• Penduduk Palestin menunjukkan peluru getah dan bekas bom asap yang digunakan pihak berkuasa rejim Zionis bagi menghalau umat Islam yang berada di dalam Masjid al-Aqsa. - Foto AFP Penduduk Palestin menunjukkan peluru getah dan bekas bom asap yang digunakan pihak berkuasa rejim Zionis bagi menghalau umat Islam yang berada di dalam Masjid al-Aqsa. - Foto AFP
1 / 1
DOHA - QATAR. Kesatuan Ulama Antarabangsa menggesa gabungan kemanusiaan Arab-Islam mempertahankan Masjid al-Aqsa daripada pencerobohan Zionis dan mengembalikan hak rakyat Palestin di wilayah diduduki Israel.

Rabu lalu, polis Israel menyerbu Masjid al-Aqsa dan menggunakan gas pemedih mata untuk menghalau mereka yang berada di dalam masjid sebelum membenarkan penduduk Yahudi memasuki bangunan itu ketika festival Sukkot.

Kesatuan tersebut dalam satu kenyataan berkata, ia diikuti kebimbangan terhadap tindakan rejim Zionis yang mula membenarkan kemasukan orang Yahudi ke dalam masjid ketiga paling suci itu.

"Kami mengutuk sekeras-kerasnya serangan Zionis dan pasukan keselamatan Israel yang membaling bom sehingga menyebabkan kebakaran permaidani di dalam masjid," katanya dipetik Middle East Monitor.

Menurutnya lagi, kesatuan menggesa semua negara di dunia dan organisasi antarabangsa untuk berusaha ke arah menghentikan kekejaman Zionis.

Gadis Melayu Bertudung Melacur Part Time Di Singapura
By editor-2 October 11, 2014 : 4:58 pm
tudung bra
Dia dikenali sebagai gadis sopan dengan penampilan bertudung ketika bekerja di sebuah pejabat di pusat bandar raya ini dari Ahad hingga Khamis.
Namun, apabila tiba cuti hujung minggu di Johor iaitu pada Jumaat dan Sabtu, gadis manis ini akan berada di Singapura dengan imej seksi demi memenuhi tuntutan kerja sampingan sebagai pekerja seks sambilan.
Itu dua perwatakan berbeza gadis dikenali sebagai Alina, 21, bagi mendapatkan duit mudah untuk memenuhi ‘selera’ mewahnya yang gemarkan barangan berjenama.
part time
“Saya memang ada kerja tetap di JB (Johor Bahru). Kerja ikut waktu pejabat lima hari seminggu. Tetapi saya perlukan wang lebih sebab sukakan barangan berjenama.
“Di sana (Singapura) saya berpeluang mendapat kemewahan dengan bekerja pada hujung minggu dan tak perlu susah payah sebab teman lelaki saya yang mencari pelanggan.
“Paling sikit boleh dapat S$60 (RM153) dan paling banyak antara $100 (RM255) dan $250 (RM630) untuk seorang pelanggan,” kata Alina ketika ditemui wartawan Metro Ahad di sini.
Menurutnya, dia menawarkan perkhidmatan seks sambilan berdasarkan tempahan berbanding pelacur berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Singapura yang kebanyakannya berpusat di Geylang, Orchard Road dan Serangoon.
Di Singapura, pelacuran adalah industri yang dibenarkan dengan Geylang menjadi kawasan terbesar aktiviti tidak bermoral itu.
“Freelance (pelacur sambilan) seperti saya tak perlu ikut pemeriksaan Kementerian Kesihatan Singapura enam bulan sekali. Saya juga tak bersidai tepi jalan sebab teman lelaki iaitu seorang rakyat Singapura aturkan segala-galanya termasuk tempahan pelanggan.
“Apapun saya tetapkan had hanya lima pelanggan sehari. Sebenarnya saya kenal dengan teman lelaki melalui rakan di JB ketika berusia 19 tahun,” katannya.
“Rakan-rakan suka ke kelab malam berhibur dan berbelanja mewah di Singapura. Lama-kelamaan saya turut seronok dan teman lelaki memberikan jalan dengan menjadi ‘pelayan’ eksklusif,” katanya yang akhirnya mendapatkan bantuan persatuan kebajikan diasaskan Zali dalam usaha untuk berubah.
Selepas diselidik, Alina yang kematian ibu sewaktu usia 14 tahun mendakwa pernah menjadi mangsa rogol saudara terdekat ketika usianya sembilan tahun.
Ayah dan abangnya pula terbabit dalam penagihan dadah sehingga menyebabkan dia tidak gemar pulang ke kampung halaman di sebuah daerah negeri ini.
“Saya cuba untuk berubah dan berharap ada langkah yang baik di persatuan kebajikan ini,” katanya tanpa mahu bercerita lanjut mengenai latar belakang keluarganya.
Sementara itu, pengasas pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berkenaan hanya dikenali sebagai Zali yang kini membantu Alina melalui badan diasaskannya itu berkata, kes wanita Malaysia melacur secara sambilan di Singapura seperti Alina bukanlah kes tunggal.
Katanya, mengikut maklumat diterima NGO itu, secara purata dalam seminggu ada 30 wanita tempatan menyeberangi Tambak Johor ke negara jiran itu untuk melacur.
“Mereka dikategorikan sebagai pelacur tidak berlesen dan dianggap tidak bersih sebab tidak menjalani rutin pemeriksaan Kementerian Kesihatan Singapura setiap enam bulan sekali.
“Ada juga maklumat bahawa terdapat kumpulan wanita tempatan tetapi dalam jumlah sangat kecil bergerak antara negara ke negara.
“Kalau tak boleh cari makan di Singapura dia akan ke Thailand malah hingga ke Australia,” katanya.
Mengenai kes Alina, katanya, ia dikendalikan secara halus dimulai dengan kaunseling dan pendekatan agama bagi membantu mengubah sikap berputus-asa seterusnya meningkatkan semangat wanita itu untuk hidup mengikut syariat.
Sementara itu, wartawan Metro Ahad turut berkesempatan dibawa meninjau beberapa lorong di Geylang yang menjadi pusat pelacuran berlesen dikenali kawasan ‘rumah merah’.
gambar hiasan

Sabtu, Oktober 11, 2014


Bajet2015: Setakat RM226,24 saja untuk selia harga getah?

Kalau menteri kata elaun Ahli Parlimen sebelum ni memaksa depa 'ikat perut' Najib naikkan elaun depa melalui Bajet 2015, Najib tak sedar yang pendapatan penoreh getah boleh diibaratkan macam dekat nak sampai tahap 'menjerut tengkuk'.

Dalam pembentangan Bajet2015 semalam Najib kata:
Lembaga Getah Malaysia atau LGM akan memperuntukkan 100 juta ringgit bagi melaksanakan mekanisme kawal selia harga di peringkat ladang untuk melindungi pekebun keeil daripada mengalami kerugian terutamanya sewaktu harga pasaran dunia lebih rendah daripada harga minimum yang ditetapkan.

LGM akan turut menyediaka'n pinjaman mudah berjumlah 6.4 juta ringgit sebagai modal pusingan kepada 64 buah koperasi pekebun keeil bagi membeli getah terus daripada kira-kira 442,000 pekebun keeil getah di seluruh negara. - Bajet2015.
Kesian kat penoreh getah, depa tuntut harga lantai RM4.00 Najib langsung tak layan masa bentang Bajet 2015 semalam.

Mungkin ada yang nampak angka RM100juta tu besar tapi cuba banding dengan apa yang penanam padi bukit dapat.
Sebagai Memperkukuh Rantaian Bekalan Makanan di Sabah dan Sarawak, julung-julung kalinya subsidi padi bukit diperkenalkan dengan peruntukan sebanyak 70 juta ringgit. Bantuan ini akan memberi manfaat kepada kawasan penanaman seluas 76,000 hektar. - Ibid.
Untuk 442,000 pekebun kecil getah Najib bagi RM100juta tapi untuk 76,000 ekar padi bukit Najib boleh pulak bagi RM70juta. Dari angka tu saja pun dah nampak Najib tak berlaku adil kepada penoreh getah yang cukup tertekan dengan harga getah yang sangat-sangat murah sekarang ni.

Untuk lagi mudah nak nampak tara mana besarnya RM100juta tu, kita andaikan duit tu dibahagikan kepada setiap setiap pekebun kecil getah, yang depa akan dapat cuma RM226.24 sahaja.

Tapi harus diingat duit tu bukan nak dibagi kepada pekebun getah kecil tapi duit tu untuk 'melaksanakan mekanisme kawal selia harga'. Maknanya mungkin cukup setakat untuk bayar gaji dan elaun penyelia LGM dan jugak mungkin sikit peralatan untuk depa saja.

Malah tak mustahil sebahagian besar duit tu akan tercicir atau dirembat di tengah jalan tak sempat sampai pun di peringkat ladang.

Yang lebih menyakitkan hati, dalam keadaan tuntutan golongan miskin macam penoreh getah Najib tak layan, boleh pulak Najib naikkan elaun Ahli Parlimen ke taraf Jusa C.

Kalau menteri kata elaun Ahli Parlimen sebelum ni memaksa depa 'ikat perut' Najib naikkan elaun depa melalui Bajet 2015, Najib tak sedar yang pendapatan penoreh getah boleh diibaratkan macam dekat nak sampai tahap 'menjerut tengkuk'.

Macam yang aku tulis sebelum ni, mungkin Najib tunggu sampai ada penoreh getah yang 'syahid' kebuluran dulu kot baru tuntutan penoreh getah akan dilayan.

Inilah Gaji Bulanan Shahidan Kassim - Menteri YG Sedih Kena Ikat Perut Sebab Gaji Rendah!

Shahidan Kassim berkata depan wartawan ;


Sebagai seorang ahli parlimen, dia sendiri terpaksa ikat perut kerana gaji ahli parlimen kat Malaysia antara paling rendah di dunia.

Owh ek?

Paling rendah gaji = dengan kualiti kerja yang rendah = apa salahnya?

Kena ikat perut? Elok jek membuncit aku nampak. Pernah tak makan ke kau?

Haha.

Jom. Kita kaji jap gaji si Shahidan Kassim, menteri ikat perut neh. Untuk rekod, Shahidan Kassim bukan sahaja seorang menteri, bahkan seorang ahli parlimen bagi kawasan Arau.

Rujukan : http://www.parlimen.gov.my/profile-ahli.html?uweb=dr&id=3060

Dan ini la gaji anggaran yang dia terima tiap2 bulan termasukla elaun berserta faedah ;

Rujukan : http://www.parlimen.gov.my/images/webuser/akta/Akta%20237%20BM.pdf

- Ada menyatakan bahawa gaji bagi tiap2 ahli parlimen ialah 6,508,59.

- Jika seseorang ahli parlimen dilantik sebagai ketua pembangkang macam Anwar Ibrahim, dia punya gaji bertambah sebanyak 3,846.59.

Maksudnya 6,508.59 + 3,846.59 = 10,355.18 sen itulah gaji basic ketua pembangkang di negara ini.

- Shahidan Kassim ialah menteri di jabatan perdana menteri, yakni dia ditarifkan sebagai menteri maka gaji dia sebagai menteri ialah 14,907.15 tiap2 bulan. 

Yakni 6,508.59 sen + 14,907.15 = 21, 415.74 sen tiap2 bulan. Ini hanyalah gaji basic semata2.

- Ada menyatakan bahawa tiap2 ahli parlimen berhak menerima pencen selepas berusia 50 tahun ke atas selepas didapati telah bertugas/berkhidmat sebagai ahli parlimen selama 36 bulan. Pencen akan dikira berdasarkan kepada beberapa keadaan iaitu selepas ahli parlimen berhenti, kematian, hilang kelayakan ataupun parlimen terbubar. Dan pencen ini pula akan dikira berdasarkan kepada gaji akhir yang diterima. Andaikata dia seorang ahli parlimen + menteri = maka tinggi la kadar pencen bulanan yang dia akan terima.

Kadar pengiraan pencen 1/144 x tempoh perkhidmatan x gaji akhir ; tertakluk semaksimum separuh dari gaji penuh.

Oke. Yang itu basic punya citer. Yang kat jadual kat bawah neh ialah faedah yang diterima andaikata berlaku bencana ketika sedang berkhidmat dalam jawatan ;



 
Dan, sekarang neh kita akan masuk ke bab elaun. Baca la 11 jadual elaun2 yang layak diterima bagi tiap2 ahli2 parlimen













Dan, Shahidan Kassim kata dia masih ikat perut dengan puluhan ribu ribuan yang dia terima setiap bulan.

Kalau yang bergaji puluhan ribu-ribuan pun ikat perut, bagaimana pula dengan yang bergaji ribuan2 macam 3,000 ke bawah?

Macam mana pula dengan yang bergaji 1,000 ke bawah?

Yang gaji rm900.00?

Kami ikat apa? Yang pergi jual rumah mahal2, tinggikan kos sara hidup, naikkan harga semua jenis barang tue buat apa setannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn. Korang gaji puluhan ribu pun komplen takan la kami gaji kecik tak komplen?

BODOH NAK MAMPOS. Setempek kena kat geng2 BN yang dok jaja zikir syukur tue. Hah. Rasakan. Menteri lue sendiri sembang cakap tak cukup kot. Sampai ikat perut. Jangan dok merepek suruh aku jimat plak lepas neh.


KAH KAH KAH
2 hrs ·
LikeLike · ·
hutang ptptpn sibuk di media TAPI HUTANG MENTERI DALAM PROJE DAN HUTANG NEGARA TAK PAYAH SELESAIKAN?
BAJET 2015: SURAT TERBUKA BUAT MENTERI KEWANGAN
Buat Yang Amat Berhormat Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan.
Di ambang Bajet 2015, izinkan saya membuat hanya satu teguran sahaja dan akan susuli dengan yang lain kemudian. Memang ia tidak akan dapat merubah apa-apa seperti yang telah termaktub dalam Rang Undang-Undang Bekalan Perbelanjaan 2015.
Surat terbuka ini bertujuan sekadar mengingatkan YB Menteri Kewangan dalam rangka nasihat serta semak-imbang sekaligus seperti dianjurkan lisan Rasulullah SAW: "Bahawa agama itu nasihat.”
Ini bajet keenam YB sejak mengambil alih tampuk pemerintahan pada April 2009. Ia bajet terakhir menutup tirai Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10) yang bermula pada tahun 2011 dan tamat tahun 2015.
YB tidak perlu dingatkan bajet adalah alat fiskal utama sesebuah kerajaan demokrasi yang mengatur susun perbelanjaan dari sumber pendapatan. Bajet juga membuat anggaran tentang tahap pertumbuhan yang ingin dicapai buat tahun tertentu, sekaligus menangani tahap inflasi dan pengangguran (unemployment).
Itu aspek makroekonominya. Pujian boleh diberikan kepada YB tentang tahap pengangguran yang rendah di negara kita ini.Terkini 2.4%.
GAGAL CAPAI KPI
Sayugia saya ingatkan sejak 2009, YB tidak berjaya mencapai tahap ‘lulus’ dalam ‘KPI’ yakni ‘6% pertumbuhan ekonomi’ yang YB sendiri sasarkan. Ya YB gagal, dan hanya capai 4.5% hingga 5% sahaja secara purata. Sebab itu saya memahami YB sangat seronok kerana mencapai 6.2% pada suku pertama dan 6.4% pada suku kedia tahun ini (2014). Saya juga faham mengapa YB suruh penerangan Umno dibuat seluruh negara tentang ‘kejayaan’ tersebut.
Yakinlah YB, bahawa rakyat tidak akan marah YB jika tidak kesampaian angka yang ingin dicapai. Seandainya YB berjaya capai melebihi 6% pertumbuhan pun, rakyat juga tidak memahami erti dan mungkin tidak pun dapat merasakan kesan baiknya kepada kehidupan mereka.
Nah ketahuilah YB sesungguhnya angka-angka makroekonomi ini tidak punya erti bagi rakyat teramai kecuali segelintir yang benar-benar celik ekonomi. Namun YB seandainya saya dedahkan kepada mereka dan ‘menghasut’ mereka bahawa YBlah menteri kewangan yang bukan sahaja ‘gagal’ mencapai markah lulus bahkan sebaliknya adalah menteri kewangan yang culas dan cuai dalam tadbir-urus kewangan awam negara yang diamanahkan rakyat, maka kesannya adalah berat kepada YB!
BERHENTI BERBOROS
Saya minta dalam surat terbuka ini, supaya YB berhenti membelanjakan sumber pendapatan negara dan kekayaan negara dengan cara boros, cuai dan terkadangkali tidak telus dan bertanggungjawab!
Mengikut rekodnya, YBlah Menteri Kewangan yang ‘tidak pernah gagal’ memohon 'Perbekalan Tambahan' atau mudahnya ‘Bajet Tambahan’ setiap tahun sejak 2009.
Saya boleh memahami keperluan YB untuk memohon bajet tambahan tahun 2009 sebab kemelut atau krisis ekonomi. Negara perlu berbelanja secara ‘suntikan fiskal’ atau ‘fiscal stimulus’ untuk mengepam ekonomi dalam keadaan ekonomi meleset sesuai dengan konsep ekonomi ‘counter-cyclical’ berdasarkan teori Keynesian.
Ya betul, tetapi YB ‘kesedapan’ dan ‘ketagih’ memohon paling tidak dua kali setahun sehingga kini, hampir-hampir RM20 bilion setiap tahun.
Hentikan tabiat ini... Stop the overspending!
Lebih buruk lagi, perbelanjaan sebenarnya telah dibuat dahulu dan permohonan dibuat kemudian sekaligus menjadikan Parlimen satu ‘Rubber Stamp’! Bahkan paling tidak sopan, kerajaan UBN sengaja mengunjurkan ‘pendapatan yang rendah’ (revenue) supaya ‘defisit budget’- nisbah pendapatan- rendah.
Bila pungutan cukai lebih baik dari ramalan, YB dan Kabinet memohon ‘tambahan’ kerana tidak menampakkan ‘defisit fiskal’- nisbah KDNK - yang lebih tinggi sebab ‘pungutan cukai lebih baik’ kononnya.
Trik lama ini YB dan PM Umno-BN dahulu telah lama guna. Tetapi YBlah yang paling ‘cemerlang’ dalam penggunaan kaedah ini! Ya, rakyat tidak tahu! Tetapi kami Pakatan Rakyat tahu!
LEPASI HAD HUTANG
Akibat dari tabiat ini, kerajaan Persekutuan telah melepasi ‘had hutang’ yang tidak diizinkan oleh dua akta yang digubal oleh parlimen dalam kerajaan BN sendiri.
YB sedia makulm bahawa Akta Pinjaman Tempatan (1959) dan Akta Dana Kerajaan (1983) tidak mengizinkan kerajaan Pusat meminjam lebih dari 55% dari KDNK.
Pada April 2014 buat julung kalinya, kerajaan Persekutuan telah melepasi had statutori ini. Apakah YB tidak sedar atau buat-buat tidak sedar atau memang tidak kisah? Kalau tidak mahu kisah atau patuh kita batalkan sahaja Akta-akta tersebut!
Ya, mungkin tidak ada siapa yang boleh menghukum YB, namun YB sewajarnya tahu sendiri bahawa akibat tabi’at culas inilah yang telah meletakkan ‘Penguatkuasaan GST April tahun 2015’ telah menjadi satu ‘Wajib’! Sebabnya?
Ya, sebabnya wajar jelas kepada rakyat kini. Bahasa ekonomi canggihnya YB, negara kini memerlukan agenda “Konsolidasi Fiskal’. Dengan kata lain, justeru kerana:
(i) Hutang yang telah melepasi 55% KDNK (meskipun bukan hutang luar) dan;
(ii) Defisit Fiskal atau ‘Berbelanja lebih dari Pendapatan’ untuk 16 tahun berturut-turut, maka kerajaan diancam oleh Agensi-agensi Penarafan (Rating Agencies) untuk menurunkan ‘Penarafan Kredit’ (Credit Rating), sekaligus akan menjadikan Malaysia sebuah destinasi pelaburan yang tidak menarik dan kos pinjaman yang dibuat yang tinggi.
PERINGATAN DAN PENCERAHAN
Kini YB terpaksa melakukan dua perkara ‘Wajib’ untuk menyelamatkan kedudukan kewangan Negara. Rakyat juga mesti kami fahamkan akan hakikat perkara ini. Atas nama ‘Konsolidasi Fiskal’ juga maka YB telah sanggup untuk “Mendahulukan Rakyat’ untuk berkorban dan dikorban menyelamatkan kedua-dua kedudukan ‘Hutang dan Defist Fiskal’ yang disebutkan tadi.
Rakyat diminta berkorban untuk melaksanakan lagi polisi YB yang diberi nama canggihnya ‘Rasionalisasi Subsidi’ dan keduanya pengenalan dan penguatkuasaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan atau GST! ‘Rasionalisasi Subsidi’ bermaksud mudahnya ‘aku tak boleh tanggung kau lagi’.
GST juga membawa padah kepada rakyat. Senarai warta barangan masih tidak YB gazettkan sehingga kini... petrol masuk ke dalam kategori 6% GST?
YB sedia maklum kesan dan akibat dari penarikan pelbagai subsidi, khasnya bahan bakar terutama petrol dan diesel. Sangat berat himpitan dan derita kepada rakyat akibat kesan berantai sebab bahan-bahan ini meningkatkan kos pelbagai barangan dan perkhidmatan!
Akhir kalam,YB boleh menyeronokkan hati rakyat dengan penambahan bayaran BRIM dan pelbagai lagi. Ketahuilah bukan ‘handout’ atau pemberian-pemberian itu yang rakyat nanti-nantikan!
Tetapi yang dimahukan dan dihajati rayat adalah segala sumber khazanah dan aset negara ini diurus-tadbir dengan penuh keamanahan dan kebertanggungjawaban. Birokrasi pengurusan negara serta sistem penghantarannya mesti bebas rasuah, ketirisan dan kebocoran bermula dari atas sehingga ke bawah. Barulah benar-benar akan diturunkan Allah keberkatan dan kesejahteraan dan kemakmuran yang hakiki. Semoga memberi sedikit peringatan dan pencerahan kepada YAB.
DR DZULKEFLY AHMAD
Pengarah Eksekutif Pusat Penyelidikan PAS

 ZAMAN DIMANA ORANG TAK PEDULIKAN DARI MANA MENDAPATKAN HARTA

Ertinya:
Daripada Abu Hurairah r.a. berkata, bersabda Rasulullah saw, "Akan datang suatu zaman seseorang tidak memperdulikan dari mana ia mendapatkan harta, apakah dari sumber yang halal atau pun haram". (H.R. Muslim)



Keterangan

Di zaman sekarang ini merupakan zaman ketandusan rohani dan zaman materialisme, segala sesuatu adalah bernilai dengan nilai harta. Manusia cakar mencakar untuk memperolehi sebanyak mungkin harta kekayaan. Mereka tidak memperdulikan dari mana datangnya harta yang diperolehi, apakah dari sumber yang halal atau dari sumber yang haram. Yang penting, harta dapat dikumpulkan sebanyak-banyaknya untuk memenuhi kehendak nafsu atau pun untuk melayan kehendak isteri atau anak-anak mereka.


DIMANAKAH PUNCA KEBINASAAN SESEORANG

Ertinya:
Daripada Abu Hurairah r.a. berkata, Rasulullah saw. bersabda, "Selagi akan datang suatu masa di mana orang yang beriman tidak akan dapat menyelamatkan imannya, kecuali bila ia lari membawanya dari suatu puncak bukit ke puncak bukit yang lain dan dari suatu lubang kepada lubang yang lain. Maka apabila zaman itu telah terjadi, segala pencarian (pendapatan kehidupan) tidak dapat dicapai kecuali dengan perkara yang membabitkan kemurkaan Allah swt. Maka apabila ini telah terjadi, kebinasaan seseorang adalah berpunca dari menepati kehendak isterinya dan anak-anaknya. Kalau ia tidak mempunyai isteri dan anak, maka kebinasaannya adalah berpunca dari menepati kehendak kedua orang tuanya. Dan jikalau orang tuanya sudah tiada lagi, maka kebinasaannya adalah berpunca dari menepati kehendak kaum kerabatnya (adik beradiknya sendiri) atau dari menepati kehendak jirannya". Sahabat bertanya, "Wahai Rasulullah saw., apakah maksud perkataan engkau itu ?" (kebinasaan seseorang dari kerana isterinya, atau anaknya, atau orang tuanya, atau keluarganya, atau jirannya); Nabi saw. menjawab,  "Mereka akan mencelanya dan mengaibkannya dengan kesempitan kehidupannya. Maka dari kerana itu ia terpaksa melayan kehendak mereka dengan menceburkan dirinya dijurang-jurang kebinasaan yang akan menghancurkan dirinya". (H.R. Baihaqi)



Keterangan

Benar sekali sabdaan Rasulullah saw. ini. Ramai orang yang mengetahui perkara-perkara yang diharamkan dalam agama tetapi terpaksa juga mereka menceburkan diri ke dalam lumpur kema'siatan untuk melayan kehendak isteri, anak, orang tuanya, keluarga ataupun jiran mereka.
LikeLike · ·
Fuhhh... Negara kita cipta rekod dunia lagi..
Sebuah akhbar di Indonesia mengiktiraf pm kita sebagai nombor satu..
Memang tabik kat pm kita ni
Abu Hashim Jalal added a new photo.
8 hrs ·
LikeLike · ·
Piesby Gee shared his photo.
3 hrs ·
Fakta Mengenai PERMATA
Satu yang menarik mengenai PERMATA yang dapat grant yang begitu besar sekali. dalam bajet 2015 . adalah statusnya...semua tahu penaungnya Rosmah Mansor... tapi PERMATA tidak pernah berdaftar dgn ROS sebagai sebuah NGO yang sah.. dan PERMATA juga BUKAN sebuah agensi kerajaan yang layak dpt peruntukan melalui DANA AWAM..!!!... Malah kedudukan kewangan PERMATA juga tidak di audit dan disahkan oleh badan audit bertauliah....... PERMATA akan kekal misteri.. kerana tidak ada siapa dlm kerajaan.. AG mahupun NAJIB sendiri yang berani bersuara.................
Bajet 2010 - RM100 juta..
Bajet 2011 - RM111 juta..
Bajet 2012 - RM1.2 billion..
Bajet 2013 - RM390 juta
Bajet 2014 -RM630 juta
Bajet 2015 - RM711 juta
Orang PERMATA kata mereka pun tak terima? Tapi budget ratusan juta. Minta penjelasan sesiapa yg arief?
LikeLike · ·
Wan Hadi added 2 new photos — with Cen Polo and 8 others.
20 hrs · Edited ·
rakyat dapat duit brim seringgit lebh shari,bini dia dapat 20k sehari.20k ke 200k??aku pon dah pening,padan muka hampa,kahkahkah!!
with Penampor Panda
Sayangkan Cincin & Permata
‪#‎Bajet2015‬
LikeLike · ·

Saturday, 11 October 2014


Akhirnya perbelanjaan PERMATA didedahkan untuk tatapan rakyat jelata

Syabas tuanku..
Terbaikk . Ini yg macai mahukan .. Hahaha
Tp krg jgn marah. RM 711 juta utk mama tu hanya tahan 5 tahun je. RM950 kite tu bole tahan seumur hidup. har ... nampak x perbezaan tu .?