Jumaat, 12 Julai 2013

KURANG AKAL ATAU KURANG CERDIK ATAU MENCABAR HANYA ALLAH SWT YANG TAHU

Jika buang artikel, boleh menang saman??
Posted on Friday, July 12 @ 16:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Khalid Samad kalah saman kes 'jubah paderi'
Oleh Hafiz Yatim

Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini menolak saman fitnah Khalid Samad terhadap Ketua Penerangan Umno Hamidah Osman berhubung dakwaan penyiaran gambar superimpose (pertindihan) anggota Parlimen Shah Alam itu yang berpakaian jubah paderi.

Khalid mendakwa gambar itu dimuatkan dalam artikel di blog Hamidah (kanan).

NONEBagaimanapun Pesuruhjaya Kehakiman Hashim Hamzah mengetepikan saman itu kerana plaintif gagal menunjukkan artikel asal di blog itu.

Hashim memerintahkan Khalid membayar kos RM20,000.

Ketika dihubungi Malaysiakini, peguam Nor Emelia Iszeham yang mewakili Hamidah mengesahkan perkara itu. - Malaysiakini


 Subjek Tamadun Islam; DAP Yang Bodoh Lagi
Posted on Friday, July 12 @ 23:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh IbnuMustafa

Ada sesiapa yang dah baca tentang perkara ini;

'Kenapa Tamadun Islam wajib pada siswa bukan Islam?'

Jika belum, silalah baca dulu. Baca dengan betul-betul apa yang membuatkan seorang ahli Parlimen Kampar ini sungguh tidak berpuas hati untuk kaumnya yang bukan Islam belajar Tamadun Islam.

Mungkin Ko Chung Seng tidak tahu. Pelajaran Tamadun Islam itu, adalah pelajaran sejarah tentang Islam. Sejarah Islam dari mula, sehingga sekarang. Bukannya mata pelajaran tentang Islam itu sendiri. Tetapi, hanyalah sebagai mata pelajaran sejarah tamadun Islam.

Di ITM, telah berpuluh tahun Tamadun Islam diwajibkan dipelajari oleh siswa siswi bukan Islam. Bumiputra bukan Islam, dari kalangan Iban, Dayak, Kadazan, Dusun dan Orang Asal, semuanya belajar Tamadun Islam. Setelah mereka di ajarkan tentang subjek itu, tiada seorang pun dari kalangan Non Muslim itu, yang telah memeluk agama Islam. Jika itulah yang merunsingkan MP Kampar. Kerana apa? Kerana subjek yang diajar adalah subjek sejarah.

Oleh itu, apabila seorang MP DAP dari Kampar, menyebut tentang perkara isu yang non isu, yang membuat onar seperti satu keputusan dari kementerian untuk mengIslamkan orang bukan Islam, membuatkan saya terpanggil, adakah perkara ini telah diputuskan dalam perbincangan bersama Pakatan Rakyat?

Tolonglah DAP. Jangan buat kacau tentang isu yang berkaitan dengan Islam. Ini kerana, ramai golongan profesional Muslim, sudah tidak mahu menyokong DAP yang lebih kepada sentimen anti Islam. Mana pendirian Demokratik sosialisme kamu? Adakah pendirian parti DAP adalah menjurus kepada anti Islam?

Jangan beri bn peluru untuk membenarkan bahawa DAP itu tidak mesra dengan Islam. Kerana perbuatan kamu itu sendiri menunjukkan bahawa DAp itu memang ramai MPnya yang tidak mesra Islam. Bukan semua, tetapi ada.

..........
http://ibnmustaffa.blogspot.com 


 Buka puasa dengan Bah Kut Teh Memang DAP & MCA takde beza
Posted on Friday, July 12 @ 22:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Helen Ang
Gimik murahan.
Yang di bawah – Ahli Parlimen Serdang DOKTOR (PhD) Ong Kian Ming – DAP punya.
Twitter  imokman Buka puasa di KAMPAR, makan ... 2013-07-12 09-54-56
Yang di bawah ni pembangkang punya. Pasangan seks blogger buka puasa dengan Bah Kut Teh.


Dan yang di bawah sekali MCA punya. Wajah seks blogger Vivian Lee menghiasi muka depan The J-Star pada hari perhimpunan agung MCA (tahun lepas).
cina alvivi
Baca seterusnya di laman Mymassa.
alvinn
***  ***  ***
Posting asal
Yang di bawah ni DAP punya.
Saya kebas poster dari blog http://mahamissa.blogspot.com/2013/07/hantam-sajalah-labu.html
Terima kasih diucapkan.
puasa
MCAhariRaya
Seperti juga MCA, si DAP pun mengucap “Salam Ramadhan & Selamat Hari Raya Aidilfitri”.
Seorang pengomen blog saya antihipokrit berkata @ 2013/07/11 at 4:03 pm:
“It should be:

Selamat berpuasa & Selamat Hari Raya Aidilfitri & Selamat menunaikan Fardhu Haji & Selamat Hari Raya Aidil Adha.. all in one go.. :)”


........
http://helenang.wordpress.com 


 Jika ini tidak kurang ajar, apa lagi?
Posted on Friday, July 12 @ 21:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Roslan SMS



Adakah kebebasan bersuara dan mengeluarkan pandangan itu bebas mutlak? Jangankan dalam Islam, dalam peraturan sivil pun kesemuanya tertakluk kepada peraturan dan perundangan. “Save in accordance with the law” adalah istilah biasa dalam undang-undang sivil Negara.

Apa lagi dalam masyarakat yang berbilang kaum dan agama di Malaysia. Sensitiviti masyarakat perlu dihormati dan dipelihara. Sekiranya tiada batas dan larangan ianya pasti mengundang bencana kerana yang terguris akan melenting tambahan jika yang diguris itu melibatkan kepercayaan dan peradaban satu-satu kaum yang lain.


Saya kira masyarakat Malaysia sudah matang dan dewasa akan hakikat ini. Kerana itu masyarakat kita yang pelbagai dapat hidup rukun dan damai dalam satu Negara, tidak seperti di Negara lain yang menyaksikan pertumpahan darah dan keganasan.
Cuba anda amati ungkapan ini:


Izinkan kami memperkenalkan cara kami memupuk semangat 1Malaysia dengan bertukar-tukar makanan antara kaum-kaum Malaysia pada musim perayaan yang mulia ini. Hak untuk menikmati juadah enak tempatan seharusnya merentasi batasan bangsa dan juga agama. Kepada saudara-saudari yang beragama Islam, selamat berbuka puasa dan Salam Aidilfitri!
-Sahabatmu, Alvin dan Vivian-


Ianya satu posting di facebook milik pasangan di atas yang dimuatkan siap dengan gambar berikut:



Jika ini tidak kurang ajar, apa lagi?
(Pasangan ini sedang bergambar dengan sajian popular masyarakat Cina iaitu "Bah Kut Teh" yang mengandungi daging khinzir - perhatikan logo Halal yang turut dinaikkan)
Kedua pasangan di atas yang memangnya tersohor dengan aksi lucah dalam facebook mereka sebelum ini memberi reaksi kononnya posting mereka ini sekadar suatu jenaka, bukan serius.

Jenis individu dan kumpulan seumpama inilah yang akan menggegar kestabilan Negara yang dimaksudkan lantaran cetek akal dan keceluparan mulut. Bayangkan kalau pihak yang terguris pula memberi rekasi, tidakkah ini nanti akan mengundang bencana.
Kerana itulah kebebasan apa pun sepatutnya tidak ditangkap muat sebagai sesuatu yang bebas mutlak. Yang bebas mutlak adalah mereka yang tinggal di hutan dan rimba. Makan dan musnah sesama mereka, bagi kita yang beradab dan bertamaddun biarlah berpada-pada.

Mohon pihak yang bertanggungjawab memberi perhatian kepada posting dan pasangan yang dimaksudkan. (Kepada pasangan ini: jangan bermain api, nanti terbakar tangan....)
 Promosi Arak sempena Ramadan dan Idil Fitri
Posted on Friday, July 12 @ 14:43:09 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: amkns

"

Apa tindakan KPDNKK, JAKIM, Jabatan Agama dan media? Kempen 'Jualan Murah' Minuman Keras Sempena Ramadan? SAYA menulis kepada pihak tuan untuk memaklumkan bahawa masih terdapat pihak peniaga yang tidak sensitif dengan perasaan umat Islam apabila mengiklankan kempen jualan murah produk barangan mereka sempena bulan Ramadan dan juga menjelang Hari Raya Aidil Fitri.

Kempen 'Jualan Murah' Minuman Keras Sempena Ramadan?
SDR PENGARANG,
SAYA menulis kepada pihak tuan untuk memaklumkan bahawa masih terdapat pihak peniaga yang tidak sensitif dengan perasaan umat Islam apabila mengiklankan kempen jualan murah produk barangan mereka sempena bulan Ramadan dan juga menjelang Hari Raya Aidil Fitri.
Saya berkata demikian kerana saya masih melihat terdapatnya pasar raya besar yang turut mengiklankan "jualan murah" beberapa jenama minuman keras di bawah 'banner' sempena bulan Ramadan dan Hari Raya.
Jelas sekali, ketidakperihatinan pihak yang mempromosikan kempen ini mencerminkan sikap tidak memahami sensitiviti umat Islam sebaliknya berpendapat bulan Ramadan dan Hari Raya sebagai satu pesta keramaian atau majlis meraikan kedatangan suatu musim perayaan yang bersifat kebudayaan dan amalan ritual.
Sama ada Ramadan atau tidak, umat Islam sememangnya tidak mengambil minuman keras kerana ia adalah sejenis minuman yang diklasifikasikan sebagai haram.
Justeru pada pandangan saya, masyarakat bukan Islam khususnya para peniaga harus memahami latar belakang ini agar mereka tidak melakukan kesilapan dengan mengaitkan kempen 'jualan murah' minuman keras dengan 'jualan murah' sempena bulan Ramadan.
Ada baiknya juga jika pihak Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kepenggunaan mengambil inisiatif dengan mengadakan peringatan dan kempen mereka sendiri kepada para pekedai dan pengusaha pasar raya agar tidak melakukan kesilapan yang serupa berhubung perkara di atas.
GUNUNG SEMANGGOL
MUHAIMIN ABDUL RAHMAN NAZRI
PERAK


 
"
 Persekitaran Penamaan Calon Kuala Besut
Posted on Friday, July 12 @ 19:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Sumber Harakahdaily



BESUT: Calon PAS pagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun Kuala Besut Endot@Azlan Yusof menegaskan, beliau mahu menjadi wakil kepada rakyat dengan membawa suara rakyat agar hak mereka ditunaikan.

Menurutnya, ia berbeza dengan wakil rakyat yang menjadi "wakil kerajaan" di mana tugas mereka menjadi terbalik dengan membawa apa yang kerajaan mahu dan bukan apa yang rakyat mahu.

(Che Long (tengah) dijulang selepas disahkan sebagai calon PAS bagi PRK Kuala Besut)

"Kalau kita wakil kepada kerajaan, kita hanya bawa hak kerajaan kepada rakyat. Saya nak ubah dan saya mahu menjadi wakil kepada rakyat dan rakyat akan terus dibela," katanya ketika ditemui Harakahdaily sejurus diumumkan sebagai calon bertanding bagi PRK Kuala Besut hari ini.

Endot @Azlan Yusof yang lebih dikenali sebagai Che Long akan berdepan calon BN Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman.

Kempen bersih

Mengulas pendekatan kempen yang akan digunakan, Che Long berkata beliau tidak akan menyentuh soal peribadi calon BN dalam kempennya, sebaliknya beliau akan membawa agenda serta perjuangan kebajikan rakyat yang dibawa oleh PAS dan Pakatan Rakyat.

"Saya akan memulakan kempen selepas solat Jumaat iaitu akan bertemu dengan pengundi-pengundi, manakala sebelah petang saya akan ke rumah-rumah pengundi di sebelah pantai dan akan berbuka puasa di situ," katanya.

(Antara ribuan penyokong PAS yang hadir pada penamaan calon hari ini)

Beliau juga turut mengulangi penegasanya bahawa tidak akan menggunakan elaun wakil rakyat untuk kepentingan peribadi, tetapi untuk kebajikan rakyat serta memasti kehendak rakyat itu dipenuhi.

Bagi PRK Dun Kuala Besut ini, pengundian awal akan diadakan pada 20 Julai, manakala pengundian biasa pula pada 24 Julai.

PRK Dun Kuala Besut diadakan berikutan kematian penyandangnya Dr A Rahman Mokhtar dari BN pada 26 Jun lalu akibat komplikasi paru-paru.

PAS yang sebelum ini pada Pilihan Raya Umum ke-13 telah meletakkan Napisah Ismail namun tewas kepada Dr A Rahman dengan majoriti 2,434 undi.

......................

Che Long temui pengundi selepas solat Jumaat
BESUT: Calon PAS bagi PRK Dun Kuala Besut, Azlan Yusof memberitahu kempennya telah bermula dan beliau akan bertemu dengan pengundi selepas menunaikan solat Jumaat di Masjid Kuala Besut.

Dalam pada itu beliau yang mesra dengan panggilan Che Long sempat berseloroh turut menyatakan perasaan gemuruhnya telah hilang sebaik sahaja SPR mengesahkan pencalonannya bagi PRK kali ini.

"Saya bersyukur kerana dipilih oleh parti bagi memikulkan tanggungjawab untuk PRK kali ini. Saya akan memulakan kempen bertemu pengundi selepas solat Jumaat nanti.

"Perasaan gemuruh saya dah hilang, kalau sebelum ini berdebar-debar tetapi sebaik sahaja SPR mengumumkan pengesahan pencalonan perasaan tersebut terus hilang.

"Fokus saya yang paling utama mendekati semua pengundi sama ada yang mengenali saya secara dekat atau pun tidak," jelasnya yang ditemui selepas selesai proses penamaan calon di pusat penamaan calon di Kompleks Rakan Muda Kuala Besut.

Beliau yang ditentang calon BN, Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman turut mengulangi penegasan jika dipilih sebagai wakil rakyat nanti, elaun yang diperolehi akan digunakan untuk kebajikan rakyat.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 24 Julai hari membuang undi PRK Kuala Besut sementara penamaan calon pada 12 Julai.

PRK Kuala Besut diadakan berikutan kematian penyandangnya Datuk Dr A Rahman Mokhtar pada 26 Jun lalu kerana kanser paru-paru.

Pada PRU13 lalu, allahyarham memperolehi 8,809 undi sementara calon PAS, Napisah Ismail mendapat 6,375 undi.

...........................

BESUT: Hanya PAS dan Barisan Nasional (BN) sahaja mengemukakan calon bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (Dun) Kuala Besut.

Pada penamaan yang berakhir sebentar tadi, PRK Kuala Besut menyaksikan pertembungan antara calon PAS, Azlan @ Endot Yusof (gambar) dengan calon BN, Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman.

Pegawai pengurus PRK N01 Dun Kuala Besut itu, A. Rahim Jusoh, Azlan ketika mengumumkan demikian pada jam 10.30 pagi berkata, Azlan mengemukakan borang penamaan calon pada jam 9.03 pagi, diikuti Tengku Zaihan tujuh minit kemudian.

Beliau menjelaskan bahawa tiada calon yang ditolak sehingga waktu penamaan ditutup jam 10 pagi.

Penamaan calon bagi PKR Kuala Besut diadakan di Kompleks Rakan Muda Kuala Besut.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 24 Julai hari membuang undi PRK Kuala Besut sementara penamaan calon pada 12 Julai.

PRK Kuala Besut diadakan berikutan kematian penyandangnya Datuk Dr A Rahman Mokhtar pada 26 Jun lalu kerana kanser paru-paru.

Pada PRU13 lalu, allahyarham memperolehi 8,809 undi sementara calon PAS, Napisah Ismail mendapat 6,375 undi.

................
 Kutip zakat 7 hari, agihannya bagaimana?
Posted on Friday, July 12 @ 14:48:27 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: amkns

"

Oleh RAM AL JAFFRI SAAD
- Pensyarah Kanan, Pusat Pengajian Perakaunan, Universiti Utara Malaysia.


Seperti biasa, tiba sahaja Ramadan, institusi yang paling sibuk mengurus hal ehwal zakat tentulah institusi-institusi zakat. Sebagai contoh, baru-baru ini Pusat Pungutan Zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (PPZ-MAIWP) telah mengumumkan bahawa akan beroperasi selama tujuh hari seminggu termasuk cuti umum sepanjang Ramadan pada tahun ini.


Bagaimanapun, usaha ini mengundang perspektif berbeza dalam kalangan masyarakat. Ada yang menganggap bahawa usaha ini amat baik dan wajar dilakukan, manakala ada pihak yang memandang sinis.


Namun, ada kalangan masyarakat mempertikaikan kenapa kutipan tinggi, tetapi agihan rendah? Institusi zakat mengutip zakat 7 hari seminggu, bagaimana pula dengan agihan zakat? Adakah ia turut dibuat 7 hari seminggu sekurang-kurangnya dalam bulan Ramadan ini?

Persoalan ini mengundang pandangan yang berbeza-beza. Pertama, institusi zakat harus memberi jawapan kenapa kutipan dan agihan zakat tidak seimbang.

Lebihan wang zakat berjuta-juta ringgit setiap tahun telah menimbulkan perspektif negatif masyarakat terhadap institusi zakat.

Kesan di sebalik agihan zakat ini penting. Adakah penerima zakat memanfaatkan wang zakat sebaik-baiknya? Adakah agihan zakat menjadikan mereka lebih bersyukur dan menguatkan azam untuk keluar daripada kelompok kemiskinan?

Buat masa sekarang kesan rohani agihan zakat mesti ditingkatkan. Mereka harus dididik supaya tidak menyalahgunakan wang zakat.

Amat malang apabila terdapat maklumat bahawa penerima zakat menggunakan wang zakat untuk melakukan perkara-perkara haram seperti berjudi dan maksiat.

12 Julai 2013 / 3 Ramadan 1434  
Permata Mariam shared Islam Agama Ku's photo.
[HARUS BACA SAMPAI HABIS]

Liberal Gurlz :
“Salam ustaz…..sorry for disturbing you…I just want to ask something from you…!!”


Ustaz :
“Ok silakan……what you want to know…”


Liberal Gurlz :
“Ustaz it is true……perempuan tak menutup aurat ni jahat….?


Ustaz :
“Hmmm kalau mengikut hukum tak menutup aurat tu….memang jahat la kerana tak patuh perintah Allah.!!


Liberal Gurlz :
“No no no ustaz you ‘re really wrong……pakaian tak melambangkan perangai dan tingkahlaku….kalau ustaz nak tahu….ramai perempuan yang pakai tudung labuh nampak aje sopan…tetapi sebenarnya mereka nilah yang berperangai jahat…mereka hanya berselindung di sebalik tudung mereka…. Tu hipokrit namanya ustaz…..”


Ustaz :
“Sekurang –kurang nya mereka menutup aurat….dosa tidak menutup aurat adalah termasuk di dalam dosa besar kerana perbuatan mendedahkan aurat itu akan membuka pintu kepada zina”


Liberal gurlz :
“Ha ha ha ha ……I don’t think like that ustaz………..sebenarnya..masalah zina…rogol..sumbang mahram…..dan sebagainya yang melibatkan kerosakan akhlak kaum wanita adalah berpunca dari lelaki yang jahat dan bernafsu buas…..bukan sebab kami berpakaian tidak bertudung dan berpurdah.!!!”
“Ustaz pun tahu kan….orang lelaki ni…alim macam mana pun tapi bila tengok orang pompuan…..tercabut serban mereka……ha ha ha ha…”


Ustaz :
“Hai….macam perli saya aje ni….?”


Liberal Gurlz :
“Ha ha ha ha….ustaz tak termasuk la…..saya percaya ustaz….. kalau tak saya takkan tanya soalan ni…….ha ha ha ha……!!”


Ustaz :
“Islam mengatakan….Fitnah yang membuka pintu zina itu adalah banyaknya berpunca dari wanita yang tidak menutup aurat dan menjaga kehormatan mereka”


Liberal Gurlz :
“Habis tu ustaz…salah orang perempuan lah ye kalau…..orang perempuan diperdaya..dirogol…diragut kesuciannya oleh seorang lelaki playboy….?”


Ustaz :
"Bukan itu maksud saya…….apa yang saya nak katakana ialah…orang perempuan sekiranya tidak mendedahkan diri dengan penyebab yang menyebabkan lelaki cenderung untuk melakukan perbuatan yang jahat…maka selamatlah dirinya..dari sebarang ancaman dan gangguan seksual.”….

“Perbuatan membuka aurat itu bukankah menarik ghairah lelaki untuk melakukan sesuatu yang tak senonoh kepada seorang perempuan?”Hilangnya sifat malu seorang perempuan menyebabkan dirinya bercampur gaul dengan lelaki yang bukan mahram….menyebab terjadinya perbuatan berjumpa…berdating…berdua-duaan …..sehingga pihak yang ketiganya adalah syaitan…lalu syaitan pun membisikkan bisikan syahwat menyebabkan berlakunya perbuatan zina antara dua pasangan sejoli…!!”


Liberal Gurlz :
“Alah ustaz …itu sebab orang lelaki lah yang mulakan dulu……orang perempuan ni insan yang lemah terpaksa mengikut kehendak lelaki”


Ustaz :
“Hmmmm…itulah yang tak betul tu…..seorang wanita yang baik….mestilah tegas menjaga maruah dan kehormatan dirinya…..Allah menjadikan wanita ini dari tulang rusuk Nabi Allah Adam a.s untuk hidup mulia sebagai seorang isteri yang mempunyai tugas yang mulia iaitu sebagai peneman suami dan sebagai insan yang berkongsi suka duka bersama suami..setia berkhidmat untuk suami dengan perasaan kasih sayang yang dibina atas dasar cinta…melalui perkahwinan yang sah”

“Bukanlah kasih sayang namanya jika seorang wanita membiarkan dirinya menjadi tempat memuaskan nafsu..lelaki yang jahat….bukan cinta namanya…apabila seorang wanita membiarkan maruahnya dimusnahkan……bukanlah bahagia namanya apabila seorang wanita bersama dengn lelaki tanpa ikatan yang sah.”


Liberal Gurlz :
“Ok…ok….ustaz menang……Cuma saya nak ulangi balik ustaz pendapat saya tadi……perempuan yang bertudung pun bukannya baik sangat….ada diantara mereka ni ustaz yang lebih teruk akhlaknya daripada kami yang tidak bertudung ni….?”


Ustaz :
“Ha ha ha….janganlah disalahkan tudung jika akhlak seseorang itu buruk…..!!!....menutup aurat itu perintah Allah…sama ada manusia itu baik atau jahat…kan itu perintah Allah…kita tak boleh pertikaikan……!!”
“Jika akhlak seseorang itu jahat…..maka dia akan dikira dosanya mengikut akhlaknya yang jahat….tetapi jika dia tidak memakai tudung menutup aurat…..maka dosanya akan bertambah lagi…janganlah kita melakukan satu dosa…kemudian kita tambah lagi dosa…akibatnya derita kita di akhirat..lama kita diazab di dalam neraka…..!!”


Liberal Gurlz :
“Baiklah ustaz…mungkin tak faham maksud saya…….beginilah saya buat contoh supaya ustaz mudah faham……ada seorang wanita yang tidak menutup aurat…tetapi dia baik..rajin..pemurah ..penyayang…hormat ibubapa…..suka menolong orang…dan ada pula seorang perempuan yang bertudung…tapi jahat…suka mencaci mengata orang…..sombong…pentingkan diri sendiri…kedekut…suka cari gaduh….yang mana lebih baik ustaz……?”


Ustaz :
“Saya faham maksud awak…..oklah….tentang perempuan tidak bertudung walaupun dia..baik…buat amalan baik….pemurah…menolong orang…sememangnya dia akan mendapat pahala dengan amalan baik yang dilakukan….tetapi ingat…Nabi saw pernah menerangkan di dalam satu riwayat….bahawa diakhirat nanti apabila kita dihadapkan di hadapan Allah swt…kita akan ditanya..tentang dosa dan pahala….jika ada dosa yang kita lakukan…maka pahala kita akan dipotong….jika kita banyak melakukan amalan baik sekalipun…tetapi jika tidak menutup aurat….pahala kita akan dipotong mengikut lama mana kita mendedahkan aurat ketika di dunia ini semasa kita hidup….sehingga tiada lagi pahala yang nak dipotong..kita tanggung pula dosa orang yang rosak matanya..akhlaknya…disebabkan oleh kita yang membuka aurat….sehingga kita menjadi manusia yang paling muflis di akhirat lalu dicampakkan kita ke dalam neraka.”

“Adapun perempuan yang bertudung…dia terlepas dari dosa mendedahkan aurat…. Dan jika dia melakukan dosa yang lain…yakni seperti mencaci..mengata…sombong..dan sebagainya…maka itu dosa lain yang dia kena memohon dari Allah keampunan …agar tidak di azab diakhirat….sekiranya tidak dia akan diazab mengikut dosa yang dilakukan…..cumanya tempoh diazab itu tidaklah selama tempoh azab dosa orang yang mendedahkan aurat..kerana tempoh tinggal di neraka disebabkan oleh dosa buka aurat ni… lama sangat.”


Liberal Gurlz :
“Oh ye ke ustaz…..maaflah ustaz… saya tak pandai agama……saya cuma dengar orang bercerita…dan ada kawan-kawan saya yang menggelarkan diri mereka “ the liberal gurlz”……yang menyatakan…kalau tak boleh buang sifat-sifat……jahat dalam diri…tak guna pakai tudung labuh……munafik namanya tu……tunggulah sehingga kita benar-benar dah bersedia dan menjadi benar-benar baik….barulah kita pakai tudung tutup aurat…..”


Ustaz :
“Ha ha ha ha ha bila la agaknya tu ….baru awak jadi benar-benar baik…..bila dah masuk kubur….?”
“Satu perkara yang mesti kita ingat…dan perbetulkan persepsi kita…..berubah jadi baik dan bertaubat adalah perkara yang tak boleh ditangguh-tangguh…….berubah dan bertaubat mesti dilakukan serta merta …kerana jika kita tangguh dan tunggu dulu…..maka dikhuatiri kita tidak sempat..bertaubat dan berubah…kerana ajal maut itu tidak kita tahu bila tibanya….apakah kita boleh menjamin umur kita panjang?apakah kita boleh hidup sehingga ke detik masa kita bertaubat dan berubah……”please don’t make your life as a gambling game”jangan perjudikan hidup awak dengan hanya bersandarkan harapan yang tak pasti…..” Jika kita menyatakan kita kena tunggu sehingga dah benar-benar baik dan bersedia baru kita pakai tudung menutup aurat……maka adakah umur kita sepanjang itu untuk sampai ke detik itu????? Jika kita dimatikan Allah bagaimana?”

“Samalah macam awak tidak mahu kahwin hanya kerana awak nak tunggu calon suami yang benar-benar perfect..hensem….macho…hmmm sampai ke tua la tak kahwin jawabnya”


Liberal Gurlz :
“Hu huh u ustaz…gerun saya dengar penerangan ustaz ni…..barulah saya faham……..saya ingat apa yang dikatakn oleh kawan-kawan saya tu betul…rupa-rupanya sesat larat kita dibuatnya……!! Terima kasih ustaz…barulah saya faham….dan insyaallah saya akan berubah ….cumanya mungkin ambil masa juga ustaz….maklumlah bukan senang kita nak mulakan perubahan dan benda baru ni…..kawan-kawan saya “The liberal gurlz” pasti terkejut dan mentertawakan saya bila saya berubah memakai tudung…..aduihhhh susahnya ustaz…kalau diorang kutuk saya…mau menangis saya nanti…..”


Ustaz :
“Biarlah kita menangis di dunia ini kerana mentaati perintah Allah dari kita menangis di akhirat kerana di azab akibat mengingkari perintah Allah”


Liberal Gurlz :
“Isk…Isk…..Isk…ye lah ustaz…terima kasih….terima kasih…….saya rasa insaf sangat…..terima kasih ustaz…..semoga Allah mengampunkan dosa saya…..”


Ustaz :
“Insyaallah semoga Allah berikan awak kekuatan dan berubah dari yang baik kepada yang lebih baik……..saya akan doakan…..!!”

Mohon share di wall anda~

D'Din Din shared Wan Mansor Wan Salleh's photo.
Jumaat, 12 Julai 2013
Awas !!! Loket diperbuat daripada abu gunung berapi boleh memudaratkan kesihatan

PUTRAJAYA: Orang ramai dinasihatkan tidak membeli dan menggunakan loket yang diperbuat daripada abu gunung berapi mengandungi bahan radioaktif semula jadi berikutan kajian mendapati ia boleh memberi kesan jangka panjang yang memudaratkan kesihatan.
Menteri Kesihatan, Datuk Dr S Subramaniam berkata, pada masa sama, pihaknya tidak mempunyai kuasa terhadap penggunaan loket berkenaan, tetapi beliau menggalakkan pengguna tidak menggunakannya.
Menurutnya, berdasarkan laporan analisis pengujian ke atas sampel pendant yang dijalankan Makmal Standard Dosimetri Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA) mendapati analisis menunjukkan kepekatan keaktifan bagi bahan radioaktif semula jadi Uranium-238 berada pada paras yang dibenarkan, manakala Thorium-232 adalah melebihi had yang dibenarkan.

"Penggunaan loket ini boleh memberi kesan jangka panjang yang memudaratkan kesihatan seperti kanser atau kesan genetik kepada pengguna khususnya pemakaian berterusan bagi tempoh yang lama dan berhampiran tubuh badan.
"Keadaan ini akan memberi kesan bahaya terutama kepada kanak-kanak, wanita hamil dan ibu menyusu," katanya pada sidang media di sini, semalam.
Loket diperbuat daripada abu gunung berapi yang mengandungi bahan radioaktif semula jadi terdiri daripada Uranium-238 dan Thorium-232 dan ia dibentuk melalui kaedah pemampatan abu ke dalam bentuk pepejal.

Ia diedarkan beberapa syarikat jualan langsung serta berada di pasaran negara sekitar 2009 dan penjualannya dilakukan oleh individu di kaki lima, pasar malam dan laman sesawang tanpa melalui saluran sah.

Dr Subramaniam berkata, pembekal dan penjual mendakwa beberapa kelebihan penggunaan loket seperti meningkatkan tahap kesihatan kepada pemakainya, melancarkan peredaran darah dalam badan, meningkatkan tenaga dan daya ingatan serta pelbagai manfaat lain.

"Bagaimanapun, kementerian mendapati loket tidak mempunyai bukti saintifik mengenai manfaat kesihatan kepada pemakai loket dan ia tidak boleh dikategorikan sebagai peranti perubatan," katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata, pemantauan dan penguatkuasaan terhadap loket bukan di bawah bidang kuasa Kementerian Kesihatan kerana ia tidak diklasifikasikan sebagai peranti perubatan mengikut Akta Peranti Perubatan 2012 (Akta 737).

"Ini kerana ia bertindak sebagai aksesori tenaga atau tenaga peranti generasi semula jadi. Memandangkan ia bukan mengikut maksud perubatan, pengawalan loket adalah bidang kuasa Lembaga Perlesenan Tenaga Atom (LPTA).

"Penggunaannya tidak memberi sebarang manfaat sebaliknya memberi kesan risiko kesihatan kepada pemakainya," katanya.

Berikutan itu, Dr Subramaniam berkata, Kementerian Kesihatan akan berbincang dengan Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi serta LPTA untuk bekerjasama bagi mengenakan larangan penjualan roket radioaktif di negara ini pada masa akan datang.

MELAYU : SUKMA+ARAK+ROGOL

Sekali lagi hitam bermaharaja dan SUKMA tertikam duri belantara melayu arak rogol menyebar memenuhi angkasaraya kita.

Ah,sesuatu yang cukup hitam kejadian dalam negara islam hadhari dan islam contoh dan bukan di gobok2 usang atau rumah pelarian pendatang izin, tetapi di SUKMA yang terkenal disiplin ketat dan yang terlibat mereka yang diamanahkan.

Hebat mabuk arak dan subuh merogol bergantian seolah di sana rumah persundalan dan siapa saja yang menjaganya dan salah siapa?

Memang sesuatu yang cukup mendukacitakan kita dan kelihatannya dunia sukan ini sudah nampak titik2 hitam bukan hebatkan negara tetapi jelas kebobrokan dan perangai paling buruk dan terkutuk dan ini dengan sendirinya seolah ada tahi dilontarkan ke muka kita atas nama Malaysia yang kuat konon islamnya hebat.

Yang melakukan bukan yang tidak beragama, tetapi yang islam dan melayu bangsanya yang jelas arak itu akan menghantar kita ke lokasi yang buruk lupa semua hal kesan khayal dan hilang akal dan kerana itu islam mengharamkannya.

o saya lupa taukeh arak sendiri orang melayu/pemimpin melayu dan tidak hairan yang namanya melayu itu suka sangat maginum yang mengalahkan orang barat dan akhirnya mabuk ampai-ampai.

ISMAILY BUNGSU
likas
12/7/2013
Like · · · 6 hours ago ·

Tiada ulasan: