Sabtu, 1 Disember 2012

KALAU CAMTU...KENYATAANNYA MENGAKU ADALAH KALANGAN MEREKA DAH MURTAD

Tabung buluh suntik semangat aktivis PAS

Harakahdaily, 01 Dis 2012
SELAYANG: Bagi menyemarakkan kempen PAS untuk menang di Dun Taman Templer dalam pilihan raya umum akan datang ini, PAS Selayang melaksanakan dryrun (simulasi) kempen pilihan raya umum hari ini.


Melalui dryrun itu, semua jentera PAS di kawasan itu digerakkan untuk melihat setakat mana kesediaan para petugasnya untuk menghadapi pilihan raya kali ini.

(Gambar: Zaidi dan Khairudin menunjukkan tabung buluh yang diserahkan oleh AJK PAS cawangan Bandar Tasik Puteri hari ini.)

Melalui dryrun ini, semua jentera digerakkan seolah-olah esok adalah hari pilihan raya.

Para petugas di kesemua 21 Unit Peti Undi (UPU) digerakkan serentak seluruh kawasan DUN hari ini.

Bagi UPU yang tidak mempunyai cawangan PAS pula, cawangan angkat dari seluruh PAS Selayang digerakkan untuk membantu.

Di Taman Selayang Indah, PAS cawangan Bandar Tasik Puteri digerakkan untuk menyeliakan kempen PAS di taman perumahan itu.

Hari ini, PAS cawangan itu menyerahkan tabung-tabung buluh yang telah mereka mula kumpul duit syilingnya sejak setahun lalu diserahkan kepada aktivis PAS tempatan.

Majlis penyerahan ini saksikan sendiri oleh Haji Zaidi Talib, Yang Dipertua PAS Kawasan Selayang.

Lebih 10 tabung buluh yang penuh dengan duit syiling yang dikumpulkan diserahkan oleh AJK PAS Tasik Puteri kepada Encik Khairudin, aktivis PAS tempatan dengan disaksikan oleh Zaidi.

Zaidi ketika ditemui berkata, penyerahan tabung yang dikumpul sekian lama ini akan memberikan semangat kepada aktivis PAS tempatan.

Mengulas program dryrun hari ini, Zaidi berkata, "Simulasi ini berjalan dengan baik dan memperlihatkan kepada kita di mana kekekuatan dan kelemahan jentera kita.

"Kita juga dapat melihat bagaimana reaksi lawan kita iaitu Umno terhadap kita," kata Zaidi.

Beliau memberitahu ada bendera PAS yang dipasang hari ini telah dibakar oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Pelbagai aktiviti diadakan hari ini temasuklah pembukaan bilik gerakan disemua peringkat di Dun Templer ini.

Kaunter penyerahan saman AES juga dibuka hari ini di Selayang Utama. Berpuluh-puluh saman AES yang diterima penduduk tempatan diterima oleh wakil Jawatankuasa Undang-undang dan Hak Asasi Manusia (Juham) yang ditubuhkan oleh PAS.

(Pengarah Juham, Ahmad Zamri As'ad bersama penduduk Selayang yang menyerahkan saman AES untuk diuruskan oleh Juham)

Peguam mereka akan mewakili penerima saman ini apabila mereka didakwa ke mahkamah ekoran saman ini.

Esok pula akan diadakan simulasi hari pilihan raya di mana semua jentera PAS Selayang akan digerakkan seolah-olah esok adalah hari pembuangan undi PRU ke 13.

Seluruh jentera pilihan raya PAS untuk DUN ini akan digerakkan di seluruh kawasan. Antaranya termasuklah bilik gerakan, bangsal panas di kawasan pembuangan undi, kenderaan dan juga pasukan PACA (Polling agent dan Counting Agent).

Undian PBB: Palestin diiktiraf negara berdaulat

Harakahdaily, 01 Dis 2012
KUALA LUMPUR: Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim) mengalu-alukan undi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang telah memihak kepada Palestin dan memberikan Palestin status negara pemerhati bukan ahli di badan dunia itu.


“Undian Perhimpunan Agung PBB tersebut sekurang-kurangnya telah mengiktiraf kehadiran Palestin sebagai negara yang berdaulat,” kata Setiausaha Agungnya, Mohd Azmi Abdul Hamid.


Katanya, kemenangan diplomatik yang ditunjukkan oleh 138 negara mengundi memihak kepada Palestin untuk menaik taraf status, dengan itu memungkin ia juga boleh terlibat dengan pelbagai forum dalam PBB dan di dalam Mahkamah Jenayah Antarabangsa (ICC).


Beliau berkata, pokoknya status Palestin semakin jelas untuk menyuarakan haknya yang selama ini dinafi oleh Israel yang disokong oleh Amerika Syarikat.


“Kami mengutuk reaksi duta Amerika Syarikat ke Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu, Susan Rice menggelarkan tindakan itu "tidak produktif" dan jabatan negara Amerika Syarikat memberi amaran perubahan status boleh membawa kepada pengurangan sokongan ekonomi Amerika Syarikat untuk rakyat Palestin,” ujarnya kepada Harakahdaily.


Ini, ujarnya jelas membuktikan Amerika bukan sahaja menyokong Israel menafikan hak Palestin malah telah merestu segala tindakan ganas yang dilancarkan oleh Israel ke atas rakyat Palestin selama lebih 64 tahun.


Tegasnya, seluruh Negara Islam yang memberi undi menyokong Palestin harus faham bahawa ini adalah langkah kecil dalam proses yang masih panjang untuk menuntut hak Palestin dikembalikan.


Tambahnya, terlalu banyak lagi yang perlu diperjuangkan terutama soal mengembalikan wilayah Palestin yang telah dirampas oleh Israel sejak 1967.

Katanya lagi, perjuangan yang paling utama ialah hak umat Islam ke atas Masjid Al Aqsa yang sangat dekat dengan hati ummah.


“Dengan membantah usul ke atas Palestin ternyata Amerika dan Israel merupakan negara yang tidak mahu perdamaian dicapai dengan memberi hak kepada Palestin,” katanya.
Kesiapsiagaan para petugas pilihan raya mereka akan dinilai melalui dryrun ini.

Perantau anjur Kembara 2012 pada 15 Dis

Harakahdaily, 01 Dis 2012
KUALA LUMPUR: Bagi merapatkan ukhuwah di kalangan warga Perantau Anak Tranung, Sekretariat Anak Terengganu di Perantauan (Perantau) akan mengadakan program Kembara Perantau 2012 pada 15 Disember ini untuk balik kampung bersama ahli-ahlinya yang tinggal di Lembah Klang sempena Himpunan Kebangkitan Rakyat - PAS Ganti Umno.
“Sekretariat Perantau menjemput mana-mana anak-anak Terengganu di perantauan  terutamanya yang tinggal di sekitar Selangor dan Wilayah Persekutuan yang hendak balik ke kampung halaman dapat berkonvoi bersama," kata Setiausaha Kerja Sekretariat Perantau, Zulhilmi Abd Rahman Attakiri.

Menurut beliau lagi, program akan bermula sebelah pagi dan dijangka tiba di tapak program pada sebelah petang.

Beliau yang juga setiausaha penganjur konvoi memberitahu, mana-mana warga Perantau yang tinggal di luar Lembah Klang seperti dari Perak, Johor, Pahang dan sebagainya boleh menyertai konvoi Kembara Perantau 2012 dengan menunggu di plaza tol Jabor pada masa yang akan ditetapkan nanti.

Tambahnya, tarik tutup penyertaan adalah pada 7 Disember.

Maklumat lanjut berhubung dengan penyertaan program boleh menghubungi beliau di talian 012-9283560 atau Khairul Azli 0123266340.

PAS perlu terus di posisi menyerang

Ahmad Lutfi Othman, 01 Dis 2012
Perhimpunan Agung Umno 2012 merupakan medan terakhir buat Najib Razak memperagakan "penampilan bergaya" parti itu bagi meraih sebanyak mungkin sokongan pengundi Melayu dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.

Ketika kelompok bukan Melayu, khususnya orang Tionghua, kelihatan berpatah arang untuk kembali mengundi BN, hanya masyarakat Islam menjadi sandaran utama Umno mempertahankan Putrajaya. Justeru, "solekan agama" lebih diperlukan supaya orang Melayu terus terkeliru atau sekurang-kurangnya berada dalam keadaan serba-salah untuk mengundi Pakatan Rakyat.

Dijangka dalam perhimpunan terbesar itu, Umno akan mengambil pendekatan menyerang dan cuba menganjak daripada posisi bertahan, termasuk membelasah saingan terdekatnya, PAS, dengan hujah-hujah agama, bagi mempamerkan ia lebih Islamik, sekali gus membawa retorik lama, iaitu menjaga dan mempertahan kepentingan  Melayu.

"Hari ini kami pakai baju merah... ini petanda kami nak pergi berperang," kata Ketua Penerangan Umno, Ahmad Maslan kepada Bernama, di PWTC, 27 Nov lalu, semasa mengatur persiapan terakhir perhimpunan.

Sambil berusaha mengoyak imej PAS dengan terus mendakwa telah lari daripada landasan perjuangan asalnya -- dibantu secara tidak langsung oleh beberapa bekas pemimpin kanan PAS -- Umno sebenarnya tiada jalan keluar selain mempromosi dirinya sebagai pembela agama, termasuk dengan mengeksploitasi isu-isu antarabangsa umat Islam seperti Palestin (hubungan dengan Hamas) dan Selatan Filipina (MILF).

"Najib juga dijangka menekankan kepentingan mendekati generasi muda, terutama pemilih yang baru kali pertama mengundi. Begitu juga dengan berusaha mengekalkan sokongan pengundi wanita," ujar seorang pemimpin gerakan pelajar.

"Mahasiswa akan diperalatkan dalam kempen PRU13, lihat saja program TPM Muhyiddin Yassin baru-baru ini dengan pemimpin pelajar, bendera Umno dikibar tanpa segan silu, sedangkan ia program rasmi kerajaan," tegasnya.

Para perwakilan daripada 191 bahagian Umno seluruh negara telah diperingatkan awal-awal lagi agar tidak menimbulkan isu-isu yang boleh masalah kepada parti dan juga rakan-rakan komponen dalam BN semasa perbahasan, selain memastikan perjalanan perhimpunan dapat menyuntik semangat dan komitmen tinggi berdepan pilihan raya paling mencabar sejak merdeka.

"Tentunya Umno tidak mahu perhimpunan ini membawa mesej salah kepada pengundi, sepertimana berlaku sedikit kekecohan dalam muktamar PAS baru-baru ini," kata seorang pemerhati politik yang mengikuti dari dekat perkembangan PAS.

"Umno lebih bernasib baik kerana ia mengawal media, tetapi harus diingat, dengan teknologi maklumat terkini, sebarang kesilapan kecil semasa perbahasan boleh mengundang padah," tambahnya.

"Masa berbaki yang cukup singkat ini, paling lama 15 minggu, tetapi saya jangka Parlimen dibubar lebih awal itu sekitar selepas Tahun Baru Cina, mesti digunakan Umno untuk menyerang, bukannya bertahan atau terpaksa menjawab serangan Pakatan. Saat-saat akhir adalah tempoh paling kritikal dan cukup penting," katanya lagi.

Seperti diramal, PAS yang bakal mencabar Umno di kebanyakan kerusi yang ditandinginya, menjadi sasaran utama kecaman Muhyidin, semasa serentak merasmikan perhimpunan Pemuda, Wanita dan Puteri Umno, pada malam Rabu lalu.

Logiknya mudah ditelah; peluang Umno untuk terus menerajui kuasa hanya cerah apabila PAS ditolak pengundi Melayu. Musuh ketat Umno yang mesti ditumpaskan -- melebihi DAP dan KeADILan -- adalah PAS! Oleh itu, wibawa dan integriti Parti Islam itu mesti diruntuhkan, walaupun terpaksa membuat seribu satu pembohongan dan pendustaan.

Justeru, ketika Dr Mahathir Mohamad berkata Presiden PAS, Tuan Guru Abdul Hadi Awang sangat layak menjadi Perdana Menteri, berbanding Anwar Ibrahim, saya kira ahli-ahli PAS tidaklah begitu naif untuk membaca muslihat bekas PM itu. Ia hanyalah untuk memecah-belahkan persefahaman oposisi, suatu ilusi yang begitu didambakan pemimpin Umno.

Dalam pada itu, kehadiran PAS dalam Pakatan diibaratkan "lebai malang dan melukut di tepi gantang". Muhyidin berkata: "PAS tidak berkongsi kuasa dengan DAP dan KeADILan. Sebaliknya, kuasa yang sepatutnya diberikan kepada PAS dirampas oleh DAP dan KeADILan. ... PAS hanyalah kuda tunggangan, tukang sorak dan tukang takbir untuk mereka merebut kuasa."

Sempat saya menonton sekilas liputan langsung ucapan Muhyiddin itu. Nampak sangat penekanan dan intonasinya serba tidak menjadi. Jika ia bertujuan untuk menghidupkan kembali semangat Pemuda, Wanita dan Puteri, yang berada di tahap rendah berdepan PRU13, saya yakin objektif itu gagal dicapai.


Sambil mengakui masih ada segelintir masyarakat Melayu yang mungkin terpedaya dengan tohmahan yang sering dikitar semula itu, terutama yang tidak terdedah dengan ledakan muklumat, namun saya yakin, bilangannya semakin kecil dan ia mudah dipatahkan jika jentera penerangan PAS bertindak lebih efisyen dan sistematik.


"Dan pemimpin PAS pula jangan terlalu defensif menjawab serangan Umno itu sehingga melupakan isu-isu rakyat yang jauh lebih besar dan menekan kehidupan seharian warga," seorang profesor sains sosial mengingatkan saya.

"Maaf, saya kira banyak juga perbahasan dalam muktamar PAS yang lalu, hanya menjawab persoalan dibangkitkan bekas pemimpinnya, yang sebenarnya sudahpun ditolak ahli-ahli dan ini amat membazirkan masa, sedangkan perhimpunan tahunan terbesar itu menjelang PRU13 amat kritikal untuk membuat persiapan dan pecutan terakhir yang meyakinkan," tambahnya.

Ia mengingatkan saya pertemuan dengan  Tengku Seri Paduka Raja Tengku Ibrahim, di rumahnya, di Kuala Terengganu, petang Jumaat, 23 Nov lalu. Beliau yang pernah aktif dalam Semangat 46, bekas Adun Tanggol (1990-95) dan baru saja menyertai PAS, mahu "Harakah lebih proaktif menangani masalah rakyat, termasuk mendedahkan secara terperinci salahguna dan korupsi pemimpin Umno, termasuk Menteri Besar Ahmad Said".

"PAS mesti lebih agresif menyerang, banyak isu-isu perlu dibongkar untuk pengetahuan orang ramai, selain lebih kerap mendekati rakyat, menyantuni masalah seharian mereka. Dan pemimpin PAS juga harus bersikap lebih terbuka," ujarnya sambil menunjukkan beberapa risalah memaparkan graf kenaikan kos hidup dan hipokrasi Dr Mahathir Mohamad (serta Najib) dalam isu George Soros.
Najib: 'Saya khuatir sikit soal kita sesama kita'

Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak tidak dapat menyembunyikan kekhuatiran terhadap kemungkinan 'tindak balas' dari anggota yang tidak terpilih sebagai calon dalam pilihan raya umum akan datang.

Walau percaya bahawa sokongan umum akan memihak kepada BN, Najib tetap bimbang bahawa beliau akan menghadapi tindakan sedemikian daripada pemimpin Umno yang tidak dipilih sebagai calon.

"Saya percaya musuh kita tidak kuat... saya yakin orang ramai akan memihak kepada BN... yang saya khuatir satu sahaja.... sikit sahaja.. soal kita sesama kita," tegasnya dalam ucapan penggulungannya di perhimpunan agung Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) petang ini.
Sepertimana dalam perhimpunan terdahulu, Najib turut meminta perwakilan membacakan ikrar agar taat kepada parti serta bekerja demi kemenangan dalam pilihan raya umum akan datang.

Tapi bezanya para perwakilan kali ini diminta menjawab soalan cepu emasnya – sama ada akan menyokong calon pilihan Umno sekiranya mereka sendiri tidak terpilih.
"Saya beri lima kemungkinan. Pertama sokong sepenuhnya calon yang dipilih parti; kedua, sokong; ketiga, tidak bekerja; keempat, sabotaj dan kelima lompat parti," katanya.
Tambahnya, soalan berkenan lebih penting untuk dijawab daripada kajian yang menunjukkan sokongan besar pada BN - seperti dikemukakan naib presidennya Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sebelumnya.
"Sebab itu dalam perhimpunan ini kita mesti kata kita mesti dengan suara yang cukup hebat bahawa jawapan yang kita hendak 'adalah saya tetap akan sokong BN'," kata Najib yang disambut laungan "Boleh" sebanyak tiga kali oleh para perwakilan.
"Kalau itu jawapannya yang sebenarnya dalam hati kita, Insya-Allah, akan memberi kemenangan kepada Umno dan BN (dalam pilihan raya umum)," tambahnya.
Najib seterusnya meminta para perwakilan membawa soalan itu pulang untuk difikir secara mendalam dan mengawasi golongan penghasut - yang digelarkan "tukang kipas dan "batu ronson" di dalam parti.
"..dalam kereta, dalam bas ekspres, cuba tepuk dada tanya selera... Kita nak bawa semangat ini, kita nak menghayati semangat ini, (apabila) kita nak jumpa penyokong kita bila balik," katanya.

Sekiranya ahli berkenaan tidak kuat iman, "sokongan penuh" kepada calon berkenaan mungkin akan menyebabkan mereka berubah pandangan sehingga melakukan sabotaj ke atas parti, kata Najib.
"Jangan lupa ada juga bekas menteri, bekas timbalan menteri yang telah mengkhianati parti... kerana gila jawatan, kerana dirasuk orang tertentu sekarang jadi orang yang menentang Umno dan BN," katanya.


  • Mhdisjh Udin · Pengulas Tertinggi · Pesara di Kementerian pertahanan
    Saya percaya musuh kita tidak kuat... saya yakin orang ramai akan memihak kepada BN .. abis kenapa Datuk Seri terjerit, terlolong sana sini, kutuk mengutuk dan fitnah.

    • Smz Top · Pengulas Tertinggi · Smvkk
      apa lagi pak jib sila bubar parlimen baru kiter tahu rakyat memihak sapa....TAKBIR...

    • Shirts Frenzy · Pengulas Tertinggi
      Tak payah tunggu PRU, UMNO mmg sudah terkubur sepatutnya..Buktinya kalau letak USTAZ AZHAR IDRUS comfirm penuh PWTC tu..tak perlu la pemimpin2 UMNO dan Cai2nya ni..

    • Amn Mohdnor · · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Aker Solutions
      Ni sume tactic umno atau p.Jib nak menutup kelemahan umno sbb bila kalah PRU13 nanti mereka akan kata bukan disebabkan oleh pakatan kuat tapi disebabkan sabotaj parti dalamanlah, lompat partilah & pelbagai macam helah lagi...tahu dah...belajar dari C.Det...

    • Gin Marvel · · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia
      Dia mau test strategi Kutuk & Fitnah sblm PRU 13 la bro... kasi panas sikit.. Esok hari dah sejuk sebab yg cakap kat tv3 tu dalam 1 2 minggu akan datang video saja...

    • Norashikin Abdul Rahman · · Pengulas Tertinggi · Universiti Kebangsaan Malaysia
      tuh pun jd hal... kalo pr tak koat, umno lg la tak koat... harap undi import plak... bubar la mnatang weh....

    • Omar Jais · Pengulas Tertinggi · Bekerja di JKR dan RTM
      Ustz Azhar Idrus akan bertanding di Parlimen Pekan.....Kempen semalam je dah tahu pngundi memihak kpd siapa....klau srentak berkempen,pastinya pntas Umno kosonggggggg!

    • Radzi Suhaimi · Pengulas Tertinggi · Pengurus Ladang di Kerja sendiri jeeee
      klu dah tok tok umno.nk letak spe pon x kan leh menang spe yg lawan umno...

    • Mdsaad Papa · Pengulas Tertinggi · Sekolah Menengah Agama Khairiah (SMAKH)
      Pok Jib dirasuk saitan,sebab tidak yakin,PRU13 kali ini BN tak boleh menang.

  • Muhammad Hisham · Pengulas Tertinggi · Musk Ox Hunter di Musk Ox Farm
    Kalu dah yakin kuat bubarkan Parlimen cepat sikit....... tak sabar nak tengok orang hilang telinga........kekekeke

  • Rozak Zaki · Pengulas Tertinggi · Design Engineer di Electro-Mechanical Engineering Technology
    Seorang perwakilan hari ini megajak semua ahli UMNO supaya menghayati dan merenungkan pengertian di sebalik enam falsafah K.A.T.A.K bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13). Wakil UMNO Selangor, Abdul Shukur Idrus, berkata tiga falsafah K.A.T.A.K yang tidak baik dan perlu dihindarkan ialah "Ketepikan Amalan Takut Akui Kesilapan; Kalah Akibat Terlalu Alpakan Kuasa; Kerana Angkuh Tentulah Akibatnya Kecundang".
    "Tiga falsafah yang baik dan perlu dilakukan ialah "Kena Akur Tunjuk Ajar Ketua; Kita Amalkan Toleransi, Amanah, Kesederhanaan; Kejayaan Akan Tercapai Apabila Kerjasama, Oleh kerana kita banyak bercakap pasal katak, saya ingin terjemahkan falsafah K.A.T.A.K untuk renungan kita bersama," katanya
    MACAM MACAM JENIS GILA .... kah kah kah...
    YANG INI GILA IBRAHIM ALI.... kah kah kah...
    PASAL APA GUNAKAN IBRAHIM ALI?.... kah kah kah
    INI MACAM NAK PERLI AJE.... kah kah kah..
    MACAM TAK NAK BERI KERUSI PADA BRAHENG... kah kah kah..

    K.A.T.A. K = KAMI AKAN TOLAK AHLI KATAK.

    • Niru Ssb · · Pengulas Tertinggi · Smk simunjan no 1
      Rozak zaki,.....buat masa ini mungkin ibrahim ali tgh naik hantu.....esok dia kumpulkan ahli perkasa buat demo tapi bukan bantah PAU.....tapi bantah minta najib jgn bubar pru-13 dlm thn ini......katak ni sayang baki yg ada bergelar yb(yang bangsat)

  • Fauzi Othman · Pengulas Tertinggi · Smk machang
    nampaknya bila najib dah bersuara itu bukannya khuatir sedikit dah namanya....khuatir banyak la tu.....senang cakap si najib ni dah x percaya orang dia sendiri....selama ni dok cakap lawa....kita kuat kita bersatu hati...last2 sampai masa penggulungan hujah baru pecah tembelang....rupanya x adalah kuat sangat parti UMNO ni....kuat mulut je tapi hati kecut.....

    • Nab Ab · Pengulas Tertinggi
      setuju dgn u fauzi, klu ketua sendiri bimbang dgn sabotaj dalaman maknanya perkara fersebut memang berlaku di dlm parti umnongok ni..p

    • Mdsaad Papa · Pengulas Tertinggi · Sekolah Menengah Agama Khairiah (SMAKH)
      Nab Ab. pok jib buat kerja tidak iklas dgn rakyat,mana ada keberkatannya,jika keputusan PRU13 merudun lagi,habislah BN.sabotaj dalaman pasti berlaku,pengikut/penyokong setia calun yg.tidak terpilih tidak mau buat kerja untuk orang lain.

    • Spekulasi Semasa · Pengulas Tertinggi · Berubah demi masa depan
      duri dalam daging paling berbisa tahu pun najib takut harap2 bnyklah pgkianat dlm umnosex....umnosex undi menipu memangla menang besar semua peti undi dah dirncang takut kalah...kalu umnosex kalah habis la malaysia ni apa jd xtaula bila BNend naik gler

    • Mann Greco · Pengulas Tertinggi
      jangan risau "semua orang umno iklas berjuang..tidak memekirkan langsung wang ringgit..semua pemimpin2 umno bergolok begadai utk perjuangan umno.."

    • Nasir Mohd · Pengulas Tertinggi
      ada yg kata bley menang besar, ada yg kata da 70% menang, ada yg cakap paling tercabar pru kali ni, ada yg kata kena habisan kali ni, ada yg kata kalo kita tumbang hilang semuanya, masih dlm kebimbangan sebenarnya, sekadar penyedap hati, yg paling runsing ialah pilihanraya dah dekat, namun tarikh masih tak bley beritahu, kalo beritahu mungkin akan rasa seperti org nak mati, dah tahu tarikh, heh heh heh

  • Ruzaili Fazli · Pengulas Tertinggi · Pasir Mas
    dah takut dengan bayang2 sendiri..

    • Nur Serie · United States Naval Academy
      kalau dia khuatir org dalaman akan buat hal,saya khuatir pengundi2 warga emas masih TERcontengkan dacing lama tu....maklumlah dah sebati........

    • Spekulasi Semasa · Pengulas Tertinggi · Berubah demi masa depan
      duri dalam daging paling berbisa tahu pun najib takut harap2 bnyklah pgkianat dlm umnosex....umnosex undi menipu memangla menang besar semua peti undi dah dirncang takut kalah...kalu umnosex kalah habis la malaysia ni apa jd xtaula bila BNend naik gler

  • Halik Zaman · Pengulas Tertinggi
    Buat apa sokong BN kalau yang kaya itu adalah Menteri-Menteri
    BN ? Tanya diri anda kenapa Najib bermati matian sehingga air liurmya meleleh minta anda undi BN ? Sebab rakyat punya kuasa dari segala kuasa untuk menentukan Kerajaan Pakatan Rakyat berkuasa. Tukar !! Tukar !! Tukar !!

  • Putera Bangsa · Pengulas Tertinggi · Bangalore University
    Pak Jib jgn risau....Confirmed UMNO akan kalah dalam PRU13 ni...orang ramai dah tahu dah apa itu UMNO..parti perkauman sempit...parti rasuah...parti makan duit rakyat.....parti utamakan diri sendiri...parti utamakan keluarga...parti yang tidak menghiraukan nasib rakyat....Ucap lah Pak Jib bye bye kepada rakyat Malaysia secara keseluruhannya....ini kerana majoriti rakyat malaysia sudah buta keputusan untuk ucapkan selamat tinggal kpd UMNO dan BN...Bye bye Pak Jib...bye bye UMNO bye bye BN

  • Raja Mohd Shahrim · · Pengulas Tertinggi · 241 subscribers
    Isu calon.. tak pernah menjadi masalah di PAS, DAP dan PKR.. tapi berlaku di dalam UMNO, MCA dan MIC.. hehe.. korang fikirlah sendiri kenapa..? perjuangan utk rakyat atau utk diri sendiri...

    • QhaLeef Faiz · Pengulas Tertinggi · SSB High School
      ucapan bergulung-gulung(teks) tpi lbh kpb kerisauan hilang kuasa..yg diperjuangkn tk sebut pun, nasib rkyt entah ke mana..hanya sesama mereka dan mereka shj...

  • Mujahid Islam · Pengulas Tertinggi · 39 years old
    Jangan risau najib,kami rakyat malaysia akan memencenkan kamu dan parti kamu dari menerajui kerajaan lepas pru nanti.jumpa kamu di mahkamah rakyatkelak

  • Asri Aris Mohamed · · Pengulas Tertinggi · Kuli di Penarek Becha
    sindir Mohideen yasin nampak..

  • Abdul Manan · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Rakyat Marhein
    takut juga dgn musuh dlm selimut..

    • Jamil Awab · Pengulas Tertinggi · MPTAA
      Cakap mengutuk Pakatan Rakyat berdegar2. Akhirnya pecah rahsia....rupanya Najib lagi takut kpd ahli umno sendiri! Ahli umno biasa sabotaj parti. Nasib Najib di Pekan pun belum terjamin. Najib menang dgn kelebihan undi -+ 200 undi pada PRU10 pun setelah TNB buat2 blackout selama 2 jam. Sudah tentu undi pos pun bertujai2 datang dalam gelap! Kini nasib Najib dlm umno dan sebagai PM bagai telor dia dihujung tanduk! Opsss....dia ada telor ke?

  • Mujahid Islam · Pengulas Tertinggi · 39 years old
    Najib melalak dan melolong je.

  • Panah Hijau · Pengulas Tertinggi
    Mimpi saya semalam :

    Saya nampak ramai Orang-orang UMNO berkemeja Batik sutera berwarna Keungguan -biru..memang cantik lakaran-corak batik itu

    ( Long sleeve BATIK SHIRT by Purplish-blue color with fantastic batikdesign)

    Tiba -tiba kemeja mereka bertukar kpd warna Kuningan cerah..tapi corak batik masih sama..masih bersinar cantik

    Sekelip mata...saja...keramaian jumlah mereka bertukar kpd cuma beberapa orang sahaja !!!! Kehadiran Orang -orang UMNo sekarang cuma beberapa orang saja..dan kemeja mereka menjadi pudar warnanya..nampak macam ' KUNING worn out '...kemeja yg lama terpakai..tiada corak batik lagi

    Lepas ini..saya pun terjaga dari tidur !!!

    ( Pembaca -pembaca MALAYSIAKINI...harap jangan memberi sebarang 'kesimpulan'...hanya kamu / mereka yg mempunyai KEMAHIRAN LUARBIASA dpt MENTERJEMAH mimpi saya ini )

    Rohani dan hati saya pasti mimpi ini berkaitan dgn PRU 13 ini

  • Lie Ya · Seremban
    dah tentu umno kalah pada pru ke 13 ni.......tak payah pak jeb risau....dan pak jib pun dalam delima kerana kiss antutaya dah dibuka kebali oleh deepak ..wahai orang2 umno tak kamu semua malu dengan pemimpin kamu yang terpalit dengan macam2 kiss.....seluruh dunia telah ketahui mengapa orang umno maseh buta hati n mata yang maseh menyokong najib.....aku sebagi puteri malu punya pemimpin macam ini

  • Anggun Atok · Pengulas Tertinggi
    UMNO SAMA UMNO MEMANG SUDAH LAMA BERPECAH N TUNGGU TEBING BERBELAH DUA SAJA.......SEBAB MASING2 GILA KUASA DAN KAUT KEKAYAAN.......CAKAP BERDONGKAH2 KONON HIDUP MELAYU.....RUPANYA MEREKA SAJA MELAYU RAKYAT BUKAN MELAYU SEBAB TIDAK TERBELA......

    • Nur Serie · United States Naval Academy
      JGN SUSAH HATI KWN....AKU DENGAR LEPAS PRU13 NANTI,KALAU BN MASIH LAGI MENANG, BRIM,TRIM,KRIM, AISKRIM,RIM,DAN BANYAK LAGI RIM2 YG AKAN DIWUJUDKAN, AKAN DIBERI KPD RAKYAT SETIAP BULAN....HEHEHE....
Najib isytihar perang habis-habisan terhadap Pakatan

Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak mengisytiharkan perang habis-habisan terhadap Pakatan Rakyat dengan laungan slogan anti-Pakatan dalam ucapan penggulungannya di perhimpunan agung Umno hari ini.
"Satu undi untuk PKR satu undi untuk kerosakan akidah dan sosial!," laung Najib di hadapan perwakilan perhimpunan yang berdiri sebagai tanda penghormatan kepada.
Laungan anti-Pakatan itu diteruskan lagi dengan menyamakan tindakan mengundi PAS dengan kemerosotan Islam, dan undi DAP dengan penindasan bangsa Melayu.
"Satu undi untuk PAS bermakna satu undi untuk kehancuran Islam!

"Satu undi untuk DAP maksudnya satu undi untuk penindasan bangsa tercinta!," laung Najib lagi disambut sorakan dari para perwakilan.

Sebelum itu, Najib turut merakamkan penghargaannya kepada pejuang siber Umno yang bertungkus-lumus melawan perkara yang disifatkannya sebagai fitnah di laman sosial.

"Segala fitnah ini dalam laman sosial, jadi kita kena menguasai laman sosial," katanya.

Dalam ucapannya, Najib turut menegaskan bahawa beliau sentiasa bersedia mendengar suara orang muda yang membentuk 20 peratus daripada pengundi baru.

"Orang muda turun ke jalan, saya pun turun duduk di jalan... tengok bola," katanya.

Najib turut bersetuju dengan cadangan sayap Pemuda dan Puteri agar Umno menubuhkan akademi kepimpinan.

Bagaimanapun, akademi itu perlu memberikan lebih tumpuan kepada pengisian berbanding kemudahan latihan untuk melatih pemimpin masa akan datang, tegasnya.

"Kita boleh gunakan pusat latihan yang sedia ada yang pentingnya pengisian yang ada.

"Dengan ini kita akan sediakan barisan lebih ampuh untuk hadapi cabaran akan datang," katanya.

  • Anggun Atok · Pengulas Tertinggi
    KITA RAKYAT AWAM TIDAK KIRA APA PARTI PKR, DAP PAS KAMI AKAN SOKONG 1,000% DAN KAMI AKAN TOLAK UMNO 2,000% DEMI UNTUK MEMULIHKAN MARUAH NEGARA YANG KAMI CINTAI.....MCA, MIC N PPP KITA SUDAH MEREKA PUNYA PARTI SUDAH HIDUP MAU MATI PUN TAK MAU......TUNGGU PRU13 ...BILA NAJIB NAK BUBARKAN PARLEMAN..........

    • Niru Ssb · · Pengulas Tertinggi · Smk simunjan no 1
      1 undi untuk umno-bn,bermakna 1 untuk undi ''syaitan''yg bathil.......

    • Sabtu Ahad · Pengulas Tertinggi · UKM(Kej Awm)
      kompenen BN ke berape belas yek....(spr)belum siap atur lagi...kalau dah siap dah lame dah istihar dewan rakyat bubar....kene faham ape yg sdg berlaku....nak pilihanraye gune daftar pemilih yang sah pasti mader dan najib lari sebelum tarikh mengundi...

    • Amn Mohdnor · · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Aker Solutions
      Sepatutnya perhimpunan umno utk rakyat mendengar bagaimana nk menaik taraf ekonomi negara, mengurangkan kos rakyat, memerangi rasuah...tapi ni dah jadi negara ni macam bapak dia yg punya...bertambah bodohlah melayu jika 100 thn lagi dibawah BN...yg kaya bertambah kaya...kan ke kerajaan tugasnya membantu rakyat seluruh Malaysia x kira pembangkang atau pro-kerajaan...memang eloklah ditukar parti ni yg menonjolkan perkauman melampau walaupun sesama Islam...

      satu undi, satu akidah merosakkan ...biar betul...kalau P.Jib nak tegur pun ...tegurlah isteri dulu baru tegur rakyat...ni main balun jer...org kg yg x beriman, bolehlah kelengtong...skarang dunia sudah berubah...x da beza cakap P. Jib macam sama dengan Hosni Mubarak, Saddam Husin atau Muamar Gaddafi...

    • Salehudin Hanafi · Pengulas Tertinggi · Johor Bahru
      1 undi utk BN = 1 undi utk bangkrap negara...
      1 undi utk PR = 1 undi utk prihatin rakyat....

    • R Mohan Tg Malim · Pengulas Tertinggi · SMK Slim River, Perak
      Niru Ssb satu undi utk umnobn bermakna tambah satu CINCIN utk Big Mama.hahahahahaha.betoi ka...............

    • Papacayank Yusrina · Pengulas Tertinggi
      R Mohan Tg Malim betu sekali broooooooooooooo

  • Rizam Rouzelie · · Pengulas Tertinggi · Harvard University
    satu undi untuk BN satu undi untuk sokongan rasuah, penipuan, keruntuhan moral, akidah, dan sokongan kepada syaitan yg dikenali........

  • Bobby Kang Yong Huat · · Pengulas Tertinggi · La Salle Klang
    Teriak sampai tali kerongkong keluar pun kena jawap soalan ini -; " Bila nak bubarkan PARLIMEN, Pok Ajib?"

    • Sabtu Ahad · Pengulas Tertinggi · UKM(Kej Awm)
      jgn bubar parlimen tapi bubar spr dulu...daftar pemilih yang sah sahaje digunekan....jike tak pr hadapi kesukaran....jike ilihanraye dah istihar daftar pemilih masih kotor...apelagi....????

  • Raja Mohd Shahrim · · Pengulas Tertinggi · 241 subscribers
    Satu undi utk UMNO..akan menghancurkan negara...!! cukuplah Najib.. retorik tidak akan membeli undi.. dlm PWTC saja boleh bersorak tapi realitinya rakyat dah muak dan jijik dgn UMNO.. duit rakyat yg hilang begitu saja dlm skandal NFC, Mas vs Tajuddin.. Perwaja Steel, Scorpene, Spekulasi matawang.. amalan kroni dan rasuah..gembiralah utk seketika tapi bersedialah utk menghadapi realiti...kekalahan yg lebih besar sedang menanti...itu janji rakyat.. cuma tunggu masa dan ketika utk rakyat mengotakan janji itu...

  • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi · SMPUTERA
    Wahai najib, listen to this. Hanya Pakatan satu2nya yg perjuangkan keadilan & kebajikan utk rakyat. Smentara umno/bn telah terbukti menipu & menindas rakyat, walaupun menggunakan sgala slogan retorik demi mengabui penipuannya selama ini. Allah pasti akan menolong pihak yg berjuang utk keadilan, bermakna Allah adalah disamping pihak yg adil. Bila kamu isytihar perang habis2an terhadap Pakatan, itu bermakna kamu isytihar berperang dgn pasukan yg Allah suka. Apakah ini bermaksud kamu nak BERPERANG DGN ALLAH?!!! Subhanallah! Insaflah! seorg muslim itu boleh tergelincir imannya dgn hanya kata2nya...

    • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi · SMPUTERA
      Ulamak umno jgn membisu seribu bahasa, klau pemimpin kamu melakukan sesuatu bnda yg melanggari syarak, inilah masanya utk kamu menegur...

    • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi · SMPUTERA
      "Satu undi untuk PKR satu undi untuk kerosakan akidah dan sosial!" (najib)
      Yg kami tahu, akidah masyarakat yg pro umno telah pun rosak dgn percayai agama suku kerajaan suku. & sosial masyarakat pun dah rosak teruk dibawah pentadbiran umno/bn. Sbb itu timbul sgala penyakit masyarakat sperti pengkid, lgbt, pergaulan bebas, pembuangan bayi dari hasil perzinaan bebas dll. Bukankah kata2 itu sepatutnya berbunyi begini 'satu undi utk umno/bn adalah satu undi utk kerosakan akidah & sosial'?!!

    • Sabtu Ahad · Pengulas Tertinggi · UKM(Kej Awm)
      Wan Adib Wan Roslan najib sebenarnye berperang dengan dirinye sendiri.....aku dah seket pun tk de hurmat lagi die ni!

    • Papacayank Yusrina · Pengulas Tertinggi
      murid murid ustaz cua soi lek la bro

  • Normiza Safuan · Pengulas Tertinggi · Bekerja di N/A
    Masa kebinasaan umno akan tiba jua akhirnya . maka terimalah wahai umno nasib lu orang. Isytihar lah apa pun..
    Terpaksa berhabis habisan..ker... hingga ketitsan darah terakhir ker...
    ajal umno sudah nyawanyawa ikan di sawah pada musim kemarau. apapun umno akan mampus selamanya.

    Masa bergembira dengan wang ringgit hasil rompakan Negara dan rasuah akan berakhir. Kini tiba masa untuk di perhitungkan di mahkamah rakyat.

    Lawan tetap Lawan. hancur umno. HIDUP PAKATAN RAKYAT..
    ALLAHHUAKBAR

    • Normiza Safuan · Pengulas Tertinggi · Bekerja di N/A
      Najib berkokok berderai-derai dihadapan lembu-lembu jantan betina. Najib juga akan meniup wisel menandakan ajal maut umno untuk selama-lamanya telah sampai.

      Bersiap sedialah keranda umno.

    • Hairi Amir Hasan · · Pengulas Tertinggi
      ..gentleman ?... tu ....ibarat Israel yg bersenjata canggih lawan Palestin bersenjata batu....

  • Gin Marvel · · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia
    Peranglah Najib,,,, nak guna BOM C4 pun boleeh..! Test peluru berpandu scorpene skali yer...!!!

    RAKYAT hanya inginkan sebuah parti yg boleh membantu memudahkan kehidupan RAKYAT.. Harga Elektrik diturunkan, harga minyak & tol di turunkan. Kenapa saya sentuh Elektrik, Minyak & Tol ?

    Sebabnya Factory Production bergantung kepada elektrik, minyak logistik & tol. Jika itu boleh dikurangkan, bermakna pelbagai barangan keperluan harganya menjadi rendah sedikit secara tidak langsung market dapat di naikkan kembali.

    Bila harga barang rendah, permintaan akan meningkat. Tetapi jika harga production terlalu tinggi, harga barangan keperluan juga akan meningkat tinggi tetapi pendapatan tetap rendah & ini akan BERLAKU INFLASI...

    Jadi Najib...mu nak serang dgn sapa? Serang RAKYAT ka ?

    • Gin Marvel · · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia
      Itulah saya kata Perhimpunan Agong Umno ini menjadi tempat utk melepaskan gian...maaflah Najib, kami Rakyat bawahan ini tak terkesanpun dengan serangan Bom C4 tu...

      Rakyat Kerja Kuat....mu punya kroni lagi rembat kuat...

    • Sabtu Ahad · Pengulas Tertinggi · UKM(Kej Awm)
      die serang diri die sendiri....

  • Khairul Shahar Bin Zubir · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia
    Sepatutnya perangi RASUAH laaa...tapi Kalau Najib perangi rasuah...Habis semua MP BN masuk penjara, termasuk laa dia sekali...muahahahhahaha

  • Cari Damai · Pengulas Tertinggi
    hancurkan UMNO BN

  • Putera Bangsa · Pengulas Tertinggi · Bangalore University
    Hihi..dulu kata undi pakatan rakyat undi Soros...akhir2 keluar gambar masra Mahathir dgn Soros..lepas tu keluar cerita pak JIb jumpa Soros...tut tut senyap terus undi PR undi Soros...skrg ni pul undi PR merosakkan Aqidah dan social...aqidah apa yg rosak dan social mana yang punah...bunuh dan letup ALTANTUYA tu xrosak social ke?.......kihkih

  • Msab Shukry · Pengulas Tertinggi · Kulikulisahaja di Nelayan laut Dalam
    woooww......!!! baiklah najib...kami sahut seruan perang kamu...apakata mulakan dengan Debat Perdana..?? ada berani ka..??

  • Mujahid Yusoff · Pengulas Tertinggi · University of Texas Medical Branch
    Perang dalam kandang sendiri boleh lah..perang dengan Deepak pun tak boleh nak jawab..kecut perut.

  • Niz Asyakirin Danial · Massachusetts Institute of Technology (MIT)
    Bila istilah perang digunakan maka akan ada berbagai strategi yang akan digunakan dan pastinya yang bathil adalah kaedahnya dalam memenangi PRU13. Rakyat amat kesal apabila ketua pemimpin malaysia tidak sedikit pun untuk merubah kehidupan rakyat agar lebih baik daripada apa yang ditawarkan oleh pihak Pakatan Rakyat. Kenapa mereka harus diperangi? Kenapa tidak perangi rasuah, kemungkaran, kemiskinan dan kenapa tidak mengajak kepada yang makruf? Kenapa mengajak ahli ahli untuk bersikap ganas? Kenapa perlu perangi Pakatan Rakyat seolah-olah demokrasi yang diagung-agungkan tidak dapat membantu lagi? Menggunakan fatul bari mempergunakan ayat-ayat Allah untuk menutup kebathilan. Celakalah fatul bari menyembunyikan kebenaran. Mereka diambang kehancuran apabila rakyat bukan lagi isu perjuangan tetapi parti menjadi berhala dan sembahan mereka. Bukan Pakatan Rakyat menjadi pilihan rakyat tetapi rakyat memerlukan pembelaan dari mereka yang memikirkan permasalahan rakyat. UMNO atau PR bukan satu persoalan tetapi perpaduan ummah iaitu umat manusia. Kita makhluk Allah perlu berlaku adil kepada sesama makhluk yang bergelar hamba.

  • Nab Ab · Pengulas Tertinggi
    berdegar dlm dewan je tu. balik ke tempat masing2, malu nk jumpa org. kt tempat aku ni nk jumpa species umno ni pun payah nk jumpa.mereka malu nk tunjuk diri yg mereka ni ahli umnongok.kesian parti lembu ni, mereka boleh je apabila ketua mereka terlibat apa yg seperti didedahkn oleh deepak. mereka boleh terima apa saja yg dlakukan oleh pemimpim mereka,klu dlm pr lama dah kena tendang.ni nk doa lagi...hancur bn umno ko

  • Andy Arumugam · Institute Technology Midas
    Sebagai pemimpin tertinggi kerajaan tidak sepatut melaungkan kata kata sebegini. Sepatutnya menerima kenyataan sebenar tentang kehendak rakyat. Rakyat inginkan Malaysia yang bersih dan pemerintah yang dapat menjaga kebajikan. Kita perang balik !!!!

  • Mujahid Islam · Pengulas Tertinggi · 39 years old
    YA ALLAH HANCURKAN DAN TENGGELAMKAN PARTI UMNO BN DLM PRU KE13 NANTI.MENANGKAN PAKATAN RAKYAT YA ALLAH...AGAR SEGALA KEZALIMAN DAN KEJAHATAN PARTI INI TIDAK MENIMPA ANAK2 DAN CUCU2 KAMI KELAK?. AAMIIIN...

  • Matchformuslim Ikhlas · Pengulas Tertinggi · Universiti Malaya
    KALAU IKTIRAF PAS ORG ISLAM, KENAPA NAK PERANG HABIS-HABISAN.. KONON DOA BUKAN MAIN UTK DAPAT HIDAYAT.. BANYAK BELITLAH.. INIKAH SIFAT PIMPINAN ISLAM?

    • Rozak Zaki · Pengulas Tertinggi · Design Engineer di Electro-Mechanical Engineering Technology
      Mereka mencanangkan mereka juga memperjuangkan Islam, mendirikan masjid itu dan ini untuk membuktikan mereka juga adalah pejuang bagi memertabatkan agama tetapi mereka tetap juga tidak mengendahkan pengajaran Al-Quran dalam bab hudud, arak, judi, murtad dll..
      Samalah juga, Abdullah Ubai juga mendirikan masjid kononnya sebagai memertabatkan agama Islam....
      Cuba kaji kenapa Rasulullah s.a.w. perintah masjid yang dibina oleh Abdullah Ubai itu dimusnahkan.......

  • Sang Sapurba · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia
    Satu undi untuk UMNO/BN bermakna satu undi untuk kerosakan akidah dan sosial, untuk kehancuran Islam dan untuk penindasan bangsa Melayu.. 3 in 1..

  • Perantau Sabah · Pengulas Tertinggi · Universiti Teknologi Malaysia (UTM)
    Kesian ulamak UMNO ni...kena kencing dengan slogan Najib. Sepanjang sejarah UMNO perintah Malaysia, berapa ramai anak Melayu dan Muallaf murtad dan rosak aqidah.. ALLAH sudah banyak bukti untuk tatapan umat ISLAM Malaysia. Cuba beri angka berapa ramai org Melayu atau muallaf murtad sepanjang PR memerintah... Ulamak UMNO tak mampu nak jawab. Sebab mereka Ulamak Pekak..

  • Panglima Awang Hitam · · Pengulas Tertinggi · Dimataling, Zamboanga del Sur
    1 Undi kepada Umno..kita telah undikan Israel..Yahudi..APCO...

  • Faizal Johari · Shah Alam, Malaysia
    baik pas.pkr.umno.bn.or ape2 je party semua same.bile dh mentakbir negara semua akan lupe diri dan menindas org bawah.POLITIK ITU KOTOR walau sape pon yg memerintah IA TETAP KOTOR.So korang semua xpayah nak maki,caci umno,bn,pas or pkr sbb SEMUANYA SAMA.PENIPU BESAR.dah senang makan duit rakyat,dah kenyang mkn duit rakyat lpastu tdo.

    • Mohd Saidon Nazri · Bekerja di Gengjahat Staff
      Saya undi anda wakakakaka

    • Papacayank Yusrina · Pengulas Tertinggi
      ko faizal sekolah tinggi2,belajar sampi kt overseas,otak tak guna,akai tadak,berapa banyak duit rakyat yg telah pakatan sapu semenjak mentabir negeri yg di menangi pakatan,tolong jawap sikit,,,,,,,,

  • Lie Ya · Seremban
    aku setuju dengan my.....kalu betul nak perang dengan pkr sebab orang pkr pun ramai jadi saya cadangkan biarlah panglima pkr anuar dan panglima umno najib dimedan pentas debat itu kansenang tak payah guna askar masing 2yangmengampu pas tu biar rakyat nilai......HARAP NAJIB N ANUAR TAK MENGHAMPAKAN RAKYAT

  • Ramesh Rao Krishnan Naidu · · Pengulas Tertinggi
    Pastikan Puak yang mengembur MANIFESTO BUKAN JANJI!KAMI JANJI UNTUK TIPU RAKYAT!Kalau tak puas rakyat boleh saman Kerajaan!!!!!!!Hancur dan terkubur!!!!!Hidup BN!Hidup Najib!Hancur PR Hancur Anwar!

    • Nadira Mazry · Tenom
      hoi kroni!napa kw tkut umnogok kalah?HIDUP PAKATAN RAKYAT,SLMT MENUJU KE PUTRAJAYA,TERKUBURLAH UMNOBN SLAMA2NYA....

    • Papacayank Yusrina · Pengulas Tertinggi
      rames ni beruk dari kalkutta india mari,dah pekena todi, dua tiga gelen,tu dia yg meracau tu,

  • Islam Menang · Pengulas Tertinggi
    undi2 utk umno bn selama ini lah yg meyebabkan rosaknya akidah, hilangnya maruah melayu dan islam.. rosaknya akhlak umat islam dan tertindasnya rakyat dek kerana mengayakan kroni yg mmg dah kaya... Ya Allah hancurkan lah umno dan Bn!!!!

  • Sabtu Ahad · Pengulas Tertinggi · UKM(Kej Awm)
    lor nape satu undi untuk PKR jek? jelas menunjukkan PKR dan Anwar sentiase menjadi igauan najib dan mader......undi ameno tak rosak akidah ke??? bcakap jgn merepek lah.....! lebeh baik jage ameno jangan hancur sudah cukup baik.....

  • Badrulhisham Ahmad · Pengulas Tertinggi · QA/QC Manager di NSPM Pg
    Tiap kali persidangan istihar perang.... dah berapa tahun dah istihar perang... UMNO dok macam tu juga... PR nampaknya bertambah laku... kalau aku... tak tau nak letak muka kat mana... maluuuu....

  • Sohadis Musidi · Pengulas Tertinggi
    org brperang ada sebab, jenayah apa yg PR lakukan kpd negara, kpd rakyat, kpd ugama sejak 56 tahun dulu hingga istihar perang? kalu kata "kita compete habis habisan" ada sihat sikit pemikiran tu.

  • Sang Sapurba · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia
    Hai, baru nak isytihar perang ke? Kita kat sini semboyan dah lama dah berbunyi. Or mungkin baru nak start perang cara kotor/samseng kot. U WANT A WAR WE (RAKYAT) WILL GIVE U A WAR... No prob..

  • Norashikin Abdul Rahman · · Pengulas Tertinggi · Universiti Kebangsaan Malaysia
    kalau akidah aku rosak pd umno, aku peduli hape... sape ko najib??? ko ulamak ke??? wali kutub ke??? wali kutuk ye la... kekeke...

  • Huswan Imad · Pengulas Tertinggi · Sek.men.ren.kangkong
    Tolong huraikan satu persatu wahai Najib dimana kesalahan PR yang kau nak perang habis habisan itu terhadap Pakatan Rakyat.

    • Papacayank Yusrina · Pengulas Tertinggi
      lembu ijat,amoi atantuya,pembunuhan ustaz ibrahim libya,memali tragedi,kapal meyelam,patploh juta dr taiko balak ke sabah,,ni kot kesalahan pakatan,,kah kah,kah
Lima sekeluarga terbunuh kereta, lori bertembung

Lima sekeluarga terbunuh manakala seorang lagi cedera apabila kereta Nissan Grand Livina yang mereka naiki bertembung sebuah lori tangki di Kilometer 13 Jalan Endau-Mersing di Mersing hari ini.
  
Empat mangsa meninggal dunia di tempat kejadian iaitu pemandu kereta Abdullah M.Yusof, 43, isterinya, Samsiah Maidin, 37, anak mereka Muhammad Aiman Syakirin, 8, dan Maisarah, 4.
  
Kakak ipar Abdullah, Noraini Maidin, 41, meninggal dunia di Hospital Mersing manakala seorang lagi anaknya, Amar Haziq, 3 cedera dan menerima rawatan di hospital tersebut

Ketua Polis Daerah Mersing DSP Mohd Nor Rasid berkata kejadian berlaku kira-kira jam 7.30 pagi apabila kenderaan pelbagai guna yang dinaiki keluarga malang itu hilang kawalan dan masuk ke laluan bertentangan, sebelum bertembung lori tangki tersebut.
   
Mereka dikatakan dalam perjalanan dari Felda Air Tawar 5 ke Universiti Teknologi MARA (UiTM) Jengka, Pahang untuk menghantar adik Samsiah, Muhammad Hakimi Maidin, 18, mendaftar masuk ke universiti itu.
   
"Mereka berkonvoi dua kereta. Kereta yang dinaiki Muhammad Hakimi bersama  ayah dan ibunya, Maidin Mohamad, 66, dan Minah Ismail, 60, sudah jauh di hadapan ketika kejadian," katanya.
  
Beliau juga berkata pemandu lori, Azhar Mohd Othman, 29, tidak cedera dan telah diambil keterangan bagi membantu siasatan kes mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

- Bernama
Zahid tak jawab dakwaan Deepak, sebaliknya puji PM

Naib Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi tidak menjawab dakwaan ahli perniagaan Deepak Jaikishan terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak dan keluarga seperti yang beliau dijanjikan semalam.

Sebaliknya, beliau menghabiskan sebahagian besar ucapan penggulungannya selama 20 minit di perhimpunan agung Umno di PWTC hari ini, menzahirkan puji-pujian terhadap usaha perdana menteri di peringkat antarabangsa, dan seterusnya mengkritik parti-parti pembangkang.

Semalam, Zahid memberitahu Malaysiakini bahawa beliau akan memberi respons kepada isu itu dalam ucapan penggulungannya hari ini, tetapi ia tidak disebut langsung.
MB Pahang: Kenyataan 'potong telinga' hanya kiasan

Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob hari ini menjelaskan bahawa beliau hanya berkias ketika menyatakan kesediaannya untuk memotong telinganya jika BN tewas di kawasan Bentong.

"Anda tahu kiasan? Dalam bahasa Inggeris kita ada pengucapan kiasan. Kita ada perumpamaan, kita ada metafora, kita ada hiperbola...

"Jadi apabila saya kata 'potong telinga saya', itu bermakna (Pakatan) tidak akan menang. Itu menunjukkan tahap keyakinan.

"Ia bukannya jika kami (tewas) mereka (Pakatan) boleh ambil pisau dan potong telinga saya secara harfiah.

"Bukan, ini adalah pengucapan kiasan – bahasa perumpamaan supaya orang-orang ini belajar bahasa Inggeris," katanya kepada pemberita di hari terakhir Perhimpunan Agung Umno ke-66 hari ini.

Dalam kenyataan semalam, Adnan menyatakan keyakinannya bahawa loji Lynas merupakan isu di Kuantan sahaja dan tidak akan menjejaskan peluang BN di Pahang dalam pilihan raya umum akan datang.

Beliau memberi contoh kawasannya di Bentong yang menurutnya tidak boleh dimenangi DAP.

"... DAP tidak boleh menang di Bentong. Tidak boleh menang. Jika DAP menang di Bentong, anda potong teliga saya, saya terjun Sungai Pahang. (DAP) tidak boleh menang," katanya semalam.

Adnan adalah ADUN Pelangai - satu lagi kerusi DUN dalam Parlimen Bentong.
'Takkan semua ahli Umno murtad, perlekeh Islam?'

Seorang perwakilan di Perhimpunan Agung Umno ke-66 hari ini menayangkan video yang menunjukkan bacaan doa anjuran PAS bagi kehancuran Umno dan BN.
Wakil Arau Fathul Bari Mat Jahaya dalam ucapannya mendakwa, video itu menunjukkan bahawa kaedah berdoa itu salah.

Selain itu, penjelasan mursyidul am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berhubung doa berkenaan pula membawa maksud Umno parti murtad, katanya dengan penuh bersemangat.

Pengerusi jawatankuasa kerja sekretariat Ulama Muda Umno itu menjelaskan, walaupun ia tidak disebut secara langsung, namun natijah daripada kenyataan Nik Aziz membawa maksud demikian.

Fathul Bari menjelaskan, beliau memahami demikian apabila melihat kenyataan berkenaan mengikut kaedah "ilmu kalam".

"Kita perlu berhati-hati. Walaupun tidak disebut secara langsung Umno itu murtad. Ini ilmu kalam atau mantik. Bahasanya dia ada mukadimah dan natijah.

"Pertama dia kata Umno menolak Islam kemudian (mengatakan) memperlekehkan Islam. Tapi tak bagi natijah. Natijah dari perkataan itu sangat jelas iaitu Umno murtad. Hukuman ini sangat berat.

"Takkan semua ahli Umno murtad dan memperlekehkan Islam?," soalnya lagi.
Fathul berkata ia berbeza dengan tindakan pemimpin Umno yang mendoakan agar PAS diberi hidayah.

"Kaedah dalam doa tak betul... Tapi pemimpin kita mendoakan agar mereka mendoakan mereka diberi hidayah, kebaikkan kepada mereka," katanya.

Sambil menyebutkan beberapa contoh hadis, Fathul turut mempersoalkan sama ada golongan yang berdoa demi kehancuran Umno itu merupakan seorang yang tidak melakukan sebarang kesalahan.

"Kita mungkin ada kelemahan yang perlu diperbetulkan, yang tak bebas dari kelemahan.

"Adakah mereka tak pernah lakukan kesilapan dan kesalahan? Makhluk apakah mereka? Alien (makhluk angkasa lepas)?

"Adakah mereka yang mendoakan kita ini malaikat? Nabi? Para rasul?," kata Fathul yang disahut dengan laungan "Tidak" oleh para perwakilan di Dewan Merdeka, PWTC.

Video yang ditayangkan melalui skrin besar di dewan berkenaan hari ini adalah rakaman acara solat hajat anjuran PAS di Stadium Muhammad IV dan doa yang dipimpin adik Nik Aziz, Nik Razi Nik Mat pada 16 November lalu.
Parti berkenaan mengadakan majlis tersebut sempena Muktamar PAS ke-58 di Kota Bharu.
Turut ditayangkan Fathul Bari hari ini ialah rakaman sidang media Nik Aziz pada 18 November lalu yang mempertahan doa berkenaan.
Dalam penjelasan itu, Nik Aziz dilaporkan berkata sesiapa sahaja orang Islam yang memperlekeh agama Islam dengan sengaja maka ia boleh jatuh kepada murtad iaitu terkeluar dari Islam.,

Nik Aziz berkata, tindakan memperlekeh Islam boleh berlaku dengan banyak cara termasuk menolak Islam sebagai dasar perjuangan kerana menganggap Islam itu sudah lapuk dan tidak sesuai lagi zaman ini.

"Tak kira siapa pun kalau tok guru berserban berjanggut sekalipun kalau tolak islam dengan hati yang sengaja, dia kata Islam tak guna, dia murtad sekalipun tak ada mufti bagitau dia.

"Umno tolak Islam maka nampak dia telah memperlekeh Islam. Dia buang Islam macam buang ubat habis tempoh. Boleh jadi yang tolak Islam tu murtad dah, boleh jadi dia jahil, boleh jadi dia tak faham," katanya seperti dipetik Harakahdaily pada 18 November lalu.
'Mengapa Petronas bayar bahagian K'tan pada k'jaan pusat?'
9:50AM Dis 1 2012
Exco Kerajaan Negeri Kelantan, Datuk Husam Musa mendakwa tindakan Petronas Membayar 5 peratus bahagian Kelantan kepada kerajaan persekutuan adalah satu jenayah pecah amanah.

Katanya, berdasarkan kenyataan Presiden Petronas, Tan Sri Shamsul Azhar Abas semalam, syarikat minyak negara itu sememangnya membayar 5 peratus bahagian negeri Kelantan kepada kerajaan persekutuan.

"Sebaliknya, Kerajaan Persekutuan tidak menyampaikan pembayaran itu kepada kerajaan negeri Kelantan, tidak juga memasukkan ke dalam Akaun Wang Yang diSatukan Kerajaan Persekutuan seperti kehendak Akta Tatacara Kewangan 1957 serta membelanjakan wang itu tanpa sebarang kelulusan Parlimen seperti kehendak Akta yang sama," tegasnya dalam satu kenyataan semalam.

Beliau mengingatkan bahawa Kelantan hanya mengikat perjanjian petroleum pada tahun 1975 dengan Petronas dan tidak ada sebarang perjanjian antara Kelantan dan Kerajaan Malaysia.

Menurut perjanjian itu, katanya, Petronas, bukan Kerajaan Malaysia, berjanji membayar secara langsung kepada Negeri Kelantan 5 peratus bayaran tunai dua kali setiap tahun bilamana pengeluaran bermula.

Oleh itu, tegasnya, mengapa Petronas tidak membayar langsung kepada Kelantan tetapi sebaliknya membayar kepada pihak ketiga iaitu kerajaan persekutuan.

"Jika Kelantan tidak layak menerima bayaran itu atas apa jua sebab, kerajaan persekutuan juga tidak berhak menerima lebih daripada 5 peratus bayaran tunai hak kerajaan persekutuan selain dividen dan cukai," tegasnya.

Oleh itu, Husam mendakwa, pembayaran oleh Petronas 5 peratus hak Kelantan kepada Kerajaan Persekutuan "adalah satu tindakan jenayah pecah amanah di mana hukumannya adalah mandatori penjara".

Beliau mendakwa bahawa kerajaan persekutuan juga melakukan jenayah dengan bersubahat menerima bayaran bukan haknya dan menggunakan wang itu tidak seperti yang dikehendaki oleh perjanjian.

"Semua pihak yang bersubahat menggunakan wang ini secara salah, termasuk jawatankuasa Wang Ihsan yang dipengerusikan oleh Datuk Dr Awang Adek juga melakukan jenayah pecah amanah yang sama," tegasnya.

"Mustahil bagi Petronas untuk tidak memahami perjanjian mudah seperti itu dan sebarang tanggungjawab perundangan kembali kepada Petronas dengan semua anggota lembaga pengarah dan pengurusan tertingginya akan dipertanggungjawabkan," tambahnya.

Menurut Husam lagi, tindakan yang sesuai akan diambil oleh kerajaan Kelantan apabila tiba masanya.

"Kerajaan negeri juga akan menulis surat kepada Petronas untuk mendapatkan jumlah wang 5 peratus bahagian Kelantan yang telah dibayar kepada Kerajaan Persekutuan," tambahnya.
Perwakilan cadang tubuh Majlis Ulama Umno

Kepimpinan Umno hari ini dicadang supaya menubuhkan Majlis Ulama Umno dalam usaha memperjuangkan kepentingan agama Islam di negara ini.

Ketika membahaskan usul agama dan pendidikan pada hari terakhir Perhimpunan Agung Umno di Kuala Lumpur, Mohd Shaharuddin Mohd Hassan Tajuddin dari Umno Bahagian Tanjong, Pulau Pinang berkata ulama yang menganggotai majlis berkenaan hendaklah diberi jawatan setaraf dengan naib presiden atau ketua sayap parti.

Katanya cadangan itu bertujuan memastikan Umno benar-benar 'istiqamah' untuk memelihara kemuliaan agama Islam daripada diserang fahaman pluralisme atau liberalisme.

Mohd Shaharuddin berkata masalah perpaduan ummah dapat ditangani dengan pertambahan ikon agama di insitusi pendidikan negara yang berfungsi sebagai penyebar maklumat tepat mengenai perjuangan Islam yang dibawa oleh Umno.

"Kita juga mencadangkan supaya diwujudkan Madrasah 1Malaysia yang ditadbir secara mutlak oleh Kementerian Pelajaran dan Jabatan Perdana Menteri. Modus operandinya mestilah menekankan pembelajaran al-Quran dan asas agama Islam," katanya.

Selain itu, beliau turut mencadangkan penyeragaman tanah wakaf dengan menubuhkan Yayasan Tanah Wakaf 1Malaysia serta mempraktikkan perubatan mukjizat al-Quran sebagai perubatan altenatif di hospital kerajaan.

Mengenai situasi umat Islam di Pulau Pinang, beliau berkata kerajaan pembangkang di negeri itu sering menggunakan pendekatan berdakwah untuk menyebarkan fitnah politik mengenai Umno dan BN.

"Hari ini sekiranya tuan-tuan pergi ke Pulau Pinang dan menunaikan solat Jumaat, khatib yang membaca khutbah ala ceramah politik, kerja mereka hanya menghentam Umno dan BN," katanya.

Beliau juga bimbang dengan masa depan umat Islam di bawah kepimpinan kerajaan itu kerana mereka dipercayai mempunyai agenda untuk memecah-belah umat Islam.

Katanya insiden kerajaan negeri membatalkan perarakan Maulidur Rasul pada Februari 2010 serta larangan menggunakan pembesar suara bagi bacaan al-Quran menimbulkan kesedihan di kalangan umat Islam di negeri berkenaan.

- Bernama
'Doa apa pun, kita tak takut'

Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

Beliau berkata tindakan PAS mendoakan Umno diturunkan bala oleh Allah, dibutakan mata, pecah perut kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan didakwa setaraf antaranya Firaun dan Abu Lahab, dianggap perbuatan "betapa jahat sesama Islam"

Sambil membaca sepotong ayat Al-Quran dari surah Al-Ra'd ayat 14, beliau yakin doa PAS itu tidak dimakbulkan Allah kerana bercanggah kaedah yang ditentukan oleh Allah dalam kitab suci itu.

"Kita tak takut PAS. Doa apa pun, kita tak takut... Kita bukan seperti puak-puak dalam parti itu. Kita doakan (mereka) diberikan hidayah dan kembali kepada doa sebenar.

"Dakwah PAS dan Umno berbeza, kita mengikut Sunnah Rasulullah... Ini cara yang dipilih Umno, pendekatan hikmah dan bijaksana seperti dilakukan oleh Rasulullah SAW," katanya sambil membaca kisah teladan Rasulullah SAW yang mendoakan kebaikan kepada penduduk Taif sewaktu peristiwa hijrah baginda ke Madinah.

Beliau berkata demikian sewaktu mencadangkan usul agama dan pendidikan di Perhimpunan Agung Umno di ibu negara pagi ini.
Dalam ucapannya, Mohd Affandi turut menempelak PAS yang mendoakan kehancuran Umno dengan membangkitkan kisah burung Ababil yang menghancurkan tentera bergajah Abrahah dalam sirah Nabi."Kita bertanya kepada PAS, adakah tentera bergajah adalah Umno? Tidak. Siapa tentera Abrahah itu adalah DAP, sebab siapa yang kata langkah mayat dahulu kerana menentang hudud.

"Tentera bergajah tidak ada dalam Umno, ada dalam PAS. Apabila 'Ababil' lontar kepada DAP, tidak akan terkecuali akan PAS juga yang terkena sekali," katanya.

Mohd Affandi juga membidas PAS kerana menyokong pemimpin NGO - yang tidak dinamakannya - yang didakwanya menyokong lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

Sedangkan, ulama tersohor Prof Yusuf Al-Qaradhawi menegaskan haram menyokong orang yang bersetuju dengan kumpulan LGBT, katanya.

Mohd Affandi turut menyatakan kebimbangan mengenai nasib keluarga dan generasi selepas ini apabila timbul dakwaan bahawa orang Melayu bebas memilih agama.

Dalam ucapannya juga beliau mahu, ulama dalam Umno diberi lebih banyak ruang di media massa, untuk menjelaskan isu yang dihadapi mereka.


  • Hussin Othman · Pengulas Tertinggi
    inilah sikap puak2 umno.tak takut langsung dgn doa orang yg dozalimi.angkuh, bongkak.tidak belajar langsung dari kegagalan PRU12.masih sombong.

    • Hamzah Mahmod · Pengulas Tertinggi · Forever
      Puak-puak ni memang tak takut pun...mereka selalu mengambil sebahagian daripada sunnah Nabi dan tolak sebahagian yang lain....begitu juga dengan ayat-ayat Al Quran ambil sebahagian tolak sebahagian yang lain....sebab mereka berguru dengan Presiden Mereka.....betul kata presiden maka betullah kata mereka....

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

    • Tudung cantik
      orang UMNO tak percaya pada doa

    • Agaknya La · Pengulas Tertinggi
      Perwakilan UMNO ni... ayat Al-Ra'd diberi tu adalah untuk mereka yang tidak beriman dgn Allah dan RasulNya..

      untuk UMNO ayat Al-Ra'd :16...
      Patut ke 'jadikan' dan mmbiarkan MCA/BN seolah2 pelindung UMNO (utk mm'perkata'kan/menafikan hudud Allah)?, Jd sama ke org 'buta' hatinya dengan org yg telah melihat kebenaran?, Adakah sama mereka yang berada dalam 'kegelapan'/kemungkaran dengan mereka yang berada dalam kebenaran?.. Adakah hukum/perundangan yg 'dicipta' sesama kamu dalam BN, itu serupa/sama dgn hukum syariat yg diturunkan Allah kepada RasulNya??,

    • Ahmad Albab · Pengulas Tertinggi · SDH
      Tudung cantik
      PADA DOA ORG2 PAS.....MENGARUT....

    • Norashikin Abdul Rahman · · Pengulas Tertinggi · Universiti Kebangsaan Malaysia
      umno nih sesumpah ek... skarang guna hadis la, quran la... mesti sbb malu kat dap yg guna quran dan hadis... tp kalau tak takut, nape bising bermingu2???

    • Haji Tarmizi Bin Abdullah · Pengulas Tertinggi
      Darah yang mengalir dalam tubuh badan dah "korup" ...... hati dah hitam legam.............tak kena;l halal-haram, sapu licin.....janji perut boleh buncit..... "Aku tak siour "kata orang Perak, "Aku tak kebuloq" kata orang Utara." BOleh mampous" kata Matrempit...........

    • Omar Jais · Pengulas Tertinggi · Bekerja di JKR dan RTM
      Firaun moden yg merasakan dirinya gagah.....tunggu akan khancorannya!....tidak di dunia di akirat pastinya.

  • Ilya Farhan · Bekerja di MRSM ulul albab , GEMENCHEH
    aku nak tergelak bila dia ckp "Dakwah kita (UMNO) mengikut sunnah Rasulullah saw"..hahah300x..kt mna sgt yg UMNO ikut sunnah Nabi saw tue..hnya smbut Maulid Nabi saw lps tu lwn perjuangan Nabi saw...Bila org luuar hina Nabi saw mereka lawan tapi bila org mereka sndiri hina Nabi saw mereka diam seribu bahasa, mcm2 xtau apa2 jer..Perjuangan ISLAM yg dibawa oleh UMNO hnya sekadar sambut perayaan2 Islam jer..buat mjlis2, seminar2, anugerah tokoh islam..tu je..

    • Prince Hilmy · Open University Malaysia
      Tp UMNO tak pernah memurtadkan sesama Islam dan melabelkan 0rg lain selain UMNO ada kafir.. Kerana kita mengamalkan Moderate Muslim bukannya muslim fundalmantalist..

    • Jamalhisyam Ahmad
      Prince Helmy-nama mcm org putih tp hampeh.Poooooraah... cuba muhasabah diri sblm maut menjemput.Jgn ckp ikut suka aje, tu la asyik dgr TV1,TV2,TV3.

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

    • Tudung cantik
      UMNO menuju kearah murtad dah

    • Jin Ko · Pengulas Tertinggi · Upm
      Prince Hilmy ni memang bodo tak boleh nak di ajar... sampai dah terang2 dah umno tu salah dan bersalah dia masih lagi nak pertahankan... atak letak kat lutut la kau nih...

    • Arif Aziz · Pengulas Tertinggi · Malaysia maritime college
      hallo kawan...kalau dah langgar hukum ...kena kata salah ler..takkan dok diam jer..memang UMNO dah kafir pun...

    • Zul Majid · · Pengulas Tertinggi · 2,914 subscribers
      Jamalhisyam Ahmad Islam, sangat ke cara hidup kau dan keluarga kau tu? islam sangat ke cara kau berbahasa? Sebelum mengeji org cermin diri tu sendiri. Dari segi bahasa yg kau gunakan dah terserlah keturunan Islam mana datangnya kau. Islam konon...Sedar lah diri sikit.

    • Zul Majid · · Pengulas Tertinggi · 2,914 subscribers
      Prince Hilmy betul kata saudara. hanya org yg murtad aje yg suka memurtadkan orang, sebab nak sorok kemurtadan diri sendiri.

    • Ahmad Jakobi · Pengulas Tertinggi
      Mengikut Sunnah Rasullullah katanya..hukum2 yang dibawa Rasullullah bagaimana?

    • Ahmad Solehudin Zainal Abidin
      Rosmah berdakwah dgn terkinja-kinja diatas pentas...itu lah dakwah UMNO...

    • Ramli B Sukri Rbs · Pengulas Tertinggi · Shah Alam, Malaysia
      PRINCE H...ISLAM HANYA SATU..X DE MODERATE DAN X DE FANDAMENTALIS...APA YG DIBAWA NABI SAW, IKUT SEPENUHNYA ...ITULAH ISLAM...UMNO IKUT ISALAM SEPARUH2...YG LAIN TINGGAL!!

    • Ahmad Albab · Pengulas Tertinggi · SDH
      AWAK TAK TERGELAK DENGAR DOA KO, KO,KO BN, BN KO... AKU DENGAR TERGULING2 AKU KETAWA... TENGOK ORG PAS BERDOA MACAM DAH HILANG AKAL, HILANG PEDOMAN..DAN HILANG KEIMANAN...

    • Saiful Azwan · Pengulas Tertinggi
      Prince Hilmy ? hahaha...nama pun ambik nama org kafir...jgn bercakap mengalahkan ulama....cermin diri tu dulu.....hahaha Dah sewel agaknya puak-puak ni....!!!!

  • Syazwan Abd Rahman · · Pengulas Tertinggi · Sekolah Menengah Teknik Tuanku Jaafar · 1,155 subscribers
    Fuh... takkabbur sungguh. tak dapat kat dunia, kat akhirat nanti ko terima balasan. :)

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

    • Ahmad Albab · Pengulas Tertinggi · SDH
      Pertama Tengah Akhir Mati
      BERDOA ADA TERTIBNYA....
      BERDOA UNTUK KEMUSNAHAN MUSUH ISLAM BUKAN MUSUH POLITIK.. JIKA BAPA AWAK BERLAINAN FAHAMAN POLITIK DGN AWAK, MAHUKAH AWAK MENDOAKAN KEHANCURAN BAPA AWAK...? BERFIKIRLAH SECARA RASIONAL BUKAN BERFIKIR MENGIKUT EMOSI....

    • Sangkakala Ajal · Pengulas Tertinggi · Supervisor di Tanah Perkuburan
      doa binasakan umno...bila umno binasa selamat la bapak aku...bodoh kau mad

  • Azilan Gley · Pengulas Tertinggi · Ikatan
    yaaa..... doh tok takut bakpo dok gegey abey.... otok sembelit la sep2 umporno... bersidang nak bincang macamana nak gerak organisasi, nak mantap organisasi.... ni duk kutuk, duk smash PR... ape ke jadah... kalo masuk kat berita tv3 suku mesti point yang penting masa PAU..... rupanya point penting belasah PR...lembu5x

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

  • Ashyrul Harith Saifudin · Pengulas Tertinggi · Shah Alam, Malaysia
    kalo tak takut kenapa menggelabah wei?????

    • Mohdjamil Rahim · · Pengulas Tertinggi
      memang tak perlu takut kalau tak buat salah.tapi kalau yang dah makan cili tu.biasa lah......

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

    • Adib Adam · · Pengulas Tertinggi · Universiti Teknologi MARA
      mmg gelabah... gelabah bila org2 yg zalim telah menzalimi golongan yg baik2.. doa yg bakal dimakbulkan oleh Allah semasa PRU13 ini kelak... moga parti UMNO dihancurkan.. Amin...

  • Kamaruzzaman Jamal · Pengulas Tertinggi · Kajang, Malaysia
    Apa UMNO nak doakan PAS, PKR?....salah doa....isi doa jadi fitnah....menipu Allah jadinya.......UMNO akan terima laknat Allah.....sebaliknya PAS, PKR akan bahagia.....insyaAllah.

    • Arraudhah Tgkarang · Jalan Bernam,Tg.Karang
      aminnn

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

  • Penarik Beca · · Pengulas Tertinggi · 1,177 subscribers
    Terima kasih. Bolehlah kami banyakkan lagi dan sungguh2kan lagi doa kami agar Allah hancurleburkan Umno BN. Ya Allah!

  • Paklang Wahab · Pengulas Tertinggi · Puchong
    TIDAK TAKUT KAT DOA...MENGIKUT SUNAH KUNUN...NABI..KRONI, MENIPU.. XAMANAH ..ITU IKUT SUNAH KE...NABI TAK AMBIL WANG BAITULMAL... NABI TAK AMBIL DUIT BUAT NFC..NABI TAK KEBAS 5PERATUS DUIT ROYALTI.. CERMIN DIRI WAHAI UMNO.. SEMUA SIFAT MUNAFIK ADA DALAM DIRI KAMU..ADA ULAMAK..KAKI AMPU.. NABI NAK WAFAT MASIH INGAT UMAT..KAMU NAK MAMPUS MASIH INGAT KUASA DAN RM...

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

  • Azman Shah · Pengulas Tertinggi
    Kalau tak takut duduk diam2 lah. Tak payah lah nak bertempik sana-sini.Syaitan yang dikenali dah kepanasan ke ? kah kah kah..

  • Raja Mohd Shahrim · · Pengulas Tertinggi · 241 subscribers
    Kenapa tak takut..?? Kerana mereka pengikut syaitan yg menolak sama sekali cahaya kebenaran...

  • Mohd Firdaus Madzlan · · Pengulas Tertinggi · El Ezher Üniversitesi جامعة الأزهر الشريف · 173 subscribers
    Saya akan terus dan terus berdoa kepada Allah agar Allah menjatuhkan kerajaan Zalim UMNO

  • Pattin Tajuddin · Pengulas Tertinggi · Sekolah Keb LKTP Jengka 17
    Mana mereka nak takut sebab mereka dah memang syaitan yg di kenali,,, omno terus hancur untuk bumi malaysia,, hancur hancur,,,, hancur omno, , bn,,, takbir,,,

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

  • Mohd Fazli Othman · · Pengulas Tertinggi · Institut Teknologi MARA
    Riak sungguh...Kerajaan Firaun pun tenggelam dek disebabkan doa Nabi Musa

  • Firdaus Bin Omar · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia
    Bukan main ek lagi ya?!

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

  • Mohd Yasin Haji Sulaiman · Pengulas Tertinggi · Shah Alam, Malaysia
    Sabotaj, cah keting, gaduh sesama sendiri krana projek, orang demo sana sini x puas hati, pmimpin kne dakwa di mahkamah dan dihukum, negeri2 kaya jatuh ke tangan PR dll bala.Tu tandanya doa tu dah dimakbulkan secara bransur2 oleh Allah swt.Bala lain akan menyusul jika masih ego, sombong n takbur serta tidak mahu insaf.

    • Pertama Tengah Akhir Mati
      Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

      http://www.youtube.com/watch?v=oMNeVX59sv4

      PERLUNYA BERDOA
      4 Al-Anfaal 8 45 Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

      24 Ghaafir 40 60 Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk Neraka Jahanam dalam keadaan hina.

      http://www.youtube.com/watch?v=nzSOrBKxl2E

      http://www.youtube.com/watch?v=Aj9NtUjGJnM

Tiada ulasan: