Khamis, 12 Mei 2011

KEDUA2 UNTUNG...DUA2 LASAK DENGAN UJIAN...FITNAH SERTA CERCA...BEGITU ANAK2 MEREKA...TAHNIAH..MOGA2 ALLAH BERI KESABARAN.....

Sudah sudahlah fitnah suami saya - Wan Azizah

KLANG - Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail mengaku tidak sanggup lagi berhadapan dengan fitnah yang menimpa suami, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan keluarganya.

Katanya, beliau tidak sanggup lagi menahan tekanan ekoran pelbagai tohmahan dan cercaan yang dilemparkan terhadap Anwar sehingga menyebabkan anak-anaknya juga terpaksa menanggung derita.

“Sudah, sudahlah memfitnah suami saya. Kami sekeluarga cukup terseksa dengan apa yang berlaku. Sudah sekian lama ia berlarutan hingga satu persatu dugaan muncul. Dari anak-anak kecil hinggalah besar.


“Walau apa sekalipun, kami tetap terima sebagai ujian Allah. Memang saya berasa sungguh sedih. Kalau hendak attack (serang), janganlah attack saya atau anak-anak. Sebaliknya lawan melalui isu, bukan menyerang secara peribadi.

“Apapun berlaku kita sebagai wanita dan isteri tetap kena bela suami. Ia satu pahala yang sangat besar ganjarannya. Bila kita difitnah, kita dapat pahala,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis Pelancaran Gerak Kerja Pilihan raya Parlimen Kapar dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sementa di pekarangan kediaman Ketua PKR Cabang Kapar, Azizi Ayob, di sini.

Turut hadir, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Meru, Dr Abd Rani Osman, ADUN Sri Muda, Shuhaimi Shafei dan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Cabang Kota Raja, Azmizam Zaman Huri.

Mengulas kenyataan seorang bekas pemimpin PKR yang memintanya meminta cerai daripada Anwar, Dr Wan Azizah berkata, individu itu tidak berhak mengeluarkan kenyataan sedemikian.

“Memang saya rasa sedih dan sebak tetapi kenapa saya nak bersedih pasal kenyataan orang lain. Anwar suami saya. Saya lebih kenal dia siapa kerana kami telah hidup bersama berpuluh tahun lamanya,” katanya.

Dr Wan Azizah berkata, Anwar tidak melayan desakan pelbagai pihak agar bersumpah laknat berhubung dakwaan mengaitkannya dengan video aksi seks yang didedahkan trio Datuk T kerana tidak ada kena mengenai dengan isu tersebut.

“Ini politik pihak lawan untuk menjatuhkan suami saya. Sudah terang lagi bersuluh, enam tahun dia dalam penjara, makan pun tidak cukup takkan keluar penjara perut dia boroi seperti dalam video klip yang didakwa sesetengah pihak.

“Saya tahu itu bukan Anwar,” tegasnya.


Sinar Harian


'Ia bukan Anwar', kata Wan Azizah


Isteri Anwar yang juga presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail kata video itu merupakan "bukti paling jelas" bahawa suaminya bukanlah lelaki yang mengadakan hubungan seks dengan seorang pelacur itu.

Itu kata Kak Wan.. tapi para pencacai UMNO tetap mengatakan bahawa lelaki itu adalah Anwar seolah-olah mereka lebih mengenali Anwar sendiri dari Wan Azizah.. adakah mereka merasakan diri mereka itu lebih rapat dari seorang isteri kepada Anwar?


Mereka berkata lelaki itu adalah Anwar seolah-olah merekalah yang tinggal sebumbung dan tidur sebantal dengan Anwar..

Padahal mereka itu berjumpa pun tidak pernah.. Bak kata seorang pemimpin UMNO sendiri yang tidak setuju dengan fitnah ini.. macam Haram Jadah!!

'Ia bukan Anwar', kata Wan Azizah

Keluarga Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menafikan dakwaan bahawa beliau adalah lelaki dalam video seks yang sebahagian daripadanya telah disiarkan di internet semalam.

Isteri Anwar yang juga presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail kata video itu merupakan "bukti paling jelas" bahawa suaminya bukanlah lelaki yang mengadakan hubungan seks dengan seorang pelacur itu.

Beliau berkata, keluarganya telah memutuskan untuk menonton video yang disiarkan di Internet itu dan mendapati jelas bahawa susuk badan lelaki berkenaan terlalu berbeza dengan susuk badan Anwar.

Wan Azizah memberitahu demikian dalam satu sidang akhbar di ibunegara hari ini.

Turut hadir di sidang akhbar tersebut ialah pengerusi DAP Karpal Singh, Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan anak perempuan Anwar, Nurul Izzah. sementara itu, dalam kenyataannya, Dr Wan Azizah Keluarganya telah diuji dengan pelbagai dugaan sejak 1998.

"Pelbagai fitnah dan tuduhan telah dilemparkan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim. Setiap tuduhan tersebut adalah sendirinya terlalu berat, tetapi Datuk Seri Anwar terpaksa melalui satu demi satu tuduhan yang busuk, jelek dan jijik," katanya.

Namun, tambah beliau, jika disenaraikan semua tuduhan tersebut, nyata sekali tidak masuk akal bagaimana Anwar dapat melakukan kesemuanya yang bertentangan antara satu sama lain.

"Dalam kes video terbaru ini, kami sekeluarga memutuskan untuk menonton sendiri rakaman tersebut. "Video tersebut adalah bukti paling kukuh bagi sesiapa yang benar-benar mengenali Datuk Seri Anwar bahawa tuduhan terbaru ini satu lagi fitnah zalim dan palsu.

"Siapa lagi yang lebih mengenali beliau dengan begitu intim kalau bukan kami, keluarga terdekat beliau, yang telah bersama beliau dalam susah dan senang, khusus dari saat beliau berada di arus perdana kepimpinan negara hinggalah ke hari-hari beliau mulai pulih dari serangan apabila beliau dibebaskan daripada penjara.

"Jelas kelihatan susuk tubuh badan pelaku dalam video tersebut amat berlainan daripada susuk badan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Hal ini diperkukuh lagi memandangkan sejak lebih setahun yang lalu, anak-anak Datuk Seri Anwar Ibrahim sering menemani beliau setiap kali beliau pergi melakukan aktiviti senaman dan fisioterapi selaku sebahagian daripada aktiviti pemuliharaan kesihatan tulang belakang," tambahnya.

Oleh itu, kata Wan Azizah, mereka sekeluarga berpendirian bahawa keluarnya video ini adalah satu lagi contoh taktik politik lucah dan menolak sekeras-kerasnya politik sedemikian. sehubungan itu, beliau mengajak rakyat Malaysia untuk bersama menegakkan keadilan dan menolak politik kotor.

"Kembalikan agenda perjuangan menuntut reformasi menyeluruh dalam sistem politik, ekonomi dan sosial negara," katanya sambil menambah bahawa dalam menghadapi dugaan ini, mereka yakin ada hikmah di sebaliknya.

"Pendedahan sedutan video ini dibuat pada 4 April 2011 – ulangtahun ke-12 Parti Keadilan Nasional yang lahir daripada kegawatan politik negara. "Fitnah dan tohmahan ini berpunca daripada ketamakan terhadap kuasa dan politik yang sudah hilang nilai moralnya.

"Kita sewajarnya berbincang secara kritis perbezaan pandangan kita, bukan dengan serangan peribadi yang kotor dan hina," katanya.

Sehubungan itu, beliau berharap semua rakyat tidak terperangkap dengan permainan tersebut, dan sebaliknya meneruskan usaha menegakkan keadilan dan memperjuangkan kebenaran.


Malaysiakini


Wan Azizah bukan Ummi Hafilda...

"Saya tidak pernah meminta dan tidak berniat untuk melihat video itu. Ianya haram," tegas Wan Azizah

KUALA LUMPUR 24 MAC : Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail menyifatkan sebagai pembohongan, dakwaan Datuk Shazryl Eskay bahawa Presiden PKR itu kononnya meminta beliau untuk salinan video seks fitnah membabitkan suaminya.

"Saya tidak pernah meminta dan tidak berniat untuk melihat video itu. Ianya haram," tegas Wan Azizah kepada pemberita di Kuala Lumpur. .


“Saya tahu video itu adalah satu pembohongan, jadi kenapa harus saya tengok benda fitnah,” tambah beliau.

Wan Azizah menyifatkan tindakan Eskay, bekas Ketua Menteri Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Bendahari Perkasa Shuib Lazim menyebarkan video fitnah semata-,mata tujuan politik sebagai tidak bermoral.

Beliau menyeru mereka supaya menghentikan perbuatan itu dan bertaubat.

Semalam Eskay mendakwa kononnya beliau diminta oleh Wan Azizah untuk memberikan video itu bagi mengesahkan sama ada benar suaminya dirakam mengadakan hubungan seks dengan seorang pelacur di sebuah hotel.

Namun, menurut Eskay, beliau tidak mahu menyerahkan video itu atau pun memberi satu salinan kepada Wan Azizah kerana bimbang ia akan “disalahguna.”

Alasan itu bagaimanapun dangkal kerana jika pun salinan itu disalahguna, Eskay mempunyai rakaman asal untuk membuktikan segala dakwaannya itu.





Wan Azizah berhak dan wajib bela suaminya..

“Hubungan suami dan isteri adalah satu perjanjian agung yang disaksikan Arasy,”

Presiden KEADILAN, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail sebagai seorang isteri, layak membela suaminya bahkan berhak dan wajib berbuat demikian pada waktu Datuk Seri Anwar Ibrahim, difitnah teruk oleh musuh-musuh politiknya.

Demikian dinyatakan Ketua Penerangan KEADILAN, Dr Muhammad Nur Manuty ketika mengulas kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz bahawa Wan Azizah tidak layak megesahkan lelaki dalam video yang dikaitkan dengan Anwar.

Nazri membuat kenyataan tersebut atas alasan akan ada konflik kepentingan memandangkan Wan Azizah adalah isteri Anwar.


Muhammad Nur seterusnya berkata, kenyataan Nazri itu membuktikan Umno gagal mendidik pemimpinnya untuk memahami syariat Islam dengan mendalam.

“Hubungan suami dan isteri adalah satu perjanjian agung yang disaksikan Arasy,” tegas beliau.

Bahkan katanya, Wan Azizah merupakan individu yang paling layak berbuat demikian kerana beliau lebih mengenali susuk tubuh suaminya sendiri.

“Selepas hidup bersama lebih 20 tahun, siapakah yang lebih rapat dan mempunyai hubungan lahir dan batin dengan Anwar selain daripada Wan Azizah?” tanya Muhammad Nur.

Muhammad Nur seterusnya berpesan kepada Nazri agar tidak mengeluarkan kenyataan yang tidak masuk akal semata-mata kerana sudah kehabisan modal politik.

“Jangan kita habis modal politik, kita bercakap perkara yang bukan-bukan,” kata Dr Muhammad Nur.


Keadilandaily




Tiada ulasan: