Khamis, 12 Jun 2014

BAGAIMANA KALAU MENOLAK ISLAM....MENOLAK HUDUD...TAK KELUAR DUNIA KE....CARI DUNIA LAIN LAH

MO PENYELEWENGAN MINYAK..PENGUSAHA STESYEN MINYAK TERLIBAT?

LikeLike · ·

Terkini - Kilang Bihun Cap Masjid Masih Beroperasi - Berikut Senarai Jenama Yang Dikeluarkan!

Kepala hotak Nurul Asyikin on Thursday, June 12, 2014
Bukan hanya cap masjid. Kilang pengotor tue juga juga banyak jenama2 bihun lain. Memang sial la. Aku rasa aku pernah beli bihun dalam paket putih tue. Tapi tak ingat jenama apa. Dah lama la juga. Masa tue tak tau lagi nak baca logo halal tiruan. Sejak kecoh isu kopi dna babi kat Johor tue baru aku belajar bagaimana nak mengenalpasti logo halal keluaran JAKIM. 

Kembang tekak fikir pasal bihun. 

Yang aku tahu ;

1. Aku tak berani nak beli apa2 bihun dah

2. Bihun kat kedai2 makan pun aku taknak beli sebab tatau dia masak guna brand apa.

Senang cakap. BOIKOT BIHUN!

Haha..

Agak2nya kilang gila tue ada keluarkan suhun tak? Suhun pun adik beradik bihun juga kan?

Dalam paper SH menulis ;


Aku pantang betul la bila wartawan tue menulis macam neh. Langsung taknak sebut jenama2 yang dikeluarkan oleh kilang tersebut. Nasib baik Metro keluarkan nama2 jenama. Yang SH neh cuak sangat dah kenapa? Poyo je.

Jenama2 lain yang dikeluarkan oleh kilang tersebut ialah ;

1. Cap Kucing

2. Cap Timun

3. Cap Kambing

4. Cap Masjid

Lihat gambar jenama bihun cap Kucing yang dirampas kat Pasaraya baru2 neh ;



Kemain lagi pasaraya2 sekarang neh. Bila IKS nak masuk pasaraya kemain susah. Tapi kilang kotor lagi menjijikkan neh senang pula mendapat tempat di pasaraya2 korang? Tak selidik dulu ke sebelum main jual je product2 depa? IKS yang lagi bersih pun susah nak tembus pasaraya sebab kononnya tak mendapat sambutan. Alasan sampah. Diskriminasi macam neh wujud. Tak perlu nak nafikan. Fakta beb. Aku menolak racist oleh semua jenis bangsa. Memang aku tahu sangat betapa teruknya IKS berusaha untuk mendapatkan tempat di PASARAYA2 yang terkenal. 

Packaging dia pun lain sikit dari yang dikeluarkan oleh bihun cap Masjid tapi datangnya dari satu kilang yang sama.

Dengan ini aku cadangkan agar kita BOIKOT semua jenis bihun melainkan ia dikeluarkan oleh pengeluar2 yang terbukti BERSIH dan HALAL. Restoran2 yang nak jual bihun pula elok pamerkan bihun jenis apa yang korang jual. Kalau tak minta maaf la semua, nampaknya kena la boikot makan bihun.

Dan yang lagi mengemparkan ;


Hantu betul.

Kilang masih beroperasi. Dan kalau pun didenda, hukuman dia tak setimpal dengan kesalahan yang dia lakukan.

JAKIM pun satu halnya. Orang tue dah misuse logo HALAL. Jakim sendiri patut SAMAN KILANG tersebut. Jangan bagi muka. Memang la ada akta khas yang membolehkan pemilik kilang tersebut didakwa tapi JAKIM sendiri kena mainkan peranan bagi membersihkan imej JAKIM. Jika JAKIM saman syarikat tersebut, maka KES neh akan kecoh. Apasal JAKIM saman? Logo halal palsu? So syarikat2 yang gunakan logo halal palsu yang lain akan mula rasa cuak. Sebab apa? Sebab akta tue ringan sangat hukuman dia. Setakat ribu2 neh dorang boleh jadi sebab dorang untung besar. Masuk pasaraya apa semua tau. Mohon JAKIM keras sikit dalam bertindak. Jangan bagi chance la pada mereka2 yang misuse logo halal.

Yang menyakitkan ahti. Kilang kotor tue masih lagi beroperasi sampai sekarang. Apa sudah jadi? Jangan sampai rakyat mengamuk pergi serang kilang bodoh tue. Mohon pihak penguatkuasa rampas dan tahan semua pekerja2 kilang tersebut kerana bersubahat membekalkan makanan kotor kepada pengguna.

Tahan juga tauke kilang yang tak guna tue. Macam sial la.

Dah la jual benda kotor.
Lepas tue tempek logo halal.
Yang tak faham nak baca logo halal original pasti tertipu.

Angin aku.

Kbai.

Thursday, June 12, 2014


Bihun Cap Masjid: Walau diarah tutup tapi masih beroperasi.. kenapa?


Sungguhpun arahan sudah dikeluarkan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) untuk menutup secara keseluruhan operasi kilang bihun di Jalan Ipoh, Kuala Lumpur, namun hasil tinjauan semalam mendapati kilang tersebut masih beroperasi.

Sinar Harian yang menghubungi kilang tersebut kira-kira jam 11 pagi semalam, mendapat respons apabila salah seorang pekerja wanita di situ memberitahu operasi kilang masih dilakukan seperti biasa. 

Walaupun agak pelat berbahasa Melayu, tetapi, pekerja wanita itu memahami setiap persoalan yang diajukan.

Kedengaran suaranya tersekat-sekat dan teragak-agak untuk menjawab pertanyaan berhubung lokasi dan operasi kilang bihun berkenaan.

Pekerja wanita itu juga cuba mengelak untuk menjawab kerana menurutnya, arahan yang diterima hanya melibatkan kedai sahaja.

Ikuti perbualan telefon di antara wartawan Sinar Harian dengan wanita berkenaan.

Wartawan: Hello, selamat pagi... 

Pekerja: Selamat pagi, hari ini talak kije (tidak kerja), kerani cuti.

Wartawan: Cuti? Jadi, macam mana saya nak beli bihun? 

Pekerja: U.. mau (mahu) beli banyak ka (ke)?

Wartawan: Mestilah banyak. Saya buka kedai makan, di Rawang.

Pekerja: Oooo.. tak jauh maa... kita sini dekat Pasar Bolong (borong) Baru, Selayang.

Wartawan: Pasar borong? Itu dekat pasaraya *** ke?

Pekerja: Itu pasar raya dekat pasar raya bolong lama, kita punya tempat pasar raya bolong baru punya. 

Wartawan: Mana tu... kasi landmark (petunjuk arah) kedai u...

Pekerja: Kedai sudah tutup maa... kilang saja ada operasi.

Wartawan: Kenapa kedai tutup?

Pekerja: Itu orang ada complaint (aduan) kita punya signboard (papan tanda) kedai sudah jatuh, tak pasang lagi, itu orang adu (buat aduan)... itu pasal tutup. 

Wartawan: Kedai dengan kilang jauh ke?

Pekerja: Dekat saja. Kedai depan, kilang belakang, tapi kedai sudah tutup, kerani sudah cuti, tak ada orang sini.

Wartawan: Habis tu u siapa?

Pekerja: Saya keje sini.

Wartawan: Sini tu kedai ke kilang.

Pekerja: Kilang, sebab kedai tutup. 

Wartawan: Takkan sebab signboard (papan tanda) saja boleh tutup?

Pekerja: Ada lagi orang complaint (aduan) kilang kita ada sikit bocor, bila bocor air masuk, kata tak bersih, itu saje maa...

Wartawan: Habis tu, saya boleh datang kedai ke tak ni?

Pekerja: Apa u punya nombor telefon, nanti saya mintak salesman (jurujual) kita panggil (hubungi) sama u...

Wartawan: Betul ke nak call (hubungi) semula?


~ Sinar Harian

Thursday, 12 June 2014


SETELAH DIDEDAHKAN DI ALAM SIBER, AKHIRNYA AHLI PARLIMEN KULIM BANDAR BARU AKUI MENERIMA NOTIS KEBANKRAPAN DARI MAHKAMAH TINGGI KUALA LUMPUR.


Bila kuasa alam siber mengaum ... sudah pasti yang benar tidak mampu di tolak lagi.

Ahli Kulim Bandar Baru Parlimen (MP) Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir mengakui dia menerima notis kebankrapan daripada Mahkamah Tinggi Malaya, bahagian perdagangan.

Menurut beliau, notis itu adalah dalam hal kegagalan perniagaan keluarganya yang menggunakan nama beliau, dan telah gagal membayar balik pinjaman bank.

Beliau menambah bahawa beliau hanya mendapat tahu tentang perkara itu semalam.

Ketika dihubungi, Abdul Aziz berkata beliau sudah pun berbincang dengan bank dan bahawa dia sedang mencari ke arah menyelesaikan perkara itu secepat yang mungkin.

"Saya harap semua orang berdoa agar perkara ini akan diselesaikan dengan mudah," katanya.

Notis kebankrapan bertarikh 25 Mac dan perintah itu bertarikh 29 Mei.

KALAU TANYA OMAK KAU .. OMAK AKAN MENDOAKAN AGAR AKAN ADA SATU PRK DI PARLIMEN P018 KULIM BANDAR BARU.

13 Perkara yang perlu dijaga oleh wanita

Posted on February 11, 2014 under Islam by

niqab-muslimah
1. Bulu kening – Menurut Bukhari, Rasullulah melaknat perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening.(Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.)
2. Kaki dan semacam hantu loceng – Dan janganlah mereka (perempuan) membentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan – (Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.) Keterangan : Menampakkan kaki dan menghayunkan/ melenggokkan badan mengikut hentakan kaki terutamanya pada mereka yang mengikatnya dengan loceng…sama juga seperti pelacur dizaman jahiliyah ….




3. Wangian – Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zinanya terutamanya hidung yang berserombong.(Petikan dari Hadis Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban.)
4. Dada – Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka.(Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.)
5. Gigi – Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya – (Petikan dari Hadis Riwayat At-Thabrani) Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah.(Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.)
6. Muka dan leher – Dan tinggallah kamu (perempuan) di rumah kamu dan janganlah kamu menampakkan perhiasan mu seperti orang jahilliah yang dahulu. Keterangan : Bersolek (make-up) dan menurut Maqatil sengaja membiarkan ikatan tudung yang menampakkan leher seperti orang Jahilliyah.
7. Pakaian yang nipis (jarang) – Asma Binte Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja (Petikan dari Hadis Riwayat Muslim dan Bukhari.)
8. Tangan – Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya.(Petikan dari Hadis Riwayat At Tabrani dan Baihaqi.)
9. Mata – Dan katakanlah kepada perempuan mukmin hendaklah mereka menundukkan sebahagian dari pemandangannya. (Petikan dari Surah An Nur Ayat 31)Sabda Nabi Muhamad SAW, Jangan sampai pandangan yang satu mengikuti pandangan lainnya. Kamu hanya boleh pandangan yang pertama sahaja manakala pandangan seterusnya tidak dibenarkan hukumnya haram.(Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud dan Tirmidzi.)
10. Mulut (suara) – Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya, tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik (Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 32.)Sabda SAW, Sesungguhnya akan ada umat ku yang minum arak yang mereka namakan dengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi perempuan, maka Allah akan tenggelamkan mereka itu dalam bumi.(Petikan dari Hadis Riwayat Ibn Majah.)
11. Kemaluan – Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kehormatan mereka.(Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.)Apabila seorang perempuan itu solat lima waktu, puasa di bulan Ramadan, menjaga kehormatannya dan mentaati suaminya, maka masuklah ia ke dalam Syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendakinya. (Hadis Riwayat Riwayat Al Bazzar.)Tiada seorang perempuanpun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya, melainkan dia telah membinasakan tabir antaranya dengan Allah.(Petikan dari Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.)
12. Pakaian – Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan terutama yang menjolok mata , maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hari akhirat nanti.(Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu D , An Nasaii dan Ibn Majah.)Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 59. Bermaksud : Hai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah diken ali . Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah maha pengampun lagi maha penyayang.Sesungguhnya sebilangan ahli Neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk Syurga dan tidak akan mencium baunya. (Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim) Keterangan : Wanita yang berpakaian tipis/jarang, ketat/ membentuk dan berbelah/membuka bahagian-bahagian tertentu.
13. Rambut – Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam Neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya.(Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.)Riwayat Imran bin Hushain ra.:Bahwa Rasulullah saw. bersabda: Sesungguhnya penghuni syurga yang paling sedikit adalah kaum wanita. (Shahih Muslim No.4921)

Apa macam ?
Macam mana pula sikap kita dengan fatwa-fatwa ini?
Kerana tidak mempunyai masjid yang cukup untuk melakukan solat, jamaah Muslim di ibu negara Rusia, Moscow, tidak mencari pilihan lain selain solat di luar dalam keadaan bersalji.
“Kami meminta pihak berkuasa untuk membenarkan kami membina masjid baru, tetapi mereka mengabaikan tuntutan kami,” kata Hasan Fakhritdinov, imam Masjid Bersejarah Moscow pada BBC News Online, Khamis, 22 Mac.
Baca lagi -> http://www.harian-metro-online.com/umat-islam-di-moscow-terpaksa-solat-dalam-kesejukan
LikeLike · ·
DrAs Madi added a new photo.
3 hrs ·
LikeLike · ·
Hebat penangan Kempen Boikot ni . Jualan merosot 20%. Itu baru bihun.. syarikat lain? Kepada rakan semua jangan gentar, teruskan perjuangan! BBCD tetap diteruskan!
BOIKOT produk jenama JATI kerana ia bukan produk Muslim!
Kilang Beras Indah ini pernah ada KES berkaitan masalah kebersihan kerana beroperasi sebelah KANDANG BABI!
Baca dengan lebih lanjut :
http://kilangbihunberasindah.com/
http://www.myjakim.blogspot.com/
http://www.ridzalmersing.com/info-terkini/perhatian-kepada-pengguna-pengguna-islam-malaysia-terhadap-barangan-dari-kilang-bihun-beras-indah-kbbi-yang-masih-beroperasi-dan-menggunakan-tanda-halal-tidak-sah.html
LikeLike · ·
Boikot bihun Cik Siti yang bergambar tudung, supaya orang Melayu ingat ini adalah produk Muslim, walhal ini adalah 100% produk buatan cauvinis.
Bukti syarikat Twenty Twenty milik CINA :
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0409&sec=Korporat&pg=ko_04.htm

Sokong Bihun:
1.Faiza
(utamakan Faiza Bersamamu Tv3)
2.HPA
3.Jasmine
4.Beras Era
LikeLike · ·
LARANG GUNA LAMBANG ISLAM
Elak pengeluar manipulasi jenama untuk kelirukan pengguna Islam
Kuala Lumpur: Penggunaan sesuatu lambang yang boleh mempengaruhi atau memperdaya pengguna terutama umat Islam, wajar dilarang penggunaannya di negara ini.
... See More
LikeLike · · · 24537186
dah pandai nak halau rakyat....tunggu pru14 rakyat akan merakitkan mu di laut cina selatan.....

Tiada ulasan: