Isnin, 23 Jun 2014

ORANG JAHAT BERKELIARAN DISEKELILING KITA....KITA TAK TAHU....MAKA MOHONLAH PERLINDUNGAN DARI ALLAH KERANA IA SEBAIK2 PERLINDUNG DAN PENJAGA

Monday, 23 June 2014


BEKAS KETUA PEMUDA PAS PUSAT, USTAZ ABU BAKAR CIK MENINGGAL DUNIA TERLIBAT DALAM KEMALANGAN JALAN RAYA DI LEBUHRAYA DEKAT BUKIT BESI KE AJIL AWAL PAGI TADI.



Innalillahwainnailaihirojiun...

Dukacita dimaklumkan bekas Ketua Pemuda PAS Pusat dan jua mantan Exco Kerajaan PAS Terengganu, murabbi Ustaz Abu Bakar Bin Chik telah meninggal dunia akibat terlibat dengan kemalangan di lebuhraya dekat Bukit Besi ke Ajil jam lebih kurang 4.30 pagi tadi...dan disahkan meninggal di hospital Kuala Berang.

Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang beriman dan soleh ... AL FATIHAH.

Tidak kusangka semlm kali terakhir aku bersama murobbi Ustaz Abu Bakar Cik.
Teringat pesan Ustaz smlm "diakhir zaman kegelapan fitnah ini,jgnlah kita sbg pemuda atau pejuang memakai baju hitam yg boleh tenggelam dlm kegelapan tersebut.."
al-fatihah.
Smlm saya ada muatnaik van yg kecoh kes penculikn kanak2,sumber info van to dpt ditahn disepadan,pihak berkuasa menjumpai kanak2 yg separuh sedar,tapi dlm keadaan menghayat hati,ape salah kanak2 ni,tergamak,bhati binatang sungguh..smga ibubapa diluar sana ingtkn ank2 supaya jgn main jauh dr kita ibubapa.tolong kawan2 share utk keselmatan ank2kita,dan kanak2 diluar sana..
LikeLike · ·

Isnin, 23 Jun 2014


Kes menyayat hati kanak2 mangsa curi organ

Info: Van tu dapat ditahan di sempadan, pihak berkuasa telah menjumpai kanak2 yg separuh sedar, tapi dalam keadaan yang sungguh menyayat hati.

Apa salah kanak2 ini? Tergamak dan berhati binatang sungguh manusia yang melakukannya. Semoga ibu bapa diluar sana dapat mengingatkan anak2 supaya jangan main jauh dari ibu bapa. Tolong cakna juga setiap langkah anak2 anda sebelum terlambat.


Ini adalah mesej dan gambar yang berlegar2 di sekitar alam maya dan media sosial dalam beberapa hari ini mengenai kes penculikan kanak2 yang menggunakan van/mpv Toyota putih dengan nombor plat Thailand untuk mengambil dan menjual organ tubuh badan mangsa culik. Tujuan mesej ini bagus agar ibu bapa menjadi lebih peka dan berjaga2 dengan anak2 mereka. Malah tak dinafikan di zaman ini macam2 boleh berlaku, penculikan kanak2, pencabulan, pembunuhan, rogol dan lain2 jenayah yang melibatkan kanak2.

Namun, perlu ke disertakan sekali dengan gambar dan cerita palsu? Seperti mana yang aku pernah tunjuk korang dulu guna Google Images search, sila buat sekali lagi agar tak la nampak bodoh sangat kalau tersebar berita palsu.

Gambar lelaki yang tengah terduduk tu tak banyak hasil carian di Google Images selain daripada gambar macam kat atas tu dengan gambar dia seorang dengan tulisan dalam bahasa Thailand.


Gambar kenderaan Toyota putih tu pula bila buat carian, ada pula yang combinekan dengan gambar badan manusia kena kerat.


Dan hasil carian lagi, kenderaan tersebut dikaitkan dengan kes penculikan, namun yang kena culik orang dewasa bukan kanak2.

Sumber

Dan yang ketiga, gambar kanak2 wanita yang terputus tangan dan terkeluar usus perut yang dikatakan sebagai mangsa penculikan yang organnya telah dicuri. Hasil carian, gambar tersebut merupakan gambar mangsa kanak2 akibat pergolakan di negara Syria.


Dengan ini maka sahihlah bahawa berita dan gambar di atas adalah palsu dan pembohong. Pihak polis juga telah membuat kenyataan bahawa khabar angin mengenai van putih dari siam yang menculik kanak2 sebagai mangsa organ adalah tidak benar dan palsu semata2.

Dengan ini juga maka sekiranya anda telah menyebarkan berita dan gambar tersebut maka anda tergolong dalam golongan orang yang bangang kerana menyebar berita palsu dan juga orang yang pemalas kerana malas untuk mengkaji kesahihan suatu khabar angin.

Jangan jadi seseorang yang suka sangat sebar sesuatu yang fitnah, palsu dan tidak sahih, tak kira la dalam apa jua cabang sekalipun sama ada berita, politik, agama dan lain2 walaupun kononnya niat anda baik untuk memberi kesedaran atau mahu orang menyokong anda kerana matlamat tidak menghalalkan cara.
Tuuuu diaaaaaaaaaaa.. Tembelang pemimpin UMNO dah pecah!!! Adakah nama yg disebut tu merujuk kepada Penasihat PM Tan Sri Othman Razak?? Jeng jeng jeeeeeeeeeeeeennng!!!
Dato Seri Shahidan Kassim xnk tolong jawabkan ke? Eeeekekekekkeeee..

Ahad, 10 Mac 2013

  Hacker tersohor Sofea Hana kena tangkap?

Akhirnya seorang hacker wanita tersohor iaitu Sofea Hana telah pun ditangkap polis. Beliau yang sebelum ini telah banyak menggodam laman2 web agensi kerajaan seperti Jawi, Kehakiman serta Jabatan Penerangan yang rasanya kena SQL Injection dengan pengumuman Perdana Menteri Najib Razak letak jawatan. Kredit kepada MIDNIGHT sebab bagi info ni semalam.



Sofea Hana Pengodam Web Agensi Kerajaan Ditangkap Polis

Kuala Lumpur – Seorang penggodam komputer yang dikenali sebagai Sofea Hana yang telah diburu Pihak Polis kerana memfitnah Datuk Seri Najib meletak jawatan akhirnya ditangkap di sini, kata polis Bukit Aman petang semalam.

“Apabila ditanya apa yang dilakukan dengan website tersebut, dia menjawab godaman itu sekadar suka suka ,” kata Timbalan Ketua Polis Bukit Aman, Datuk Azhar Othman Yaakub.

Menurutnya, pihak Suruhanjaya telah mengambil tindakan drastik atas dakwaan memfitnah keterlaluan ke atas Datuk Seri Najib. Menurut sumber, Sofea Hana telah deactivate akaun facebook beliau http://www.facebook.com/sofea.hana.9 selepas mengetahui identitinya sedang dicari pihak berkuasa.

“Dia telah menggodam lebih dari 10 website kerajaan malaysia atas dasar politik. Terdahulu beliau telah mengupload video pendakwah bebas, Ustaz azhar idrus atas dasar politik,” tambah ketua polis tersebut.

Wanita itu Ditahan di lokasi kediaman beliau petang semalam.

Seorang daripada penggodam yang aktif dan popular di dunia siber tanah air, Prince Zorro mendedahkan kegiatan Sofea ini.

“Sofea sememangnya dikenali di kalangan komuniti penggodam tempatan, kerana mempunyai kepakaran tinggi dan diketahui mempunyai sentimen anti-kerajaan yang kuat. Justeru, selagi tidak dibendung dia akan meneruskan perbuatannya,” katanya ketika dihubungi semalam.

Katanya, hampir kesemua laman web agensi kerajaan amat mudah untuk diceroboh dan ini amat membimbangkan memandangkan sistem keselamatan yang longgar termasuk kecenderungan penggunaan kata laluan yang sama oleh pentadbir laman kerajaan.

“Untuk menceroboh laman web terbabit menggunakan akaun pentadbir, Sofea menggunakan kebolehannya mendapatkan kata laluan dan memasukkan apa saja program yang diingini, malah jika dia mahu dia boleh mengubah keseluruhan reka bentuk laman berkenaan,” jelasnya.

Kes berkenaan akan disiasat mengikut Seksyen 5 Akta Jenayah Komputer 1997 menurut kata Ketua Unit Keselamatan Siber, Bahagian Siasatan Jenayah Siber dan Multimedia Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Superintendan Victor Sanjos ketika dihubungi yang membawa hukuman maksimum penjara tujuh tahun atau denda RM100,000 atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

“Walaupun dia menggunakan identiti palsu atau cuba menyembunyikan alamat Internet Protocol (IP), saya jamin polis akan dapat mengesan suspek kerana kita ada kaedah tertentu untuk menjejak suspek,” katanya ketika dihubungi.

Dua kenyataan palsu disiarkan semalam dalam sistem e-Akhbar dan e-Press laman web Jabatan Penerangan bertajuk ‘Memo Permohonan Rakyat Malaysia dan Perdana Menteri Secara Rasminya Meletak Jawatan’.

 – AFP

Sumber berita dari blog CelahGelegar.

Dikeroyok jiran 4 beranak

Oleh Khairul Hamizy Ramlee
Kuala Terengganu: “Saya tidak berdaya membalas balik serangan empat beranak itu,” kata Mohd Amir Amzar Zanuwa, 23, yang hampir putus tangan kanan selepas mendakwa diserang dengan gergaji oleh seorang lelaki bersama isteri dan dua anak di Felda Kertih 5, Kampung Ketengah Jaya, Dungun, Jumaat lalu.
Kejadian jam 3 petang itu dipercayai berpunca apabila tukang rumah berkenaan bertanyakan mengenai SMS berbaur makian dihantar anak lelaki jiran sekampungnya yang berusia 17 tahun.
Ketika mangsa pulang daripada menunaikan solat Jumaat di kampung itu, dia berhenti di rumah keluarga suspek bagi mendapatkan penjelasan mengenai SMS berkenaan namun belum sempat bertanya, bajunya ditarik remaja terbabit dan berlaku pergelutan.

Pada masa sama, muncul ibu remaja lelaki berkenaan berusia 50-an yang memukul kepala mangsa dari belakang dengan sebatang kayu menyebabkan dia terjatuh ke dalam longkang berhampiran.
FotoMOHD AMIR dirawat di Hospital Sultanah Nur Zahirah.

Mohd Amir Amzar berkata, dia yang mengerang kesakitan diserang dengan gergaji oleh suami wanita itu yang berusia 60-an.

Mengaku pukul jurugambar Kosmo!



ZULKEFLE (kiri) bersama Abd. Jalil (tengah) dihadapkan ke Mahkamah Majistret Kota Bharu, Kelantan semalam dan mengaku bersalah atas tuduhan mencederakan seorang jurugambar Kosmo! minggu lalu.



KOTA BHARU - Dua beradik dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas tuduhan memukul seorang jurugambar Kosmo! minggu lalu.
Kedua-dua tertuduh, Abd. Jalil Nor, 46 dan Zulkefle Nor, 53, mengaku bersalah terhadap pertuduhan itu selepas ia dibacakan di hadapan Majistret Mohd. Isa Mohamad.
Mengikut pertuduhan, pada 18 Jun 2014, mereka secara bersama telah dengan sengaja menyebabkan kecederaan kepada jurugambar Kosmo!, Irwan Abd. Majid, 32, ketika Irwan sedang menjalankan tugas di kawasan Kompleks Mahkamah pada pukul 10.30 pagi.
Kedua-dua lelaki terbabit didakwa di bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama mengikut Seksyen 32 kanun sama.
Jika sabit kesalahan mereka boleh dihukum penjara maksimum setahun atau denda sehingga RM2,000 atau kedua-duanya sekali.
Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Norhashimah Ghazali.
Mahkamah kemudian menetapkan 29 Julai depan bagi sebutan semula kes dan juga hukuman.
Mahkamah juga menetapkan wang jaminan sebanyak RM2,000 setiap seorang dan tertuduh dilihat membayar jaminan berkenaan.
Pada 19 Jun lalu, Kosmo! melaporkan seorang jurugambar Kosmo!, Irwan cedera selepas dipukul oleh dua lelaki termasuk seorang suspek dipercayai suami kepada seorang tertuduh yang dihukum gantung sampai mati selepas didapati bersalah mengedar dadah oleh Mahkamah Tinggi di sini.
Kejadian pada pukul 10.30 pagi itu berlaku ketika mangsa menjalankan tugas merakam gambar tertuduh, Zaruna Yusof, 43, yang dibawa keluar dari mahkamah tersebut setelah dijatuhi hukuman gantung sampai mati selepas didapati bersalah mengedar dadah heroin seberat 54.72 gram.

Suami mabuk marah bakar rumah

PELABUHAN KLANG - Angkara geram dengan kedegilan isteri yang enggan membuka pintu rumah, seorang ejen insurans bertindak di luar kawalan dengan membakar rumahnya yang kemudian turut merebak ke rumah jiran dalam kejadian di Jalan Jati, Pandamaran di sini kelmarin.
Dalam kejadian pada pukul 12.30 tengah malam, bukan sahaja rumah ejen insurans itu yang musnah malah enam lagi buah rumah milik jiran yang terletak satu deret hangus.
Empat buah rumah termasuk rumah ejen insurans itu hangus 100 peratus manakala tiga lagi rumah lain musnah sebahagian sahaja.

Bayi dibuang di tepi longkang

IPOH: Seorang bayi lelaki cukup sifat yang baru dilahirkan ditemui dalam keadaan tidak berpakaian berhampiran rumah kedai baru di Lapangan Perdana 19, Taman Lapangan Setia , di sini pagi tadi.
Bayi yang masih bertali pusat itu dipercayai baru dibuang di tepi longkang di sebuah kawasan rumah kedai sebelum dijumpai oleh orang awam.
Bayi itu dibawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk mendapatkan rawatan.
Foto

Digantung pada pokok

Islamabad: Seorang wanita dirogol secara bergilir-gilir, dibunuh dan mayatnya digantung pada pokok, dalam satu kes yang hampir sama dengan kejadian pemerkosaan dan pembunuhan dua gadis di India bulan lalu.
Polis di Pakistan berkata, Muzammil Bibi, 21, diserang tiga lelaki di sebuah ladang di kawasan Layyah di wilayah Punjab.
Seorang daripada mereka, teman lelakinya yang dikenalinya enam bulan lalu Muhammad Saqib, mengaku merogol dan membunuhnya.

Saqib dikatakan cuba memaksa Muzammil, anak pasangan suami isteri yang buta, melakukan seks dengan dua rakannya.
FotoMAYAT Muzammil tergantung pada pokok.

Menurut polis, apabila mangsa enggan, mereka bergaduh.

Kejadian dikatakan berlaku Khamis lalu, tetapi dilapor kepada polis keesokannya selepas penduduk tempatan menemui mayat mangsa tergantung pada pokok.

Jurucakap polis, Ghazi Salahudin berkata, Muzammil, anak sulung daripada lapan beradik digantung selepas diperkosa supaya dia dilihat seperti membunuh diri.

Menurut polis, Saqib berkenalan dengan mangsa enam bulan lalu selepas mengunjungi rumahnya selaku pembantu pemborong sayur.

Sehari sebelum pembunuhan itu, Saqib membawa Muzammil ke kedai tempat dia bekerja.

Dia membawanya ke atas loteng bangunan kedai itu, tempat dua rakannya menunggu.
Apabila Saqib memujuknya supaya mengadakan seks dengan ketiga-tiga mereka, Muzammil melawan.

Mangsa kemudian dirogol secara bergilir-gilir sebelum dibunuh.

Dalam kejadian serupa di utara India bulan lalu, dua gadis berusia belasan tahun ditemui tergantung pada sebatang pokok selepas dirogol secara bergilir-gilir.

Tiga lelaki ditangkap sementara dua anggota polis ditahan kerana cuba menyembunyikan jenayah itu. - Agensi

Lari perut berdarah

Oleh Muhammad Apendy Issahak
Ipoh: Seorang lelaki yang berjalan pulang ke rumah selepas membeli barang di kedai serbaneka 24 jam di Khantan, di sini, parah akibat ditembak individu tidak dikenali, awal pagi semalam.
Dalam kejadian jam 5.30 pagi itu, mangsa yang berusia 24 tahun ditembak dari belakang ketika cuba melarikan diri daripada suspek yang menaiki kereta Proton Satria berwarna hitam yang tiba-tiba menghalang laluannya.
Ketua Polis Daerah Ipoh Asisten Komisioner Sum Chang Keong berkata, akibat kejadian itu, mangsa yang cedera di perut sempat menyelamatkan diri dan pulang ke rumahnya.
“Berdasarkan maklumat awal diperoleh, ketika kejadian mangsa dikatakan dalam perjalanan pulang selepas membeli barang di kedai serbaneka, sebelum secara tiba-tiba dihampiri kereta.
“Mangsa melihat seorang lelaki daripada kenderaan terbabit mengacukan sesuatu yang kelihatan seperti senjata api sebelum mangsa yang ketakutan melarikan diri, namun belum sempat mangsa lari jauh, tiba-tiba dia terdengar bunyi letupan dan merasakan perutnya luka serta berdarah.
“Mangsa tidak berhenti dan terus lari pulang ke rumahnya,” katanya ketika ditemui pada majlis penutup Hari Kesedaran Jenayah dan Kempen Tolak Rasuah Peringkat Kontinjen Perak di Padang Polo Ipoh, di sini, semalam.
Beliau berkata, selepas kejadian, mangsa tidak terus mendapatkan rawatan dan kejadian itu hanya disedari adik lelakinya yang datang ke rumah mangsa jam 9 pagi.
“Adik mangsa yang terkejut melihat abangnya berlumuran darah membawa mangsa ke klinik berhampiran, namun pihak klinik tidak menerima dan mengarahkan mereka mendapatkan rawatan di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), di sini.
“Mangsa dihantar ke Jabatan Kecemasan HRPB untuk rawatan jam 11.10 pagi dan laporan mengenai kejadian itu dibuat jam 2 petang oleh anggota polis yang bertugas di pondok polis hospital berkenaan,” katanya.
Katanya, polis belum dapat mengambil keterangan daripada mangsa secara keseluruhan mengenai kejadian itu kerana mangsa masih dalam keadaan lemah.
“Setakat ini, polis belum mengetahui kawasan sebenar tempat kejadian untuk menjalankan siasatan dan memastikan sama ada mangsa ditembak menggunakan senjata api atau senapang angin.
“Polis juga masih menunggu laporan daripada pihak perubatan untuk mengetahui punca kecederaan mangsa selain kebenaran bagi menyoal siasat mangsa dengan lebih lanjut selepas keadaan mangsa stabil,” katanya.

Dua beradik parah ditetak

Oleh Mohd Khidir Zakaria
Port Dickson: Dua beradik yang juga pekerja sebuah kilang di Seremban, dekat sini putus telinga kiri dan parah di belakang badan seleps diserang oleh seorang lelaki tidak dikenali di rumah mereka di sebuah taman di Meranti, Bandar Springhill, di sini, malam tadi.
Sumber berkata, dalam kejadian jam 10 malam itu, mangsa, S Kalairasan, 27, putus telinga kiri selepas diserang menggunakan botol arak manakala adiknya, S Pavitran, 19, parah di badan selepas ditetak menggunakan parang.
Katanya, sebelum kejadian kedua dua mangsa sedang menonton televisyen bersama keluarga sebelum Pavitran keluar di halaman rumah untuk mengambil angin.

"Ketika itu dua lelaki yang menaiki kereta jenis Proton Waja berhenti di rumah mangsa sebelum seorang suspek dianggarkan berusia 20-an keluar daripada kenderaan dan bertanyakan Pavitran mengenai abangnya.
Foto

"Menyedari kehadiran sebuah kereta, Kalairasan keluar rumah sebelum suspek berkenaan yang ketika itu memegang botol arak memecahkan botol terbabit dan menyerang mangsa menyebabkan putus telinga kiri.

"Terpinga-pinga melihat abangnya diserang Pavitran bertanyakan sebab abangnya dicederakan sebelum dia pula ditetak selepas suspek mengambil parang di dalam kereta dinaikinya," katanya.
Kata sumber, dalam keadaan cedera parah, dua beradik terbabit berlari memasuki rumah dan mengunci pintu jeriji dan suspek terus melarikan diri.

"Dua mangsa terbabit kini dibawa ke Hospital Port Dickson untuk rawatan lanjut," katanya.

Menurutnya, punca kejadian mungkin disebabkan dendam dan pihaknya masih menyiasat kes berkenaan.

Kad Pengenalan Bekas-bekas Perdana Menteri Malaysia






Rasanya ramai yang dah lihat,namun ianya masih lagi mencuri ramai perhatian rakyat Malaysia..
jom lihat asal usul mereka
1. Almarhum Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Shah
Perdana menteri Malaysia yang pertama ini dilahirkan pada 8 Februari 1903. Beliau memegang tampuk pemerintahan negara sejak negara merdeka pada 1957 sehingga tahun 1970. Beliau mendapat Gelaran Bapa kemerdekaan

2. Tun Abdul Razak bin Hussein
Beliau adalah perdana menteri kedua Malaysia. Beliau memegang tampuk pemerintahan negara pada tahun 1970 sehingga tahun 1976. Beliau dikenali perdana menteri Malaysia paling banyak berjasa kepada negara terutama kepada bangsa Bumiputera dan Melayu dengan pengenalan Dasar Ekonomi Baru, Rancangan Buku Hijau dan banyak lagi. Sepertimana perdana menteri pertama Malaysia, Tunku Abdul Rahman, Tun Abdul Razak juga daripada keturunan ‘Orang-Orang Kaya’ daripada Pahang. Salur galurnya sampai kepada bangsa Bugis di kepulauan Indonesia.Beliau mendapat Gelaran Bapa Pembangunan.
3. Tun Hussein bin Dato’ Onn
Beliau adalah perdana menteri Malaysia yang ketiga selepas Tun Abdul Razak kembali ke rahmatullah pada tahun 1976. Beliau memegang tampuk pemerintahan secara rasmi pada tahun 1976 sehingga 1981. Tun Hussein dikenali sebagai Bapa Perpaduan kerana tegasnya beliau menangani isu-isu perpaduan kaum selepas tercetusnya insiden berdarah 13 Mei. Tun Hussein adalah adalah anak kepada pengasas UMNO, Dato’ Onn bin Jaafar.
4. Tun Mahathir bin Mohamad
Tun Mahathir Mohamad atau lebih dikenali dengan nama penanya, Che Det adalah perdana menteri Malaysia ke-4 selepas Tun Hussein Onn meletak jawatan pada tahun 1981. Beliau dikenali sebagai perdana yang paling berjasa dan berjaya kepada bangsa Malaysia kerana ideologi pembangunan dan pemodenannya yang jauh ke depan. Walaupun dikritik sebagai seorang yang autokratik, diktatorisme, dan kronisme, ia tidak menghalang Tun Mahathir daripada menjadi perdana menteri paling lama memerintah di Asia Tenggara.Beliau mendapat gelaran Bapa Pemodenan.
5. Tun Abdullah Haji Ahmad Badawi
Tun Abdullah bin Haji Ahmad Badawi dilantik menjadi Perdana Menteri Malaysia yang ke-lima pada 31 Oktober 2003. Tun Abdullah Ahmad Badawi dilahirkan pada 26 November 1939 di Kampung Perlis, Bayan Lepas, Pulau Pinang.Beliau memperkenalkan Pendekatan pembangunan bersepadu Islam Hadari. Beliau juga memperkenalkan koridor ekonimi dalam rancangan Malaysia ke-sembilan. Sempat menjawat pengerusi persidangan Islam OIC.Bapa Pembangunan Modal Insan.
Najib???Hehehe....yang tu lum dapat lagi...dah carik dlm gugel...x jumpa gak...
إنا لله وإنا إليه راجعون
اللهم اغفرله وارحمه وعافه واعف عنه واكرم نزله ووسع مدخله واغسله بالماء والثلج والبرد ونقه من الخطايا كما ينقى الثوب اﻷبيض من الدنس
Al-Fatihah...sama2 kita sedekahkan untuk Allahyarham Ust. Abu Bakar Chik yg meninggal dunia dlm kemalangan di Lebuh Raya Pantai Timur dekat Bukit Besi...seorang Murabbi telah pergi meninggalkan kita
إنا وإنا إليه راجعون اللهم لله اغفرله وارحمه وعافه واعف واكرم نزله ووسع عنه مدخله واغسله بالماء والثلج والبرد ونقه من الخطايا كما ينقى الثوب اﻷبيض من الدنس Al-Fatiha ... sama2 we sedekahkan to the late Ust. Abu Bakar Chik decedent in accidents in East Coast Expressway near Bukit Besi ... a Murabbi had gone leave us (Translated by Bing)
Pekalah kpd Ilmu...
Jgn sesekali merasakan diri kita sudah tidak perlu belajar & mencari ilmu....!

Ustaz Abu Bakar Chik meninggal dunia

KHAIRUL AZLAM MOHMAD | .

KUALA TERENGGANU: AJK PAS Pusat, Datuk Abu Bakar Chik dan pembantunya, Hasmizi Hasan terlibat dalam kemalangan di KM 390 Lebuh raya Pantai Timur laluan Bukit Besi-Ajil jam 3.16 pagi tadi.
Beliau meninggal dunia dalam perjalanan ke Hospital Hulu Terengganu sementara pembantunya cedera.
Kereta yang dinaiki Ustaz Abu Bakar melanggar sebuah van Vannete yang dinaiki enam penumpang.
Sebaik sahaja beliau dan Hasmizi dibawa keluar, kereta yang dinaiki itu terbakar.
Jenazah akan dibawa balik dari Hospital Hulu Terengganu ke Maahad Tahfiz wal Tarbiyah (MTT) Tok Jiring untuk disolat dan dikebumikan.




Tiada ulasan: