Isnin, 2 Jun 2014

KENAPA KITA HANYA FOKAS KEPADA HUKUM....KITA KATA HUKUM ITU KEJAM...CONTOHNYA HUDUD....KENAPA TAK LIHAT/FOKAS JENAYAH YANG DILAKUKAN...KEJAM ATAU TIDAK.....

GADIS 18 TAHUN DIROGOL, DICEKIK DAN DIBAKAR HIDUP-HIDUP!!!

Tuesday, April 10, 2012

Berita Agensi melaporkan seorang gadis Ukraine berusia 18 tahun meninggal dunia semalam setelah hampir tiga minggu peristiwa dia dirogol bergilir-gilir, dicekik, dan dibakar oleh sekumpulan pemuda. Kes yang menggemparkan Ukraine itu dilabel sebagai antara jenayah paling kejam yang pernah berlaku di negara itu.

Makar Oksana telah diperlakukan dengan kejam oleh tiga pemuda yang kemudiannya mencampak mangsa di suatu kawasan pembinaan dalam suatu serangan di bandar Mykolayiv, selatan Ukraine pada 10 Mac lalu, jelas pendakwa.

Mangsa yang dijumpai oleh orang awam yang melalui kawasan pembinaan itu kemudiannya dimasukkan ke hospital dengan 55 peratus kesan terbakar dan berada dalam keadaan kritikal. Kecederaan serius yang dialami mangsa telah memaksa pihak hospital memotong kaki dan lengannya.



Oksana Makar akhirnya meninggal dunia akibat kecederaan parah di sebuah hospital pakar di bandar timur Donetsk. Jantungnya berhenti berdegup selepas pendarahan berlaku di bahagian paru-parunya walaupun pihak hospital telah melakukan tiga percubaan untuk memulihkannya, kata Fistal Emil, Ketua Perubatan Pusat Donetsk Burns.

"Bayangkan. Mangsa telah dicekik dan mereka (penyerang) fikir dia telah meninggal dunia. Jadi, mereka membakarnya. Dia terbaring di sana selama 10 jam dalam cuaca sejuk beku dan menghidu kesan pencemaran di kawasan tersebut," kata Fistal.

Kes itu telah mencetuskan kemarahan rakyat Ukraine, mendedahkan ketidakcekapan pihak berkuasa dalam menguatkuasakan undang-undang dan tahap masalah sosial di bandar-bandar perindustrian seperti Mykolayiv yang dibelenggu masalah dadah dan AIDS.

Salah seorang penyerang Oksana dikatakan menyewa sebuah flat yang menjadi lokasi mangsa dirogol dan dicekik, sebelum dibakar dalam usaha untuk menutup jejak mereka.

Media Ukraine mendakwa penyerang yang terlibat adalah anak golongan atasan yang mempunyai hubungan dengan pihak berkuasa tempatan. Walau bagaimanapun, nama-nama mereka belum lagi diumumkan kepada media secara rasmi.

Ketiga-tiga suspek telah ditangkap pada 11 Mac tetapi pihak berkuasa telah membebaskan dua daripada suspek. Tindakan tersebut telah mencetuskan demonstrasi penduduk tempatan serta kumpulan feminis Femen yang mengadakan bantahan topless di pejabat am pendakwa Ukraine di Kiev.

Selepas bantahan tersebut, dua lelaki itu ditahan semula pada 13 Mac lalu. Dua suspek kemudiannya didakwa atas kesalahan merogol secara bergilir-gilir dan seorang lagi atas kesalahan merogol dan dan cubaan membunuh.

Berdasarkan laporan Kyivweekly, ketiga-tiga suspek kini akan didakwa atas kesalahan membunuh dan jika disabitkan bersalah akan berhadapan dengan hukuman penjara seumur hidup

"Sebelum ini, ketiga-tiga mereka dituduh atas kesalahan merogol dan cuba menyembunyikan perbuatan jenayah, manakala seorang suspek dituduh atas kesalahan cubaan membunuh," kata Ketua Perhubungan Awam MIA, Volodymyr Polishchuk.

"Selepas mangsa meninggal dunia, ketiga-tiga suspek akan didakwa di bawah Bahagian 2 Perkara 115 Kanun Jenayah Ukraine, jika disabitkan kesalahan, suspek akan berhadapan dengan hukuman penjara seumur hidup"

Bagi TM, nyawa wajar dibalas dengan nyawa. Bagi kes seumpama ini, adakah pejuang hak asasi manusia masih mahu menghapuskan hukuman mati yang dilaksanakan di negara-negara tertentu termasuk negara kita, Malaysia?(SUMBER)


Sahabat saya, Suradi Mokhtar kemalangan. Anak lelaki beliau meninggal dunia, isteri cedera parah, beliau sendiri selamat. Sekarang masih ada kat Karak, dlm perjalanan pulang ke Terengganu...
Dlm gambar, Alphard melambung naik atas kereta beliau... Allahu Akbar!
Like · ·

Kejam – Mayat Gadis Dibakar Ditemui

Jalan Bukit Belacan
Lembah Jaya Utara,
 Ampang, Selangor
5 September 2011
2 petang
 
Rujuk entry ini untuk kemaskini 6 September 2011 – Susulan Penemuan Mayat Gadis Dibakar
 
Sungguh tragis dan kejam.
Usianya dipercayai hanya belasan tahun.
Namun, mangsa menemui ajal dengan keadaan amat menyayatkan hati.
Mayatnya ditemui oleh orangramai yang ternampak sesuatu di dalam semak di tepi jalan, lalu memaklumkan kepada polis.
Pada mulanya disangkakan anak patung.
Hasil pemeriksaan polis, mayat ditemui dalam keadaan kira-kira 80 peratusnya badannya terbakar.
Hanya cebisan baju yang masih melekat di beberapa bahagian tubuh.
Bahagian muka langsung tidak dikenali.
Menurut Ketua Polis Ampang Jaya, ACP Amiruddin Jamaludin,  siasatan tidak menemui sebarang identiti pengenalan diri pada mayat mangsa.
Siasatan masih dilakukan samada mangsa dibunuh dahulu sebelum dibakar atau mungkin juga dibakar hidup-hidup.
Apakah sebenarnya yang berlaku sehingga mangsa diperlakukan sebegini kejam?

Kejam!!! Inilah Gambar2 Seorang Lelaki Dibakar Hidup2 - Meraung Tapi Tiada Siapa Yang Tolong, Sekadar Melihat Sahaja


Di bawah menunjukkan gambar lelaki yang dibakar hidup-hidup oleh sekumpulan gangster.. Sebab dibakar aku sendiri pon xtau..tp memang ngeri la.. Orang ramai tidak dapat membantu dan hanya mampu melihat..

Lelaki Dibakar Oleh Kumpulan Gangster
Lelaki Dibakar Oleh Kumpulan Gangster
Lelaki Dibakar Kumpulan Gangster

Akhirnya mangsa telah rentung dalam keadaan yang menyayat hati..:(

Sumber

NGERI: (Gambar) Gadis Ini Di Ro-Gol Sebelum Mayatnya Di Campakkan Ke Dalam Sungai... Memang ZALIM...


Salam...

Biar hanya gambar yang berbicara... hurmmmm... Khabar yang Abe terima, katanya Gadis ini telah dirogol terlebih dahulu sebalum mayatnya di campakkan ke dalam sungai... Nauzubillah, betapa kejamnya manusia YANG BERTOPENGKAN BINATANG ni... Nauzubillah
lagi gambar Klik TAJUK ENTRI ni
http://1.bp.blogspot.com/_BcRulsBPABs/TN9_Nvh-yMI/AAAAAAAAJXc/PX2fxLV7TQQ/s1600/111210-dead-chick-water.jpg

KEJAM! Gambar Bayi Dibakar dan Dipanggan



KEJAM! Gambar Bayi Dibakar dan Dipanggang |  Zaman Jahiliyah dahulu, orang Arab bunuh bayi perempuan hidup2 bukan kerana mereka malu atau tidak sayang tetapi mereka tidak sanggup melihat anak perempuan mereka dirogol depan mata mereka apabila besar nanti. Jadi, demi maruah anak dara mereka tercalar biar mati dari kecil.
Sebaliknya zaman moden yang konon bertamadun hari ini, tanpa buang bayi tidak kira lelaki perempuan tanpa belas, rasa sayang dek kerana berzina dan lahir anak hasil perhubungan yang haram. Inilah malang yang menimpa si kecil yang tidak berdosa sama sekali ini.


Si bayi kecil inilah antara golongan yang dijamin Allah SWT ahli syurga dan pemberi Syafaat. Adakah kita akan diberi syafaat mereka jika kita yang bunuh mereka? Kembalilah kepada ajaran Islam, jauhilah budaya cinta tanpa batas agama, jauhilah mendedah aurat di khalayak dan jauhilah pergaulan bebas yang akhirnya akan menarik manusia ke dalam lembah perzinaan.


sumber: http://mediasiber.blogspot.com

BERITA PANAS: Penumpang MH370 akan dibebaskan sebelum ramadhan ?

Written By canang on Isnin, 2 Jun 2014 | 6/02/2014 08:26:00 PG

Ini ada berita terbaru dan amat memeranjatkan kita tentang pesawat MH370:

Baru tadi penyiasat melaporkan bahawa terdapat kemungkinan besar kesemua penumpang dan anak-anak kapal MH370 akan dibebaskan sebelum kedatangan Ramadhan ini jika negara x berjaya memujuk negara China dlm beberapa isu yang menyentuh negara Amerika dan dunia.

Setakat laporan ini ditulis terdapat media-media alternatif luar negara sudah mula memaparkan keadaan sebenar kesemua penumpang yg berada di dlm pesawat MH370 yg dikatakan masih hidup.

Malah terdapat satu laporan jelas yg sumbernya dirahsiakan oleh penyiasat bahawa terdapat satu laporan komunikasi antara Kapten Zaharie dgn wakil negara ???? bagi mengesahkan mereka masih hidup sebelum sebarang perjanjian ” sulit ” dipersetujui. Sambungan cerita MH370 ini anda semua boleh baca di bawah wall ini.

Penuh Misteri, hanya dia saja yg tahu……….. Oleh kerana penumpang yg teramai adalah dari negara China, negara China mungkin akan akur dan tunduk dengan kehendak Amerika malahan telah dilaporkan sekarang ini kedudukan ekonomi China adalah terkuat dan berada diranking number satu di dunia.

Terdapat laporan yg banyak telah berlaku sekarang ini di negara China oleh waris-waris penumpang MH370 agar berita yang mengatakan kesemua penumpang dan anak-anak kapal MH370 masih hidup yg mana mereka mendesak agar kerajaan mereka (CHINA) tunduk dan akur dgr syarat yg dibuat oleh Amerika susulan maklumat bocor di alam maya tentang telah berlaku ” Hijacked ” ke atas pesawat MH370 pada pagi kejadian agar keluarga mereka selamat.

Maklmuat tambahan yg tercicir ialah pada waktu pesawat MH370 hilang dari radar, Amerika laknatullah telah menghantar pesawat AWAC untuk memintas pesawat MH370 dan menerbangkannya dgn alat kawalan jauh ke Maldivies utk mengisi minyak dan seterusnya selamat mendarat di Diego Garcia sebuah pangkalan ketenteraan Amerika lakknatullah !!!!




Okey ini ada maklumat terbaru yg diperolehi dari penyiasat iaitu sebelum pesawat MH370 diterbangkan ke Beijing, kapten Zaharie telah membuat panggilan tel. menggunakan hp peribadinya kepada seseorang yg tidak dinamakan siapa dia. Dia dlm kandungan perbualan tersebut beliau ada mengatakan ada menerima maklumat yg pesawat MH370 akan ” dihijacked ” dan menyuruh org itu agar menjaga alat simulator peribadinya di rumah kerana simulator itu satu-satunya alat yg dia reka sendiri bagi mengesan pesawat yg diterbangkan berada di mana jika benar pesawat akan dihijacked….

Utk makluman landasan Diego Garcia sebuah landasan ketenteraan Amerika Laknatullah berada di dlm kategori landasan simulator yg berada di rumah Kapten Zaharie. Tapi syg 1000 kali sayang kita mendapat maklumat kononnya Kapten Zaharie telah mendelete beberapa log di simulator tersebut bagi memadakan rekod sebelumnya padahal agen CIA telah menghapuskan log tersebut. Itu yg dapat disimpulkan oleh beberapa penyiasat. Harap Maklum… !!!!

Ni berita baru diterima, laporan lengkap data satelit MH370 daripada firma United Kingdom inmarsat telah diterima tetapi tidak boleh didedahkan kerana gara-gara berita penummpang MH370 akan dibebaskan. Sekali lagi mereka gagal menipu kerana perancangan Allah itu lagi tepat … sama-sama kita teruskan berdoa agar perancangan mereka gagal dan kesemua penumpang dan anak-anak kapal MH370 berada di dlm keadaan selamat dan segera dibebaskan… Penyiasat menjangkakan satu persatu maklumat akan terbocor dgn sendirinya susulan pendedahan dari egen risikan yg mungkin berpaling tadah atau hatinya digerakkan oleh Allah s.w.t utk berkata perkara yg benar… 

Susulan pendedahan percakapan Kapten Zaharie dgn wakil negara ??? satu lagi tamparan hebat dan mungkin selepas ini kita akan melihat sejauh mana perjalanan MH370 ini boleh ditutup oleh media-media…. wait and see….. teruskan berdoa………. Allahuakbar !!!!!

- Sharifah Sofia Syed Rashid

NGERI: Kejam, Mata Dikorek, Mulut Dirobek. Gadis Di Bunuh KEJAM...


Salam, pagi ni Abe cuma nak kongsi betapa kejamnya manusia tergamak mengorek mata manusia lain. Selain di rogol, jika di perhatikan bibir gadis ini juga seperti telah di robek-robek. Semoga kita di jauhkan dari kekejaman seperti ini samada sebagai pelaku atau mangsa. Kenapalah manusia sanggup memperlakukan sesuatu kekejaman seperti ini? huhuhuhu, Nauzubillah....
Friday, 14 September 2012

NGERI & KEJAM: (Gambar) Perempuan Ini Telah Di Bakar Setelah Di Ro-gol... Nauzubillah...


Salam Awal Pagi...
Setelah Sebelum2 ni banyak orang bagi kat Abe gambar2 yang berkisar tentang kes2 rogol & bunuh, pepagi segini Abe kembali dengan satu lagi set gambar kes yang lebih kurang sama jugak. Kali ni Abe dapat info yang kejadian ni memang telah berlaku di Malaysia... Difahamkan, perempuan ini telah dirogol terlebih dahulu sebelum dia telah dibakar hidup2 oleh Si Pelaku... Kejam, memang kejam... Sangat2 KEJAM. Maaf, gambar2 ni Abe buat 'watermark' sebab 'sensored' seSangat...
lagi gambar Klik TAJUK ENTRI ni



KEJAM!! Wanita Dibakar Hidup-Hidup Oleh Orang Kampung Di Abule Egba



Menurut Info di kawasan Ekoro Abule Egba, Lagos, seorang wanita yang dituduh menculik pelajar sekolah rendah yang ber umur dalam lingkungan 7-10 tahun.

Penduduk-penduduk kampung tersebut telah mengepung kediaman wanita itu. Wanita tersebut mendakwa kanak-kanak tersebut adalah anaknya namun gagal memberikan nama mereka (kanak-kanak) bila diminta. Ia menjadikan kemarahan orang-orang kampung.

Kumpulan orang kampung yang marah dengan tindakan wanita itu telah mula beraksi dan  memukulnya lalu melemparkan tayar yang telah dicurahkan dengan petrol lalu membakarnya.





Tiada ulasan: