Isnin, 13 Oktober 2014

ISLAM ADALAH AGAMA YANG BENAR/HAQ



25 Gambar Bagaimana Haji Ditunaikan 61 Tahun Yang Lalu


Musim haji telah tiba lagi dan kita baru sahaja menyambut Hari Raya Korban seminggu yang lepas. Umum maklum yang kini kos menunaikan haji telah semakin meningkat seiring dengan pembaharuan yang dilakukan disana.
Kini, di sekitar Mekah sudah terdapat hotel-hotel mewah, restoran-restoran fastfood terkenal dan juga shopping mall. Sejauh mana menunaikan haji dapat melahirkan rasa keinsafan dalam keadaan sedemikian, itu terpulang kepada masing-masing. Kalau betul niatnya, insyaAllah dipermudahkan.
Pernahkah anda terfikir bagaimana haji ditunaikan 61 tahun yang dulu? Hayati gambar-gambar dibawah yang diambil daripada Majalah National Geographic. Maaf, tiada satu pun gambar selfie.
.
=======================================================================
.
1. Ketibaan jemaah haji yang kebanyakannya menggunakan feri ataupun kapal. Jika dari Malaysia, ianya memakan masa berbulan-bulan lamanya. arriving-by-ferry-at-jeddah-port
2. Bagi mereka yang mampu, mereka menggunakan perkhidmatan kapal terbang daripada negara berhampiran. arriving-by-plane-to-hajj
3. Sama seperti hari ini, bas merupakan kenderaan yang paling banyak digunakan oleh para jemaah. Namun baru-baru ini, perkhidmatan seperti LRT telah dilancarkan untuk memudahkan para jemaah haji.bus-for-hajjis
4. Hanya muslim dibenarkan untuk memasuki kawasan ini untuk menunaikan haji.only-moslems
5. Inilah gambar sekitar masjid mekah. Pemandangan sekarang jauh berbeza sama sekali.makkah
6. Jalan Mekah yang sibuk. Kelihatan menara dari seni bina Khilafah Ustmaniyyah.Makkah-street
7. Ini adalah salah satu jalan masuk Masjidil Haram.masjid-haram-entrance
8. Para jemaah diluar perkarangan Masjidil Haram.haram
9. Rupa kaabah pada masa itu. Begitu ringkas binaan-binaan disekitarnya.masjid-haram
10. Rupa kaabah dari pandangan yang lebih dekat.kaba-mataf
11. Jemaah dibenarkan untuk memasuki kaabah pada masa itu. Mungkin kerana bilangan yang tidak ramai.kaba-door
12. Menunaikan tawaf nampak lebih mudah 61 tahun yang lalu.Screen shot 2014-10-12 at 8.14.55 AM
13. Peniaga-peniaga disekitar Mekah.Screen shot 2014-10-12 at 8.15.06 AM
14. Pasar dan gerai-gerai.market
15. Jemaah yang berehat menikmati shisha.shisha
16. Kuda masih digunakan sebagai alat pengangkutan.Screen shot 2014-10-12 at 8.15.23 AM
17. Jemaah sedang memilih kambing untuk ibadah korban.Screen shot 2014-10-12 at 8.15.39 AM
18. Jemaah akan menyimpan sendiri haiwan-haiwan untuk ibadah korban. Unik.Screen shot 2014-10-12 at 8.15.55 AM
19. Keldai digunakan untuk mengankutan haiwan yang telah dikorbankan.Screen shot 2014-10-12 at 8.16.10 AM
20. Di Mina, makanan dimasak menggunakan periuk dan unggun api.Screen shot 2014-10-12 at 8.16.26 AM
21. Jemaah menunaikan solat.Screen shot 2014-10-12 at 8.16.34 AM
22. Khemah-khemah yang didirikan disekitar gunung Arafah.Screen shot 2014-10-12 at 8.16.44 AM
23. Jamarat yang simboliknya melontar batu kearah syaitan tidaklah sebesar sekarang.
Screen shot 2014-10-12 at 8.16.57 AM
24. Seorang jemaah sedang bercukur.Screen shot 2014-10-12 at 8.17.09 AM
25. Menikmati minuman sejuk dibawah panas terik matahari.Screen shot 2014-10-12 at 8.17.26 AM


PADERI TERSOHOR MASUK ISLAM SELEPAS KOMA

JAKARTA 11 Okt. - Seorang paderi Katolik yang koma selama 17 bulan, mengambil keputusan memeluk agama Islam selepas terjaga dari keadaan itu selepas mendakwa dia bercakap dengan Allah dan ditunjukkan keindahan syurga.

Laman web World News Daily Report melaporkan, Eduardo Vincenzo Maria Gomez (gambar), 87, yang berasal dari Sepanyol dan sudah menetap serta mengajar agama Kristian di Pulau Jawa selama 43 tahun, merupakan seorang ahli agama yang sangat dihormati di kawasan berkenaan.

Gomez yang mengalami masalah jantung, koma selepas dia terjatuh dari tingkat dua gereja ketika penduduk tempatan membantunya membaiki rumah ibadatnya itu.

Bagaimanapun, dia tidak mengalami sebarang kecederaan serius dan tiada satu pun daripada tulangnya patah.

"Saya tidak tahu apa-apa tentang Islam, saya juga tidak pernah membaca al-Quran. Apa yang saya ingat, saya bertemu Allah. Sebelum itu, satu cahaya terang bersinar memancar ke badan saya sebelum saya dapat melihat pintu syurga yang berwarna keemas-emasan," kata Gomez kepada Kalimantan Press.

Berita tentang keputusan Gomez untuk bertukar agama, mengejutkan ramai pengikutnya, namun apa yang menarik lebih separuh daripada mereka sudah menunjukkan minat untuk mendekati Islam.

"Jika Allah merupakan tuhan yang benar, saya tidak mahu berada dalam jalan yang sesat di hari akhirat nanti. Saya percayakan Gomez, kami semua percayakan dia," kata seorang pengikutnya.

Gomez yang masih mendapatkan rawatan perubatan sudah mengarahkan pembinaan sebuah masjid baharu dan pengikutnya kini sedang berusaha untuk mencari dana bagi merealisasikan cita-citanya.

Imam besar katolik ortodok mengemukakan ketakjubannya akan Islam

Sabtu, 18 Zulhijjah 1435 H / 11 Oktober 2014 18:20 
 
 

JAKARTA (Arrahmah.com) - Kembali dunia maya dihiasi kekaguman manusia akan indahnya Islam. Kali ini rasa takjub akan kebesaran Rahmaan dan Rahiim Allah subhanahu wata’ala yang telah menghadirkan damainya Islam di muka bumi diucapkan oleh seorang Imam Besar Katolik Ortodok Dimitriv Smirnov. Berikut pernyataan Dimitriv yang terdokumentasi dalam video Youtube-nya yang tersebar secara viral melalui Whatsapp pada Kamis (9/10/2014).
Dimitriv Smirnov yang berbicara di hadapan ratusan jemaatnya mengatakan bahwa masa depan Rusia akan menjadi milik pemeluk Islam, seperti dikutip dari The World Buletin News-Rusia.
“Kalian lihat..ketika Ummat Islam merayakan hari besar keagamaannya, tidak satu pun orang yang berani melewati mereka karena di seluruh dunia di masjid-masjid dan jalan-jalan kota dipadati jutaan ribu Ummat Islam yang sedang bersujud kepada Tuhannya.
Saksikanlah…barisan juta umat manusia yang beribadah dengan sangat teratur dan mengikuti shaf mereka masing-masing dan hal itu tidak perlu diajarkan. Mereka berbaris dengan tertib tanpa harus diperintah.
Lalu apakah kalian melihat pemeluk kristen seluruh dunia bisa beribadah bersama? Dan hal itu tidak ada dalam kristen…kalian tidak akan pernah melihatnya.
Lihatlah mereka..orang Muslim kerap membantu dengan sukarela tanpa berharap imbalan tapi pemeluk kristen malah sebaliknya.
Kalian tanyakan pada wanita tua itu (sambil menunjuk wanita yang lumpuh yang berada di gerejanya). Menurut wanita tua itu seorang pengemudi Muslim sering menyediakan jasa transportasinya untuk mengantarnya ke gereja di Mokswa.
Dan tiap wanita tua itu ingin memberinya upah tapi pengemudi Muslim selalu menolaknya dengan alasan bahwa Islam melarang mengambil upah pada wanita lansia, jompo, dhuafa dan anak-anak yatim di berbagai panti dan yayasan.
Dengarkanlah persaksiannya…padahal wanita tua itu bukan ibu atau kerabatnya. Tapi pengemudi Muslim mengatakan dalam Islam wajib menghormati orang yang lebih tua apalagi orang tua yang lemah dan tak berdaya tersebut.
Keikhlasan pribadi pengemudi Muslim tersebut tidak ditemukan di antara pemeluk kristen yang [digembar-gemborkan] mengajarkan kasih..tapi pengemudi kristen dengan penuh belas kasih tidak meminta upah atas jasa transportasinya pada wanita tua itu. Ia mengatakan layak mendapat upah karena itu adalah profesinya sebagai jasa transportasinya, tapi bukan sebagai seorang Muslim yang wajib menolong sesamanya.
Seorang Muslim justru lebih dekat dengan sang mesiah tapi orang kristen hanya ingin uang. Apakah kalian tidak merasakan itu?
Seagaimana dalam prosesi penebusan dosa, siapa aja harus membayar pada pendetamu entah itu miskin atau manula wajib memaharkannya sebagai ritual pengampunan dosa.”
Ratusan jemaat yang mengikuti misa imam besarnya hanya terdiam dan merenung. Dimitriv pun melanjutkan ceramahnya.
“Saksikan juga…seorang Muslim tidak tertarik untuk mengambil upah dari orang-orang lansia. Mereka begitu ikhlas dengan sukarela membawakan barang-barang serta belanjaan wanita tua itu…sampai sang wanita tua itu hendak berdoa ke gereja sang pengemudi Muslim setia mengantar jemput wanita tua itu.
Inilah mengapa saya mngatakan masa depan Rusia akan didominasi pemeluk Islam dan negeri ini akan menjadi milik Islam. Kalian lihat pribadi yang berbudi luhur dan santun mampu mmbuat dunia tercengang ternyata akhlak Muslim lebih mulia daripada jemaat kristen.
Kalian mendengar bahwa Islam dituduhkan sebagai agama teroris tapi itu hanya isu belaka yang pada kenyataannya Ummat Islam lebih mngedepankan tata krama serta kesopanan.
Walau mereka difitnah sebagai teroris tetapi populasi jumlah muallaf di Eropa dan Rusia makin ramai berdatangan ke tempat ibadah orang Muslim untuk memeluk Islam. Itu karena para muallaf tahu betul bahwa Islam tidak sekejam yang dunia tuduhkan.
Sekarang dan selamanya, masa depan Rusia akan dimiliki Ummat Islam. Masa depan adalah kembalinya kejayaan Islam. Lihatlah populasi Muslim di Rusia telah berjumlah 23 juta dan pemeluk kristen mngalami penurunan menjadi 18 juta lalu sisa yang lainnya masih tetap komunis.
Ini sebuah fakta bahwa Islam sekarang menjadi agama terbesar di Rusia. Di utara bekas pecahan negara uni soviet mayoritas penduduknya Muslim yaitu republik Chechnya, Tarjikistan, Kajakhstan, Uzbeckistan dan Dagestan. Lalu Ummat Islam juga telah menjamah kota-kota besar Rusia termasuk Moskwa.”
Imam besar Dimitriv mengakhiri khutbahnya dan turun dari mimbarnya dengan mata yang berair. Sementara para jemaatnya masih trpaku dan haru. Mereka tidak mnyangka seorang imam besar katolik bisa mengagungkan orang Muslim. Sebagian jemaat ada yang menangis melihat bagaimana ajaran Islam ternyata begitu berbudi luhur dan tidak layak di sebut “teroris”.
Maka Allah yang mahamembolak-balikkan hati, teguhkanlah hati kami dan mereka yang mencari hidayah-Mu di atas Diin yang lurus ini. Aammiin. (adibahasan/arrahmah.com)

 Pemeritah Saudi Tangkap Ulama yang Menentang Koalisi Internasional Memerangi Islamic State (ISIS)
19.577 views

Pemeritah Saudi Tangkap Ulama yang Menentang Koalisi Internasional Memerangi Islamic State (ISIS)

SAUDI ARABIA (voa-islam.com) – Sudah menjadi umum di mata publik kalau Pemerintah Saudi turut serta dalam koalisi internasional memerangi mujahidin di Suriah dan Irak. Bahka ia mengerahkan ulama-ulamanya untuk berbicara dan menggalang opini publik melawan Islamic State (ISIS).
Adalah Syaikh Ali al-jabaly al-Bariqy ulama Saudi yang menentang koalisi internasional memerangi Islamic State yang dituduh sebagai khawarij. Kamis (09/10/14) Syaikh Ali dikabarka ditangkap oleh aparat keamanan Saudi saat berada di salah satu pasar Riyadh. Isteri beliau sempat ditodong dengan senjata.
Syaikh Ali al-Jabaly al-Bariqy adalah salah satu dari murid Syaikh Abdul Aziz bin Baz -rahimahullah-. Beliau membersamai Syaikh bin Baz selama 10 tahun. Syaikh Ali terkenal dengan pembelaannya terhadap al-Haq di majelis-majelis, media sosial, rekaman audio dan lain-lain. Fatwa terakhir dari beliau adalah hukum orang yang berperang bersama orang kafir melawan muslimin adalah murtad.
Percakapan melalui Whatsapp salah seorang ikhwah dengan Syaikh Ali mengenai hukum bergabug dengan koalisi internasional memerangi mujahidin.
[usamah/haq]

BAGAIMANA PEMBELI JUDI EKOR KALANGAN MELAYU ISLAM...BAGAIMANA MELAYU DEDAH AURAT SECARA TERANG2 DALAM FILEM DAN DRAMA...ADAKAH TAK MENGHINA ISLAM...PEKERJA2 MELAYU ISLAM YANG DI KILANG/KEDAI/PUSAT MEMBELI-BELAH YANG TERLIBAT DENGAN ARAK 




9 Pelakon Malaysia Yang Pernah Menayangkan Tubuh Dalam Filem


Kehendak skrip, menjiwai dan menghayati watak selain membuktikan keberanian diri mencuba sesuatu yang baru, akhirnya mendorong pelakon menggadaikan maruah serta perasaan malu apabila sanggup membelakangi norma masyarakat dan memperjudikan hukum agama sekalipun memberi alasan ia dilakukan atas tujuan kerja mahupun nilai estetika sesebuah karya itu. Jom kali ini kita selongkar antara artis yang menayangkan tubuh mereka di dalam filem bagi menjayakan watak yang dilakonkan..!!

1 – Zizan Raja Lawak




Zizan melucutkan pakaian towel yang dipakai bagi memenuhi tuntutan skrip berbogel apabila melihat pocong di dalam Filem Hantu Bonceng yang kontroversi itu. Cerita Hantu Bonceng mengisahkan Amran seorang budak Delivery yang gemar berlumba secara haram motor Drag. Satu hari selepas memenagi satu perlumbaan, Amran telah di hadiahkan seorang Bohsia bernama Maya sebagai habuan perlumbaan. Malang tidak berbau, di ketika Amran hendak membawa bohsia yang memboncengnya itu keluar dari port, mereka telah kemalangan dan Bohsia tersebut mati ditempat kejadian.

2 – Ana Dahlia




Pelakon baru yang meningkat naik menerusi drama Nora Elena ini memberitahu dia juga pernah mendedahkan tubuh untuk filem lakonannya berjudul Mantra. Gambar yang mendedahkan belakang Ana Dahlia itu yang dijadikan poster filem Mantra walaupun menjadi kontroversi, Ana mengakui tindakan berani itu sekadar memenuhi watak yang dibawakannya.

3 – Arja Lee




Bagi pelakon filem Songsang, Anu dalam botol ini pula, Arja Lee semakin popular apabila aksi bogelnya untuk salah satu adegan dalam filem tersebut mendapat kritikan. Namun bagi pelakon baru ni, dia menganggap itu tindakan beraninya bagi menyampaikan mesej positif sesuai dengan mesej yang ingin disampaikan oleh filem. Pada mulanya saya diberi Seluar dalam warna kulit dan apabila air dan buih sabun mula mengalir di seluruh badan, keadaan menjadi tidak selesa. Akhirnya saya meminta kebenaran daripada pengarah untuk mandi bogel dan dia bersetuju dengan permintaan saya ituggambaran itu dilakukan dari sudut tepi dan Benda itu “Alat Sulit” saya tak nampak.

4 – Fasha Sandha 




Fasha Sandha kembali menyengat dalam sebuah filem Prof Madya A. Razak Mohaideen dalam sebuah filem seram berjudul Skrip 7707. Kali ini, Fasha Sandha dengan berani matinya berkemban dalam satu scene di mana Fasha Sandha mandi di perigi yang hanya didindingi oleh daun kelapa. Realitinya, memang orang kampung dulu-dulu mandi berkemban, tidak macam orang zaman sekarang yang kebanyakannya tidak menutup badan ketika mandi.

5 – Remy Ishak




Remy Ishak menjadi buah mulut orang ramai apabila membintangi cerita pendek”Comolot” yang memaparkan aksi mandi Remy Ishak bersama pasangan songsangnya tetapi, sedang asyik dibuai asmara, pasangan songsang itu kantoi apabila teman wanita Remy Ishak menerjah masuk ke dalam tandas.

6 – Nabila Huda




Filem Bohsia – Jangan Pilih Jalan Hitam ini mengetengahkan unsur-unsur gejala negatif seperti mat rempit, bohsia, salah guna dadah dan seks luar nikah, maka dikenakan klasifikasi 18PL (penonton berusia bawah 18 tahun dilarang menonton atas sebab unsur ganas, seks, dan kebudayaan). Terdapat adegan Nabila Huda dirogol oleh Mat Rempit setelah kecewa dengan kekasihnya yang curang.

7 – Maya Karin




Izzah (Maya Karin), gadis yatim piatu yang kematian ibu dan ayah akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, ayah saudaranya, Taha, mengambil tugas memelihara Izzah. Pada masa sama, Pak Cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual Izzah kepada seorang tauke kelab malam. Di situlah dia berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz (Aaron Aziz). Hariz sanggup ‘membeli’ Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan mahu membawa dia keluar dari neraka jahanam itu.

8- Nurul Ain




Artis baru, Nurul Ain yang kini hangat diperkatakan dan mencetuskan kontroversi di dada akhbar dan internet apabila gambarnya yang mendedahkan bahagian belakang tubuhnya untuk adegan sebuah filem berjudul “Suatu Malam Kubur Berasap” tersebar luas di internet.Menurut Nurul Ain, gambar itu sepatutnya tidak tersebar kerana dalam persetujuan, gambar tersebut perlu diedit terlebih dahulu sebelum digunakan bagi tujuan promosi. Malah dia juga meminta maaf jika gambar tersebut menyinggung perasaan mana-mana pihak.

9 – Zul Handy Black




Lakonan Zul di dalam filem Mantra memaksa Zul berbogel selepas salah satu adegan menuntut ilmu hitam.Filem seram ini mengangkat kisah penggunaan ilmu hitam kerana dendam dan kepentingan diri sendiri. Kisah bermula dengan pembukaan cerita di kawasan perkuburan di mana Muzir dianiaya oleh Hasbi demi melengkapkan ilmu hitam serta mendapatkan isteri Muzir. Akibatnya Muzir dipenjarakan seumur hidup. KISAH benar melibatkan pengamal ilmu hitam dan ajaran sesat di Bandung, Indonesia diterjemahkan secara mendalam dalam Mantra. Ejaan bagi judul filem tersebut juga sengaja dikekalkan kerana perahan idea dan jalan cerita berasal dari tanah seberang.

punggung seksi Feeya Iskandar dikritik peminat di MLM 2013

Punggung seksi Feeya Iskandar dikritik peminat di MLM 2013 - Penampilan Feeya Iskandar yang dikatakan terlalu seksi ketika mengacarakan program mingguan Maharaja Lawak Mega (MLM) 2013 mengundang kritikan dan tomahan dari peminat di laman forum sosial.
Bercakap kepada Harian Metro hari ini berhubung kontrovers tersebut, Feeya mengakui terkejut dan berasa sedih dengan tuduhan mereka sedangkan dia merasakan penampilannya memang bersesuaian dengan konsep MLM.
“Saya tak faham kenapa orang perlu pertikai sampai macam itu sekali. Saya tak rasa diri saya seksi. Saya akui cemuhan itu satu tamparan dan cabaran untuk saya secara peribadi."

"Pada awalnya, saya ingatkan benda itu tak ada apa-apa. Kesilapan itu menjadi satu pengajaran buat saya agar lebih berhati-hati dan sensitif pada masa akan datang."

Penyampai radio Sinar FM itu turut melahirkan perasaan terkilannya kerana buat pertama kali penampilan beliau di MLM menarik perhatian umum walaupun perkara tersebut tidak keterlaluan seperti dicanangkan.
“Saya akui memakai seluar agak ketat selalunya ketika mengacarakan MLM ataupun di luar waktu kerja sebab saya selesa begitu dan itu adalah diri saya.

“Saya pun pelik, banyak lagi benda lain, bahagian seluar dan punggung saya menjadi isu. Saya hanya menjadi diri sendiri dan tidak menyangka pakaian dan penampilan saya menimbulkan perasaan kurang senang kepada segelintir pihak.”
Dalam pada itu, Feeya menafikan cuba bersikap gatal dan tergedik-gedik untuk menarik perhatian sesetengah peserta MLM. Katanya, dia berbuat demikian bagi memenuhi konsep MLM yang ceria dan bertenaga.
“Takkanlah saya nak mengendalikan program itu secara sopan santun dan tertib sedangkan MLM perlu tenaga dan gila-gila."

"Saya seronok mengendalikan program itu dengan cara saya yang ceria. Tak tahu pula benda itu menjadi satu masalah. Jujurnya, saya malas nak ambil pusing.”







Aksi Melampau Gadis Bertudung Sambut Harijadi Dengan Arak Dan “Boyfriend”
By editor-2 October 11, 2014 : 8:20 pm
gadis bertudung arak
Tindakan gadiis Melayu bertudung ini yang menyambut Hari Jadi bersama teman lelaki dan arak ini sebenarnya terlalu melampau untuk diterima oleh kita. Sesungguhnya arak merupakan ibu kepada maksiat. Cuba kita bayangkan apa yang akan berlaku seterusnya apabila lelaki dan perempuan berdua sahaja dengan sebotol arak dan sebiji kek? Adakah tudung gadis itu akan menyelamatkan beliau dari melakukan zina? Anda jawab sendiri.







Tiada ulasan: