Khamis, 5 Jun 2014

ADA YANG ALLAH BERI TAUFIK HIDAYAH....ADA YANG TAK DAPAT...NI KERJA ALLAH....KITA TAK BOLEH PERTIKAI...KITA INGAT TINDAKAN MANUSIA TERHADAP KITA...KITA LUPA DAN TAK TAHU BALASAN ALLAH BAGAIMANA....KITA RASA INI SATU AMAL DAN NIAT MENOLONG TAPI ADA ORANG LAIN TAK SETUJU....OLEH ITU HATI2...KITA TAK KAN ADA MASALAH PERKAUMAN TAPI MASALAH TIMBUL SEBAB BERLAINAN AKIDAH...TIDAK BERMUSUH JIKA AKIDAH YANG PEGANG ITU SAMA

Thursday, 5 June 2014


INILAH NASIB YANG MENIMPA ORANG YANG BERSUBAHAT MEMUSNAHKAN PEJABAT IKHWAN DI MESIR SEBELUM RAMPASAN KUASA KEATAS PRESIDEN DR MURSI.




Muhammad Ahmad 'Isawa seorang pemuda berusia 28 tahun yang terkenal dengan kekuatan tubuh badannya kerana pernah membunuh singa, boleh memikul bebanan ribuan kilo dan boleh menarik lori serta kenderaan berat. Dia juga boleh memakan serpihan kaca dan tak lut tikaman pisau.

Dia terlibat dengan kegiatan merusuh dan memusnahkan pejabat Ikhwan sebelum rampasan kuasa ke atas Dr Mursi. Selepas rampasan kuasa dia digunakan pihak polis untuk mengganas terhadap peserta anti rampasan kuasa dan dia telah membunuh 4 orang wanita.

Kesudahannya ketika mengganas di satu demo anti kudeta pihak polis tertembak pemuda ini di kepala, perut dan dada. Akibatnya beliau telah cacat, lumpuh dan tak boleh bangun.

Mungkin inilah doa orang dizalimi yang dimakbulkan Allah SWT.

Kami pohon kepada rakan-rakan yang beragama islam semuanya membaca apa yg tertulis di bawah ini.
Jika benar terdapat sebarang penipuan atau sebarang perancangan untuk menipu rakyat di dalam setiap Pilihanraya UMUM atau Pilihanraya Kecil yang sudah berlangsung mahu pun akan berlangsung di masa-masa hadapan.
Selepas membaca maka sama-samalah kita mengaminkannya..
Ingat janji Allah bahawa doa golongan yang teraniaya akan diangkat menembusi pintu-pintu langit dan terus ke Arsy Allah Azza Wajalla kerana doa golongan yang teraniaya tiada Hijab disisinya.
SILA SHARE
Aminm.. Amin..
Ya Rabbalalamin..
Teuku Zacharyah Iskandar
Admin FB : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO

Thursday, 5 June 2014


PADAH SUAMI MABUK, ISTERI DI ROGOL RAKAN SUAMI !!!

Foto Hiasan
Padah sikap suami gemar mabuk sehingga tidak sedarkan diri, isterinya pula terpaksa menanggung azab apabila wanita malang terbabit mendakwa dia dirogol rakan suaminya itu dalam kejadian berlaku di rumah pasangan itu di sebuah pangsapuri di Taman Sri Batu, di sini.

Malah, rakan suaminya itu juga dikatakan mengambil kesempatan setiap kali mangsa tidur dan lelaki hidung belang itu yang juga dalam keadaan mabuk, menceroboh bilik wanita terbabit.

Difahamkan, dalam laporan dibuat mangsa, kejadian malang itu berlaku empat kali dan kali terakhir minggu lalu dan setiap kali dirogol, wanita terbabit dikatakan dalam keadaan separuh sedar berikutan dia mengambil beberapa jenis ubat.

Menurut sumber, mangsa bekerja sebagai operator pengeluaran dan berusia lingkungan 30-an mendakwa menjadi mangsa rogol rakan suaminya itu setiap kali mereka mabuk.

“Wanita terbabit mendakwa suaminya kerap membawa pulang rakannya dalam keadaan mabuk.

“Apabila mabuk, dia mendakwa suaminya pasti tidak sedarkan diri dan kesempatan itu diambil rakan suaminya apabila diamerogol mangsa,” katanya.
Salam semua. Saya mohon shbt2 dpt menghulurkan sumbangan bagi menyiapkan Masjid ni. Kedudukan kewangan amat kritikal. Masjid ni tidak mendapat bantuan dari MUIS Sabah krn dicop sbg masjid pembangkang. Jika seorang boleh hulurkan derma RM10, kalau 1,000 orang = RM10 ribu. PELABURAN AKHIRAT. Jazakallah.
LikeLike · ·
Marlboro?
LikeLike · ·
Saya kenal Hai-O sebagai pemain bola saja - Fara
pada 05-06-2014 08:06
Post Pic
SHAH ALAM:  Penyampai radio dan pengacara, Fara Fauzana menepis gosip yang mengaitkan kononnya bercinta dengan bekas pemain bola sepak kebangsaan iaitu Hairuddin Omar, 35, atau Hai-O.
Fara, 34, berkata, dia sendiri terkejut dengan gosip berkenaan kerana dia juga tidak pernah mengenali pemain bola sepak tersebut secara peribadi.
"Saya hanya kenal dia sebagai pemain bola sepak kerana saya memang minat sukan itu dan gosip berkenaan sama sekali tidar benar," jelasnya yang dipetik mStar Online.
Dalam pada itu, Fara berkata, dia tidak berkecil hati apabila ada pihak cuba mengaitkannya dengan pemain pasukan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) itu kerana ia adalah lumrah kehidupan bagi seseorang selebriti.
Bagaimanapun Fara mengakui dia agak sedih apabila ada pihak yang menyebarkan cerita kononnya dia mengambil keputusan untuk berselendang disebabkan Hairuddin.
"Saya mula memakai selendang bukan kerana sesiapa tetapi atas kehendak diri sendiri.
"Gosip mengatakan saya berbuat demikian kerana orang lain yang saya sendiri tidak kenal memang membuatkan saya sedih," jelasnya.
Sementara itu, Fara berkata, dia tidak terlalu terganggu apabila peminat mengkritik keputusannya mengenakan tudung dengan cara berselendang terlebih dahulu.
Fara berkata, dia tidak terlalu memikirkan apa yang dikatakan oleh orang lain mengenai hal itu  kerana dia lebih mengetahui niat sebenar untuk berbuat demikian.
"Saya seorang yang ‘hati kering’ dan tidak begitu peduli apa juga kritikan yang dilemparkan kepada saya.
"Paling penting saya tahu niat sebenar saya dan berharap semua pihak dapat mendoakan perkara yang baik-baik tentang saya," pintanya.
Bagaimanapun kata Fara, itu bukan bererti dia seorang yang degil atau tidak boleh menerima kritikan sebaliknya dia turut mengambil kira semua pandangan untuk kebaikan dirinya.
"Saya selalunya akan baca apa juga pandangan sama ada positif atau pun negatif tentang saya di internet dan cuba memperbaiki diri untuk kebaikan," ujarnya.

DAP tawar bantuan guaman pada Zarina

DAP menawarkan bantuan guaman kepada Zarina Abdullah Majid untuk meneruskan rayuan bagi membolehkan statusnya sebagai penganut agama Islam digugurkan dari rekod Jabatan Pendaftaran Negara.

Seorang ADUN dari parti tersebut, Lau Weng San berkata ia bagi membantu Zarina untuk membetulkan perkara itu.

Statusnya sebagai penganut Islam yang direkod dalam kad pengenalan berkenaan menyebabkan beliau ditahan penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ketika melangsungkan perkahwinan mengikut adat Hindu, Ahad lalu.

ADUN Kampung Tunku itu berkata, beliau sudahpun mendapat maklum balas daripada peguam yang bersetuju memberikan khidmat secara sukarela.

"Kita akan beri bantuan guaman jika mereka memerlukan.

"Petang ini juga saya menerima emel daripada beberapa peguam untuk beri bantuan pro bono untuk membantu membetulkan perkara ini (kes Zarina)," katanya.

Beliau ditemui Malaysiakini ketika mengunjungi kediaman wanita berusia 32 tahun itu yang terletak di kawasan yang diwakilinya, semalam.

Lau bagaimanapun tidak berjaya menemui wanita tersebut, yang difahamkan sudah berlepas ke luar negara untuk berbulan madu bersama suaminya.

Perkara itu diberitahu oleh seorang saudara Zarina, yang tinggal di blok pangsapuri sama.

Wanita tersebut, yang hanya mahu dikenali sebagai Munyamar, memberitahu Lau demikian selepas melihat ADUN berkenaan mengetuk pintu rumah Zarina beberapa kali tanpa menerima sebarang jawapan.

Lau seterusnya berusaha mendapatkan maklumat lanjut mengenai daripada seorang rakan terdekat Zarina yang juga tinggal di bangunan sama.

Rakan Zarina, yang enggan mendedahkan namanya itu kemudian memaklumkan bahawa pasangan itu mungkin meluangkan masa selama dua minggu di India untuk berbulan madu.

Lau berkata, beliau akan cuba menghubungi pengantin baru itu sekali lagi apabila mereka pulang ke tanah air.

berita TERGEMPAR saat ini! bacalah sendiri, rahsia yang harus di ketahui umum di malaysia!
LikeLike · · · 2

“Tolong Jangan Tambah Tekanan Saya”: Felixia Yeap Minta Ruang, Akan Padam Gambar Lama



“Tolong Jangan Tambah Tekanan Saya”: Felixia Yeap Minta Ruang, Akan Padam Gambar Lama


MUNGKIN akibat terlalu banyak desakan peminat, Felixia Yeap akhirnya dalam proses membuang gambar-gambar lamanya di laman sosial Facebook.

“Gambar-gambar lama tu saya akan delete (padam), tapi ianya akan makan masa berminggu-minggu (tanpa kerja atau buat kerja lain) …kerana ianya adalah gambar dari tahun 2010/2011 sehingga sekarang, jadi bukan satu dua gambar, tapi beribu-ribu,” kata beliau di Facebook.



"Tolong Jangan Tambah Tekanan Saya": Felixia Yeap Minta Ruang, Akan Padam Gambar Lama
“Tolong Jangan Tambah Tekanan Saya”: Felixia Yeap Minta Ruang, Akan Padam Gambar Lama


“Buat masa ni saya masih tidak stabil dari segi kewangan, dan perlu tumpukan perhatian dalam kerja, selain daripada luangkan masa untuk belajar mengenai agama Islam,” tambah beliau lagi.

Menurut Yeap, gambar-gambar lama beliau merupakan bukti perubahan dirinya dan diharap menjadi sumber inspirasi kepada orang ramai.

“Diminta janganlah ‘Like’ gambar-gambar lama tu. Yang itu (gambar) adalah dulu, saya sekarang dah bertaubat,” ujarnya lagi.

Yeap juga berharap peminat tidak terlalu mendesak dan tekanan dari orang ramai berkurangan.

Rata-rata respon peminat menyarankan Yeap bersabar dengan dugaan yang

“Be strong Felixia Yeap. Kadangkala ALLAH hilangkan mentari… kemudian Dia datangkan guruh…puas kita menangis… mencari mana mentari kita… rupa-rupanya ALLLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. Oleh itu sabarlah duhai insan, ada kemanisan disebalik kepahitan. InsyaALLAH..” antara respon pelayar yang membaca luahan hati bekas model tersebut.

“Pada yang di luar sana jangan menilai manusia itu dari kisah silamnya. Islam itu mudah, jangan kita susahkan dan sukarkan pada mereka yang ingin mengenal Islam. Cermin diri kita sendiri yang sedia Islam, adakah kita sudah menjadi contoh pada mereka? Ramai di luar sana yang sedia Islam dan lahir dalam Islam yg masih ‘bertelanjang’ auratnya..kenapa tidak menegahnya? Berilah kesabaran anda pada Felixia Yeap agar dia terus kuat,” tulis seorang lagi peminatnya.

Untuk rekod, Yeap pernah menyatakan yang tidak akan membuang gambar lamanya atas sebab ianya hasil kerja keras beliau semenjak berkecimpung dalam bidang peragaan pada 2005.

“Juga sebagai peringatan mengapa saya memilih untuk berhijab,” katanya di dalam blog beliau dalam sebuah entri bertarikh 16 Disember.

Yeap yang merupakan bekas model Playboy Bunny mula berhijab akhir Disember tahun lalu. Semenjak dari itu,  dia aktif dalam memperagakan busana Muslimah dan terlibat dalam beberapa program diskusi agama.
Sumber : Sinar
Ku berlari dari bayang-bayangku
Dari kegelapan dahulu
ingin menuju ke jalan bercahaya
tidak menghiraukan bahaya

adakah itu salah
apakah itu masalah
untuk seorang insan hina bertaubat
walaupun dosa kekafirannnya lebat
inginkan ke jalan yang sepatutnya
dan lepaskan diri dari racun dunya

aku mahu redha
tapi aku tetap manusia
tetap ada airmata
yang mengalir bila terluka

kenapa yang sepatutnya membantuku
yang akan menjadi saudari saudaraku
mencaci, mencemuh dan menhina
menggali aib dan menayangkan semua

kenapa, kenapa, kenapa?
begitu membenciku sehingga
ku berasa bersalah ingin bertaubat
salahkah apa yang ku buat?

pernah ku terfikir untuk berhenti
berpaling dan berlari
namun aku tak sanggup 
untuk terus sia-siakan hidup
tanpaMu Ya Allah
keranaMu aku akan belajar lebih redha
jika tidak, aku pasrah...

Ditulis oleh saya sendiri, Felixia Yeap

Tiada ulasan: