Khamis, 12 Jun 2014

CANTIK SANGAT KE TUDUNG TU....TUDUNG NI KENA MENUTUP DADA....TAK NAMPAK MENONJOL...DAN TUDUNG MENUTUP ITU MENUTUP BENTUK PUNGGUNG...ATAU JUBAH YANG MENUTUP BAHAGIAN2 TERSEBUT....SERTA WARNA YANG KURANG DAYA PENARIK

Lahir di hospital KERAJAAN,
pergi sekolah KERAJAAN,
Universiti minta dengan KERAJAAN,
nak kahwin minta loan dengan KERAJAAN,
kerja kat KERAJAAN.
Tapi kutuk KERAJAAN.

Ok, dengar yang ini pula.
Lahir di bumi ALLAH,
hirup udara ALLAH,
rezeki ALLAH bagi,
jantung berdegup atas izin ALLAH.
Tapi lawan ALLAH,
hukum ALLAH kamu tolak.

Fikir-fikirkan.
Pada masa yang sama kita belajarlah erti bersyukur.

Thursday, 12 June 2014


PEMINAT TEGAR TUDUNG FAREEDA MENGAMUK SAMPAI PANGGIL MAWAR BERUK DAN FIZO BINGAI GARA-GARA TIDAK PUAS HATI BERKAMPUNG DEPAN KEDAI TIDAK BERBALOI SAMPAI SANGGUP DOAKAN ANAK CUCU MEREKA AKAN MENJADI PENGEMIS TIDUR DI KAKI LIMA SEPERTI MEREKA LALUI UNTUK MENDAPATKAN NOMBOR GILIRAN.


Nampaknya ktroversi melanda Mawar dan Fizo tiada kesudahannya.

Sikap orang ramai yang sanggup menjadi gelandangan hanya kerana ingin mendapatkan tudung jenama Fareeda dilihat sebagai satu sikap keterlaluan, tidak masuk akal dan sangat dikesali.

Kegilaan itu ternyata tertumpu kepada nilai fesyen yang diketengahkan jenama tudung berkenaan sahaja dan bukan bagi memenuhi tuntutan syariat Islam.

Berfesyen  tidak salah dalam Islam tetapi harus selaras dengan syariat dan tuntutan iaitu tudung tidak boleh jarang, tidak pendek dan menutupi dada.

Mungkin peminat tudung ini juga melihat jenama ini sebagai trend hingga mereka menjadi begini obses.

Pelancaran terbaru koleksi Fareeda yang menarik ribuan peminatnya beratur di butik itu semalaman bagi mendapatkan nombor giliran.

Akhirnya kerja gila melampau sampai sanggup berkampung dan menjadi gelandangan tidak berbaloi apabila ada peminatnya melahirkan rasa amat kecewanya di laman sosial Facebook.

Terbaru, status kecewa seorang wanita yang juga peminat tegar Fareeda kini sedang hangat dikongsikan di laman Facebook pemegang akaun Salina Abu Zar

Sanggup pula kini memanggil mawar sebagai "beruk" dan fizo "bingai" sebagai kaki kuat menipu .. mendoakan suatu hari nanti anak cucu mereka akan menjadi pengemis dan tidur di kaki lima macam mana mereka lalui sebelum ini.

Lihat dan baca apa luahan hati peminat tegar Tudung Fareeda ini.


Peminat Tudung Fareeda Rasa Tertipu, Luah Kecewa Di Facebook






 
Bertudung dn menutup aurat juga membawa erti yg berbeza.Bila buat sesuatu perkara dgn taqlid buta maka natijahnya akn lebih buruk kerana mempersendakan...

Pelanggan Doakan Keturunan Mawar Fareeda Dan Fizo Omar Jadi Pengemis


mawar fareeda

Pelanggan Doakan Keturunan Mawar Fareeda Dan Fizo Omar Jadi Pengemis | Seorang pelanggan tudung Fareeda, Salina Abu Zar secara terbuka mendoakan anak cucu dua pasangan sweet ini menjadi pengemis dan tidur di kaki lima selepas kecewa dan gagal mendapatkan tudung Fareeda pada 7 Jun yang lalu.
Pelanggan Doakan Keturunan Mawar Fareeda Dan Fizo Omar Jadi Pengemis
Semua ini gara-gara dia ingin Mawar Fareeda dan Fizo Omar merasai apa yang dirasakan oleh peminat-peminat Fareeda yang terpaksa beratur panjang dan lama semata-mata ingin mendapatkan tudung baru Fareeda.
Peminat Fareeda sanggup berbaris panjang, berpeluh dan ada segelintir orang sampai pengsan pun ada tetapi akhirnya tertipu dengan janji manis mereka. Lantas Mawar dan Fizo dilabelkan sebagai beruk dan kuat menipu.
eNk3D4y
Perkara seperti ini patutnya dapat dielakkan. Sudah tentu Fareeda tahu bahawa apa saja keluaran terbaru Fareeda pasti akan mendapat sambutan hangat.
TGNA turut berdakwah melalui akhlak.....
LikeLike · ·
Halal ke.....
LikeLike · ·

Selain Cap Masjid, Kilang Bihun Jijik Keluarkan 3 Lagi Logo, Cap Kucing, Kambing Dan Timun


Selain bihun Cap Masjid, sebuah kilang di Jalan Ipoh, di sini yang disita kelmarin, turut mengeluarkan produk itu menggunakan tiga logo lain iaitu cap Kucing, Kambing dan Timun.



Selain Cap Masjid, Kilang Bihun Jijik Keluarkan 3 Lagi Logo, Cap Kucing, Kambing Dan Timun
Selain Cap Masjid, Kilang Bihun Jijik Keluarkan 3 Lagi Logo, Cap Kucing, Kambing Dan Timun

Sehubungan itu, Ketua Pengarah Penguatkuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Mohd Roslan Mahyuddin mengarahkan semua peniaga menghentikan penjualan keempat-empat jenama berkenaan di pasaran.

“Kita tidak dapat memastikan berapa luas penjualan semua jenama bihun dikeluarkan oleh kilang berkenaan, namun kita akan melakukan pemantauan berterusan di premis lain.
“Kita beri amaran kepada peniaga supaya tidak lagi menjual jenama berkenaan kerana ia adalah satu kesalahan dan sekiranya mereka didapati masih menjualnya, kita tidak akan teragak-agak untuk mengenakan hukuman berat,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Katanya, KPDNKK akan melakukan siasatan lanjut terhadap kilang berkenaan dan jika disabit kesalahan boleh dikenakan hukuman penjara tiga tahun atau denda sehingga RM100,000 bagi individu atau kedua-duanya, manakala bagi syarikat boleh dikenakan tidak lebih RM250,000.

Sumber : Metro

'Bihun Istimewa' Cap Masjid India tiada sijil halal Jakim - Pengarah Hab Halal

'Bihun Istimewa' Cap Masjid India tiada sijil halal Jakim - Pengarah Hab Halal
Jakim: 'Bihun Istimewa' cap masjid tidak mempunyai sijil halal yang sah

KUALA LUMPUR: 'Bihun Istimewa' cap masjid keluaran sebuah kilang di sini tidak mempunyai sijil halal yang sah, demikian menurut Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) pada Selasa.
Pengarah Bahagian Hab Halal Jakim, Hakimah Mohd Yusoff berkata produk bihun itu mengguna pakai logo halal sendiri pada pembungkusan dan ia bertentangan dengan Akta Perihal Dagangan 2011, Perintah Perihal Dagangan (Perakuan dan Penandaan Halal) 2011.

Kenyataan itu dikeluarkan di laman web Jakim berikutan penyebaran beberapa keping gambar pemprosesan bihun istimewa yang kotor dan jijik di laman sosial, pada Selasa.

Mengenai kicap 'ABC Saus Manis' yang didakwa menggunakan botol arak, Hakimah memaklumkan produk tersebut adalah tiruan dan tidak menggunakan logo halal Jakim.

"Produk tersebut dikilangkan semula di kilang yang tidak berdaftar dengan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) dan telah diambil tindakan oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan berdasarkan aduan orang awam," katanya.

Hakimah berkata produk 'ABC Saus Manis' yang asli dikilangkan di Indonesia dan mempunyai pengesahan halal daripada badan pensijilan halal Majelis Ulama Indonesia (MUI) yang diiktiraf Jakim.


Read more at: http://www.astroawani.com/news/show/bihun-istimewa-cap-masjid-india-tiada-sijil-halal-jakim-pengarah-hab-halal-37543?cp

Tak macam kilang bihun
  • Keadaan di depan premis kilang bihun cap masjid. Keadaan di depan premis kilang bihun cap masjid.
1 / 1
TIADA tanda-tanda kilang beroperasi atau urus niaga dijalankan sebaik wartawan Sinar Harian tiba di depan sebuah premis kilang bihun.

Premis kilang ini dipercayai gagal mematuhi aspek kebersihan dan sudah diarahkan tutup serta-merta oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), kelmarin.

Semalam, Sinar Harian melaporkan berkenaan kilang bihun berserta gambar-gambar aktiviti pemprosesan yang begitu meloyakan.

Tidak bersih, peralatan digunakan menjijikkan. Banyak perkakas digunakan sudah berkarat dan tidak terurus.

Wartawan Sinar Harian meninjau ke premis itu untuk melihat sendiri keadaan sebenar di situ.

Kami berkumpul di depan sebuah sekolah rendah di Jalan Ipoh, sebelum memulakan perjalanan.

Daripada maklumat awam, lokasi kilang bihun itu sebenarnya berada di sekitar pasar borong Selayang.

Setibanya berhampiran pasar borong Selayang, anggota polis memberi kerjasama dan memaklumkan lokasi sebenar kilang bihun itu yang terletak kira-kira tiga kilometer dari pondok polis tersebut.

Sebaik tiba, seorang lelaki dipercayai warga Bangladesh memberhentikan motosikalnya di depan premis berkenaan.

Namun ketika ditanya adakah beliau pekerja kilang berkenaan, ini jawapannya.

“Saya bukan kerja sini, saya kerja di Shah Alam,” katanya dan terus berlalu, dipercayai ke kawasan kilang lain yang berdekatan.

Jawapan yang diterima amat meragukan dan kami mengambil keputusan melihat keadaan sekeliling.

Notis Penutupan Premis Makanan (DBKL) bertarikh 10 Jun 2014  ditampal di depan kilang. Kilang tiada penghuni namun, lampu di dalam premis terbuka.

Terdapat banyak bungkusan bihun dipercayai cap Masjid (bungkusan berwarna biru) dan bungkusan berwarna merah di dalam kilang.

Premis itu pula kelihatan seolah-olah seperti bengkel kereta. Di depannya terdapat tong-tong dan beberapa barangan yang mungkin sudah tidak digunakan lagi.

Sebaris dengan premis berkenaan pula, terdapat beberapa buah kedai iaitu sebuah restoran yang tiada pelanggan dan sebuah bengkel.

Bersebelahan premis berkenaan pula kedai dua tingkat, di mana tingkat atasnya seperti rumah tinggal.

Laluan masuk ke premis berkenaan juga agak sunyi walaupun di kelilingi bangunan rumah kedai baharu. Di bahagian belakang premis pula kelihatan seperti beberapa alat pemprosesan dan dipenuhi semak.

Berikut merupakan dialog wartawan Sinar Harian dengan seorang pekerja di percayai penjaga premis kilang berkenaan.


Wartawan: Aunty, saya mahu tanya, kilang bihun sebelah tu memang tutup ke?

Pekerja kedai: Saya tak tau. You tanya itu orang la. (sambil menunjuk ke arah seorang lelaki Cina tua berusia lingkungan 50an).
**Lelaki tersebut dipercayai penjaga kilang berkenaan.

Wartawan: Dia siapa?

Pekerja kedai enggan menjawab. Hanya menggeleng kepala dan terus membaca surat khabar tanpa menghiraukan pertanyaan wartawan.

Wartawan: Uncle, kilang bihun sebelah ni tutup ke?

Penjaga kilang: Sudah tutuplah. You apa mau. Tanya-tanya, you mau apa?

Wartawan: Saja tanya. Sudah lama ka tutup?

Penjaga kilang: Tutupla.. You takda tengok ka? Sudah dua minggu tutup ma. Pekerja tak datang. Mesin rosak. You sapa? Dari mana? Apa mau?

Wartawan: Uncle, you tauke ka?

Penjaga kilang : Saya bukan tauke. Saya kuli-kuli saja. You apa mau. You sapa? orang kesihatan ka? (Pegawai Kesihatan). Ke you tulis-tulis (wartawan) punya olang? You ha banyak tanya.. apa you mau..  Ni.. ramai-ramai datang (sejak pagi) amek-amek semua gambar. You buat saya pening la.

Wartawan: Uncle, itu bihun ada jual ka? Kalau saya mahu beli, you jual ka?

Penjaga kilang: Boleh. You mau berapa?

Wartawan: Berapa you jual? Boleh masuk kilang ka tengok?

Penjaga kilang: Masuk tak boleh ma. Saya boleh buka, kasi jual (bihun) sama you. Tapi you tak boleh masuk.

Wartawan: Berapa harga tu bihun?

Penjaga kilang: 10 ringgit.

Wartawan: Tak apa uncle. Saya mahu tanya saja.

Penjaga kilang: Haiya. You ha. Buat saya pening tau. (sambil marah-marah dan kembali duduk di meja restoran bersebelahan kilang bihun berkenaan).

Semalam, Sinar Harian melaporkan sebuah kilang bihun diarahkan tutup oleh DBKL kerana menjalankan operasi dengan tidak mematuhi syarat kebersihan.

Dalam pada itu Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) memberitahu logo halal digunakan bukan dikeluarkan Jakim.

Hentikan jualan!

Oleh Mohd Fadly Samsudin, Yusliza Yakimir Abd Talib dan Suraya Roslan
Kuala Lumpur: Selain bihun Cap Masjid, sebuah kilang di Jalan Ipoh, di sini yang disita kelmarin, turut mengeluarkan produk itu menggunakan tiga logo lain iaitu cap Kucing, Kambing dan Timun.
Sehubungan itu, Ketua Pengarah Penguatkuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Mohd Roslan Mahyuddin mengarahkan semua peniaga menghentikan penjualan keempat-empat jenama berkenaan di pasaran.

“Kita tidak dapat memastikan berapa luas penjualan semua jenama bihun dikeluarkan oleh kilang berkenaan, namun kita akan melakukan pemantauan berterusan di premis lain.

“Kita beri amaran kepada peniaga supaya tidak lagi menjual jenama berkenaan kerana ia adalah satu kesalahan dan sekiranya mereka didapati masih menjualnya, kita tidak akan teragak-agak untuk mengenakan hukuman berat,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.



FotoLANTAI premis dipenuhi sisa takungan air beras yang sudah basi.


FotoPIHAK berkuasa merampas bihun cap Kucing di pasar raya.

 Katanya, KPDNKK akan melakukan siasatan lanjut terhadap kilang berkenaan dan jika disabit kesalahan boleh dikenakan hukuman penjara tiga tahun atau denda sehingga RM100,000 bagi individu atau kedua-duanya, manakala bagi syarikat boleh dikenakan tidak lebih RM250,000.
Hamzah Ya shared Siti Nur Fatihah's status update.


Siti Nur Fatihah added 3 new photos — with Puziah Hussain and 3 others.
Ya Allah..mmg btol la snek BinBin ni dr bhn plastik..hasil eksperimen sendiri..tolong la lps ni jgn makan lg benda ni...bau lps bakor tu masyaAllah teruk sgt..busuk kohong! please stop

1 hr ·
Siti Nur Fatihah's photo.Siti Nur Fatihah's photo.



Tuesday, November 11, 2003

Mereka Bertudung Tetapi Berbaju Seksa Dan Super Ketat (10 Foto)
















Tiada ulasan: