Khamis, 7 November 2013

KAFIR MENGHINA ISLAM SATU BAB DAN SATU HAL....BAGAIMANA ORANG ISLAM YANG INGKAR PERATURAN ALLAH....ADAKAH ITU TAK MENGHINA ISLAM.....INTIPAN....TAK SEDARKE ALLAH SENTIASA MELIHAT KERANA ALLAH BERSIFAT MAHA MELIHAT DAN MAHA MENDENGAR....MANA KITA MAU LARI

Kasut jenama 'fly feet' hina Islam

http://bicaraworld.blogspot.com/, 07 Nov 2013
Boikot kasut jenama "Fly Feet" kerana tapak kasut jenama ini tertera kalimah "Allah", "Muhammad" , dan "Islam". Share supaya lebih ramai yang berhati-hati insyaallah



















Perang besar umat Islam - ketakutan Al-Sisi memuncak

http://wasukalu.blogspot.com, 07 Nov 2013

Perang besar umat Islam - Salim Azuz dedah ketakutan Al Sisi sedang memuncak

Seorang pemerhati politik, Salim Azuz, menulis dalam akaun facebooknya hari ini, Rabu 6/11/2013 bahwa As-Sisi ketika ini sedang melakukan rundingan dengan Presiden Mursi, agar Presiden Mursi kembali menempati jabatannya.

Salim mengatakan, dulu Presiden Mursi pernah menawari As-Sisi menjadi perdana menteri, tapi dia menolak. Banyak orang menilainya sebagai orang yang zuhud, tidak mahu jabatan yang tinggi...Namun waktu membuktikan bahwa saat itu As-Sisi ternyata menginginkan jabatan yang lebih tinggi daripada perdana menteri. Setelah merasa gagal mendapatkannya, As-Sisi meminta kepada Presiden Mursi untuk mempertahankan jabatannya sebagai menteri pertahanan. Dia meyakini ada dukungan dan jaminan dari Eropa. Namun demikian Presiden Mursi menolak, tidak bersetuju....

Oleh karena itu, Salim Azuz mempunyai keyakinan, tidak ada lagi jalan bagi As-Sisi selain meninggalkan Mesir, dan pergi ke Dubai bergabung dengan Ahmad Syafiq, Calon Presiden yang dikalahkan Presiden Mursi.....

Beberapa sumber lain menyatakan, menyebutkan adanya usaha beberapa elit militer mendatangi Presiden Mursi, dan mengajukan inisiatif penyelesaian yang mengharuskan militer mengajukan permintaan maaf atas semua yang terjadi, lalu semua kondisi kembali normal seperti sebelum 3 Julai....

Jika benar apa yang dicatatkan oleh pemerhati Politik ini, bermakna Presiden Morsi akan kembali sebagai Presiden Mesir yang sah,..Allahuakbar, semoga benar-benar berlaku.

Beltagi optimis akan binasanya pengkudeta Mesir....

Dr. Muhammad Beltagi, salah seorang pimpinan Ikhwanul Muslimin yang saat ini berada dalam penjara kudeta, mengucapkan selamat kepada umat Islam dengan datangnya tahun baru Islam 1 Muharram 1435.

Dalam sebuah surat yang ditulisnya dari penjara lalu dimuat dalam akun facebooknya, Beltagi mengatakan, “Selamat Tahun Baru Hijriah. Dengan kehendak Allah swt., tahun ini umat Islam akan menuliskan pertempuran yang paling besar.

Umat Islam mempersembahkan pengorbanannya yang sangat besar untuk memperjuangkan kehendaknya yang merdeka. Umat Islam memperjuangkan nilai-nilai kebenaran, keadilan, kebebasan, dan kemuliaan. Memerangi kezaliman, kesewenang-wenangan, pemaksaan, dan pembunuhan.

Umat Islam akan memperjuangkan hak-hak darah para syuhada; memperjuangkan pengadilan atas para penyiksa dan pengkhianat.

Di antara umat Islam ini ada yang meninggal dunia, menderita luka-luka, dan dipenjara. Sungguh besar pengorbanan yang telah dipersembahkannya. Tapi lebih besar lagi jiwa umat Islam ini yang telah menganggap semua itu biasa saja; harga yang harus dibayarkan dalam perjuangan mendapatkan redha Allah swt. dan memenangkan keadilan, kebenaran dan kebebasan.

Sebentar lagi umat Islam akan melaksanakan puasa Tasu’a dan Asyura (9 dan 10 Muharram). Puasa hari itu adalah ungkapan syukur kepada Allah swt. yang telah membinasakan Firaun. Raja yang memaksakan kekuasaannya saat rakyatnya lemah.

Raja yang mengaku seenaknya mengatas-namakan rakyatnya berbuat kejahatan. “Aku tidak mengemukakan kepadamu, melainkan apa yang aku pandang baik; dan aku tiada menunjukkan kepadamu selain jalan yang benar.” [Ghafir; 29].

Raja yang meminta mandat untuk membunuhi rakyatnya dengan dalih memerangi terorisme. “Biarkanlah aku membunuh Musa dan hendaklah ia memohon kepada Tuhannya, karena sesungguhnya aku khawatir dia akan menukar agamamu atau menimbulkan kerusakan di muka bumi.” [Ghafir; 26].

Raja yang membunuhi anak-anak muda, aset masa depan negara, “Akan kita bunuh anak-anak lelaki mereka dan kita biarkan hidup perempuan-perempuan mereka dan sesungguhnya kita berkuasa penuh di atas mereka.” [Al-A’raf: 127].

Raja ini terus melakukan kejahatannya, hingga datanglah siksaan dari Allah swt. “Maka Kami hukumlah Firaun dan bala tenteranya, lalu Kami lemparkan mereka ke dalam laut. Maka lihatlah bagaimana akibat orang-orang yang zalim."

Intipan AS permulaan kepada penjajahan

Salmah Mat Husain, 07 Nov 2013
KOTA BHARU: Dewan Pemuda PAS Kelantan menggesa kerajaan  Malaysia  betindak tegas terhadap dakwaan  negara ini sedang diintip oleh Amerika Syarikat melalui kedutaannya di sini.

Ketuanya, Ustaz Ahmad Fadzli Shaari berkata, kerajaan Malaysia perlu memperjelaskan isu pengintipan itu yang timbul berikutan laporan akhbar berhubung dakwaan pemberi maklumat perisikan, Edward Joseph Snowden yang mendedahkan  Amerika Syarikat  mempunyai 90 kemudahan pengawasan elektronik di seluruh dunia termasuk di kedutaannya di Kuala Lumpur.

“Saya menyifatkan intipan seperti itu sebagai satu bentuk penjajahan baru yang amat tidak wajar dilakukan oleh mana-mana negara di zaman moden ini.

“Kita bukan lagi berada di zaman Perang Dunia di mana semua isu keselamatan dipantau oleh Amerika Syarikat yang mendakwa sebagai polis dunia,”ujarnya.

Katanya lagi, di zaman moden abad ke-21 ini,  amat memalukan apabila sesebuah negara berdaulat masih diintip oleh negara lain atas sebab keselamatan.

Beliau menegaskan, sejarah membuktikan bentuk penjajahan dan serangan ketenteraan yang berlaku di dalam sejarah pastinya akan dimulakan dengan proses intipan.

Kata Setiausaha Akhbar Menteri Besar Kelantan itu lagi, Jepun misalnya sebelum menyerang Tanah Melayu pada tahun 1941 telah memulakan proses intipan beberapa tahun sebelum itu melalui ejen-ejen yang menyamar sebagai orang awam.

“Demikian juga serangan pengganas Sulu ke atas Lahad Datu beberapa bulan lepas juga dilaporkan dimulai dengan proses intipan begitu lama oleh ejen-ejen mereka yang bergerak di dalam masyarakat awam.

“Saya tidak melihat sebarang keperluan untuk Amerika Syarikat melakukan sebarang kegiatan intipan sekalipun hanya intipan eletronik di negara ini,”ujarnya lagi.

Tambah beliau, selaku sebuah negara yang mempunyai kedaulatan sendiri disamping mempunyai hubungan diplomatik dengan Amerika, adalah sangat tidak wajar kegiatan seperti itu dilakukan.

Sehubungan itu, Fadzli menggesa  kerajaan Malaysia melakukan tindakan yang lebih tegas selain daripada menghantar nota bantahan.

Katanya ianya  termasuk juga menagguhkan serta merta rundingan Perjanjian Kerjasama Trans-Pacific (TPPA) dengan Amerika dan juga Austraila yang dikatakan turut terlibat.

Selain itu, tegasnya lagi bantahan demi bantahan wajib disuarakan melalui Kedutaan Amerika Syarikat di Malaysia termasuklah menutup sementara Keduataan Amerika Syarikat jika perlu.

“Pada saya, tindakan sebegini wajib dilakukan demi menjamin kedaulatan negara tidak sewenang-wenangnya dicabul oleh negara asing,”ujarnya.

GST bercanggah dengan ajaran Islam

Salmiyah Harun, 07 Nov 2013
KUALA LUMPUR: Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang bakal diperkenalkan kerajaan pada tahun 2015 adalah bercanggah dengan ajaran Islam, demikian tegas Ahli Parlimen Kuala Nerus Dr Khairuddin Aman Razali.

Ketika membahaskan Bajet 2014 semalam, beliau berkata pengambilan cukai oleh kerajaan perlu memenuhi tiga syarat sebagaimana yang disebut oleh tokoh ulama dunia Dr Yusuf Al Qardhawi.

Syarat tersebut katanya, cukai tidak boleh diambil daripada semua lapisan rakyat tanpa mengira kaya dengan miskin.

Tetapi katanya, cukai GST melibatkan cukai yang diambil oleh semua orang kaya dan miskin.

"Cukai dalam Islam ialah perlu diambil dari orang kaya dan diagihkan kepada orang miskin," katanya yang juga Setiausaha Dewan Ulamak PAS Pusat.

Tambahnya, syarat pengambilan cukai mestilah tidak ada sebarang ketirisan dan penyelewengan dalam kewangan negara, tetapi di dalam negara ini ketirisan tetap berlaku sepertimana yang didedahkan dalam Laporan Ketua Audit Negara.

Dan syarat yang ketiga, jelasnya cukai yang boleh diambil adalah cukai yang tidak melibatkan perkara-perkara maksiat.

"Cukai dari perbelanjaan Hari Belia yang melibatkan RM1.6 juta tidak boleh, kerana ia digunakan untuk konsert K-Pop ternyata ianya bercanggah dengan Islam," katanya.

Justeru katanya, kerajaan digesa mengkaji semula pelaksanaan GST ini kerana ia banyak membebankan golongan miskin.

"Sepatutnya cukai perlu diambil daripada orang kaya dan dikembalikan kepada rakyat miskin," katanya.

Yang pelik tentang GST

Hambali Akram,
GST (Goods and Services Tax) atau dalam bahasa kebangsaannya Cukai Barangan dan Perkhidmatan (CBP) akan dilaksanakan tidak lama lagi secara rasmi. Sejak ura-ura pelaksanaannya beberapa tahun yang lalu sehingga pembentangan dalam parlimen baru-baru, saya sebagai rakyat belum benar-benar faham akan perkara ini.

Cuma yang dicanangkan ialah CBP bakal menguntungkan rakyat kerana hanya satu jenis cukai yang dikenakan. Saya tidak pasti sama ada rakyat akan untung atau tidak tetapi yang peliknya rakyat semakin terbeban dengan kenaikan kos sara hidup.

Sepatutnya, apabila cukai semakin kurang, harga barangan dan perkhidmatan juga semakin kurang. Hal ini bermakna nilai duit yang dimiliki oleh rakyat bertambah dan tentulah rakyat semakin selesa kehidupannya.

Apabila nilai duit semakin tinggi maka tidak perlulah lagi kepada gaji minimun RM900. Sebab, apabila semuanya semakin murah, dengan gaji RM700 pun rakyat boleh membeli kereta, rumah, kos persekolahan anak dan lain-lain lagi.

Oleh itu, saya menunggu pelaksanaan sepenuhnya CBP dan mahu membuktikan pelaksanaanya menguntungkan rakyat seperti yang didakwa.

Rakyat makin susah Umno makin bertapak

Muhammad Nuruddin Bashah,

UMNO dan BN hanya menang di kawasan rakyat susah. Di kawasan rakyat senang, BN kalah. Semakin susah rakyat makin mudah UMNO bertapak, demikian ucapan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu di Sungai Limau Dalam sebentar tadi. Penulis yang tekun mendengar amat bersetuju dengan hujah berkenaan.

Modus operandi dan taktik berzaman UMNO adaah menyerah bantuan atau sogokan wang secara one off. Wang one off pastinya lumayan jika diguna untuk 2 atau 3 hari. Jika wang itu dinilaikan perbelanjaan selama 5 tahun ia hanya buih di lautan, tiada harga.

Namun one off inilah yang menjadi kegilaan sebilangan besar pengundi Melayu yang rata-rata di kalangan orang luar bandar dan susah.

Jika rakyat makin membangun, makin maju, makin celik, maka modus operandi UMNO ini tidak relevan dan UMNO serta BN pasti bungkus rapi. Sebab rakyat yang agak sederhana pendapatan, yang ber ada di bandar atau tidak terlalu susah tidak bergantung harap dengan wang one off UMNO. Mereka terima wang, tetapi undi belum tentu.

UMNO tersepit antara perlu mengekalkan kesusahan rakyat dan mengekalkan strata sosial masyarakat luar bandar yang sederhana atau rendah demi mengekalkan kuasa dan pengundi mereka atau memajukan negeri seperti mana yang mereka laungkan dalam manifesto pilihanraya. Ayat pembangunan dan ayat maju adalah ayat tetap kempen UMNO. Jadi jika smua rakyat maju, bangun dan kaya pasti mereka celik dan lawan UMNO. Inilah yang menjadikan UMNO dilema.

“Lihat sahaja di Sarawak dan Sabah. Kenapa dua negeri ini menjadi fix deposit UMNO-BN? Semua kerana dua negeri ini adalah negeri pendalaman, negeri orang susah,” jelas Timbalan Presiden lagi.

Jadi apa yang UMNO lakukan selama ini adalah menjanjikan projek segera di kawasan pilihanraya kecil. Kemudian pembangunan itu ditangguh atau dilengahkan sehingga menjelang pilihanraya seterusnya atau terus dilupakan. Ada puluhan projek yang diisytihar dalam PRK tetapi hanya pembohongan tanpa dilaksanakan.

Dalam merealisasikan agenda pembangunan, sambil-sambil perayu undi UMNO akan selitkan wang ‘bantuan’ yang nilainya hanya ratusan ringgit dan pastinya idak sampai sebulan ia akan habis. Rakyat akan maju, moden, membangun dan kaya dalam masa sehari dua sahaja. Inilah taktik UMNO.

Lihat sahaja janji kerajaan BN untuk beri BRIM RM1,000 pada kempen pilihan raya umum lalu kini tinggal RM650 sahaja. Bukankah pembohong namanya.

Ya, PAS tiada wang  untuk suntik wang one off sebagaimana amalan UMNO malah ia bukan suatu cara pemerintahan yang baik. PAS Kedah sebaliknya meminta agar kerajaan  pusat menetapkan harga lantai kepada pengilang-pengilang yang membeli padi dari pesawah bagi tujuan membela nasib mereka. PAS Kedah juga mendesak kerajaan menetapkan harga dari RM750 satu tan kepada RM1150 satu tan. Harga subsidi padi wajar dinaikkan dari RM248 kepada RM372 untuk satu tan bersamaan RM3.72 sekilo.

Inilah cara membantu rakyat. Subsidi padi kali terakhir hanya dinaikkan oleh Datuk Seri Anwar pada tahun 1990 sahaja. Sehingga kini pesawah hanya anak tiri kerajaan.

Sebelum pulang daripada ceramah tadi penulis sempat melihat sehelai dua banner bantuan one off Mukhriz kepada para nelayan pula. Mungkin bantuan itulah yang dimaksudkan oleh Timbalan Perdana Menteri sebelum ini apabila  mengumumkan bantuan sebanyak RM500,000 untuk membaiki jeti nelayan di Sungai Limau serta RM743,900 untuk bantuan rakyat.

UMNO akan terus memberi ikan bukan kail, jala atau pancing. UMNO tidak mahu rakyat pandai usaha. Kaum Cina rata-rata tidak bergantung dengan subsidi, bantuan itu dan ini. Kaum Cina bebas membuat keputusan tanpa paranoid. Mereka sanggup mengundi siapa sahaja yang tertera pada kerta undi selama ini kerana mereka tidak harapkan wang seratus dua untuk kekal mandiri hingga kini.

Pilihanraya ini (Sungai Limau) tidak mengubah siapa perdana menteri. Tidak mengubah kedudukan Menteri Besar. Namun ia adalah pilihanraya maruah rakyat. Maruah rakyat menilai wang RM650 dengan tanah, masa depan dan bukti mereka menolak pemborosan, ketirisan, rasuah yang didedahkan mealui laporan Ketua Audit Negara 2012 yang lalu demikian mutiara kata terakhir Mohanad Sabu tadi.

Malam Pertama Presiden Mursi di Penjara Burj Arab

http://greenboc.blogspot.com, 06 Nov 2013

Kaherah - Sumber keselamatan Mesir menyebutkan bagaimana Presiden Mursi menghabiskan malam pertamanya, Isnin (4/11/2013) di penjara Burj Arab, Alexandria.

Beliau menghabiskan malam itu dengan melaksanakan solat, tilawah Al-Qur’an dari waktu asar hingga subuh.

Menurut sumber yang tidak mahu disebutkan identitinya, setelah sampai di penjara, Presiden Mursi menerima baju seragam penghuni penjara. Seragam itu berupa baju olahraga yang berwarna putih. Presiden Mursi juga menyerahkan baju jas rasmi yang dikenakannya saat menghadiri persidangan di Kaherah. Baju itu disimpan di tempat penitipan para penghuni pejara.

Begitu sampai di tempatnya, Presiden Mursi didatangi seorang pegawai penjara. Mereka berdua berbincang-bincang selama sekitar satu jam. Pegawai itu menerangkan peraturan yang harus dipatuhi di penjara itu. Di antara yang dikatakan pegawai itu, “Pak, engkau sekarang bekas presiden. Oleh karena itu, di sini akan ada penjagaan yang ketat, dan tempatmu dipisahkan dari para penghuni penjara yang lain.”

Ketika mendengar azan asar, Presiden Mursi langsung mengambil air wudhu. Lalu beliau melaksanakan soalat di tempatya yang baru. Tempat itu berupa dua buah kamar yang terletak menempel di rumah sakit penjara.

Menurut sumber informasi itu, di dalam tempat Presiden Mursi terdapat pesawat television, kulkas, meja tamu dan tempat tidur.

Di malam harinya, Presiden Mursi tampak tenang dan tidak banyak aktiviti. Awalnya beliau menghidupkan television, tapi kemudian beliau tenggelam dalam solat dan tilawah Al-Qur’an hingga waktu subuh. -sumber asal:dakwatuna

Q&A: Had kawasan masjid bagi wanita haid

Ustaz Ahmad Adnan Fadzil, 06 Nov 2013
Soalan;
Apa hukum wanita haid duduk di serambi atau anjung masjid atau di tingkat bawah masjid yang digunakan untuk meletak dan menyimpan barang-barang keperluan masjid, bukannya di tempat yang dikhaskan untuk solat? Adakah tempat tersebut dikira hukum masjid juga?

Jawapan;

Kawasan yang dilarang untuk diduduki oleh wanita yang sedang haid ialah kawasan disediakan sebagai ruang solat atau diwakafkan sebagai tempat solat (oleh pemberi wakafnya). Adapun tempat-tempat yang bukan disediakan sebagai ruang solat (tetapi disediakan untuk tujuan lain seperti dewan orang ramai, bilik seminar, stor dan sebagainya), tidaklah dilarang wanita haid untuk duduk di situ walaupun kedudukannya bersebelahan dengan ruang solat.

Kalimah al-Masjid dari segi bahasa bermaksud tempat sujud. Sujud di sini adalah perkataan simbolik kepada solat kerana sujud adalah salah satu rukun utama di dalam solat. Mengikut istilah (yang sedia difahami di sisi ulama); Masjid bermaksud tempat yang disediakan secara tetap untuk dilaksanakan solat lima waktu di situ. Jika turut dilaksanakan solat Jumaat di situ, maka ia dinamakan al-Masjid al-Jami'. Melihat kepada pengertian ini, kawasan tempat perhimpunan solat hari raya, madrasah-madrasah, tempat-tempat menghafal al-Quran dan seumpamanya tidaklah tertakluk dengan hukum masjid (walaupun sekali sekala ditunaikan solat di situ), kerana tempat-tempat tersebut tidak dibina untuk tujuan solat lima waktu. (al-Mausu'ah al-Fiqhiyyah al-Kuwaitiyyah).

Berkata Imam al-Nawawi; Jika wanita turut sama hadir di tempat perhimpunan solat atau di masjid (pada hari raya), hendaklah mereka yang dalam haid menjauhi ruang solat dan hendaklah mereka duduk di pintunya sahaja. (al-Majmu', bab Solat al-'Idain). Dari penjelasan Imam Nawawi ini dapat kita fahami bahawa kawasan di luar ruang solat di masjid tidaklah dilarang wanita yang haid untuk duduk di situ sekalipun bersebelahan dengannya.


http://ilmudanulamak.blogspot.com

Tiada ulasan: