Khamis, 9 Februari 2012

JANGAN BABI TAK MAKAN..ANJING TAK PEGANG...TAPI BERZINA..RASUAH..MINUM ARAK..MENINGGALKAN SOLAT...PALING TERUK MENGHINA ISLAM DAN HUKUM ALLAH...JUGA MENGHINA ULAMAK HAQ

Babi boleh disamak, zina wajib hudud

Harakahdaily,09 Feb 2012
SHAH ALAM, 9 Feb: Exco Kerajaan Negeri Selangor, Dr. Yaakob Sapari(gambar) berkata, “babi boleh disamak, hukuman kepada penzina, wajib hudud!,” tegas beliau.

Ini merujuk kepada keresahan umat Islam terhadap penemuan kepala babi di dua masjid berasingan dalam tempoh kurang seminggu.

Dalam perkembangan berkaitan, beliau menjelaskan bahawa para ilmuan zaman silam telah berjaya memberi kefahaman kepada umat Islam tentang status pengharaman anjing dan babi kerana ia melibatkan najis berat, iaitu najis ‘mughallazah’ – kaedah pembersihan dengan membasuh tujuh kali dan basuhan yang pertama dicampur dengan tanah.

Sementara itu, beliau menjelaskan, “babi kalau dalam darurat, masih boleh dimakan sekadar untuk hidup. Tapi, mereka yang syirik kepada Allah, menolak ayat Al-Quran, melakukan zina dan membuat fitnah wajib dikenakan hukuman,” ujar beliau dalam memberi respon terhadap isu lain yang cuba diselindungkan dalam realiti masyarakat.

Sambil menyifatkan ia tindakan pengecut sesetengah pihak menggunakan kepala babi sebagai bahan provokatif sekaligus cuba mengapi-apikan semangat perkauman di negara ini.

Dalam perkembangan berkaitan, beliau memberi contoh-contoh lain yang memberi kesan langsung dalam masyarakat.

Perbuatan zina misalnya, boleh meruntuhkan institusi masyarakat bilamana anak tidak sah taraf ini dipinggirkan dan dibuang.

Jelas ia bertentangan dengan tujuan sebenar untuk berzuriat sebagaimana yang termaktub dalam maqasid syariah yang mengangkat kedudukan penjagaan keturunan dalam Islam.

Namun, lebih dari itu, mengapa program-program yang mendekatkan anak remaja kepada zina dan sebaran-sebaran fitnah menerusi media massa masih dibiarkan berleluasa mengambil tempat dalam masyarakat?

Fitnah terhadap individu atau kumpulan boleh memecah-belahkan masyarakat sepertimana yang dirakamkan dalam sejarah bilamana Tun Mutahir menyambut baik kehadiran Portugis ke Melaka atas tujuan perdagangan. Hal ini tidak disenangi oleh Datuk Shahbandar Mandeliar.

Beliau telah berjaya menyebar fitnah kononnya Bendahara Melaka mahu mengambil alih takhta Sultan Melaka. Lantas, Sultan Mahmud mengutuskan Tun Sura untuk membunuh Tun Mutahir.

Selain itu, Dr. Yaakob turut mengingatkan tentang Sabda Rasulullah SAW bermaksud: “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim).

Dalam pada itu, amalan rasuah juga semakin membarah dalam masyarakat, perlu diingat, budaya ini pastinya akan menjejaskan integriti pentadbiran sekaligus merosakkan ekonomi negara.

Gejala ini mampu menjatuhkkan mana-mana pemimpin walau banyak manapun sumbangan mereka. Tumbangnya bekas presiden Amerika Syarikat, Richard Nixon dalam kes ‘scandal watergate’ juga kerana rasuah.

“Umat Islam cukup takut dengan babi ni, haram kata mereka. Tapi mengapa amalan mengambil rasuah, berzina, dan buat fitnah dianggap biasa dalam masyarakat? Sedangkan itu juga haram,” tegas beliau sambil mengingatkan masyarakat agar perkara pokok lain yang lebih berat (syirik, rasuah, zina, fitnah) juga perlu diambil kira dan diberi penekanan yang serius.

Selangor lancar Kempen Anti Zina 11 Feb

Khaulah Azwar,09 Feb 2012
SHAH ALAM, 9 Feb: Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor mengambil inisiatif untuk melancarkan gerakan pencegahan zina sempena Hari Kekasih.
Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan negeri, Dr Halimah Ali berkata, gerakan itu akan menumpukan kawasan-kawasan yang selalunya menjadi tumpuan anak-anak muda memadu asmara seperti pusat membeli-belah, kawasan tasik dan dataran di sini.
"Kita akan adakan ekspedisi dakwah di tempat-tempat yang menjadi tumpuan pasangan muda-mudi.
"Pada malam itu juga penguatkuasa Jais, pihak polis serta penguatkuasa PBT akan melakukan aktiviti pemantauan dan penguatkuasaan di kawasan-kawasan tersebut," katanya di Bangunan SUK, di sini semalam.
Menurutnya, kempen yang telah memasuki fasa keenam itu bukan sahaja melibatkan kepimpinan peringkat negeri dan daerah tetapi menyeluruh sehingga ke peringkat akar umbi.
"Untuk mengatasi masalah secara menyeluruh tentulah pemimpin kawasan masing-masing seperti jawatankuasa masjid dan surau perlu terlibat membantu menjayakan gerakan ini,” katanya.
Dr Halimah yang juga Adun Selat Klang menambah, mereka bukan sahaja paling berupaya melakukan follow-up, malah juga follow-through secara berkesan.
Katanya, sepanjang lebih kurang dua tahun penganjuran kempen di bawah kelolaan Generasi Idaman Selangor (GEMS), kempen itu dilihat berjaya menarik pelbagai pihak bekerjasama mendidik masyarakat mengatasi gejala sosial khususnya zina.
"Mereka ini makin bersemangat, proaktif, berani dan positif kerana mereka merasakan bahawa mereka juga telah memberikan impak yang besar bagi masyarakat.
"Dengan usaha mempromosikan kempen Anti Zina, sekurang-kurangnya mereka menyedarkan orang ramai tentang bahaya zina, dan saya yakin selama ini ramai pihak yang tidak peduli untuk atasinya," ujarnya.
Menurutnya, program yang diatur bukan sekadar mencegah perbuatan terlarang seperti zina, tetapi juga untuk mendekati dan mendidik golongan muda dengan menyediakan mereka alternatif lain bagi bersantai dan berhibur dengan cara yang betul dan tidak dimurkai Allah SWT.
"Contohnya seperti Sambutan Tahun Baru pada malam 1 Januari lalu, kita lihat hampir pukul 12 tengah malam, barisan pimpinan bersama artis-artis, bersama Ustaz Azhar Idrus, Zizan menyanyikan Asma Ul-Husna dan ditutup dengan doa oleh Ustaz Azhar.
"Inilah gambaran yang kita mahu beri kepada golongan muda bahawa kita faham yang kamu mahu iaitu seni, muzik, hiburan lawak dan sebagainya. Namun semua ini harus dilakukan dengan beradab dan tidak melebihi batas," ujarnya.
Majlis Pelancaran Kempen Anti Zina Keenam akan diadakan pada 11 Februari ini di Unisel Bistari Jaya, jam 3 petang.

Siapa cemar masjid dengan babi

Subky Latif,09 Feb 2012
DALAM waktu yang singkat ini sudah tiga masjid dicemar dengan melempar kepala babi ke dalamnya.
Yang pertama di Johor. Kemudian di Rawang dan yang terakhir di Sentul.
Ia angkara siapa?
Ia adalah satu penghinaan kepada umat Islam dan menjadi cabaran kepada sekalian rakyat Malaysia yang berbilang agama. Orang Islam merasa sakit hati atas kejaadian itu dan kepada pihak yang melakukannya.
Bagi mereka ia bukan sekadar satu penghinaan tetapi tindakan mempereleceh dan merendahkan orang Islam.
Orang Islam tidak percaya ia dilakukan oleh orang Melayu yang paling jahat. Mungkin ada Islam yang tidak beragama dan paling jahat, atau orang Melayu yang meninggalkan agama disebabkan oleh galaknya usaha memurtad orang Islam, tetapi lazimnya yang dinamakan Melayu itu genyi kepada babi.
Loya perut dan tekak mereka bila berdepan dengan lauk babi atau bergesel dengan babi. Anjing tidak sejijik babi, tetapi orang Melayu yang demikian pun selesa digesel anjing, maka apa lagi babi.
Bagi orang Melayu macam itu mungkin tidak ada apa-apa erti pada dosa dan haram. Tiada dosa dan tiada yang dikatakan haram. Tetapi seperti orang yang tidak makan ikan darat. Ikan itu tidak haram, tetapi mereka muntah memakannya. Pegang ikan darat pun mereka pantang.
Begitulah babi buat mereka. Oleh itu mereka sukar bergelmbang dengan babi bahkan menyentuhnya pun tak mungkin.
Tetapi adakah kita mahu bersangka buruk kepada orang Cina dan orang India, yang masing-masing tidak bermasalah untuk memegang babi kering atau basah?
Kita tidak boleh bersangka buruk kepada Cina dan India. Apa untung mereka melempar kepada babi, tulang dan kulit babi ke dalam masjid?
Orang Melayu yang tidak cerdik mudah melemparkan angkara itu kepada orang Cina dan India atau mana-mana orang bukan Islam. Mereka bukan saja marah tetapi boleh membenci orang Cina dan orang India. Ia bukan sekadar menimbulkan masalah perkauman yang lebih berat, malah boleh membenci orang Cina dan orang India.
Rasa benci itu mudah menjadikan mereka mengamuk dan menncetuskan perkelahian serta berbunuh-bunuh seperti yang berlaku 13 Mei, 1969 dulu.
Cina tidak untung, India tidak untung dan orang Melayu yang naik darah itu juga tidak untung. Sebaliknya menimbulkan huruhara dan kacau bilau.
Orang Cina dan orang India tidak mahu kejadian itu berlaku. Kalau ada Cina dan India sedia berbuat begitu, maka dia adalah Cina dan India yang tidak berhati perut. Tetapi kita tidak terfikir Cina dan India boleh berbuat begitu.
Apa lagilah parti-parti politik. Tiada untung politik bagi mereka berbuat demikian. Terutama DAP. Sekali pun orang Melayu UMNO begitu tebal tidak sukanya kepada DAP, tetapi DAP tidak cabar orang Islam dengan melempar babi ke masjid.
DAP tahu suasana politik. Sekarang adalah waktu terbaik bagi DAP untuk meraih sokongan politik dari rakyat khususnya orang bukan Melayu. Peluang DAP untuk menewaskan seramai-ramai calon MCA dalam PRU 13 adalah begitu cerah.
Apakah PAS dan PKR boleh meraih sokongan orang Islam, menjadi perhatian. Tetapi DAP senang meraih sokongan Cina dan India.
Justeru itu tidak kemugkinan langsung Cina yang menyokong DAP bermain kotor seperti itu kerana ia boleh merusakkan harapan baik DAP.
Mungkin MCA atau Gerakan yang hilang sokongan itu berbuat demikian bagi menimbulkan satu suasana supaya pilihan raya tidak diadakan gara-gara kebarangkalian huruhara yang dapat dicetuskan oleh lemparan babi ke masjid?
Tetapi kemungkinan itu sangat kurang. Apa MCA boleh dapat kalau ia upah orang buat begitu. Payah saya mahu percaya kerana kalau kacau bilau berlaku anak cucu orang MCA akan ramai yang terkorban. Tiada kemungkinan itu.
Orang Melayu tidak boleh bertindak buruk begitu terhadap kuil, gereja dan pagoda. Islam tidak mengajar berbuat begitu. Masalah tidak selesai kalau Melayu melempar kepada lembu ke kuil atau mengetuk tokong atau mencederakan gereja.
Apa yang kita boleh agak, ia adalah mainan khianat orang luar, angkara keganasan antarabangsa oleh kuasa dunia yang ada kepentingan kiranya Malaysia jadi negara huruhara.
Zionis misalnya, atau anasir Fremason yang anti kemanusiaan dan Islam, tidak senang jika Malaysia membangun dengan Islam selepas PRU 13 ini. Bimbang kerajaan yang menunggu itu boleh menguasai Putrajaya, maka Islam, keadilan, demokrasi dan kebebasan dapat ditegakkan. Ia tidak baik bagi anasir itu. Maka mereka mengupah mana-mana orang mahukan keuntungan yang sedikit.

Tiada ulasan: