Ahad, 16 Disember 2012

JADI JUGA JUARA MENTAATI SUAMI BUKAN MENJADI JUARA MENDENGAR CAKAP SADERA-MARA DAN SAHABAT-HANDAI...SEBAB MEREKA TAK TAHU APA BERLAKU...DAN AUTA KITA

Bhg 2: Keajaiban-Keajaiban di Jalur Gaza
Posted on Saturday, December 15 @ 23:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh: kamal_hasan

"Ada lagi kisah karamah mujahidin yang kali ini disebutkan oleh khatib masjid Izzuddin Al Qassam di wilayah Nashirat Gaza yang telah ditayangkan oleh TV channel Al Quds, yang juga ditulis oleh Dr Aburrahman Al Jamal di laman Al Qassam dengan judul Ayaat Ar Rahman fi Jihad Al Furqan ( ayat-ayat Allah dalam Jihad Al Furqan).

Sang khatib bercerita, seorang pejuang telah menanam sebuah ranjau yang telah disiapkan untuk menyambut pasukan Zionis yang melalui jalan tersebut.

"Saya telah menanam sebuah ranjau. Saya kemudian melihat sebuah helikopter menurunkan sejumlah besar pasukan disertai tank-tank yang beriringan menuju jalan tempat saya menanam ranjau, "kata pejuang tadi.

Akhirnya, sang pejuang memutuskan untuk kembali ke markas kerana mengira ranjau itu tidak akan bekerja optimum. Maklum, jumlah musuh amat banyak.

Akan tetapi, sebelum beranjak meninggalkan lokasi, pejuang itu mendengar suara "Utsbut, tsabatkallah" yang maknanya kurang lebih, "tetaplah di tempat maka Allah menguatkanmu." Ucapan itu ia dengar berulang-ulang sebanyak tiga kali.

"Saya mencari sekeliling untuk mengetahui siapa yang mengatakan hal itu kepada saya. Akan tetapi saya malah terkejut, kerana tidak ada seorang pun yang bersama saya, "ucap mujahidin itu, sebagaimana ditirukan sang khatib.

Akhirnya sang mujahid memutuskan untuk tetap berada di lokasi. Ketika sebuah kereta kebal melewati ranjau yang tertanam, sesuatu yang "ajaib" terjadi. Ranjau itu justru meletup amat dahsyat. Tank yang berada di dekatnya langsung hancur. Banyak tentera Israel meninggal seketika itu. Sebahagian daripada mereka harus diangkut oleh helikopter. "Sedangkan saya sendiri dalam keadaan selamat," kata mujahid itu lagi, melalui lidah khatib.

Cerita yang disampaikan oleh seorang penulis Mesir, Hisyam Hilali, dalam laman alraesryoon.com, ikut menyokong kisah-kisah sebelumnya. Abu Mujahid, salah seorang pejuang yang melakukan ribath (berjaga) mengatakan,

"Ketika saya mengamati gerakan kereta kebal di sempadan bandar, dan tidak ada seorang pun di sekitar, akan tetapi saya mendengar suara orang yang bertasbih dan beritighfar. Saya berkali-kali mencuba untuk memastikan asal suara itu, akhirnya saya memastikan bahawa suara itu tidak keluar kecuali dari batuan dan pasir. "

Sudah Meledak, Ranjau Masih Utuh ...

Sebuah kejadian "ajaib" berlaku di Gaza Selatan, tepatnya di daerah AI Maghraqah. Saat itu para mujahidin sedang memasang ranjau. Di saat mengulur Wayar, tiba-tiba sebuah pesawat mata-mata Israel memergoki mereka. Bom pun terus jatuh ke lokasi itu.

Untunglah para mujahidin selamat. Namun, wayar pengubung ranjau dan pemicu yang tadi hendak disambung menjadi terputus. Tidak ada kesempatan lagi untuk menyambungnya, kerana pesawat masih berputar-putar di atas.

Tak lama kemudian, beberapa kereta kebal Israel mendekati lokasi di mana ranjau-ranjau tersebut ditanam. Tak sekadar lewat, kereta kebal itu malah berhenti tepat di atas peledak yang sudah tak berfungsi itu.

Apa daya, kaum Mujahidin tak boleh berbuat apa-apa. Wayar ranjau jelas tak mungkin disambung, sementara kereta kebal Israel telah berkumpul di atas ranjau.

Mereka merasa amat sedih, bahkan ada yang menangis ketika melihat pemandangan itu. Sebahagian yang lain berdoa, "Allahumma kama lam tumakkinna minhum, allahumma la tumakkin lahum," yang maknanya, "Ya Allah, sebagaimana engkau tidak memberikan kesempatan kami menghadapi mereka, jadikanlah mereka juga tidak memiliki kesempatan serupa."

Tiba-tiba, ketika fajar tiba, terjadilah keajaiban. Terdengar letupan dahsyat tepat di lokasi penanaman ranjau yang tadinya tak berfungsi.

Setelah Tentera Israel pergi dengan membawa kerugian akibat letupan tersebut, para mujahidin akan melihat lokasi letupan. Sungguh ajaib, ternyata seluruh ranjau yang telah mereka tanam itu masih utuh. Dari mana datangnva letupan? Wallahu a'lam.

Masih dari wilayah Al Maghraqah. Saat pasukan Israel menembakkan artileri ke salah satu rumah, hingga rumah itu terbakar dan api menjalar ke rumah sebelahnya, para mujahidin dihinggapi rasa khuatir jika api itu semakin tak terkawal.

Seorang dari mujahidin itu lalu berdoa, "Wahai Dzat yang merubah api menjadi sejuk dan tidak membahayakan untuk Ibrahim, padamkanlah api itu dengan kekuatan-Mu."

Maka, tidak lebih dari tiga minit, api pun padam. Para mujahidin menangis terharu kerana mereka merasa Allah Subhanuhu wa Ta'ala (SWT) telah memberi pertolongan dengan terkabulnya doa mereka dengan segera.

Merpati dan Anjing ...

Di saat para mujahidin tersepit, haiwan-haiwan dan alam tiba-tiba ikut membantu, bahkan menjelma menjadi sesuatu yang menakutkan.

Seorang mujahid Palestin menuturkan "kisah ajaib" yang lain kepada laman Filithin Al Aan (25/1/2009). Saat bertugas di wilayah Jabal Ar Rais, sang mujahid melihat seekor merpati terbang dengan suara melengking, yang melintas sebelum peluru berpandu-peluru berpandu Israel jatuh di wilayah itu.

Para mujahidin yang juga melihat merpati itu langsung menangkap adanya isyarat yang ingin disampaikan sang merpati.

Begitu merpati itu melintas, para mujahidin langsung berlindung di tempat persembunyian mereka. Ternyata dugaan mereka benar. Selang beberapa saat kemudian bom-bom Israel datang menghujan. Para mujahidin itu pun selamat.

Adalagi "cerita keajaiban" mengenai seekor anjing, sebagaimana diberitakan laman Filithin Al Aan. Suatu hari, tatkala sekumpulan mujahidin Al Qassam melakukan ribath di front pada tengah malam, tiba-tiba muncul seekor anjing tentera Israel jenis doberman. Anjing itu kelihatannya memang dilatih khusus untuk membantu pasukan Israel mencari tempat simpanan senjata dan persembunyian para mujahidin.

Anjing besar ini mendekat dengan menampakkan sikap tidak bersahabat. Salah seorang mujahidin kemudian mendekati anjing itu dan berkata kepadanya, "Kami adalah para mujahidin di jalan Allah dan kami diperintahkan untuk tetap berada di tempat ini. Kerana itu, menjauhlah dari kami, dan jangan menimbulkan masalah untuk kami. "

Setelah itu, si anjing duduk dengan dua tangannya dijulurkan ke depan dan diam. Akhirnya, seorang mujahidin yang lain mendekatinya dan memberinya beberapa kurma. Dengan tenang anjing itu memakan kurma itu, lalu beranjak pergi.

Kabut pun Ikut Membantu ...

Ada pula kisah menarik yang disampaikan oleh komander Al Qassam di kem-kem pelarian Nashirat, langsung setelah selesai solat zuhur di masjid Al Qassam (17/1/2009).

Saat itu sekelompok mujahidin yang melakukan ribath di Tal Ajul terkepung oleh kereta kebal Israel dan pasukan khusus mereka. Dari atas, pesawat mata-mata terus mengawasi.

Di saat kedudukan para mujahidin tersepit, kabut tebal tiba-tiba turun di malam itu. Kabut itu telah menutupi pandangan mata tentera Israel dan membantu pasukan mujahidin keluar dari kepungan.

Kes serupa diceritakan oleh Abu Ubaidah. salah satu pemimpin lapangan Al Qassam, sebagaimana ditulis laman almesryoon.com (sudah tidak boleh diakses lagi). la bercerita bagaimana kabus tebal tiba-tiba turun dan membatu para mujahidin untuk melakukan serangan.

Awalnya, pasukan mujahiddin tengah menunggu waktu yang tepat untuk mendekati kereta kebal tentera Israel guna meledakkannya. "Tak lupa kami berdoa kepada Allah agar dimudahkan untuk melakukan serangan ini," kata Abu Ubaidah.

Tiba-tiba turunlah kabus tebal di tempat tersebut. Pasukan mujahidin segera bergerak menyelinap di antara kereta kebal, menanam ranjau-ranjau di sisinya, dan segera meninggalkan lokasi tanpa diketahui pesawat mata-mata yang memenuhi langit Gaza, atau oleh pasukan infantri Israel yang berada di sekitar kenderaan tentera itu. Lima tentera Israel tewas di tempat dan puluhan lainnya luka-luka selepas ranjau-ranjau itu meletup.

Kerana kekejaman zionis yahudi, semua makhluk Allah melawannya, Maha benar sabda Rasulullah SAW dalam hadisnya:

Tidak akan terjadi hari kiamat, sehingga muslimin memerangi Yahudi. Orang-orang Islam membunuh Yahudi sampai Yahudi bersembunyi di balik batu dan pohon. Namun batu atau pohon berkata, "Wahai muslim, wahai hamba Allah, inilah Yahudi di belakangku, kemarilah dan bunuh saja. Kecuali pohon Gharqad (yang tidak demikian), kerana termasuk pohon Yahudi." (HR Muslim dalam Shahih Jami 'As-shaghir no. 7427)

"Maka (yang sebenarnya) bukan kamu yang membunuh mereka, akan tetapi Allahlah yang membunuh mereka, dan bukan kamu yang melempar ketika kamu melempar, tetapi Allah-lah yang melempar. (Allah berbuat demikian untuk membinasakan mereka) dan untuk memberi kemenangan kepada orang-orang mu'min, dengan kemenangan yang baik. Sesungguhnya Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. Itulah (karunia Allah yang dilimpahkan kepada kamu), dan sesungguhnya Allah sentiasa melumpuhkan tipu daya orang-orang yang kafir. "(Surah 8: 17-18)

Selamat Dengan Al-Quran ...

Cerita ini bermula ketika salah seorang pejuang yang menderita luka memasuki rumah sakit As Syifa '. Seorang doktor yang memeriksanya terkejut apabila mengetahui ada sepotong projetile peluru bersarang di saku pejuang tersebut.

Yang membuat ia sangat terkejut adalah timah panas itu gagal menembusi jantung sang pejuang kerana terhalang oleh sebuah buku doa dan mushaf Al-Quran yang selalu berada di saku sang pejuang.

Buku kumpulun doa itu berlubang, namun hanya sampul muka mushaf itu saja yang rosak, sedangkan projetile sendiri bentuknya sudah "berselerak".

Kisah ini disaksikan sendiri oleh Dr Hisam Az Zaghah, dan diceritakannya saat Festival Ikatan Doktor Jorden sebagaimana ditulis laman parti Ikhwanul Muslimin (23/1/2009).

Dr. Hisam juga memperlihatkan bukti berupa sebuah projetile peluru, mushaf Al-Qur'an, serta buku kumpulan doa-doa berjudul Hishnul Muslim yang menahan peluru tersebut.

Abu Ahid, imam Masjid An-Nur di Hay As Syeikh Ridzwan, juga punya kisah menarik. Sebelumnya, Israel telah menembak 3 rodalnya ke masjid itu hingga tidak tersisa kecuali hanya puing-puing bangunan. "Akan tetapi mushaf-mushaf Al-Qur'an tetap berada di tampatnya dan tidak tersentuh apa-apa," katanya sambil tak henti bertasbih.

"Kami temui beberapa mushaf yang terbuka tepat di ayat-ayat yang menceritakan tentang kemenangan dan kesabaran, seperti firman Allah,

"Dan Kami pasti akan menguji kamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa, dan buah-buahan. Dan sampaikanlah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar, iaitu orang-orang yang apabila ditimpa musibah mereka berkata, 'sesungguhnya kami milik Allah dan kepada-Nyalah kami kembali,' (Al-Baqarah [2]: 155-156). "

jelas Abu Ahid sebagaimana dikutip Islam Online (15/1/2009).

Harum Jasad Para Syuhada ...

Abdullah As Shani adalah anggota kesatuan sniper (penembak jitu) al-Qassam yang menjadi sasaran peluru berpandu pesawat F-16 Israel ketika sedang berada di pos keselamatan di Nashirat, Gaza.

Jasad komander al-Qassam dan pengawal khusus para tokoh Hamas ini "hilang" setelah terkena peluru berpandu. Selama dua hari jasad tersebut dicari, ternyata sudah hancur tak tinggal kecuali serpihan kepala dan dagunya. Serpihan-serpihan tubuh itu kemudian dikumpulkan dan dibawa pulang ke rumah oleh keluarganya untuk dimakamkan.

Sebelum dikebumikan, sebagaimana dikeluarkan laman syiria-aleppo.com (24/1/2009), serpihan jasad tersebut sempat disemayamkan di sebuah ruangan di rumah keluarganya. Beberapa lama kemudian, tiba-tiba muncul bau harum kasturi dari bilik simpanan serpihan tubuh tadi.

Keluarga Abdullah As Shani 'terkejut lalu memberitahu kepada orang-orang yang mengenal sang pejuang yang memiliki kuniyah (gelaran) Abu Hamzah ini.

Lalu, puluhan orang ramai-ramai mendatangi rumah tersebut untuk mencium bau harum yang berasal dari serpihan-serpihan tubuh yang diletakkan dalam sebuah beg plastik.

Bahkan, menurut pihak keluarga, 20 hari selepas wafatnya lelaki yang tak suka menampakkan amalan-amalannya ini, bau harum itu kembali semerbak memenuhi rungan yang sama.

Cerita yang sama berlaku juga pada jenazah Musa Hasan Abu Nar, mujahid Al Qassam yang juga syahid kerana serangan udara Israel di Nashiriyah. Dr Abdul Rahman Al Jamal, penulis yang tinggal di Gaza, ikut mencium bau harum dari sepotong kain yang terkena darah Musa Hasan Abu Nar. Walau kain itu telah dicuci berkali-kali, bau itu tetap semerbak.

Ketua Parti Amal Mesir, Majdi Ahmad Husain, menyaksikan sendiri harumnya jenazah para syuhada. Sebagaimana dilansir laman Al Quds Al Arabi (19/1/2009), ketika masih berada di Gaza, ia menyampaikan,

"Saya telah melawat sebahagian besar bandar dan desa-desa. Saya ingin melihat bangunan-bangunan yang hancur kerana serangan Israel. Percayalah, bahawa saya mencium bau harumnya para syuhada. "

Dua Pekan Wafat, Darah Tetap Mengalir ...

Yasir Ali Ukasyah sengaja pergi ke Gaza dalam rangka bergabung dengan sayap milisi pejuang Hamas, Brigade Izzuddin al-Qassam. Ia meninggalkan Mesir setelah gerbang Rafah, yang menghubungkan Mesir-Gaza, terbuka beberapa bulan lalu.

Sebelumnya, pemuda yang gemar menghafal Al-Qur'an ini sempat mengikuti wisuda huffadz (para penghafal) Al-Qur'an di Gaza dan bergabung dengan para mujahidin untuk mendapat latihan ketenteraan. Sebelum masuk Gaza, di pertemuan akhir dengan salah satu sahabatnya di Rafah, ia meminta didoakan agar memperoleh kesyahidan.

Untung tak dapat ditolak, malang tak dapat diraih, di bumi jihad Gaza, ia telah memperoleh apa yang ia cita-citakan. Yasir syahid dalam sebuah pertempuran dengan pasukan Israel di kem pelarian Jabaliya.

Kerana keadaan medan, jasadnya baru boleh dipindahkan setelah dua minggu wafatnya di medan pertempuran tersebut.

Walau sudah dua minggu meninggal, para pejuang yang ikut serta melakukan evakuasi menyaksikan bahawa darah segar pemuda berumur 21 tahun itu masih mengalir dan fizikalnya tidak rosak. Keadaannya mirip seperti orang yang sedang tidur.

Sebelum syahid, para pejuang pernah menawarkan kepadanya untuk berkahwin dengan salah satu gadis Palestin, namun ia menolak. "Saya meninggalkan keluarga dan tanah air kerana hal yang lebih besar dari itu," jawabnya.

Khabar tentang keadaan jenazah pemuda yang memiliki kuniyah Abu Hamzah beredar di kalangan penduduk Gaza. Para khatib juga menjadikannya sebagai bahan khutbah Jumaat mereka atas tanda-tanda keajaiban perang Gaza. Cerita ini juga dimuat oleh Arab Times (7/2/2009)

Terbunuh 1.000, Lahir 3.000 ...

Hilang seribu, tumbuh tiga ribu. Sepertinya, ungkapan ini sesuai disematkan kepada penduduk Gaza. Kesedihan rakyat Gaza atas kehilangan nyawa 1.412 putra putrinya, terubat dengan lahirnya 3,700 bayi selama 22 hari serangan Israel terhadap bandar kecil ini.

Hamam Nisman, Pengarah Jabatan Hubungan Sosial dalam Kementerian Kesihatan pemerintahan Gaza menyatakan bahawa dalam 22 hari 3,700 bayi lahir di Gaza.

"Mereka lahir antara tarikh 27 Disember 2008 hingga 17 Januari 2009, ketika Israel melakukan serangan yang menyebabkan meninggalnya 1.412 rakyat Gaza, yang majoriti wanita dan kanak-kanak-kanak-kanak," katanya.

Bulan Januari tercatat sebagai angka kelahiran tertinggi berbanding bulan-bulan sebelumnya. Setiap tahun 50 ribu kes kelahiran tercatat di Gaza. Dan, dalam satu bulan tercatat 3,000 hingga 4,000 kelahiran. Akan tetapi di masa serangan Israel 22 hari, kami mencatat 3,700 kelahiran dan pada sisa bulan Januari tercatat 1,300 kelahiran. Bererti dalam bulan Januari berlaku peningkatan kelahiran hingga 1,000 kes.

Nisbah antara kematian dan kelahiran di Gaza memang tidak sama. Angka kelahiran, jelasnya lagi, mencapai 50 ribu setiap tahun, sedang kematian mencapai 5 ribu.

"Israel sengaja membunuh para wanita dan kanak-kanak-kanak-kanak untuk menghapuskan masa depan Gaza. Sebanyak 440 kanak-kanak dan 110 wanita telah dibunuh dan 2.000 anak serta 1.000 wanita mengalami luka-luka. "

Lain-lain kisah:

1. Kisah seorang syahid yang hidup kembali.

2. Bhg 1 Keajaiban di jalur gaza"


 Mazidul Kantoi Berbohong, Malam Ini TV3 Merayu Minta Maaf
Posted on Saturday, December 15 @ 03:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh: laniismaa

"Sebelum ini heboh di internet yang penonton dan peminat Malajah 3 merasa kurang senang kerana Mazidul Akmal Sidek menipu dalam Aksi Rempit Majalah 3. Aksi Rempit yang dipaparkan sebenarnya hanya lakonan semata-mata. Lihat di SINI.

Sebentar tadi, melalui program Majalah 3 malam ini, TV3 terpaksa meminta maaf di atas pembohongan tersebut pada permulaan siaran Majalah 3. Maka diberitahulah ia bertujuan mendidik pengguna.

Selepas ini tak perlulah TV3 berbohong seperti yang selalu UMno lakukan. Lambat laun akan dibongkarkan juga.

Kes terkini yang UMno kantoi berbohong….



Dulu semasa Muktamar Tahunan PAS ke-58 berlangsung di Kota Bharu, Kelantan, sehelai kain rentang berbau provokasi terhadap Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar digantung oleh pihak yang tidak bertanggungjawab dipercayai pencacai UMNO.

Kain rentang itu telah digantung di sebuah gelanggang tenis berbunyi “Nurul Izzah Apa Maksud Kamu? Kebebasan Beragama Sepatutnya Dipakai Samarata – Dari Dewan Pemuda PAS Kelantan” itu sejak awal pagi semasa muktamar bermula.



Malangnya ayat yang terpapar pada kain rentang di atas adalah sama dengan ayat yang tertera pada kain rentang yang di bawa oleh pencacai-pencacai UMNO semasa melakukan demo terhadap Nurul Izzah..

Hari ini pula sempana dengan Kongres DAP Peringkat Kebangsaan ke-16 di Arena Sukan Antarabangsa Pulau Pinang (PISA).. provokasi yang sama juga dilakukan.

Tetapi ianya bukanlah melaga-lagakan antara DAP dan PAS ataupun DAP dan PKR, tetapi ianya satu banner yang cuba melaga-lagakan sesama pemimpin DAP..

Yang lebih menarik pula ialah hanya pencacai UMNO yang menyedari adanya kain rentang seperti ini telah digantung..

Dua kain rentang telah digantung, tujuan ianya dibuat dua ialah untuk lebih menyakinkan orang ramai bahawa kain rentang itu telah digantung oleh ahli-ahli DAP sendiri..

Ini kain rentang yang pertama.. aku rembat dari blog Pro UMNO yang utama di Pulau Pinang ini..



Nampak tak apa yang tertera pada kain rentang itu?.. Total Income stated there la..

Selama aku terlibat dengan kerja-kerja menyediakan kain rentang untuk majlis Pakatan Rakyat terutamanya PKR ni tak pernahlah aku buat kerja bodoh macam tu.. meletakkan jumlah pendapatan pemimpin pada kain rentang..

Dan ini pula adalah kain rentang yang kedua.. ianya jelas melaga-lagakan sesama pemimpin DAP..



Dan ini kata seorang ahli DAP yang aku temui di pintu masuk PISA tadi bila aku tunjukkan gambar ini..

“Bro.. please told that’s UMNO moron, we are not so stupid as what they think laa…”.. “find other way to provoke …”

Fuh!! nasib baik dia bagi tahu aku yang pencacai UMNO itu bodoh.. kalau tak sampai hari ni aku tak tahu… ha..ha..ha..

Betul kata ahli DAP tu.. cari cara lain lah nak provoke Bro.. cara ni dah sinonim sangat dengan UMNO.. – ASD

EkEleh.com"

 Hebat gila bini PM yang sorang ni!
Posted on Saturday, December 15 @ 17:55:07 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh: senik

"Assalamualaikum,,..

PM Malaysia hari ini mencipta beberapa sejarah. Pertama dia melengkapkan teori RAHMAN, kedua dia bergelut dengan hantu Altantuya dan yang paling menonjol, dia mempunyai seorang bini yang memiliki kuasa haram melebihi PM. Kuasa haram kerana bini PM tidak dilantik oleh rakyat, tidak dilantik oleh Sultan dan tidak diberi hak oleh undang undang untuk berbelanja duit rakyat, untuk menampilkan diri sebagai wakil rakyat Malaysia di kacamata dunia dan untuk membuat sebarang keputusan untuk rakyat.

Bini PM juga mencipta sejarah apabila dia merupakan satu satunya bini PM yang bakal ditulis kisah hidupnya dengan perbelanjaan duit rakyat serta diumumkan oleh seorang Menteri. Hebat gila bini PM yang sorang in!

Apa lagi yang nak dikata?Apa lagi yang nak diharapkan dengan PM dan bini PM yang memiliki kuasa haram ni?Dalam tempoh seminggu atau dua, bini PM muncul dalam dua acara penting yang melibatkan wang rakyat, pertama di majlis pelancaran bukunya dan kedua dimajlis pelancaran kapal perang TLDM dengan disaksikan oleh bekas PM dan bininya(dalam hati barangkali bini bekas PM berkata aku tak pernah mendapat peluang ni)dan Menteri Pertahanan yang merupakan MP yang dipilih melalui pilihanraya.

kedua dua majlis ini menunjukkan kekuasaan haram bini PM sekaligus membaculkan Menteri yang hadir. Persoalannya, sampai bilakah lagi bini PM yang hebat gila ni nak dibiarkan berkuasa?Semua berita angin mengenai perangai dan sikapnya sebelum PM sekarang ini memegang kuasa adalah benar, bini PM memang semakin jelas menunjukkan warnanya, dan kita rakyat Malaysia terus membiarkan dia membelanjakan duit kita macam duit pesaka datok nenek dia, sudahlah orang orang UMNO yang masih tinggal sudah semakin tolol dek penangan lembu kak Ijat.

Sampai bila lagi kak Ros mahu berleluasa?"


 Pakatan Rakyat Perak umum belanjawan seimbang
Posted on Saturday, December 15 @ 17:43:18 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Sumber PAS Perak

Pakatan Rakyat Perak umum belanjawan seimbangIPOH: Buat pertama kalinya Pakatan Rakyat Negeri Perak mengumumkan belanjawan seimbang untuk bajet alternatif 2013 untuk negeri ini dengan anggaran hasil dan terimaan pembangunan sebanyak RM1,262,326,905 serta terimaan pembangunan sebanyak RM48,000,000, manakala jumlah perbelanjaan pula dianggarkan RM1,262,321,848 iaitu lebihan RM5,057.

Kutipan hasil cukai untuk tahun 2013 dianggarkan sebanyak RM596,016,580, hasil bukan cukai pula RM258,821,631, manakala terimaan sebanyak RM359,488,694.

Demikian diumumkan oleh Pengerusi Pakatan Rakyat Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaludin dalam sidang media bajet Pakatan Rakyat Perak 2013 di pejabat PAS negeri di sini, semalam.

Beliau yang juga Adun Pasir Panjang berkata, bajet tersebut menjuruskan kepada bajet yamg seimbang dengan memberikan tumpuan kepada empat tunggak utama iaitu pendemokrasian ekonomi, mengupayakan masyarakat dan memperkasakan golongan masyarakat.

Jelasnya, dalam konteks pendemokrasian ekonomi termsuklah langkah menggalakkan aktiviti pertanian berasaskan makanan termasuk industri hiliran produk daripada industri kecil dan sederhana (IKS) di mana anggaran perbelanjaannya sebanyak RM8,300,00 juta

Ahli Parlimen Bukit Gantang itu memaklumkan tunggak kedua iaitu memperkayakan golongan masyarakat pula antaranya menjadikan Perak sebagai negeri pengerluar produk ikan air tawar, ikan hiasan, daging itik serta udang menerusi skim yang memberi pulangan memuaskan kepada para pengusaha dengan anggaran perbelanjaan RM5,000,000.

Beliau menambah, bagi memperkayakan golongan masyarakat pula antaranya memperuntukan sejumlah RM15 juta untuk kegunaan pendidikan di semua sekolah melibatkan sekolah agama, sekolah kerajaan serta sekolah sekolah mubaligh lain di seluruh negeri yang dianggarkan perbelanjaan berjumlah RM30,000 bagi setiap sekolah selama lima tahun.

Menurut beliau lagi, bajet alternatif tersebut adalah untuk membentuk bajet yang seimbang berdasarkan pengalaman memerintah negeri Perk selama sebelas bulan.

Turut hadir sama dalam sidang media pembentangan bajet Pakatan Rakyat itu, Pengerusi DAP Perak,Datuk Ngeh Ko Ham, Setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming, Adun Semanggol, Ramli Tusin.

Sumber


 Mengapa Tuan Presiden bersedih untuk mereka sahaja?
Posted on Saturday, December 15 @ 20:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh: tokpepijat

"Presiden Obama juga kelihatan sebak ketika membuat kenyataan mengenai tragedi tersebut di White House dan mengisytiharkan berkabung di seluruh Amerika.

Hari ini kita melihat air mata Presiden Amerika mengalir di White House mengenang tragedi tertimpa ke atas kanak-kanak Amerika.

Tetapi kita tidak pernah melihat Presiden Amerika menangis mengenang nasib ribuan kanak-kanak Vietnam, Iraq dan Afghanistan yang terbunuh dan cacat angkara pengeboman Tentera Amerika ke atas sekolah dan rumah mereka.

Situasi berbeza. Pembunuh 20 murid dan enam guru di Sandy Hook telah terbunuh tetapi pembunuh(pilot) ribuan kanak-kanak di Veitnam, Iraq dan Afghanistan masih berkeliaran bebas bahkan turut dinaikkan pangkat atas jasa membunuh!

Sekolah Sandy Hook masih berdiri gagah walaupun berlaku tragedi itu tetapi bangunan-bangunan sekolah yang dibom oleh Tentera Amerika di Iraq dan Afghanistan hancur berkecai menjadi debu dan rata. Memakan masa bertahun untuk dibina semula. Memerlukan bantuan luar.

Apapun, kita turut bersedih tragedi yang berlaku di Sekolah Rendah Sandy Hook dan kita ucapkan takziah buat keluarga mereka. Moga rakyat Amerika juga berfikir juga nasib ke atas kanak-kanak di seluruh dunia yang menjadi mangsa pengeboman tentera negara mereka sendiri

Mengapa Tuan Presiden bersedih untuk mereka sahaja?"


 Gara-gara menyokong PAS, Pegawai Polis ini diugut dan ditukar ke Sarawak..
Posted on Saturday, December 15 @ 19:34:18 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh: AnakSgDerhaka

"Selama ini kita hanya mendengar ada anggota Polis yang menyokong Pakatan Rakyat namun begitu apa yang kita lihat tindakan mereka adalah sebaliknya.

Cuma setelah bersara barulah mereka berani secara terbuka menyatakan pendirian mereka padahal Artikel 10 jelas menyatakan rakyat Malaysia BEBAS memilih dan menyokong mana mana PART POLITIK yang mereka suka.


Dan mereka yang bertugas sebagai anggota Polis juga adalah sebahagian dari rakyat Malaysia oleh itu mereka tidak dikecualikan dari artikel 10 itu.

TETAPI kini.. seorang wanita yang mendakwa dirinya adalah anggota Polis dengan beraninya menyatakan pendiriannya menyokong Pakatan Rakyat dan akibatnya beliau telah menerima ugutan.

Dari apa yang ditulis di laman FaceBook miliknya beliau mendakwa telah sekali lagi diugut oleh pihak atasannya dengan ugutan akan ditukarkan ke Sabah atau Sarawak jika terus menyokong Pakatan Rakyat, surat ugutan itu telah diletakkan di atas mejanya.

Walaubagaimanapun beliau bertegas tidak akan berganjak walau seinci pun pendiriannya terhadap sokongan saya kepada Pakatan Rakyat khususnya parti PAS,,,walau diugut bunuh sekali pun.

Tambahnya lagi “tahniah kepada boss dibalai tempat saya bertugas kerana sedia memuaskan nafsu menteri dalam negeri,,”


Tambahnya lagi “ Jangan saudara-saudara semua ingat kami makan dengan PDRM kami takut untuk bersuara, kami juga ada hak sebagai rakyat Malaysia.. cukuplah kami semua sudah tidak mahu jadi anjing Barisan Nasional”

Dengan secara terbuka beliau menyeru seluruh rakyat Malaysia agar menolak UMNO dan Barisan Nasional pada Pilihanraya Umum ke 13 nanti…

Kenyataan tersebut sila lihat di ( SINI )
"



 Rakyat Terengganu sudah lama bangkit, tetapi hantu pun turut bangkit!
Posted on Saturday, December 15 @ 22:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh: senik

"Assalamualaikum,,..

Seronok melihat sambutan HKR Terengganu,senario yang sudah lama kelihatan di bumi Terengganu, Himpunan rakyat PGU dulupun menampakkan tren yang serupa. Malah sebelum PRU 12 dulupun, hampir setiap perhimpunan dan ceramah BA ketika itu mendapat sambutan. Teringat kata kata seorang sahabat seketika selepas PAS tewas pada tahun 2004 dulu, kenapa PAS boleh kalah sedangkan kalau memandu di Rusila pada pagi jumaat pasti akan jam?

Macam mana seramai ini sokongan yang diperolehi Tok Guru,Terengganu masih boleh kalah? Begitu juga perhimpunan sejurus kekalahan itu di Rusila, kehadirannya amat luar biasa, pun begitu PAS tewas PRU. Sejarah ini mengingatkan kita semua bahawa kehadiran yang dikatakan seramai 50 ribu itu belum tentu boleh membantu kemenangan kerana Terengganu merupakan negeri yang istimewa, negeri yang diperintah oleh PEMBANGKANG atau diperintah oleh minoriti!.

Penulis mengatakan BN sepatutnya menjadi pembangkang di Terengganu kalau diukur keputusan yang adil dan bersih pilihanraya. Tetapi oleh kerana kelebihan undi amat kecil maka terbuka ruang yang luas untuk BN menipu. Inilah yang dilakukan oleh BN pada PRU11 dulu, dengan majoriti yang tipis, mereka menerusi kerja kerja derih Jusoh yang mendapat dana besar wang royalti yang dirampas mula mencipta hantu hantu dari berbagai sumber. Akhirnya hantu hantu ini bangkit membantu BN mendapatkan majoriti yang mereka perlukan.

Pada PRU 12, sisa sisa hantu masih kedapatan dan dibangkitkan semula untuk memenangkan BN dengan mekanisna yang sama. Lantaran itu, kebangkitan rakyat yang ditunjukkan mungkin akan dituruti oleh kebangkitan hantu hantu untuk PRU 13 nanti. Kecuali kebangkitan yang ditunjukkan itu cukup besar, mungkin melebihi 100 ribu, jangan berharap sangat untuk mengambil Terengganu dari kerajaan haiwan Mat Said.

Namun penyokong PR Terengganu tidak perlu risau, ALLAH sudah mengingatkan kita supaya LA TAHZAN. PR mungkin tidak boleh menang di Terengganu tetapi PR mempunyai peluang yang besar untuk menang di Persekutuan. Ini bermakna sekalipun BN masih menang di Teranggau pada ketika Persekutuan dimiliki PR, apa boleh kerajaan BN negeri Terengganu lakukan?

Jadi kaedah terbaik bagi penyokong PR, PAS terutamanya ialah meneruskan agenda perjuangan menentang kebathilan dan kezaliman serta meneruskan usaha membantu rakan rakan di negeri lain. Untuk tujuan memenangkan Persekutuan, kerusi parlimen yang ada di Terengganu tidak penting kerana cuma ada 8 kerusi sahaja berbanding beberapa negeri lain yang melebih 50 kerusi. Oleh itu, tak perlu ratapi kekalahan di Terenggannu kerana kemenangan di negeri negeri yang banyak kerusi Parlimen mampu memenangkan PR di Persekutuan.

Begitu juga penipuan dan sogokan wang ringgit yang menjadi strategi BN sejak dulu tidak akan mampu menahan kemaraan kebangkitan PR yang kalau kita amati bermula di Terengganu. Semangat BERSIH bermula di Terengganu dengan nama Mohd Azman dan Suwandi terpahat sebagai wira BERSIH(Bukannya Ambiga seperti didakwa BN).

Kesimpulannya, HKR mesti diteruskan walaupun kita sedar kemungkinan hantu hantu akan turut bangkit bersama HKR ini."


 Jadilah juara menjaga ibu bapa, bukan sekadar juara rakyat
Posted on Saturday, December 15 @ 21:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh: rozmal

"Kepada mereka yang masih diberi peluang berbakti kepada ibu bapa, doakanlah mereka agar dipanjangkan umur, agar mereka dapat beramal ibadah hingga ke akhir hayat, dan agar kita dapat ditambahkan pahala menjaga ibu bapa kita. Jangan kita sekadar menjadi juara rakyat, juara Islam, juara Melayu, juara Palestin, juara hari ibu dan sebagainya. Setiap kita sepatutnya menjadi juara memelihara kedua ibu bapa kita.

Sekiranya ibu bapa kita telah tiada, untuk menjadi juara menjaga ibu bapa di dalam kubur, ialah dengan menjadi anak-anak yang soleh dan solehah.

Apabila kita baca artikel di bawah ini, cermin diri kita sendiri terlebih dahulu sebelum kita mengata orang lain.

Ibu derita sendirian
15 Dis 2012

ALOR GAJAH: Memilukan apabila seorang wanita warga emas bukan saja terlantar bersendirian di ruang tamu rumahnya di Kampung Pulau Sebang di sini, malah bergelumang dengan najisnya sendiri berikutan keuzuran dialaminya tanpa mendapat pembelaan anak tunggalnya yang didakwa menghilangkan diri.

Lebih malang apabila permohonan Sabi Dollah berusia 85 tahun itu untuk tinggal di rumah kebajikan tidak mendapat pertimbangan sewajarnya.

Sumber berkata, warga emas itu terlantar beralaskan sekeping tilam nipis di atas lantai ruang tamu rumahnya yang tidak terurus.

“Dia (wanita itu) tinggal sendirian dengan keadaan kesihatannya yang lemah selain mengalami masalah penglihatan dan pendengaran. Dia hanya mampu mengharap simpati jiran terdekat memberinya makan minum selain menyediakan keperluan lain.

“Difahamkan, dia mempunyai seorang anak tunggal perempuan namun menghilangkan diri tanpa menjenguk keadaannya selama lebih lima tahun tanpa khabar berita,” katanya di sini, semalam.

Menurutnya, sejak terlantar sakit, warga emas itu hanya mampu mengharapkan perhatian dan ihsan jiran terdekat yang sering datang membawa makanan dan minuman.

“Beberapa jiran terdekat yang bersimpati menjenguk dan menyuapnya makanan tanpa bekalan air bersih yang dipotong disebabkan tunggakan bil lebih RM1,500.

“Lebih menyayat hati warga emas ini terpaksa membuang air kecil dan air besar di atas tempat tidurnya setiap hari hingga menyebabkan rumah busuk,” katanya.

Kata sumber itu, keperitan hidup ditanggung warga emas itu mendapat perhatian pihak berkaitan yang akan mendapatkan tempat tinggal dan memastikan kebajikannya terpelihara.

“Namun, tiada maklum balas diterima dan lebih mengecewakan apabila syarat yang perlu dipatuhi seperti pemeriksaan kesihatan turut dibuat,” katanya.

Melihat keadaan diri warga emas itu yang menghidap sakit pundi kencing dan darah tinggi, beberapa penduduk menghubungi bantuan kecemasan untuk dihantar ke Hospital Alor Gajah (HAG), petang kelmarin.

“Paramedik Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Alor Gajah yang dipanggil kemudian membawa warga emas berkenaan ke HAG sebelum dirujuk ke Hospital Melaka (HM),” katanya.

Sementara itu, Ketua Operasi JPAM daerah, Saiful Nazmi Said berkata, keadaan wanita berkenaan amat menyedihkan kerana bergelumang dengan najis.

Sumber: hmetro.com.my

"


Tiada ulasan: