Rabu, 26 Oktober 2011

CUBA FIKIR...HIMPUNAN ANTI MURTAD SEKALI SEJAK MERDEKA KOD...HIMPUNAN MAKSIAT MUNGKIN TAK TERHITUNG...ALLAH TAHU BAGAIMANA AJAR MANUSIA NI....

Air berkuman dibekalkan ke 10 sekolah
Laporan Ketua Audit Negara 2101 mendapati bahawa bekalan air terawat ke kantin sepuluh sekolah rendah mengandungi tahap bakteria dan logam yang tidak selamat untuk diminum.

NONEPenemuan ini berdasarkan ujian air tawar, yang dijalankan pasukan audit ke atas air yang telah dirawat dan air paip ke kantin di 13 buah sekolah.

Air yang digunakan di kantin SK Kg Kudong, Segamat; SK Sejagong, Batu Pahat didapati mengandungi kehadiran bakteria seperti Total Coliform dan E Coli yang tinggi.

“Pihak KKM memanadang berat pelanggaran paarmeter bakteria dalam air terawat yang dikesan dalam kajian ini kerana kehadiran bakteria seperti Total Coliform dan E Coli dalam air minum boleh menyebabkan wabak penyakit bawaan air seperti kolera, tifoid dan hepatitis A sekiranya air yang tercemar diminum secara terus dan berterusan,” petik laporan itu.

NONEAir yang dianggap selamat untuk diminum tidak seharusnya mempunyai sebarang Coliform dan E Coli manakala paras 6.5 hingga 9 pada skala pH.

Sekolah-sekolah lain yang disenaraikan mempunyai tahap 'terlalu tinggi' bakteria yang boleh menyebabkan keracunan makanan, adalah:
  • SRJK (T) Ladang Lambak, Kluang
  • SMK Alor Pasir, Tanah Merah
  • SK Lata Rek, Kuala Krai
  • SK Juara, Rompin
  • SK Luat, Lenggong
Keputusan dari SK Benggol Petai, Pasir Mas dan SK Kuala Koyan, Kuala Lipis juga menunjukkan tahap 'terlalu tinggi’ untuk kiraan bakteria Coliform.

Anim Idris · Pengulas Tertinggi · University of Delhi
Tan Sri Amri...tahniah atas dedahan laporan audit ini. Najib nak cakap apa lepas ni? Semua perlihat betapa pincangnya pengurusan najib sbg PM. TPM, KSU, KP, KSN serta menteri2nya tak boleh boleh diharap langsung. Nilai moral langsung tak ada. Seharusnya kalau di negara Jepun, PM kena hirakiri bunuh diri. Najib harus gantung diri krn memalukan dirinya sbg PM. Kem. Pelajaran, Kesihatan, JPA, Kem. KEMAS, Pertahanan, SPRM pun dan yg teruk sekali Pej. AG (undang2 dan kehakiman) pun sama teruk berbelanja tak ikut peraturan kewangan. Semua menteri, KSU, KP mesti letak jawatan untuk menunjukkan mereka mengaku dan bertanggungjawab. Pakatan Rakyat mesti ambil alih kerajaan kalau sudah begini tadbir urus kerajaan umno-bn.
  • Mohamad Shukri · Pengulas Tertinggi
    ini sama macam kes susu campur melamin kat Cina aritu...memang patut hukum gantung dah pun...
  • Choong Yian · Pengulas Tertinggi
    Semua penjenayah ni patut di tembak saja..
  • Khirrudi Kajaga · Pengulas Tertinggi · SMK Anderson Ipoh
    Anim IDris, bunuh diri dosa besar ma, tipu rakyat lebih baik dari bunuh diri ma. siapa letak jawatan, kerani le, sebab kerja tak betul dan ikhlas.

  • Ali Shaari · Pengulas Tertinggi · Kupang di SMK Syed Abu Bakar,Kupang, Kedah
    Tahniah Tan Sri Ambrin.... penjawat awam yang telus dan tulus semoga Allah sentiasa meredhaimu.... amiin.
    • Badrulshah Shah · Pengulas Tertinggi · Tokyo International University
      semoga semua jadi telus.........jangan jadi telur pulak..siasat semua kepincangan kerajaan BN ka..kerajaan PR ka....kalau salah kita tentang cukup-cukup.......orang politik memang hanya pandai cakap tipu dan putar belit saja...auta lebih
    • Badrulshah Shah · Pengulas Tertinggi · Tokyo International University
      orang kerajaan kalau dah kena virus politik ...cakap dia memang macam sampahtahibelacan...baik dia kena beli BN atau kena beli PR......yang BN penipu yang PR putar belit.....eeee
  • Dresar Klinik · Top Commenter
    Kau org pikiq dah apa yg aku dok pikiq..???Sah lepas ni kluar tender" tuk buat Baru semua tangki2 air..utk sekollah seluruh negara..Dgn Dbagi terus pada "Kroni2 mereka...Dgn Ber"alaskan lapuran Audit negara...Tak pernah pun selama ni..parti pemerintah adakan siasatan"..dan kenakan tindakan kpda "org2 yg sepatutNya brtangongJawap D"atas apa yg dlapurkan...mereka akan ambil jalan mudah dgn bgi Tender baru..buat baru apa yg dlakukan oleh mereka2 dahulu, Dan benda bgini akan terus DkekalKan..utk selamanya"..ini baru satu contoh..Bnyk lgi pekara2 yg DTegur oleh Audit saban tahun..ByangKan lah..bnyk mana Tender2 segera akan keluar selepas lapuran Audit ini..pikir-pikirKan lah...Usah pening camNer org2 yg Begitu rapat dgn Parti memerintah...terus memekik"Pak cik Kayoooo..Pak cik kayooo..!!!
    • Bamkorso Korso · Top Commenter · Singapore Management
      Lepas ni bagi je projek tu kpd Si Rosmoh Boros n kroni. rakyat tercengang lah . semua tu tektik untuk dapat duit negara dengan mudah. mula2 pencacai timbulkan isu pastu si Bansat main perananlah...bangsat punya kerajaan Be End.
    • Lock Head · Sniper at British SAS
      dresar klinik....jika laporan audit sebegini jatuh tanggungjawabnye pada mane mane kerajaan ( pembangkang atau memerintah ) apa yg patut mereka lakukan pada pendapat awak..agaknya..?
  • Navin Flexus · Ungku Omar Polytechnic, Ipoh
    1.Air berkuman dibekalkan ke 10 sekolah.
    2.RM770,000 untuk bekalkan elektrik kepada satu rumah.
    3.K'jaan terlebih bayar RM4.6 juta pencen.
    4.Kerajaan didesak perjelas projek lembu RM250j.
    5.Audit: Projek komputer sekolah di Sabah gagal.
    ...See More
  • Mohd Azizie Abd Aziz · Top Commenter · Universiti Teknologi Malaysia
    TERLALU JAHIL DAN CETEKNYA PEMIKIRAN KAMU TENTANG APA YANG TELAH BERLAKU DALAM PEMERITAHAN PEMIMPIN2 KAMU YANG PENUH DENGAN PEMBOHONGAN DAN KEPURA2AN SEHINGGA ORANG2 SEPERTI KAMU TERJERAT DALAM PERANGKAPNYA..AMAT MEMALUKAN ORANG2 SEPERTI KAMU YANG NAK MENUNJUKAN BIJAK TAPI BODOH DAN BIOL SANGGUP DIJADIKAN ALAT TUNGGANGAN UMNO..SEPATUTNYA KAMU RASA MALU PADA DIRI KAMU SENDIRI KERANA MENYOKONG DAN MEMPERTAHANKAN PEMIMPIN2 KAMU YANG HIDUP BERGELUMANG DENGAN KEMUNGKARAN…MEROMPAK HASIL NEGARA, SALAHGUNA KUASA, KORUPSI DAN BERBAGAI2 KEBURUKAN DAN PEMBOHONGAN..BERBAGAI2 PEMBOHONGAN DILAKUKAN UNTUK MEMPENGARUHI ORANG2 YANG BEBAL SEPERTI KAMU…TAK HAIRAN LAH ORANG2 YANG BEBAL SEPERTI KAMU INI BOLEH DIJADIKAN KADAM..YANG SANGGUP MENGGADAIKAN MARUAH DAN HARGA DIRI..YANG RELA DIPERALATKAN OLEH PEMIMPIN2 YANG TAK BERMARUAH..KERANA ORGAN2 DALAM OTAK KAMU DAH DISELAPUTI DENGAN VIRUS PEMBOHONGAN PEMIMPIN2 UMNO SEHINGGA KAMU TAK MAMPU LAGI UNTUK BERFIKIR TENTANG KEBENARAN…PEMIKIRAN KAMU HANYA MAMPU MENERIMA PEMBOHONGAN, FIKIRAN KAMU DAH JADI SEMPIT..PEMIMPIN2 KAMU PUN DAH KECUT UNTUK TUBUHKAN SURUHANJAYA DIRAJA SEBAB NAK LINDUNG ORANG2 YANG LEBIH BERKUASA, YANG KEBAL DARI UNDANG2…DAN KAMU HANYA MAMPU ANGGUK2 GELENG2..MACAM BADUT…CUKUP2LAH JADI ALAT TUNGGANGAN..INSAFLAH…BAWA2LAH CUCI OTAK KAMU DENGAN PERKARA2 YANG BENAR..
  • Abrahim Abdan · Top Commenter · SMV Alor Gajah Melaka
    Macam2 lapuran dari odit atas kepincangan Jabatan Kerajaan yg menjalankan kerja2 tidak berkualiti..aku rasa lebih baik Jabatan Odit Negara ni diberikan Kuasa mendakwa Jabatan 2 yang menyeleweng dan melanggar perundangan negara...makan gaji buta je..gaji nak naik ..umur besara nak di lanjutkan ...baru kerja berumur kurang 57 tahun dah nyanyuk..
    • Sahari Nazri · Top Commenter
      Bila Ketua Audit negara diberi kuasa mendakwa baru laporan ini betul betul berkesan. Kalau tidak macam keluar telinga kiri keluar telinga kanan saja!
    • Akik Desa · Top Commenter · Miri, Sarawak
      Sahari Nazri kalau Ketua Audit negara diberi kuasa mendakwa, lain pula ceritanya, ada beranikah? Ketua Audit dilantik oleh PM.. bagaimana SPRM, PDRM, SPR dll..
    • Kamall Dinn · Top Commenter · Network Administrator at Telekom Malaysia
      Kita tengok apa Muhyiddin nak kata kt selangor dia macam tau sangat perkembangannya kat Johor dah terpampang dah ni buat le sesuatu
  • Apai Lambung · Top Commenter
    Xheranla Johor ni ramai org UMNO berkarat...
  • Mohd Zamani · Top Commenter · Sekolah menengah zaaba
    mudah jer tukarkan bn dengan pr habis cerita.
  • Renia Minjey · Top Commenter
    Ini baru yang berada di Semenanjung Malaysia, bagaimana pula sekolah dipedalaman Sabah dan Sarawak yang masih banyak menggunakan tagkai zink, fiver dan air terus daari sungai yang keruh sebab pembalakan.
  • Basir Parto · Top Commenter · Un. Putra Malaysia
    BARU2 NI TPM KATA MAHU SELAMATKAN PENGGUNAAN AIR DI SELANGOR....INI APA MACAM PULAK ???JABATAN AUDIT NEGARA MELAPURKAN KEADAAN AIR DINEGERI TPM AGAK BURUK, INI APA MACAM TPM???
  • Mohd Azizie Abd Aziz · Top Commenter · Universiti Teknologi Malaysia
    KALU BAHSA KIASAN DARI JAMBAN TADAK LAH YANG PI REPORT POLIH. MAHDIG NAK HABAG RASUAH TU HARAM SUPA MENTEKEDARAH BABI JUGAK. ITU BAHSA PERBADINGAN.

    SAMALAH TGNA WAT KIASAN UMNO TU SUPA KOMENEH. SUPA DALAM HAL TOLAK ISLAM. TETIBA SAJA NUAG SAPIAN PI REPORT CIK POLEH TU NAK TUNJUK RIAK SUH ONGKATA JAMBANTAIK NI BAIK.
  • Nazri Zakaria · Kelantan
    itulah negeri maju. air pun yang tercemar. Kelantan walaupun miskin tak lah sanggup bagi air yang tercemar seperti ini. Perlu tindakan segera, kalu tidak kesian dkt budak budak sekolah terkena keracunan makanan.
    • Mnazrima Mdb · Top Commenter · UTM
      Laporan Ketua Audit Negara memang telus dan berauthority tp...tunggulah apa kesudahannya???.. Laporan hanya tinggal laporan...Mcm yg sudah2...Selagi BN yg mmerintah...
    • Abu Hurairah Tan · Top Commenter · Tankerman at Itsquest
      En Nazri Zakaria, saya boleh katakan seminggu sekali pergi Kota Bharu atas urusan kerja, sepanjang saya berulang alik ke sana sudah hampir 10 tahun, tidak pernah sekali pun saya menghadapi masaalah bekalan air baik di airport, hotel atau pun masjid dan surau di sekitar bandar Kota Bharu, tempat lain wallahualam...
      Cuma kalau masa solat Jumaat, adalah flow tu perlahan sedikit di sbbkan pengunaan yg tinggi.
      Sedangkan di tempat saya Dungun,Terengganu boleh katakan dlm sebulan tu ada jugak sekali atau dua air putus dlm tempoh 5-6 jam, dan yg paling malang tidak talian khas utk kita sebagai penguna utk membuata aduan.
      Ini semua adalah kerja jahat dan propaganda umno utk menghodohkan pentadbiran kerajaan negeri Kelantan.
  • Noah Zig · Top Commenter · International Islamic University Malaysia
    Sibuk mencaci negeri PR bial masalah air timbul. Audit yg. objektif ini mendedahkan keburukan pengurusamn air di negeri tadbiran BN lagi parah.
  • Datok Sagor · Top Commenter · Sekolah Menengah Kebangsaan Ahmad Badawi
    Saya balik ke Kampong isteri diPahang Minggu sudah ..air nescafe O langsung tak boleh diminum terasa bau tahi ayam candu..tak tau ngapa salah air atau salah nescafe..sama juga dgn air nescafe susu lain mcm rasa dan baunya..
  • Arjuna Kayangan Layangan · Top Commenter
    giler la...
    bagi air tidak bersih kat budak2...
    x_x
    • Akik Desa · Top Commenter · Miri, Sarawak
      Kalau nak bagi air bersih kat sekolah, bersihkan dulu permimpin-permimpin UMNO BN.. terutama sekali menteri pelajaran...
  • Bamkorso Korso · Top Commenter · Singapore Management
    Bagi je si Nazak (Najib Razak) n Si Rosmoh Boros tu minum air macam tu biar cepat kenal kepada Allah.
    • Bamkorso Korso · Top Commenter · Singapore Management
      TPM si Mayden Jawa pagoh pernah kata dulu, yang selangor ingin diselamatkan dari pencemaran air beracun. Sekarang ni apa dah jadi di negeri si Jawa Pagoh ni? banyak kuman, racun dll. aku difahamkan sejak SAJ ambil aleh takungan air di Johor dari Singapore air di JB semua berkeladak dan berbau busuk tak jernih seperti dulu waktu Singapore proses air. Kalau kamu tak caya cubalah pergi johor. sebab baru2 ni aku gi johor memang benar air di JB berkeladak tak seperti dulu.
  • Hafizi Alias · Top Commenter
    Apalah yang nak diharapkan dengan parti "pejuang melayu" umNO yang memegang tampuk kerajaan melalui Barisan Nssional?

    Benarlah seperti yang dikatakan oleh Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man,

    "meskipun ditegur setiap tahun, kerajaan Barisan Nasional (BN) tetap pekak kepada saranan Ketua Audit Negara (KAN), bahkan budaya penyelewengan, pembaziran, ketirisan dan keborosan semakin subur dalam pengurusan kewangan negara".
    ...See More
  • Harus Tayazi · Top Commenter · 24 years old
    Tan Sri Amri...tahniah atas dedahan laporan audit ini. Najib nak cakap apa lepas ni? Semua perlihat betapa pincangnya pengurusan najib sbg PM. TPM, KSU, KP, KSN serta menteri2nya tak boleh boleh diharap langsung. Nilai moral langsung tak ada. Seharusnya kalau di negara Jepun, PM kena hirakiri bunuh diri. Najib harus gantung diri krn memalukan dirinya sbg PM. Kem. Pelajaran, Kesihatan, JPA, Kem. KEMAS, Pertahanan, SPRM pun dan yg teruk sekali Pej. AG (undang2 dan kehakiman) pun sama teruk berbelanja tak ikut peraturan kewangan. Semua menteri, KSU, KP mesti letak jawatan untuk menunjukkan mereka mengaku dan bertanggungjawab. Pakatan Rakyat mesti ambil alih kerajaan kalau sudah begini tadbir urus kerajaan umno-bn.
  • Khairul Anuar · Top Commenter
    apakah yg dilapurkan audit akan menembak diri sendiri ??... tengok saja aziz bari ..bukan menegur sultan... tapi memberi pandangan ...puak juak umno mcm beruk kena belacan..terlolong lolong ..mcm gila meroyan.. mungkin tahun hadapan audit negara dihapuskan dibumi malaysia ini !!!! @ lapuran audit negara ibarat azan kat surau aje ...mana jemaah yg kesempatan datanglah ke surau !!tiada beri kesan yg pelakunye !!!! tahun akan dtg begitu jugalah lapuran audit negara !!!!
  • Man Kadir · Top Commenter
    Aiiiii Mahayuddin apa sudah jadi lu punya kementerian - Ooooo cakap hebat - kerja habat - Ini ertinya mengalatkan kanak-kanak sekolah untuk tanggok keuntungan - Lu patut letak jawatanlah - bikin budak-budak susah berpenyakit - rakyat juga yang derita .... APA MACAM?
  • Roslan Ali · Top Commenter · Intitute Teknologi Udara TUDM Kinrara
    KALAU DI JEPUN DAPAT LAPORAN MACAM NI MENTERI YANG TERLIBAT AWAL2 LAGI DAH LETAK JAWATAN...SILAP SIAP DENGAN HARAKIRI.....POTONG KEPALA.....
  • Md Kay · Top Commenter · Clifford kuala kangsar
    Patut le lambat sangatttt keluor Laporan nyee, banyak sangat kepincangan....abis tak paham paham lagi kee , apa yang kita boleh buat pada PRU 13............
    • Akik Desa · Top Commenter · Miri, Sarawak
      Md Kay, kita tumbangkan kera jaan lemah, tidak amanah dan rasuah UMNGOK BE END pada PRU ke-13 akan datang.. jangan tunggu lama-lama nanti semakin parah..
  • Abu Bakar Abdul Rahman · SMK Sungai Acheh, Nibong Tebal, Pulau Pinang
    Tahniah Tan Sri dan semua yang telus menyediakan laporan. Harap menjadi pengajaran berguna. Jom kearah takbir urus yang baik.....
  • William Lau · Top Commenter · Works at Kerja sendiri
    apalah kerajaan baleh bagi kepada rakyat, membekalkan air bersih kepada sekolah pun tak boleh buat dengan baik.
  • Abd Karim Bin Shariff · Top Commenter
    bil air di johor tinggi...tapi ini lah rupa nya mutu air yg di bekalkan pada budak2 sekolah....sedih nya...
  • Yong Chun Wah · Top Commenter
    adalah kejadian begini dianggap rakyat didahulukan? lawak betul???
  • Zulhaizad Ejad · Top Commenter · SK SEGAMBUT
    singapore dpt air bersih dr mlaysia..tp org jhor dpt air kotor..Syabas2...
  • Erabaru Mindamuda · Top Commenter · Works at Business
    Rasa bukan di sekolah itu sahaja tahap air yag tak selamat di loji air kawasan perumahan pun mcm tu juga
  • Luthor Barbossa · Kajang, Malaysia
    wow! WOW! mmg x disangka!
  • Aiinaini Rahim
    glerrrr rrrr slmt ak da hbs sek...
  • Muhammad Afiq
    Kerja kena ikhlas......................
  • Rosmadi Abu Bakar · Top Commenter
    SUPAYA BERGANGTUNG PADA MENTERI KESIHATAN..

NGO: Politik lucah bukan falsafah budaya Melayu

Sebuah NGO yang berpangkalan di Pulau Pinang kecewa dengan tindakan ahli-ahli politik Melayu yang tergamak melemparkan dakwaan keji serta menjijikan berbentuk seksual bagi menamatkan kerjaya politik lawan masing-masing.

Presiden Kongres Melayu Pulau Pinang, Rahmad Isahak berkata permainan politik ini “desperado” itu tidak akan memberi manfaat kepada masyarakat.

Lim guan eng at Buah Pala house handoverJusteru, katanya Pakatan Rakyat dan BN akan saling menuduh sesama sendiri.

Pakatan, sebagai contoh, katanya telah menuduh Umno sebagai dalang di sebalik dakwaan yang memfitnah anak ketua menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng (berbaju hijau).

“Orang Melayu harus diyakini bahawa politik lucah dan porno bukanlah falsafah perjuangan pemimpin-pemimpin Melayu di Malaysia,” kata Rahmad pada sidang akhbar di Pulau Pinang hari ini.

“Sebagai sebuah NGO Melayu yang bertapak di Pulau Pinang dan berkecuali, kami dukacita dan rasa terhina sekiranya benar isu tersebut dimainkan oleh pemimpin politik Melayu.

Sudah muak

“Tak kira pemimpin ini datang dari parti politik Melayu manapun jangan sampai meletakkan martabat kemelayuan di peringkat yang terendah,” katanya.

NONERahmad juga menasihatkan pemimpin Melayu supaya jangan sampai kuasa politik mereka ditolak oleh orang Melayu sendiri atas kesilapan yang berlandaskan ketamakkan kuasa.

Beliau mengulas dakwaan yang dibuat oleh penulis blog pro-Umno bahawa anak remaja Lim telah mencabul kehormatan rakan sekelasnya dan dan akibat itu terpaksa dipindahkan dari sekolah SMK Heng Ee.

Ketua Menteri itu juga didakwa membayar wang pampasan kira-kira RM200,000 kepada ibu bapa gadis itu untuk menutup skandal berkenaan.

Namun gadis yang dituduh itu, Anya Ann Corke (bawah, kiri), Lim dan pengetua SMK Heng Ee semuanya telah menafikan kejadian berkenaan.

NONEMenurut Rahmad, orang-orang Melayu juga sudah muak dan letih dengan permainan politik begini.

“Bagaimana soal ekonomi Melayu dapat dipertingkatkan jika sesama pemimpin Melayu gemar bermain politik?

“Jika benar pemimpin Melayu jadi dalang terhadap fitnah terhadap pemimpin Cina, (ini) bakal menjadi liabiliti politik yang (hanya akan) merugikan orang Melayu,” katanya.

  • Maba Budu · Universiti Teknologi Malaysia
    Setuju...............kenapa semenjak dua menjak ini, UMPORNO asyik serang musuh politik mereka dengan FITNAH BERUNSUR LUCAH?
  • Khirrudi Kajaga · Pengulas Tertinggi · SMK Anderson Ipoh
    lucah, lucah bermula dari Tun Mahathir lagi. liwat DSAI pertama, di ikuti oleh liwat 2, video lucah DSAI 1, kemudian timbul sekejap video DSAI 2. Khalwat mat sabu, terkini anak LGE ramas buah dada, Chua SOi Lek dgn lakonan porno nya. ini semua bermula dgn UMNO/BN. kemudian menjerit minta jgn Murtad, baiki akhlak dan moral. macam mana nak buat, bapa pelakon porno, anak UMNOPORNO. melayu hebat bab sex, tapi yg hebat adalah UMNO.
    • Mzln Re · Pengulas Tertinggi
      kalau diluar negara pemimpinnya dilibatkan dgn sex dah lama letak jawatan, tapi kat malaysia tunjuklah bukti macamanapun tak akan percaya dan pemimpinnya pulak memang dah muka dia pun sampai kiamat tak mahu mengaku. itulah perbezaannya pemimpin malaysia dan luar negara.
    • Razak Mohideen · Kolej Sultan Abdul Hamid (KSAH)
      Mzln Re Bukti macam yang didedahkan umno ke?? Kalau bukti tu dibawa oleh orang yang yang pernah rogol budak bawah umur.. Itu bukan bukti la bro..Itu cerita lawak untuk budak tadika.. Hehehe..
    • Adi Kamal · Pengulas Tertinggi · umur 21 tahun
      UMNO KALU TAK LUCAH BUKAN UMNO NAMANYA!
  • Diplomatik Bebas · Top Commenter
    Politik lucah bukan sahaja FALSAFAH BUDAYA MELAYU, tetapi juga BUKAN FALSAFAH SEMUA BANGSA di serata dunia.

    Fahaman SEKS merupakan PROPAGANDA ZIONIS bagi melemahkan KUASA DUNIA. 2 faktor ini cukup untuk membuatkan DUNIA LINTANG PUKANG dan memberi laluan mudah kepada ZIONIS untuk menakluk dunia.

    1. Perempuan
    ...See More
  • William Lau · Top Commenter · Works at Kerja sendiri
    ketiadaan modal politik oleh bn menyebabkan mereka cuma dapat main politik lucah. antara bn dan PR mana mahu banding, jika buat bandingan dari segi apa pun mereka bn kalah teruk di tangan PR cuma politik sek memang bn menang.
    • Salehudin Hanafi · Top Commenter · SMKSS
      sepatutnya hujah dibalas hujah & fakta supaya rakyat dapat menilai....!!! tapi puak umngok ni, yang mereka tau hanya fitnah, fitnah, fitnah ....sex, sex, sex,..... blue, blue, blue......!!
      dasar otak orang x berilmu & beragama....!!
    • Sinar Fatamorgana · Top Commenter · Kubang Kerian, Kelantan, Malaysia
      politik lucah bkn budaya Melayu tp lg pntig bkan yg diajar Islam yg sgt mnjaga keaiban dri sndri dn org lain... Nilah bahana mmpersendakan scra tak sdr firman Allah dn hadis Rasulullah
  • Othman Sabtu · Top Commenter · Multimedia College (MMC)
    Jika anda Islam, jika anda membuat fitnah, ia sama seperti membunuh..
  • Basir Parto · Top Commenter · Un. Putra Malaysia
    INI LAH PETUALANG MELAYU YG MAHU MENGEKALKAN KUASA POLITIK MELAYU, SEX DAN LUCAH BUKAN BUDAYA POLITIK MELAYU ISLAM...AGAKNYA YG MELAKSANAKAN BUDAYA SEX DAN LUCAH INI BUDAYA SIAPA, MELAYU MACAMANA AGAKNYA?????MELAYU YG BERMARWAH AKAN MENOLAK POLITIK SEX N LUCAH....BETUL KAN????
  • Mohd Azizie Abd Aziz · Top Commenter · Universiti Teknologi Malaysia
    Sebab tu orang2 Islam yang makan hasil haram tak mau rapat dengan golongan yang menyeru kembali kepada agama dan tempat2 yang ada majlis atau kuliah bagama. Kata ustaz dikuliah2 yang kita pi.

    “Makan hasil haram ni bukan makan rasuah saja, duit menang judi, hasil tipu orang, pinjam tak mau bayaq, makan harta rakyat, makan harta anak yatim dan pendeknya ambik hak sapa saja bukan dengan cara sah.”.

    Kenyataan TKT ni payah sikit lah pemimpin Umno nak ikut, bukan pasaipa, masa zaman TKT perintah dulupun dah ramai depa dalam kabinet TKT dok sapu harta rakyat, harta ni pulak selain depa baham sendiri, depa jadikan modai bila sampai pemilihan persidangan agong Umno, depa beli perwakilan untuk sokong depa, bila dapat kerusi yang ditarget, ada can jadi menteri, ada can cover balik modai untuk pemilihan akan datang pulak. Perbuatan dan hasil haramlah tu namanya.
  • Latiff Haron · Top Commenter · Sys batu gajah
    UMporNO tidak akan berjuang utk melayu. Tiada dlm kamus mereka utk membantu Melayu. Melayu yg mereka bantu adalah kaum kerabat dan kroni mereka sahaja. Oleh kerana itu, falsafah mereka ialah , Melayu harus dibodohkan, dilekakan dengan hiburan dan politik lucah. Sayang ramai orang melayu dah cerdik, yg tinggal bodoh adalah UMporNO. Ingatlah wahai UMporNO, orang sekarang sudah sampai ke tahap berdendam dengan UMporNO. Sorry to say.....
  • Jashamsulnizam Md Jani · Top Commenter
    Umno = Politik Lucah, Seks, Rasuah, Barang Naik, Cincin 24juta, Boros, Membazir, Kroni, Sekular, Judi, Arak dsb...
  • Kenny Chan · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
    umno bapa segala sex....
  • Fitri Fit II · Top Commenter · Works at Ada keja ada gaji
    nak cakap psl maruah poltik melayu,..?..dah lama hilang..nak cakap moral org melayu..?..dah lama hilang..ditambah dgn politik kotor lucah ni mmg bertambah jijik la ..rakyat seolah-olah diajar supaya mengamalkan serangan moral lucah!!..inilah ajaran baru malaysia!!..jijik
  • Mohd Zamani · Top Commenter · Sekolah menengah zaaba
    bn ni dah terlalu sinonim dengan sex dan pitnah....dalam apa cara dan keadaan sekalipun tiada siapa yang boleh menafikannya.kalau nak bertembung dengan bn ni kita kena tahan dan sabar tentang dua perkara tersebut.mereka ada wang itu sebablah mereka gunakan menda2 tu dengan mudah malah mendapat sokongan moral dari pemimpin atasan mereka, tak ada lagi rasa hormat mereka pada alim ulama semuanya mereka putar.semuga pru 13 nanti allah memutarkan kerajaan bn ni supaya menjadi sejarah negara.....
  • Mohd Suhaimi Aziz · Top Commenter · UTM Skudai, Johor
    INGAT UMNO.... INGAT SEKS..... INGAT PORNO...... INGAT FITNAH.....
    INGAT UMNO.... INGAT SEKS..... INGAT PORNO...... INGAT FITNAH.....

    UMNO + PORNO = umPORNO.

    ...See More
  • Ashaha Lee · Top Commenter · Sek men bukit mercu kuala kangsar
    KERANA PERJUANGGAN BEE END MENJADIKAN WADAH LUCAH SABAGAI DASAR PARTI ROSAKLAH PEMIKIRAN RAKYAT MALAYSIA YG SABAN HARI DISOGOKAN DENGAN BERITA LUCAH. BANGKITLAH RAKYAT MALAYSIA BERSIHKAN KEKOTORAN YG DICIPTA OLEH BEE END.
  • Yong Chun Wah · Top Commenter
    nak meluat? video seks datuk T, buku seks kembalikan seks islam, tuduhan liwat saiful, dll? celaka betul......
  • Masmin Kadad · Top Commenter · Universiti Kebangsaan Malaysia
    Saiful Najib yg mulakan....semua yg lucah...koleksi UMNO.
  • Bamkorso Korso · Top Commenter · Singapore Management
    Politik lucah adalah falsafah budaya UMNO (UMporNO) n BN (Babi Negara.
  • Roszan Md Nor · Top Commenter
    Sial lah papagomo tu..mak bapak dia tak ajar....
  • Mohd Azizie Abd Aziz · Top Commenter · Universiti Teknologi Malaysia
    “Akan datang pada manusia masa yang penuh tipu daya. Para pendusta dianggap jujur, sebaliknya orang jujur dicap pendusta. Orang yang khianat dianggap amanah, dan orang yang amanah dicap penghianat. Dan para Ruwaibidhah mulai angkat bicara.” Ada yang bertanya:” Apa itu Ruwaibidhah?” Beliau menjawab,”Orang dungu yang sok berbicara tentang umat.”.
    Inilah saatnya zaman tersebut! Zaman yang lebih buruk dari pada zaman ketika Beliau shalallahu ‘alaihi wasallam diutus. Orang-orang jahiliyah di masa itu hanya mendustakan Rasulullah shalallahu ‘alaihi wasallam. Mereka hanya mendustakan kebenaran, tetapi tidak pernah membenarkan kedustaan. Bahkan kedustaan dianggap sebagai akhlaq orang-orang rendahan. Mereka tidak pernah menjadikan kedustaan sebagai wasilah untuk menggapai maksud. Mereka tidak pernah menghalalkan cara-cara hina guna mencapai tujuan.
  • Tajudin Yaakob · Top Commenter · Works at OPEN POLTICAL UNIVERSITI
    melayu sebenarnya kuat sex.yg merogol anak sendiri...org melayu.yg merogol cucu sendiri... org melayu.yg merogol warga mas......org melayu.yg merogol adik/kakak/emak sedara...org melayu.yg meliwat kanak2......org melayu.yg buang bayi hasil dari ahak.ahak.ahak.....org melayu.yg sumbang mahram pun melayu.yg menayang filem porno.....di hotel carcossa..pemimpin melayu dan yg menonton pun melayu.apa yg kita nak heran sangat....sex dgn melayu tak dapat dipisahkan.tanpa sex umpama makan nasi ulam dan ikan bakar tanpa budu.
  • Jamlus Abu Bakar · Top Commenter · Kota Bharu Teachers College
    Orang Melayu sebenarnya tak ada modal nak berpolitik. Nak kata pandai dalam ekonomi...jauh sekali sampaikan ekonomi orang Melayu merudum....Nak membela orang Melayu dalam Islam tak juga kerana Islam tidak mengamalkan fitnah dan lucah....jadi orang Melayu ambil yang mudah bagi lawan marah dengan memainkan politik lucah.
    Orang Melayu yang berpolitik...eloklah bersandarkan politik tu dengan agama supa tak terpesong dari landasan.
  • Mie Aril · Top Commenter · Universiti Kebangsaan Malaysia
    Berpolitiklah dengan cara yang lebih ilmiah dan bijaksana. Janganlah menggunakan isu lucah untuk menarik sokongan rakyat. Isu aib mengaib orang ini amat jijik dan merosakkan pemikiran anak-anak kita yang bakal menjadi pelapis akan datang. Hentikan guna isu-isu sebegini dalam permainan politik.
  • Man Sai · Top Commenter
    Orang-orang umno dah kehabisan modal untuk menghadapi pembangkang. Mereka tiada pilihan dari strategi lain melainkan menggunakan video porno. Mereka adalah orang melayu islam yang terkutuk. Justeru umno bn perlu dinyahkan dalam PRU 13 nanti.
  • Dzull Lello · Top Commenter · Toreh getah at Usaha sendiri
    maba b..nak tahu kenapa umno suka serang ikut sex? sbb puak puak dia semua fikir hal sex siang malam,, tak dpt yg tua budak sek pun jadi.yg ada kuasa klau kena tangkap arah tutup mulut..bukan org tak tahu...betul tu beli bini org pun ada kan msia BOLEH adi..bukan umno nama nya klau tak lucah..yg tak boleh..tok IMAN..kena tangkap dlm tandas..ganas..ganas..
  • Noah Zig · Top Commenter · International Islamic University Malaysia
    Pemimpin Melayu PR tidak memainkan isu politik seks ini. Ini secara mutlaknya kerja UMNO. Bukan isu anak LGe ini sahaja. Kes liwat 1&2 serta videoseks melibatkan DSAI juga terbit daripada pemimpin UMNO (Madey dan Najib). Inilah yg dikatakan politik despertado itu.
  • Cheah Sing Hwa · Top Commenter
    Tak kira bangsa. Politik lucah dan jijik itu memang budaya yang buruk. Sedarlah! Undi lah party dan ahli2 politik yang berwibawa. Fitnah ini harus dikutuk se keras-kerasnya! Kasihan lah budak2, jangan diheret dalam persaingan politik.
  • Rezx Kdh · Top Commenter · Works at Di rumah aja
    aku stuju....tambah2 kalo PAPA GOMO....tulis blog langsung tiada etika & adab sebagai seorang Melayu....apatah lagi sbg seorang ISLAM....
  • Wan Kasni · Top Commenter · Kolej telekom
    hanya pemimpin melayu Umno je yang terlibat dgn Politik lucah...hendak tunjuk kpd rakyat bahawa pemimpin umno kuat beragama dan bersih dalam
    pentadbiran... rakyat dah jemu dah..tak usah nak berselindung disebalik jari
  • Ronnie Wee · Top Commenter · CEO/President at VK CEO
    Saya sokong Rahmad Isahak politik Mlsia fitnah, rasuah, tamak, politik lucah dan juga politik agama tiada lain kerana hendak berkuasa.
  • Muhammad Hafidz Abdullah · Top Commenter · Owner/ President at Kelab MHA
    Yang rajin menjadikan isu porno ialah UMNO bagaimana Mahathir nak jatuhkan Anwar kini diikuti oleh Najib pula dan seterusnya oleh ........
  • Joe Hary
    Ler brader Rahmad Isahak nih baru lahir ke.. PORNO tu budaya UMNO dah lama dahhh... dulu kini dan selamanya..
  • Arianna Ariff
    umno mmg politik lucah..hina wanita d memperalatkan kewanitaan utk politik
  • Raymon Goe · Top Commenter · SASS
    MALUNYA apabila pemimpin malayu dikaitkan dengan POLITIK LUCAH?
  • Nakhoda Utara · Penggali kubur at Waris Dirie Foundation
    melayu melayu pakatan yang telah di sintuk limau oleh DAP begitu teruja membela peminpin mereki oa yang telah kantoi berzina, dan makhluk peminpin pakatan inj tak lama lagi akan di tendang oleh org melayu, sebab penyokong pakatan memang suka membela peminpin yg terlibat dengan skandal seks, bagus, teruskan lagi membela mereka ini yang semakin akan di tong sampah kan oleh rakyat, pakatan rakyat bodo......
    • Akik Desa · Top Commenter · Miri, Sarawak
      Nakhoda Utara!! melayu pendek akal, busuk hati prurut dan rasis macam awak saja yang tak suka dengan permimpin PR...

PAS bantah konsert 'maksiat' Elton John
Seorang pemimpin Pemuda PAS menggesa kerajaan mengharamkan konsert Elton John bulan depan denagn mendakwa penyanyi gay itu menggalakkan maksiat.

Pengerusi Pemuda PAS Pahang, Shahril Azman Abdul Halim Al-Hafiz berkata konsert di tempat peranginan Genting Highlands pada 22 Nov akan merosakkan akhlak umat Islam muda kerana gaya hidup homoseksual penyanyi itu.

NONE"Ia tidak baik. Dalam Islam homoseksual adalah haram," katanya kepada AFP.

"Apa yang dilakukannya adalah maksiat. Ini tidak baik bagi Islam."

Penyanyi warga British itu secara terbuka mengakui dirinya ‘gay’ dan telah melangsungkan perkahwinan sesama jantina pada tahun 2005 selepas undang-undang di Britain membenarkan perkara itu.

Penganjur konsert itu, Tune Live yang dihubungi AFP enggan mengulas.

Persembahan 'Greatest Hits Tour' John dijangka diteruskan. Beliau akan menyanyi di Singapura sebelum ke Malaysia dan kemudian menuju ke Jakarta.

PAS sering membuat bantahan berhubung konsert dengan mendakwa artis Barat menggalakkan seks secara rambang dan mencemarkan pemikiran anak-anak muda.

Bagaimanapun di sebalik ancaman bantahan itu, kebanyakan konsert diteruskan kerajaan persekutuan tanpa sebarang insiden yang tidak diingini mjeskipun penganjur terpaksa mematuhi peraturan yang ketat, termasuk tidak memakai pakaian yang terlalu mendedahkan dan bercium atau bercumbuan di atas pentas.

- AFP

  • Zul Majid · Pengulas Tertinggi
    Tak payahlah nak menyalahkan Elton John ke, mak John ke, papa John ke dan mana mana John lagi. Kat Kelantan tu, bau Elton John pun tak masuk, jangankan kata maksiat, bapak maksiat bermaharajalela kat Kelantan. Tak pulak PAS menyalak menyalahkan Kerajaan Negeri Kelantan sebab kes HIV tertinggi kat Malaysia adalah dari Kelantan. Salah siapa tu? Salah Elton John? Salah Najib? ke salah Nik Aziz dan PAS, sebab pandai sangat mentadbir sampai diturunkan bala HIV? PAS ni, tak habis2 menyalahkan org lain. Muhasabahlah diri sikit. Cuba salahkan diri sendiri dulu sebelum menyalahkan org lain. Apa punye ajaran Islam yg diamalkan oleh PAS. Pelik aku.
    • Hillary Bin Malisin . · Bekerja di Secret Recipe Malaysia
      PAS memang PELIK.!!.... semua nak BERSIH je..tapi..semua bala kat dia...issh3...PAS yg TAK PAS2....!
    • Hisyam Safin · IIUM
      btul ke HIV pling bnyk d kelantan...statistik mana ek?
      bg aku, PAS @ UMNO, e2 xpenting..yg penting sma2kita cegah kemungkaran.. xpayah la nk tuding menuding.... kalau btul mengaku ISLAM, sama2 kita pertahankn ISLAM...JANGANLAH SMPAI JADI GOLONGAN FASIK....
    • Zul Majid · Pengulas Tertinggi
      Ramai org straight minat Kat Elton John. Tak pulak peminat yg straight tu jadi GAY. Queen ELizabeth, tak pulak jadi lesbian sebab mengurniakan darjah SIR kat Elton John. Hisyam Safin : google aje - kes HIV tertinggi Malaysia, keluarlah statistik terbaru..Kelantan no 1".
  • Chottii Bashar · Pengulas Tertinggi
    macam mana lah kes2 buang bayi, kes zina, kes homoseks sana sini nak berkembang? kalau PAS selalu je nak menjaga akidah, akhlak orang Islam?

    Aku respek cara UMNGOK dgn PEKASAMPAH.sebab kalau hal2 berkenaan hiburan2 melampau macam ni , dorang langsung x nak amek port,, perjuangan mereka jauh lebih bebas dan anak 2 muda boleh ENJOiii..

    ''everyday I'm shufeeliinnnn!''.
  • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
    OOOI PAS... kau ini parti anti syaitan kah?
    Kau tak makan babi tapi jangan haramkan non muslim yang makan babi.
    Elok kau suruh penganjur ini gantungkan banner.
    `Orang melayu dan penganut islam dilarang masuk '.
    Muslim malaysia ditegah menonton konsert elton john.
    -Bayangkan lah... kebebasan hak orang lain pun kau tak hormat.
    Hormatilah diri anda dulu baru dapat penghormatan dari orang lain.
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      pemuda pemudi melayu kongket merata rata
      Dapat bayi buang bayi .... ini akhlak dan sikap yang menentang islam ....tidak baik . kenapa kau tak buat bising ?? asyik nak hentam kebebasan orang lain ?? nak kaitkan music dengan politik kah ?? kau balik suruh melayu kurangkan kongket lah !! jangan buang bayi tepi jalan. ini bukan kah baik???
    • Abu Huzaifa Saad · Top Commenter · Edinburgh, United Kingdom
      Kong Bu Fenzi semua agama menetang perkahwinan sejenis...bodoh la kau ni... negara kita tak boleh terima budaya seperti ini...
    • Abu Huzaifa Saad · Top Commenter · Edinburgh, United Kingdom
      Kong Bu Fenzi mungkin kau komunis..kalau kau cina..pasti ada adab2 ketimuran... kalau india pun ada adab2 ketimuran..
  • AyZack Azmi Sempoi · Top Commenter · Boss at Self Employed and Loving It!
    Sungguh pun aku sokong PR tapi bab ni memang mengarut lah.. Tak bagi dia perform sebab dia Gay? Adoi... Homoseksual tu bukan penyakit berjangkit macam air yg dibekalkan ke sekolah yang dicemari E-coli!
    • Beruang Parkinson · Top Commenter
      mmg la homo tu bkn pnyakit bjangkit...tetapi kta harus tgk isu pokok...siapa yg diundang menyanyi tu?? siapa dia?? moral ok tak?? kalau moral mengalahkan binatang, buat apa dbawa ke mlaysia ni?? binatang pun x buat homo tau..inikah hasil drpd HIMPUN?? selepas melalak d padang menyalahkan kristianisasi, ttp menjemput kristian homo plak dtg mbuat psembahan...kerajaan mmg BODOH!!!!
    • Sean Kan
      Beruang Parkinson , agama Kristian tidak membenarkan homoseksual kerana ia adalah dosa. Mereka yang menggelar diri mereka Kristian tetapi mengamalkan gaya hidup homoseksual adalah sesat, sama seperti Kelab Isteri Taat oleh Global Ikwan.
    • Beruang Parkinson · Top Commenter
      Sean Kan , tiada pun ayat aku diatas cakap kristian mbenarkan homo...maksud aku 'kristian homo' tu merujuk kpada c elton ni...pahami btul2...setahu aku tiada agama d dunia ni menyeru kpada perbuatan keji (homo)....pasal Kelab Isteri Taat tu aku x mau sentuh...tp aku mau tnya kau, apa yg sesatnya kelab tu?? bg fakta sikit?? :)
  • Rosmadi Abu Bakar · Top Commenter
    HASIL dari HIMPUN....
  • Basir Parto · Top Commenter · Un. Putra Malaysia
    PAS BANTAH KONSERT MAKSIAT, KERANA MAHU SELAMATKAN AQIDAH DAN AKHLAK UMAT ISLAM...UMNO SOKONG KE??APA PENDAPAT SANATOR MAT SHIT TAH???APA KATA MENTERI DIJABATAN PERDANA MENTERI JAMIL KHAIL BAHAROM...ATAU SEMUA MENTERI UMNO MENYOKONG KONSERT INI KOT???
  • Atip Abd Kadir
    Ada pemimpin peduli? Kalau anak mereka pon lebih orang putih dari orang putih... maka lantaklah apa nak berlaku kpd anak2 rakyat jelata...
    • Din Menteri · Top Commenter · SMA Negeri 1 Bandung
      cara yg paling mujarab menangani masalah buang bayi, penyalahgunaan dadah, merogol kanak-kanak bawah umur, meliwat adalah memperbanyakkan pendidikan agama, jgn tinggalkan sembayang .......
      Tapi heran kenapa masalah ni jarang berlaku pada org kafir yg langsung tak dapat petunjuk Allah??
    • Asnal Zahir Asnal · Top Commenter · Sekolah menengah
      Din Menteri .mudah je utk mengatasinya undang 2 Hudud perlu dilaksanakan...di Malaysia
    • Din Menteri · Top Commenter · SMA Negeri 1 Bandung
      Asnal Zahir Asnal Hudud mungkin dapat menakutkan penjenayah tapi gagal menyedarkan masyarakat Islam. Somali merupakan negara melaksanakan hukum hudud 100% tapi menpunyai rekod jenayah tertinggi di dunia, apa implikasinya?
  • Fitri Fit II · Top Commenter · Works at Ada keja ada gaji
    setuju...cukuplah hiburan yg terlampau sgt dinegara kita ini..xpyhlah artis2 luar lebih2 lagi elton john ni...
    • Din Menteri · Top Commenter · SMA Negeri 1 Bandung
      Sekurang-kurangnya artis tak suruh buang bayi, rogol anak pompuan sendiri yg tak cukup umur. Suruh artis jgn datang nanti terpengaruh tabiat org Melayu Islam kat Melaysua yg rosak moral ni.
    • Asnal Zahir Asnal · Top Commenter · Sekolah menengah
      Din Menteri ..budaya org barat kebanyakan budaya negatif ..anak muda melayu mudah terpengaruh...
    • Din Menteri · Top Commenter · SMA Negeri 1 Bandung
      Asnal Zahir Asnal Budaya buang bayi, rempit, rogol/liwat budak- budak barat yg ajar ke? pikirlah pakai otak la wahai bang Anal Zahir Anus.
  • Mark Kok Wah · Top Commenter · University of Malaya
    Jangan kita semua bergaduh kerana isu ini. PAS harus membuat analisis samada majoriti yang beragama Islam inginkan konsert Sir Elton John diharamkan atau sebaliknya buat umat Islam di Malaysia. Saudara Benzi pulak, janganlah maki hamun kat kekawan yang berhujah disini demi kerpercayaan agama masing-masing.Kita kena saling hormat-menghormati.Benzi tak salah , cuma pakai bahasa yang disenangi semua dilaman ini kan lebih baik.Sama-sama ada pendirian tersendiri. Saya berpendapat konsert tersebut patut dijalankan dan biar peminat-peminat membuat keputusan sendiri. Kalau dengar gay nyanyi boleh rosakkan akidah kita, saya tak boleh terima jugak. Saya dengar nyayian beliau sejak zaman sekolah rendah, tak pernah pun saya bertukar jadi gay..:) Jangan gaduh2 dan maki2..:) Cheers & Peace!!!
  • Man Kadir · Top Commenter
    Oiiiii nanti Rosmah mengamok kalau konsert itu dibatalkan .... APA MACAM?
  • Din Menteri · Top Commenter · SMA Negeri 1 Bandung
    Suruh Elton John mai, kita ajar dia bgmn nak buang bayi dan rogol anak-anak pompuan bawah umur sendiri secara "halal". Kebangaan org Kelante.
    • Asnal Zahir Asnal · Top Commenter · Sekolah menengah
      Din Menteri...apasal ko marah sgt org kelantan...buang bayi rogol anak bkn saja berlaku di kelantan je malah seluruh negeri dimalaysia ni ...biar buruk rupa jng buruk perangai..busuk hati
    • Din Menteri · Top Commenter · SMA Negeri 1 Bandung
      Asnal Zahir Asnal org Kelante loyar buruk, bikin kacau kat kota
    • Cacing Raksasa
      Din Menteri Kalau orang kelantan kacau kat kota ,mengapa tak pukul dia ,,,,Takut kah kamu pada dia.
  • Mohd Azizie Abd Aziz · Top Commenter · Universiti Teknologi Malaysia
    Rakyat Malaysia yang dah ceredik dok perati perangai pemimpin ni, depa pun tau, pemimpin ni buat benda haram ateh tikit VVIP, kaedahnya sama baham duit haram. Bagi rakyat yang lemah iman depa tengok kalau pemimpin pun makan hasil haram, depa rasa elok ikut sama, tu yang depa tak takut buat perkara2 yang haram, tak kira walaupun melanggaq undang2, tu pasai kejadian jenayah makin meningkat, tambah pulak dalam kemelesetan ekonomi macam lani.
    Rakyat yang jadi macam ni pun dikira menyahut seruan “Kepimpinan Melalui Teladan” lah jugak.

    Kepimpinan yang macam ni la jugak, dok kata depa menjaga agama dan ajak rakyat kembali kelandasan agama, lepas tu depa la jugak pi rasmi Pesta Jom Heboh, Sambutan Merdeka dan sambutan awal tahun masehi.
    Bila hari raya pemimpin macam ni segak bergaya duduk depan saf, ada TV dok ambik gambaq, dok nak t...See More
  • M Ruh Naim · Top Commenter · University of Malaya
    PAS ni masa konsert MTV di I CITY shah alam dekat dengan Masjid & UiTM diam seribu bahasa... yang ni plak kecoh. Nampak sgt nak populis menjurus kpd pengundi bukan kerana Lilahita'ala... cuba renung kembali, masa konsert MTV menjurus / kumpulan sasar adalah golongan Muda Mudi bersebelahan pula Uitm & masjid... konsert EJ ni pula lebih kepada exclusive & tertumpu kpd kelompok korporat & berada pula di kwsn hiburan Genting... adakah bodohnye PAS ni. Sudah tidak relevan lg. Masa utk Reformasi dalaman PAS! Takbir!
  • Lim Mei Ren · UKM, Malaysia
    Kalau moral dan akidah anak2 muda boleh runtuh hanya kerana menonton konsert 2 jam tu, memang hebatlah Sir Elton John ni...hahaa! Bagi saya, lagu-lagunya sihat, langsung tak bertemakan maksiat, seks, arak atau rasuah!
  • Yong Chun Wah · Top Commenter
    gay memang tak dibenarkan oleh agama2 di dunia. tapi, dengarnya lagunya ok dan dia tidak bogel semasa menyanyi.... ok.... sekian!
  • Bamkorso Korso · Top Commenter · Singapore Management
    Ha.....yang nilah UMNO (UMporNO) sangat suka ni. Bawa banyak2 penari bogel tu lagi mereka suka...memang dasar lucah UMNO kan kan kan....
  • Mike Chong Y. S · Top Commenter · 1973-1974 Vocational school setapak Kuala Lumpur
    We banned all those if its against their religion and believe but we must also allow him to perform because their fans love his music and I am one of them.
  • Hamizi Masduki · Tukang sapu je at J.K. Wire Harness Sdn. Bhd.
    PERKASA nak blagak mjuarai isu murtad, takkan isu konsert ni nk pekakkn telinga plak..
  • Mike Chong Y. S · Top Commenter · 1973-1974 Vocational school setapak Kuala Lumpur
    Yang penting ia lah lagu2 Elton John bukan kerana dia gay. PAS understand sikit lah.
    • Rosmadi Abu Bakar · Top Commenter
      Lagu jer, ,,,mula suka lagu,,lepas tu Suka trend dia,,lepas tu gaya dia,,lepas tu gaya hidup dia,,sudah nya jadi macam dia,,,jadi macam KAUM NUH A.S.
    • Ahmad Zaki Bin Shahabudin · Top Commenter
      Rosmadi Abu Bakar pembetulan..bukan kaum nabi nuh..tapi nabi luth
    • Antii Korupsi · Top Commenter · 24 years old
      Rosmadi Abu Bakar : betul tu..dari segi lagu nya tak salah.. tapi apa yg dikhuatiri ialah, apabila sesorang terlalu memuja artis tersebut. sehinggakan apa jua perangai artis tersebut pun akan diikut..berbalik kepada tajuk asal, konsert tersebut boleh diteruskan, tetapi dengan syarat yang amat ketat dan tidak melibatkan orang ISLAM..harap maklum
  • Mohd Firdaus Md Noor · UITM
    lagu dia banyak best cuma kalau nak teruskan jangan buat benda merapu la
  • Din Menteri · Top Commenter · SMA Negeri 1 Bandung
    Kalo Osama atau Gaddafi oklah kan depa sedara seagama.
  • мадзихи Мохтар · Top Commenter · Operator at Duduk Aje
    aku minat ricky martin. ricky martin gay. tp aku straight.
  • Leow Yuh Biau · Kuala Lumpur, Malaysia
    Bodoh punya PAS! Nothing else to do ah? Think of how to reduce corruption and develop this country are better off! PAS a true idiot!
  • Nur Melati · Top Commenter · UTM, Sekudai
    ZM yang kamu ni kenape?..kena sampuk dgn UMNONGOK ke?..melalak tak tentu pasal..

Tiada ulasan: