Monday, 30 June 2014
PENGARAH JKR DIHUKUM PENJARA 1 TAHUN DAN DENDA RM1.15 JUTA KERANA SALAH GUNA KUASA.
Seorang Pengarah Bahagian, Jabatan Kerja Raya (JKR) dijatuhi hukuman penjara setahun dan didenda RM1.154 juta oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini di atas tuduhan menyalah guna kuasa.
Tertuduh, Datuk Abd Rahim Ahmad, 58, yang merupakan Pengarah Bahagian Senggara Fasiliti Bangunan Jabatan Kerja Raya (JKR) turut berdepan hukuman penjara enam bulan sekiranya gagal membayar denda itu dalam tempoh sebulan.
Hakim Muhammad Jamil Hussin menjatuhi hukuman itu selepas meneliti dan mempertimbang keterangan daripada pihak pembelaan, pendakwaan serta saksi selain menilai bahan bukti secara menyeluruh sepanjang kes itu dibicarakan.
Mahkamah mendapati peguam bela tertuduh, M S Vethanayagam gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan yang dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Abd Ghafar Ab Latif.
Abd Rahim, selaku pengarah projek bagi kontrak pengurusan fasiliti bangunan Kompleks Kastam Imigresen dan Kuarantin (KIK) serta kontrak pengurusan fasiliti bangunan JB Sentral, Bukit Chagar didakwa menggunakan kedudukannya bagi mendapatkan projek untuk adiknya.
Beliau melakukan perbuatan itu di Bilik Mesyuarat JKR, Aras Empat, Bangunan Sultan Iskandar pada 1.30 tengah hari, 5 Januari 2011.
Tertuduh didakwa meminta Pengarah Operasi Kumpulan Syarikat Advanced Maintenance Precision Management Sdn Bhd, Saipolyaszen M Yusop, 44, yang bertanggungjawab untuk pengurusan fasiliti KIK, melantik syarikat YBA Technology Sdn Bhd milik adiknya Mohd Yusri Ahmad, 39, bagi menjalankan kerja sub kontraktor bersangkutan kontrak pengurusan fasiliti bangunan JB Sentral.
Kontrak berkenaan adalah melakukan imbangan, pengujian dan penjayaan bagi sistem udara dan sistem air sejuk bernilai RM196,000 dan penjayaan bagi membekalkan pemasangan dan pengujian 'Danfos Motorise Valve' untuk ACMV bernilai RM34,800.
Beliau didakwa di bawah Seksyen 23 (1) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 24 akta sama yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda tidak kurang lima kali ganda nilai suapan atau RM10,000, mengikut mana yang lebih tinggi.
Bagimanapun, peguam bela tertuduh meminta mahkamah mengurangkan hukuman memandangkan ia adalah kesalahan pertama tertuduh selain tidak mempunyai sebarang rekod buruk sepanjang berkhidmat dengan JKR dan memberikan kerjasama yang baik sepanjang siasatan kes dijalankan.
Suami datang sendiri jemput isteri dicekup khalwat
ALOR GAJAH – Seorang wanita sanggup mengaku janda dan tunangan kepada lelaki yang dicekup bersamanya ketika Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim) membuat serbuan di sebuah hotel bajet, di Rembia di sini, kelmarin.Ketua Penguatkuasanya, Rahimin Bani berkata, wanita berusia 33 tahun dan pasangan mudanya berusia 26 tahun itu ditahan ketika serbuan kira-kira jam 11 pagi.
“Wanita itu ditemui berdua-duaan di dalam salah satu bilik di hotel berkenaan selepas pintu dibuka lelaki kira-kira 20 minit diarahkan berbuat demikian.
“Mereka yang berpakaian lengkap mengaku sudab bertunang ketika disoal mengenai status dan hubungan antara mereka,” katanya di sini, semalam.
Rahimin berkata, rahsia wanita tersebut isteri orang hanya terbongkar apabila suaminya sendiri datang ke pejabat penguatkuasa Jaim di Bukit Palah, malam kelmarin.
“Suaminya seorang tentera dan mereka yang mempunyai dua anak kini menetap di negeri ini datang ke pejabat kira-kira jam 11 malam.
“Maklumat lelaki berkenaan diambil bagi membantu siasatan terhadap isterinya yang ditangkap berkhalwat dengan pasangan mengikut Seksyen 53 Enakmen Kesalahan Syariah Negeri Melaka 1991,” katanya.
Seramai tiga pegawai dan dua anggota polis terlibat dalam pemeriksaan terhadap wanita yang berasal daripada Negeri Sembilan dan pasangannya yang berniaga sendiri, berasal dari Kelantan, lapor Sinar Harian.
Seperti biasa Muhyiddin akan berkata..........
Posted on Monday, June 30 @ 19:19:02 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur
"
Dahulu apabila seorang guru diarah tukar sekolah lebih 80km dari sekolah asalnya kerana membantah PBS,sekonyong-konyong Menteri Budak Sekolah dan Universiti menafikan beliau campurtangan dalam urusan tukar sekolah.
Diyakini,Muhyiddin juga akan mengeluarkan kenyataan yang sama dengan isu perletakkan jawatan UMCEDEL dan kontrak tidak di sambung ke atas Prof Datuk Redzuan Othman di Universiti Malaya.
Agaknya siapa yang berkuasa di Kementerian Pendidikan? Samada Muhyiddin atau Deris Jusoh? Semuanya dari spesis UMNO.
Barangkali Muhyiddin sekadar nama atas kertas sahaja sebagai Menteri Pendidikan.
Seperti biasa Muhyiddin akan berkata.........."
................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: tokpepijat
Posted on Monday, June 30 @ 19:19:02 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur
Muhyiddin yang perlu letak jawatan bukan Redzuan, kata Kit Siang
Posted on Monday, June 30 @ 16:04:49 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur
Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang berkata bukan Profesor Datuk Dr Redzuan Othman dan Datuk Saifuddin Abdullah yang perlu meletakkan jawatan daripada Universiti Malaya (UM) tetapi Menteri Pelajaran Tan Sri Muhyiddin Yassin yang perlu berbuat demikian kerana tiada jasa diberikannya ke atas pendidikan negara selain menjatuhkan lagi mutunya.
Ahli Parlimen Gelang Patah itu berkata, setiap kali dunia memaparkan ranking universiti, ia akan menjadi cerita sedih dan tidak menunjukkan kehebatan universiti tempatan berbanding universiti terbaik di dunia tetapi berapa teruk universiti di Malaysia.
"Apa yang ditunjukkan oleh Muhyiddin sejak lebih setahun lalu sebagai menteri pelajaran yang sangat berkuasa," soalnya dan menambah Muhyiddin hanya campur tangan dan gangguan ke atas kebebasan akademik sehingga menyebabkan Redzuan dan Saifuddin meletakkan jawatan daripada UM. – 30 Jun, 2014.
Ramadan. Isu Menarik & Penting Solat Witir
Posted on Monday, June 30 @ 12:18:12 MYT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
"[Sila baca hingga habis sebelum buat ijtihad diri untuk memilih mana yang disukai atau yang kekuatan pandangannya lebih diyakini. ]
Sifat solat witir yang disebut oleh nabi Muhammad s.a.w adalah penutup kepada segala solat sunat pada sesuatu malam, persoalan:-
(1) sama ada boleh untuk mendirikan solat sunat yang lain selepas solat witir?
(2) dan adakah boleh ditunaikan witir sekali lagi selepas itu?
Jawapan (1)
= Majoriti ulama berpendapat hal tersebut DIBENARKAN berdasarkan hadis
sohih yang diriwayatkan oleh Imam Muslim, At-Tirmidzi dan Ibn Majah
yang menyebut nabi mendirikan solat sunat dua rakaat selepas solat
witir dan dibaca dalam solat itu surah Al-Zalzalah dan Al-Kafirun.
Isu Jawapan 1
: Ulama berbeza ijtihad dalam menanggapi hukum mereka yang telah
berniat dari awal untuk solat sunat lain selepas witir seperti berikut
:-
(1) Sesiapa yang solat witir tetapi berniat untuk solat sunat lagi selepas itu, sebahagian ulama Maliki berijtihad ia sebagai makruh.
Berdalilkan kepada hadis nabi : Ertinya : Hendaklah kamu jadikan witir
sebagai solat terakhir kamu di setiap malam. (Hadith sohih Riwayat
Al-Bukhari & Muslim)
(2) Seseorang mendirikan solat witir tetapi tiada sebarang niat untuk solat sunat lain selepasnya. Namun atas apa jua sebab, dia mendirikan solat sunat selepas itu. Itu HARUS TANPA SEBARANG MAKRUH.
Ulama menyatakan keharusannya namun mereka berbeza pandangan sama ada :
(1) Hanya solat dengan rakaat genap tanpa witir sekali lagi (2)
dimulakan dengan satu rakaat bagi menggenapkan witir yang telah
dilakukan, diikuti solat sunat dua rakaat biasa dan disudahi dengan
solat sunat dengan witir (rakaat ganjil) sebagai penutup.
Witir Di Awal Dan Dihujung Malam
(1) Pandangan Pertama : Tidak boleh digenapkan witir awal & tiada lagi witir selepas itu.
Ini
merupakan ijtihad majoriti Sahabat Nabi, Tabi'en dan ulama mujtahid
termasuk mazhab Syafie. Berdasarkan ijtihad ini, tidak boleh witir
digenapkan (orang Melayu namakan sebagai ‘buka' witir). Hanya perlu
solat sunat dengan rakaat genap sehingga habis malam TANPA BOLEH
MELAKUKAN WITIR SEKALI LAGI. Nabi menyebut Ertinya : Tiada dua solat
witir dalam satu malam. ( Riwayat Al-Tirmidzi & Ahmad)
Berdasarkan hadis tersebut, Al-Hafidz Al-Iraqi menyatakan
majoriti ulama menolak pandangan yang mengatakan boleh DIGENAPKAN
witir atau dibatalkan bagi membuka ruang solat sunat lain dilaksanakan.
Menurut
nukilan Ibn Abi Syaibah, antara sahabat nabi yang berpandangan
demikian adalah Abu Bakar Al-Siddiq, Ammar B Yasir, Aisyah, Abu
Hurairah dan ramai lagi. Manakala dari kalangan ulama besar tabien
adalah Sa'id Ibn Musayyab, As-Sya'bi, Ibrahim al-Nakhi'e, Sa'id Ibn
Jubair Pandangan itu juga dipegang oleh Sufyan Al-Thawry, Imam Malik,
Imam Ahmad, Abu Thawr, Imam Shafi'e dan Qadhi Iyadh dan ramai lagi.[1]
Menurut
kumpulan ulama ini, pandangan yang membolehkan menggenapkan witir
(buka) dan didirikan sekali lagi di akhir malam adalah lemah, selain
alasan kekuatan dalil yang disandarkan, mereka juga mengutarakan
pertikaian jika witir dilakukan di awal malam, kemudian tidur dan
apabila bangun di hujung malam lalu dilaksanakan sambungannya, itu sudah dikira dua witir yang berasingan disebabkan wudhu yang telah batal dan pemisahan antara keduanya untuk tempoh yang panjang.
Hasilnya,
untuk menganggap witir di awal malam dan yang dilaksanakan di hujung
malam sebagai SATU WITIR adalah lemah, malah Imam As-Syawkani mengatakan
jika dilakukan satu rakaat terlebih dahulu dengan niat untuk
menggenapkan rakaat witir yang ganjil sebelum ini, maka ia sudah dikira
witir kedua, dan jika ditutup pula solat sunat pada malam itu dengan
witir yang lain, tatkala itu witir itu dianggap witir ketiga. Ia jelas
melanggar tegahan nabi.
Selain
itu dinaqal dari Abu Bakar As-Siddiq, Ammar bin Yasir dan Aisyah yang
mengatakan sesiapa yang membatalkan witir ( dengan solat satu rakaat
bagi menggenapkannya) adalah orang yang bermain-main dengan solatnya.
(2) Pandangan Kedua : Boleh digenapkan witir awal dan solat semula di akhirnya.
Pandangan
dan ijtihad berbeza ini menyebut keharusan untuk neutralize witir awal
dengan menggenapkan jumlah rakaat witir yang telah dilakukan iaitu
dengan cara menunaikan satu solat dengan rakaat ganjil. Dengan cara itu,
seolah witir yang sebelum ini berubah menjadi solat genap, tidak lagi
witir.
Mereka
berdalilkan athar dari Ibn Umar r.a yang diriwayatkan berkata
:-Ertinya : Adapun aku, kiranya aku telah solat witir sebelum aku
tidur, kemudian apabila (aku bangun) dan ingin menunaikan solat di
malam hari, akan aku mulakan dengan satu rakaat barang yang telah
selesai dari witirku sebelum ini ( menambah satu agar digenapkan)
kemudian, aku akan solat sunat dua raka'at, dua raka'at, setelah
selesai semuanya, akan aku akhirinya dengan solat witir satu rak'at,
itu adalah kerana Rasulullah mengarahkan kami agar menjadikan solat
sunat terakhir dalam satu malam, adalah solat witir. ( Riwayat Ahmad)
Mereka
juga berpegang kepada dalil athar Uthman Affan r.a :- Ertinya :
sesungguhnya aku apabila aku ingin tidur di awal malam, aku dirikan
solat witir, dan apabila aku bangkit ( di tengah malam) akan ku
gabungkan dengannya (witir sebelum ini) dengan satu rakaat, tidaklah ia
kecuali seperti seekor unta ganjil yang bergabung dengan kumpulannya. (
Tuhfatul Ahwazi syarah Sunan Tirmidzi)
Diriwayatkan
daripada Ali K.W berkata : Ertinya : Witir itu tiga cara, barangsiapa
yang ingin witir di awal malam, maka perbuatlah, sekiranya dia bangun
di malamnya , mulakan dengan satu rakaat dan diikuti dua rakaat, dua
rakaat sehingga subuh diakhiri witir , maka lakukanlah. ( Kedua) Sesiapa
yang ingin solat dua rakaat sehingga subuh (tanpa diawali dengan satu
rakaat dan diakhiri dengan witir lagi) , maka lakukanlah. (Ketiga),
atau barangsiapa yang ingin terus melewatkan solat witirnya di akhir
malam sahaja (tidak solat witir) di awal malam. (Riwayat Imam Syafie
dalam musnadnya)
KESIMPULAN
(1) Jelas hal ini adalah isu khilaf yang diterima, justeru semua pihak diharap tidak memperlekeh mana-mana pandangan yang berbeza.
Saya pernah mendapati ada individu yang memperlekehkan tindakan
‘membuka witir' dengan menggenapkannya sebagai lucu. Kini telah
disertakan beberapa dalil yang wujud dalam hal tersebut. Walau ia
pandangan yang marjuh (kurang kuat), ia tidak wajar sama sekali untuk dilucukan.
(2)
Di bulan Ramadhan yang mana witir biasanya didirikan sebagai penamat
kepada solat terawih. Jika kita bangkit bersahur dan punyai masa untuk
terus menunaikan solat sunat lain, ia DIHARUSKAN tanpa perlu dimulai
dengan satu rakaat witir. Tidak perlu pula ditutupi dengan witir lain
selepas itu. Wajar dituruti pandangan majoriti ulama yang MELARANG
ditunaikan solat witir sekali lagi di akhir malam. Cukup sekali witir
yang telah didirikan di akhir terawih bersama imam berteatan dengan
saranan Nabi Muhammad s.a.w. (diringkas dengan sedikit pindaan dari
sumber- www.zaharuddin.net (UZAR) Dr. Zaharuddin Abd Rahman).
Pilihan saya : Saya
memilih pandangan bahawa witir hanya dilakukan sekali dan jika dibuat
di awal malam maka tidak perlu membuatnya lagi (dengan apa kaedahpun)
diakhir malam (sebelum subuh), sekalipun, sejak dari awal saya juga
telah merancang untuk membuat solat sunat- solat sunat yang lain diakhir
malam.
Selain
bersandar hujah bagi pendapat pertama (yang lebih kuat) di atas,
Pilihan saya ini adalah turut mengambilkira saranan Dr Abdul Basit,
(berdasarkan terdapatnya satu hadith sahih) bahawa pada malam ramadan,
mereka yang bersama dengan imam sehingga selesai (iaitu solat isyak,
tarawih dan solat witir) akan mendapat kelebihan seumpama beribadah
sepanjang malam hingga ke subuh. (Saya tidak sempat lagi mengesan
hadithnya itu dan mengesahkan ketepatan matannya, bantuan
diperlukan....).
Memandangkan
kebanyakan masjid dan surau termasuk di qariah saya, solat witir 3
rakaat didirikan terus sebaik selesai solat tarawih, maka perlulah saya
setia bersama imam hingga selesai solat witir walaupun saya bercadang
untuk menunaikan beberapa solat sunat disekitar akhir malam sebelum
bersahur.
Walaupun
Dr Abdul Basit mencadangkan agar jemaah berbincang supaya Iman dan
makmum menangguhkan solat witir dan kembali ke masjid atau surau pada
lewat malam untuk menunaikan solat witir seperti yang telah berjaya
dilakukan di masjid/surau tertentu, tapi ia masih belum dapat lagi
direalisasikan di qariah saya.
Walaubagaimana
sekiranya ada pandangan balas dengan hujah-hujah lain, sila kemukakan
kerana kita bersikap terbuka demi mencari pilihan dan cara terbaik
dalam mengamalkan sunnah dan menyesuaikannya dengan realiti hari ini
yang dibelenggu kekelamkabutan yang menyesakkan nafas.
Wallahu taala alam.
hisham-ahmad.blogspot.com
"................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: HishamAhmad
Posted on Monday, June 30 @ 12:18:12 MYT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
Kesihatan dan mental saya lebih kuat apabila berpuasa - Soo Wincci
Posted on Monday, June 30 @ 15:57:45 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur
PETALING JAYA: Penyanyi Soo Wincci yang kini menetap di Tawian memberitahu tindakannya berpuasa pada bulan Ramadan kali ini dipandang sebagai sesuatu yang pelik oleh rakan-rakan berbangsa Cina di negara itu.
Bagaimanapun, Soo Wincci, 28, berkata, ia adalah salah satu perkara yang cuba ditunjukkan kepada rakan-rakannya tentang kelebihan berpuasa yang diamalkan oleh umat Islam setiap kali menjelangnya Ramadan.
Bagaimanapun, Soo Wincci, 28, berkata, ia adalah salah satu perkara yang cuba ditunjukkan kepada rakan-rakannya tentang kelebihan berpuasa yang diamalkan oleh umat Islam setiap kali menjelangnya Ramadan.
"Ini merupakan tahun ketiga saya berpuasa setiap kali bulan Ramadan, namun tahun ini saya berpuasa bersendirian di Taiwan.
“Ramai kawan saya bertanya tentang amalan berpuasa dan kenapa saya berpuasa? Mereka semua pelik, ketika saya menunggu waktu berbuka di sebuah restoran di Taiwan, beberapa pelayan datang bertanya mengapa saya tidak makan sedangkan makanan sudah tersedia.
“Walhal saya sedang menunggu waktu berbuka,” katanya kepada mStar Online ketika dihubungi melalui aplikasi WhatsApp di sini, Isnin.
Tambah Wincci, cabaran berpuasa tahun ini berbeza terutamanya daripada segi masa di negara itu lebih panjang berbanding di Malaysia. Malah, katanya, jadual kerja dan penggambaran sepanjang bulan ini agak padat.
“Saya kunci jam untuk bersahur pada pukul 3 pagi kerana di sini Subuh pada pukul 3.38 pagi dan waktu berpuasa lebih sejam daripada Malaysia.
“Jika di Malaysia saya ada rakan-rakan Melayu untuk berbuka dan berpuasa, tetapi di sini lebih mencabar kerana masyarakat beragama Islam tidak ramai.
“Jadual saya pula agak padat kerana bakal menjalani penggambaran mini filem antarabangsa dan muzik video pada bulan ini, namun saya yakin saya dapat menjalani puasa ini dengan baik,” katanya.
Sementara itu, Soo Wincci turut menolak dakwaan beberapa pihak yang menganggap dia berpuasa kerana sedang bercinta dengan lelaki beragama Islam atau Melayu.
Pada awalnya dia cuba telah berpuasa kerana berjanji dengan peminat-peminat, namun disebabkan kelebihan yang didapati sepanjang berpuasa, dia meneruskan niat untuk terus berpuasa setiap kali Ramadan.
"Ada spekulasi kata saya ada kekasih beragama Islam yang menyebabkan saya berpuasa setiap tahun namun sebenarnya tidak. Pada awalnya saya hanya berjanji dengan peminat-peminat Melayu, namun bila saya lihat banyak kelebihan apabila berpuasa saya teruskan untuk berpuasa setiap kali Ramadan.
“Saya dapati banyak kelebihan terutama daripada segi kesihatan dan mental saya lebih kuat apabila berpuasa,” katanya yang berazam untuk berpuasa penuh selama sebulan.
.........
KEMALIA OTHMAN
MSTAR
Masyarakat Taiwan pelik, Soo Wincci berpuasa
PETALING JAYA - Penyanyi Soo Wincci yang kini menetap di Tawian memberitahu tindakannya berpuasa pada bulan Ramadan kali ini dipandang sebagai sesuatu yang pelik oleh rakan-rakan berbangsa Cina di negara itu.
Bagaimanapun, Soo Wincci, 28, berkata, ia adalah salah satu perkara yang cuba ditunjukkan kepada rakan-rakannya tentang kelebihan berpuasa yang diamalkan oleh umat Islam setiap kali menjelangnya Ramadan.
“Ini merupakan tahun ketiga saya berpuasa setiap kali bulan Ramadan, namun tahun ini saya berpuasa bersendirian di Taiwan.
“Ramai kawan saya bertanya tentang amalan berpuasa dan kenapa saya berpuasa? Mereka semua pelik, ketika saya menunggu waktu berbuka di sebuah restoran di Taiwan, beberapa pelayan datang bertanya mengapa saya tidak makan sedangkan makanan sudah tersedia.
“Walhal saya sedang menunggu waktu berbuka,” katanya kepada mStar Online ketika dihubungi melalui aplikasi WhatsApp di sini, Isnin.
Tambah Wincci, cabaran berpuasa tahun ini berbeza terutamanya daripada segi masa di negara itu lebih panjang berbanding di Malaysia. Malah, katanya, jadual kerja dan penggambaran sepanjang bulan ini agak padat.
“Saya kunci jam untuk bersahur pada pukul 3 pagi kerana di sini Subuh pada pukul 3.38 pagi dan waktu berpuasa lebih sejam daripada Malaysia.
“Jika di Malaysia saya ada rakan-rakan Melayu untuk berbuka dan berpuasa, tetapi di sini lebih mencabar kerana masyarakat beragama Islam tidak ramai.
“Jadual saya pula agak padat kerana bakal menjalani penggambaran mini filem antarabangsa dan muzik video pada bulan ini, namun saya yakin saya dapat menjalani puasa ini dengan baik,” katanya.
Sementara itu, Soo Wincci turut menolak dakwaan beberapa pihak yang menganggap dia berpuasa kerana sedang bercinta dengan lelaki beragama Islam atau Melayu.
Pada awalnya dia cuba telah berpuasa kerana berjanji dengan peminat-peminat, namun disebabkan kelebihan yang didapati sepanjang berpuasa, dia meneruskan niat untuk terus berpuasa setiap kali Ramadan.
“Ada spekulasi kata saya ada kekasih beragama Islam yang menyebabkan saya berpuasa setiap tahun namun sebenarnya tidak. Pada awalnya saya hanya berjanji dengan peminat-peminat Melayu, namun bila saya lihat banyak kelebihan apabila berpuasa saya teruskan untuk berpuasa setiap kali Ramadan.
“Saya dapati banyak kelebihan terutama daripada segi kesihatan dan mental saya lebih kuat apabila berpuasa,” katanya yang berazam untuk berpuasa penuh selama sebulan, lapor mStar.
Dicekup berkhalwat di bulan Ramadan
Diterbitkan pada: Jun 29, 2014 09:37 (MYT) | Durasi: 1 min, 40 saat
Seorang model sambilan dicekup
berkhalwat bersama pasangannya di sebuah hotel di Lebuhraya Darulaman,
Alor Setar, malam tadi.
Wanita berusia 24 tahun itu dipercayai berasal dari Selangor dikatakan
datang ke Kedah semata-mata untuk menemui kekasihnya yang berusia 25
tahun yang menetap di Langgar, Alor Setar.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan