Rabu, 23 Februari 2011

BILA HUKUM ALLAH TAK DILAKSANAKAN...KESANNYA MEREKA IAITU PERLAKU ZINA....DAH TAK PENDULI....MEREKA MELAKUKAN ZINA..ROGOL..BUANG ANAK...GRO...PELACUR DLL...IKUT SUKA HATI MEREKA....DAN MUNGKIN BOLEH RASUAH LAGI JIKA MEREKA HENDAK LEPAS DARI DITANGKAP ATAU DIHUKUM ...BUKAN SAJA WANG.....TUBUH BADAN PUN BOLEH DIBERI SEBAGAI RASUAH....PERKARA2 NI TAK MUSTAHIL TERJADI.....



Isteri baran tetak suami

Oleh Mohd Husni Mohd Noor
mhusni@hmetro.com.my

PARAH...Ahmad menunjukkan kesan jahitan akibat  ditetak isterinya.
PARAH...Ahmad menunjukkan kesan jahitan akibat ditetak isterinya.
IPOH: Sikap cemburu buta dan panas baran melampau seorang isteri menyebabkan dia hilang pertimbangan sehingga sanggup menetak suaminya dengan pisau menyebabkan lelaki itu terpaksa menerima 15 jahitan di tangan kiri selepas berlaku perselisihan faham di rumah mereka di sini, Jumaat lalu.
Lebih malang, tetakan menggunakan pisau pemotong sayur itu menyebabkan mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Ahmad, 31, dari Kuala Kangsar, putus urat lengan kiri menyebabkan tiga jarinya tidak dapat digerakkan.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.15 malam di Taman Pinji Ria, Pengkalan di sini, mangsa bersama isterinya yang juga seorang jururawat sedang menonton televisyen di ruang tamu sebelum isterinya tiba-tiba mengamuk dan menyerangnya dengan pisau.

Ahmad yang juga seorang juruteknik berkata, sebelum itu, isterinya menjawab panggilan daripada sepupu wanitanya dan mereka berbual mengenai sesuatu mengenai dirinya.


Katanya, dia tidak pasti apa mereka bualkan, namun yakin perbualan itu menaikkan kemarahan isterinya.


“Berdasarkan perbualan telefon itu, sepupu memaklumkan kepada isteri, saya seorang kaki perempuan dan pernah membawa balik perempuan ke rumah ketika bujang dulu.

“Seketika kemudian, saya mengambil telefon daripada isteri dan bercakap dengan sepupu. Saya bertanya kepadanya apa dibualkan dengan isteri, namun dia (sepupu) menafikan dakwaan itu,” katanya.

Katanya, sebaik menamatkan perbualan, dia bersandar pada sofa sebelum isteri muncul di hadapannya sambil memegang sebilah pisau dan terus menetak lengannya.

Menurutnya, isterinya cuba menetak pada muka dan kepalanya, namun dia sempat menahan dengan tangan kiri sehingga menyebabkan pendarahan teruk.

“Isteri menjerit ‘abang sudah melampau’ sebelum menetak saya dengan pisau. Saya cuba keluar untuk mendapatkan pertolongan, namun isteri mengunci pintu rumah dan menghalang saya keluar.

“Saya sempat mengambil kunci pendua rumah dan telefon bimbit sebelum membuat panggilan ke talian 999 untuk meminta bantuan polis dan ambulans,” katanya.

Ahmad berkata, dia dibawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) di sini dengan sebuah kereta peronda polis untuk mendapatkan rawatan lanjut.

“Saya mengakui isteri seorang yang baran dan cemburu buta. Malah, rumah tangga kami sering berdepan masalah selepas hidup bersama sejak 11 bulan lalu.

“Kami sering bergaduh, namun saya tetap sayangkannya dan berdoa agar dia memperbaiki sikapnya itu. Pernah satu ketika, saya disepak terajang dan dimaki hamun, tetapi saya reda dengan perbuatannya itu,” katanya.

Menurutnya, dia juga terkilan kerana isterinya tidak pernah menjenguknya di hospital sepanjang menerima rawatan walaupun bertugas di hospital sama.

Ditanya sama ada dia akan menceraikan isterinya, Ahmad berkata, insiden itu tidak melunturkan rasa sayangnya kepada isteri, malah mahu memberi peluang kepada isterinya untuk berubah.

“Penceraian bukan penyelesaian, sebaliknya saya mahu insiden yang menimpa saya memberi pengajaran kepada masyarakat di luar sana sekali gus menginsafkan isteri saya,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias ketika dihubungi semalam mengesahkan menerima laporan dibuat mangsa di Ibu Pejabat Polis (IPD) Ipoh, petang semalam.

Katanya, pihaknya sedang menyiasat kes itu kerana isteri mangsa turut membuat laporan di Balai Polis Pasir Puteh sebelum ini.



GRO sewa suami RM1,000 sebulan

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin
anbia@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Segelintir warga emas tempatan kini sanggup merancang perkahwinan palsu atau menjadi suami sewa semata-mata untuk mendapatkan ganjaran wang bulanan yang dikutip daripada isteri warga asing.
Kebanyakan lelaki yang diistilahkan sebagai suami boneka ini, berpura-pura berkahwin dan mendaftar perkahwinan terbabit dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) bagi membolehkan isteri warga asing terutama dari China tinggal lebih lama di negara ini untuk menjalankan kegiatan sebagai pelacur atau pelayan pelanggan (GRO) sepenuh masa.
Sumber Jabatan Imigresen berkata, bilangan pasangan suami isteri kahwin olok-olok terbabit dikesan bertambah selepas pihaknya menjalankan siasatan dan mendapati kebanyakan suami warga tempatan dibayar RM300 hingga RM1,000 sebulan oleh isteri dikahwini itu.

Menurutnya, kebanyakan wanita warga asing itu menjadikan perkahwinan dengan warga tempatan sebagai lesen untuk menjalankan kegiatan maksiat di negara ini tanpa bimbang diberkas pihak berkuasa atau dihantar pulang ke negara asal.


“Pelacur atau GRO yang ditahan biasanya akan memberi alasan sudah berkahwin dengan lelaki tempatan melalui prosedur sah membolehkan mereka diikat jamin suami masing-masing.


“Bagaimanapun, pasangan ini biasanya tidak tinggal serumah sebaliknya si suami akan muncul sekiranya wanita warga asing terbabit menghadapi masalah atau ingin memperbaharui pas lawatan isteri yang perlu dibuat setiap tahun dengan bayaran RM90 setahun,” katanya.

Beliau berkata, mengikut undang-undang imigresen, wanita yang berkahwin dengan lelaki tempatan dibenarkan tinggal di negara ini menggunakan pas lawatan itu. Bagaimanapun, mereka boleh memohon untuk menjadi warga negara selepas lima tahun bermastautin di Malaysia.

“Jika permohonan mereka diluluskan JPN, wanita terbabit akan diberikan kad pengenalan merah. Bagaimanapun, proses terbabit bukan mudah dan tidak semua akan dibenarkan menjadi warga negara,” katanya.

Sementara itu, Ketua Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Michael Chong, berkata pihaknya menyedari taktik digunakan wanita warga asing terbabit terutama membabitkan GRO atau pelacur kelas atasan warga China.

Menurutnya, lelaki tempatan terbabit seolah-olah dijadikan hamba duit oleh wanita warga asing itu apabila dijanjikan dengan habuan wang bulanan sekiranya setuju nama mereka dipinjamkan.

Menurutnya, agak menghairankannya apabila ada antara lelaki warga emas yang datang ke pejabatnya membuat aduan mendakwa ditipu atau kehilangan isteri warga asing berusia jauh lebih muda berusia 20 hingga 30 tahun.

“Selain itu, ada wanita warga asing yang datang menemui saya dan mendakwa suami masing-masing enggan melanjutkan tempoh visa penginapan di negara ini dengan pelbagai alasan mencurigakan.

“Namun, masalah diadukan itu mempunyai agenda tersirat apabila si suami hanya mahu mencari isteri warga asing dikahwini berikutan tidak mendapat wang bulanan dijanjikan manakala si wanita pula mencari suami tempatan berikutan tempoh visanya hampir tamat,” katanya.

Katanya, pasangan suami isteri itu terbukti merancang perkahwinan palsu apabila majoriti mereka tidak mempunyai cahaya mata, malah tidak mempunyai alamat rumah yang membuktikan mereka tinggal sebumbung.

Menurutnya, perkahwinan itu biasanya diatur orang tengah yang berperanan mendapatkan suami tumpang untuk gadis asing ini yang meletakkan syarat khas berbentuk imbuhan bulan.

“Mungkin perkahwinan pasangan ini didaftarkan secara sah, namun hakikatnya ia hanya topeng untuk melindungi gadis atau wanita terbabit yang menjalankan aktiviti maksiat di negara ini,” katanya.


Dicekup curi seluar dalam



KUALA LUMPUR: Hanya mengidam memiliki seluar dalam berjenama terkemuka, seorang kerani sanggup mencuri sebelum bergelut dengan pengawal keselamatan sebuah pusat beli-belah terkemuka di ibu kota, pagi kelmarin.
Kerani bank berusia 29 tahun berasal dari Pulau Pinang cuba melepaskan diri selepas dikejar pengawal keselamatan yang menyedari jenayah dilakukan suspek sebelum berjaya dicekup.



Terpedaya gaji lumayan


KUALA LUMPUR: Akibat tidak mahu mendengar nasihat ibu bapa dan sanggup lari dari rumah akhirnya mengundang padah buat seorang gadis berusia 13 tahun apabila diperkosa satu sindiket pelacuran sebelum dijadikan hamba seks.
Lebih malang apabila mangsa dipaksa menjadi pelacur itu terlantar di katil hospital dan disahkan doktor mempunyai peluang hidup tipis berikutan menghidap penyakit Aids selain jangkitan kuman pada otak.

Sumber polis Ibu Pejabat Polis (IPD) Daerah Kajang berkata, gadis yang berasal dari Kalimantan, Indonesia terbabit sebelum ini diperdaya sindiket pelacuran kononnya mahu membantu mangsa mendapatkan pekerjaan bergaji lumayan di Malaysia.
Menurutnya, ibu bapa mangsa bagaimanapun tidak membenarkan anak gadisnya itu berhijrah kerana khuatir keselamatannya menyebabkan berlaku pertengkaran.

“Mangsa teruja janji memperoleh gaji lumayan sanggup melarikan diri dari rumah pada 2009.

“Mangsa ketika itu berusia 13 tahun bertemu dengan seorang ejen warga Indonesia yang berjanji mahu membantunya memasuki Malaysia menggunakan pasport palsu,” katanya.

Menurutnya, suspek bertindak menukar gambar dan maklumat pada pasport berkenaan yang menunjukkan mangsa seolah-olah berusia 18 tahun walaupun ketika itu masih remaja.

“Difahamkan, mangsa kemudian dibawa ke sebuah rumah di Kuching, Sarawak sebelum dikurung bersama tiga gadis Indonesia lain yang tidak dikenali.
KUALA LUMPUR: Akibat tidak mahu mendengar nasihat ibu bapa dan sanggup lari dari rumah akhirnya mengundang padah buat seorang gadis berusia 13 tahun apabila diperkosa satu sindiket pelacuran sebelum dijadikan hamba seks.
Lebih malang apabila mangsa dipaksa menjadi pelacur itu terlantar di katil hospital dan disahkan doktor mempunyai peluang hidup tipis berikutan menghidap penyakit Aids selain jangkitan kuman pada otak.

Sumber polis Ibu Pejabat Polis (IPD) Daerah Kajang berkata, gadis yang berasal dari Kalimantan, Indonesia terbabit sebelum ini diperdaya sindiket pelacuran kononnya mahu membantu mangsa mendapatkan pekerjaan bergaji lumayan di Malaysia.
Menurutnya, ibu bapa mangsa bagaimanapun tidak membenarkan anak gadisnya itu berhijrah kerana khuatir keselamatannya menyebabkan berlaku pertengkaran.

“Mangsa teruja janji memperoleh gaji lumayan sanggup melarikan diri dari rumah pada 2009.

“Mangsa ketika itu berusia 13 tahun bertemu dengan seorang ejen warga Indonesia yang berjanji mahu membantunya memasuki Malaysia menggunakan pasport palsu,” katanya.

Menurutnya, suspek bertindak menukar gambar dan maklumat pada pasport berkenaan yang menunjukkan mangsa seolah-olah berusia 18 tahun walaupun ketika itu masih remaja.

“Difahamkan, mangsa kemudian dibawa ke sebuah rumah di Kuching, Sarawak sebelum dikurung bersama tiga gadis Indonesia lain yang tidak dikenali.

“Bagaimanapun, mangsa menerima padah apabila dia bersama gadis remaja lain sebaliknya diperkosa bergilir-gilir oleh ejen berkenaan di rumah berkenaan. Suspek dipercayai memperkosa mangsa terlebih dahulu sebelum dipaksa untuk menjadi pelacur,” katanya.

Menurutnya, mangsa kemudian dijaja kira-kira sebulan sebelum dibawa ke Kuala Lumpur untuk meneruskan kerjaya terbabit dengan disorok di sebuah rumah di Jalan Pudu di sini.


Wanita cemburu serang suami




Ahmad Kushairi menceritakan detik-detik dia diserang oleh isterinya kepada wartawan di Ipoh semalam.


IPOH – Tidak diketahui apa yang merasuk isterinya, seorang juruteknik Jabatan Kerja Raya Perak mendakwa, dia tiba-tiba diserang wanita itu sehingga menyebabkan lengannya cedera dilibas pisau sebelum dikurung selama setengah jam dalam rumah sendiri di Taman Pinji Ria, Pengkalan di sini Jumaat lalu.
Sebelum amukan berlaku pada pukul 8.15 malam itu, mangsa, Ahmad Kushairi Abdul Rahim, 31, mendakwa, dia sedang menonton televisyen manakala isterinya, seorang jururawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) pula bercakap di telefon dengan seorang sepupu mereka.
“Selepas bercakap isteri saya secara tiba-tiba naik angin.
“Saya kemudian menyambung perbualan dengan sepupu saya. Saya bertanyakan kepada sepupu saya apa yang dibualkan mereka, namun belum sempat sepupu saya memberi jawapan, isteri saya keluar dari dapur dengan pisau dan cuba menetak muka saya,” cerita Ahmad Kushairi.
Nasib juruteknik itu baik kerana dia sempat menepis daripada dicederakan di muka. Bagaimanapun, tindakan wanita yang dinikahi 11 bulan lalu itu telah melukakan tangan kirinya.



Rugi besar diperdaya kasanova




MICHEAL mendengar aduan empat wanita mengenai penipuan yang dilakukan oleh kasanova bergelar Ken Isaac pada sidang akhbar di Wisma MCA, Jalan Ampang, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Taktik licik seorang lelaki kasanova yang hanya menggunakan air liur dan wajah tampan untuk memikat wanita dapat memperdayakan golongan hawa itu supaya menyerahkan wang kepadanya.
Suspek yang dikenali sebagai Ken Isaac, 31, itu akan berkenalan dengan mangsa melalui Internet atau rakan. Selain menggunakan ayat cinta, suspek yang berpakaian kemas itu akan memberitahu yang dia merupakan seorang ahli perniagaan untuk membuatkan wanita tersebut jatuh cinta kepadanya.
Wanita berusia dalam lingkungan 20-an yang termakan kata-kata tersebut kemudian akan diperdaya suspek yang mengada-adakan pelbagai cerita sedih supaya mangsa berasa simpati dan menyerahkan wang kepadanya.
Difahamkan, dalam sehari suspek mampu memperoleh sehingga RM1,000 dan jumlah tertinggi yang pernah dilaporkan mangsa yang ditipu sebanyak RM26,000.
Ketua Jabatan Pengaduan dan Perkhidmatan Awam MCA, Datuk Micheal Chong berkata, pihaknya telah menerima empat laporan daripada wanita yang ditipu lelaki itu dalam tempoh dua bulan pertama tahun ini.
Katanya, selepas tiga bulan berkenalan, lelaki itu akan mereka-reka cerita konon syarikatnya mengalami masalah dan memerlukan sejumlah wang untuk memulihkannya. Dia juga berjanji akan membayar semula wang itu jika perniagaannya berjaya.


Kontroversi homoseksual bicara liwat

KUALA LUMPUR - Perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim dihangatkan kontroversi apabila bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari dikatakan seorang homoseksual selepas penemuan pelbagai profil DNA asing pada dubur pengadu.
Perkara itu dicadangkan peguam Karpal Singh kepada saksi kelima pendakwaan, Dr. Seah Lay Hong berdasarkan laporan analisis DNA yang disediakan pakar forensik itu semasa sesi soal balas di Mahkamah Tinggi di sini semalam.
Karpal bertanya sama ada profil DNA yang dijumpai dalam dubur Mohd. Saiful boleh membawa kepada kesimpulan bahawa pengadu seorang homoseksual.
Lay Hong bagaimanapun mengatakan dia bukanlah orang yang sesuai untuk menjawabnya.
Merujuk kepada borang proforma Mohd. Saiful semasa pemeriksaan di Hospital Kuala Lumpur (HKL), Karpal bertanyakan Lay Hong bagaimana boleh terdapat profil DNA sekiranya ia adalah cubaan untuk meliwat.
Soalan itu dibantah Peguam Cara Kanan 11, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden atas alasan Lay Hong tidak menyediakan borang tersebut.

Kes khalwat hakim syarie pada 22 Mac

GEORGE TOWN - Hakim Mahkamah Rendah Syariah Pulau Pinang, Nik Bukhari Hashimy Nik Yahya menetapkan 22 Mac ini bagi membuat keputusan permohonan memindahkan perbicaraan kes khalwat hakim syarie dan pasangannya ke Mahkamah Tinggi Syariah di sini.
Nik Bukhari Hashimy membuat keputusan itu setelah menimbangkan bahawa pihak pendakwaan perlu meneliti bantahan bertulis daripada pihak pembelaan yang baru difailkan semalam kerana menolak permohonan pihak pendakwaan untuk memindahkan perbicaraan kes itu.
Pada prosiding lepas pihak pendakwaan, yang diwakili Ketua Pendakwa Syariah, Zulhairi Aziz membuat permohonan supaya perbicaraan kes khalwat Hakim Mahkamah Tinggi Syariah Pulau Pinang, Adam Tumiran, 43, dan pasangannya Nurul Izani Md. Isa, 34, dipindahkan dari Mahkamah Rendah Syariah ke Mahkamah Tinggi Syariah di sini.
Adam dan Nurul Izani yang bertugas sebagai penasihat kewangan di Kuala Lumpur dituduh melakukan kesalahan itu pada 5 Disember 2010 pukul 2.05 pagi di rumah nombor 18B, Kuarters Kerajaan Negeri, Jalan Masjid Negeri di sini.

Tiada ulasan: