, tiga BUK-M1 buatan Rusia ditempatkan di wilayah Ukraine yang dikawal kumpulan pemisah ketika pesawat MH17 terhempas.

Tiada ulasan: