Rabu, 5 Disember 2012

BILA MASALAH BERTAMBAH...PRU13 DAH DEKAT

Usah beri lesen pemimpin Umno buat rasuah
Posted on Tuesday, December 04 @ 23:37:07 MYT
Dilulus untuk paparan oleh budakjalanan

RAKYAT diingatkan agar tidak lagi menyokong serta memberi undi kepada Umno dan kerajaan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum (PRU) akan datang jika mahukan negara selamat.
Bekas pemimpin Umno, Dato’ Mohd Tamrin Abdul Ghafar berkata jika rakyat masih menyokong dan memenangkan BN bermakna memberi lesen kepada pemimpin Umno mengamalkan rasuah.


Katanya, masa depan Malaysia ini akan rosak dengan amalan rasuah yang dilakukan oleh pemerintah hingga hutang negara kini mencecah lebih RM500 bilion. Oleh itu, beliau mengingatkan orang-orang Umno agar membuka minda serta tidak menyokong parti tersebut secara ‘membabi buta’.
“Jika kita (rakyat) masih sokong kerajaan Barisan Nasional, maknanya kita beri lesen lagi kepada (pemimpin) Umno untuk buat rasuah. Negara akan rosak dengan rasuah.
“Saya nak ingatkan orang-orang Umno yang masih ada (setia), jangan lagi kita (ahli) sokong Umno ini secara ‘membabi buta’, kita kena buka minda pada pilihan raya (PRU13) akan datang,” ujarnya ketika berucap pada ceramah isu semasa, di pekarangan Majlis Tindakan Dun (MTD) Bukit Tunggal, Kampung Serdang, 21 November lalu.
Menurutnya, ahli-ahli Umno tidak perlu lagi menyertai parti PAS cuma diminta memberikan undi kepada PAS dan Pakatan Rakyat pada pilihan raya akan datang.
Beliau yang juga bekas ahli Parlimen Batu Berendam-BN bertindak keluar parti tersebut kerana menyedari perjuangan Umno menyeleweng dari matlamat penubuhannya.
Sehubungan itu, Tamrin turut mendedahkan ‘rahsia’ kekuatan Umno-BN selama ini kepada kaum wanitanya yang berperanan besar memenangkan parti.
Katanya, Muslimat PAS dan Pakatan Rakyat perlu mengatur strategi mengadakan siri lawatan dari rumah ke rumah bagi memikat hati pengundi.
“Saya dedahkan di sini, rahsia kekuatan Umno sebenarnya kepada Wanita Umno yang memenangkan BN. “Muslimat PAS kena bincang dan mengatur strategi dengan program lawatan rumah ke rumah. Kita (parti) kena pikat hati para pengundi dan rakyat supaya sokong PAS dan Pakatan Rakyat,” jelasnya.
Hadir sama pada majlis tersebut Penaung Majlis Permuafakatan Rakyat Terengganu (Mampat), Tengku Seri Paduka Raja Tengku Ibrahim, Timbalan Pesuruhjaya (III) PAS Terengganu, Dr Alias Razak, Yang Dipertua PAS Kuala Nerus, M Syukrimun Shamsuddin dan Penolong Setiausaha PAS Terengganu, Ustaz Zakaria Dagang.

 Bekas Ketua Polis Negara kini diekori SB
Posted on Tuesday, December 04 @ 22:17:16 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol

Oleh: amkns

"Kini bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hasan pula diekori oleh para SB susulan pendedahan beliau dalam sidang media bahawa terdapat unsur penjenayah yang telah meresap dalam PDRM dan pemimpin politik telah menghalang siasatan. Musa Hasan menegaskan adalah bodoh mengekori orang macam dia sedangkan pihak polis sepatutnya menjejaki penjenayah. ( Komen : Apa sudah jadi dengan Malaysia? )

SB tailing me, says Musa

4 Dec 2012
Following his explosive revelations at a press conference last week, the former IGP finds himself on the other side of the police radar. 
PETALING JAYA: Ironic as it may sound, former inspector-general of police Musa Hassan has claimed that he is being tailed by special branch officers. This followed his controversial press conference last week, where he claimed that criminal elements had infiltrated the police force and revealed that politicians interfered with investigations. 
Apart from him, Musa said that R Sri Sanjeevan from the NGO My Watch which organised the press conference was also being tailed. Musa is the patron of the newly-formed NGO. 
“To me it’s funny lah. Why must you put me under surveillance? As if I am a threat to security. “I would like to advise them not to follow me lah. I won’t destroy the nation, that’s number one. Number two, I think you have better work to do, like following criminals, who are really jeopardising the safety of the public,” the former IGP told FMT. 
“So I think it is stupid of them [to follow us], wasting the rakyat’s money. If you want anything just call me, I’ll tell you everything,” he added. 
On how he found out, Musa said:”Of course I know who is following me but I didn’t want to confront them. Don’t want to embarrass them. Of course they ran away when they saw me.” Asked why he was being tailed, Musa shrugged and replied: “I don’t know, probably instructions from up top. Maybe the IGP himself, I don’t know.” 
Musa said that although in the past he had been tracked by syndicates and tontos “plenty of times”, this was his first time being followed by a policeman. “Never by policemen, but by syndicates and tontos you know, who want to know my movements. I still remember when I was in the drugs unit. That’s why whenever I got out of the house, I would never follow the same route for fear that people might either follow me or ambush me and all that. We must be aware of my environment, being a trained police officer, you know,” he added. 
While Musa said he did not feel threatened, Sanjeevan admitted that he was slightly more rattled. “From the day we held that press conference, we have been followed. The same face, the same cars are around here.
The cracking sounds on my phone…,” he added. Sanjeevan said that there was no reason for the police to resort to these “harassing” tactics as MyWatch was merely an NGO that was concerned about the welfare of the country. 
“I feel it is a breach of human rights, this is all abuse of power and is being instructed at the higher level. The thing is, we’ve got nothing to hide. We’re just concerned because crime happens and it is not political, it does not care who we are. 
“If you want, just call us up, record our statements. Please don’t plant SBs on the people who are trying to help you reform,” he added. Sanjeevan reiterated the call for the current IGP Ismail Omar to meet them in person in order for them to work together and share information. 
- Free Malaysia Today

 23 sasaran kayuhan Jerit
Posted on Tuesday, December 04 @ 22:15:39 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol

Oleh: amkns

"4 Dis 2012 - Kayuhan selama empat hari itu bermula pada 7 Disember ini jam 9.00 pagi, dari Pasar Besar Seremban dan bergerak ke Mantin, Pajam, dan Labu. Sebanyak 23 lokasi di sekitar Negeri Sembilan menjadi sasaran Jariingan Rakyat Tertindas (Jerit) sempena kempen berbasikal ‘Rakyat Pengayuh Perubahan 2.0′ Jumaat nanti.
Kayuhan selama empat hari itu bermula pada 7 Disember ini jam 9.00 pagi, dari Pasar Besar Seremban dan bergerak ke Mantin, Pajam, dan Labu. Manakala hari kedua akan bermula di Pedas-Linggi dan akan berakhir di Pejabat Menteri Besar, Wisma Negeri di Seremban pada Isnin 10 Disember ini. 
Penyelaras Jerit Negeri Sembilan S Tinagaran berkata, sepanjang perjalanan di setiap hentian kumpulan berbasikal itu nanti akan bertemu dengan masyarakat yang mahu mengemukakan sebarang tuntutan kepada Menteri Besar Negeri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hassan. 
“Kami mensasarkan kawasan kampung dan estet yang menghadapi pelbagai masalah dan mengutip suara mereka melalui memorandum. “Pada masa yang sama kempen kesedaran turut disebarkan kepada mereka yang kurang pendedahan terhadap media baru supaya mereka tahu situasi yang sebenar. 
“Acara kemuncak segala tuntutan rakyat itu nanti akan diserahkan kepada Menteri Besar dan juga Ketua Pembangkang Negeri Sembilan Anthony Loke,” katanya dalam sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur-Selangor di sini hari ini. 
Tuntutan tersebut meliputi tujuh tuntutan utama iaitu menuntut pilihan raya yang adil dan bersih, menghentikan pemusnahan alam sekitar, serta menamatkan penswastaan perkhidmatan awam seperti air, elektrik, kesihatan dan pendidikan. 
Selain itu, tuntutan supaya hak dan kebajikan pekerja dilindungi, hak untuk himpunan aman dan kebebasan bersuara serta memansuhkan undang-undang zalim akan turut dikemukakan. 
Sementara itu, penyelaras kempen M Sivaranjani berkata pihaknya mengalu-alukan sokongan orang ramai terutamanya anak muda yang berminat menyertai kempen berbasikal ini. 
“Orang ramai yang berminat untuk menyertainya boleh menghubungi pejabat Jerit di talian 0387370766,” katanya yang menjamin kempen tersebut akan berjalan dengan aman tanpa mahu menimbulkan sebarang masalah atau provokasi. 
Kempen ini turut mendapat sokongan kumpulan Bersih, Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Pusat Pembangunan Kebudayaan (LLG), serta beberapa NGO lain termasuk Pakatan Rakyat. 
- Free Malaysia Today



 Bil elektrik melambung tinggi selepas TNB tukar meter
Posted on Tuesday, December 04 @ 22:13:29 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol

Oleh: amkns

"Dikongsikan di bawah ini beberapa isu kenaikan bil elektrik setelah ditukar meter baru oleh TNB. Mungkin rakan-rakan lain boleh berkongsi masalah ini sekiranya berlaku di tempat masing-masing. Apakah ini cara baru untuk mengumpul wang rakyat?

BIL ELEKTRIK NAIK MENDADAK SETELAH TUKAR METER BARU  
Saya baru membeli sebuah rumah daripada seorang individu. Saya telah diminta untuk menukar meter elektrik rumah itu kepada nama saya. Jadi saya memohon pertukaran meter elektrik tersebut. Saya telah mendiami rumah itu 3 bulan sebelum meter elektrik tersebut ditukar kepada yang baru. Sejak saya tinggal dirumah itu bil elektrik saya tidak pernah mencecah RM20.00 sebulan tetapi selepas sahaja meter ditukar bil elektrik rumah saya naik mendadak sehingga RM 181.05 sebulan. 
Sumber : Aduanrakyat.com  
METER BARU TNB PENIPU.  
Aduan dan rungutan rakyat Puchong mengenai caj bil TNB yang naik mendadak 3 kali ganda!   Bila sudah di pasang, saya pun tunggu bil letrik pertama. Bila dah sampai, terkejut saya sebab bukan tambah kurang tapi tambah tinggi! Saya pun google kat internet, jika ada komplen yang lain dari pengguna. Rupa-rupanya bukan saya sorang sahaja tapi banyak lagi yang komplen hal yang serupa. Jawapan TNB mudah sahaja, meter baru ni meter digital, lebih tepat dan bacaan yang diberi memang bacaan sebenar.  Kadang-kadang terfikir juga saya, apa ke bodohnya TNB selama ni bila pasang meter yang memberikan bacaan yang tidak tepat sampai 300% lari dari bacaan sebenar. 
Sumber : UnclearEngineer
TERKEJUT BIL MELAMBUNG 
Tenaga Nasional Berhad (TNB) digesa mengkaji semula pemasangan sistem meter digital yang didakwa masih banyak kelemahan sehingga membebankan penggunanya. Presiden Kemajuan Pelajar Tamil Malaysia, M Arjunan berkata, lebih 50 aduan mengenai masalah bil elektrik naik mendadak diterimanya sejak penukaran meter manual kepada sistem digital itu.
Menurutnya, rumah persinggahannya di Bukit Beruntung turut mengalami nasib sama apabila bil semasa RM8.75 meningkat RM100 hampir setiap bulan. “Pada Mac lalu, bil dikenakan RM8.75 dan saya terkejut apabila bil Ogos mencecah RM1,211. 
Sumber : Sinar Harian
 

 FELDA : Kerajaan Terengganu menggadaikan hak dan keperluan Rakyat …
Posted on Tuesday, December 04 @ 22:12:13 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol

Oleh: PenyemakBumi

"felda-pictureDalam keadaan banyak pihak berjuang meneruskan kelangsungan dan masa depan Generasi kedua Felda dibela,  Kerajaan Terengganu dengan selamba telah meluluskan ribuan hektar tanah kepada Felda Global  Venture Plantantion Sdn. Bhd. Felda dengan senyum lebar menerima apa yang diimpikan dengan besar tapak tangan, nyiru felda tadahkan.
Anak – anak penerokalah yang melompong.Ladang Felda Semaring 1 yang kini berkeluasan 3000 Hektar, kini dilebarkan dengan keluasan 1 kali ganda sbanyak 3000 Hektar lagi mmrnjadi 6000 hektar. Ladang Semaring 2 kini bersedia untuk dijenamakan dari hutan belangtara menjadi hutan pepohon sawit untuk menjanakan jutaan ringgit untuk kronie 5 tahun lagi.
 
 
 Pembahagian kerusi DUN dan Parlimen Terengganu selesai
Posted on Tuesday, December 04 @ 22:10:53 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol

Oleh: mohdnoorawang

"Pembahagian kerusi parlimen dan DUN negeri Terengganu diantara dua parti dalam pakatan rakyat, PAS dan PKR selesai dengan baik. Namum ada insan atau pemimpin dari PKR Terengganu menjadi duri dalam daging membuat kerja kurang baik dalam berjamaah. Itulah punca sebenarnya nampak bergolak, jika beliau tidak menjadi adudomba dan menjadi jurucakap kepada pemimpin tertinggi PKR pusat.


Jika beliau jujur dalam berjamaah, pembahagian kerusi dan keputusan kedua dua parti (PAS dan PKR) tidak berbangkit. PAS Terengganu memberi ruang dan dan kawasan yang baik kepada PKR Teengganu.
Tulisan untuk menjawap serba sedikit apa yang ditulis dalam laman blogers yang tersohor, malah ulusan dan tulisannya cukup tinggi memberi kredit kepada ketua umum PKR dalam setiap tulisan bila menyentuh PKR dan ketua umum PKR.
Kalau tak silap PAS Terengganu telah memberi 7 kerusi DUN kepada PKR dan dua parlimen. Pada dasarnya PKR dan PAS Terengganu bersetuju dan tidak ada bantahan yang besar.
Hanaya seseorang dari PKR Terengganu yang menjadi jurucakap yang tidak konsistem dalam setiap keputusan yang dibuat bersama. Jika beliau tidak ada dalam PKR Terengganu lagi baik dan tidak duri dalam daging.
Malah semua cawangan PAS seluruh Terengganu akan memberi kerjasama walaupun yang bertanding dari ahli PKR. Ini diakui PKR Terengganu cukup lemah dalam gerakkerja dan tiada pengikut yang besar dalam melaksanakan tiugas tugas pilihanraya dalam masa dua minggu selepas penamaan calun.
Hanya yang belum selesai 100% mungkin penama atau calun disetengah kawasan DUN. Secara teknikalnya nama bakal calun sudah sedia ada hanya tunggu hari penamaan calun.
Seperti DUN Alur Limbat PAS perlu bijak dalm meletakkan calun. Jika siala calun peluang PAS untuk menang tipis. Mungkin calun calun tersebut alan dibuat saat saat terakhir, agar penam yang tidak tercalun tidak merajuk.
Dari sumber UMNO Terengganu, 12 kerusi DUN 100% selamat. Jika UMNO menang pun hanya mendapat majoriti tipis. Hakikatnya UMNO Terengganu berada dalam resah dan gundag gulana untuk mempertahan kuasa PRU13.
Begitu juga PAS Terengganu ada peluang kembali memerintah Terengganu PRU13. Halangan pertama ialah BR1M (wang RM250 dan RM500) bakal menjadi penghalang utama.
Dari kajian secara umum PAS Terengganu masih agak sukar dan penuh dengan cabaran dugaan untuk berkuasa.  Buat masa ini PAS Terengganu kekal dengan 10 kerusi DUN selamat 100%.
Untuk memerintah PAS Terengganu perlu menawan sekurang kurang 8 kerusi DUN selamat 100%. Jika gagal menawan dan mencari 8 DUN selmat 100% peluang PAS Terengganu agak sukar dengan karenah jahat BN/UMNO./SPR dan Jabatan Pendaftaran yang tidak adil dan jahat.

 Dr Nik Salida Suhaila
Posted on Tuesday, December 04 @ 22:09:33 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol

Oleh: anaabdullah

"

Ketika dengar rancangan tanyalah ustazah TV 9 (Rabu pagi 28 November 2012)  mengenai “ saudara baru (mu’alaf) yang dihot oleh Dr Nik Salida Suhaila.
Dengan itu, ana dapat buat kesimpulan bahawa perkataan  mu’alaf seolah olah gelaran buruk dan tidak harus disebut lagi pada orang kafir yang sudah lama memeluk Islam.
Mengapa Dr Salida berpandangan demikian, sedangkan perkataan mu’alaf suatu gelaran yang terbaik bagi orang kafir yang memeluk Islam.
Hendak kata Dr Salida tidak faham perkataan tersebut mustahil ,kerana beliau seorang ustazah dan punya ijazah PHD.


Akan tetapi mengapa beliau tidak senanghati dengan perkataan mu’alaf yang digelara kepada orang kafir masuk Islam. Sebaliknya beliau lebih gemar menyebut orang kafir masuk islam sebagai “saudara baru”.
Terlalu acapkali beliau menyebut perkataan saudara baru kepada orang kafir yang memeluk Islam, sedangkan perkataan saudara baru tidak comel walaupun mereka tidak mengamalkan ajaran islam sepenuhnya.
Ana difahamkan, sebutan saudara baru kepada orang kafir memeluk Islam di Negara tidak betepatan dengan ajaran islam sebenar.
Akan tetapi kita juga kena ingat, kebanyakan orang Islam sendiri lebih teruk buruk cara hidupnya berbanding dengan sebahagian mu’alaf yang di Negara ini.
Jika demikian orang islam yang tidak solat lima waktu sehari semalam itu tidak wajar digelar sebagai muslim apatah lagi untuk kita gelar sebagai “mukmin”,Demikian juga dengan orang kafir yang masuk Islam dan tidak pernah beramal dengan ajaran Nabi SAW.
Mungkin atas sebab itulah Dr Nik Salida Suhaila tidak sebut gelaran mu’alaf kepada orang kafir yang memeluk islam di Negara ini. Bayangkan perkataan mu’alaf itu bererti  “mereka yang jinak dengan Allah.”
Maka sanagat tidak sesuai dan perkataan mu’alaf digelar kepada orang kafir yang memeluk islam di Negara ini, kerana kebanyakan mereka yang masuk islam bukan atas nama kesedaran kerana Allah.
Kebanyakan mereka masuk Islam dengan tujuan yang lain. Kemasukan mereka dalam islam bukan atas nama kesedaran. Hanya beberapa kerat sahaja ikut ajaran Islam. Maka gelaran mu’alaf tidak sesuai diberi kepada mereka seumpama ini.
Allah telah menyatakan dalam  Al Quran bahawa tabiat kebanyakan manusia menolak kebenaran Allah.Atas sebab itulah Rasulullah SAW menjelskan bahawa umat islam terbahagi kepada 73 pauk. Cuma satu puak sahaja yang di terima, iaitu mereka yang ikutNya dan  ajaran Allah.

 Kalau sayang Malaysia, singkir UMNO segera!
Posted on Tuesday, December 04 @ 22:07:55 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol

Oleh: senik

"Assalamualaikum,,.. Propaganda terbaru UMNO, menggunakan kanak kanak untuk menyatakan "Kami Sayang Malaysia" sesudah mereka disuruh membaca ikrar rukun negara yang sudah lapuk dan mereput.Lapuk kerana rukun negara inilah UMNO berjaya memporak perandakan negara dan kerana rukun negara inilah anak anak generasi Malaysia terdahulu ramai yang tergelincir dan hancur. PAU yang baru berlalu pula mengesahkan kemungkinan besar negara akan hancur kalau UMNO terus dibiarkan berkuasa.
PAU yang paling tidak berkualiti dipamerkan UMNO ke seluruh negara melalui liputan meluas  media elektronik dan media tulis pengampu.UMNO menunjukkan kepada kita semua betapa mereka tidak mampu menghadirkan satu pelan transfomasi yang tersusun dan meyakinkan kita semua walaupun mereka bertempik untuk membuat refomasi dengan berbagai bagai slogan kosmetiknya.Tetapi isinya "SHIT" dan hanya membawa negara ke lembah kehancuran.
Tiada buku seperti buku jingga untuk kita nilai, tiada perancangan yang tersusun, tiada penampilan pemimpinnya yang berani membuat perubahan yang diperlukan negara sekalipun presidennya meminta maaf kepada rakyat kerana kesilapan lampau UMNO.
Tiada saranan bagaimana mahu merendahkan harga minyak malah tiada seorangpun perwakilan yang berucap menyetuh tentang peri pentingnya menurunkan harga minyak demi kesejahteraan rakyat.Sebaliknya beberapa hari sebelum PAU billboard turunkan harga minyak diruntuhkan oleh samseng upahan UMNO.UMNO langsung tidak mahu membicarakan masalah harga minyak yang pelik  di negara pengeluar minyak.Tiada kualiti sebagai pentadbir, itulah UMNO.
UMNO juga mengelak untuk membincangkan bagaimana nak memperbanyakkan minyak masak sawit di pasaran negara sebaliknya terus menipu palastin yang wakilnya dipanggil sebagai pemerhati PAU dengan terus menjual minyak sawit ke Israel walaupun di PAU menteri yang bertanggungjawab menafikan suatu yang jelas kelihatan di mana mana sehingga sanggup berbohong mahu menyaman Harakah dan suara keadilan kerana mendedahkan kompromi FELDA tunggangan UMNO dengan Israel.
Sementara untuk orang muda, UMNO langsung tiada perancangan untuk mereka walaupun UMNO berkata mereka perlukan generasi muda utnuk membangunkan negara.Cukup dengan BR1M berjumlah RM250.00 untuk memancing orang muda menyokong UMNO sedangkan masih ramai anak muda yang tertekan kerana PTPTN, ketiadaan kerja yang disediakan untuk mereka tetapi sebaliknya UMNO terus mahu menggalakkan K-pop untuk golongan muda.Dengan bantuan  syarikat kroninya,TM Net, UMNO terus mengerakkan konsert janji ditepati sedangkan tiada satupun janji yang ditepati.
Bercakap pasal janji ditepati, Dalam kehidupan beragama. UMNO yang mendakwa merekalah juara yang menjaga agama tidak pernah berjanji akan melaksanakan hudud dan hukum Islam tetapi sebaliknya menggerakkan konsep keserdehanaan wasatiyyah yang sedikitpun tidak menyetuh soal hudud dan hukum ALLAH.
Kualiti yang ditunjukkan UMNO menjadi sebab utama kenapa UMNO mesti disingkirkan segera kalau kita sayangkan Malaysia.Sejarah telah banyak membuktikan betapa kualiti yang ada pada UMNO sekarang ini menjadi punca hancurnya sesebuah negara dan tamaddun. 
UMNO sekarang ini menjadi peniaga kosmetik nombor satu negara tetapi malangnya kosmetik jajaan UMNO penuh dengan bahan beracun dan mesti ditolak! 

 Takbir Yang Salah
Posted on Tuesday, December 04 @ 11:34:12 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh: tazkirah

"Takbir ialah membaca atau menyebut Allahu Akbar.

Menyebut Allahu Akbar dengan lafaz Allahu Akbaar adalah SALAH dan TIDAK BETUL.

Iaitu sebutan BAR menjadi BAAR.

Yang betul, BAR disebut pendek dan bukan panjang seperti BAAAR.

Sebutan yang tidak tepat menyebabkan makna perkataan telah berubah:
Allahu Akbar maknanya Allah Maha Besar.
Allahu Akbaaar maknanya Allah gendang besar.

Imam Nawawi menyatakan di dalam kitabnya AL-AZKAAR, Maktabah Al-Ghazaali, P.O.BOX 448, Damsyiq..pada halaman 74: [Mafhumnya : Sesiapa (di dalam solatnya) bertakbir membaca Allahu Akbar dengan lafaz Allahu Akbaar maka TELAH TIDAK SAH solatnya iaitu batal solatnya).]

Imam Nawawi adalah seorang ulama dari mazhab Syaafi'ii.


Wallaahu a'lam.

Sumber : lenggangkangkung-my.blogspot.sg"


 Kisah Mazlan Aliman berjaya 'lamar' Dato' Seri Abd Rahman Maidin
Posted on Tuesday, December 04 @ 11:31:06 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh Mazlan Aliman

Dato' Seri Abd Rahman Maidin, 66 tahun, seorang tokoh korporat yang tidak asing kepada kita. Terlibat dlm dunia perniagaan selama 32 tahun, melalui syarikatnya MRCB, pernah menguasai TV3 suatu ketika dahulu.

Terlibat aktif dalam Dewan Perniagaan Melayu Malaysia selama lebih 25 tahun. Beliau sangat mengetahui situasi peniaga2 bumiputera yang terhimpit dan menjadi mangsa percaturan ahli perniagaan Umno yang memonopoli semua projek2 kerajaan.

Beliau mula menjarakkan diri di hujung pemerintahan Dr Mahathir kerana kecewa dengan polisi Kerajaan yang melonggokkan projek untuk beberapa kerat ahli korporat yang menjadi kroni pemimpin Umno. Hujahnya, apa makna segelintir jadi billionaire tapi puluh ribu peniaga lain gulung tikar?

Beliau sering berbeza pendapat dengan pemimpin2 kanan Umno termasuk Dr Mahathir, kecewa layanan yang diberikan kepada peniaga bumiputera.

Saya diperkenalkan oleh YB Salahudin kepada DS Rahman Maidin beberapa bulan yg lalu. Saya agak terkejut kerana DS Rahman bukan calang2 orang. Saya bertambah rapat dengan beliau atas isu projek RAPID Pengerang. DS Rahman telah menubuhkan sebuah Ngo pro rakyat, INSTITUT PEDULI RAKYAT, yang memperjuangkan hak rakyat khususnya kes2 rampasan tanah di seluruh negara.

Alhamdulillah, daripada tokoh korporat yang tegar Umno, beliau memilih PAS. Saya diamanahkan YB Salahudin dan pimpinan PAS Johor 'melamar' DS Rahman Maidin. Saya menyerahkan borang PAS kepadanya dan menjadi pencadang keahliannya dalam PAS.

Syukur Alhamdulillah, berbondong2 tokoh2 negara, pegawai kanan Kerajaan dan ahli korporat menyertai PAS. Makin difitnah, dinista dan berbagai serangan sepanjang Perhimpunan Agong Umno yang baru lalu; semakin ramai yang masuk PAS!

DS Abd Rahman Maidin menyatakan hasratnya melalui Institut Peduli Rakyat, untuk bersama2 Ngo lain turun padang membantu rakyat yang dizalimi. Kini, beliau menganggotai Task Force MANTAP yang diketuai YB Salahudin, bagi menangani isu RAPID Pengerang.

Syabas atas kesediaan DS Rahman Maidin bersama PAS dan Pakatan Rakyat!

ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR.

Sumber: kedahla.blogspot.com


 Wahai UMNO, Insaflah ALLAH maha berkuasa
Posted on Tuesday, December 04 @ 11:09:41 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh: senik

"Assalamualaikum,,. .

Gelombang PAU nampaknya tidak terhenti dengan tamatnya PAU. Masih kuat suara Najib dan kuncu baruanya di kaca TV,radio dan akhbar pengampu nasional menyampaikan mesej lapuk, kekalkan BN/UMNO sebagai pemerintah.

Setelah beribu atau mungkin berjuta kerosakan yang dilakukan UMNO di bumi Malaysia ini, UMNO tetap lantang menyatakan cuma mereka layak memerintah malah hanya mereka yang mampu menjaga ISLAM. Satu undi kepada PAS akan membawa kemusnahan kepada ISLAM kata Najib sedangkan dia sendiri boleh dipersoalkan keislamannya(maaf kasar sikit tetapi rasanya wajar kerana kebodohan Najib tidak yakin dengan peringatan bahawa ALLAH maha mengetahui yang tersurat dan tersirat).

Rais Yatim pula mengingatkan rakyat supaya melupakan hasrat menukar kerajaan sedangkan dia sendiri masih tercemar dengan kes rogol amahnya. Jamil Khir pula menegaskan UMNO tak pernah tolak hudud sedangkan bossnya sendiri pernah berkata hudud tidak akan dilaksanakan di Malaysia. Bodoh kerana melupakan apa yang pernah dia belajar bahawa tidak mungkin ALLAH boleh ditipu sekalipun dia mungkin boleh menipu orang orang yang bodoh(yang mengundi UMNO selama ini).

UMNO beserta orang orang(melayu) yang bersamanya tidak pernah mahu belajar dari pengalaman mereka. Pengalaman mematikan karier politik DSAI sejak 1998 yang langsung tidak menjejaskan DSAI sepatutnya menginsafkan mereka bahawa kuasa yang mereka pegang itu ada hadnya dan sepatutnya insaf bahawa kalau ALLAH ingin memuliakan seseorang tidak ada siapa yang mampu menghalangnya begitu juga kalau ALLAH mahu menghina seseorang tidak ada siapa yang mampu menghalangnya. Sungguhpun ada orang orang UMNO yang turut berwirid dan membaca wirid ini selepas solat subuh tetapi tetap tidak mendapat tarbiyah daripadanya.

Apa yang dapat dilihat sekarang, UMNO semakin lancang menyerang DSAI dan keluarganya dan tidak sedikitpun ada rasa hormat atas apa yang sudah dilalui DSAI sejak 1998. Lebih dasyat apabila secara membabi buta mengaitkan DSAI dengan yahudi walhal yang menyokong yahudi itu adalah mereka seperti dibuktikan dengan penglibat APCO dan transaksi minyak sawit dengan Israel.

UMNO terus dengan agenda menyerang PR dari segenap sudut. Mereka mendakwa PAS menjual ugama kerana berpakat dengan DAP yang pada mereka musuh Islam sedangkan yang menunjukkan sifat musuh Islam ialah MCA, malah sejak 50 tahun dulu, MCAlah yang banyak merosakkan Islam dan UMNO cuma mengiyakan saja. Inikah sikap orang orang yang mendakwa membela ugama?

UMNO memang tak mahu belajar dan tidak mahu mengakui kesilapan masa lampau mereka malah sehingga hari ini tetap mempertahankan bahawa segala yang pernah mereka lakukan itu adalah betul dan mahu rakyat terus memilih mereka. UMNO tidak pernah mahu mengakui penyelewengan pentadbiran yang mereka lakukan walaupun Najib meminta maaf di PAU.

Untuk UMNO dan orang orang(melayu) yang bersama mereka sebelum terlambat,kembalilah ke jalan yang betul dan tinggalkan segala yang dilarang ALLAH segera!Terutama kepada pemimpin pemimpinnya yang sudah semakin hampir dengan lubang kubur itu, ingatlah segala janji ALLAH itu benar. "

 Kenapa rakyat tak dengar nasihat Pak Menteri Rais?
Posted on Tuesday, December 04 @ 07:47:02 MYT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu

Oleh Sharpshooter

Terlebih dahulu sharpshooter mohon maaf banyak-banyak kepada pengunjung setia blog sharpshooter sebab sudah banyak hari tidak up date blog...memang sibuk bangat dengan tugasan...

Tiba-tiba teringat pula pantun murshit am tibai ..zahit mat arip

" kapal layar karam sudah...
   tertulis dalam lipatan sejarah...
   umno dulu haram sudah...
   umno kini haram jadah... " kah kah kah..

Hari ini Sinar melaporkan Pak Menteri Rais Yatim berkata " Lupakan hasrat tukar kerajaan.." tetapi apa kata rakyat?

Jom kita tinjau undian rakyat...


 Pantau: Bukti Mahathir Yang Berkuasa, Bukanya Najib
Posted on Tuesday, December 04 @ 07:40:54 MYT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu

Oleh: Tok Janggut
Alhamdulillah, akhirnya Perhimpunan Agung Puak Syaitan Di Kenali tamat juga setelah naik meluat melihat saluran TV yang tidak ada cerita lain sehingga terpaksa mencari chanel lain walaupun menayang cerita kartun.

Seper ti biasa, kebangkitan rakyat yang menyokong Pakatan Rakyat secara besar-besaran sekarang membuatkan UMNO tidak lena tidur. Serangan yang dibuat dalam perhimpunan tersebut membuktikan betapa takut, bimbang dan gerunya dengan situasi politik negara sekarang ini. Dengan rasa gelabah sehinggakan setiap ucapan samada dari peringkat tertinggi sehingga perwakilan, semuanya tetap menyerang pembangkang dengan fitnah yang sudah sebati dengan UMNO itu.

Pengakuan Najib bahawa beliau sentiasa dipantau oleh Mahathir membuktikan bahawa tanpa Mahathir beliau tidak mampu untuk mentadbir negara. Menyerlahkan lagi sifat beliau yang lemah dan tidak punya idea dalam membangunkan negara. Kita semua maklum, Mahathir terpaksa mencampuri urusan Najib dalam mentadbir negara terutamnya dalam menghadapi pembangkang kerana masing-masing mempunyai agenda yang sama iaitu jika pembangkang berjaya ke Putrajaya, nasib mereka bedua akan menjadi buruk terutamanya nasib anak beranak dan kroni mereka.

Kenyataan beberapa pemimpin UMNO bahawa UMNO tidak memperalatkan atau menggunakan agama untuk terus berkuasa dan mencari pengaruh adalah tepat. Ini adalah kerana jika UMNO menggunakan agama sudah tentu pemimpin dan ahli UMNO tidak boleh mempunyai perempuan simpanan, tidak boleh makan rasuah, tidak boleh rampas royalti minyak, tidak boleh buat fitnah, bunuh orang, belasah orang, tidak boleh salah guna kuasa, tidak boleh menipu, merampas tanah rakyat, meroboh masji d dan surau, tidak boleh minum arak, berjudi dan berbagai lagi.

Yang agak melucukan ialah apabila golongan zalim dan bapa segala fitnah membaca doa dan di ‘amin" kan oleh penyokong kezaliman, penipuan dan pemfitnah. Doa meminta agar UMNO dilindungi dari fitnah. Pelik, jaguh fitnah minta Allah lindungi mereka dari difitnah. Kenyataan lain yang mengatakan UMNO adalah pilihan Tuhan kerana berjaya memerintah negara lebih 50 tahun juga adalah tepat. Jika kita belajar agama kita akan faham bahawa sememangnya Allah juga akan memanjangkan kuasa pemerintahan golongan yang zalim , ahli maksiat, jaguh fitnah, penipu, perosak agama dan penindas kerana golongan ini diistilah kan termasuk dalam golongan yang "istidroj", iaitu golongan yang Allah sesatkan setelah berbagai peringatan dari ayat-ayat Allah dan ajaran nabi diberikan tetapi mereka masih berdegil dan pekakan telinga, maka Allah biarkan mereka terus dalam kesesatan, kezaliman dan kekufuran.

Najib mengajak semua ahli UMNO bersatu padu, mengapa? Kerana sejak dulu dan sehingga bila-bila pun perpaduan tidak akan pernah wujud dalam UMNO. Matlamat mereka hanyalah berebut projek, berebut jawatan dan pangkat dalam parti dan dalam kerajaan. Untuk mendapatkanya mereka sanggup buat apa sahaja walaupun terpaksa mengahancurkan sesama mereka. Itulah UMNO. Perpaduan yang hanya kepura-puraan. Perpaduan berpunca dari hati yang bersih dan akur dengan syariat Allah dan ajaran Rasul, maka barulah Allah akan padu dan satukan hati-hati manusia sesama mereka, bukan perpaduan untuk membolot harta rakyat, menipu rakyat dan menindas rakyat seperti yang berlaku dalam UMNO selama ini.

Kenyataan Najib bahawa satu undi rakyat berikan kepada PAS bermakna kehancuran Islam. Bagaimana pula dengan satu undi kepada UMNO, bukankah itu akan membawa rakyat kepada kesyirikan dan kesesatan? Bagaimana seorang yang kini didedahkan dengan berbagai kes rasuah, kes bunuh cuba bercakap tentang Islam? Sungguh memalukan. Jika UMNO itu benar-benar bermaruah, mereka sepatutnya sudah menolak dan memecat Najib sebagai Presiden parti mereka. Terlalu banyak skandal yang melibatkan Najib dan isterinya. Tanyalah bekas exco pemuda UMNO akan skandal dan akhlak Najib semasa beliau menjadi Ketua Pemuda UMNO. Tak malukah puak UMNO mempunyai pemimpin besar seperti ini? Adakah dalam sejarah Islam sejak zaman Nabi sehingga para sahabat dan zaman selepasnya yang mengangkat manusia tidak berakhlak sebagai pemimpin? Bagaimana sebuah parti yang sejak dulu hingga kini dipimpin oleh golongan yang tidak berakhlak, menghina syariat, perjuangan yang secara jelas menolak Islam sebagai panduan dan pegangan hidup ingin berdoa kepada Allah? Kamu hina syariatnya tetapi kamu nak minta pula darinya sesuatu.

Tidak pelik jugalah apabila Najib melantik sepupunya Menteri yang jaga polis, rupanya ada muslihat sesama mereka. Iaitu untuk menutup segala pekung Najib dari tersebar kepada umum, tetapi bangkai gajah nak tutup macamana?
Ingatlah wahai rakyat semua, janganlah kamu terpedaya dengan lakunan puak UMNO yang sebak, menangis ketika berucap dalam perhimpunan mereka baru-baru ini. Mereka sebenarnya menangis kerana bimbang jika kalah dalam PRU13 nanti, semua tembelang dan penyelewengan mereka akan terbongkar.

Mereka menangis sebab jika kalah, mereka tak dapat nak sapu projek dan nak rompak wang rakyat lagi. Jangan percayalah dengan lakunan golongan seperti ini. Depan rakyat mereka pura-pura sebak dan menangis tetapi apabila di belakang rakyat mereka bersorak gembira kerana berjaya menipu dan memperdayakan rakyat. Yang datang sebagai perwakilan itu sebahagian besarlah adalah golongan yang sudah kaya, banyak kumpul harta, puak kroni yang selalu dapat projek, manakala puak UMNO yang duduk depan TV di rumah tengok siaran langsung Perhimpunan itu adalah dari kalangan puak mereka yang tolol, merempat dan sudah di bangangkan oleh pemimpin mereka .

Sebenarnya orang Melayu yang menyokong UMNO sudah tidak mempunyai nilai lagi kecuali hanya untuk RM300 dan RM500 sahaja. Mereka sanggup hidup merempat demi UMNO, kerana sememangnya UMNO suka tengok orang Melayu hidup merempat di tanah air sendiri kerana dengan cara itu mudah untuk UMNO memancing dan mempergunakan mereka untuk mendapatkan undi. Inilah nasib bangsaku, yang rela dan sanggup untuk terus dihina oleh UMNO kerana mereka sudah tidak punya maruah dan moral lagi. Inilah sebenarnya yang UMNO kata orang Melayu umpama menumpang dan merempat di negara sendiri kerana UMNO yang menyebabkan perkara ini berlaku dan sebenarnya sudah pun berlaku sejak zaman Mahathir lagi. Wallahulam. 


 Syor Makam Mat Said di Pulau Bayas, Tasik Kenyir
Posted on Tuesday, December 04 @ 02:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh: laniismaa

"

Malam ini saya berpeluang bersembang dengan sahabat baik dan sahabat lama, MNor yang sama-sama curi-curi bawa bas Perkaya, zaman sekolah lebih 20 tahun lalu.

Pemuda UMno yang juga kawan rakan kepada Mat Said MB, Terengganu. Dia juga terlibat dengan kerja-kerja impian Mat said di Tasik Kenyir. Pulau Bebas Cukai. Katanya RM4 billion wang rakyat Terengganu mengalir di sana.

Saya menduga, 'duit royalti banyak, dah banyak UMno buat untuk rakyat Terengganu, masjid semua dah buat, tiada apa lagi yang boleh dibuat untuk rakyat Terengganu,' kata saya.

"Banyak lagi yang boleh dibuat," katanya.

Walaupun dia rakan Mat Said dan satu parti dengan Mat Said, setiap kali bersembang, ada sahaja yang tak kena Mat said padanya. Dia tak respek pun kat Mat Said dan ada ketikanya dia berkata Mat Said bodo.

Kali ini dia syorkan Makam Mat Said di Tasik Kenyir. Kenapa?

Ceritanya begini. Mat Said ingin mewujudkan pulau bebas cukai di Pulau Bayas, Tasik Kenyir. Jauh perjalanan ke pulau tersebut dari jeti empangan Kenyir satu jam lebih perjalanan. Pulau yang berkeluasan kira-kira 700 hektar dan pulau terbesar di antara 340 pulau. Tiada penghuni sebelum ini. Namun Mat Said punya impian.

Kalau Langkawi, dia berpenghuni dan ada sejarahnya di sana seperti Makam Mahsuri atau kawasan menarik yang boleh menarik orang ke sana. Bayangkan Pulau Bayas, hutan dan tiada siapa di sana dan tidak ada apa-apa yang menarik di sana untuk mengujakan orang ke sana sebelum ini dan akan dimajukan seperti Langkawi.

Terujakah orang untuk ke sana. Kalau orang kampung ingin membeli barang murah, berapa kerap dan kerat yang akan ke sana, tanya dia. Kalau hanya naik bot, beli barang dan pulang, berapa lama ia mampu bertahan!! Kalaupun hotel dibina, berapa ramai yang akan ke sana. Berbaloikah dengan RM4 billion yang dihabiskan.

Katanya, insyaallah, ia akan menjadi projek gajah putih kecualilah untuk 20, 30 tahun akan datang, akan ada Makam Mat Said di sana seperti Makam Mahsuri di Langkawi.

Itupun kalau ada yang sudi melihatnya....

Satu lagi, walaupun dia UMno, rasanya dia akan mengundi TG Hadi Awang PRU nanti. Harap-harap begitulah...dan satu lagi saya ingin mengucapkan tahniah padanya, syabas!!! Ada berita gembira baginya.....berita yang tak boleh diceritakan di sini.

EkEleh.com"

 AMK Mendesak PM Najib Razak Jawab 10 Soalan Sebelum PRU13
Posted on Tuesday, December 04 @ 07:52:19 MYT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu

Hebahan Oleh Lee Khai Loon
Ketua Penerangan Angkatan Muda Keadilan Malaysia (AMK), Lee Khai Loon mendesak Perdana Menteri Najib Razak untuk menjawab segera 10 soalan penting sebelum PRU13 diadakan. Sebenarnya Najib Razak telah menjadi Perdana Menteri yang sarat dengan paling banyak skandal dalam sejarah Malaysia serta ada keperluan untuk beliau tampil ke depan dan bersihkan nama.

AMK berpendapat kegagalan Perhimpunan Agung UMNO dalam mengemukakan sebarang pandangan dan halatuju negara dalam mencapai perubahan yang baik kepada rakyat. PM Najib Razak langsung tidak menyentuh tentang isu rasuah dan penyelewengan dalam UMNO, tetapi memilih untuk serang dan mengaibkan Pakatan Rakyat.

Perbuatan Najib Razak bukan sekadar menunjukkan bahawa UMNO telah hilang keyakinan untuk menang dalam PRU13. Sekiranya beliau ada keikhlasan untuk mengakui kesalahan yang dibuat oleh UMNO/BN sejak dulu, maka 10 soalan yang dikemukakan oleh AMK perlu dijawab dengan serius agar rakyat dalam menilai dengan informasi yang mencukupi dan gambar yang sebenar.


SOALAN 1: Sekiranya Najib Razak menyatakan bahawa Malaysia adalah sebuah negara yang paling demokratik di dunia, kenapa sampai hari ini masih enggan untuk berdebat dengan Ketua Pembangkang Dato' Seri Anwar Ibrahim? Bukankah berdebat adalah sebahagian penting dalam sistem demokrasi?

SOALAN 2: Sebagai seorang pemimpin negara yang bertanggungjawab serta hormat pada kuasa rakyat, bagaimanakah Najib Razak menangani kekalahan yang bakal dihadapi oleh UMNO/BN dalam PRU13? Bagaimanakah beliau memastikan peralihan kuasa secara aman kepada Pakatan Rakyat?

SOALAN 3: Jikalau Najib Razak ingin mengambil martabat wanita, kenapa memecah rekod Malaysia dengan menjadi lelaki pertama yang merangkap Menteri Wanita? Adakah UMNO/BN ketandusan pimpinan wanita yang berkebolehan dan kredible.

SOALAN 4: Dalam konteks mencari kebenaran serta urus tadbir yang baik, kenapa kerajaan UMNO/BN menghalang peguam Perancis untuk masuk ke Malaysia untuk memberi taklimat tentang perkembangan terkini perbicaraan skandal pembelian kapal selam Scorpene? Kenapa memperalatkan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) ke atas Suara Rakyat Malaysia (SUARAM) yang membawa kes skandal Scorpene tersebut ke Mahkamah di Perancis?

SOALAN 5: Apakah pandangan Najib Razak terhadap skandal RM40 juta Ketua Menteri Sabah Musa Aman yang merupakan komisen pembalakan serta sumbangan politik? Adakah kerajaan UMNO/BN akan menubuhkan Suruhanjaya Diraja untuk membuat siasatan ke atas kes rasuah dan konflik kepentingan?

SOALAN 6: Kenapa Najib Razak masih mengambil sikap bisu ke atas pelbagai dakwaan serius yang dibuat oleh ahli perniagaan Deepak Jaikishan khasnya dalam projek Kementerian Pertahanan yang berjumlah RM100 juta pada tahun 2005 berkait rapat dengan keluarga Najib? Adakah kerajaan UMNO/BN cuba untuk melindungi kebenaran daripada diketahui oleh rakyat?

SOALAN 7: Bekas Ketua Polis Musa Hassan telah menuduh Menteri Dalam Negeri Hishammuddin Hussein Onn yang campur tangan dalam pentadbiran PDRM, bagaimanakah Najib Razak menangani isu profesionalisme dan kewibawaan polis yang dimanipulasi oleh parti UMNO/BN?

SOALAN 8: Kenapa kerajaan UMNO/BN berdegil untuk membenarkan loji nadir bumi Lynas untuk beroperasi di Malaysia walaupun ditentang kuat oleh rakyat? Adakah menarik pelaburan asing lebih penting daripada kesihatan rakyat? Rakyat didahului yang diwar-warkan dalam slogan 1 Malaysia hanya slogan kosong yang tidak bermakna langsung?

SOALAN 9: Kenapa penstrukturan semula subsidi sering kali dikenakan ke atas barang keperluan rakyat tetapi langsung tidak mengkaji semula perjanjian Pengeluar Tenaga Bebas (IPP) yang jelas berat sebelah? Adakah Najib Razak lebih suka membuat public relation exercise tetapi enggan mengakui menangani masalah pokok kenaikan harga barang?

SOALAN 10: Walaupun pembubaran Dewan Rakyat terletak pada tangan Perdana Menteri, adakah Najib Razak akan mencontohi Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid yang telah mengumumkan bahawa Dewan Negeri Selangor akan dibubar pada bulan Mac 2013? Kenapa Najib Razak masih bersenang hati dengan rakyat sentiasa meneka tarikh PRU13? Kenapa tidak menetapkan tarikh dengan lebih awal?

Oleh itu, AMK mendesak Najib Razak untuk menjawab kesemua 10 soalan tersebut dengan ikhlas. Jangan lari daripada permintaan rakyat serta menjalankan reformasi tulen termasuk perang rasuah serta melaksanakan urus tadbir yang telus dan baik sebelum PRU13.


LEE KHAI LOON
Ketua Penerangan Angkatan Muda KEADILAN Malaysia



  Filipina negara yahudi berikutnya di Asia Tenggara?
Posted on Tuesday, December 04 @ 09:56:12 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol

Oleh: detikislam

"detik islam blogspotSelepas pungutan suara berkaitan status Palestin yang dilakukan oleh PBB di New York minggu lalu, ratusan rakyat Filipina mengadakan perarakan di Manila bagi menyokong Israel.

Jumlah mereka dianggarkan 300 hingga 400 orang dan berkumpul di kawasan perniagaan. Beberapa orang di antaranya membawa bendera Israel, belon putih biru, pembesar suara dan menetapkan lagu dalam bahasa Ibrani, dan bahkan beberapa shofarot(alat muzik yahudi laknatullah).

detik islam blogspot
shofarot
Mereka diikuti dengan konvoi berjumlah 50 hingga 60 buah kereta dengan membawa kain rentang bertulis "Berdirilah dengan Israel, sekarang dan akan datang". Slogan ini sama pada tahun 1947 ketika Filipina menjadi negara Asia pertama yang menyokong penubuhan bangsa Yahudi di Palestin.
Bendera rejim laknatullah bersebelahan dengan bendera Filipina berada berhempiran dengan Laut Mati
Perarakan ini diadakan oleh segelintir organisasi Kristian yang pro-yahudi zionais laknatullah. Mereka menyokong Israel dengan pelbagai cara sepanjang tahun ini dengan acara doa, perjumpaan gereja hari minggu, derma, dan perarakan secara tahunan.
Barua yahudi laknatullah di Asia Tenggara
Mereka berkumpul di taman nasional dengan menyanyikan lagu kebanggan Israel "hatikva" dan meniup shofars.




Tiada ulasan: