Sabtu, 25 Februari 2012

SUSAH JUGA FIKIRAN CAMNI...MUSUH BUAT SEMUA NAMPAK JAHAT...TAK ISLAMIK...SALAH BLA..BLA..BLA...BILA KAWAN SEMUA BETUL...YANG MAKSIAT MACAM TAK MAKSIAT...KAWAN BUAT HARAM TAK BERANI TEGUR...

Ulama muda Umno belasah Muhyiddin?

Cenangau.blogspot.com, 25 Feb 2012

Kesian kat Pengerusi Jawatankuasa Kerja Himpunan Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya yang satu masa dulu mengetuai 40 orang penyamun ulama muda masuk Umno.

Bila dia dengar TG Hj Hadi Presiden PAS bercakap pasai bai'ah kepada semua calon PAS, dia yakin dia ada peluru yang cukup hebat untuk belasah PAS. Hebatnya peluru tu, dia bukan setakat boleh belasah pas tapi boleh belasah Presiden PAS.
Louis Koo? Daniel Wu? Sapa hangpa pilih? #DontGoBreakingMyHeart
Maka dia dengan yakin mula tembak peluru dia macam yang dilaporkan Utusan:
[Sumber: Utusan]
Aku mengaku bab hukum ni aku memang jahil, belajar pulak aliran sekular jadinya memang tak berapa nak layak nak komen bab hukum. Apapun aku yakin pemimpin PAS tentu punya boleh bagi dalil untuk mewajarkan baiah kepada setiap bakal calon PAS macam yang Presiden PAS bagi tau tu.

Cumanya suka aku nak bagi nasihat kepada ulama' muda Umno yang dah mula berjinak-jinak dengan politik. Sebagai ahli politik nak kena peka sentiasa, jangan la sampai kenyataan yang dibuat tanpa disedari membelasah ketua sendiri.

Bukan calang-calang yang Ust Fathul Bari terbelasah tu, Timbalan Presiden Umno merangkap Timbalan Perdana Menteri.

Berapa banyak istilah syara' yang Muhyiddin Yassin guna dalam bai'ah tu. Cumanya Timbalan Presiden Umno tu tak berani la nak bai'ah macam yang PAS biasa buat pasai dia pun tau kalau buat bai'ah macam yang PAS biasa buat memang tentu punya majoriti klau pun mungkin tak semua pemimpin Umno yang berbai'ah tu akan kena tulah.

Bagi PAS sendiri, aku yakin pemimpin PAS majoritinya tak takut untuk berbaiah pasai depa memang ikhlas. Cumanya tak mustahil ada jugak jenis yang mungkin sampai tahap munafiq yang berani berbai'ah walaupun ada agenda peribadi.

Contoh macam Dr. Hasan Ali, aku tak pasti macamana rupa bai'ah dia dulu tapi aku yakin lebih kurang sama ja dengan macam yang TG Hj Hadi bagitau tu.  Kalau betul macam tu, aku harap moga-moga Dr. Hasan segera perbetulkan niat dia dan perbetulkan tindakan dia supaya tak bercanggah dengan bai'ah dia dulu.

Apa pun, kot-kot Ust Fathul Bari lupa, kat bawah ni screenshot Sumpah Bai'ah Taat Setia Perwakilan Umno yang dilaporkan oleh mStar.

[Sumber: mStar]
Yang menariknya Dr. Mahathir pun sibuk nak komen jugak pasai bai'ah ni. Hahaha...

Source: http://cenangau.blogspot.com/2012/02/ulama-muda-umno-belasah-muhyiddin.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FARTP+%28Cenangau%40blogspot.com%29

PM buktikan dia jahil prinsip pentadbiran yang baik

Harakahdaily, 25 Feb 2012
SHAH ALAM, 25 Feb: Pengakuan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Razak bahawa beliau tidak menjemput Ketua Negeri Pakatan Rakyat pada Mesyuarat Menteri Besar menunjukkan beliau jahil tentang prinsip pentadbiran yang baik.

Beliau juga mengenepikan semangat federalisme yang termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim (gambar) berkata beliau hairan bagaimana PM dengan tanpa rasa bersalah mengakui bahawa mesyuarat tersebut adalah Mesyuarat Menteri Besar dan Ketua Menteri Barisan Nasional.

Sedangkan, katanya, mensyuarat tersebut turut dihadiri oleh Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan.

“Selaku penjawat awam, Ketua Setiausaha Negara sepatutnya bertindak secara profesional dan tidak boleh hadir dalam sebuah mesyuarat yang berbentuk kepartian,” kata beliau.

Tan Sri Khalid berkata, tindakan Najib ini seolah-olah mahu membina laluan kepada tindakan yang tidak demokraktik kerana tindakan beliau itu umpama memberitahu kepada kakitangan perkhidmatan awam supaya mendiskriminasikan kerajaan negeri Pakatan Rakyat.

“KSN sepatutnya mempunyai kekuatan untuk memberitahu Perdana Menteri bahawa mesyuarat itu satu diskriminasi dan beliau (KSN) tidak sepatutnya dilibatkan,” katanya.

Menteri Besar turut mempersoalkan pembiayaan mesyuarat berkenaan.

“Siapakah yang membayar untuk mesyuarat tersebut? Kerajaan Pusat atau Barisan Nasional? Jika ianya dibiayai oleh Kerajaan Pusat, mana mungkin Perdana Menteri boleh dengan angkuh mengatakan mesyuarat itu adalah amalan biasa dan tidak melanggar mana-mana aturan,” katanya.

PM selaku ketua negara harus menunjukkan teladan yang baik terutama kepada penjawat awam jika beliau benar-benar mahu melaksanakan transformasi dalam negara ini, tegas Khalid.

Ustaz Azhar dari Temerloh ke De Palma, Ampang

Harakahdaily, 25 Feb 2012
KUALA LUMPUR, 25 Feb: Selebriti baru terkenal, Ustaz Azhar Idrus mempunyai jadual yang padat hujung minggu ini sejak pagi tadi hinggalah esok.

Pagi tadi, sejak jam 8 pagi beliau bersama Karnival Mahabbah di Dataran Kubang Gajah, Temerloh, Pahang.

Dataran Kubang Gajah, Temerloh, Pahang

Petang ini beliau akan berada di Stadium Selayang, Selangor untuk menyertai perhimpunan 'Orang Muda Geng Kita' juga bersama Ustaz Nasrudin.

Turut serta petang ini adalah Aizat AF4.

Malam ini pula beliau akan memberikan ucapan dalam Karnival Memakmurkan Masjid di Bandar Tasik Puteri, Rawang.

Esok pula, beliau akan bersama Pemuda PAS Terengganu di Hotel De Palma, Ampang bagi meraikan majlis kutipan dana pilihan raya mereka.







 


Bai'ah PAS selari dengan tuntutan Islam

Harakahdaily, 25 Feb 2012
KUALA LUMPUR, 25 Feb: Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Datuk Harun Taib (gambar) menegaskan sumpah taat setia atau bai'ah yang diamalkan parti itu adalah selari dengan ajaran Islam kerana pelaksanaannya tidak bertentangan dengan syariat dan hukum syarak.


Beliau berkata, amalan berbai'ah dalam PAS juga dilaksanakan berdasarkan kepada al-Quran dan hadis dan berteraskan ketaatan kepada Islam dan kesetiaan kepada pemimpin yang memperjuangkan Islam.

Menurut beliau lagi, perkara ini dapat dilihat melalui firman Allah s.w.t sepertimana yang terkandung dalam Al-Quran, aantaranya ialah sepertimana yang terkandung di dalam Surah Al-Fath.

Beliau berkata demikian sebagai merujuk kepada ayat 10 dan 18 daripada surah tersebut yang menceritakan tentang bai'ah dan akibat sekiranya tidak melaksanakan bai'ah.

Maksud ayat yang ke 10 daripada surah Al-Fath:"Sesungguhnya orang-orang yang memberi pengakuan taat setia kepadamu (wahai Muhammad, untuk berjuang menentang musuh), mereka hanyasanya memberikan pengakuan taat setia kepada Allah; Allah mengawasi keadaan mereka memberikan taat setia itu (untuk membalasnya). Oleh itu, sesiapa yang tidak menyempurnakan janji setianya maka bahaya tidak menyempurnakan itu hanya menimpa dirinya dan sesiapa yang menyempurnakan apa yang telah dijanjikannya kepada Allah, maka Allah akan memberi kepadanya pahala yang besar".

Manakala ayat 18 surah yang sama pula bermaksud: “Demi sesungguhnya! Allah reda akan orang-orang yang beriman, ketika mereka memberikan pengakuan taat setia kepadamu (wahai Muhammad) di bawah naungan pohon (yang termaklum di Hudaibiyah); maka (dengan itu) ternyata apa yang sedia diketahuiNya tentang (kebenaran iman dan taat setia) yang ada dalam hati mereka, lalu Dia menurunkan semangat tenang tenteram kepada mereka dan membalas mereka dengan kemenangan yang dekat masa datangnya”.

Menurut beliau lagi, para sahabat juga turut berbai'ah kepada Rasulullah sepertimana yang tercatat dalam hadis nabi serta diriwayatkan dalam sirah nabawiyyah.

Justeru itu, jelasnya yang juga Adun Manir, Terengganu apa yang dilakukan oleh PAS dalam isu ba'iah adalah selari dengan tuntutan Islam dalam usaha untuk menegakkan agama Allah s.w.t di atas muka bumi in

Bai’ah: Pemimpin Umno lebih baik tutup mulut

Muhammad Faeez, 25 Feb 2012
IPOH, 25 Feb: Pemimpin Umno dinasihatkan agar tidak mengeluarkan kenyataan berkaitan isu bai’ah calon-calon PAS.

Ketua Pemuda PAS Perak, Ustaz Zawawi Hasan berkata,  Umno itu sendiri telah ingkar dengan perintah Allah dan mempertikainya.

“Umno janganlah bersifat bermuka-muka tentang isu agama kerana mereka sudah terang-terangan menentang Islam,” katanya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily.

Jika tidak mengetahui tentang isu agama seperti bai’ah, beliau menyarankan pemimpin Umno ‘menutup mulut’.

“Jika bercakap apa yang ada di dalam Al-Quran, setakat hari ini berapa ramaikah pemimpin Umno telah ingkar dengan perintah Allah, malah telah mempertikaikannya.

“Sebenarnya dasar Umno telah tersasar jauh daripada Islam bahkan amat menyesatkan di dalam memastikan kedaulatan Islam itu sendiri,” ujarnya.

Tambahnya, Pemuda PAS menyarankan agar pemimpin Umno tidak perlu sibuk mempertikai bai’ah PAS dan melabelkan bai’ah PAS bercanggah dengan Islam.

“Adalah lebih baik Umno melihat sendiri kepimpinannya, untuk memastikan Islam dimartabatkan di Malaysia khasnya,” tegasnya.

Tiada ulasan: