Khamis, 24 Julai 2014

DUNIA HAMPIR KIAMAT....FIKIR2KAN.....DUNIA2 JUGA....AKHIRAT JANGAN LUPA...DIRI TU AKAN MATI KENA SEDAR JUGA


Pesawat Air Algerie yang hilang telah terhempas, lapor Reuters

Pesawat Air Algerie yang hilang telah terhempas, lapor Reuters
Pesawat membawa 110 penumpang
KUALA LUMPUR: Sebuah pesawat Air Algerie dari Burkina Faso ke Algiers telah terhempas, lapor Reuters.

“Saya boleh mengesahkan pesawat itu telah terhempas,” kata seorang seorang pegawai kerajaan Algeria kepada Reuters .

Sebelum itu, Menteri Pengangkutan Burkino Faso, Jean Bertin Ouedrago berkata pesawat itu memohon kebenaran untuk mengubah haluan pada 0138GMT (9.38 p.m. EDT) kerana ribut di kawasan laluan.

Reuters juga melaporkan bahawa lebih separuh daripada penumpang pesawat itu adalah rakyat Perancis.

Dua pesawat pejuang tentera Perancis telah dihantar ke kawasan itu untuk mencari pesawat itu.

Ia dilaporkan bahawa pesawat penumpang itu hilang hampir sejam selepas ia berlepas dari Bukina Faso ke Algiers.

Menurut laporan AFP yang memetik kenyataan agensi berita kebangsaan APS, syarikat penerbangan itu telah menggerakkan satu pelan kecemasan untuk mengesan pesawat AH5017.

Menurut satu sumber, pesawat itu hilang hubungan apabila ia berada di ruang udara Mali ketika menghampiri sempadan Algeria.



“Pesawat itu berada tidak jauh dari sempadan Algeria apabila anak-anak kapal telah diminta untuk mengubah arah kerana kadar penglihatan yang tidak baik dan untuk mencegah risiko berlanggar dengan pesawat lain di laluan Algiers-Bamako," kata sumber itu.

“Hubungan hilang selepas mengubah arah.”

Pesawat itu dilaporkan membawa 110 penumpang, dan enam anak kapal.

Salah satu nahas pesawat yang paling buruk di Algeria berlaku pada bulan Februari tahun ini, apabila sebuah pesawat C-130 tentera yang membawa 78 orang terhempas di kawasan pergunungan ke timur laut negara itu, membunuh lebih daripada 70 orang.

Untuk menonton banyak lagi program Astro terkini, layari Astro on the Go http://onthego.astro.com.my


Roti - Iklan Raya PAS Gombak 2014
Posted on Thursday, July 24 @ 02:36:45 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo





Sebuah iklan dakwah daripada Dewan Pemuda PAS Gombak sempena Hari Raya Idulfitri 1435 Hijrah

DPPG TV


TransAsia Airways terhempas semasa mendarat di Taiwan, membunuh sekurang-kurangnya 47 orang
Posted on Thursday, July 24 @ 02:09:07 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo




Wartawan tempatan menunggu di hadapan kaunter TransAsia di lapangan terbang Sungshan di Taipei selepas sekurang-kurangnya 47 orang terbunuh dalam nahas kapal terbang di Taiwan.

Beijing: Sebuah pesawat domestik TransAsia Airways telah terhempas membunuh sekurang-kurangnya 47 orang, selepas cuba mendarat dalam cuaca ribut di Taiwan.

Pesawat, 70 tempat duduk berkembar enjin turboprop ATR 72, terhempas di sebuah kampung di pulau-pulau Penghu, di luar pantai barat Taiwan dengan 54 penumpang dan empat anak kapal, menteri pengangkutan Yeh Kuang-shih kepada pemberita pada hari Rabu.

Encik Yeh berkata terdapat 11 mangsa dalam penerbangan; laporan awal memetik jabatan bomba Penghu berkata seramai 51 orang maut dengan hanya tujuh terselamat.


"Ia huru-hara di tempat kejadian" ... Pengarah Taiwan Pentadbiran Aeronautik Awam (CAA) Jean Shen bercakap kepada media di lapangan terbang Sungshan di Taipei mengenai kemalangan TransAsia yang. Photo: AFP

Juruterbang telah dikenal pasti oleh media Taiwan sebagai Lee Yi-liang, 60, dan pembantu juruterbang sebagai Chiang Kuan-Hsing, 39.

Punca kemalangan itu masih belum disahkan, walaupun dikatakan Taufan Matmo bergerak dari Taiwan menuju ke arah tanah besar China.

Penerbangan yang dikodkan GE222, dijadualkan berlepas dari Kaohsiung pada pukul 4 petang waktu tempatan tertangguh hampir dua jam akibat cuaca buruk.

Pekerja penyelamat meninjau bangkai TransAsia Airways GE222 penerbangan, yang terhempas ketika cuba mendarat dalam cuaca ribut di Pulau Taiwan Penghu, lewat pada hari Rabu.
Pekerja penyelamat meninjau bangkai pesawai TransAsia Airways GE222 yang terhempas ketika cuba mendarat dalam cuaca ribut di Pulau Taiwan Penghu, lewat pada hari Rabu. Photo: AP

Sebagai pesawat itu bersiap sedia untuk mendarat di lapangan terbang Magong dalam keadaan hujan lebat, ia terpaksa ditangguh kerana jarak penglihatan yang lemah, lapor Central News Agency Taiwan.

Pada percubaan kedua, pesawat itu terhempas di Kampung Xixi, hanya 3 kilometer dari landasan lapangan terbang, CNA dilaporkan, memetik jabatan bomba Penghu pesawat tersebut terputus hubungan dengan kawalan trafik udara pada jam 07:06 waktu tempatan, semasa percubaan kedua untuk mendarat pesawat, kata Jean Shen, Ketua Pengarah Aeronautik Awam Pentadbiran.

Keadaan cuaca di lapangan terbang pada masa itu sesuai untuk mendarat dengan jarak penglihatan 1600 meter, katanya, sambil menambah bahawa penerbangan Far Eastern Air Transport dan pesawat UNI Air telah mendarat dengan selamat sebelum penerbangan TransAsia.

Pekerja penyelamat bekerja bersebelahan dengan bangkai TransAsia Airways GE222 penerbangan.
Pekerja penyelamat bekerja berhampiran dengan bangkai TransAsia Airways GE222 penerbangan. Photo: AP

Para saksi yang dipetik dalam laporan media tempatan yang diterangkan pesawat jatuh dari langit dan api yang besar meletus dari bangkai. Dua buah rumah di lokasi kemalangan yang telah "digergaji setengah" oleh pesawat itu, kata laporan.

Presiden Taiwan Ma Ying-jeou menyatakan kesedihan dan menggesa agar satu siasatan segera.

Pengurus Besar syarikat penerbangan itu juga membuat permohonan maaf dan menangis di televisyen secara langsung sambil menyandarkan usaha yang terbaik syarikat penerbangan itu dalam mengendalikan tragedi itu, ahli keluarga sebagai kebingungan tertumpu di Xiaogang Lapangan Terbang di Kaohsiung.

Dilihat dalam hujan hujan, kenderaan dibincangkan dalam runtuhan dari bangkai ketika pesawat TransAsia yang terhempas ketika cuba mendarat dalam cuaca taufan di pulau Taiwan di Penghu, 150 kilometer dari Taiwan di Selat Taiwan.
Didalam keadaan hujan kelihatan kenderaan tertimbus dalam runtuhan kesan dari bangkai ketika pesawat TransAsia yang terhempas ketika cuba mendarat dalam cuaca taufan di pulau Taiwan di Penghu, 150 kilometer dari Taiwan di Selat Taiwan. Photo: AP

TransAsia Airways adalah syarikat penerbangan yang berpangkalan di Taiwan yang memiliki kira-kira 23 Airbus dan pesawat ATR, beroperasi terutamanya pada laluan domestik termasuk juga beberapa penerbangan ke Jepun, Thailand dan Kemboja antara destinasi Asia.

Majlis keselamatan penerbangan Taiwan berkata TransAsia telah mengalami sejumlah lapan kemalangan sejak tahun 2002, termasuk enam yang melibatkan ATR 72.- smh.com.au
 
5:25PM - 24 Jul 2014

Pesawat Air Algerie AH5017 sah terhempas


Satu penerbangan Air Algerie yang dalam penerbangan dari Ouagadougou di Burkina Faso ke Algiers disahkan terhempas hari ini.

Laporan Reuters memetik kenyataan pihak berkuasa Algeria menyebut, pesawat membawa 110 orang penumpang itu disahkan terhempas.

"Saya boleh sahkan ia terhempas," kata pihak berkuasa itu.

Terdahulu agensi itu yang memetik laporan agensi tempatan APS menyebut pihak berkuasa terputus hubungan dengan pesawat AH 5017 selepas ia berlepas dari Burkina Faso.

Syarikat penerbangan persendirian Sepanyol, Swiftair mengesahkan ia terputus hubungan dengan pesawat MD-83 yang dikendalikan Air Algerie, yang menurutnya membawa 110 penumpang dan enam anak kapal.

Syarikat tersebut dalam satu notis di laman webnya menyebut, pesawat tersebut berlepas dari Burkina Faso pada jam 0117 GMT (9.17pagi waktu Malaysia) dan sepatutnya mendarat di Algiers pada jam 0510 GMT (1.10petang waktu Malaysia) tetapi tidak kunjung tiba.

Seorang pegawai penerbangan Algeria berkata komunikasi terakhir antara pihaknya dengan pesawat Air Algerie membawa 116 orang dari Burkina Faso ke Algiers itu adalah pada jam 0155 GMT (9.55pagi waktu Malaysia) ketika ia terbang merentasi Gao, Mali.

Pihak berkuasa penerbangan di Burkina berkata mereka menyerahkan kawalan penerbangan itu kepada menara kawalan di Niamey, Niger, pada jam 1.38 pagi (9.38 pagi waktu Malaysia). Menurut mereka, komunikasi terakhir dengan pesawat itu sejurus selepas 4:30 pagi (11.30 pagi waktu Malaysia).

Pihak berkuasa Burkinabe menubuhkan unit krisis di lapangan terbang Ouagadougou untuk menyediakan maklumat kepada keluarga penumpang tersebut.

Seorang diplomat di Bamako, Mali berkata kawasan utara negara itu – dalam kawasan yang mungkin dilaluui pesawat tersebut – dilanda ribut pasir pada malam sebelumnya.

Issa Saly Maiga, ketua Agensi Penerbangan Awam Mali berkata pencarian sedang dijalankan untuk mengesan pesawat tersebut.

"Kita tidak tahu jika pesawat itu berada dalam wilayah Malu,” katanya kepada Reuters. “Pihak berkuasa penerbangan dikerahkan ke semua negara terlibat – Burkina Faso, Mali, Niger, Algeria dan juga Sepanyol."
 Ini Lawak Antarabangsa - Tentera Isreal Tembak Kaki Sendiri!
Posted on Wednesday, July 23 @ 21:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur





Media Israel melaporkan hampir 15 orang tentera Israel menembak kakinya sendiri dengan niat untuk dihantar ke hospital dan menerima rawatan serta tidak bagi mengelak dari terlibat dalam medan pertempuran.

Walaupun kita dengar pelbagai cerita tentang Yahudi laknatullah ini jangan kita terlalu bergembira kerana umat Islam Palestine setiap hari terkorban.

PRAY FOR PALESTINE

Thursday, 24 July 2014

3 FOTO ... SEORANG MAUT KEJADIAN KEBAKARAN BERHAMPIRAN MASJIDIL HARAM MAKKAH.



MAKKAH - Seorang maut dalam kebakaran yang terjadi di dalam kawasan yang digunakan sebagai stor menyimpan kayu dan perabot lama berhampiran dengan Masjidil Haram yang sekitar jam 7 pagi, khamis waktu tempatan.

Jurucakap Pertahanan Awam Mekah, Leftenan Kolenel Saleh Al-Elayyani berkata, tujuh pasukan bomba dan unit sokongan telah dihantar ke tapak nahas. Api dapat dikawal sebelum merebak.

Jurucakap itu juga berkata, mangsa ditemui mati di bawah runtuhan bumbung yang jatuh akibat kebakaran ini.

Difahamkan, kebakaran berlaku berdekatan dengan Masjidil Haram tetapi syukur kerana api sempat dikawal oleh bomba.

Mesti Baca!! Sungai Euphrates Sudah Hampir Kering Tanda Nyata Kiamat

Mesti Baca!! Sungai Euphrates Sudah Hampir Kering Tanda Nyata Kiamat

Mesti Baca!! Sungai Euphrates Sudah Hampir Kering Tanda Nyata Kiamat

Mesti Baca!! Sungai Euphrates Sudah Hampir Kering Tanda Nyata Kiamat | Sungai Euphrates di Syria hampir sepenuhnya kering.Gambar ini diambil 24/05/2014
Punca kering adalah Sebab Turki memotong air untuk Syria
Subhana Allah ini perkara yang luar biasa..Sungai Efrat kering adalah perkara yang amat menakutkan kita semua..Inilah Tanda kiamat yang semakin jelas YANG kita lihat..Ya ALLAH
Rasulullah SAW bersabda, Hari Kiamat tak akan terjadi sebelum Sungai Eufrat mengering dan menyingkapkan ‘gunung emas’ yang mendorong manusia berperang. 99 dari 100 orang akan tewas (dalam pertempuran), dan setiap dari mereka berkata, ‘Mungkin aku satu-satunya yang akan tetap hidup’. (HR Bukhari).
Mesti Baca Sungai Euphrates Sudah Hampir Kering Tanda Nyata Kiamat 2 Mesti Baca!! Sungai Euphrates Sudah Hampir Kering Tanda Nyata Kiamat
Dalam riwayat lainnya, Rasulullah bersabda, Sudah dekat suatu masa di mana Sungai Eufrat akan menjadi surut airnya, lalu tertampak perbendaharaan daripada emas, maka barang siapa yang hadir di situ janganlah ia mengambil sesuatu pun daripada harta itu. (HR Bukhari Muslim).
Imam Bukhari juga meriwayatkan hadis lainnya, Rasulullah SAW bersabda, Segera Sungai Eufrat akan memperlihatkan kekayaan (gunung) emas. Maka, siapa pun yang berada pada waktu itu tidak akan dapat mengambil apa pun darinya. Imam Abu Dawud juga meriwayatkan hadis yang sama.
Dalam hadis itu, Rasulullah pernah bersabda bahwa sungai yang mengalir di tiga negara besar, Turki, Suriah, dan Irak itu pada saatnya nanti akan menyingkapkan harta karun yang besar berupa gunung emas. Selain itu, dalam kitab Al-Burhan fi `Alamat al-Mahdi Akhir az-Zaman diungkapkan bahwa keringnya Sungai Eufrat merupakan saat datangnya al-Mahdi sebagai akhir zaman.

PERCAYA ATAU TIDAK... SEORANG UNIT KHAS PENINJAU AL-QASSAM MENYUSUP MASUK KE KEM ISRAEL DENGAN TANGAN KOSONG....

Written By canang on Khamis, 24 Julai 2014 | 7/24/2014 05:18:00 PTG

PERCAYA ATAU TIDAK... SEORANG UNIT KHAS PENINJAU AL-QASSAM MENYUSUP MASUK KE KEM ISRAEL DENGAN TANGAN KOSONG....
Briged Izzuddin al-Qassam yang telah diasaskan penubuhannya oleh Sheikh Ahmad Yassin.
Briged al-Qassam mereka Telah diktiraf daripada pimpinan kerajaan yang memerintah Semenanjung Gaza.
Tiada sesiapa yang tahu maklumat lanjut mengenai kekuatan sebenar briged ini tetapi akhirnya menjelaskan bahawa mereka mempunyai ahli battalion yang terlatih seramai kira-kira 25,000 orang di kalangan pemuda-pemuda diantara umur 18-30 tahun. Hakikatnya tindakan mereka melebihi dari kehebatan hero-hero katun dari cerita-cerita barat..
Dan briged ini juga mempunyai skuad wanita walau pun mereka tidak berada di barisan depan ketenteraan,namun tiada yang pasti dihadapan atau dibelakang, juga mereka juga sukar dikenali...
Juga tiada siapa yang tahu pusat latihan Briged al-Qassam ini. Amat sukar membezakannya berperang atau pon latihan, mungkinkah kedua-dua sekali...

Asal Usul Israel



Bumi Palestin dimuliakan sejarahnya oleh Nabi Ibrahim A.S. Bapa kepada para nabi selepasnya yang diiktiraf oleh semua penganut agama samawi. Nabi Muhammad S.A.W. dilahirkan daripada zuriatnya yang dihantar ke Makkah, yang dianugerah Allah kepada Ibrahim A.S. kerana jasa perjuangannya yang besar menentang syirik dan zalim oleh kuasa terbesar dunia di zamannya iaitu kerajaan Babylon yang diperintah oleh Raja Namrud.

Bumi Palestin adalah salah satu daripada tiga tanah suci bagi umat Islam, selepas Makkah yang dibuka oleh Ibrahim A.S. dan Madinah tempat Hijrah Rasulullah S.A.W. Palestin dimuliakan kerana ramainya para Rasul dilahirkan di situ dan berpijak di atasnya kaki para anbiya’ dan banyak darah para syuhada daripada kalangan Nabi dan ulama, kerana dibunuh oleh bangsa Yahudi dengan zalimnya, menyebabkan mereka dilaknat Allah sehingga hari Qiamat. Allah juga menjadikan kiblat pertama bagi umat Islam di bumi Palestin. Di sini juga tampat berakhirnya Isra’ dan bermulanya Mikraj Rasulullah S.A.W. ketika dijemput menjadi tetamu Allah. Maka yang layak memakmurkan Palastin ialah mereka yang beriman dan budiman.

Agama Islam mewajibkan penganutnya memegang amanah memelihara bumi Palestin dan tidak melarang penganut Yahudi dan Kristian melakukan ibadat mengikut agama mereka dan mengunjungi tempat suci mereka. Sejarah membuktika hanya pemimpin Islam sahaja dapat menunaikan amanah memakmurkan bumi Palestin dengan memberi hak yang adil kepada semua.

Kejayaan tentera Islam di zaman Khalifah Umar bin Al Khattab R.A. membebaskan Palestin daripada penjajahan Romawi disambut oleh Paderi besarnya dengan meminta Khalifah Umar datang menyaksikannya. Maka Khalifah Umar datang sehingga mengunjungi gereja besarnya, kemudian dimeteraikan perjanjian yang memberi hak yang adil kepada semua, kerana selama ini penjajah Romawi Byzantin yang beragama Kristian mazhab Ortodok, tidak melayani mereka yang tidak semazhab dengannya dan kerajaan Yahudi pula menzalimi mereka yang tidak seagama dengannya. Hal yang sama berlaku dalam era kelemahan kerajaan Islam, sehingga tentera salib menakluk Palestin. Keadaan menjadi baik semula, setelah Sultan Salahuddin Al Ayyubi daripada bangsa Kurdis dapat mengalahkan tentera Salib yang zalim dan membebaskan semula bumi Palastin. Lalu melayani semua pengunjungnya dengan adil.

Di zaman mutakhir, malapetaka menimpa bumi Palestin dengan memuncaknya keganasan, setelah Palestin dirampas dengan ganas oleh penjajah Barat yang menyimpan dendam terhadap Islam dan mengambil kesempatan daripada kelemahan umat Islam Arab yang memperkecilkan Islam dan membesarkan kebangsaan Arab sehingga melebihi Islam dan mengatasinya. Dalam pembahagian tanah air yang dijajah di kalangan penjajah barat, maka Palastin jatuh ke dalam bahagian penjajahan British. Perjanjian Balfore dimeteraikan di antara pemimpin Zionis Yahudi dangan Menteri Luar British, Lord Balfore bagi menyerahkan bumi Palastin kepada golongan Zionis untuk mendirikan negara kebangsaan Yahudi dinamakan Israel. Kalangan penganut mazhab Ortodok Yahudi menentangnya dan memberi amaran bahawa tindakan ini bercanggah dengan ajaran mereka dan boleh menguburkan bangsa Yahudi. Kalangan sekular yang memisahkan agama Yahudi daripada politik melakukan kesalahan besar ini, semata-mata menegakkan semangat kebangsaan dengan alasan sejarah bohong, bagi negara agung Israel yang pernah dipimpin oleh Nabi Sulaiman A.S. sehingga menakluk dunia.

Negara bernama Israel sebenarnya tidak wujud dalam peta dunia sejak Allah mencipta bumi. Negara ini diwujudkan secara haram oleh kuasa besar dunia selepas perang dunia kedua, bagi mengotakan perjanjian Balfore yang melibatkan British yang dibantu oleh zionis Yahudi, sejak perang dunia pertama lagi. Negara ini hukumnya haram mengikut hukum agama dan undang-undang antarabangsa ciptaan manusia. Ini kerana ia merampas daripada penduduk asalnya dan menghalau sebahagian besar daripada mereka. Negara kuasa besar dunia yang menjajah memejam mata bagi menghilangkan sifat perikemanusiaan mereka untuk melakukan jenayah bersejarah ini demi kepentingan mereka. Bahkan sebahagian pemimpin negara itu dibantu oleh wang dan media golongan zionis untuk berkuasa.

Dalam pertarungan politik dan ekonomi antarabangsa yang didalangi oleh kuasa besar dunia pula, menjadikan negara haram Israel rakan strategik untuk menjaga kepentingan mereka dirantau paling banyak membekalkan sumber tenaga kepada dunia, dan juga bertindak menjadi polis bagi pihak Barat terhadap dunia Islam.

Perkara ini ditambah lagi dengan sikap tidak saksama negara besar yang menghalalkan negara haram Israel memiliki senjata pemusnah yang diharamkan kerana tanpa perikemanusiaan. Israel sudah membinanya sejak tahun enam puluhan lagi dan menghalang dengan apa cara sahaja bagi melindungi jenayah kemanusiaan yang dilakukannya. Walaupun melalui badan antar bangsa yang paling besar dan berpengaruh, sehinggalah menggunakan kuasa veto paling zalim.

Bagi umat Islam sudah menjadi perkara wajib membebaskan Palestin sepenuhnya dan membela saudara mereka yang dizalimi, sehingga menjadi fardu ain kepada penduduk tempatan dan yang berjiran dan wajib mengikut kedudukan masing-masing di tempat yang jauh. Haram menerima kewujudan negara haram. Maka PAS yang berdasarkan Islam menolak penyelesaian wujud dua negara, satu untuk rakyat Palestin dan satu lagi bernama Israel untuk Yahudi Zionis. Bagi kami, hanya satu negara Palestin sahaja bagi penduduknya yang berhak.

Walau pun banyak kalangan negara Arab menerima penyelesaian secara mewujudkan dua negara, ketahuilah bahawa Palestin bukan hak orang Arab sahaja. Palestin adalah hak umat Islam seluruhnya. Kalangan penganut agama Yahudi yang kuat berpegang dengan agama Yahudi menolak wujudnya negara Israel dan menghukumnya dosa besar kerana tindakannya adalah menggali kubur untuk kaum Yahudi sendiri, yang disedari melakukan jenayah dosa besar, membasahi bumi Palastin dengan darah para anbiya dan ulama yang soleh.

Bagi Penganut Islam, bacalah firman Allah dalam beberapa surah. Di antaranya firman Allah:

61. Lalu ditimpahkanlah kepada mereka nista dan kehinaan, serta mereka mendapat kemurkaan dari Allah. hal itu (terjadi) karena mereka selalu mengingkari ayat-ayat Allah dan membunuh para nabi yang memang tidak dibenarkan. demikian itu (terjadi) karena mereka selalu berbuat durhaka dan melampaui batas.

(Surah Al Baqarah, ayat 61)


Firman Allah:

21. Sesungguhnya orang-orang yang engkar kepada ayat-ayat Allah dan membunuh para nabi yang memang tak dibenarkan dan membunuh orang-orang yang menyuruh manusia berbuat adil, maka gembirakanlah mereka, bahawa mereka akan menerima siksa yang pedih.
22. Mereka itu adalah orang-orang yang lenyap (pahala) amal-amalnya di dunia dan akhirat, dan mereka sekali-kali tidak memperoleh penolong.


(Surah Al Imran, ayat 21 hingga 22)

Bagi penganut Islam yang mendirikan solat lima waktu yang diwajibkan, memanjatkan doa pada tiap-tiap rakaat sembahyangnya supaya dijauhkan bersifat golongan yang dimurkai Allah, maksudnya seperti golongan Zionis Yahudi tersebut.

Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang,

Presiden PAS

Apabila Gaza tidak tunduk pada Tel Aviv

Salam jihad semua..
DOAKAN SEMOGA GAZA TIDAK TUNDUK PADA RAYUAN TEL AVIV, PBB ATAU LIGA ARAB…
Jelas sekarang Tel Aviv dan BN (Benjamin Netanyahu) khususnya dan zionis Israel umumnya takut dan bimbang dengan situasi sekarang. Situasi yg tak pernah terlintas di benak Israel zionis bahawa negara yang sebelum ini dikatakan paling kebal di rantau arab.. tapi hakikatnya kini ia hanya cerita dongeng apabila Hamas dengan sayap tenteranya Briged Izzudin Al Qassam telah membuktikan negara Israel bukanlah sebuah negara kebal..faktor dan fakta inilah membuatkan Israel takut dan mula berfikir utk mempertimbangkan cadangan Mesir untuk pelan damai Gaza-Israel… Israel.zionis, yahudi sekarang amat-amat takut.. malah US selaku kekasih Israel pun tak berani menghantar bantuan apabila Obama hanya sekadar mengecam Hamas tetapi tidak menawarkan sebarang bantuan ketenteraan…kerana dia tahu kekuatan Briged Al Qassam tak dapat digambarkan.. ini mmbuatkan Tel Aviv semakin stress dan kecut…bermula dengan kemunculan skuad komando elit amfibia Al Qassam yg menyerang pengkalan navy israel.. dan serangan roket ke lapangan terbang ben gurion..airport ini menjadi sasaran Hamas kerana di sini terdapat pengkalan tentera udara/airforce…semasa serangan pertama al qassam hanya mnggunakan roket M75..ini roket versi lama ciptaan Al Qassam..namun roket ini telah mmpu melumpuhkan airport BG ini..dan kita semua tahu roket M75 ini jarak sampainya dlm lingkungan 50-75 km..dan bila dilancarkn dr Gaza, ia hanya mmpu sampai ke bandar2 israel yg bersempadan dgn gaza…spt ashklon.
Gambar sekitar peperangan di gaza palestine 001
(Klik gambar di atas untuk melihat lebih banyak gambar)
Tapi sekarang Al Qassam telah melancarkn roket buatannya yg terbaru yg dinamakan R160 (Randisi 160..mengambil sempena nama bekas pimpinan Hamas, Dr. Randisi) yg mana roket ini mampu sampai malah telah menghujani bandar Haifa..iaitu sebuah bandar yg terletak paling utara Israel…namun mimpi buruk Israel tidak terhenti di situ..kerana dalam siri serangan roket yg seterusnya, al qassam telah menggunakn roket terbaru dan tercanggih yang dinamakan Jabari 80 atau J80..yg mana ditujukan ke ibukota tel aviv..ini menyebabkn siren kecemasan tel aviv berbunyi tanpa henti memaksa seluruh rakyat israel mencari tempat perlindungan..rakyat israel menjadi bingung dan tertanya2..apa dah jadi dgn penangkis roket iron dome kebanggaan mereka? Roket J80 bergerak dlm keadaan berayun dan tidak tetap, ini mnyebabkn iron dome israel gagal menangkis dan penganalisis tentera israel melalui saluran Ibrani melaporkan J80 mmg dihasilkn dgn teknology utk mengelak dari iron dome. Al qassam juga telah berjaya menjatuhkn 10 J80 ke Tel Aviv dan Beit Bam. Ada yg mengenai kem tentera zionis di Nablus. Ini telah memaksa Tel Aviv memohon maaf kpd rakyatnya kerana Iron Dome mereka tak dpt menghalang roket Al Qassam… Al Qassam telah melakukan sesuatu yg tak pernah dilakukan oleh mana-mana negara Arab sebelum ini.
Gambar sekitar peperangan di gaza palestine 006
Jika beberapa hari lepas kita semua umat Islam teruja dgn kehebatan briged al qassam melancarkan roket J80 yg sgt canggih dan hebat itu, kini (semalam) Al Qassam membuat kejutan terbaru dengan melancarkan pesawat tanpa pemandu (drone) ciptaan sendiri yang dinamakan ABABIL..pesawat kawalan jauh ini dilengkapi roket kecil dan kamera pengintip berresolusi tinggi..ini belum lagi saya menerangkn tentang skuad elit darat..yang mana kita tahu terdapat skuad sniper atau penembak tepat, skuad RPG yg menghancurkn kereta kebal, skuad penanam bom tepi jalan.. dan hacker sistem telekomunikasi…ini semua menjadikan Israel berada dalam mimpi ngeri..dan jurucakap al qassam mengalu-alukan serangan darat dari zionis..kerana al qassam tahu, tentera zionis bakal menggali kuburnya sendiri..pada hemat saya, israel akan berhenti mnyerang dan berusaha menjayakan pelan damai dengan Hamas atas alasan kemanusiaan dan keselamatan orang awam…malah Mesir memberi nasihat kepada Israel spy melakukan gencatan senjata sebelum Israel menjadi padang jarak padang terkukur…dan maklumat terkini Aqsa Syarif melalui laman FB rasminya melaporkan bahawa lapangan terbang Tel Aviv sesak dgn rkyat Israel yg mahu melarikan diri.
kereta kebal dimusnahkan pejuang al qassam
Dgn apa yg saya nyatakan, jelas Tel Aviv sgt takut sekarang hingga memaksa mereka berdamai dengan Hamas.. tetapi kita semua tahu, apabila melibatkan pihak ke tiga sama ada dari UN atau liga arab sendiri, pasti Palestine menjadi mangsa ketidakadilan atau resolusi berat sebelah..apa yang pasti mereka takut, mereka takut dan mereka takut..marilah kita sama-sam berdoa semoga Hamas tidak tunduk pada rayuan Israel atau mesir atau PBB sekalipn..teruskan menghentam bumi haram Israel…alang-alang menyeluk perkasam, biar sampai ke pangkal lengan..dan kita juga berharap sayap-sayap tentera pertubuhan lain di palestine akan bersama al qassam daalm memerangi yahudi laknatullah itu…Allahu akbar..bangkitlah Fatah dgn sayap tenteranya briged Martir al Aqsa, PRC dgn briged Nasir Salahudin, FLP dgn briged Abu Ali Mustapha, Jihad Islami dgn briged Al Quds dan briged-bridged lain yg sama-sama siap sedia untuk syahid mmpertahankn akidah dan bumi anbiya ini…
Takbirrr
Allahu akbar
#HidupMuliaAtauMatiSyahid
Jazakumullahi khoiran kathira
Katakan kpd israel..KAMU BERPERANG UNTUK HIDUP, KAMI BERPERANG UNTUK MATI..
ALLAHU AKBAR.. [truncated by WhatsApp]

Thursday, 24 July 2014

INILAH WAJAH AHLI PARLIMEN BRITAIN YANG BERANI SECARA TERANG SERANG ISRAEL KERANA MENYERANG GAZA.



LONDON - UNITED KINGDOM. Ahli Parlimen Britain, David Ward, kelmarin dengan lantang mengutuk Israel menerusi akaun Twitter miliknya.

Anggota parti Liberal Demokrat itu menghantar tweet 'Persoalan utama adalah, jika saya tinggal di Gaza adakah saya akan membedil roket ke Israel? mungkin ya'.

Susulan daripada tindakan tersebut, banyak pihak menggesa pemimpin parti terbabit, Timbalan Perdana Menteri, Nick Clegg supaya menggantung keanggotaan beliau.

Difahamkan, Ward pernah digantung tugas selepas beliau membuat kenyataan mengecam penindasan Israel terhadap penduduk Palestin pada tahun lalu.

Sementara itu, Setiausaha Negara Amerika Syarikat (AS), John Kerry yang sebelum ini pernah dilabel sebagai anti-Yahudi dilihat sekali lagi mengkritik Israel menerusi sebuah wawancara televisyen, Ahad lalu.

Perbualan beliau bersama pegawai Jabatan Negara AS, Jonathan Finer berkaitan jumlah kematian tentera Israel di Gaza itu didengar secara tidak sengaja sebelum mereka muncul dalam program talk show, Fox News Sunday.

"Ia jelas sebagai satu amaran kepada tentera rejim Zionis. Saya berharap mereka tidak menganggap ia sebagai 'jemputan' untuk meneruskan lagi operasi tersebut," katanya yang turut melahirkan rasa kecewa selepas angka korban akibat kekejaman Israel semakin meningkat setiap hari, laporan dipetik dari Al-Arabiya.

Tiada ulasan: