Ahad, 2 Disember 2012

NAK NAIK LAGI

Guan Eng mahu Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang minta maaf
SYAJARATULHUDA MOHAMAD ROSLI
1 Disember 2012
Lim Guan Eng
Lim Guan Eng
GEORGETOWN - Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Shaik Hussein Mydin diminta meminta maaf dan menarik semula kenyataan didakwa berbaur fitnah dilemparkan terhadap Ketua Menteri, Lim Guan Eng Oktober lalu berhubung isu Taman Manggis.

Guan Eng yang diwakili peguamnya, Jagdeep Singh Deo berkata, Shaik diminta berbuat demikian apabila didapati mengeluarkan kenyataan yang mengatakan Ketua Menteri ada menerima rasuah daripada Kuala Lumpur International Dental Centre (KLIDC).


Kenyataan itu dibuat pada satu sidang media 5 Oktober lalu.


Merujuk kepada laporan dikeluarkan sebuah portal, katanya, Shaik Hussein didapati dengan sengaja mengeluarkan kenyataan tidak benar, berbaur fitnah dan berniat jahat dengan menuduh Ketua Menteri menerima suapan daripada KLIDC berhubung penjualan tanah Taman Manggis.


"Kenyataan di dalam artikel itu didapati tidak benar sama sekali tuduhan yang dilemparkan terhadap Ketua Menteri berikutan apa yang dikatakan (menerima rasuah) langsung tidak berlaku," katanya pada sidang media hari ini.


Menurutnya, pihaknya sudah menghantar sepucuk surat berdaftar bagi meminta Shaik berbuat demikian dalam tempoh tujuh hari.


"Surat bertarikh 30 November itu (semalam) sudah dihantar kepadanya semalam dan meminta supaya beliau menarik semula kenyataan fitnahnya dan meminta maaf secara terbuka.


"Kita beri beliau tempoh seminggu dari tarikh beliau terima surat itu, jika beliau gagal melaksanakan apa yang diminta, tindakan undang-undang akan diambil terhadap beliau," katanya.


Jagdeep berkata, pihaknya juga menuntut permohonan maaf itu dibuat secara terbuka pada satu sidang media khas bagi membolehkannya disiarkan oleh semua media.


"Shaik diminta supaya menarik balik kenyataannya serta meminta maaf secara terbuka bagi membersihkan nama Ketua Menteri di dalam satu sidang media. Ini bertujuan agar ia dapat disiarkan oleh semua media termasuk media elektronik dan portal.


"Kita akan tunggu reaksi beliau setelah menerima surat itu kelak," katanya.


Shaik didakwa membuat kenyataan dengan mengatakan Guan Eng ada menerima suapan daripada KLIDC bagi membolehkan KLIDC memenangi tender bagi membina sebuah hospital di tapak di Taman Manggis.


Isu Taman Manggis hangat diperkatakan sebelum ini apabila Barisan Nasional meminta daripada Kerajaan Negeri untuk membeli tapak itu bagi membina rumah orang miskin yang mana KLIDC juga dikatakan mahu tanah itu untuk dibina  sebuah hospital swasta.

Persatuan mahu tambang bas dinaik 30 peratus

1 Disember 2012
KUALA LUMPUR - Persatuan Pengusaha Bas Seluruh Malaysia (PMBOA) bersetuju dengan saranan syarikat-syarikat bas agar kerajaan menaikkan tambang bas sebanyak 30 peratus untuk mengelak syarikat terbabit mengalami kerugian sehingga terpaksa menamatkan operasi mereka.

Presiden PMBOA, Datuk Mohamad Ashfar Ali berkata, cadangan yang dikemukakan Pengarah Urusan Konsortium Transnasional Sdn Bhd Datuk Seri Mohd Nadzmi Salleh mempunyai asas yang kukuh kerana realitinya pengusaha bas menanggung kos yang

tinggi dalam operasi perkhidmatan bas yang membabitkan penyelengaraan, kos tayar, tol, casis dan gaji pemandu.

Beliau mengulas kenyataan Mohd Nadzmi yang mencadangkan kerajaan untuk mengkaji semula struktur tambang bas sebanyak 30 peratus ekoran kos penyelenggaraan dan harian bas yang semakin meningkat sekarang.

Mohamad Ashfar berkata, PMBOA telah pun menghantar satu memorandum yang mengandungi 15 cadangan pada 30 Julai lepas kepada Kementerian Kewangan untuk perhatian Perdana Menteri dan Menteri Kewangan Datuk Seri Najib Tun Razak.


"Kami antara lain mencadangkan supaya kerajaan memperkenalkan polisi pengangkutan awam darat nasional dan menaikkan tambang bas sebanyak 30 peratus ekoran kos operasi bas yang semakin meningkat sekarang," katanya kepada Bernama di sini.

 Cadangan berkenaan bertujuan membantu pengusaha bas ekspres dan henti-henti di negara ini daripada mengalami kerugian serta memastikan kebajikan pekerja terpelihara, kata Mohamad Ashfar.

Beliau berkata, memorandum itu turut dihantar kepada Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) pada tarikh yang sama tetapi sehingga hari ini, PMBOA masih belum menerima sebarang maklum balas dari pihak terbabit.


Menurutnya, kali terakhir kerajaan menaikkan tambang bas ialah pada 2008 dan sejak itu industri bas terpaksa berdepan dengan peningkatan kos termasuk penyelengaraan, kos tayar, tol, casis dan gaji pemandu.

Cadangan lain yang dibangkitkan PMBOA dalam memorandum itu ialah melanjutkan jangka hayat perkhidmatan bas ekspres selama 10 tahun, dan 15 tahun bagi bas henti-henti, selain membekukan pengeluaran permit kepada pengusaha baharu untuk tempoh tiga tahun, katanya.
Setiausaha Agung Kesatuan Pekerja-pekerja Pengangkutan Semenanjung Malaysia (TWU) Tan Sri Zainal Rampak pula berkata, beliau menyokong cadangan PMBOA itu dan meminta kerajaan mempertimbang pengecualian cukai untuk pembelian alat-alat ganti bas dan pembelian bas baru kerana buat masa ini kos-kos berkenaan adalah tinggi dan ia membebankan pengusaha bas.

"Sekiranya tiada pengecualian cukai atau insentif lain disediakan kerajaan, agak sukar syarikat-syarikat bas untuk bertahan dan menanggung kos harian tinggi berbanding hasil keuntungan yang rendah akibat kekurangan penumpang," katanya.


Setiausaha Agung Gabungan Persatuan Pengguna Malaysia (Fomca) Muhammad Shaani Abdullah berkata, jika kerajaan bersetuju untuk menaikkan tambang bas, Fomca berharap pengguna tidak menjadi mangsa keadaan dan terpaksa membayar tambang bas terlalu tinggi.


"Perkhidmatan bas di seluruh negara masih di tahap yang tidak memuaskan maka semua pihak perlu menyelesaikan masalah ini," katanya.


Beliau bersetuju dengan cadangan untuk menaikkan tambang bas bagi menampung inflasi dan kenaikan kos tetapi ia harus dilakukan secara berhemah.


"Pengguna juga mempunyai hak untuk mendapat perkhidmatan bas yang baik kerana antara aduan pengguna yang diterima Fomca adalah sikap pemandu bas yang kasar terhadap penumpang, tiada kemudahan untuk golongan kelainan upaya (OKU), dan perkhidmatan bas yang tidak mengikut jadual," kata Muhammad Shaani. - Bernama

Pakatan: Ucapan dasar AGM petanda Umno tak yakin hadapi PRU
RUZY ADILA IDRIS
1 Disember 2012
Mustafa Ali
Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali
SHAH ALAM – Mesej ucapan dasar Perhimpunan Agung Umno mencerminkan Umno masih tidak cukup yakin untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tetapi terpaksa mengharungi juga kerana masa yang  tinggal sangat terhad, kata komponen Pakatan Rakyat (PR).

Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali berkata, berdasarkan laporan daripada rangkaian-rangkaian Pas dalam Umno sendiri mengakui bahawa di peringkat akar umbi Umno, parti itu belum bersedia.


“Pas pun ada ‘networking’ dalam Umno, sama seperti mereka juga yang ada ‘networking’ dalam Pas yang memberikan laporan-laporan semasa.


“Kita tahu apa yang mereka lakukan dan hadapi ketika ini….. mereka tidak yakin, tetapi terpaksa hadapi juga,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online, hari ini.


Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai beberapa ucapan dasar dan mesej oleh Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak dan timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin serta sayap parti itu yang bersedia melancarkan serangan bagi menghadapi PRU13 nanti.


Katanya, walaupun Najib cuba membakar semangat ahli-ahli Umno ketika ini dengan ucapan-ucapan dasar beliau itu, tetapi bagi Mustafa perkara itu sudah terlewat.


Tambah Mustafa, mesej-mesej yang disampaikan itu sekadar taktik Umno untuk menarik perhatian pengundi di kala pilihan raya yang hampir tiba.


“Umno terpaksa menggunakan pelbagai cara untuk menarik perhatian ramai. Sesiapa pun boleh cakap kuat, sama ada dalam muktamar ataupun perhimpunan seperti Perhimpunan Agung Umno.


“Tetapi ucapan bukan ukuran untuk menentukan keputusannya, sebaliknya persiapan di peringkat akar umbi itulah yang bakal memberikan segala perkara yang sebenar-benarnya,” jelas beliau lagi.


Mengulas perkara sama Ketua Penerangan PKR, Dr Muhammad Nur Manuty pula meyifatkan pada ketika ini tidak ada perkara yang boleh menjejaskan partinya ataupun Pakatan Rakyat (PR) dalam mengahadapi PRU13.


Malah katanya, ucapan-ucapan yang disampaikan pada Perhimpunan Agung Umno langsung tidak melambangkan ciri-ciri sebagai seorang negarawan.


“Sebagai seorang negarawan, Najib tidak wajar mengancam rakyat dengan ketakutan bahawa negara akan muflis jika ditadbir oleh PR dan seolah-olah hanya Umno layak mentadbir negara.


“Beliau (Najib) mahu rakyat menyokong Umno dan Barisan Nasioanal (BN) untuk menyelamatkan negara. Yang sebenarnya, beliau mahu menyelamatkan parti itu dari terus terkubur,” katanya lagi.


Muhammad menambah, Umno dan BN kini berada di penghujung jalan dan telah ditolak oleh rakyat.


Katanya lagi, ucapan-capan dan mesej-mesej yang disampaikan pada Perhimpunan Agung Umno kali ini adalah ucapan-ucapan lama yang disajikan semula untuk menimbulkan kembali semangat ahli-ahli Umno yang sudah kehilangan semangat.


“Sepatutnya ucapan-ucapan yang dilontarkan lebih bertanggungjawab termasuk untuk memastikan negara tidak terjerumus ke tahap bangkrupan dan membentangkan bagaimana cara untuk memacu ekonomi negara yang sudah terkebelakangan berbanding Indonesia dan Filipina.

“Tetapi jika lakukan itu juga sudah tidak guna…. sudah terlewat kerana rakyat sudah membuat keputusan, cuma menunggu pilihan raya sahaja,” katanya lagi.

Doa Pas tidak ikut kaedah Islam, kata Fathul Bari

1 Disember 2012
Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Malaysia Fathul Bari Mat Jahya. -Foto Bernama
Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Malaysia Fathul Bari Mat Jahya. -Foto Bernama
KUALA LUMPUR - Cara yang dipraktikkan Pas ketika mendoakan kehancuran Umno adalah tidak mengikut kaedah Islam seperti yang dilakukan Nabi Muhammad s.a.w kata Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Malaysia Fathul Bari Mat Jahya.

Beliau berkata dalam doa itu, Pas tidak menjelaskan secara spesifik bentuk kezaliman yang dimaksudkan, seolah-olah menuduh seluruh anggota Umno berlaku zalim.

Ketika membahaskan usul agama dan pendidikan di Perhimpunan Agung Umno 2012 hari ini, beliau menceritakan kisah nabi Muhammad s.a.w yang mendoakan supaya ALLAH melaknat pihak yang menipu baginda semasa meminta nabi mengutuskan 70 pakar al-Quran untuk memenuhi beberapa kabilah, namun dibunuh di pertengahan jalan.

"Nabi doakan laknat ke atas mereka dalam setiap solat nabi selama sebulan, doa dalam qunut nazilah. Kemudian, Allah turunkan ayat menegur perbuatan nabi, dan nabi hentikan perbuatan itu.

"Doa nabi khusus kepada orang yang melakukan kezaliman itu, nabi sebut nama
satu persatu. Persoalan sekarang doa yang dibaca Pas disebut perkataan umum,
iaitu Umno," katanya.

"Adakah kita semua di sini menzalimi mereka? Adakah kita semua di sini menghancurkan mereka? Adakah kita semua di sini rasuah?," katanya disambut laungan "tidak!" oleh perwakilan Umno.

Fathul Bari berkata doa oleh Nik Razi Nik Mat, adik kepada Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat baru-baru ini menggunakan kaedah yang salah dan tidak memenuhi kriteria doa orang yang dizalimi.

Mengikut kaedah Islam, doa itu perlu dirujuk kepada satu pihak secara spesifik bersama bukti, perlu diletak perkataan 'sekiranya' jika tidak pasti dan perlu ada pernyataan memaafkan kepada pihak yang dirujuk, katanya.

Anak bekas mufti Perlis itu kemudiannya mengemukakan lima cadangan untuk berdepan dengan fitnah pembangkang, iaitu menyemarakkan budaya ilmu, mengamalkan politik kasih sayang, mengambil perkara baik yang diucapkan seseorang, mentaati pemimpin dan sepakat menolak budaya fitnah.

Memetik ucapan dasar Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak yang secara terbuka memohon maaf kepada rakyat, Fathul Bari berkata pernyataan ikhlas itu merupakan contoh terbaik seorang pemimpin kerana sikap mohon maaf dan memaafkan adalah satu daripada bukti politik kasih sayang.

Menyentuh dakwaan Nik Abdul Aziz bahawa Umno murtad, beliau berkata kenyataan itu merupakan satu tuduhan yang sangat berat yang perlu difahami secara bijak kerana menteri besar Kelantan itu tidak membuat pernyataan secara langsung, sebaliknya menggunakan kaedah ilmu mantiq.

"Kita kena hati-hati. Ini kenyataan bijak sebab beliau tidak menyebut secara langsung Umno itu murtad. Ini ilmu mantiq, ada mukadimah dan natijah.

"Dia kata perlekeh Islam murtad dan dia kata Umno perlekeh Islam tanpa menyebut natijah sedangkan ia sangat jelas. Dia hukum Umno murtad," katanya yang turut menayangkan video doa Pas dan kenyataan Nik Abdul Aziz itu.  - Bernama



  • Mona Fendi · Top Commenter · 55 years old
    ni lah manusia yg bangang dlm umno yg ngaku ulama....adakah dgn melakukan penyelewengan, rasuah dn ketidakadilan boleh dimaafkan...bolehkah rakyat mlysia maafkan kak ijat anak beranak yg rembat 250juta duit lembu yg spatutu ny diberikan pd rakyat miskin, rasuah yg dilakukan kir toyo dn pemimpin yg lain...ulamak terompah ni cube memperbodohkan rakyat mlysia dgn meminta rakyat mlysia memaafkan pemimpin umno yg melakukan rasuah...mohon maaf adala amalan mulia tp biar bertempat...lingkup negara kalu ada yg anggap spesis ni ulamak

    • IMerc Perfume · Top Commenter · Works at Bussiness man
      Mona ne hidup lagi upanya..setuju dengan mona..ini ular dalam semak

    • Razman Rashid · Top Commenter
      org yg dh meninggal mu bleh bg komen. ke mona lain ni? haha...org dh mati pun bencikan umno...

      Mula2 ingat nak cuba2 saja, tapi bila tengok duit masuk hari2 USD25, rasa syok la pulak. Join je terus dh dpt USD4.
      Daftar FREE dulu disini:
      http://www.simplebisnes.com/wangmasuk

    • Alza Klate · Top Commenter · Manchester United
      MONA FENDI SONGSANG ADA LG

    • Isu Rakyat · Top Commenter · Berubah Untuk Masa Depan
      agama dipermainkan xkemana ianya mengundang kebencian antara satu sama lain melayu jgk jd bodoh terhina dubuumi sendiri krn mahukan kuasa n kepentingn sanggup lacurkan agama utk memnuhi kehendak nafsu serakah mereka......agama xbersalah perangai manusia yg bersalah salah gunakan agama mencari jln kehancurn sesama sendiri.....

  • Topeng Perak Unmasked I · · Freelance Photographer at Photojournalism · 343 subscribers
    Ya Allah Ya Tuhan Ku... Kau hancurkan & laknatkanlah UMNO. Amin...

    • Demi Rakyat · · Top Commenter · Works at Demi Rakyat · 5,192 subscribers
      Dah ler tak bayar royalti, eksport pulak bekalan ke Israel Laknatullah, tak zalim pada umat Islam ke? Baru rakyat faham selama ni yg teraniaya adalah umNO & Israel! Bukannya kerajaan kelantan dan umat Islam Palestine! Kalau lembu tu memang lembulah selama2 nya!!

    • Oto Makuto · Top Commenter
      Demi Rakyat buktikan pas boleh tidak guna lampu Phillip,Nokia,nestle(maggi,Milo,nestum dll) ada lg coke Dan Mac Donald pun brand Israel..Tesco pun sama... Em... Ke ko ketinggalan pasal usaha umno palestin dapat mandat negara... nak mengharap pas doa pun pasal umno tp doa pasal palestin hampeh...

    • Alza Klate · Top Commenter · Manchester United
      DEMI RAKYAT ,KUNO,HIHIIIII.. AMBIK KO MU LAA LEMBU HOK SONGSANG AKIDAH TU YA

    • Putera Islam · Top Commenter · Malacca High Scholl
      OM... macm mana yg tolak sebahgian AlQuran? nak letak iman kat mana?

  • Mohd Jihad · Top Commenter
    Ust Fahul Bari memang terbaek.. Pemimpin pelapis yg mempunyai karisma.. Menggunakan hujah Quran n hadis.. Aset yg terpenting dlm perjuangan menegakkan Islam di Kepulauan Nusantara

    • Norleli Abu Anas · Top Commenter · London, United Kingdom
      memang betul, ustaz fathul bersama para ilmuan agama muda, berhujjah dengan menggunakan nas aquran dan hadith yang sohih dan berjuang mengikut jalan solufi yang lurus, adalah merupakan rahmat dari ALLAH YANG ESA. ALHAMDULILLAH

    • Matchformuslim Ikhlas · Top Commenter · Universiti Malaya
      PERSOALAN SAYA, BERAPA BANYAK NASIHAT UFB INI TELAH DITERIMA PAKAI OLEH PIMPINAN DAN AHLI UMNO? JANGAN JADIKAN DALIL UNTUK KUATKAN HUJAH BERCAKAP TAPI BUKAN UNTUK TINDAKAN, CONTOH DALAM PENTADBIRAN NEGARA DAN UMMAH.

    • Abe Piea · Top Commenter
      Amalan puak sekular kapitalis; sanggup berlakon (auta/menunjuk2) dengan pelbagai kostium, prob dan perwatakan Islam (lakonan para 'ustaz/ulama' upahan) secara bermusim utk menghambat dan memenangi hati masyarakat (pengundi).

      Meraung2, melalak2, melolong2, merenget2... (suasana lucu/meloyakan)
      Perhatikan tersirat disebalik situasi 'drama' tu. Sunnahtullah.. Allah yg cipta pentas tu untuk ditonton, disaksikan dan dijadikan iktibar... waullahualam...

      AWAS! Fitnah merupaka talian hayat terakhir umNGOK (gerombolan Dajjal Pendusta). A.B.U.BeeNd!

  • Tolakumno Tolakbn · Top Commenter · University of Oxford
    beliau tahu umno mengamalkan kezaliman dan rasuah sebab tu beliau kata "adakah semua'' maksudnya ada juga yg baik la dalam umno tapi ramai lagi yg rasuah..oohhh ulama umno...masih berselindung disebalik pantat lembu ..oohhh tidak..kasian beliau ni..mempertahankan walaupun org agama dalam umno tiada peranan apapun..nk saya bagi contoh ker,,,ndak payahlah kamurang cari jawapan sendirlah..ni kali la

    • Hijau Bersih · 44 years old
      Ckp la ape saje,tpi yg nyata semuanye ade dlm umno-bn ni,sgala kemungkaran ade pd pemimpin2 mereka, perompak,pembunuh,perogol dan mcm2 lgi lah...eee...malunye aku dpt pemimpin mcm ni....

    • Oto Makuto · Top Commenter
      ikhwanul muslimin tu Islam apa Dan lantik Mohamed morsi sekarang rakyat pulak nak gulingkan dia yg dituduh nak jd hosni Mubarak... Sampai sekarang tidak mmaju islamnya... O... Ulama pas yg berkaliber sahaja layak Dan faham hukum hakam doa cara Islam Dan ulama pas teragung aje yg boleh guna cakap bicara cara tentang Islam dgn betul... Bukan begitu...

  • Haji Mohd Yusof Muda · Top Commenter
    Walaupun perjuangan Umno tidak berteraskan Islam, pemimpin-pemimpinnya fasik dan melanggar perintah Allah tetapi ulama ini tetap mempertahankan kemungkaran dalam pertubuhan ini sedangkan satu pertubuhan lagi terang-terang membela Islam, pemimpin-pemimpinnya bertaqwa dan sentiasa mematuhi perintah dan larangan Allah, mereka ikhlas membela rakyat dan amanah memerintah negeri tidak disokong oleh ulama ini...ini bermakna ulama ini mengorbankan agama demi mengejar sedikit habuan dunia...segala amalannya tidak diterima Allah sebagaimana diterangkan Allah dalam surah al A'raaf ayat 175 dan 176 bermaksud, "Dan bacakanlah kepada mereka (wahai Muhammad), khabar berita seorang yang kami beri kepadanya (pengetahuan mengenai) ayat-ayat (Kitab) Kami. kemudian ia menjadikan dirinya terkeluar dari mematuhinya, lalu ia diikuti oleh Syaitan (dengan godaannya), maka menjadilah dari orang-orang yang sesat.
    Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya dengan (sebab mengamalkan) ayat-ayat itu. Tetapi ia bermati-mati cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya adalah seperti anjing, jika engkau menghalaunya: ia menghulurkan lidahnya termengah-mengah, dan jika engkau membiarkannya: ia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah. Demikianlah bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir."

    • Kamarulzaman Abd Karim · Abang Long at Private Limited
      "ulama ini mengorbankan agama demi mengejar sedikit habuan dunia....segala amalannya tidak diterima Allah"? Bagaimana tuan boleh pasti niat beliau? bagaimana jika tindakan beliau menyertai umno adalah mahu menegur/membetulkan pemimpin umno scr berhemah dari dalam parti, secara personal touch? Setiap ucapan/kata2/tuduhan kita, Allah akan minta pertanggungjawaban di akhirat kelak.

    • Faiz Ridhwan · Shah Alam, Malaysia
      hukum hakam dari Allah dah jelas & nyata..tp dosa pahala still d tgn Allah..bkn kita yg tentukan dy 2 msuk syurga/neraka.x semua ahli umno hatinya tertutup utk kembali kpd ajaran islam yg sbnr..sama2 kita doakn utk mereka

    • Marzeli Ekt · Top Commenter · UKM, Bangi, Selangor
      menegur apa ulamak ni....jadi peguam bela ada ada....hahaha.....kalau silap menegur....tak dapat bonos...hahaha

  • Matchformuslim Ikhlas · Top Commenter · Universiti Malaya
    ADAKAH DOA OLEH AHLI UMNO KEBANYAKAN MENGIKUT ISLAM? TENGOK SEMASA MUHYIDIN BACA DOA, RAMAI YANG TIDAK TUTUP AURAT MENADAH TANGAN SAMA. MANA ILMUAN ISLAM UMNO DIKETIKA ITU? DAH TEGUR ATAU TIDAK? TUTUP AURAT KAN WAJIB DALAM ISLAM. AYUH BERCAKAP BENARLAH WAHAI ORANG ISLAM, JANGAN BERBELIT-BELIT.

    • Oto Makuto · Top Commenter
      haloo... aku tgk dokumentari ada bomoh laut bachok kelantan... Ada lg rakyat kelantan tutup aurat minta bantuan beliau... Apa jadi ni...

  • Saifuddin Ilyas · Maahad muhamadi lelaki
    kenapa dia x sentuh cara pemerintahan, cara pengurusan & segala jenis cara 'majikan' dia skrg? duk sibuk nak sentuh org lain dulu... ckp dia ulama... hmmm...

    • Mohd Jihad · Top Commenter
      Mcmana ko tahu dia tak sentuh.. kalau dia sentuh pun, takkan nak bgtau seluruh M'sia..Nasihat kpd pemimpin ni tak perlu heboh2..

    • IMerc Perfume · Top Commenter · Works at Bussiness man
      Buti Hati En Saifuddin...mungkin dah ade target tu..leh ganti jamil khir nanti
      ..

    • Mahal Ali Salam · Top Commenter
      Mohd Jihad aku pulak nk tanya kt ko/ ape bukti dia sentuh perkara perkara tu. sepengalaman aku sepatutnya dalam PAU tu kena la cerita pasal hala tuju, perbaiki kesilapan, selesaikan masaalah rakyat, bukannya kutuk pembangkang, MALULA aku ada pemimpin mcm ni.....


    • Muhammad Ridhuan AH · Top Commenter · UKM
      selipar pulak, selipar jamban, hehe

    • Mohd Jihad · Top Commenter
      Tak baik mengelarkan sesama Islam dgn gelaran yg tidak disukai.. Kembalilah kpd ajaran Islam yg sebenar..

    • Muhammad Ridhuan AH · Top Commenter · UKM
      kadang-kadang kena jugak,, biar sedar diri sikit,, mcm kita jgk la, kadang buat teruk tak sedar, bila kena kata kat orang dan kena atas batang hidung kita sendiri, rasa sesal jugak,,

    • Mohd Jihad · Top Commenter
      Mana yg belajar ni.. Kalau dia tak redho, susah ooo. Jgn main2.. Takkan nak cari kat akhirat kot.. Tak kira laa sapa, UMNO or PAS, tak elok gelarkan sesama Islam dgn gelaran yg buruk seperti "Khalid Gereja", "Khalid Gagap", "Rosmah Puaka", "Pork Nik" dan tidak lupa "Anwar Al Juburi".. Budaya ini perlu dihentikan dgn segera..

    • Muhammad Ridhuan AH · Top Commenter · UKM
      kalau dia seorang hati terbuka, sikit2 kena muhasabah apa yang dia lakukan... membela bn yg jelas melakukan menolak hukum Islam, membela chua soi lek yg jelas menghina hukum Islam, guna Islam untuk membela pelakuan burun BN yang jelas mengamalkan rasuah dan kelakuan buruk isteri pemimpin bn anak2 mereka,,

    • Mohd Jihad · Top Commenter
      Hati2 bila mengeluarkan kenyataan.. Jgn menimbulkan persepsi.. Takut2 kenyataan yg dikeluarkan tidak tepat..

    • Muhammad Ridhuan AH · Top Commenter · UKM
      apa yang tidak tepat? rasa tidak tepat bila kenyataan yang dibuat oleh pemimpin bn tidak keluar utusan dan media arus perdana yang lain saja, maka kita rasa bahawa ini tidak tepat,, kalau kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin pr bila keluar dalam utusan and geng dia maka tepat,,, kalau kenyataan yang dikeluarkan oleh nurul izzah kenapa terus keluar paper dan heboh satu negara,,, tepat ke apa yng diterima itu? berbeza apa yg telah diucapkan,, kenapa tidak siarkan penuh kenyataan yg dibuat oleh nurul izzah? kalau nak tepat

    • Muhammad Ridhuan AH · Top Commenter · UKM
      kalau nak kepada ketepatan kenapa media umno tak rujuk betul kepada kenyataan sebenar nurul izzah, begitu jugak ulamak umno dan geng dia, kenapa terus hentam nurul izzah, dah tengok ke kenyataan sebenar nurul izzah, begitu jugak isu tgna kata umno murtad, dah rujuk ke kenyataan penuh tgna? kenapa terus hentam dia, kalau kita nak kepada ketepatan kena rujuk dulu ucapan asal mereka,,, tidak pernah disiarkan penuh ucapan atau tilisan mereka berdua,, kalau kena pada umno/bn maka dengan lantangnya kita kata nak kepada ketepatan fakta

    • Muhammad Ridhuan AH · Top Commenter · UKM
      malas nk berbalas komen kat sini, banyak keje nak buat,, assalamualaikum

    • Mahal Ali Salam · Top Commenter
      Mohd Jihad, ape komen ko bila ada ahli UMNOGOK menyamakan TGNA dengan #@$& ? ULAMA tu yg di hina,,,,,,,

    • Mohd Jihad · Top Commenter
      Mahal Ali Salam.. sama la juga.. tak boleh gelarkan sesama Islam dgn gelaran buruk.. tak kira laa drp parti mana sekalipun..Yg salah tetap salah.. Takkanlah sebab dia Pas kita nak bela dia sedangkan dia salah. Sama la juga adakah sebab dia UMNO kita nak bela dia sedangkan dia salah.. Sama laa juga isu K Pop dgn Bertam Nite..

    • Gee KaRan · Top Commenter · 36 years old
      panggil haram jadah tk per d benar kan ptuihhhhh

    • Zainal Abdul Kahar · Top Commenter · Managing Director at Adik Pintar Studio
      Mohd Jihad ckp mmg betul, jgn kerana Umno byk buat kesalahan kita guna perkataan kesat. Kita kena tunjuk contoh yg baik.

    • Muhammad Ridhuan AH · Top Commenter · UKM
      ulamak selipar adalah kiasan dan sindiran saja, selipar buka perkataan kesat,, harap paham betul2 dulu..

  • Mohd Kamarul Zaman · Top Commenter · Works at EX Royal Malaysian Navy
    Terlebih dahulu si Fatul Bari Ulama Pencacai UMNO ni belajar tentang perkara yang paling asas iaitu apa makna Zalim.Zalim ini ialah tidak meletakkan sesuatu perkara itu pada tempatnya.Contoh,didalam Alquraan allah memerintahkan supaya berhukum dengan apa yang telah diturunkan saperti di penghujung ayat 45 surah Al Maidah,Pemerintah iaitu UMNO tidak melakukannya maka itulah diketogerikan Zalim,kemudian allah berfirman yang mafhomnya"Jangan kamu cenderong kepada orang berbuat zalim nanti kamu akan disambar oleh api neraka".Umat yang mengaku islam janganlah terikut denga ulama UMNO ni.

  • Muhammad Ridhuan AH · Top Commenter · UKM
    mcm burung ketitir,, burung ketitir bagi padi baru berkukur,,,

    • Mohd Jihad · Top Commenter
      Ketitir yg telah mengoncangkan ketua pemuda PAS.. UFB berhujah memang hebat.. Hebat kerana besandarkan Quran n Hadis..

    • Muhammad Ridhuan AH · Top Commenter · UKM
      ketua pemuda pas pn guna al-quran hadith jugak, apa bezanya

Sedarilah Siapa sebenarnya sesat dan terbatal syahadah
Posted on Friday, November 30 @ 18:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh: GeloraHatiMuda

"'Iktikad kepercayaan yang bertentangan dengan dasar-dasar Islam' dalam Kitab Mustika Hadis yang diterbitkan Jabatan Perdana Menteri.menyebut;

Melalui percakapan, iaitu tiap-tiap perkataan yang mencaci, menghina, merendah-rendah, mengecil dan mempermain-mainkan nama Allah, sifat-sifat-Nya, malaikat-malaikat-Nya, rasul-rasul-Nya, kitab-kitab-Nya, ayat-ayat-Nya dan hukum-hukum-Nya serta hukum-hukum yang diterangkan oleh rasul-Nya.

Dan juga perkataan yang menolak, menafi dan mengingkari segala perkara yang sekata alim ulamak mensabitkannya atau menafikannya serta diketahui oleh orang ramai bahawa perkara itu dari agama.

Misalnya seperti katanya mengenai mana-mana hukum Islam:

1. “Hukum apa ini?”

2. “Hukum ini sudah lapuk.”

3. “Zaman sekarang tak patut diharamkan riba kerana mnghalangi kemajuan.”

4. “Dalam zaman yang serba maju ini kaum wanita tak perlu dibungkus-bungkus.”

5. “Berzina kalau suka sama suka apalah haramnya?”

6. “Minum arak kalau dengan tujuan hendak menyihatkan badan untuk beribadat apa salahnya?”

7. “Berjudi kalau masing-masing sudah rela menerima untung ruginya apa salahnya?”

8. “Kalau hendak sangat menurut hukum-hukum Islam sampai kiamat kita tak maju.”

9. Berkata: “Perbuatan yang demikian tidak beradab” – apabila diceritakan bahawa Nabi Muhammad s.a.w selepas makan: menjilat sisa makanan dijarinya.

10. Berkata: “Aku tak mahu memotong kuku sekalipun sunat” – apabila diberitahu bahawa memotong kuku adalah sunat.

11. Berkata: “Si anu dah mulai menyalak” – semasa ia mendengar azannya.

12. Membaca ayat-ayat suci, hadis-hadis Nabi dan nama-nama Tuhan dengan cara mempersenda dan mempermain-mainkannya.

13. Kata-kata mengkafirkan seseorang Islam, pada hal orang itu tidak diyakini ada padanya sesuatu sebab yang menjadikannya kafir, sebagaimana yang diterangkan oleh hadis Ibnu Umar yang diriwayatkan oleh Muslim.

Nah.. gua tambah sikit lagi untuk ajar mangkok-mangkok yang menghina Islam supaya bertaubat

a) Murtad: adalah salah satu jenis kufur yang paling jahat. Murtad bermaksud seorang muslim yang meninggalkan Islam dan memeluk agama lain. Kekufuran setelah Islam adalah lebih buruk dan jahat daripada kufur semulajadi.

Firman Allah (maksud ayat):" Barangsiapa yang murtad di antara kamu dari agamanya, kemudian dia mati dalam kekafiran..." Surah alBaqarah: 217.

Murtad adalah tindakan pengkhianatan terhadap agama dan umat Islam sama seperti seseorang yg mengkhianati negara dan penduduknya dengan berpaling tadah kepada musuh negara itu.
(Rujukan: Prof Qardhawi, Fi Fiqh al Awlawiyat: Dirasat jadidah fi Dhau'i al Qur'an wa al sunnah (Keutamaan Feqah: Satu kajian baru dari Perspektif alQur'an dan as Sunnah), Dhoha, Qatar, 1994.

b) Kufur : ia adalah lawan iman bermaksud ingkar.Jika iman bermaksud membenarkan, kufur pula ialah menafikan atau mengingkari atau dengan lebih tepat seseorang yang mengingkari atau menafikan kebenaran yang dibawa oleh Muhammad saw. Kufur yang paling tinggi ialah kufur terhadap Allah sebagai Rabb, Pencipta dan Pengurus alam buana ini sebagaimana kafirnya kaum Atheis. Seterusnya ialah kufur syirik, kufur ahlil Kitab, kufur murtad dan kufur munafiq.

Firman Allah,"barangsiapa yang kafir kepada Allah, malaikat-malaikat-Nya, Kitab-kitab-Nya, Rasul-rasul-Nya dan hari Kemudian, maka sesungguhnya orang itu telah sesat sejauh-jauhnya."
maksud ayat Surah an Nisaa': 136
(Rujukan: Prof Qardhawi, Fiqh Awlawiyat)

c) Terbatal syahadah: Terbatalnya iman seseorang muslim dan menjadi kafir. Bermaksud seseorang yang telah mengucap dua kalimah syahadah, lalu secara sengaja telah mengeluarkan kata-kata lisan atau perbuatan yang menyebabkan terbatalnya syahadah atau iman. Misalnya ia mempersendakan hukum merejam dengan batu bagi pesalah zina; enggan berhukum dengan hukum Allah (al Maidah: 44); berikrar dengan kalimah kufur; ingkar terhadap sesuatu yang sudah maklum dalam agama (misalnya enggan berpuasa kerana mendakwa melemahkan ekonomi umat Islam); mendustakan kenyataan alQur'an yang jelas (misalnya ingkar dengan kisah Nabi Yusof sebagai dongeng); membuat tafsiran palsu terhadap alQur'an dan sunnah, dll lagi

(sila rujuk: Syaikh Muhammad Abdullah alKhatib, Nadzarat fi Risalah at Ta'alim; Dr Abd Rahman Khalid, al Hadd al Faasil baina al Kufr wal Iman (Garis Pemisah antara Kufur dan Iman) - al ahkam

Gunakan akal fikiran kurniaan Allah dengan bukti nyata (perbuatan dan tutur kata manusia tertentu) dan landaskan kepada panduan mengenali manusia sesat seperti di atas. Panduan di atas ditulis berlandaskan Al Quran bukan ciptaan gelorahatimuda, Dr Qardawi, atau TGNA.

KALAU CAMTU...KENYATAANNYA MENGAKU ADALAH KALANGAN MEREKA DAH MURTAD

'Takkan semua ahli Umno murtad, perlekeh Islam?'


Seorang perwakilan di Perhimpunan Agung Umno ke-66 hari ini menayangkan video yang menunjukkan bacaan doa anjuran PAS bagi kehancuran Umno dan BN.
Wakil Arau Fathul Bari Mat Jahaya dalam ucapannya mendakwa, video itu menunjukkan bahawa kaedah berdoa itu salah.

Selain itu, penjelasan mursyidul am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berhubung doa berkenaan pula membawa maksud Umno parti murtad, katanya dengan penuh bersemangat.

Pengerusi jawatankuasa kerja sekretariat Ulama Muda Umno itu menjelaskan, walaupun ia tidak disebut secara langsung, namun natijah daripada kenyataan Nik Aziz membawa maksud demikian.

Fathul Bari menjelaskan, beliau memahami demikian apabila melihat kenyataan berkenaan mengikut kaedah "ilmu kalam".

"Kita perlu berhati-hati. Walaupun tidak disebut secara langsung Umno itu murtad. Ini ilmu kalam atau mantik. Bahasanya dia ada mukadimah dan natijah.

"Pertama dia kata Umno menolak Islam kemudian (mengatakan) memperlekehkan Islam. Tapi tak bagi natijah. Natijah dari perkataan itu sangat jelas iaitu Umno murtad. Hukuman ini sangat berat.

"Takkan semua ahli Umno murtad dan memperlekehkan Islam?," soalnya lagi.
Fathul berkata ia berbeza dengan tindakan pemimpin Umno yang mendoakan agar PAS diberi hidayah.

"Kaedah dalam doa tak betul... Tapi pemimpin kita mendoakan agar mereka mendoakan mereka diberi hidayah, kebaikkan kepada mereka," katanya.

Sambil menyebutkan beberapa contoh hadis, Fathul turut mempersoalkan sama ada golongan yang berdoa demi kehancuran Umno itu merupakan seorang yang tidak melakukan sebarang kesalahan.

"Kita mungkin ada kelemahan yang perlu diperbetulkan, yang tak bebas dari kelemahan.

"Adakah mereka tak pernah lakukan kesilapan dan kesalahan? Makhluk apakah mereka? Alien (makhluk angkasa lepas)?

"Adakah mereka yang mendoakan kita ini malaikat? Nabi? Para rasul?," kata Fathul yang disahut dengan laungan "Tidak" oleh para perwakilan di Dewan Merdeka, PWTC.

Video yang ditayangkan melalui skrin besar di dewan berkenaan hari ini adalah rakaman acara solat hajat anjuran PAS di Stadium Muhammad IV dan doa yang dipimpin adik Nik Aziz, Nik Razi Nik Mat pada 16 November lalu.
Parti berkenaan mengadakan majlis tersebut sempena Muktamar PAS ke-58 di Kota Bharu.
Turut ditayangkan Fathul Bari hari ini ialah rakaman sidang media Nik Aziz pada 18 November lalu yang mempertahan doa berkenaan.
Dalam penjelasan itu, Nik Aziz dilaporkan berkata sesiapa sahaja orang Islam yang memperlekeh agama Islam dengan sengaja maka ia boleh jatuh kepada murtad iaitu terkeluar dari Islam.,

Nik Aziz berkata, tindakan memperlekeh Islam boleh berlaku dengan banyak cara termasuk menolak Islam sebagai dasar perjuangan kerana menganggap Islam itu sudah lapuk dan tidak sesuai lagi zaman ini.

"Tak kira siapa pun kalau tok guru berserban berjanggut sekalipun kalau tolak islam dengan hati yang sengaja, dia kata Islam tak guna, dia murtad sekalipun tak ada mufti bagitau dia.

"Umno tolak Islam maka nampak dia telah memperlekeh Islam. Dia buang Islam macam buang ubat habis tempoh. Boleh jadi yang tolak Islam tu murtad dah, boleh jadi dia jahil, boleh jadi dia tak faham," katanya seperti dipetik Harakahdaily pada 18 November lalu.
'Doa apa pun, kita tak takut'


Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

Beliau berkata tindakan PAS mendoakan Umno diturunkan bala oleh Allah, dibutakan mata, pecah perut kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan didakwa setaraf antaranya Firaun dan Abu Lahab, dianggap perbuatan "betapa jahat sesama Islam"

Sambil membaca sepotong ayat Al-Quran dari surah Al-Ra'd ayat 14, beliau yakin doa PAS itu tidak dimakbulkan Allah kerana bercanggah kaedah yang ditentukan oleh Allah dalam kitab suci itu.

"Kita tak takut PAS. Doa apa pun, kita tak takut... Kita bukan seperti puak-puak dalam parti itu. Kita doakan (mereka) diberikan hidayah dan kembali kepada doa sebenar.

"Dakwah PAS dan Umno berbeza, kita mengikut Sunnah Rasulullah... Ini cara yang dipilih Umno, pendekatan hikmah dan bijaksana seperti dilakukan oleh Rasulullah SAW," katanya sambil membaca kisah teladan Rasulullah SAW yang mendoakan kebaikan kepada penduduk Taif sewaktu peristiwa hijrah baginda ke Madinah.

Beliau berkata demikian sewaktu mencadangkan usul agama dan pendidikan di Perhimpunan Agung Umno di ibu negara pagi ini.
Dalam ucapannya, Mohd Affandi turut menempelak PAS yang mendoakan kehancuran Umno dengan membangkitkan kisah burung Ababil yang menghancurkan tentera bergajah Abrahah dalam sirah Nabi."Kita bertanya kepada PAS, adakah tentera bergajah adalah Umno? Tidak. Siapa tentera Abrahah itu adalah DAP, sebab siapa yang kata langkah mayat dahulu kerana menentang hudud.

"Tentera bergajah tidak ada dalam Umno, ada dalam PAS. Apabila 'Ababil' lontar kepada DAP, tidak akan terkecuali akan PAS juga yang terkena sekali," katanya.

Mohd Affandi juga membidas PAS kerana menyokong pemimpin NGO - yang tidak dinamakannya - yang didakwanya menyokong lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

Sedangkan, ulama tersohor Prof Yusuf Al-Qaradhawi menegaskan haram menyokong orang yang bersetuju dengan kumpulan LGBT, katanya.

Mohd Affandi turut menyatakan kebimbangan mengenai nasib keluarga dan generasi selepas ini apabila timbul dakwaan bahawa orang Melayu bebas memilih agama.

Dalam ucapannya juga beliau mahu, ulama dalam Umno diberi lebih banyak ruang di media massa, untuk menjelaskan isu yang dihadapi mereka.


  • Hussin Othman · Pengulas Tertinggi
    inilah sikap puak2 umno.tak takut langsung dgn doa orang yg dozalimi.angkuh, bongkak.tidak belajar langsung dari kegagalan PRU12.masih sombong.

    • Hamzah Mahmod · Pengulas Tertinggi · Forever
      Puak-puak ni memang tak takut pun...mereka selalu mengambil sebahagian daripada sunnah Nabi dan tolak sebahagian yang lain....begitu juga dengan ayat-ayat Al Quran ambil sebahagian tolak sebahagian yang lain....sebab mereka berguru dengan Presiden Mereka.....betul kata presiden maka betullah kata mereka....

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

    • Tudung cantik
      orang UMNO tak percaya pada doa

    • Agaknya La · Pengulas Tertinggi
      Perwakilan UMNO ni... ayat Al-Ra'd diberi tu adalah untuk mereka yang tidak beriman dgn Allah dan RasulNya..

      untuk UMNO ayat Al-Ra'd :16...
      Patut ke 'jadikan' dan mmbiarkan MCA/BN seolah2 pelindung UMNO (utk mm'perkata'kan/menafikan hudud Allah)?, Jd sama ke org 'buta' hatinya dengan org yg telah melihat kebenaran?, Adakah sama mereka yang berada dalam 'kegelapan'/kemungkaran dengan mereka yang berada dalam kebenaran?.. Adakah hukum/perundangan yg 'dicipta' sesama kamu dalam BN, itu serupa/sama dgn hukum syariat yg diturunkan Allah kepada RasulNya??,

    • Ahmad Albab · Pengulas Tertinggi · SDH
      Tudung cantik
      PADA DOA ORG2 PAS.....MENGARUT....

    • Norashikin Abdul Rahman · · Pengulas Tertinggi · Universiti Kebangsaan Malaysia
      umno nih sesumpah ek... skarang guna hadis la, quran la... mesti sbb malu kat dap yg guna quran dan hadis... tp kalau tak takut, nape bising bermingu2???

    • Haji Tarmizi Bin Abdullah · Pengulas Tertinggi
      Darah yang mengalir dalam tubuh badan dah "korup" ...... hati dah hitam legam.............tak kena;l halal-haram, sapu licin.....janji perut boleh buncit..... "Aku tak siour "kata orang Perak, "Aku tak kebuloq" kata orang Utara." BOleh mampous" kata Matrempit...........

    • Omar Jais · Pengulas Tertinggi · Bekerja di JKR dan RTM
      Firaun moden yg merasakan dirinya gagah.....tunggu akan khancorannya!....tidak di dunia di akirat pastinya.

  • Ilya Farhan · Bekerja di MRSM ulul albab , GEMENCHEH
    aku nak tergelak bila dia ckp "Dakwah kita (UMNO) mengikut sunnah Rasulullah saw"..hahah300x..kt mna sgt yg UMNO ikut sunnah Nabi saw tue..hnya smbut Maulid Nabi saw lps tu lwn perjuangan Nabi saw...Bila org luuar hina Nabi saw mereka lawan tapi bila org mereka sndiri hina Nabi saw mereka diam seribu bahasa, mcm2 xtau apa2 jer..Perjuangan ISLAM yg dibawa oleh UMNO hnya sekadar sambut perayaan2 Islam jer..buat mjlis2, seminar2, anugerah tokoh islam..tu je..

    • Prince Hilmy · Open University Malaysia
      Tp UMNO tak pernah memurtadkan sesama Islam dan melabelkan 0rg lain selain UMNO ada kafir.. Kerana kita mengamalkan Moderate Muslim bukannya muslim fundalmantalist..

    • Jamalhisyam Ahmad
      Prince Helmy-nama mcm org putih tp hampeh.Poooooraah... cuba muhasabah diri sblm maut menjemput.Jgn ckp ikut suka aje, tu la asyik dgr TV1,TV2,TV3.

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

    • Tudung cantik
      UMNO menuju kearah murtad dah

    • Jin Ko · Pengulas Tertinggi · Upm
      Prince Hilmy ni memang bodo tak boleh nak di ajar... sampai dah terang2 dah umno tu salah dan bersalah dia masih lagi nak pertahankan... atak letak kat lutut la kau nih...

    • Arif Aziz · Pengulas Tertinggi · Malaysia maritime college
      hallo kawan...kalau dah langgar hukum ...kena kata salah ler..takkan dok diam jer..memang UMNO dah kafir pun...

    • Zul Majid · · Pengulas Tertinggi · 2,914 subscribers
      Jamalhisyam Ahmad Islam, sangat ke cara hidup kau dan keluarga kau tu? islam sangat ke cara kau berbahasa? Sebelum mengeji org cermin diri tu sendiri. Dari segi bahasa yg kau gunakan dah terserlah keturunan Islam mana datangnya kau. Islam konon...Sedar lah diri sikit.

    • Zul Majid · · Pengulas Tertinggi · 2,914 subscribers
      Prince Hilmy betul kata saudara. hanya org yg murtad aje yg suka memurtadkan orang, sebab nak sorok kemurtadan diri sendiri.

    • Ahmad Jakobi · Pengulas Tertinggi
      Mengikut Sunnah Rasullullah katanya..hukum2 yang dibawa Rasullullah bagaimana?

    • Ahmad Solehudin Zainal Abidin
      Rosmah berdakwah dgn terkinja-kinja diatas pentas...itu lah dakwah UMNO...

    • Ramli B Sukri Rbs · Pengulas Tertinggi · Shah Alam, Malaysia
      PRINCE H...ISLAM HANYA SATU..X DE MODERATE DAN X DE FANDAMENTALIS...APA YG DIBAWA NABI SAW, IKUT SEPENUHNYA ...ITULAH ISLAM...UMNO IKUT ISALAM SEPARUH2...YG LAIN TINGGAL!!

    • Ahmad Albab · Pengulas Tertinggi · SDH
      AWAK TAK TERGELAK DENGAR DOA KO, KO,KO BN, BN KO... AKU DENGAR TERGULING2 AKU KETAWA... TENGOK ORG PAS BERDOA MACAM DAH HILANG AKAL, HILANG PEDOMAN..DAN HILANG KEIMANAN...

    • Saiful Azwan · Pengulas Tertinggi
      Prince Hilmy ? hahaha...nama pun ambik nama org kafir...jgn bercakap mengalahkan ulama....cermin diri tu dulu.....hahaha Dah sewel agaknya puak-puak ni....!!!!

  • Syazwan Abd Rahman · · Pengulas Tertinggi · Sekolah Menengah Teknik Tuanku Jaafar · 1,155 subscribers
    Fuh... takkabbur sungguh. tak dapat kat dunia, kat akhirat nanti ko terima balasan. :)

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

    • Ahmad Albab · Pengulas Tertinggi · SDH
      Pertama Tengah Akhir Mati
      BERDOA ADA TERTIBNYA....
      BERDOA UNTUK KEMUSNAHAN MUSUH ISLAM BUKAN MUSUH POLITIK.. JIKA BAPA AWAK BERLAINAN FAHAMAN POLITIK DGN AWAK, MAHUKAH AWAK MENDOAKAN KEHANCURAN BAPA AWAK...? BERFIKIRLAH SECARA RASIONAL BUKAN BERFIKIR MENGIKUT EMOSI....

    • Sangkakala Ajal · Pengulas Tertinggi · Supervisor di Tanah Perkuburan
      doa binasakan umno...bila umno binasa selamat la bapak aku...bodoh kau mad

  • Azilan Gley · Pengulas Tertinggi · Ikatan
    yaaa..... doh tok takut bakpo dok gegey abey.... otok sembelit la sep2 umporno... bersidang nak bincang macamana nak gerak organisasi, nak mantap organisasi.... ni duk kutuk, duk smash PR... ape ke jadah... kalo masuk kat berita tv3 suku mesti point yang penting masa PAU..... rupanya point penting belasah PR...lembu5x

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

  • Ashyrul Harith Saifudin · Pengulas Tertinggi · Shah Alam, Malaysia
    kalo tak takut kenapa menggelabah wei?????

    • Mohdjamil Rahim · · Pengulas Tertinggi
      memang tak perlu takut kalau tak buat salah.tapi kalau yang dah makan cili tu.biasa lah......

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

    • Adib Adam · · Pengulas Tertinggi · Universiti Teknologi MARA
      mmg gelabah... gelabah bila org2 yg zalim telah menzalimi golongan yg baik2.. doa yg bakal dimakbulkan oleh Allah semasa PRU13 ini kelak... moga parti UMNO dihancurkan.. Amin...

  • Kamaruzzaman Jamal · Pengulas Tertinggi · Kajang, Malaysia
    Apa UMNO nak doakan PAS, PKR?....salah doa....isi doa jadi fitnah....menipu Allah jadinya.......UMNO akan terima laknat Allah.....sebaliknya PAS, PKR akan bahagia.....insyaAllah.

    • Arraudhah Tgkarang · Jalan Bernam,Tg.Karang
      aminnn

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

  • Penarik Beca · · Pengulas Tertinggi · 1,177 subscribers
    Terima kasih. Bolehlah kami banyakkan lagi dan sungguh2kan lagi doa kami agar Allah hancurleburkan Umno BN. Ya Allah!

  • Paklang Wahab · Pengulas Tertinggi · Puchong
    TIDAK TAKUT KAT DOA...MENGIKUT SUNAH KUNUN...NABI..KRONI, MENIPU.. XAMANAH ..ITU IKUT SUNAH KE...NABI TAK AMBIL WANG BAITULMAL... NABI TAK AMBIL DUIT BUAT NFC..NABI TAK KEBAS 5PERATUS DUIT ROYALTI.. CERMIN DIRI WAHAI UMNO.. SEMUA SIFAT MUNAFIK ADA DALAM DIRI KAMU..ADA ULAMAK..KAKI AMPU.. NABI NAK WAFAT MASIH INGAT UMAT..KAMU NAK MAMPUS MASIH INGAT KUASA DAN RM...

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

  • Azman Shah · Pengulas Tertinggi
    Kalau tak takut duduk diam2 lah. Tak payah lah nak bertempik sana-sini.Syaitan yang dikenali dah kepanasan ke ? kah kah kah..

  • Raja Mohd Shahrim · · Pengulas Tertinggi · 241 subscribers
    Kenapa tak takut..?? Kerana mereka pengikut syaitan yg menolak sama sekali cahaya kebenaran...

  • Mohd Firdaus Madzlan · · Pengulas Tertinggi · El Ezher Üniversitesi جامعة الأزهر الشريف · 173 subscribers
    Saya akan terus dan terus berdoa kepada Allah agar Allah menjatuhkan kerajaan Zalim UMNO

  • Pattin Tajuddin · Pengulas Tertinggi · Sekolah Keb LKTP Jengka 17
    Mana mereka nak takut sebab mereka dah memang syaitan yg di kenali,,, omno terus hancur untuk bumi malaysia,, hancur hancur,,,, hancur omno, , bn,,, takbir,,,

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

  • Mohd Fazli Othman · · Pengulas Tertinggi · Institut Teknologi MARA
    Riak sungguh...Kerajaan Firaun pun tenggelam dek disebabkan doa Nabi Musa

  • Firdaus Bin Omar · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia
    Bukan main ek lagi ya?!

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

  • Mohd Yasin Haji Sulaiman · Pengulas Tertinggi · Shah Alam, Malaysia
    Sabotaj, cah keting, gaduh sesama sendiri krana projek, orang demo sana sini x puas hati, pmimpin kne dakwa di mahkamah dan dihukum, negeri2 kaya jatuh ke tangan PR dll bala.Tu tandanya doa tu dah dimakbulkan secara bransur2 oleh Allah swt.Bala lain akan menyusul jika masih ego, sombong n takbur serta tidak mahu insaf.

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

Tiada ulasan: