Rabu, 15 Oktober 2014

MALAYSIA OH MALAYSIA OKTOBER 2014

196 gerai Up Town Shah Alam terbakar
SHAH ALAM - Sebanyak 196 daripada 425 gerai di Up Town di sini musnah terbakar akibat litar pintas dalam kejadian awal pagi tadi.
Penolong Pengarah Operasi dan Penyelamat Bomba Selangor Mohd Sani Harul berkata, mereka menerima panggilan kecemasan pada jam 2.57 pagi sebelum pasukan pertama sampai lima minit kemudian.
"Tiga pasukan bomba digerakkan bagi membantu usaha memadam kebakaran itu.
"Setakat ini tiada laporan mengenai kehilangan jiwa dan 40 peratus kawasan perniagaan itu terbakar," katanya.


Negara, orang awam terancam?
  • Nombor pendaftaran kenderaan dikabur. Google turut menyediakan kaedah mengaburkan imej yang tidak diingini. Nombor pendaftaran kenderaan dikabur. Google turut menyediakan kaedah mengaburkan imej yang tidak diingini.
1 / 2
SHAH ALAM – Google Street View. Aplikasi baharu yang diperkenalkan Google dikatakan mengganggu privasi orang ramai. Melalui aplikasi itu, pengguna boleh terus melihat imej sebenar lokasi di cari, tidak perlu bersusah payah memikirkan bagaimana bentuk bangunan atau tempat hendak dituju.

Namun, kerana kecanggihan teknologi itu, ia mengundang pelbagai persepsi positif mahupun negatif. Viral tersebar luas membangkitkan kebimbangan orang ramai terhadap aplikasi berkenaan.

Khuatir kemajuan teknologi yang pada asalnya ingin memudahkan, tetapi dalam tidak sedar ia mengundang bahaya. Lebih tepat aplikasi itu ibarat ‘menjemput’ penjenayah sekaligus dan memudahkan ‘kerja’ mereka.

Tidak kurang juga ada membangkitkan ia akan memudahkan pihak tertentu untuk ‘mencuri’ maklumat mengenai pertahanan negara. Susulan viral yang tersebar, Sinar Harian turut mencuba aplikasi tersebut. Nyata paparannya  amat jelas disertakan sekali laluan ke lokasi.


Bukan membantu penjenayah

Street View produk peneraju teknologi global, Google melalui Google Maps di Malaysia. Sehingga kini, Google menerbitkan 90 peratus imej pemandangan di sepanjang jalan di Semenanjung termasuk lebuh raya utama, jalan negeri, pusat bandar dan kejiranan.

Ketua Komunikasi dan Perhubungan Awam, Google Malaysia, Zeffri Yusof berkata, imej dipaparkan bukan diambil pada waktu sebenar.

“Street View hanya merangkumi laluan jalan awam. Apa ditunjukkan tidak ada beza sekiranya seseorang mengambil gambar ketika berjalan atau memandu di jalan tersebut.

“Google  akan mengaburkan wajah dan nombor pendaftaran kenderaan secara automatik. Sekiranya perkara itu tidak mencukupi, pengguna boleh menyingkirkan imej dikehendaki dengan klik report di Google Maps,” katanya.

Katanya, Google tidak mengambil imej kawasan sensitif berkaitan pertahanan negara dan kawasan persendirian.

“Sebelum kami memulakan koleksi Street View di Malaysia, pihak kami telah mendapat keizinan dari Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia, Jabatan Ukur dan Pemetaan Malaysia serta menjalin kerjasama dengan Tourism Malaysia.

“Kami akan mendapatkan kebenaran pihak berkuasa serta memaklumkan  mengenai apa yang dilakukan. Street View juga mempunyai fungsi ‘mesin waktu’, yang membolehkan pengguna melihat perubahan yang berlaku di kawasan dan untuk tempoh tertentu,” katanya.


Buat aduan jika tak selamat

Penganalisis jenayah, Kamal Affandi Hashim menasihatkan orang ramai yang merasakan privasi mereka terancam terus buat aduan kepada Google.

“Perlu diingat bahawa imej dipaparkan bukan imej satelit yang dirakam secara terus. Mohon pada Google padamkan imej tidak diingin atau yang dirasakan mengundang bahaya,” katanya.

Katanya, alasan diberikan orang ramai itu tidak cukup kuat untuk mengatakan aplikasi itu berbahaya atau mengganggu privasi.

“Apa  bezanya Street View dengan aplikasi lain seperti Foursquare atau Instagram. Termasuk status yang dimuat naik di laman sosial memberitahu kedudukan anda ketika itu. Ia juga mengundang bahaya dan mengganggu privasi.
“Kerana itu, orang ramai janganlah sewenang-wenangnya mendedahkan alamat,  gambar kereta mewah, kediaman mewah atau tempat kerja, jika benar tidak mahu diganggu,” katanya.


Tiada laporan jenayah

Polis memandang serius kewujudan aplikasi baharu, Street View. Apatah lagi sekiranya ia digunakan untuk perkara salah yang boleh membawa kepada berlakunya jenayah.

Namun sehingga kini, tiada sebarang laporan polis yang mengaitkan penjenayah dengan penggunaan aplikasi itu

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohmad Salleh berkata, polis tidak akan teragak-agak bertindak sekiranya menerima laporan berkaitan jenayah dan Street View.

“Teknologi semakin maju dan berubah mengikut peredaran zaman. Jika kewujudannya ditafsir secara negatif, akan timbul viral yang akan menakutkan orang ramai.

“Masyarakat perlu menerima kemajuan ini, tapi pada masa sama berhati-hati dengan penyebaran maklumat peribadi,” katanya.

Katanya, aplikasi Street View tidak menyumbang kepada berlakunya jenayah.

Iklan seperti ini semakin menjadi-jadi. Lebih biadab lagi apabila ia sengaja ditampal merata-rata di setiap posting page yang berunsurkan Islam.
Sebelum ini kami pernah dedahkan adanya page video lucah yang menggunakan akaun bernama 'MAT KEDAH' berleluasa memuat naik berpuluh-puluh video lucah MELAYU berbagai aksi setiap sehari tanpa ada siapa peduli... Alhamdulillah kini dah di tutup walaupun bercambar akaun lain yang meneruskan aktiviti negetif itu.
Kalau macam ni punya iklan terang-terangan, maka zina bukan lagi berselindung sifatnya, malah siap diiklankan lagi... Berdasarkan hadis akhir zaman di mana ketika itu manusia melakukan zina secara terang terangan, tanpa segan silu malah berbangga bangga pula... memang sungguh ianya telah pun berlaku.
Ya ... kita memang sudah di akhir zaman. Memang sudah nazak sangat dunia ni.. Islam di Malaysia yang dikatakan negara Islam pun sudah tak selamat lagi.
Ada sesiapa dari telco, telekom, maxis, Digi atau pihak berkuasa PDRM, Suruhanjaya Keselamatan Multimedia atau siapa sahaja yang boleh bantu mengesan mereka ini melalui talian telefon atau internet.?
Kurang hajar benar dan agak kebal nampaknya. Berkali-kali kami banned, namun ia tetap muncul juga.
Boleh sesiapa yang mengenali mana-mana pihak berkuasa seperti di atas tolong foward mesej ini untuk tindakan lanjut.
WARGA PRIHATIN
P/S:
Untuk semua pembaca yang telah membaca iklan seperti ini dari akaun yang tersebut, sila ambil maklum bahawa seorang pembaca telah tampil untuk memberi pencerahan mengenai gambar profail yang digunakan seperti berikut,
Khairul Rizal Osman :
Salam semua, gambar ini gambar curi. Ianya milik rakan FB saya Hani Abdul Zabar.
Semuga maklumat dari beliau ini mampu menjelaskan sesuatu. Wallahuaklam.
Penoreh getah mengaku tidak salah liwat isteri
  • Tertuduh dibawa keluar dari perkarangan mahkamah selepas dituduh meliwat isteri sendiri. Tertuduh dibawa keluar dari perkarangan mahkamah selepas dituduh meliwat isteri sendiri.
1 / 1
TEMERLOH – Seorang penoreh getah mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini semalam atas tuduhan meliwat isteri sendiri.

Tertuduh dituduh meliwat isterinya di rumah mereka kira-kira jam 2 pagi 7 Oktober lalu.

Tertuduh mengaku tidak bersalah dan meminta dibicarakan sebaik pertuduhan terhadapnya dibacakan jurubahasa mahkamah.
Lelaki terbabit yang berusia 48 tahun dan mempunyai empat anak hasil perkongsian hidup bersama isteri ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Temerloh selepas isterinya membuat laporan polis.

Berdasarkan laporan, kejadian itu bukan kali pertama sebaliknya sudah beberapa kali berlaku tanpa kerelaan isteri.

Mangsa bekerja sebagai buruh am membuat laporan polis selepas mendakwa mengalami tekanan akibat kejadian itu.

Hakim Jamaludin Mat memerintahkan tertuduh diikat jamin RM5,000 selepas tertuduh merayu wang jaminan dikurangkan sebelum menetapkan 13 November depan sebagai sebutan semula kes.

Tertuduh didakwa di bawah Seksyen 377C Kanun Keseksaan kerana meliwat dan jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara tidak lebih 20 tahun dan boleh dikenakan sebatan.

Gambar Terbaru Alvin Yang Sangat Memalukan Negara!

Bikinmarah - Alvin Tan, blogger seks memuat naik gambar terbarunya di laman sosial yang terus mencabar kedaulatan undang-undang negara.
Alvin yang masih bebas di Amerika sekali lagi mencarut dengan kata-kata kesat mengatakan kepada satu dunia bahawa dia masih bebas dengan status berbunyi:
 Katanya, dia dah berjanggut putih menunggu IGP datang menangkapnya namun hanya cakap besar sahaja.

Gambar terbaru beliau menunjukkan punggung dengan seluar yang terbelah seolah-olah menghina kerajaan malaysia.


Anak-anak terkenang hidangan nasi ayam Koperal Dzulkhairi

Anak-anak terkenang hidangan nasi ayam Koperal Dzulkhairi
Hidangan tengah hari itu masih terpahat dalam ingatan isteri (gambar) dan anak-anak Allahyarham Dzulkhairi
KUALA LUMPUR: Memasak nasi ayam kepada anak-anaknya merupakan memori terakhir bagi keluarga Allahyarham Koperal Dzulkhairi Ahmad yang meninggal dunia akibat dihempap pokok di Jalan Bellfield, Kampung Attap disini malam tadi.

Hidangan tengah hari itu masih terpahat dalam ingatan Nur Khairyshyah Rina, 22, Khairunisha, 18, Nur Khairy Shazwana, 16, dan Dzulkarnain Dzulkhairi, 11, sebelum bapa mereka keluar bertugas pada 2 petang semalam.

"Ia satu kemalangan yang tidak kami jangka dan masih terkejut dengan pemergian ayah," kata Nur Khairyshyah Rina, pelajar kolej swasta.

Bapa mereka bersama seorang lagi rakan maut apabila sebatang pokok besar tumbang dan menghempap mereka ketika berada di dalam sebuah kontena yang dijadikan tempat simpanan barang kes sewaktu hujan lebat.

Dzulkhairi, 48, meninggal dalam perjalanan ke Hospital Kuala Lumpur sementara KonstabelMohdSharil HishamHashamdi, 25, meninggal di tempat kejadian.

Dzulkhairi dari Banting, Selangor, meninggalkan isteri dan empat orang anak.

Adik ipar Dzulkhairi, Shaiful Nordin,42, menyifatkan arwah sebagai seorang yang rajin dan suka memasak.

"Dia seorang yang berkebolehan memasak dan ringan tulang untuk menjamu sanak saudara dengan masakannya," katanya.


Ketua Polis Daerah Dang Wangi ACP Zainol Samah berkata jenazah dua anggota itu akan dikebumikan di kampung halaman masing-masing.

"Jenazah Allahyarham Koperal Dzulkhairi akan dikebumikan di tanah perkuburan Kampung Kerinchi, Desa Aman di sini sementara jenazah Allahyarham  Mohd Sharil akan dibawa ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur untuk diterbangkan ke Tambunan, Sabah dan dijangka sampai kira-kira jam 4 petang hari ini," katanya.


Read more at: http://www.astroawani.com/news/show/anak-anak-terkenang-hidangan-nasi-ayam-koperal-dzulkhairi-46023?cp

2:48PM - 14 Oct 2014

Hadi: Bukan Islam boleh minum arak tapi...


Tidak selesa dengan amalan orang bukan Islam tidak bermakna orang Islam boleh melarang mereka mengamalkan budaya mereka, kata Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Menjawab soalan berkaitan kontroversi pesta arak Oktoberfest, Abdul Hadi berkata sekalipun pengambilan arak dibenarkan kepada bukan Islam, tetapi ia tetap dilarang bagi orang Islam.

"Kita tak ganggu orang bukan Islam dalam perkara yang diizin agama (mereka), selain bercanggah, yang langgar fitrah manusia. Seperti upacara bakar isteri yang kematian suami.

"Islam tak benarkan korbankan wanita bila suami mati. Ada dalam adat-adat biasa, walau tak selesa, perkara dibenar oleh agama dia, sama-sama dia. Tapi ada kawalan, jaga sensitiviti," katanya dalam satu sesi soal jawab di Gombak semalam.

Abdul Hadi yang juga naib ketua kesatuan ulama sedunia menjawab soalan berkaitan sejauh manakah sikap toleransi amalan masyarakat bukan Islam yang bercanggah amalan orang Islam seperti Oktoberfest.

Mengulas lanjut, Abdul Hadi berkata dalam pemerintahan Islam memberi hak kebebasan agama, berbudaya dan berbahasa sekaligus tidak boleh menghalang sesuatu perkara yang diizinkan oleh Islam.

Boleh berfoya-foya?

Memberi contoh pendekatan kerajaan PAS di Kelantan dan Terengganu bahawa lesen menjual arak diberikan kepada bukan Islam tetapi dengan syarat ia dijual kepada bukan Islam sahaja.

"Ini contoh dia. (Orang Islam) tak boleh ganggu perkara yang diizin oleh agama dia (bukan Islam). Kita tak tahu berfoya-foya (dalam) agama dia benar ke? Agama dia pun tak benar kot. Ke tak ada agama.

"Kena ditapis, sejauh mana agama dia benarkan. Atau dia tak ada agama? Atau dia komunis? Komunis tak ada agama.

"Perkara yang diizin dalam agama dia, maka kawalan mesti dibuat supaya tidak sentuh sensitiviti penganut Islam dan agama lain yang tak setuju perkara yang sama," katanya.

Ketika zaman kemuncak kegemilangan Islam di pelbagai pelosok dunia, MP Marang itu berkata, orang Islam boleh memerintah dengan aman tanpa berlaku pertembungan agama dan budaya.

Awas! Blog Gambar Awek Bertudung Seksi Baju Ketat Buru Gadis Melayu!

Awas! Blog Gambar Awek Bertudung Seksi Baju Ketat Buru Gadis Melayu! - Raisyyahrania - Sejak kebelakangan ini admin lihat ada banyak page dan blog wujud untuk mengaibkan wanita berhijab ni.

Tidak dinafikan sejak tudung menjadi fesyen semata-mata untuk menutup aurat, golongan bertudung kini lebih seksi dan menggairahkan!

Kadang-kadang tahap keketatan pakaian tu mengalakan yang freehair pulak...

Admin tak nak komen banyak pasal aurat ni sebab admin sendiri pun tidak sempurna, cuma admin nak bagi nasihat sikit.

Tak kira korang masih gadis remaja ke, anak dara ke, mak dara ke, nenek dara sekalipun, berhati-hatilah berkongsi gambar di laman sosial.

Tapis sikit gambar tu sebelum diupload. Silap upload, tak pasal-pasal kena jadi bahan troll. Bila dah tersebar luas, nak maki depa pun tak guna.

Hari ini admin jumpa satu blog menyebarkan koleksi gadis-gadis bertudung yang berpakaian agak seksi. Comel-comel pulak tu! Muka semua memang melayu Malaysia. Gebu-gebu sangat! Idea oleh lekatlekitgurl.
Pemandu lori ditembak depan rumah
  • Anggota forensik melakukan siasatan di tempat kejadian. Anggota forensik melakukan siasatan di tempat kejadian.
1 / 1
BAYAN LEPAS - Seorang pemandu lori yang baru saja mahu memulakan perjalanan ke Kuala Lumpur parah apabila ditembak di Sungai Tiram di sini malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.20 malam, mangsa berusia 27 dikatakan baru saja masuk ke dalam lori yang diletakkan di hadapan rumahnya sebelum ditegur seorang lelaki.

Menyedari ada orang memanggilnya, mangsa keluar semula dari lori namun sebaik sahaja turun dia ditembak dari jarak dekat oleh lelaki berkenaan.

Akibat kejadian itu, mangsa cedera di bahu manakala penjenayah berkenaan melarikan diri ke belakang rumah mangsa.

Menurut sumber, mangsa sempat masuk ke dalam rumah dan memaklumkan kejadian itu kepada adik iparnya sebelum dikejarkan ke Hospital Pulau Pinang untuk menerima rawatan dan mangsa kini dilaporkan stabil.

“Siasatan polis di tempat kejadian menemui sebutir peluru hidup berhampiran lori mangsa,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Barat Daya, Deputi Superintendan Siti Nor Salawati Saad ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan.

Menurutnya, siasatan awal mendapati mangsa mempunyai dua rekod jenayah lampau bersabit kes dadah.

“Kita masih lagi menyiasat motif kejadian mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan iaitu cubaan membunuh,” katanya.
Dua bapa ayam masuk perangkap
  • Anggota Imigresen membuat pemeriksaan ke atas wanita warga asing yang ditahan dalam Ops Sayang, kelmarin. Anggota Imigresen membuat pemeriksaan ke atas wanita warga asing yang ditahan dalam Ops Sayang, kelmarin.
1 / 1
JOHOR BAHRU - Dua lelaki tempatan dipercayai ‘bapa ayam’ antara yang ditahan Bahagian Penguatkuasaan Jabatan Imigresen Negeri Johor dalam Ops Sayang di sebuah hotel Jalan Sulaiman, di sini, sekitar jam 6.45 petang kelmarin.

Ketua Bahagian Penguat kuasa Jabatan Imigresen negeri, Masri Adul berkata, seorang lelaki berumur 33 tahun ditahan ketika membawa tiga wanita warga Indonesia menaiki sebuah kereta jenis Nissan Sunny berwarna putih.

Menurutnya, seorang lagi lelaki ditahan berumur 41 tahun ketika mencari pelanggan untuk dibawa memilih perempuan di tingkat atas premis.

“Operasi yang disertai seramai 12 anggota Imigresen berjaya menahan keseluruhan 18 wanita warga asing yang disyaki melakukan kesalahan di bawah Seksyen 6 (1)(c) Akta Imigresen 1959/ 63 (Akta 155) dan Perkara 11(7)(a) Peraturan-Peraturan Imigresen 1963.

“Mereka yang ditahan juga disyaki melakukan kesalahan di bawah Seksyen 20 Atipsom 2007 dan Seksyen 12 Atipsom 2007,” katanya.

Masri berkata, ketika serbuan dilakukan, seorang daripada 10 warga Indonesia yang ditahan sedang bersama pelanggan di dalam bilik, manakala selebihnya berada di bahagian tengah premis sedang menunggu kehadiran pelanggan.

Katanya, pemeriksaan ke atas sebuah bilik penginapan yang terletak bersebelahan hotel yang diserbu menemui lima lagi wanita warga Thailand.

“Kesemua yang ditahan dibawa ke Pejabat Imigresen Bahagian Penguatkuasa, Kompleks Kementerian Dalam Negeri, Setia Tropika untuk siasatan lanjut.

“Kita turut menyita sebuah kereta jenis Nissan Sunny. Operasi berjalan lancar tanpa sebarang kejadian yang tidak diingini dan tamat sekitar jam 9 malam,” katanya.

Saman trafik pengunjung kuliah TG Nik Aziz

HARAKAHDAILY | .
KUALA LUMPUR: Menteri Dalam Negeri diminta menyatakan jumlah saman trafik yang dikenakan kepada pengunjung kuliah Jumaat Tuan Guru Dato Nik Abdul Aziz di Dataran Ilmu Kota Bharu sepanjang 2012, 2013 dan 2014.

Demikian soalan bagi jawab lisan yang dikemukakan oleh Ahmad Marzuk Shaary [PAS-Bachok] pada persidangan Dewan Rakyat, hari ini.

Beliau juga meminta menteri berkenaan menyatakan sejauh manakah budi bicara polis dalam mengatasi kesusahan meletak kereta bagi ribuan pengunjung kuliah ilmu Tuan Guru Nik Abdul Aziz dan kaedah yang diguna pakai oleh polis trafik dalam mengendalikan kesesakan lalu lintas di mana-mana majlis ilmu dan ceramah.  

Pertanyaan bagi jawab lisan daripada ali-ahli parlimen PAS yang kain hari ini seperti di bawah.

Dato' Kamarudin bin Jaffar [Tumpat] minta Perdana Menteri  menyatakan apakah tahap kesesuaian dan keselamatan landasan keretapi laluan Tumpat-Gemas dan adakah penjagaan landasan itu mengikut jadual.  

Wan Hasan Mohd Ramli [Dungun] minta Menteri Belia dan Sukan menyatakan apakah ada garis panduan berpakaian ahli sukan wanita Islam semasa menyertai pertandingan.  

Idris Ahmad [Bukit Gantang] minta Perdana Menteri menyatakan berapa ramaikah saintis Malaysia yang menyahut seruan Kerajaan supaya pulang berkhidmat di dalam negara ini sehingga 2013 mengikut negara-negara yang mereka berkhidmat sebelum ini.   

Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz [Pasir Mas] minta Menteri Kesihatan menyatakan langkah yang diambil untuk meningkatkan penerangan kepada masyarakat mengenai penyakit denggi yang kian menular di negara kita.  

Dato' Seri Abdul Hadi Awang [Marang] minta Perdana Menteri menyatakan apakah status keselamatan terkini di wilayah keselamatan yang ditadbir oleh Eastern Sabah Security Command (ESSCOMM) setelah berlakunya siri pencerobohan dan penculikan baru-baru ini.  

Dato' Dr. Mujahid Yusof Rawa [Parit Buntar] minta Menteri Dalam Negeri menyatakan berapakah statistik di seluruh negara jenayah gengsterisme yang berlaku di sekolah mulai 2010 hingga 2014. Apakah punca golongan ini terlibat dan langkah mengatasi yang diambil Kerajaan.  

Dato' Mahfuz Omar [Pokok Sena] minta Perdana Menteri menyatakan sejauh mana Jawatankuasa Majlis Bencana Alam yang dipengerusikan oleh YAB Timbalan Perdana Menteri untuk menghadapi masalah banjir dan El Nino. Adakah Kerajaan bercadang untuk mengimport beras untuk bekalan “bufferstock” beras negara.

Raja Dato' Kamarul Bahrin Shah [Kuala Terengganu] minta Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan menyatakan memandangkan fasa pertama pembinaan Pasar Baru Cabang Tiga, Kuala Terengganu jelas melanggar garis panduan Kementerian mengikut jawapan parlimen pada sesi awal 2014, adakah fasa kedua pembinaan tersebut yang melibatkan pembinaan jenis bangunan yang sama akan dihentikan melalui „stop work order‟ dari Kementerian.  

Dr. Mohd Hatta Md. Ramli [Kuala Krai] minta Perdana Menteri menyatakan sama ada pihak Kerajaan benar-benar berhasrat untuk memansuhkan Akta Hasutan 1948 dan jika benar, jelaskan tarikh sebenar ianya dicadangkan untuk dimansuhkan. - HARAKAHDAILY 14/10/2014

10 Ciri-Ciri Gadis Yang Punya Nafsu Seks Tinggi


Tahukah anda, ada 10 ciri-ciri gadis yang mempunyai nafsu seks tinggi. Antaranya:

1. Mampu Mengobarkan Gairah Seks Sendiri

2. Tubuhku Istana Kenikmatanku

3. Akulah Dewi Seks (Boom Seks)

4. Memberikan Desahan Erotis

5. Berorientasi pada Proses Menuju Orgasme

6. Punya Resep Khas Merangsang Pria

7. Tahu Apa yang Pria Mau

8. Suka Bereksperimen Posisi dan Jenis Foreplay

9. Selalu Membuat Hubungan Intim Penuh Dengan Gairah

10. Menggairahkan Setiap Saat
Taufan Vongfong badai Jepun
  • Pejalan kaki terpaksa mengharungi angin ribut kencang di Naha, Okinawa selepas Taufan Vongfong membadai Jepun. Pejalan kaki terpaksa mengharungi angin ribut kencang di Naha, Okinawa selepas Taufan Vongfong membadai Jepun.
1 / 1
TOKYO - JEPUN. Sekurang-kurangnya seorang hilang manakala puluhan yang lain cedera selepas Taufan Vongfong membadai pulau Kyushu di Makurazaki, Jepun, menurut agensi kaji cuaca, semalam.

Taufan membadai sekitar pukul 8.30 pagi (waktu tempatan) dan membawa angin berkelajuan sehingga 180 kilometer (km) sejam turut menyebabkan lebih 300 penerbangan terpaksa dibatalkan.

"Taufan dijangka bergerak ke bahagian timur laut melalui kepulauan Jepun pada kelajuan sehingga 30 km sejam dan ia boleh mencapai daerah Kanto termasuk Tokyo selewat-lewatnya awal hari ini," menurut AP.

Sementara itu, pegawai di pejabat anti bencana Marazuki, Naoki Jomori berkata, pihaknya menggesa penduduk sekitar yang terlibat dengan bencana tersebut supaya sentiasa berjaga-jaga memandangkan mereka masih berada dalam zon ribut.
Rangka jemaah haji ditemui selepas 4 tahun
RIYADH - ARAB SAUDI. Hujan lebat berterusan di Makkah dan kawasan sekitarnya membawa kepada penemuan rangka seorang jemaah haji yang dipercayai meninggal dunia di Muzdalifah kira-kira empat tahun lalu.

Jurucakap polis Makkah, Aati Al-Qurashi memaklumkan pihak berkuasa menemui rangka itu ketika melakukan rondaan di kawasan tersebut, Sabtu lalu.

"Laporan forensik menunjukkan rangka terbabit adalah milik salah seorang jemaah berdasarkan gelang getah yang ditemui bersama rangka terbabit. Gelang getah tersebut biasanya diberikan kepada jemaah untuk tujuan pengenalan diri," jelasnya dipetik Arab News.

Menurutnya lagi, siasatan lanjut sedang dijalankan untuk mengenal pasti identiti dan punca kematiannya.

Tiada ulasan: