Selasa, 14 Oktober 2014

BILA PULAK BERKAHWIN...TAK BERKAHWIN TAK TIMBUL CERAI...KUTUK2..FITNAH2..KODEM2...TAK BAGI PERUNTUKKAN NAK AJAK KAHWIN...HANYA WANITA TAK SIUMAN AJE TERIMA PINANGAN ATAU NAK KAHWIN...MUNGKIN WANITA ITU GILA PANGKAT...GILA KUASA...GILA KEMEWAHAN DAN GILA SEX...PANGKAT DLL NI BERHANTU....DAH NAIK TAK MAHU TURUN...DAH TURUN NAK NAIK BALIK...MACAM2...NAFSU-NAFSI


'Umno dan PAS berbeza pendapat, bercerai tidak'
Berita: Ahli Parlimen Ketereh Tan Sri Annuar Musa mempelawa PAS untuk menyertai BN bagi mengelakkan parti it...
kinitv.com

'Umno pelawa PAS sertai BN bagi elak dibuli Pakatan' 

 

LLL7:26PM - 13 Oct 2014

Annuar Musa ajak PAS sertai BN kerana dibuli


Datuk Seri Annuar Musa (BN-Ketereh) hari ini mengusik PAS dengan mengajak parti itu menyertai BN selepas kerap 'dibuli' sekutunya dalam Pakatan Rakyat.

"Saya nak tahu kenapa dalam Pakatan Rakyat, PAS dibuli sedangkan Umno pun tak buli PAS.

"Kita dengan PAS mungkin berbeza pendapat, (tetapi) bercerai tidak.

"Malah saya mendoakan kalau PAS banyak-banyak kena buli, marilah duduk bersama BN," kata Annuar sewaktu perbahasan Belanjawan 2015 di Parlimen hari ini.

Annuar sebelum itu menyebut tentang rungutan MP Pasir Mas, Nik Abduh Nik Abdul Aziz (PAS-Pasir Mas) menerusi Facebook yang menuduh PKR dan DAP membuli PAS.

Memetik kontroversi sekitar penggantungan anggota majlis PAS di Pulau Pinang, Annuar berkata BN sendiri tidak pernah membuli PAS sedemikian rupa.

Beliau kemudian memuji PAS dan pada masa yang sama, beberapa MP BN menepuk-nepuk meja sebagai tanda sokongan.

"Kekuatan PKR dan DAP bukan datang daripada DAP dan PKR.

"Kekuatan DAP dan PKR datang daripada PAS.

"PAS tidak akan hancur kerana mereka 'istiqamah' dalam perjuangan mereka.

"Yang akan hancur orang lain," katanya merujuk kepada tema muktamar PAS baru-baru ini.

Khalid Samad (PAS-Shah Alam) yang kelihatan terhibur dengan puji-pujian dari seteru politik dari BN itu berterima kasih di atas kata-kata manisnya buat PAS.

"Saya mendapati ucapan dari wakil Ketereh (Annuar Musa) ini amat melucukan.

"Nak cuba beri umpan sedangkan pada masa yang sama dia mengakui kita ini orang yang dah berpengalaman lama...parti lama.

"Kami tak termakan umpan Ketereh.

"Kita telah mendapat 53 peratus undi rakyat ini dan kenyataan yang Ketereh tak boleh nafikan," kata Khalid. 


JADI SEMBANG JER COGANKATA 'SATU MALAYSIA' NI 

 1:46PM - 12 Oct 2014

Najib: Minta kami bantu, tapi sokong Pakatan


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata, masyarakat Cina tidak patut menuntut sesuatu daripada kerajaan jika mereka menyokong pembangkang.

Katanya, beliau berniat untuk lebih membantu masyarakat Cina tetapi beliau juga memerlukan sokongan mereka terhadap BN.

“Kamu harus lakukan bahagian kamu, kamu tidak boleh menuntut dan kemudian sokong DAP, kamu tidak boleh tuntut (dan kemudian) sokong Pakatan Rakyat,” katanya.

Najib berkata demikian ketika berucap dalam perhimpunan agung tahunan MCA di Kuala Lumpur hari ini.

Kemerosotan sokongan masyarakat Cina terhadap BN dalam pilihan raya umum ke-13 lalu digelar sebagai “tsunami Cina” sebelum ini.


11:47AM - 13 Oct 2014

DAP selar MCA tak bantah Najib


DAP menyelar parti lawannya MCA kerana mengkritik media dan bukannya terhadap kenyataan Pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak terhadap masyarakat Cina Malaysia.

Veteran DAP Lim Kit Siang berkata, MCA sepatutnya menjarakkan diri daripada kenyataan Najib semalam, yang digelarnya sebagai variasi kepada kenyataan popularnya “you help me, I help you” dalam pilihan raya kecil Sibu 2010.

Presiden MCA Liow Tiong Lai semalam menuduh portal berita 'memutar belit' kenyataan Najib untuk memberikan imej negatif kepada kerajaan.

Lim menyindir bagaimana MCA gagal memahami ucapan pemimpin Umno itu yang disifatkannya sebagai “bahasa untuk menekan”.

Katanya, kenyataan Najib itu sebenarnya “langsung dan jelas – bahawa orang Cina tidak boleh menuntut kerajaan dan kemudian menyokong Pakatan Rakyat”.
Pasma: Arahan Majlis Syura Ulama tidak relevan
  • Phahrolrazi Zawawi Phahrolrazi Zawawi
1 / 1
ALOR SETAR - Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (Pasma) didaftarkan sebagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan bukan parti politik.

Presidennya, Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi menyifatkan arahan Majlis Syura Ulama untuk tidak membenarkan ahli Pas menyertainya sebagai tidak relevan.

“Keputusan Majlis Syura Ulama tidak boleh diterima pakai kerana sebarang arahan hanya boleh diberikan oleh Jawatankuasa Pas Pusat.

“Mereka hanya berperanan untuk memberi pandangan supaya Pas tidak lari dari perjuangan asal.

"Tidak wujud isu jemaah dalam jemaah dan parti dalam parti seperti yang didakwa sesetengah pihak,” katanya kepada Sinar Harian, hari ini.

Beliau berkata, penubuhan Pasma hanya menyasarkan penyokong PR yang tidak mempunyai ruang untuk melontarkan idea dan pandangan.

“Memang kita ada menjemput ahli Pas dalam majlis yang diadakan sebagai cara untuk berinteraksi bersama penyokong PR.

“Kalau Pas tidak mahu berjumpa dengan penyokong, mereka sendiri yang akan rugi,” katanya.

Phahrolrazi berkata, Pasma tidak rugi kerana masih mendapat sokongan penyokong PKR dan DAP.

Mengulas mengenai gesaan pelbagai pihak yang mahu Pasma dibubarkan, beliau berkata, perkara itu tidak perlu.

“Pasma tidak boleh dibubarkan kerana kita berdaftar dengan Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) sebagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

“Kadang-kadang, sikap pemikiran tertutup ini sebenarnya akan menyebabkan Pas sendiri yang rugi,” katanya.
 



Maut potong garisan berkembar

Oleh Muhammad Apendy Issahak
Ipoh: Seorang wanita berusia 25 tahun maut selepas kereta dipandunya dipercayai gagal memotong, sebelum bertembung dengan sebuah pacuan empat roda di Jalan Ipoh-Lumut berhampiran Menglembu, di sini, petang tadi.
Dalam kejadian kira-kira jam 1 petang tadi, mangsa Nur Shuhaida Wahab yang beralamat di Kampung Gunung Panjang, Gopeng, dekat sini, dikatakan dalam perjalanan ke tempat kerja dari Kledang, di sini, ke Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) Gopeng melalui laluan terbabit.
Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Ipoh Deputi Superintendan Wan Shahruddin Wan Omar berkata, siasatan awal mendapati apabila sampai di tempat kejadian mangsa dipercayai cuba memotong di garisan berkembar dan bertembung dengan sebuah pacuan empat roda dari arah bertentangan.
"Akibat pertembungan itu, mangsa maut di tempat kejadian, manakala pemandu pacuan empat roda cedera pada bahagian kepala dan badan serta dihantar ke hospital oleh orang awam.
"Mayat mangsa dihantar ke Jabatan Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk dibedah siasat dan siasatan lanjut masih dijalankan," katanya ketika dihubungi.
Artikel ini disiarkan pada : Isnin, 13 Oktober 2014 @ 5:42 PM




« »

KEADAAN kenderaan yang bertembung.

Maut selepas cuba himpit polis trafik
  • Keadaan kereta yang terbakar selepas dikatakan terbabas dan melanggar kren di tapak penggalian parit Keadaan kereta yang terbakar selepas dikatakan terbabas dan melanggar kren di tapak penggalian parit
1 / 1
BANDA HILIR - Seorang anggota polis trafik cedera selepas terjatuh akibat dihimpit sebuah kereta yang cuba dikesan polis kerana gagal berhenti di sebuah sekatan jalan raya di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.45 petang itu, seorang lelaki yang berada di dalam kereta berkenaan maut manakala seorang  lagi cedera selepas kereta itu dikatakan terbabas dan melanggar sebuah kren selepas dipercayai menghimpit anggota trafik berkenaan.

Anggota trafik yang identitinya masih belum dikeluarkan polis, dilaporkan mengalami kecederaan pada tangan, kaki dan beberapa anggota badan.

Pemangku Ketua Polis Melaka Tengah, Superintendan Razali Bakar berkata, anggota trafik berkenaan berjaya mengesan kereta terbabit berhampiran Jalan Syed Abdul Aziz selepas ia tidak berhenti di sekatan jalan raya berhampiran kawasan jam besar di sini.

Menurutnya, kereta Proton Persona berkenaan terbakar selepas terbabas dan melanggar sebuah kren yang sedang melakukan kerja-kerja mengali parit di kawasan itu.

Ekoran kejadian, beberapa pekerja terus menggunakan air lumpur dari parit berkenaan untuk memadamkan kebakaran.

“Pemeriksaan polis mendapati salah seorang di dalam kereta itu mati manakala seorang lagi cedera,” katanya di sini semalam.

Menurut Razali, pemeriksaan polis ke atas kereta berkenaan membawa kepada penemuan peralatan pecah rumah seperti kapak, parang, pemutar skru serta pemotong dawai, selain menjumpai beberapa paket serbuk putih yang dipercayai dadah.

Menurutnya, punca kemalangan serta identiti kedua-dua  mangsa dalam kereta masih disiasat.
Ayob Hussin shared his photo.
KHUTBAH IMAM KATOLIK ORTODOKS ( DMITRI SMIRNOV ),YANG MENGGEMPARKAN......!!!!
Smoga Allah masukkan dlm hatinya cahaya iman islam
KHUTBAH IMAM KATOLIK ORTODOKS ( DMITRI SMIRNOV ),YANG MENGGEMPARKAN......!!!!
Smoga Allah masukkan dlm hatinya cahaya iman islam
==========================================================================
Seorang Imam Besar Katolik Ortodoks, Dmitri Smirnov, menyampaikan sebuah khutbah gereja yang menggemparkan di depan ratusan jemaatnya.
Dia mengatakan masa depan Rusia akan menjadi milik pemeluk Islam. Berikut ini ceramahnya kepada jemaatnya sebagaimana Muslimina beritakan:
Kalian lihat, ketika umat Islam merayakan hari besar keagamaannya, tidak satu pun orang yang berani melewati mereka, karena di seluruh dunia di masjid-masjid dan jalan-jalan kota di padati jutaan ribu umat Islam yang sedang bersujud kepada Tuhannya.
Saksikanlah, barisan jutaan umat manusia yang beribadah dengan sangat teratur dan mengikuti shaf mereka masing-masing, dan hal itu tidak perlu diajarkan. Mereka berbaris dengan tertib tanpa harus di perintah.
Lalu dimana kalian bisa melihat pemeluk Kristen seluruh dunia, bisa beribadah bersama? Dan hal itu tidak ada dalam Kristen, kalian tidak akan pernah melihatnya.
Lihatlah mereka, orang Muslim kerap membantu dengan sukarela tanpa berharap imbalan, tapi pemeluk Kristen malah sebaliknya.
Kalian tanyakan pada wanita tua itu (sambil menunjuk wanita yang lumpuh yang berada di gerejanya). Menurut wanita tua itu, seorang pengemudi Muslim sering menyediakan jasa transportasinya untuk mngantarnya ke gereja di Moskow.
Dan setiap wanita tua itu ingin memberinya upah, tapi pengemudi Muslim selalu menolaknya dengan alasan bahwa Islam melarang mengambil upah pada wanita lansia, jompo, dhuafa dan anak-anak yatim di berbagai panti dan yayasan.
Dengarkanlah persaksiannya, padahal wanita tua itu bukan ibu atau kerabatnya, tapi pengemudi Muslim mengatakan dalam Islam wajib menghormati orang yang lebih tua, apalagi orang tua yang lemah dan tak berdaya tersebut.
Keikhlasan pribadi pengemudi Muslim tersebut tidak ada ditemukan dalam pemeluk Kristen yang mengajarkan kasih, tapi pengemudi Kristen bisa tanpa belas kasih meminta upah atas jasa transportasinya pada wanita tua itu. Dia mengatakan layak mendapat upah karena itu adalah profesinya sebagai jasa transportasinya.
Seorang Muslim justru lebih dekat dengan Sang Mesiah, tapi orang Kristen hanya ingin uang. Apakah kalian tidak merasakan?
Bagaimana dalam prosesi penebusan dosa, siapa saja harus membayar kepada pendetamu, entah itu miskin atau manula, wajib memaharkannya sebagai ritual pengampunan dosa.
Saksikan juga, seorang Muslim tidak tertarik untuk mngambil upah pada orang-orang lansia. Mereka begitu ikhlas dengan sukarela membawakan barang-barang serta belanjaan wanita tua itu. Sampai sang wanita tua itu hendak berdoa ke gereja, sang pengemudi Muslim setia antar jemput wanita tua itu.
Inilah kenapa saya mengatakan masa depan Rusia akan menjadi milik mayoritas pemeluk Islam dan negeri ini akan mnjadi milik Islam. Kalian lihat pribadi yang berbudi luhur dan santun, mampu membuat dunia tercengang, ternyata akhlak Muslim lebih mulia daripada jemaat Kristen.
Kalian mendengar bahwa Islam dituduhkan sebagai agama teroris, tapi itu hanya isu belaka yang pada kenyataannya umat Islam lebih mengedepankan tata krama serta kesopanan.
Walau mereka di fitnah sebagai teroris, tapi populasi jumlah mualaf di Eropa dan Rusia makin ramai berdatangan ke tempat ibadah orang Muslim untuk memeluk Islam, karena para mualaf tahu betul bahwa Islam tidak sekejam yang dunia tuduhkan.
Sekarang dan selamanya, masa depan Rusia akan menjadi milik umat Islam. Di masa depan adalah kembalinya kejayaan Islam. Lihat populasi Muslim di Rusia, telah berjumlah 23 juta dan pemeluk Kristen mngalami penurunan menjadi 18 juta, lalu sisa yang lainnya masih tetap komunis.
Ini sebuah fakta bahwa Islam sekarang menjadi agama terbesar di Rusia. Di utara bekas pecahan negara Uni Soviet mayoritas Muslim yaitu Republik Chechnya, Tarjikistan, Kajakhstan, Uzbeckistan dan Dagestan. Lalu umat Islam telah menjamah di kota-kota besar Rusia termasuk Moskow.
Imam Besar mengakhiri khutbahnya dan turun ke mimbarnya dengan mata yang berair, di mana para jemaatnya masih trpaku dan haru, tidak menyangka seorang Imam Besar Katolik bisa mengagungkan orang Muslim.
Sebagian jemaat ada yang menangis melihat cara ajaran Islam, ternyata berbudi luhur dan tidak layak di sebut “teroris”
www.arrahmah.com
LikeLike · ·

8 Gambar meletop Salima Habibi, isteri kedua Ustaz Syed Abd Kadir

Pendakwah bebas terkenal, Ustaz Syed Abd Kadir tidak asing lagi di Malaysia kerana popularitinya yang setanding dengan Ustaz Azhar Idrus dan Ustaz Don Daniyal.
Tahun lalu Ustaz Syed telah memperisterikan bekas pelajar Akademi Fantasia musim ke-4, Salima Habibi. Artis jelita ini memang amat cantik dan sering menjadi rebutan ramai jejaka suatu ketika dulu.
Kini Salim sudah bertudung dan penampilannya semakin manis mengalahkan artis pujaan ramai seperti Nora Danish, Neelofa, Neydia Senrose dan lain-lain. 
Jom layan di SINI lapan keping gambar terkini Salima Habibi, isteri kedua Ustaz Syed Abd Kadir yang paling meletop.

Bayar Cash! Gambar: Pencuri Melecur Teruk Curi Kabel Elektrik Di Bachang, Melaka!

Seorang lelaki berusia 39 tahun menerima padah apabila 80 peratus badannya melecur teruk akibat terkena renjatan elektrik ketika cuba mencuri kabel dan peralatan besi di pencawang TNB di Bachang, Melaka petang tadi.
Ketika EMRS sampai di tempat kejadian pada jam 1.24 petang, badan mangsa sudah melecur 80 peratus dan terbaring berhampiran sebuah warung berdekatan pencawang berkenaan. 
Mangsa berkenaan dihantar ke hospital Melaka untuk rawatan lanjut. Sumber: Hmetro

Tiada ulasan: