Sabtu, 29 Disember 2012

ADA BERANI BAGI KE...BARU ANAK JANTAN....BARU BETUL....DENGAR KEDUA2 BELAH PIHAK

Amanat: 'Beri ruang saya jawab live di TV1, TV3'

Harakahdaily, 29 Dis 2012
KUALA LUMPUR: Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang bersedia menjawab isu 'amanat' jika diberi ruang untuk beliau keluar siaran langsung di televisyen perdana.

"Minta beri saya ruang sejam secara langsung dalam TV1 dan TV3 untuk saya jelaskan tentang amanat dan tuan-tuan boleh tanya saya lepas tu," katanya.

Beliau yang baru sahaja pulang dari luar negara berkata demikian ketika ditemui wartawan selepas melancarkan Petugas Muslimat Marang PRU13 di Dewan Tok Guru di Terengganu hari ini.

Lanjut menyusul

Berita paling popular Harakahdaily sepanjang 2012

Harakahdaily, 29 Dis 2012
KUALA LUMPUR: Sejak Mac 2012, Harakahdaily telah memilih berita paling popular untuk setiap bulan dan menyiarkannya untuk tatapan umum.

Ia bertujuan untuk memberitahu pembaca, berita manakah yang paling digemari oleh pembaca Harakahdaily di samping memberikan motivasi kepada wartawan untuk menulis berita yang menarik.

Kaedah yang digunakan untuk menentukan berita popular ini adalah berdasarkan pilihan pelayar Facebook dan Twitter Harakahdailly.

Berikut adalah ANTARA berita yang paling popular sepanjang tahun 2012.



Mac: Sms dalaman terlepas: Speaker syak Hasan Ali

April: Kematian di depan pejabat PM mengecewakan

Mei: Bob Kuman meninggal disemadikan di Rantau

Jun: Rafizi letak jawatan CEO Penasihat Ekonomi Selangor

Julai: Tolong padam gambar Fathul Bari sedang disolek

Ogos: Lihatlah siapa yang kibarkan bendera ini

September: Tweet merdeka55 Najib dimalukan lagi oleh Rais

Oktober: PAS kesal kenyataan Azmin dan Shuhaimi
November: Adun bebas Perak habis madu sepah dibuang

Rakyat hadapi banjir pun Muhyiddin main politik

Harakahdaily, 29 Dis 2012
KUALA LUMPUR: Kita berharap Muhyiddin akan berjanji kepada rakyat di Kemaman yang kerajaan BN akan mendalamkan Laut China Selatan bagi air sungai di Kemaman itu mengalir dengan cepat ke laut.
Demikian tulis Aspan Alias di dalam blognya http://aspanaliasnet.blogspot.com/ hari ini.

Tambahnya, tidak tahu pulak jika Muhyiddin boleh mendalamkan Laut China Selatan sehingga ke Sabah dan Sarawak untuk mengelak banjir dan air bah berlaku di negeri-negeri tersebut.

“Dalam keadaan rakyat menghadapi banjir pun, Muhyiddin bermain politik dan janji beliau untuk mendalamkan Sungai Golok jika BN memerintah Kelantan,” tulisnya lagi.

Berikut ialah tulisan penuh beliau.

Sungai Golok akan didalamkan jika  BN memerintah negeri Kelantan. Itulah janji Muhyiddin Yassin kepada Kelantan dalam siri lawatan beliau ke pantai Timur Semenanjung yang di landa banjir sejak lima hari yang lalu. Kalau begitulah keadaannya Sungai Golok tidak akan didalamkan selepas pilihanraya yang akan datang ini.

Bagaimana pula janji-janji beliau bagi penduduk Kemaman yang juga tenggelam oleh kerana banjir ini. Di Kemaman air banjir kerana air laut begitu tinggi dan tidak dapat mengalirkan air sungai di Kemaman dan itulah yang menyebabkan Kemaman ditenggelami air bah.

Kita berharap Muhyiddin akan berjanji kepada rakyat di Kemaman yang kerajaan BN akan mendalamkan Laut China Selatan bagi air sungai di Kemaman itu mengalir dengan cepat ke laut. Tidak tahu pulak jika Muhyiddin boleh mendalamkan Laut China Selatan sehingga ke Sabah dan Sarawak untuk mengelak banjir dan air bah berlaku di negeri-negeri tersebut.

Dalam keadaan rakyat menghadapi banjir pun, Muhyiddin bermain politik dan janji beliau untuk mendalamkan Sungai Golok jika BN memerintah Kelantan melambangkan kepada kita mentaliti pemimpin kedua tertinggi negara itu berfikir dan bagaimana beliau memberikan persepsi terhadap demokrasi. Tidak ada kerja lain selain dari kerja politik walaupun rakyat sedang menghadapi kesusahan kerana banjir itu.

Di Britain sekarang pun banjir juga termasuk di Wales tetapi tidak pula Perdana Menterinya David Cameron atau Timbalannya, Nick Clegg meminta rakyat untuk mengundi kerajaan campuran Conservative dan Liberal Demokrat itu kerana kerajaan campuran iu juga telah membantu rakyat di England dan Wales yang sedang mengalami banjir sekarang ini. Mereka tidak melukah di tempat yang genting seperti yang dilakukan oleh Muhyiddin terhadap rakyat Kelantan dalam menghadapi banjir besar ini.

Itulah sebabnya saya serta ramai yang lain berharap PAS serta rakan-rakan dalam PR akan sampai ke Putrajaya dan mentadbir kerajaan Persekutuan dengan adil dan saksama. Jika PAS memerintah di Putrajaya kita tahu PAS akan lakukan apa yang sepatutnya untuk memperbaiki keadaan tempat dan negeri yang sering dilanda banjir itu tanpa mengira ‘political inclination’ rakyat.

Jika PAS dan Pakatan mentadbir Putrajaya dan ditakdirkan pula Kelantan di tadbir oleh BN, kerajaan yang di terajui PAS melalui Pakatan Rakyat tidak akan bersikap seperti yang di tunjukkan oleh Muhyiddin yang tidak mempunyai ‘magnanimity’ sebagai pemimpin Persekutuan itu. Kerajaan bertanggungjawab terhadap semua rakyat tanpa mengira fahaman politik mereka.

Pakatan Rakyat terutamanya PAS wajar memberikan perlindungan dan mentadbir kerajaan rakyat ini seadil yang mungkin. Biarlah perbezaan pendapat dan serang menyerang ini berlaku semasa pilihanraya sahaja untuk masing-masing pihak berkempen dan berusaha mendapatkan sokongan. Pendeknya perbezaan hanya semasa proses untuk memilih kerajaan sahaja. Untuk menjadi ‘magnanimous’ ini jika kita harapkan UMNO atau BN untuk melaksanakannya adalah ‘impossible’. Maka PAS dan PR sahajalah yang kita harapkan untuk tidak mempolitikkan isu banjir ini jika di izin Tuhan untuk mendapat mandat rakyat nanti.

UMNO sememangnya begitu. Mereka (UMNO) beranggapan yang berhak untuk menang hanyalah BN dan pembangkang layaknya hanya menjadi pembangkang terus terusan. Tetapi Muhyiddin terlalu mudah lupa yang PR itu bukannya parti pembangkang sebaliknya Pakatan Rakyat adalah parti ‘alternative’. Pakatan Rakyat juga berhak untuk mendapatkan kemenangan kerana parti-parti dalam PR itu adalah parti halal dari segi undang-undang.

Kepada Muhyiddin, elok kita ingatkan yang kita tahu UMNO sedang terdesak, tetapi janganlah tunjukkan sangat perasaan itu. Kalau tidak ada perasaan malu kepada orang lain, setidak-tidak adalah sedikit perasaan malu kepada diri sendiri.

Pakatan Rakyat Bohong, Harga Minyak Memang Tak Boleh Turun.. Ini Buktinya

http://addin77.blogspot.com, 29 Dis 2012

Hari ini kita buat pulak perbandingan dgn negara asia barat....seperkara yg jelas kat sini satu harganya adalah sangat2 murah dan kedua walaupun murah kerajaannya tetap juga menyediakan pilihan jenis minyak untuk rakyatnya pilih....nanti ada pulak cacais akan cakap mana boleh bandingkan negara pengeluar minyak dunia dgn Malaysia..

Qatar
Harga Petrol : RM 0.75
Qatar pengeluar ke-22 di dunia.

Oman
Harga Petrol : RM1.00
Oman pengeluar ke-28 di dunia.

Egypt @ Mesir
Harga Petrol : RM 1.06
Egypt pengeluar ke-29 di dunia.

Iran
Harga Petrol : RM 0.35
Iran pengeluar ke-8 di dunia.

1) xwajar Malaysia di compare dgn Iran kerana pengeluaran Iran 4x ganda berbanding Malaysia.

2) Oman dan Qatar pun kurang wajar kerana bilangan penduduk Oman dan Qatar hmpir sama dgn sebuah negeri di malaysia.

3) mesir sangat wajar, dan x boleh dinafikan....jumlah rakyatnya pun sekaliganda dari jumlah rakyat Malaysia.....lagipun mesir hanyalah negara pengeluar ke 29 dunia berbanding Malaysia ke 27...

P/S : Tak payahlah nak cakap banyak-banyaklah....PR nak turunkan harga minyak cacais umno kata tak bolehlah, tipulah...tapi bila Najib naikkan harga gula 20 sen korang kata itu bagus...

~ PR supporters

4 tahun tunggu kelulusan Ijazah Pertama PJJ

Guru Kecewa,
Ingin saya melahirkan rasa kecil hati dan tersinggung terhadap pihak KPM khususnya BPG (Bahagian Pendidikan Guru) dalam menangani masalah guru-guru yang tidak dapat surat kelulusan belajar bagi Program Ijazah Pertama (Pengajian Jarak jauh)  yang tidak menepati garis panduan.

Hampir 4 tahun menunggu khabar gembira dan berita baik namum ianya seumpama “Pungguk merindui Bulan”.

Persoalannya yang perlu diketahui umum bahawa sepanjang pengajian tersebut saya dan rakan-rakan guru yang lain terpaksa menghabiskan ribuan ringgit untuk mendapatkan segulung Ijazah, malangnya ada sesetengah guru yang telah mendapat surat kelulusan telah ditarik balik dan ada yang tidak dapat kelulusan langsung.

Kesannya sehingga sekarang kumpulan yang bernasib malang ini tidak dapat dilantik ke gred DG41 walaupun sudah bergraduat 5 tahun. Pihak SPP (Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran) tidak dapat melantik kerana ketiadaan surat kelulusan tersebut.

Kenapa pihak KPM dan BPG tidak dapat membantu kumpulan sedikit ini yang bersusah payah mencari ilmu untuk meningkatkan profesionalisme diri.

Sungguh malang nasib guru-guru seperti ini bagaikan terlepas pandang oleh pihak BPG dan seolah-olah tiada tindakan untuk membantu guru-guru yang bernasib malang ini.

Hampir 4 tahun menanti dan terus menanti dan bagaikan tiada kesudahannya dan setiap kali dihubungi maka setiap kali juga skrip yang sama digunakan iaitu menunggu kelulusan Pengarah BPG.

Berapa lamakah tempoh yang diambil untuk mendapatkan kelulusan tersebut walaupun kajian IMPAK GURU-GURU PENGAJIAN JARAK JAUH (PJJ) PROGRAM IJAZAH PERTAMA YANG TIDAK MENEPATI GARIS PANDUAN telahpun dibuat pada tahun 2011 yang lalu dan tiadakah keputusan dan laporan yang patut dikemukakan kepada pihak Pengarah untuk mendapatkan maklumat dengan jelas berkenaan dengan kajian tersebut.

Saya mewakili guru yang senasib memohon jasa baik pihak KPM dan BPG khususnya untuk perhatian Yang Amat Berhormat Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin bagi menyelesaikan perkara ini kerana sudah sampai masanya transformasi guru yang dicanangkan diterjemahkan dalam konsep yang betul dan tepat.

Siapa politician terima RM8 juta dari Deepak?

Mohd Sayuti Omar, 29 Dis 2012
MERABA MALAM

Orang yang menjadi perhatian dunia politik hari ini dan dibimbangi oleh pihak UMNO khasnya, Deepak Jaikishan mendedahkan dia menyumbangkan RM8 juta untuk politik hasil dari penjualan saham dalam syarikatnya Astacanggih.

Perkara didedahkan hari ini dalam satu kenyataan berhubung status syarikatnya itu yang dipaksa dijual kepada sebuah agensi Kementerian Pertahanan.

Hasil dari penjualan saham dalam syarikat itu beliau memperolehi RM30 juta dan wang itu diagihkan kepada Ketua Wanita Umno Selangor Raja Ropiah RM13 juta selebihnya sebagai berbagai bayaran termasuk fee guaman.

Yang menjadi pertanyaan kini siapakah yang mendapat ganjaran RM8 juta itu? Umum telah mengetahui Deepak berkawan baik dengan Rosmah Mansor. Dia menganggap isteri perdana menteri itu sebagai kakaknya sendiri?

Deepak perlu menjelaskan siapa gerangan orang politik itu. Beliau tidak boleh menyembunyikan perkara itu kerana akan timbul prejudis. Apakah Deepak baru membuat promo selepas dia akan membuat pendedahan? Apakah Deepak akan memilih waktu sesuai nanti iaitu setelah parlimen dibubarkan?

Ada juga desas desus yang sampai ke telinga saya kononnya ada orang Najib Razak sedang membuat perundingan dengan Deepak. Sejauh mana betulnya dan untuk apa, tidak dapat dipastikan untuk waktu ini. Sesuatu yang berbau itu akan terhidu juga sama ada cepat atau lambat. [wm.kl.8:55 pm 28/12/12] - http://msomelayu.blogspot.com

Bukti Utusan malu mengaku ketua Umno perasuah

http://naimnikmat.blogspot.com, 29 Dis 2012

INI BUKTI UTUSAN MALU NAK MENGAKU KETUA UMNO SEBAGAI PERASUAH TEGAR.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/540787_3724341525942_1515988757_n.jpg

bekas Ahli MPAJ = Ketua UMNO kenapa malu sgt nak mengaku kah3......

Pemandu teksi penggerak Pakatan ke Putrajaya

Harakah, 29 Dis 2012

(Para pimpinan Pakatan Rakyat di majlis himpunan pemandu teksi)

PETALING JAYA: Golongan pemandu teksi seluruh negara disifatkan sebagai penggerak bagi menyampaikan mesej kesedaran kepada orang awam tentang betapa pentingnya untuk menukar pemerintahan negara dari tangan BN kepada Pakatan Rakyat.

Demikian kata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Perhimpunan Raksasa Pemandu-Pemandu Teksi bersama Pemimpin Tertinggi Pakatan Rakyat (PR) pada 27 Disember lalu di Dewan Sivik Majlis Perbandaran Petaling Jaya.

Laporan penuh Harakah Ahad ini.

Gambar Terhot: Geng Motor Ustaz Azhar Idrus...

http://shalehudin.blogspot.com, 28 Dis 2012

[PICS] Sekitar Konvoi Motor Bersama Ustaz Azhar 2012

Sempoi lah...
Pada 30 November 2012, telah diadakan konvoi motor bersama ustaz popular iaitu Ustaz Azhar Idrus di Gong Badak Terengganu.

Syabass!!! ini merupakan satu cara yang terbaik untuk mendekati semua gologngan terutama orang muda kiter. YEAHHH...!!




Sumber: FB

Tiada ulasan: