Ahad, 22 Jun 2014

SERONOK KE JADI KAKI BODEK....ATAU TAK SALAHKAH TAKUT MANUSIA DARI ALLAH....MACAM MANA AKIDAH ORANG YANG MACAM NI

Ibu remaja OKU direman
  • Ibu remaja berkenaan sedang disoal siasat pihak berkuasa. Ibu remaja berkenaan sedang disoal siasat pihak berkuasa.
1 / 1
SHAH ALAM - Ibu remaja orang kurang upaya (OKU) yang ditemui dikurung dan kebuluran di Nilai semalam, ditahan polis malam tadi.

Remaja malang itu ditemui anggota Jabatan Imigresen Negeri Sembilan di Taman Semarak semasa operasi memburu pendatang asing tanpa izin (Pati).

Remaja tempatan, berusia 15 tahun itu, ditemui pihak imigresen kira-kira jam 2 pagi dalam keadaan tidak terurus.

Tubuhnya terlalu kurus dan kelihatan seperti mayat hidup, dipercayai akibat kekurangan zat makanan.

Saya tidak pandai berenang, kata Rosmah tolak dakwaan bil air RM300,000

Datin Seri Rosmah Mansor menegaskan tohmahan yang dibuat ke atasnyatidak masuk akal dan tidak benar.  – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 22 Jun, 2014.Datin Seri Rosmah Mansor menegaskan tohmahan yang dibuat ke atasnyatidak masuk akal dan tidak benar. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 22 Jun, 2014.Isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor mengakui beliau tidak pandai berenang bagi ‎menolak tohmahan mengenai perbelanjaan bil air kediaman rasmi di kompleks Seri Perdana lebih daripada RM300,000 pada 2012.
Beliau menegaskan tohmahan yang dibuat ke atasnya sebelum Pilihan Raya ke-13(PRU 13) lalu, adalah tidak masuk akal dan tidak benar.
"Cerita itu sebelum pilihan raya lalu, ada yang fitnah kononnya apabila saya masuk dalam kolam Seri Perdana air tak keluar.
"Saya tidak pandai berenang. Kalau orang itu nak jumpa saya boleh beritahu memang tidak pandai, saya cakap memang tidak tahu kalau pergi laut saya tidak berenang, saya duduk macam filem P. Ramlee itu," katanya pada majlis penyampaian anugerah nadi negara Wanita Umno 2013 di Kuala Lumpur hari ini.
Dalam acara itu, Rosmah dilihat turut menyanyikan tiga buah lagu sambil ditemani beberapa ahli Wanita Umno termasuk ketua Wanita, Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil.
Oktober lepas, Ahli Parlimen Seremban Anthony Loke mendedahkan jawapan bertulis‎ Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Shahidan Kassim di Parlimen mengenai butiran terperinci bil ulitiliti serta kos penyelenggaraan kediaman rasmi Datuk Seri Na‎jib Razak dan timbalannya Datuk Seri Muhyiddin Yassin.
Jumlah bil elektrik bagi kediaman rasmi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Kompleks Seri Perdana adalah sebanyak RM2,237,788.13 pada 2012.
Manakala sebanyak RM311,174.25 dibelanjakan untuk pembayaran air sepanjang tahun tersebut.
Pendedahan itu menyebabkan pentadbiran Najib dikritik rakyat memandangkan ketika itu perdana menteri tersebut menyarankan langkah berjimat ekoran kos sara hidup meningkat.
Antara lain dalam ucapannya, Rosmah mengakui meskipun merasa sedih dengan pelbagai tuduhan melulu yang dilemparkan kepadanya, namun itu tidak menghalangnya daripada berbakti kepada rakyat.
Malah beliau juga turut kesal apabila setiap aktivitinya dan kerja amal yang dilakukanya sering diputarbelitkan pihak tidak bertanggungjawab.
"Selaku isteri perdana menteri dan juga presiden Umno, seringkali saya dilemparkan dengan pelbagai tohmahan, fitnah dan kata-kata tuduhan tidak berasas sama sekali.
"Walaupun sedih dengan pelbagai tuduhan melulu, namun saya tidak sesekali melatah, berputus asa ataupun tunduk dengan kata mereka, saya tetap gagahkan diri untuk turun ke padang menjenguk nasib rakyat. – 22 Jun, 2014.
EDISI NEGERI DI TADBIR UMNO HEBAT SAMPAIKAN AIR PAIP DI MELAKA RASA MASAM.
http://omakkau.blogspot.com/2014/06/edisi-negeri-di-tadbir-umno-hebat.html

Lebih menyedihkan, bilik di mana remaja malang itu dikurung penuh dengan sampah, najis dan tanah.

Baju yang dipakai mangsa juga didapati sudah mereput akibat terlalu lama bercampur dengan sisa air kencing dan najisnya sendiri sepanjang berada di situ.
Keadaan adik Muhammad Firdaus Dullah, 15 tahun yang dikurung oleh ibunya, di sebuah flat di Nilai. Gambar di bawah adalah adik Firdaus sebelum dikurung, dan gambar selepas dikurung sehingga kelihatan seperti mayat hidup.
Jom Like Laju-laju✔---> www.facebook.com/TFcrewpages
LikeLike · · · 2533744
tun mahathir sewaktu menjadi pm pernah mengistihar malaysia adalah negara islam.....?islam kah negara kita ini...?
"Saya isytihar Malaysia negara Islam. Itu saya sokong. Soal hudud ini, (ia) intrepretasi PAS dalam hudud. Itu kita tak boleh sokonglah.
....jika negara kita adalah negara islam apakah ciri ciri nya.....?
LikeLike · ·
Yesterday at 4:46pm ·
1 hr ·
 
 
Zanirun Baba added 2 new photos — with Zar Ali III.
DAP KAPIR nie dikatakan JAHAT?????TAPI PEMIMPIN UMNO dgn AMALAN INI???
Woww...Malaysia negara islam dibawah penasihat APCO menganjurkan Mrs Universe...!
Ini dinamakan Wasatiyah ala haramjadah...
Apa komen Ustaz Mohd Kazim Elias?...berani tegur ka?...ke kecut juga?...kahkahkahkah teringat kata2 ustaz kazem, "Tidak islam lagikah negara kita bila ada bank islam"...kahkahkahkah
LikeLike · ·
Melayu bangkitlahhh...
NII ADALAH SALAH SATU FAKTA,
DIMANA UMNGOK KUAT..
DISITU TANAH MELAYU PALING KUAT TERGADAI..!!
Melayu bangkitlahhh...
18 hrs ·
LAJNAH DAKWAH DPPK BD :: Mempersenda syariat Islam umpama mempersendakan Allah dan Rasul-Nya.
LikeLike · · · 40216

Ibu mengandung ‘dihalau’ AirAsia

airasia3--
Sepang – Syarikat penerbangan tambang murah AirAsia sebelum ini telah menerima pelbagai kecaman khususnya para pengguna media sosial berikutan mutu perkhidmatan yang mengecewakan serta sikap sambil lewa khususnya dalam memberi penjelasan dan pertolongan kepada penumpang yang berdepan masalah.
Terbaru syarikat penerbangan tambang murah itu sekali lagi disifatkan gagal menggunakan logik akal dan budi bicara yang waras hanya kerana ingin mematuhi syarat dan prosedur yang ditetapkan apabila ‘menghalau’ penumpang yang ingin menatap wajah arwah ayahnya buat kali terakhir.
Pasang suami isteri dan anak yang bergegas pulang dari Seoul, Korea Selatan sejurus selaps mendapat berita kematian ayahnya itu, tidak dibenarkan menaiki pesawat tersebut atas alasan melanggar syarat penerbangan yang ditetapkan.
Menurut pasangan terbabit, Air Asia enggan membenarkan mereka menaiki penerbangan dari Kuala Lumpur ke Kuala Terengganu malam tadi kerana isterinya sedang mengandung 7 bulan.



Salah seorang pengguna Facebook, Anuar Ahmad yang secara kebetulan berada di ditempat kejadian turut mempersoalkan tindakan AirAsia itu.
“Perjalanan dari Seoul ke KL menaiki MAS selama 5 jam berjalan lancar.
“Di KLIA mereka melepasi semua kawalan keselamatan pihak berkuasa airport. Malangnya dihalau keluar dari kapal terbang oleh pilot atas alasan si isteri mengandung dan akan masuk 7 bulan, kesian melihat pasangan ini yang tak sempat menatap wajah arwah bapa yang telah dikebumkan.

“Apalah sangat perjalanan 40 minit ke KT berbanding 5 jam yang dibenarkan oleh MAS.. Untuk itu walaupun MAS rugi, pujian saya pada staf MAS yang punyai rasa kemanusiaan yang tinggi” ujarnya semalam.

Wartawan SuaraTV cuba menghubungi pegawai komonunikasi korporat AirAsia bagi mendapatkan maklumbalas berhubung insiden tersebut, namun gagal kerana ‘bukan masa
AirAsia sebelum ini pernah dikritik hebat apabila gagal memberikan bantuan yang sewajarnya berhubung insiden malang yang menimpa seorang ibu, Izan Suhaila Mohd. Ali, 36, dan bayinya, Maryam Sofea Mohd. Reza, 14 bulan, yang dilarang menaiki pesawat AK 1455 di lapangan terbang Ho Chi Minh, Vietnam, lapor Suara.TV.

Tiada ulasan: