Sabtu, 12 Julai 2014

BIAR BETUL....TAK BOLEH SOROK

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sazali Ismail added 5 new photos — with Azhar Ibrahim Cikgu At.
Inilah rupa pejuang melayu umno...

Friday, 11 July 2014

EDISI JANGAN KETAWA KUAT SANGAT SEBAB BULAN PUASA ...SELURUH AHLI PEMUDA UMNO MALAYSIA HANYA SEKADAR SANGGUP KORBAN SYAWAL BUKAN NYAWA ISU ISRAEL SERANG TEBING GAZA.



Pemuda UMNO bersama wakil beberapa NGO bertindak membakar bendera Israel bagi membantah kempen ketenteraan rejim Zionis ke atas Tebing Gaza yang sedang berlangsung sekarang ini.

Tindakan itu yang diketuai Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun (bercakap dengan pembesar suara) dilakukan pada satu himpunan sekitar jam 2.45 petang ini di hadapan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC). 

Ketua penerangan Pemuda Umno, Arman Azha Abu Hanifah mendakwa himpunan itu disertai kira-kira 200 orang dan ia dibuat untuk menyatakan kemarahan Malaysia kepada "tindakan tidak berperikemanusiaan" Zionis.

“Kita mengecam kekejaman rejim Zionis, kita buat demonstrasi ni supaya Amerika syarikat beri tekanan kepada Israel supaya menghentikan serangan mereka ke atas Palestin dan juga negara Islam dalam dunia ini,” katanya kepada Malaysiakini.

Menurutnya, mereka tidak gentar dan bersedia dikerahkan ke Palestin bagi menyalurkan bantuan makanan dan ubat-ubatan kepada mangsa kempen tersebut.

“Andai dibenarkan pergi, kita akan bersedia tak kiralah dalam bulan Ramadan atau hari raya nanti, kita akan pergi,” katanya.

Arman juga memaklumkan satu memorandum membantah kekejaman Israel akan dihantar kepada kedutaan Amerika Syarikat di Kuala Lumpur, pada minggu hadapan.

PUNYALAH BANGSAT BIN BRENGSEK PEMUDA UMNO MALAYSIA NI .. CAKAP BUKAN MAI BESAR BERDEGAR-DEGAR SANGGUP MATI BERLUMURAN DARAH PERTAHANKAN ISLAM .. BILA TEBING GAZA DISERANG SEKADAR SANGGUP BERKORBAN DARI MERAYAKAN HARI SYAWAL SAHAJA .. SEKADAR SANGGUP HANTAR UBAT-UBATAN DAN MAKANAN.

PALING HINA DAN MELUCUKANKAN IALAH BUAT DEMO PUN SETAKAT BERANI DEPAN PINTU PWTC .. NAK BERDEMO BAKAR BENDERA ISRAEL MENUJU KE KEDUTAAN BESAR AMERIKA LANGSUNG KECUT PERUT.

INILAH DINAMAKAN LAGI TERUK DARI JAGUH KAMPONG .. INI JAGUH RUMAH SENDIRI JER.


SEBAB ITU AMARAN YANG DIHAMBURKAN DARI MULUT PARA PEMIMPIN UMNO INI MASUK TELINGA KANAN KELUAR TELINGA KIRI DAN TERUS CAMPAKKAN KEDALAM TONG SAMPAH!!!!
Lakonan puak Umno......
mcam x percaya je..
kt PWTC tu..
LikeLike · ·

EDISI PEMUDA UMNO MENYALAK TIDAK SERUPA BIKIN DAN BIKIN LAGI TIDAK SERUPA MENYALAK!!!



Pemuda Umno bersama wakil beberapa NGO bertindak membakar bendera Israel sebagai membantah kempen ketenteraan rejim Zionis ke atas Tebing Gaza yang sedang berlangsung sekarang ini.

Tindakan itu yang diketuai Naib Ketua Pemuda Umno, Khairul Azwan Harun (bercakap dengan pembesar suara) dilakukan pada satu himpunan sekitar jam 2.45 petang ini di hadapan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

Amalan pelik orang Arab

Arab
Kerap kali kita melihat gambar-gambar di laman sosial yang menunjukkan pak Arab dengan sedulang besar makanan sedap. Ingatkan gambar seperti itu hanya bertujuan untuk ‘bergambar’, rupanya tidak. Ia sememangnya amalan orang kaya Arab. Di bawah, saudara Saiful Nang mendedahkan amalan ‘pelik’ tersebut:
Pernah saya tuliskan sebelum ini semasa saya mengerjakan haji tahun lalu. Budaya pelik orang Arab tempatan (Saudi) yang saya pasti bukan ajaran Islam.
Mereka akan makan dengan banyak tetapi tidak boleh melicinkan talam mereka. 2/3 biasanya AKAN DIBUANG sebagai tanda tuan rumah pemurah dan menjamu lebih dari cukup. Pernah hampir habis talam dijamu dengan muka agak bengis mereka tuangkan selonggok lagi nasi mandy. Rupanya…ia bukan untuk dihabiskan sebaliknya untuk dibuang. Licin bermakna satu penghinaan kepada tuan rumah.



Sampai hari ini saya masih terkilan perkara itu berlaku secara budaya menyeluruh dan tidak jauh dari mereka adalah gelandangan yang mengutip sisa buangan makanan mereka di tong sampah.
Anda boleh pilih untuk tidak percaya saya tapi ini hanya pengalaman saya dan ia bukan sekali tetapi setiap kali. Disahkan juga oleh rakan-rakan Saudi saya sendiri. Nauzubillah.
Gambar ini sekadar hiasan tetapi percayalah dari Arab kaya sampai Arab yang tak kaya pun membudayakan pembaziran yang sama.
Mereka bangga nabi diutus pada kaum mereka tetapi mereka tidak sedar jika nabi saw membawa hudan Al-quran mampu membaiki akhlak manusia yang terburuk atas mukabumi ini, pastinya Al-Quran dengan mudah mampu membentuk bangsa yang lain, lapor My Media Hub.3:11PM - 11 Jul 2014

'Biarkan LGBT berleluasa umpama iktirafnya'

Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) berkata tindakan membiarkan golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) berleluasa adalah sama seperti mengiktiraf "kumpulan songsang" itu.

Pengerusi Majlis Ulama ISMA, Dr Aznan Hasan berkata walaupun Islam tidak mendiskriminasikan sesiapa berdasarkan jantina - agama itu bagaimanapun tetap tidak mengakui LGBT sebagai orientasi seks yang diterima.

“Menerima bahawa mereka yang melakukan LGBT sepatutnya dibiarkan tanpa sebarang tindakan, adalah umpama mengiktiraf kehendak seksual mereka yang menyeleweng ini,” katanya seperti dilapor ISMAweb semalam.

Aznan mengulas kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Undang-undang dan Dasar, Majlis Konsultasi Perpaduan Negara (MKPN), Datuk Dr Mujahid Yusof dalam wawancara bersama Malaysiakini.

Dr Mujahid yang juga ahli jawatankuasa PAS Pusat dalam wawancara itu menegaskan bahawa beliau tidak mengiktiraf golongan LGBT namun menolak sebarang diskriminasi dari segi kerjaya terhadap mereka.

Tidak bersetuju dengan kenyataan itu, Aznan berkata golongan LGBT terlibat dalam "seks yang menyeleweng" dan mereka adalah "golongan yang dimurkai Allah dan hukumannya amat berat, di dunia dan akhirat".

“Apabila telah sabit seseorang itu melakukan LGBT, maka si pelaku sepatutnya melalui proses kehakiman yang sepatutnya, bukan kerana diskriminasi, tetapi kerana melakukan perbuatan tersebut.

“Si pelaku tidak sepatutnya dibiarkan sahaja, setelah melakukan perbuatan jenayah tersebut,” katanya lagi.

Aznan kemudian menyeru Dr Mujahid yang juga MP Parit Buntar agar merujuk perkara itu kepada ilmuan agama agar "tidak mengelirukan umat yang lain".

Polis Buru Cybertrooper UMNO Bernama Padi Jantn Kerana Ugut MB Kedah


Facebook Mukhriz Mahathir Fan Club telah menyatakan bahawa empat laporan polis telah dibuat keatas keatas nama 'Padi jantn' atau Mohamad Taufik B. Ali di balai polis sekitar negeri Kedah.

Laporan polis dibuat atas ugutan tembak dan bunuh terhadap Menteri Besar Kedah dan Ketua Setiausaha Sulit Sultan Kedah.

Pihak polis memandang serius perkara ini dan telah membuat serbuan dirumahnya pada pukul 10 malam tadi. Tetapi suspek tiada dirumah dan dipercayai telah melarikan diri.

Bila melarikan diri, kes ini akan lebih teruk. Nasihat kami pada si Padi jantn, serah diri dan selesaikan kes ni, sebelum ianya menjadi besar dan berat,
menurut Facebook berkenaan.

Padi Jantn dikenali sebagai salah seorang cybertrooper UMNO.

Antara komen melampau dikesan dilakukan Padi Jantn pada gambar Mukhriz dan Syed Unan ialah 'jika ada sesiapa yang sanggup bagi aku pistol dan peluru nescaya aku akan tembak mampus dua makhluk ini dulu sebelum tembak Sonny Ho si kafir harbi'.

Satu lagi komen Padi Jantn yang berunsur ugutan berbunyi 'dengan puak ini bukan boleh cakap dengan Facebook bro! Kena cakap dengan peluru. Sama la juga dengan Zionis dan Yahudi dalam UMNO ni, kena cakap dengan peluru or anak panah ja'.

Akhbar UMNO, Utusan Online melaporkan, Polis digesa mengambil tindakan terhadap pemilik akaun laman sosial Facebook, Padi Jantn yang mengugut untuk menembak Menteri Besar, Datuk Seri Mukhriz Tun Dr. Mahathir dan Setiausaha Sulit Sultan Kedah, Datuk Syed Unan Mashri Syed Abdullah.

Pengerusi Jawatankuasa Agama, Pelancongan dan Tenaga Manusia negeri, Datuk Mohd. Rawi Abdul Hamid berkata, satu laporan polis telah dibuat atas faktor keselamatan Menteri Besar dan Setiausaha Sulit Sultan Kedah.

"Saya menyedari mengenai komen tersebut apabila selesai menunaikan solat Jumaat hari ini dan saya minta pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan orang awam yang menyayangi Menteri Besar agar melaporkan kepada polis.

"Kita menggesa agar siasatan segera diambil oleh pihak polis bagi menahan individu yang menggunakan nama Padi Jantn ini bagi memberi pengajaran kepada orang ramai supaya lebih menjaga adab ketika menggunakan laman sosial," katanya.

Menurut Mohd. Rawi, beliau terkilan kerana banyak individu yang bersikap tidak matang dan melampau semasa menggunakan laman sosial sehingga sanggup membuat kenyataan menembak pemimpin negeri seperti Mukhriz.

"Pihak polis tidak wajar membiarkan individu seperti Padi Jantn ini tanpa dikenakan hukuman yang sewajarnya.

"Di dalam fikirannya telah wujud sesuatu yang bersifat jenayah dan tidak mustahil ancaman seperti ini akan terus dilakukan jika dia tidak ditahan," jelasnya.

Tiada ulasan: