Rabu, 22 Februari 2012

JIKA KITA PEROMPAK..PENIPU..CAKAP TAK SERUPA BIKIN...LAMA2 SIKAP KITA TERBONGKAR JUGA

Selangor bukti PR mampu tadbir lebih baik

Zaili Muhammad, 21 Feb 2012
MELAKA, 21 Feb: Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor telah membuktikan bahawa Pakatan Rakyat boleh memerintah dengan lebih baik daripada Umno/BN melalui pencapaian hasil negeri yang berlipat kali ganda berbanding sebelumnya.

(Tan Sri Khalid Ibrahim berucap di majlis makan malam di Sebatu, Melaka.)

Menurut Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim bahawa pencapaian kerajaan Selangor melalui penyata kewangan berakhir 31 Disember 2011 lebih baik daripada 40 tahun lalu di bawah pemerintahan Umno/BN.

"Penyata kewangan Selangor lebih baik daripada 30 tahun atau 40 tahun lalu di bawah Umno/BN, kalau dulu 2005 rezab Selangor RM400 juta manakala pelaburan RM300 juta dan jumlah keseluruhan hasil RM700 juta.

"Tapi penyata kewangan yang berakhir 31 Disember 2011 merekodkan rezab Selangor kini sebanyak RM1 bilion dan jumlah keseluruhan hasil RM1.9 bilion.

Iktiraf Israel: BN perlu minta maaf

Aziz Muda, 21 Feb 2012
KUALA LUMPUR, 21 Feb: Kerajaan BN perlu meminta maaf kepada seluruh rakyat negara ini dan seluruh rakyat Palestin kerana tindakannya yang mengiktiraf negara haram Israel.

Walaupun pihak kerajaan menafikan pengiktirafannya terhadap negara itu, tetapi tindakan-tindakan yang dilakukan jelas menunjukkan Kerajaan BN sebenarnya sememangnya mempunyai hubungan dan mengiktiraf negara haram regim zionis Israel. 

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata, terdapat beberapa bukti yang tidak dapat disembunyikan yang jelas menunjukkan Kerajaan BN mengiktiraf negara haram Israel.

Menurutnya, bukti pertama boleh dirujuk kepada ketibaan pasukan kriket negara itu ke negara ini beberapa tahun lalu untuk turut sama menyertai satu kejohanan yang berlangsung di tanah air.

Katanya, walaupun Malaysia tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel, tetapi pasukan kriket negara itu telah dibenarkan memasuki negara ini dan ini jelas menunjukkan Kerajaan BN sememangnya mengiktiraf Israel.

"Terbaru, 16 Februari lalu, dua buah kapal dagang yang dimiliki oleh Israel telah berlabuh di Westport, Pelabuhan Klang. Jika tidak dengan kebenaran pihak kerajaan, takkan kapal dagang Israel itu boleh berlabuh di negara kita?

"Jadi ini jelas menunjukkan bahawa Kerajaan BN sememangnya mempunyai hubungan dengan Israel dan mengiktiraf negara Israel walaupun dinafikannya," katanya ketika ditemui Harakahdaily, di sini, hari ini.

Selain itu, menurutnya, terdapat beberapa bukti lain yang jelas menunjukkan ujudnya hubungan antara Kerajaan BN dan Israel termasuk dalam bentuk perdagangan.

"Walaupun kerajaan mengatakan tidak mempunyai sebarang hubungan dengan negara haram itu, tetapi Malaysia sebenarnya turut menghantar beberapa barangan perdagangan ke Israel, contohnya kelapa sawit," katanya.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena berkata, manakala hubungan antara Kerajaan BN dengan APCO pula turut memperjelaskan lagi perkara itu.

"Hubungan antara Kerajaan BN dengan APCO telah menyebabkan begitu banyak wang rakyat negara ini mengalir kepada regim haram Zionis Israel.

"Wang yang diperolehi oleh Israel itu pula turut digunakan oleh Israel untuk menyerang Palestin. Jadi apa ertinya itu semua? Kita amat kesal dengan segala tindakan Kerajaan BN berhubung perkara ini," tegasnya.

Walaupun Kerajaan BN cuba berselindung dengan pelbagai cara mengenainya, tetapi bukti yang menunjukkan Kerajaan BN mempunyai hubungan dan mengiktiraf Israel kini telah pun terbongkar satu demi satu.

"Jadi, apakah lagi alasan Kerajaan BN untuk menyembunyikan perkara itu? Di sebalik mereka menuduh orang lain yang mempunyai hubungan dengan Israel, mereka sendiri sebenarnya yang menjalin hubungan dan mengiktiraf negara haram regim Zionis Israel itu," ujarnya.
"Walaupun kita beri kebajikan kepada rakyat hasil negeri lagi meningkat maknanya lagi kita beri kebajikan, rakyat doa lagi kaya negeri kita," kata Khalid.

Beliau menjelaskan pemberian air percuma merupakan salah satu kebajikan kepada rakyat bukannya rasuah seperti yang dimomokkan oleh Umno/BN.

Tan Sri Khalid berkata bahawa Negara Berkebajikan tidak akan bangkrap sekiranya ditadbir dengan baik, telus, adil dan tiadanya penyelewengan.

"Skim warga emas kalau meninggal kita beri kepada warisnya RM2,500 dan Tabung Warisan Anak Selangor di mana kita belanja RM700 juta setiap tahun malah ada lebih RM1.9 bilion lagi.

"Dulu sebelum PRU 2008 ianya adalah cerita harapan kita tapi sekarang ianya sudah menjadi kisah benar bukan harapan lagi dan rakyat telah merasai pelbagai kebaikan kerajaan Pakatan Rakyat," ujarnya.

EGM KPF batal, kemenangan warga Felda

Mazlan Aliman, 21 Feb 2012
Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan(ANAK) mengucapkan setinggi kesyukuran ke hadrat Allah SWT ekoran keputusan Lembaga Pengarah Koperasi Permodalan Felda Malaysia Berhad(KPF) yang membatalkan Mesyuarat Agung Khas KPF yang bakal diadakan esok. Sambil mengucapkan tahniah atas keputusan tersebut, ANAK sekali lagi mengulangi desakan agar YAB Perdana Menteri membatalkan hasrat penyenaraian Felda Global Ventures Holding (FGVH) ke Bursa Malaysia.


Kehadiran Tan Sri Isa Samad sebagai Pengerusi Felda telah menggugat keharmonian kehidupan 1.6 juta warga Felda dengan pelbagai pendekatan yang merugikan. Tindakannya memberi amaran kepada kakitangan Felda jika menyokong pembangkang, memperalat Jabatan Seranta Felda, 'berperang dengan Ketua Peneroka Felda Kebangsaan (Shamsudin Othman)' dan mendalangi usaha penyenaraian FGVH telah menghuru-harakan Felda.

ANAK dengan ini mempertegaskan agar Tan Sri Isa Samad meletakkan jawatan sebagai Pengerusi Felda serta merta. Tumpukan perhatian sebagai Adun Bagan Pinang manakala rumahtangga Felda biarlah diserah kepada mereka yang berwibawa kerana terdapat 10 ribu anak-anak Felda yang mempunyai latar belakang pendidikan dan kerjaya yang boleh mengambilalih tempat beliau. Jika beliau enggan, Perdana Menteri wajar memecat beliau segera. Mempertahankan Isa Samad adalah suatu kesilapan besar yang menjauhkan hubungan warga Felda dengan kerajaan.

Menolak penyenaraian FGVH bukan bererti kita menolak gagasan mengangkat ekonomi Felda atau ‘mengantarabangsakan' Felda di peta dunia. Proses penambahbaikan ke atas Felda telah dilakukan. Penstrukturan terhadap Felda Holding, Felda Plantation dan pengukuhan KPF juga sedang dibuat. Pandangan kritis ANAK dalam isu Generasi Baru Felda, penyelenggaran kebun peneroka, Kos Tanam Semula, kecelaruan Kadar Perahan Gred dan lain-lain sedang ditangani oleh Felda meskipun sebahagiannya di bawa ke Mahkamah.

Kembalikan ketenangan dan kedamaian di Felda. Tan Sri Isa Samad, Datuk Sabri Ahmad dan  Datuk Eshanudin Mohd Noor sila keluar dari Felda. ANAK mahu dikembalikan semula Datuk Zulkefly Abd Wahab dan Abidin Abd Rahman ke jawatan mereka sebagai Pengarah Besar Felda dan Timbalan Pengarah Besar Felda. Moga perkembangan Felda berterusan dan ANAK bertindak sebagai check dan balance bagi mempastikan Felda berada di landasan yang betul sebagaimana diasaskan Allahyarham  Tun Abd Razak.


Mazlan Aliman,
Presiden ANAK
21 Februari 2012


Logo Jati macam logo setan?

Harakahdaily, 21 Feb 2012
KUALA LUMPUR, 21 Feb: Jati yang diterajui oleh Datuk Dr Hasan Mohd Ali yang dipecat daripada PAS telah dilancarkan di Shah Alam Convention Center, Shah Alam petang ini.

Walaupun perjuangan tiga jalurnya ialah untuk memartabatkan Islam, Melayu dan institusi Diraja, namun logo Jati dilihat mempunyai persamaan dengan 'logo setan' yang direka bentuk berdasarkan nombor '666'.

Di bawah adalah link di mana Logo Setan itu.
http://artbackwash.blogspot.com/2008/05/satans-logo.html


May 7, 2008

Satan's Logo


Brand Logo Option 1.

Nothing helps me to get into the creative zone and focus more then listening to something while I work. Be it music, audio books or as is the case this past weekend a cool lecture by biblical scholar Michael S. Heiser. He went in depth regarding ancient Semitic Languages and dissected some very controversial verses in the Old Testament. The guy is amazing and has a pretty good sense of humor too.

His topics are what I like to call "X File Bible Studies." The one I listened too was all about demonic hybrids and how what happened in Genesis 6 will happen again in the "End Times." And if you thought that was fringe, he was presenting this topic at a national UFO convention. LOL

BTW: If you're not familiar with the finer points of Biblical Prophecy don't sweat it, you can get a good Cliff Notes version in YouTube form here. Or if you want a good book on the subject that spells it out verse by verse then be sure to read this.

Well needless to say it got my mind churning. I started thinking about the dark lords master plan in the future. And regardless of your theological comprehension you no doubt have seen enough references over the years via movies and books to know that the number "666" is related to the prince of darkness. In fact the Bible has this to say about it.

"He also forced everyone, small and great, rich and poor, free and slave, to receive a mark on his right hand or on his forehead, so that no one could buy or sell unless he had the mark, which is the name of the beast or the number of his name.

This calls for wisdom. If anyone has insight, let him calculate the number of the beast, for it is man's number. His number is 666."
- Revelation 13:18

But that said not all Christians view such verses as future events. Some think it all happened in AD 70? (This is called the preterist view) Anyway I'll get to the point of this post before I put you to sleep.


Brand Logo Option 2.

The Bible talks about a future world leader who will step upon the stage of human history and will woo the world to his brand of leadership, politics, spiritualism and set forth an agenda for a new world vision. You've probably heard him referred to as "The Antichrist."

Many times I've thought about this whole subject, but this time was very different. I pictured the number "666" in my minds eye and couldn't help but think to myself from a graphic design and marketing point of view.

"How would Satan and his minion sell this brand if it's a literal mark containing the number 666?"

Hollywood and centuries of viral marketing have already tainted the equity. Even a person who would never consider themselves a "Bible Believer" would probably pass on getting "666" applied to their hand or forehead.

Being a creatively curious person I decided to spend half an hour and see if I could create a brand logo for Satan. (After all he'll more then likely hire a brand agency to do this in the future.) I realized I needed coherent rationale before I started and this is what I came up with.

Design Rationale
- "666" has to be in the logo.
- A brand name has to be developed. (Think "Zoloft", "Viagra" or "Crestor.")
- Must use "Red". (Satan owns this color. Sorry "Target" and "Coke.")
- Spend no more then 30 minutes on it. (Have work to do.)
- Approach it like a corporate client.
- No cliches. (Think "Devil Horns" and "Trident.")

The above was the two options I came up with. The hardest part was the new brand name actually. After all we are talking about the master deceiver in all history here so his true nefarious tendencies need to be cloaked in a thin veneer of corporate benevolence.

Anyway it entertained me if only for a few minutes during this horizontal hold and I thought it would make for a fun post. Enjoy.

Postscript:


Building equity via a UK country side?

Well I was trolling some conspiracy sites the other night just for kicks and low and behold I found this little visual gem.

Tiada ulasan: