Ahad, 8 Jun 2014

BILA KERJA AGAMA...MEMUJI ALLAH....MEMUJI RASUL SAW....BERBAYAR....TAK DE BEZA DENGAN ARTIS....AGAK2LAH

Rockers terkenal pukul isteri, kata saksi ini orangnya!!

Semalam Berita Harian melaporkan insiden seorang rockers terkenal memukul isterinya mengejutkan kakitangan dan pelanggan sehingga menimbulkan kekecohan sebuah bank di Ampang.

Kejadian berlaku Isnin lalu  di mana sebelum tiba di bank berkenaan, wanita itu sudah ditampar oleh suaminya.

Ibu kepada tiga anak hasil perkahwinan dengan rockers ini mendapatkan rawatan di sebuah pusat perubatan di ibu negara kerana tak dapat menahan kesakitan akibat perbuatan suaminya setelah beberapa hari berlalu.

Difahamkan kekecohan itu berlaku apabila penyanyi rock itu meminta isterinya membuat pengeluaran di bank berkenaan.

Menurut sumber, penyanyi rock itu bertindak sedemikian mungkin disebabkan gagal mengawal perasaan marah terhadap isterinya.

Berita Harian juga gagal untuk mendapatkan maklumat daripada kakitangan bank berkenaan. Usaha untuk mendapatkan gambaran kejadian tidak berjaya apabila kakitangan enggan mengulas atau seolah-olah tidak mengetahui berlakunya insiden itu.


Ada ada berkata rockers di atas namun tak dapat dipastikan kebenarannya.

Nabila Huda Dapat Anugerah Selebriti Paling Seksi: “Saya Dah Nasihatkan Dia” – Amy Search


Baru baru ini ketika berlangsungnya majlis Anugerah Stail Eh! 2014, Nabila Huda telah dinobatkan sebagai Selebriti Wanita Paling Seksi dan pastinya gelaran itu bukan sesuatu yang baru buat anak kepada lagenda rock neraga, Amy Search itu.
Nabila Huda Dapat Anugerah Selebriti Paling Seksi: "Saya Dah Nasihatkan Dia" - Amy Search
Nabila Huda Dapat Anugerah Selebriti Paling Seksi: “Saya Dah Nasihatkan Dia” – Amy Search
Walaupun pada hemat kami gelaran itu sebenarnya satu penghargaan terhadap gaya dan juga fesyen Nabila Huda, Amy Search sebagai bapa pastinya ada kurang senang apabila anaknya itu diangkat sebagai yang paling seksi dalam lautan selebriti di Malaysia ketika ini.
“Sebagai seorang bapa, sudah tentu saya ada menegur dia. Tetapi segala tindakan dia adalah tanggungjawab dia sendiri. Saya hanya boleh menasihati,” jawab Amy Search ringkas kepada GUA dan turut berkata hubungan mereka baik baik sahaja.
Dalam kenyataan sama, Amy Search turut memaklumkan yang beliau bakal muncul dengan sebuah album solo tidak lama lagi selepas 13 tahun tidak tampil dengan produk baru buat para peminat. Kami menunggu, heh. 
Sumbert : Rotikaya

Sunday, 8 June 2014


BIAR GAMBAR-GAMBAR BERBICARA ... JELAS SEKALI TAN SRI KHALID IBRAHIM AMAT DIHORMATI OLEH WARGA SABAH DAN DISOKONG OLEH ANGGOTA KEADILAN SABAH SEBAGAI TIMBALAN PRESIDEN PKR.


Kaamatan di Kota Marudu anjuran PKR Negeri Sabah ..Dato' Menteri Besar Selangor YAB Tan Sri Khalid Ibrahim diberi penghormatan berucap di Tadau Kaamatan Peringkat Negeri Sabah.

Pada kelazimannya Pesta Kaamatan merupakan perayaan tradisi suku kaum Kadazandusun dan Murut (KDM) di Sabah ... akan menjemput pemimpin yang pada anggapan dan nilaian mereka pemimpin yang dihormati sebagai tetamu kehormat.

Amat sukar penghormatan sebegini diberikan kepada pemimpin semanjung melainkan pemimpin itu cukup dihormati dan disegani dari segi kepimpinan yang bertaraf tinggi.

Saturday, 7 June 2014


Buah delima banyak khasiat

Oleh Zaharah Yunos

Punica granatum atau lebih dikenali sebagai buah delima menjadi pilihan ramai masa kini untuk menjaga kesihatan. Nama lain bagi buah delima ialah pomegranate, rumman, rumien atau rimmon.

Delima berasal dari Iran dan juga didapati di India, Afghanistan dan Syria. Daun delima mempunyai permukaan yang berkilat dan berbentuk oblong berukuran antara tiga hingga tujuh sentimeter (sm) panjang dan 1.3 sm lebar. 
Bunga delima berwarna merah terang, ada yang mempunyai bunga oren terang terutama bagi spesies delima katik atau kerdil (dwarft pomergranate) atau nama saintifiknya punica granatum nana. 
Buah delima kaya dengan sodium dan mengandungi unsur nutrien seperti riboflavin, tiamin, niasin, vitamin C, kalsium dan fosforus. Kajian dijalankan juga menunjukkan buah delima mengandungi zat protein dan lemak dalam kuantiti sedikit.
Ramai yang sudah mengetahui kandungan dalam buah delima terdapat banyak khasiat dan sangat membantu untuk menjaga kesihatan kita.
Antaranya seperti menjaga jantung dan hati yang sihat, mencegah dan merawat kanser, membakar lemak me­nguatkan sistem pencernaan dan usus, memulihkan sistem hati dan limpa, mencuci buah pinggang dan saluran kencing,menstabilkan hormon wanita, memulihkan penyakit kencing manis, memberi tenaga dan mencantikkan kulit muka. 
Dalam bidang perubatan, buah delima dilihat dapat meningkatkan taraf kesihatan. Oleh itu, buah delima diekstrak dan dijadikan produk dalam bentuk sediaan jus, pati, emulsi atau kapsul. 
Terdapat banyak produk kesihatan yang berasaskan buah delima dan berada di pasaran. Sekarang, pengguna boleh memilih untuk makan buah delima yang sedia ada ataupun memilih produk yang ada di pasaran. 
(Penulis ialah pelajar jurusan farmasi, Universitas Padjadjaran, Bandung, Indonesia)Artikel ini disiarkan pada : 2014/06/01

Pelaburan ASB Langkah Bodoh Kerana Harta Dibekukan Selepas Mati
on Sunday, June 8, 2014 at 2:27 AM
Pelaburan ASB Langkah Bodoh Kerana Harta Dibekukan Selepas Mati | Masih ramai pelabur ASB yang tak tahu perkara yang saya tulis di bawah. Jadi saya berpendapat elok jika dapat saya kongsikan bersama masyarakat bumiputera kita.Ok, ramai di antara kita mempunyai pelaburan saham ASB, tak kiralah sama ada secara pelaburan terus mahupun secara pinjaman atau lebih popular ASB Loan. Walau macam mana sekalipun method pelaburan ASB yang anda lakukan, ada satu perkara yang anda perlu ketahui iaitu...

PENAMAAN WARIS ASB
Kita duk sibuk melabur setiap bulan masuk duit dalam ASB. Tapi sedarkah kita tentang realiti kehidupannya bahawa kita bukanlah hidup untuk selamanya-lamanya.
Jika anda berasa anda masih muda dan lambat lagi untuk mati, anda sebenarnya silap. Kerana mati itu pasti dan mati itu tiada rukun dan syarat.Oleh itu, kita perlu fikirkan apa akan jadi pada harta-harta pelaburan kita selepas meninggal dunia.
Mati tidak disyaratkan tua
Mati tidak disyarakatkan sakit
Persoalan utama saya di sini untuk anda yang melabur ASB, adakah wang simpanan dan pelaburan ASB sampai kepada waris kita terutama keluarga terdekat kita seperti pasangan, anak-anak dan ibu bapa kita selepas kita meninggal dunia ? Keluarga kita yang masih hidup masih memerlukan sumber kewangan untuk meneruskan hidup mereka.
Saudara dan saudari sekalian,
Jangan terkejut kalau saya katakan bahawa simpanan dan pelaburan anda di ASB akan dibekukan selepas kematian anda. Ya ! Segala simpanan dan pelaburan anda di ASB dibekukan sejurus anda meninggal dunia (Akta Probate 1959).

Untuk makluman anda juga, tiada penamaan pada simpanan dan pelaburan anda di ASB kecuali jika anda telah melaksanakan pengisytiharan amanah (produk baru ASB). Dan saya percaya rata-rata pelabur ASB tidak membuat pengisytiharan amanah kerana sebab berikut:
1) Caj pengurusan yang dikenakan ASNB untuk pengisytiharan amanah
2) Pelabur sendiri tak pernah tahu & tak mahu ambil tahu hal ini
3) Pelabur rasa belum nak mati lagi untuk penamaan & tak pernah rancang masa akan datang
Lihat screenshot laman web ASB atau kalau masih tak percaya selagi tak baca. Saya petik ambil part yang penting sahaja, nak penuh boleh teruskan di laman ASB.
nak mudah memahaminya....sila ke ... http://aans1.blogspot.com/2014/06/pelaburan-asb-langkah-bodoh-kerana.html
Pelaburan ASB Langkah Bodoh Kerana Harta Dibekukan Selepas Mati, AANS...
aans1.blogspot.com
LikeLike · ·

Sunday, 8 June 2014


BERITA YANG TIDAK DI HEBAHKAN OLEH UTUSAN DAN BERITA HARIAN ... DI MALAYSIA HARGA INTERNET PALING MAHAL DAN PALING PERLAHAN????

Tidak mau ulas dengan panjang lebar sekadar cukup mengajak para pembaca dan pengitai serta penjeguk blogOmak Kau lihat dan nilai.

Bandingkan negara kita yang ditadbir urus oleh UMNO parti yang macai-macainya kata parti keramat yang luar biasa hebat dan handalnya dalam dunia dengan negara yang macai-macai UMNO kutuk terutamanya Singapura.

Di Malaysia kelajuan 1Mbps sebulan RM110 sedangkan negara Singapura yang diperintah oleh PAP berpendana menterikan anak Lee Kuan Yew kelajuan 150 mbps sebulan baru RM119.

Kalau di Taiwan kelajuan 2Mbps baru RM24.60sen. sedang dinegara kita kelajuan yang sama ialah RM130 sebulan.

Omak Kau tidak berani nak komen dan ulas banyak-banyak sangat nanti ada macai-macai UMNO yang terkenal seantaro dunia sebagai macai paling bengis dan garang akan perhambat Omak Kau supaya keluar dari negara ini ataupun paling tidak di rekomen agar di tarik kerakyatan ... Omak Kau takuttt~~~~~~.

Sunday, June 8, 2014


Pelik Tapi Benar | Gerai Makanan Letak Papan Tanda !! Zon Tutup urat & Tidak Merokok !!


Sebuah Gerai Makan Di kampung Pauh Panji Kelantan. Papan tanda "Zon Tutup Aurat & Tidak Merokok 15 kaki dari Sini". Only in Kelate.



Psst: Sumber dari perkongsian komuniti terbesar Oh! Media di 012-923 1562 (WhatsApp) - 

08 Jun 2014


35K BAYARAN UNTUK HABIB BERSELAWAT...UNTUK MAKLUMAN

twitter dari:
Dr Mohd Asri ‏@realDrMAZA

Di sebalik dakwaan Nabi hadir ke majlis selawat: 35,000 Bayaran Untuk Habib Berselawat..
http://bit.ly/1lfu0Df

BERITA DIBAWAH ULASANNYAA......


35,000 Bayaran Untuk Habib Berselawat..


Murah rezeki.

Masing2 ada cara masing2 untuk mencari rezeki.

Jadual kat atas neh diperolehi dari sini.

Baguslah juga kerajaan ada keinginan nak buat majlis selawat. Daripada dibazirkan untuk konsert2 melalaikan aje baikla kita berselawat. Ada juga untungnya. Mengajak mengingati Nabi dan Allah. Kurang2 lepas habis berqasidah kita ingat Allah. Lainla konsert. Lepas habis konsert yang ingat jalan pulang akan terus pulang. Yang tak ingat jalan pulang tah mana2 tah dia akan pergi.

Hahaha..

Untuk berselawat kurang2 kena ada 35,000 bayaran bagi Habib menyampaikan selawat dengan muzik. Manakala 40,000 pula akan digunakan untuk tambang pengangkutan, barang2 dan termasuklah tempat tinggal kakitangan tambahan.

Tengok part makanan. Sebelum, selepas rm10,000 sesaja. 20.00 sekepala. Makan apa tah. Haha. Untuk petugas bajet dalam 5,000. Padahal inila yang paling banyak buat kerja tapi paling tak best layanan yang dorang dapat sebab bukan taraf VVIP kot.

Hehe.

Makan VIP bagi aku mahal sangat. Hidangan bagi 250 orang cecah 10,000.

WOW..

Makan apa tue hah?

10,000 tue.

Gila punya mencekik. Selain dari makan untuk VIP, ada hotel VVIP dan kenderaan VVIP juga. Yang neh aku tak faham siapa. Sebab kalau nak ditengok, kat bawah tue ada ditulis hotel jemputan. Hotel jemputan mungkin untuk geng2 Habib apa semua kot. Manakala VVIP neh mungkin untuk pemimpin2 kot.

Gila laa..

Kos untuk angkut depa rm10,000

Kos untuk penginapan 10,000 lagi.

Makan pula 10,000.

Main 10,000 sesaja.

Itupun kalau tak silap aku la, kos untuk semalam kot. Kalau tak silap la kan. Kalau silap, tolong perbetulkan la ek.

Hahahaha..

Apa2 pun next time kalau nak buat selawat2 neh lagi, baik jangan jemput VVIP apa bagai. Kewujudan dorang bukan menjimatkan belanja, bahkan menambahkan lagi ada. Kalau berguna okay juga. Tapi neh entah la.. lue fikirlah sendiri ek.

Btw, berselawat, berselawat juga. Ingat Nabi pun ingat Nabi juga. Orang yang susah dan memerlukan bantuan mohon la sama2 turun padang ringankan beban. Ini setakat kencang berselawat tapi rakyat yang susah kemain ramai pun tak guna juga.

Renung2kan la ek.


Kbai.

Adakah kita tahu tujuan kita di hidupkan di bumi?

Tiada ulasan: