Ahad, 10 November 2013

BILA UNDANG2 YANG ADA TIDAK MENAKUTKAN PENJENAYAH@PERSALAH2@AHLI2 MAKSIAT

Ketua Penolong Pengarah Penguatkuasa Jaip maut ditembak

http://omakkau.blogspot.com, 10 Nov 2013
KETUA PENOLONG PENGARAH PENGUATKUASA JAIP MAUT DITEMBAK DI HADAPAN RUMAHNYA

Ketua Penolong Pengarah Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), Ahmad Rafli Abdul Malek, 47, maut ditembak tiga lelaki di hadapan rumahnya di Indera Mahkota 2, Kuantan, kira-kira jam 2.30 petang tadi.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Superintendan Abdul Aziz Ahmad, berkata mangsa dipercayai ditembak tiga das dari jarak dekat oleh sekumpulan lelaki yang datang menaiki kereta Wira Aeroback.

Mangsa mati di tempat kejadian dan salah seorang penjenayah memakai jubah berwarna hitam.

Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un (انّا للہ و انّا الیہ راجعون) ..... Moga rohnya dicucuri rahmat dan tempat di kalangan orang-orang yang beriman .. Alfatihah ..Amin.

Ketua Penguatkuasa Jaip mati ditembak bukti jenayah makin teruk

Khairil Abdul Rahim, 10 Nov 2013
KUANTAN: Ketua Dewan Pemuda PAS Pahang Ustaz Nazri Ahmad meminta pihak polis dan kerajaan mengambil langkah serius membendung jenayah pembunuhan dan tembakan.

Katanya, kes terbaru pembunuhan Ketua
Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Pahang
(Jaip
) Ahmad Raflie Ab Malik (gambar)
yang mati selepas terkena tiga das tembakan hari ini, membuktikan jenayah tersebut kini bukan sahaja berkaitan dengan gangsterisme malah melarat ke bidang agama.

Sambil melahirkan rasa sedih, beliau mahu pihak berkuasa segera memberkas penjenayah tersebut bagi menghormati isntitusi agama.

Nazri mengulas kes tembakan maut Pegawai Penguatkuasa Jaip Raflie yang berlaku di hadapan rumah Allahyarham di Indera Mahkota 2, dekat sini,
kira-kira pukul 2 petang hari ini.

Menurut sumber polis,
Raflie yang berasal dari Chenor, meninggal dunia di tempat kejadian kira-kira jam 2 petang.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang SAC Mohd Zakaria Ahmad yang mengesahkan kejadian itu berkata, tiga suspek lelaki dipercayai terbabit dalam kejadian.

Ketiga-tiga suspek itu dipercayai melarikan diri dengan menaiki sebuah kereta jenis Proton Wira Aeroback berwarna putih selepas menambak mangsa.

Beliau berkata, polis masih menyiasat kejadian itu.

Sebelum ini Raflie dikatakan begitu giat menggeledah tempat-tempat ajaran sesat dan Syiah seluruh negeri Pahang.

Macai Umno cuba fitnah Presiden PKR, terhangat

Harakahdaily, 10 Nov 2013
KUALA LUMPUR: Bagi minggu ke-44 2013, artikel blog bertajuk “Macai Umno guna foto ini fitnah Presiden PKR” menjadi artikel paling diminati para pembaca Facebook Harakahdaily.
Artikel tersebut mengalahkan artikel blog bertajuk “Kantoi...FB Jamil Khir dah padam gambar ahli PAS sertai Umno?” dan “Emosi penyokong Umno kalah di Sg Limau (gambar)” yang masing-masing menduduki tempat kedua dan ketiga.

Berikut ialah 10 artikel pilihan pembaca Facebook Harakahdaily bagi minggu 3 hingga 9 November:

1

Macai Umno guna foto ini fitnah Presiden PKR
2

Kantoi...FB Jamil Khir dah padam gambar ahli PAS sertai Umno?
3

Emosi penyokong Umno kalah di Sg Limau (gambar)
4

Mahathir mahu saya mati, saya berdoa Mahathir hidup
5

Gambar buat juak Umno berasap kepala
6

PRK Sungai Limau: Blogger Umno 'belasah' Khairy
7

Mahathir serang Umno, kerajaan masuk episod 5
8

Pengundi Sg Limau dengar apa kata Dr Asri (video)
9

Kebijaksanaan Presiden Morsi
10

Sg Limau: Mengapa majoriti PAS merosot?

Gani atau Najib dan kabinet patut berundur

Harakahdaily, 10 Nov 2013
KUALA LUMPUR: Hari ini isu besar yang kita dengar ialah isu kewibawaan Peguam Negara, Gani Patail, tulis Aspan Alias.

Menurutnya, isu salah laku Gani Patail berhubung dengan isu kehadiran dua orang agen CIA di pejabat Peguam Negara menjadi hangat apabila salah seorang dari dua bekas Perdana Menteri kita telah bertindak merundingkan apa yang perlu di lakukan terhadap Peguam Negara di atas beberapa isu yang telah di timbulkan oleh beberapa pihak terhadap Gani.

“Di antara isunya, selain dari isu terbaru iaitu tentang kehadiran dua orang penasihat kepada Peguam Negara dari AS itu, ialah isu yang sering ditimbulkan oleh bekas pegawai kanan polis Datuk Mat Zain Ibrahim sejak beberapa tahun yang lalu,” tulis Aspan di dalam blognya.

Semuanya itu, ujarnya tidak ada tindakan yang diambil oleh pimpinan khususnya oleh Perdana Menteri dan sebahagiannya berlaku semasa pimpinan Dr Mahathir sendiri.

Tambahnya, tindakan Mahathir untuk mengetengahkan isu ini amatlah baik tetapi beliau juga perlu bertanggungjawab.

Ini, ujarnya kerana banyak juga isu terhadap Gani ini telah diketahui umum semasa beliau menjadi Perdana Menteri dahulu.

“Dalam kes Gani Patail ini, Najib sepatutnya mengeluarkan kenyataan yang boleh menyenangkan hati rakyat,” tulisnya lagi.

Baginya, jika Gani telah melanggar undang-undang negara, tetapi Najib tidak juga mahu mengambil tindakan, maka Najib sendiri sepatutnya mengundurkan dirinya secepat yang mungkin kerana Peguam Negara itu adalah accountability kerajaan.

Baca lagi
Hilang dara di hotel bajet
  • Hilang dara di hotel bajet Gadis berusia 19 tahun dan teman lelakinya berusia 22 tahun dibawa ke Pejabat Agama Dungun selepas ditangkap khalwat dalam sebuah bilik hotel di Dungun.
1 / 1
DUNGUN – Perkenalan seorang gadis yang bekerja sebagai pembantu restoran makanan segera di daerah ini dengan seorang jejaka, membawa detik hitam apabila kesucian dirinya dinodai kekasih.

Detik mendukacitakan itu berlaku di sebuah hotel bajet, dekat sini, apabila gadis berusia 19 terbabit  menjadi mangsa kerakusan hubungan luar nikah dilakukan kekasihnya sendiri.

Rahsia gadis terbabit terbongkar dalam serbuan sepasukan Pegawai Penguat Kuasa Agama Syariah Dungun, kira-kira jam 8.30 pagi kelmarin selepas menerima maklumat mengatakan pasangan menyewa bilik hotel itu berada dalam keadaan mencurigakan.

Ketika serbuan, pasangan lelaki itu dikatakan membuka pintu, manakala kekasihnya pula difahamkan sempat masuk ke bilik air untuk mandi.

Hasil soal siasat mendapati, mereka tidak mempunyai hubungan muhrim, sebaliknya lelaki itu datang dari Kuala Lumpur dengan menaiki bas untuk bertemu kekasihnya yang dikenali setahun lalu sebelum menginap di hotel tersebut.

Lelaki berasal dari Tanah Merah, Kelantan yang bekerja sebagai pekerja swasta di Rawang, Selangor itu sanggup datang ke Dungun untuk melampiaskan nafsu bersama kekasihnya yang juga dari Kelantan, malah mereka dikatakan baru pertama kali memadu asmara dan tidur bersama.

Akibat perbuatan terkutuk itu, pasangan terbabit akhirnya ditahan bagi siasatan lanjut kerana melakukan perbuatan sebagai persediaan untuk melakukan persetubuhan.

Mereka akan didakwa mengikut Seksyen 29 (a) (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Takzir Negeri Terengganu 2001.

Jika sabit kesalahan, mereka boleh dikenakan denda maksimum RM3,000 atau tidak lebih dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali.

Turut dirampas, coli dan seluar dalam wanita itu untuk dijadikan bahan kes dalam prosiding pendakwaan pada awal Disember nanti.
Pasangan cemar Maal Hijrah
  • Pasangan cemar Maal Hijrah Anuar (kiri) ketika ingin membawa pasangan berkenaan ke balai polis untuk membuat laporan.
1 / 1
KLUANG - Meskipun baru berkenalan kira-kira lebih sebulan lalu, sepasang kekasih berani berdua-duaan di sebuah hotel bajet sekaligus mencemarkan sambutan  Maal Hijrah.

Bagaimanapun, lelaki berusia 28 tahun bersama teman wanitanya berumur 25 tahun itu dicekup Bahagian Penguatkuasa dari Pejabat Agama Islam Johor Daerah Kluang di sebuah hotel bajet di Jalan Renggam-Kluang, di sini, awal pagi semalam.

Lelaki tersebut yang berasal dari Felda Kahang Timur, di sini, manakala pasangannya dari Segamat itu ditahan sempena Ops Cegah Maksiat sempena Maal Hijrah selepas berkhalwat di hotel bajet di Sri Lalang, di sini.

Anggota ops yang diketuai Pegawai Penguatkuasa Agama Daerah Kluang, Anuar Kosnin terpaksa menunggu hampir 10 minit sebelum lelaki terbabit membuka pintu.

Hasil pemeriksaan lanjut menemui seorang wanita tanpa berpakaian bersembunyi dalam bilik air berdasarkan pakaian yang dilonggokkan di tepi katil dalam bilik berkenaan.

Anuar berkata, ketika soal siasat dijalankan, lelaki itu memberi alasan bahawa dirinya risaukan keselamatan pasangannya kerana tinggal bersendirian di rumah sewa terbabit malah sering diganggu oleh individu lain.

Menurutnya, alasan diberi lelaki itu tidak berjaya mengubah pendirian pihaknya untuk melepaskan pasangan berkenaan daripada ditangkap.

“Masalah seperti ini sering dilakukan oleh anak muda sekarang terutama sekali apabila berjauhan dengan ibu bapa dan tiada kawalan. Dengan hanya pertemuan sebulan, mereka telah berani untuk diajak bermalam ke bilik hotel.

“Perkara seperti ini sepatutnya dipantau oleh keluarga mereka dan bukannya membiarkan mereka bebas tanpa sebarang pengawasan walaupun pada hakikatnya mereka telah cukup dewasa untuk berfikir sendiri buruk baiknya apa yang ingin dilakukan,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Anuar berkata, pasangan terbabit didakwa di bawah Seksyen 27(1)(a)(b) Akta Kesalahan Jenayah Syariah Johor 1997 dan boleh dikenakan denda maksimum RM3,000 atau penjara dua tahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Jelasnya, pasangan ini turut dibawa ke balai polis Kluang untuk membuat laporan dan dijamin oleh keluarga masing-masing.

“Mereka diminta untuk datang semula ke Pejabat Agama untuk dibicarakan di mahkamah,” katanya.

Operasi yang bermula jam 11 malam dan berakhir jam 3 pagi itu turut disertai Pejabat Daerah Kluang, Majlis Perbandaran Kluang (MPK), Kastam dan PDRM.
Perompak yg bekerja dgn Anak Syarikat Scuriforces milik wanita UMNO kedah Dato Maznah yg membunuh pekerja Ambank tempoh hari telah ditangkap.

Selaku umat islam kami menuntut sipembunuh dihukum mengikut hukum Allah dan Syarikat Milik Datok Maznah wajib membayar pampasan ( diat ) kerugian nyawa kepada Keluarga Mangsa pembunuhan tersebut, kerana kecuaian pihak syarikat mengambil pekerja yg tidak dapat dipastikan identitinya. Mengikut taksiran kami jumlah pampasan tersebut adalah sekitar RM 1.7 Juta
Like · · · about an hour ago ·

Tiada ulasan: