Selasa, 28 Oktober 2014

ADA YANG BERANI...ADA YANG BENAR2 HATI KERING....ADA YANG PENAKUT...ADA KAKI BODEK....ADA JADI BARUA...JADI KUDA TUNGGANGAN...DAN BERBAGAI2...YANG KITA MESTI TAHU...DUNIA PASTI KIAMAT...KITA PASTI MATI...NERAKA ITU BENAR...SYURGA ITU BENAR...ALLAH TAK MUNGKIR JANJI




27 October 2014

Penerbit filem hina Rasulullah tunai haji

Seorang penerbit filem Belanda yang memeluk Islam setelah mencetuskan kontroversi apabila menerbitkan filem yang menghina Nabi Muhammad S.A.W. berasa tenang dapat mengerjakan ibadat haji ketika ini.

Arnold Fandor dalam wawancara dengan akhbar Okaz Arab Saudi menceritakan bagaimana beliau mendapat ketenangan jiwa setelah memeluk Islam kira-kira
setahun lalu, menyebabkan beliau bertaubat di atas segala dosanya.

Fandor yang bersedia untuk melontar di Jamrah bagi melengkapkan rukun hajinya, semasa diwawancara berkata beliau merasakan hatinya menjerit kegembiraan ketika menunaikan haji.

"Di dalam hati saya kini merasai ketenangan. Setiap kali saya berdoa saya akan mengelap air mata apabila mengenangkan dosa-dosa saya yang lalu dan bertaubat.

"Kini saya akan berkhidmat dan berusaha di dalam menghasilkan filem dan produk yang dapat menaikkan Islam serta yang mencerminkan kehebatan pencipta dan keperibadian akhlak mulia Rasulullah S.A.W. selepas pulang daripada haji," beliau dipetik sebagai berkata dalam akhbar itu semalam.

Sambil tersenyum, Fandor menyatakan beliau merasakan satu kepuasan yang tidak dapat digambarkan ketika menjejakkan kaki ke Tanah Suci.

( KHALIFAH LINK:- http://khalifahalhidayah.blogspot.com )

Air matanya tidak henti-henti mengalir, menurut akhbar itu.

"Pada mulanya, terdapat kesulitan yang dihadapi oleh saya pada peringkat awal saya memeluk Islam kerana saya bukan datang daripada keluarga Islam dan membesar di persekitaran Islam.

"Walau bagaimanapun, ini tidak mematahkan semangat saya untuk belajar dengan lebih mendalam berkenaan agama yang agung ini.

"Saya berasa teruja untuk mendalami dan mengetahui tentang Islam. Lalu saya membaca banyak tentang Islam sehinggalah ia meresap ke dalam hati saya dan fikiran saya mengatakan bahawa agama Islam membawa satu mesej yang besar dan mulia.

"Kemudian perasaan tersebut semakin kuat sehingga hati saya terbuka lalu saya membuat keputusan untuk memeluk Islam. Sekarang saya bersyukur dan merasa amat bahagia serta memiliki ketenangan jiwa.

"Sebelum memeluk Islam, saya hanya membayangkan bahawa hidup ini hanya untuk menyedut udara sahaja.

"Saya dapati tidak ada ketenangan yang sempurna sehinggalah saya menziarahi makam Rasulullah SAW dan ketika itulah saya berhasrat untuk menerbitkan filem berkenaan keperibadian baginda yang mulia," katanya.

Fandor berkata ini kali pertama beliau mengerjakan haji dan kali kedua menjejakkan kaki ke Tanah Suci selepas melakukan umrah pada Februari lepas.

Katanya selepas selesai menyempurnakan urusan haji, beliau bercadang meluangkan masa beberapa hari di Madinah al-Munawwarah kerana beliau berasa amat selesa dan aman untuk membaca al-Quran dan kitab-kitab agama di Masjid Nabawi.

Bernama

Ribuan Muslim Palestina-Suriah Hadapi Musim Dingin dalam Cekaman Kejahatan Rezim Zalim

Anak menangis dalam kedinginan @sahabat-al-aqsha
Assalamu’alaykum wa Rahmatullahi wa Barakatuh
Apa kabar Saudaraku dan Saudariku tercinta di seluruh Indonesia? Bagaimana kabar keluarga, putra-putri dan seluruh Saudara kami di sana? Semoga dalam keadaan baik dan selalu dalam limpahan nikmat Allah.
Musim dingin sudah mulai. Sepertinya akan sangat berat. Mengingat saudara-saudara kita di Gaza sedang dalam kondisi sulit sebab pengepungan (blokade) yang masih berlangsung dan ada ribuan keluarga kita yang tidak mempunyai tempat tinggal, selimut dan penghangat…
Begitu juga tak jauh berbeda keadaan keluarga kita di Suriah.
Pada saat yang sama mereka harus menghadapi kekuatan resim zalim yang masih menindas dan mengancam.
Maka Al-Sarraa Foundation memutuskan untuk melancarkan kampanye bertema “Hangatkan Musim Dingin di Palestina-Suriah”.
Kami mengharap keikutsertaan Anda bersama kami dalam membuat saudara-saudara di Palestina khususnya Gaza dan Suriah dengan membantu membeli selimut, kasur, pemanas, kayu bakar dan paket-paket makanan.
Semoga Allah balas dengan kebaikan sempurna dunia akhirat…
Bumi Allah, 3 Muharram 1436
Saudaramu di Jalan Allah
Ziad Said Mahmud
Al-Sarraa Foundation
Sumber: Sahabat Al-Aqsha

Gambar Mayat Puteri Diana Meninggal Kemalangan Pula Tersebar!


HARI ini di laman blog kakilepakz.blogspot.com dipaparkan gambar 
mayat mendiang bekas isteri Putera Charles, Puteri Diana yang meninggal 
akibat kemalangan jalan raya pada 31 Ogos 1997.

Gambar berkenaan turut disiarkan di laman web topnews.in sebuah laman
portal berkaitan perundangan yang banyak membincangkan tentang 
kejadian kemalangan itu yang masih dibualkan sehingga hari ini.

Gambar itu menunjukkan mayat seorang wanita berambut perang dalam 
keeadaan ngeri di dalam beg mayat berwarna hitam. Disisinya terdapat 
beberapa orang anggota polis sedang memeriksa sesuatu dipercayai lokasi
kemalangan itu.

Kemalangan itu berlaku di sebuah laluan bawah tanah di Pont de I’Alma 
di Paris, Perancis.

Turut maut dalam kemalangan itu Dodi Al-Fayed anak seorang jutawan 
Mohamed Al-Fayed yang juga teman lelakinya pada waktu itu, pengawal 
peribadi Kes Wingfield dan pemandu kereta Henri Paul.


Ketika itu Puteri Diana menaiki kereta jenis Mercedez Benz S280. 
Kemalangan berkenaan didalangi oleh konco-konco Putera Charles dek 
kerana hajat pasangan itu untuk bertunang seterusnya berkahwin.

Gambar mayat Diana itu adalah kemungkinan yang pertama kali disebarkan
selepas tragedi kemalangan berkenaan.

Ekoran kemalangan Puteri Diana yang sepatutnya melawat Malaysia buat 
pertama kali pada tahun 1998 tidak sempat berbuat demikian.

Lawatan itu adalah undangan daripada ikon sosial dan kebajikan Sarawak
Datuk Seri Ang Lai Soon yang banyak mengetuai banyak pertubuhan 
kebajikan di negeri bumi kenyalang itu.

Kami turut memaparkan beberapa gambar Puteri Diana bersama Dodi
beberapa jam sebelum kemalangan itu1:25PM - 27 Oct 2014

PKR jemput pemerhati a'bangsa dalam kes Anwar

PKR membidas pihak yang mendakwa mereka keluar negara untuk memalukan Malaysia beberapa minggu sebelum keputusan kes liwat II melibatkan Ketua Umum Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sebaliknya, Ketua Biro Antarabangsa PKR Gooi Hsiao Leung berkata mereka ke sana untuk menjemput beberapa pemerhati undang-undang antarabangsa bagi memastikan proses itu berjalan dengan adil dan bebas tanpa sebarang campur tangan.

"Kita bekerjasama dengan beberapa pertubuhan antarabangsa dan pihak kedutaan, begitu juga pengamal undang-undang daripada Australia, United Kingdom, Perancis, Indonesia dan lain-lain.

"Pertubuhan antarabangsa seperti Persekutuan Antarabangsa bagi Hak Asasi Manusia (FIDH), Pertubuhan Undang-undang Asia Pasifik (Lawasia), Inter-Parliamentary Union (IPU), Australian Law Council dan Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) mengesahkan untuk menghantar pemerhati mereka esok," katanya dalam sidang medianya di Lobi Dewan Rakyat, hari ini.

Nasib Anwar bakal diketahui minggu ini selepas Mahkamah Persekutuan mendengar rayuan peguam bela MP Permatang Pauh itu untuk menolak hukuman penjara 5 tahun yang dikenakan oleh Mahkamah Rayuan terhadap beliau.

Gooi menyatakan sokongan antarabangsa itu termasuk ulama terkenal dunia, Dr Yusuf Al-Qaradhawi.

Sementara itu Naib Presiden PKR Rafizi Ramli berkata tiba masanya Malaysia yang baru memenangi kerusi Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) menunjukkan bahawa mempunyai standard tinggi dalam sistem keadilan.

Tunjuk standard tinggi

"Ia akan mendesak (Perdana Menteri) Datuk Seri Najib (Tun Razak) memastikan standard pengadilan tertinggi kepada Datuk Seri Anwar (Ibrahim)," kata beliau.

Rafizi turut mengulas larangan Universiti Malaya (UM) terhadap pelajarnya untuk menghadiri program pidato Anwar '40 tahun dari UM ke penjara' malam ini.

MP Pandan itu berkata UM harus fokus kepada meningkatkan kedudukan universiti dan bukannya mencemarkan dan menjatuhkan imej mereka sendiri.

Rafizi menegaskan beliau dan Anwar akan tetap berada di kampus itu malam ini dalam majlis alumni dan menyampaikan pidato.

Beliau berkata keputusan 'mengepung' UM tidak mengejutkan kerana taktik ini digunakan sebelum ini kerajaan  dan pihak polis yang bukan sahaja mengepung UM tetapi mereka pernah mengepung Kuala Lumpur.

"Sebagai contoh jika berlakunya seperti  BERSIH, kita tetap turun. (Jadi) Kita akan tetap berada di UM malam ini," katanya yang jga setiausaha agung PKR.

Isnin, 27 Oktober 2014

Buatlah apa pun, Anwar tak akan mengalah

Anwar Ibrahim
Buatlah apa pun namun, selagi hayat masih ada, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak akan sekali-kali mengalah untuk berundur demi memperjuangkan hak yang ditujukan khusus buat rakyat di negara ini. 
 
"Saya dah lama dianiaya dan seluruh keluarga saya telah dimalukan hingga di tahap yang melampaui ciri-ciri kemanusiaan. 
 
"Apa yang saya perjuangkan hari ini bukan lagi untuk diri saya sendiri tetapi untuk generasi akan datang yang perlu diberi keadilan dalam undang-undang negara," kata Ahli Parlimen Permatang Pauh di Parlimen petang tadi.
 
Dalam keadaan tenang, Anwar berkata, ada beberapa nasihat yang diberikan oleh orang-orang terdekatnya agar melupakan semuanya dan hidup seperti biasa. 
 
"Boleh memang boleh tetapi apa kesudahannya dengan kezaliman yang dilakukan oleh pemerintah? 
 
"Siapa yang akan memperjuangkan nasib rakyat kalau bukan saya yang telah menjadi mangsa keadaan yang dirancang ini?
 
"Saya paling risau apabila memikirkan kezaliman yang akan berlaku pada masa akan datang jika kita tidak memperjuangkan hari ini," dakwanya.
 
Tambah Ketua Pembangkang itu lagi,  dia amat bersyukur kerana perjuangan yang dibuat bukan berseorangan. 
 
"Gabungan dalam Pakatan Rakyat (PR) sentiasa bersatu dan matlamat perjuangan kami adalah satu iaitu menentang kezaliman. 
 
"Begitu juga dengan beberapa kumpulan NGO yang semakin ramai menyokong usaha kami termasuklah rakyat yang kini sanggup bersatu menentang pemerintah yang zalim," katanya.
 
Jelasnya, desakan demi desakan akan terus dilakukan terhadap kerajaan dengan menganjurkan pelbagai bentuk bantahan akan terus diadakan. 
 
"Ingatlah bahawa rakyat kini sudah semakin celik mata dan tidak akan terus dianiaya," katanya. 
 
Bercakap tentang keputusan mahkamah berhubung rayuan kes liwat 2 yang akan dibentangkan esok dan lusa, Anwar berkata dia telah lama bersedia mental dan fizikal. 
 
"Jangan terkejut kalau saya dibebaskan daripada semua tuduhan yang dikenakan nanti," ujarnya.

Yusuf al-Qaradawi: Anwar tidak patut dituduh tanpa asas

 | October 27, 2014
Mahkamah sebelum ini telah membebaskan Anwar daripada tuduhan itu, tetapi jelas terdapat pihak yang merekayasa komplot dan tidak mempedulikan kebaikan negara dan masa depan rakyatnya.
qaradawiPETALING JAYA: Presiden Kesatuan Antarabangsa Ulama Islam, Yusuf al-Qaradawi menyatakan adalah tidak patut bagi badan kehakiman ditukar supaya menjadi pentas kebencian dan permusuhan politik atau wasilah bagi menjerat pihak lawan di dalam cengkaman kes-kes.
Katanya, perkara demikian kebanyakannya bertujuan untuk mencalar peribadi dan bukan untuk mencari kebenaran.
“Sesungguhnya kami percaya bahawa kemajuan Malaysia, kebangkitan dan kekuatannya terpancar daripada ketinggian nilai-nilai kebebasan dan demokrasi, dan pengukuhan prinsip-prinsip kepelbagaian pemikiran serta persaingan yang mulia demi berkhidmat untuk negara yang berdaulat ini,” katanya dalam satu kenyataan.
Jelasnya, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan pemimpin ternama dengan sejarah, pengalaman, perjuangan, kesabaran serta ketabahannya sejak zaman usia muda sehingga ke hari ini.
“Anwar sewajarnya dilayan setimpal dengan jasa perjuangan serta kerja gigihnya, bukan mengenakan beliau dengan tuduhan-tuduhan batil yang tanpa asas,” jelas ulama itu.
Tambah Yusuf lagi, mahkamah sebelum ini telah membebaskan Anwar daripada tuduhan itu, tetapi jelas terdapat pihak yang merekayasa komplot dan tidak mempedulikan kebaikan negara dan masa depan rakyatnya.
“Malaysia mempunyai kedudukan yang tinggi di sisi kami, dan kami menaruh kasih sayang terhadapnya dengan hati yang jujur. Impian kami adalah untuk melihat Malaysia sebagai realisasi model Islam yang wasatiyyah, bertamadun, maju dan kontemporari.
“Semua itu tidak akan berlaku kecuali dengan perjuangan orang-orang ikhlas terdiri daripada anak-anak Malaysia, berusaha dan kerjasama berganding bahu, mereka yang amat ingin untuk menjayakan masa depan negara.
“Mereka saling bantu membantu sehingga berdiri tegak rakyat Malaysia seluruhnya,” katanya.

Khamis, 23 Oktober 2014

“Ini soal wang rakyat, bukan cemburu pada Rosmah” - G Manivanan

KUALA LUMPUR 23 OKT: Ahli Parlimen Kapar, G Manivanan menyelar kenyatan Datin Seri Rosmah Mansor terhadap pembangkang dan menyifatkan isteri Perdana Menteri itu tidak faham tugas Ahli Parlimen.
Beliau berkata, Pakatan Rakyat sebelum ini membangkitkan pembaziran yang dilakukan Rosmah termasuk peruntukan jutaan ringgit yang disalur kepada PERMATA yang dinaunginya.
“Ini bukan soal cemburu atau iri hati, itu dah memang tugas kita sebagai Ahli Parlimen untuk mempersoal dan mengenal pasti kalau ada benda yang tidak kena dan salah satunya adalah isu PERMATA
“Daripada dulu saya soal, kenapa PERMATA tak diletakkan di bawah Kementerian Pendidikan dan selaras dengan Kementerian Pembangunan Wanita dan Masyarakat, kenapa perlu letak bawah Jabatan Perdana Menteri (JPM)?,” soalnya ketika dihubungi.
Selain peruntukan kepada PERMATA, Rosmah sebelum ini sering menjadi sasaran kerana gaya hidup bermewah yang dipamerkannya, termasuk penggunaan pesawat milik kerajaan untuk bercuti ke luar negara.
Terdahulu, Rosmah dalam kenyataannya berkata beliau sering menjadi mangsa pihak pembangkang ‎yang suka menyebarkan dakwaan tidak benar ke atasnya selepas gagal berbuat demikian terhadap Perdana Menteri.

Dalam kenyataan yang sama, Rosmah turut berpesan agar masyarakat jangan mudah untuk mempercayai kata-kata pembangkang kerana beliau berpegang kepada prinsip ‘berani kerana benar’ dan tidak perlu takut sekiranya tidak melakukan kesalahan.
“Rosmah kena ingat, perkara yang kita pertikaikan itu melibatkan duit rakyat, sebab itu kita persoal.
“Kalau dia dah kata berani sangat dan tak perlu takut sebab tak buat salah, tolong keluarkan segala bukti berdasarkan fakta, berapa peruntukan diberi, berapa banyak yang dah dikeluarkan untuk program PERMATA,” katanya lagi.

Ahad, 26 Oktober 2014

KILANG KONDOM TERBESAR DUNIA BERADA DI PONTIAN !!!.. HIDUP MELAYU !!!



Tiada ulasan: