Khamis, 13 September 2012

SOKONG UNTUK ISLAM...ISLAM UNTUK SEMUA...NI PERINTAH ALLAH...JUGA SERUAN NABI

PAS kecam filem terbaru hina Nabi

Harakahdaily, 13 Sep 2012
KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Malaysia mengutuk sekeras-kerasnya tindakan seorang pengarah filem berketurunan Israel Amerika, yang menghina Nabi Muhammad SAW melalui filem terbarunya.

Filem berjudul Innocence of Muslims, ini telah dihasilkan sepenuhnya oleh Sam Bacile dan trailer filem tersebut juga telah dimuat naik di dalam laman youtube pada 2 Julai 2012 yang lalu.

Menurut Bacile dia mendapat suntikan dana sebanyak $5 juta daripada 100 penderma Yahudi.

Setiausaha DPPM, Khairul Faizi Ahmad Kamil berkata isi kandungan yang dipaparkan di dalam video yang berdurasi 14 minit ini hanya mendatangkan kemarahan di dalam diri umat Islam.

Video tersebut ujarnya  telah menghina Baginda Nabi SAW dengan mewatakkan baginda sebagai seorang lelaki yang ‘gila perempuan’.

Bukan itu sahaja, bahkan individu yang terlibat dalam menghasilkan video ini turut menghina al-Quran dan para sahabat.

"Dewan Pemuda PAS Malaysia membantah paparan video seperti ini yang menyentuh sensitiviti umat Islam.

"Bagi Pemuda PAS Malaysia, sebagai umat Islam kita wajib cakna dan rasa marah dengan isu yang dipermainkan oleh pihak-pihak tertentu ini," katanya pada sidang media di KUIZM, Taman Melewar petang semalam. (Gambar)

“Times of Israel” melaporkan filem ini merupakan kempen daripada pelampau anti-Muslim Egyptian Christian di United States.

Filem yang melabel Nabi Muhammad SAW ‘fraud, a womanizer and a madman’ ini telah mencetuskan kemarahan umat Islam di beberapa negara timur tengah seperti Mesir dan Libya.

Menurut mereka, seorang rakyat Amerika telah ditembak mati sebagai tanda tidak puas hati mereka. Penunjuk perasaan juga bertindak membakar Konsulat AS di Beghazi dan Cairo.

Bukan itu sahaja, penunjuk perasaan turut memanjat dinding-dinding kedutaan US dan menggantikan bendera AS dan bendera-bendera Islam.

Filem ini telah dihasilkan sepenuhnya oleh Sam Bacile dengan paparan Islam sebagai agama kebencian.

Semalam, rakyat Mesir dilaporkan telah mengadakan perarakan beramai-ramai ke kedutaan US di Kaherah dengan laungan “Say it don’t fear. Their ambassador must leave”.

"Dewan Pemuda PAS Malaysia juga mendesak kerajaan Malaysia yang kononnya mempunyai hubungan baik dengan kerajaan Amerika Syarikat untuk segera mengambil tindakan agar pihak kerajaan Amerika Syarikat dapat menyelesaikan isu filem yang mencetuskan kemarahan umat Islam sedunia.

"Justeru Dewan Pemuda PAS Malaysia meminta Pemuda PAS di peringkat negeri-negeri untuk mengadakan satu himpunan aman di peringkat negeri masing-masing untuk menyatakan secara terang-terang bahawa umat Islam di Malaysia mengutuk sekeras-kerasnya penerbitan video seperti ini. Pemuda PAS setiap negeri diminta untuk mengadakan himpunan aman tersebut pada Jumaat ini," katanya.

Menurut Faizi lagi, pemuda PAS juga akan menganjurkan bantahan besar-besaran di hadapan Kedutaan AS pada 21 Sept ini jika tiada sebarang respon positif dari kerajaan AS untuk bertindak terhadap pembuat filem tersebut.

PAS sokong 'orang Umno' jual tanah disiasat SPRM

Khairil Abdul Rahim, 13 Sep 2012
JERANTUT: Pendedahan berlakunya penjualan tanah di kawasan bandar ini yang didakwa melibatkan pemimpin Umno sendiri dianggap amat mengejutkan.


Lebih memeranjatkan, perkara tersebut didedahkan sendiri oleh Ketua Pemuda Umno Bahagian Jerantut, Datuk Wan Amizan Wan Abdul  Razak kepada sebuah akhbar harian semalam.

Serentak dengan itu, Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Jerantut Yohanis Ahmad (gambar) menyokong tindakan Wan Amizan yang mahu melaporkan skandal tersebut kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi siasatan.

“Saya pada mulanya terkejut dengan pendedahan Ketua Pemuda Umno Jerantut yang menyerang rakan sesama Umnonya sendiri dan mungkin ini biasa pada ketika mesyuarat Umno Bahagian dan menjelang Pilihan raya Umum ke-13 (PRU13) ini.

“Namun apabila ia mungkin membabitkan penyelewengan apa lagi melibatkan tanah rizab Melayu, maka tindakan mangadukannya kepada SPRM kami (DPP) sokong,” katanya.

Yohanis berkata demikian mengulas laporan akhbar bertajuk “Orang parti jual tanah, dakwa Pemuda Umno” semalam.

Beliau berharap perkara ini bukan sandiwara dan mahu SPRM menyiasat sesiapa saja yang terlibat dan jika terdapat bukti janganlah didiamkan.

Wan Amizan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Tahan, dalam laporan tersebut meminta SPRM menyiasat penjualan tanah di kawasan bandar Jerantut yang didakwa berlaku penyelewengan membabitkan penjawat awam dan ahli  Umno sendiri.

Menurutnya, Pemuda Umno berasa terpanggil membuat laporan kepada SPRM supaya menyiasat perkara itu bukan sahaja untuk membersihkan imej parti, malah bagi mengekang segala manipulasi projek dalam kawasan bandar oleh pihak tertentu.

Laporan SPRM akan dikemukakan dalam minggu ini supaya siasatan segera boleh dilakukan bagi membuktikan sama ada pihak tertentu memainkan peranan sehingga menyebabkan tanah di bandar ini beralih kepada syarikat bukan Melayu.

Katanya, siasatan perlu dijalankan berikutan perkara ini kerap dibangkitkan ahli Umno di sini, malah Pemuda Umno turut menerima aduan daripada orang ramai supaya  kes ini disiasat mengikut undang-undang dalang dalam kalangan orang kuat Umno itu sendiri telah menyebabkan banyak tanah di bandar Jerantut  bertukar milik kepada pihak lain.

Tambahnyanya, sebilangan tanah di Bandar Baru yang menempatkan tapak rekreasi, stesen teksi dan bas contohnya, sudah terlepas kepada syarikat tertentu akibat tindakan pihak terbabit.

“Pemuda Umno juga mahu SPRM membuat siasatan mengenai manipulasi ‘projek silang’ dalam kawasan bandar yang dilihat dimonopoli syarikat tertentu.

“Kita khuatir wujud unsur korupsi, penyalahgunaan kuasa dan gejala lain bagi kepentingan satu pihak, sedangkan rakyat seperti peniaga, pemandu teksi dan pengusaha kecil ditindas,” katanya.

Beliau berkata, Pemuda Umno sedia mengemukakan bukti supaya mereka yang terlibat disiasat mengikut undang-undang dan perlu dibuktikan untuk pengetahuan rakyat sesuai dengan perjuangan Umno yang lebih telus bagi melakarkan perubahan di samping perlu mempunyai pemimpin yang berintegriti dan amanah.

Sementara itu satu sumber memberitahu, masalah tanah di bandar bersejarah ini sememangnya sering menjadi isu dan membuatkan rakyat tidak puas hati.

Menurut sumber tersebut, contohnya tanah yang diusahakan dengan tanaman oleh penduduk seperti di Durian Hijau, Bukit Nikmat dan kampung-kampung lain tiba-tiba dimiliki oleh pemimpin Umno tertentu.

Sebelum ini media pernah mendedahkan penebangan balak secara berleluasa hutan di Padang Piol hingga ke Taman Negara.

“Semua itu rakyat mahukan siasatan, rakyat harap ini bukan sandiwara atau gimik menjelang PRU13,” kata Yohanis.

Beliau turut mengucap tahniah di atas keberanian Wan Amizan kerana jika parti dalam Pakatan yang mendedahkan skandal tersebut lazimnya akan dipandang sepi.

Sokong PAS untuk kuatkan Melayu

Hazayani Zakaria, 12 Sep 2012
KUALA LUMPUR: Dewan Muslimat PAS Pusat (DMPP) menyokong penuh seruan Presiden, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang agar orang Melayu menguatkan PAS dalam Pakatan Rakyat.

Ketua DMPP, Siti Zailah Mohd Yusof berkata, orang Melayu khususnya beragama Islam harus menyokong PAS untuk memastikan pentadbiran negara mengikut landasan Islam.

Katanya, kedudukan Melayu ketika ini semakin lemah akibat dasar Umno BN sendiri yang menindas orang Melayu.

"Di bawah pemerintahan BN, walaupun BN memerintah lama tetapi kita tengok di mana kedudukan Melayu selepas 55 tahun kita merdeka.

"Dasar ekonomi baru target 30 peratus pencapaian Orang Melayu tapi setakat ini pencapai hanya 18 peratus, bermakna ia gagal," kata beliau kepada Harakahdaily hari ini.

Tambah Siti Zailah lagi, janji Umno BN untuk menjaga tanah rezab Melayu juga tidak boleh dipercayai kerana semakin banyak tanha rezab Melayu yang tergadai angkara Umno BN.

"Kalau kata nak jaga tanah rezab Melayu, dah lebih separuh tanah rezab orang melayu telah diceroboh tanpa ganti. Apa lagi yang ada pada orang Melayu?

"Kalau kita nak memartabatkan melayu dan Islam maka orang Melayu mesti memilih PAS," kata beliau yang juga Ahli Parlimen Rantau panjang.


Teguran PBB: Impian terlaksana bila PR perintah

Harakahdaily, 12 Sep 2012
KUALA LUMPUR: Apabila pelapor Pelapor khas Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) bagi berpersatuan dan perhimpunan aman, Maina Kiai, mengeluh kerana Malaysia adalah antara segelintir negara di mana penganjur protes dipertanggungjawabkan secara peribadi terhadap kerosakan ketika demonstrasi, ini menandakan ada sesuatu yang tidak kena dengan tindakan kerajaan selama ini.
“Teguran ini merupakan tamparan hebat buat kerajaan yang selama ini merasa mereka di pihak yang benar, sedangkan kenyataan wakil PBB ini telah membuktikan sebaliknya,” kata Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Pusat, Riduan Mohd Nor.

Barangkali, ujarnya Maina sendiri menyaksikan bagaimana teruknya pukulan polis terhadap penganjur, wartawan dan juga peserta awam dalam himpunan tersebut.

Selama ini, katanya serangan bertali arus melalui media dihalakan ke arah penganjur himpunan sebelum dan selepas perhimpunan seolah-olah mereka adalah penjenayah besar yang perlu dimusuhi oleh seluruh rakyat jelata.

Bahkan, kata beliau mereka juga dilayan umpama pengkhianat negara yang mahu merosakkan negara.

Menurutnya, menganjurkan perhimpunan aman seperti Bersih 3.0 dianggap suatu kesalahan besar yang menyalahi undang-undang negara, sedangkan di sisi PBB dan negara-negara lain yang subur demokrasinya menganggap ia adalah suatu perkara biasa.

“Teguran Mainai Kiai sepatutnya diberi perhatian penting oleh kerajaan. Baginya dalam sebuah demokrasi yang aman, kerajaan berperanan memastikan perjalanan demokrasi berlangsung dengan baik,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Katanya lagi, kerajaan tidak wajar menyekat mana-mana individu atau organisasi untuk mengadakan himpunan aman atas tujuan tertentu yang tidak menyalahi undang-undang.

Tambahnya, tidak juga menyalahkan penganjur dengan tindakan yang keras hanya semata-mata ada segelintir peserta yang mencetuskan provokasi dan suasana huru-hara.

“Menyekat himpunan aman yang dianjurkan rakyat adalah tindakan rejim yang zalim dan korup dan hanya pemimpin diktator sahaja menyekat rakyat berhimpun secara aman,” kata beliau.

Selain itu, ujar Riduan kerajaan juga perlu memberikan ruang seluasnya untuk rakyat menyatakan rasa hati mereka melalui perhimpunan aman.

Beliau berkata, dengan laluan yang diberikan, lokasi ditentukan, kerjasama erat pasukan keselamatan serta trafik yang dimudahkan, perhimpunan aman di negara ini akan berlangsung dengan jayanya tanpa sedikitpun darah dan air mata rakyat tumpah.

“Jika ini berlangsung dengan  baik, tidak mustahil wakil PBB dalam tahun mendatang akan memuji tindakan kerajaan yang penuh demokratik.

“Mungkin kesemua impian ini akan terlaksana tatkala Pakatan Rakyat memerintah negara ini kelak,” ujarnya.

Penting: Mohon sebar-sebarkan...

http://shalehudin.blogspot.com, 13 Sep 2012

Salam..
MOHON SEBARAN
Penjelasan, pengumuman, Pemberitahuan kali ke berapa tah....

Untuk makluman rakan-rakan serta para penyokong Pakatan Rakyat.

2 BLOG PALSU INI ADALAH SATU KERJA JAHAT UMNO BARISAN NASIONAL kerana semua media mereka tidak berjaya untuk menyampaikan fitnah lagi, maka mereka menghasilkan laman web ini. Sila jauhikan diri anda dengan laman web ini.

1. HTTP://penyokongpas.wordpress.com/

2. HTTP://suarapakatanrakyat.com/

Admin juga memohon anda serta rakan-rakan dapat membantu admin untuk share penerangan ini di wall-wall fb anda, pages yang anda miliki, blog yg anda tulis dan acc twitter anda, kita tidak mahu ada seorang pun tidak tahu perkara ini.

Insyaallah kita akan dapat melawan fitnah jahat UMNO BN lagi jika rakan-rakan dapat share pencerahan ini

Sekian Terima Kasih

Kenapa pemimpin Umno tunjuk tanda simbolik Yahudi?

http://greenboc.blogspot.com, 13 Sep 2012

Knapalah pemimpin-pemimpin UMNO menunjukkan tanda simbolik Jewish Magi?

Dimana mereka belajar?

Apa perlunya menggunakan simbolik yahudi itu?

mereka melakukan perkara-perkara yang dilakukan oleh yahudi, yang sememangnya jelas memusuhi Islam?

Apakah orang Islam dibolehkan melakukan perkara-perkara yang menjadi amalan orang-orang bukan Islam? kredit: -Undi BN Bankrap Negara



kredit: -teguhimansusilo

Tiada ulasan: