Isnin, 30 Jun 2014

GERAKAN ISLAM AKAN BERCAMBAH DISELURUH DUNIA KERANA ISLAM AGAMA ALLAH SWT TIADA SAPE YANG MAMPU MENYEKAT JIKA ALLAH INGIN MEMBERI TAUFIK DAN HIDAYAH KEPADA SAPE YANG ALLAH INGINKAN

Jangan jadikan profesor semuanya 'kangkung'

NURUL IZZAH ANWAR | .
Sedang Datuk Seri Najib Razak memuji tiga profesor terbaik yang disenaraikan dalam World`s Most In Infuential Scientific Mind menerusi laporan Reuters 26 Jun lalu, kita kecewa dengan berita terbaru mengenai arahan peletakan jawatan Prof Datuk Dr Redzuan Othman sebagai pengarah Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihanraya (UMCEDEL).

Tindakan ini merupakan satu tindakan kontradiksi apabila tokoh terbaik yang juga cemerlang dalam reputasinya dihukum hanya kerana bercakap benar dan menjunjung prinsip-prinsip demokrasi dan pilihan raya melalui mekanisme soal selidik yang dianggap bertentangan dengan kepentingan Barisan Nasional.

Prof Datuk Dr Redzuan Othman pernah dinobatkan sebagai Dekan Terbaik pada tahun 2012, dan telah pun berkhidmat sebagai Dekan Fakulti Sastera dan Sains Sosial UM selama 5 tahun dan juga mempelopori UMCEDEL.

Perdana Menteri Najib Razak pernah memuji UMCEDEL pada Januari 2012 menerusi Utusan Malaysia atas hasil kajiannya yang menunjukkan bahawa BN akan terus berkuasa.

Reputasi UMCEDEL sebagai pemerhati politik tanah air tidak dapat disangkal lagi apabila terus-terusan membuat kajian yang tepat dari pendapat rakyat tentang perjalanan politik dalam pelbagai isu termasuklah penemuannya tentang keputusan pilihan raya umum ke-13 yang bertepatan dengan keputusan sebenar.

Arahan perletakan jawatan ini juga satu pencabulan ke atas kebebasan akademik apabila laporan dari institusi yang menjalankan kajian tentang demokrasi dan pilihan raya yang neutral dan tidak berpihak ini pun diganggu dan ditekan oleh kebimbangan parti pemerintah yang tidak selesa dengan laporan yang tidak menyebelahi mereka.

Mekanisme soal selidik yang dijalankan UMCEDEL dan diketuai oleh Prof Redzuan, adalah contoh terbaik pengamalan demokrasi apabila ia menyampaikan secara jelas tuntutan dan aspirasi rakyat.

Dalam pada sistem pendidikan kita ketinggalan jauh kebelakang menerusi laporan PISA 2012,yang menunjukkan prestasi Vietnam di tangga ke-17 mengatasi Malaysia di tangga ke-52; dan hakikat bahawa tiada satupun universiti Malaysia tersenarai di dalam Times Higher Education World Reputation Ranking 2014 yang keempat,menerusi Malaysian Insider, 6 MAC lalu, parti pemerintah masih lagi bersikap tidak matang dan begitu leka mencabuli kebebasan akademik dan besikap acuh tak acuh dalam benar-benar memastikan reformasi pendidikan negara bergerak kearah yang lebih terbuka dan progresif.

Saya juga ingin mengambil kesempatan memuji tindakan Datuk Saifuddin Abdullah hari ini, yang meletakkan jawatan sebagai Felo Penyelidik Kanan UM atas simbol solidariti menolak ketidakadilan ini dan mengangkat prinsip kebebasan akademik.

Justeru, saya menyeru rakyat semua perlu menyatakan solidariti dan bantahan terbuka terhadap pencabulan ini dan menggesa kerajaan menjunjung kembali demokrasi yang sebenar menerusi tuntutan agar sebuah jawatankuasa parlimen yang dwipartisan ditubuhkan bagi membincangkan isu pendidikan dengan holistik serta objektif, termasuklah soal pelantikan para akademik dan naib canselor di universiti-universiti.

Kementerian Pendidikan juga perlu menarik kembali arahan yang tidak bertanggungjawab ini dan mengembalikan semula jawatan Prof Datuk Dr Redzuan Othman, serta Datuk Saifuddin Abdullah demi kebebasan para akademik serta pengembalian amalan demokrasi yang sebenar dalam negara kita.

Jangan jadikan profesor-profesor di Malaysia semuanya 'kangkung' semata-mata!

Penulis ialah Ahli Parlimen Lembah Pantai yang juga Naib Presiden PKR.

Amaran PAS pada MCA: Jangan bermain api

HARAKAHDAILY | .
KUALA LUMPUR: PAS mengecam keras kenyataan Pengerusi Publisiti MCA, Datuk Chai Kim Sen yang meminta pihak polis agar membuat pemeriksaan ke atas semua ahli PAS berikutan terdapat bekas pemimpinnya menyertai pergerakan jihad di Syria.

Pengerusi Lajnah Hal Ehwal Antarabangsa PAS Pusat, Dr. Syed Azman Syed Ahmad (gambar) memandang berat kenyataan Kim Seng itu kerana ia secara jelas berniat menakut-nakutkan rakyat terutamanya dari kalangan masyarakat Cina terhadap PAS.

"Saya bagi pihak Presiden PAS dan para pemimpin parti memberi amaran keras kepada MCA agar jangan sekali-kali bermain dengan api agama bagi menakutkan rakyat Malaysia terutamanya masyarakat Cina terhadap perjuangan PAS.

"PAS adalah sebuah parti politik yang sah dan telah terlibat secara aman di dalam proses demokrasi dan pilihan raya di negara ini sejak tahun 1955,” tegas beliau.

Kim Sen membuat gesaan itu ketika mengulas laporan media mengenai seorang bekas pemimpin Dewan Ulama PAS, Ustaz Lotfi Ariffin yang menyertai aktiviti jihad di Syria.

Pemimpin MCA itu juga turut menggesa pihak polis dan Pendaftar Pertubuhan (ROS) agar memeriksa setiap ahli PAS untuk melihat sama ada pengaruh Ustaz Lotfi telah menyerap ke dalam parti dan perkembangan di Syria dan Iraq mempunyai kesan ke atas PAS.

Menurut Dr. Syed Azman, tindakan MCA menggesa anggota PAS disiasat adalah berniat jahat dan tidak bertanggungjawab serta boleh menimbulkan ketegangan agama dan kaum.

"Apakah niat sebenar MCA? Nak takut-takut masyarakat Cina terhadap PAS? Ini politik bermotif jahat bagi memburuk-burukkan PAS," tegas beliau lagi.

Dr Syed Azman turut "memulangkan paku buah keras" dengan menyoal sama ada semua anggota MCA perlu disiasat apabila ada di kalangan pemimpin mereka yang jelas terbukit terlibat dalam kongsi gelap dan judi haram.

"Ada pemimpin MCA yang terlibat dalam rasuah dan penipuan. Malah ada pemimpin MCA yag terlibat dalam skandal seks. Apakah perlu semua ahli MCA disiasat?" jelas beliau lagi.

Dr Syed Azman menambah, PAS sejak dari awal penubuhannya telah mengambil pendekatan politik secara aman di negara ini dan telah banyak membantu negara bagi menjamin keamanan dan keselamatan.

Malahan tambah beliau, tidak ada rekod yang membuktikan PAS terlibat dalam mana-mana kegiatan yang bertentangan dengan perlembagaan dan keselamatan negara.

Dalam perkembangan berkaitan, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali menegaskan bahawa PAS tidak teragak-agak mengambil tindakan serta memecat mana-mana ahlinya yang terlibat di dalam apa jua bentuk aktiviti yang bertentangan dengan prinsip perjuangan yang didokongi PAS selama ini.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga berkali-kali menegaskan bahawa pendekatan politik yang diambil PAS di negara ini adalah secara aman dengan terus terlibat dalam proses pilihan raya dan demokrasi walaupun ianya tempang dan tidak adil.

Dr. Syed Azman menggesa pemimpin MCA itu segera menarik balik kenyataan yang berniat jahat tersebut bagi memastikan keharmonian agama dan kaum di negara ini terus terjamin.

"PAS akan kekal berjuang secara aman di negara ini dan akan terus menyumbang secara positif bagi menjamin keamanan dan keharmonian kaum dapat terus dikekalkan,” ujarnya. - HARAKAHDAILY, 30/6/2014

Saifuddin letak jawatan, protes penyingkiran Prof Redzuan

HARAKAHDAILY | .
KUALA LUMPUR: Bagi menunjukkan solidariti dan simpati terhadap tindakan pentadbir Universiti Malaya 'menyingkirkan' Profesor Datuk Dr Mohamad Redzuan Othman sebagai Pengarah Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya (UMcedel) dan Dekan Fakulti Sastera dan Sains Sosial, bekas Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah meletakkan jawatan sebagai Felo Penyelidik Kanan Universiti Malaya (UM) hari ini.

Pengumuman itu dibuat Saifuddin (gambar, kanan) di laman facebook beliau sebentar tadi.

Berita mengenai perletakan jawatan Dr Mohamad Redzuan disiarkan The Malaysian Insider (TMI) pagi tadi yang mendakwa tindakan UM itu dibuat atas tekanan pihak Kementerian Pelajaran ekoran rasa tidak puas hati Putrajaya terhadap beberapa tinjauan politik yang dijalankan UMCEDEL.

Berita mengenai penyingkiran Dr Redzuan diketahui apabila UM mengeluarkan senarai dekan baru universiti Khamis lalu dan nama Redzuan tiada dalam senarai itu.

Saifuddin dalam entrinya di laman facebook mengakui mengetahui berhubung perkara tersebut setelah dimaklumkan sendiri oleh Dr Redzuan.

"Prof Datuk Dr Redzuan Othman adalah Pengarah-Pengasas UMCEDEL & Dekan FSSS UM. Oleh kerana arahan daripada pihak tertentu d KPM, baru-baru ini beliau diarah meletak jawatan sebagai Pengarah UMCEDEL.

"Tapi beliau tidak menghebohkan cerita ini. Hari ini, beliau tidak disambung sebagai Dekan (walaupun dicalon oleh pensyarah-pensyarah FSSS). Cerita ini disiarkan The Malaysian Insider hari ini.

"Saya tahu akan cerita ini sejak awal (melalui beliau dan VC UM). Prof Redzuan terima kedua-dua keputusan ini dengan berapang dada. Atas prinsip kebebasan akademik dan solidariti dengan beliau, saya meletak jawatan sebagai Felo Penyelidik Kanan Universiti Malaya (UM) hari ini," tulisan beliau dipetik.

Sumber memberitahu TMI, tindakan menyingkirkan Dr Redzuan dibuat atas alasan beliau akan bersara tahun depan.

Menurut sumber, penyingkiran Dr Redzuan juga dibuat atas tekanan Ketua Setiausaha II Kementerian Pendidikan, Datuk Dr Zaini Ujang, rakan beliau ketika aktif di dalam Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim). - HARAKAHDAILY, 30/6/2014

Prof Redzuan mangsa penguasa angkuh - Anwar

HARAKAHDAILY | .
KUALA LUMPUR: Berita pemecatan serta merta Prof Datuk Dr Mohamad Redzuan (gambar) sebagai Pengarah Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya (UMcedel) tidak mengejutkan tetapi tetap mengecewakan dan tidak wajar.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, penyingkiran secara melulu bertujuan memberi amaran kepada semua ahli akademik bahawa kebebasan mereka akan berakhir semata untuk mempertahankan kepentingan Umno.

"Dalam pentadbiran yang rakus ini, kebebasan mengkritik adalah hak mutlak kepada mereka sasarannya adalah pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat atau mereka yang kritikal terhadap Umno BN," ujarnya dalam satu kenyataan.

Tambahnya, penghukuman yang cukup pantas ini akan menimpa mereka yang menyokong apa-apa pandangan atau pendapat yang kelihatan kritikal terhadap Umno apatah lagi yang memihak kepada pembangkang.

Beliau berkata, nasib yang sama juga telah menimpa pakar ekonomi terkenal Prof Jomo KS, profesor sains politik Prof Dr P. Ramasamy dan pakar perlembagaan dan undang-undang Dr Aziz Bari tidak lama dahulu.

"Dan hari ini kita lihat ia menimpa Prof Redzuan yang telah terbukti menunjukkan prestasi akademik dengan profesional dalam bidang penyelidikan yang menuntut objektiviti lengkap dan kebebasan," ujarnya lagi.

Ketua Umum PKR itu menambah, amat jelas bahawa keputusan untuk tidak menyambung tempoh Profesor Redzuan sebagai Pengarah UMCedel amat tidak wajar.

"Beliau sekali lagi menjadi mangsa penguasa angkuh yang enggan melihat sarjana bersikap bebas dan berani," katanya.

Sehubungan itu, beliau ingin mengingatkan Menteri Pendidikan, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Idris Jusoh bahawa kuasa pelantikan dan pemecatan bukannya mutlak dan tindakan terbaru itu bukan sahaja melanggar kebebasan akademik malah pengkhianatan terhadap harapan rakyat terhadap peningkatan mutu dan kedudukan institusi pengajian tinggi. - HARAKAHDAILY 30/6/2014

Bufet Ramadan: Jakim perlu siar senarai halal

MUHAMMAD FAIZAL | .
KUALA LUMPUR: Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) digesa agar menyiar nama hotel atau penyedia bufet Ramadan yang telah memperolehi sijil halal bagi mengelakkan berlakunya penipuan terhadap umat Islam.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Mahfuz Umar ketika menghubungi Harakahdaily berkata, penyenaraian itu penting bagi memberi kemudahan kepada umat Islam untuk menentukan tahap kebersihan makanan yang mereka sediakan.

"Kita mahu jaminan dari Jakim terhadap hotel-hotel atau restoran besar yang menawarkan bufet Ramadan dari segi status halalnya.

"Jakim perlu mengeluarkan senarai hotel-hotel yang telah diakui halal dan kita tidak mahu tertipu dengan sijil halal palsu yang digunakan oleh pengusaha-pengusaha hotel atau restoran besar yang ingin mengambil kesempatan sempena bulan Ramadan ini," jelasnya.

Ahli Parlimen Pokok Sena itu turut meminta agar Jakim menyenaraikan kesemua hotel dan restoran yang memohon sijil halal yang telah ditolak permohonannya.

"Kita juga mahu tahu berapa banyakkah hotel atau restoran yang telah memohon sijil halal tetapi telah ditolak permohonannya, Jakim kena keluarkan senarainya.

"Apabila senarai itu dikeluarkan mudah untuk kita membuat rujukan dengan lebih tepat," sambung beliau lagi.

Mahfuz turut meminta agar kerajaan membuat pemantauan dan menghadkan iklan-iklan bufer ramadan yang keterlaluan harganya bagi mengelakkan berlakunya pembaziran atas kesempatan yang diambil oleh pihak pengusaha hotel mahupun restoran. - HARAKAHDAILY 30/6/2014

BN jual tanah 35 kali lebih banyak, tapi hasil kecil

HARAKAHDAILY | .
KUALA LUMPUR: Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang berjaya mendapat pulangan yang lebih besar daripada penjualan tanah negeri, walaupun jumlah keluasannya jauh lebih kecil berbanding kerajaan BN sebelum ini melalui sistem tender terbuka yang berdaya saing.

Malah, kata Ketua Menteri Lim Guan Eng, hampir separuh daripada hasil tersebut pula disalurkan bagi membina 20,000 unit rumah mampu milik untuk rakyat.

Tambahnya, kepada pihak yang mendakwa kerajaan negeri bergantung sepenuhnya kepada penjualan tanah bagi mendapatkan hasil, ia tidak benar memandangkan kerajaan BN telah menjual tanah dengan keluasan 35 kali ganda namun mendapat pulangan lebih kecil.

“BN sebelum ini menjual sekurang-kurangnya 3,661 ekar tanah dan mendapat RM1.0586 bilion. Manakala kami menjual hanya 106.1 ekar dengan hasil RM1.1102 bilion,” ujarnya dalam satu kenyataan dipetik Roketkini.

Beliau yang juga Setiausaha Agung DAP berkata, perbezaan itu adalah kerana kerajaan Pakatan sentiasa mengamalkan sistem tender terbuka bagi mendapatkan hasil yang lebih banyak untuk dipulangkan kepada rakyat.

“Isu ini sering dimainkan BN melalui media kawalan mereka. Mujurlah rakyat Pulau Pinang tidak mudah ditipu. Malah Pakatan mendapat mandat terbesar dalam sejarah negeri pada Pilihanraya Umum lalu dengan 68% undi popular,” katanya lagi.

Dengan hasil yang diperolehi itu, katanya lagi, kerajaan negeri memperuntukkan RM500 juta untuk Skim Perumahan Awam Mampu Milik bagi membina 20,000 unit rumah di lima daerah di Pulau Pinang.

“Jumlah ini adalah yang terbesar yang disalurkan kerajaan negeri di Malaysia, dan kami sanggup menambahkan lagi peruntukan jika perlu," katanya.

Menurutnya lagi, kerajaan negeri juga menjadi perintis Skim Pemilikan Bersama untuk membantu golongan berpendapatan rendah yang sukar mendapat pinjaman bank memiliki rumah, dengan memberikan pinjaman tanpa faedah sebanyak 30 peratus bagi membayar harga belian rumah tersebut.

Serambi Mekah pangkalan gerakan Islam

ASLANI M | .
KOTA BHARU: Anak-anak Kelantan yang berada di perantauan hendaklah bersama-sama mengekalkan kepemimpinan ulama bagi memacu dasar Membangun Bersama Islam (MBI).

Menteri Besar, Ustaz Datuk Ahmad Yakob berkata, mereka mempunyai sumbangan besar bagi mengekalkan kerajaan di bawah ulama sejak 1990 sehingga sekarang.

Katanya, ia adalah inspirasi rakyat Kelantan bagi mengekalkan Serambi Mekah sebagai pangkalan gerakan Islam di negara ini.

“Kita hendaklah sama-sama mengekalkan perjuangan Islam sebagai sebuah parti yang memerintah. Kalau ditakdir berlaku sesuatu tentunya sukar bagi kita bertapak semula.

“Suasana yang ada sekarang patut kita pupuk supaya menjadi satu kekuatan bagi memperkasakan lagi MBI,” katanya ketika ditemui di pejabatnya di sini.

Sebelum ini difahamkan terdapat usaha bagi memindahkan tempat mengundi dalam kalangan anak-anak Kelantan yang berada di perantauan selepas Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak lagi mengetuai kerajaan negeri.

“Tidak wajar sesetengah daripada kita mahu memindahkan tempat mengundi di kampung halaman masing-masing kerana ia bercanggah dengan hasrat rakyat.

“Kita tidak tahu apa tujuan sebenar mereka sama ada hendak memberi sokongan kepada kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor atau Pulau Pinang,” ujarnya.

Ahmad yang juga Pemangku Ketua Dewan Ulama PAS Pusat turut memberitahu tidak pernah wujud usaha-usaha ke arah kerajaan perpaduan (UG) seperti digambarkan sesetengah pihak sebelum ini.

Kata beliau ada sesetengah pihak melemparkan tuduhan tidak berasas terhadap hubungan antara kerajaan negeri dan persekutuan.

“Ada orang kata sebut UG, sedangkan ia tidak pernah berlaku. Kita tetap taat setia kepada keputusan parti.

“Kalau ada perbincangan dan rundingan sebelum ini ia adalah antara kerajaan negeri dan kerajaan pusat, dan bukan sekali-kali melibatkan parti.

“Di Malaysia ada tiga kerajaan iaitu persekutuan, negeri dan pihak berkuasa tempatan. Jadi hubungan antara kerajaan itu dijalin bagi kepentingan rakyat,” katanya.

(Temubual lanjut dalam Harakah edisi cetak)

Kepala lembu: Respons menteri tidak cerminkan ajaran Islam

HARAKAHDAILY | .
KUALA LUMPUR: Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) amat kesal dengan respons yang diberikan oleh Menteri Dalam Negeri berkaitan insiden kepala lembu yang ditinggalkan di luar rumah seorang ahli politik beragama Hindu di Pulau Pinang.

Presiden Abim, Amidi Abd Manan berkata, perbuatan itu dengan jelas adalah satu penghinaan terhadap penganut agama Hindu.

"Respons yang diberikan oleh beliau tidak mencerminkan ajaran Islam," ujarnya kepada Harakahdaily.

Katanya, Islam mengajar umatnya agar menghormati agama lain dan menegah sebarang perilaku yang bermotifkan penghinaan.

"Tegahan ini jelas disebut dalam Surah al-An'am ayat 108 yang menegaskan bahawa penghinaan terhadap sembahan agama lain akan menyebabkan penganut agama lain menghina agama Islam," ujarnya lagi.

Beliau menambah, respons yang sedemikian memberikan imej yang negatif selaku pemimpin 'negara Islam' yang tidak mempraktikkan ajaran al-Quran.

Sepatutnya, kata beliau kenyataan berkaitan status Malaysia sebagai negara Islam mestilah disertai dengan perkataan, sikap dan tindakan yang benar-benar menepati ajaran Islam terutamanya perkara yang berkaitan dengan perhubungan antara pelbagai agama. - HARAKAHDAILY 30/6/2014

Raja Abdullah Khawatirkan ISIS Taklukkan Saudi, Allahu Akbar!



Raja Abdullah Khawatirkan ISIS Taklukkan Saudi, Allahu Akbar!
Publish Date : الأحد 03 رمضان 1435 In Category : Enemies Of Islam
M Fachry untuk Al-Mustaqbal Channel
RIYADH, SAUDI ARABIA – Eksistensi dan perkembangan Daulah Islam Di Iraq Dan Syam atau ISIS semakin tak terbendung. Kenyataan ini membuat Raja Arab Saudi-Abdullah-khawatir dan ketakutan, lalu bertekad untuk menghancurkan ISIS yang semakin mendekat ke wilayah tersebut. Allahu Akbar!
Kekhawatiran dan ketakutan Raja Abdullah tersebut disampaikan dalam pesan Ramadhan, Sabtu (28/06/2014) dimana dia bertekad untuk menghancurkan kelompok militan (ISIS) yang mengancam kerajaan itu.
Raja Abdullah menambahkan, pemerintahannya tidak akan memberi toleransi untuk kelompok-kelompok teroris (Baca : Mujahidin Daulah Islam) di negeri itu.
“Kami tidak akan membiarkan sekelompok teroris berkedok agama menyembunyikan kepentingan pribadi mereka untuk meneror umat Muslim, merusak tanah air kita atau rakyat negeri ini,” kata Abdullah dalam pesan awal Ramadhan.
Pesan Raja Abdullah ini datang dua hari setelah pemerintah Arab Saudi menyatakan bakal menggunakan segala cara untuk melindungi negeri itu dari ancaman teroris (ISIS), hasil dari konflik di Iraq.
Arab Saudi merasa khawatir dengan gerak maju Negara Islam Irak dan Suriah (ISIS) di negeri tetangganya Iraq yang sejauh ini berhasil menguasai sebagian besar wilayah utara Iraq.
Kekhawatiran Arab Saudi itu wajar sebab negeri kerajaan itu memiliki perbatasan darat sepanjang 800 kilometer dengan Iraq. Sehingga, pengaruh kisruh Iraq sangat mungkin merembes ke negeri itu.
Semoga Mujahidin Daulah Islam Di Iraq Dan Syam atau ISIS dapat segera memasuki Arab Saudi dan membebaskan dua tempat suci kaum Muslimin yang selama ini dikangkangi oleh rezim kafir murtad Arab Saudi. Allahu Akbar!
Sumber : Diolah dari Kompas

Khilafah Telah Dideklarasikan, ISIS Telah Dibubarkan


Khilafah Telah Dideklarasikan, ISIS Telah Dibubarkan
Publish Date : الاثنين 04 رمضان 1435 In Category : Rilisan Mujahidin
Tsarnaev untuk Al-Mustaqbal Channel
RAQQAH – Sebuah berita yang menggemparkan dunia internasional, sebuah era baru dunia Islam telah dimulai. Khilafah telah dideklarasikan oleh Juru Bicara ISIS, Syeikh Muhammad Al-Adnani Hafidzahullah di kota Raqqa pada hari Ahad tanggal 1 Ramadhan 1435 H, dan bertepatan dengan tanggal 29 juni 2014.
Sayap Media Daulah Islam, Al-Furqon telah merilis pernyataan Syeikh Muhammad Al-Adnaniy dengan judul, “Hadza wa’dullah” (Ini Adalah Janji Allah). Pesan yang berdurasi 34.02 menit ini menjelaskan sesuatu yang menggemparkan bahwa nama Daulah Islam telah dihapus dan telah dideklarasikan khilafah.
Syeikh Muhammad Al-Adnaniy menyebutkan seorang yang akan memimpin khilafah ini adalah Syeikh Mujahid al-Imam, Ibrahim bin Awad bin Ibrahim bin Ali bin Muhammad Badri al-Quraisyi al Husaini Abu Bakar Al-Baghdadiy hafidzahullah.
Berdasarkan deklarasi ini, seorang jurnalis Yaman, Abdul Razaq Al-Jamal mengatakan bahwa mayoritas cabang Al-Qaeda akan membai’at Syeikh Abu Bakar Al-Baghdadi.
Berikut ini teks asli deklarasi Khilafah dan telah dibubarkannya ISIS
berikut ini seorang ikhwan telah mentraslate ke dalam bahasa inggris berupa teks tulisan:
Berikut ini pernyataan beliau telah dipublish di Youtube

 

Pemuda Brazil peluk Islam semasa Piala Dunia

http://www.queachmad.com | .

 [EKSKLUSIF] Pemuda Brazil Memeluk Islam Semasa Piala Dunia 2014 | KISAH NYATA KISAH BENAR |

Takbir, Allahuakbar! Kesungguhan Islamic Education & Research Academy menyampaikan kempen dakwah semasa Piala Dunia 2014 di Brazil berlangsung menampakkan hasil positif apabila pemuda bernama Analdino tertarik dengan agama Islam dan memutuskan untuk memeluk Islam.
 
Analdino
 
 
Ikuti kisah beliau:

Analdino menerima Islam di Brazil dengan pasukan kami di Piala Dunia.

Analdino berjumpa dengan kami di San Bento, beliau telah melawat Masjid sebelum di bandar lain dipanggil Brasilia dan dia mendapati ia tempat yang sangat spiritual, selepas perbualan ringkas dan kami memberikan kepadanya al-Quran untuk dibaca. Beliau mengambil Al-Quran dan mencium ia twice.Then kita mengucapkan selamat tinggal dan berpisah. Selepas sedikit manakala kita berubah lokasi dakwah dan pergi ke kawasan lain. Di sana kami bertemu beliau sekali lagi dan kali ini selepas perbualan ringkas beliau mengambil syahadat dengan John Fontain. Dia begitu gembira untuk datang ke dalam lipatan Islam dan beliau berkata umat Islam adalah yang terbaik dan dia memberikan mesej khas kepada Brazil lain tentang Islam.

Artikel Asal:

Analdino accepts Islam in Brazil with our team at the World Cup. Analdino met us in San Bento, he had visited the a Mosque before in another city called Brasilia and he found it a very spiritual place, after a brief conversation and we gave him the Quran to read. He took the Quran and kissed it twice.Then we said goodbye and parted. After a little while we changed the location of dawah and went to another area. There we met him again and this time after a brief conversation he took shahada with John Fontain. He was so happy to come into the fold of Islam and he said Muslims are the best and he gave a special message to other Brazilians about Islam.
 

Ancaman Semakin Nyata, Israel Perketat Penjagaan Di Perbatasan Suriah


Ancaman Semakin Nyata, Israel Perketat Penjagaan Di Perbatasan Suriah
Publish Date : الأحد 03 رمضان 1435 In Category : Enemies Of Islam
Rifki untuk Al-Mustaqbal Channel
Kantor media The Times of Israel hari ini melaporkan bahwa sebagian besar dataran tinggi Golan di Suriah, yang berbatasan langsung dengan Israel kini dibawah kendali pemberontak suriah, termasuk di dalamnya kelompok islam radikal. Demikian yang disampaikan oleh pejabat senior Israel.
Namun pintu masuk Israel dari arah Suriah yakni border Quneitra masih dijaga penuh oleh loyalis Bashar Al Assad, jika wilayah ini jatuh maka peluang menyerbu Israel terbuka lebar. Penduduk Israel dapat melihat dari jendela-jendela rumah mereka, asap tebal dan suara pertempuran antara mujahidin dan tentara syiah suriah di wilayah tersebut. Menambah kecemasan mereka bahwa perang akan segera berpindah ke negara mereka.
“Hanya border Quneitra yang masih dibawah kendali tentara Presiden Bashar Al Assad” demikian kata Lt.-Col. Anan Abbas, Komandan Deputi Brigade Israel yang bertugas di Golan. Berdasarkan pengamatannya sekitar 95 persen Dataran Tinggi Golan di wilayah Suriah sudah jatuh ke tangan pemberontak.
Dia menjelaskan lebih lanjut bahwa satu dari dua brigade FSA (Free Syrian Army) telah dikalahkan di perbatasan, dan yang menggantikan mereka adalah grup-grup Islam, saat ini mereka fokus dalam melawan Bashar Al Assad, “namun kami mengetahui bahwa tujuan akhir mereka adalah menghancurkan Israel, kami melihat propaganda mereka di dunia maya”
Mortar yang menghantam wilayah Israel
Mortar yang menghantam wilayah Israel
Sudah beberapa kali rudal yang ditembakkan oleh tentara assad maupun mujahidin yang “salah sasaran” sehingga menghantam tanah Israel, membuat panik warga Israel, Pemukiman Israel di Kibbutz Elrom di dataran tinggi Golan salah satu contohnya, dikabarkan mortar-mortar tentara Suriah meleset dan melampaui batas wilayah Israel.

 

Tiada ulasan: