Sabtu, 3 Mei 2014

UNTUNGLAH KITA JIKA MEMBUAT AMALAN2 AHLI SYURGA....MAKA MALANGLAH MEREKA YANG MENGAMALKAN AMALAN2 AHLI NERAKA

GST: Buat kecoh, pakai topeng sesiapa pun boleh

MUHAMMAD FAIZAL | .
KUALA LUMPUR: PAS berpendapat Himpunan 1 Mei bagi membantah pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) mencapai matlamat yang telah ditetapkan.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Mahfuz Omar memberitahu himpunan yang dihadiri oleh ratusan ribu rakyat itu adalah yang terbaik.

"Sepanjang bermulanya himpunan dan hingga habis, ia berjalan lancar tanpa ada sebarang gangguan dari pihak yang tidak bertanggungjawab.

"Ini yang kita janji, berhimpun secara aman. Kita tidak mahukan sebarang provokasi seperti dilakukan oleh bukan dari kita sehingga timbul kekecohan, inilah yang terbaik saya dapat nyatakan selain matlamat kita tercapai," jelasnya pada sidang media di Pejabat Agung PAS hari ini.

Beliau yang turut berkongsi, terdapat maklumat diperolehi ramai peniaga di sekitar Dataran Merdeka gembira dengan pulangan yang mereka perolehi semalam.

"Mana ada peniaga yang rugi semalam, semua untung berlipat ganda, yang kecoh kata peniaga rugi dulu sebab Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) arahkan mereka tutup kedai," sambung beliau.

Ketika ditanya mengenai kekecohan yang berlaku sejurus selesai perhimpunan tersebut, katanya ia adalah merupakan isu kecil.

"Kita pun tak kenal siapa yang buat kecoh, pakai topeng sesiapa pun boleh lakukan.

"Bagi saya ini adalah isu kecil, lagi pun ia berlaku sejurus selesai program himpunan itu.

"Walau bagaimana pun saya kecam tindakan pihak tidak bertanggungjawab itu dan meminta pihak berkuasa menjalankan siasatan lanjut," tambah beliau.

Beliau yang juga merupakan Ahli Parlimen Pokok Sena turut meminta jika terdapat lagi perhimpunan sedemikin pada masa akan datang, peserta yang hadir tidak dibenarkan memakai topeng atau penutup muka.

"Kalau takut nak tunjuk muka jangan hadir pada himpunan seperti itu, masa akan datang mungkin kita boleh memantau mereka yang memakai topeng dan arah mereka tanggalkan," jelas belia. - HARAKAHDAILY 5/2/2014

GST: PAS tuntut Presiden Cuepacs mohon maaf

SALMIYAH HARUN | .
KUALA LUMPUR: PAS menuntut Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) Azih Muda memohon maaf kepada seluruh kakitangan perkhidmatan awam kerana melabelkan mereka sebagai pengkhianat.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Mahfuz Omar berkata, Presiden Cuepacs tidak wajar melabelkan kakitangan awam sedemikian kerana hanya menyertai Himpunan Bantah GST.

Tegas Mahfuz, sepatutnya Cuepacs bertanggungjawab membela nasib pekerja kakitangan awam yang saban hari terus terhimpit dengan kenaikan kos hidup.

"Sebagai kakitangan mereka ada hak untuk tuntut apa yang mereka mahu apabila berdepan dengan tekanan kenaikan kos hidup.

"Himpunan semalam bukan khianat kerajaan tetapi mahu menuntut hak dan sepatutnya kerajaan dengar tuntutan itu," katanya dalam sidang media hari ini di Pejabat Agung PAS Jalan Raja Laut.

Berhubung aku janji kakitangan awam dengan kerajaan, jelas Mahfuz ianya tidak wajar ditimbulkan kerana kerajaan  juga mempunyai aku janji dengan rakyat.

"Iaitu berjanji untuk membela nasib rakyat dan pekerja, berjanji untuk mendengar denyut nadi rakyat. Ini pun aku janji," katany yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena.

Mahfuz berkata demikian bagi mengulas kenyataan Azih Muda kerana melabelkan kakitangan awam yang menyertai Himpunan Bantah GST semalam sebagai pengkhianat dan tidak layak memegang jawatan dalam sektor awam.

Azih Muda dilaporkan berkata, mana-mana penjawat awam yang didapati terlibat dalam perhimpunan itu boleh dikenakan tindakan tatatertib jika ditangkap.

"Mereka bukan sahaja mengkhianati amanah, malah tidak layak dipanggil penjawat awam dan kalau mereka sanggup mencabar kerajaan maka bersedialah untuk menerima tindakan selanjutnya," ujar beliau dalam laporan sebuah akhbar hari ini. - HARAKAHDAILY 2/5/2014

62% rakyat Malaysia tolak GST - Merdeka Center

HARAKAHDAILY | .

KUALA LUMPUR: Sebanyak 62% rakyat Malaysia tidak menyokong pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), menurut badan penyelidik bebas Merdeka Center.

Dari kaji selidik yang dijalankan sekitar 12 hingga 21 April melibatkan 1,009 responden, 33% daripadanya tidak memahami mengenai GST.

“62% responden tidak bersetuju dengan pelaksanaan GST, jelas menunjukkan walaupun hasil yang akan diperoleh daripada cukai pengguna tersebut, kebanyakan orang awam tidak menyokong pelaksanaannya.

“Manakala 64% responden berkata mereka tidak faham bagaimana ekonomi negara akan bergerak.

“Pandangan tersebut lazimnya datang daripada isi rumah yang berpendapatan rendah, sekitar kawasan pedalaman dan di kalangan wanita,” kata penyelidik bebas itu dipetik KeadilanDaily.

Kaji selidik itu dibuat dari 1,009 responden yang terdiri dari 60% Melayu, 31% Cina dan 9% India dan dibuat menerusi panggilan telefon.

Responden juga ditanya sama ada GST adalah sistem cukai yang adil dan 40% memberi jawapan negatif.

Lebih memburukkan, seramai responden 46% tidak yakin Barisan Nasional (BN) mampu menangani ekonomi sehingga 2020.

51% daripada responden berkata mereka tidak yakin Putrajaya akan dapat mengendalikan ekonomi negara dan memulihkan defisit fiskal.

Manakala hanya 38% daripada 1,009 responden menyatakan mereka mempunyai keyakinan ke atas pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dapat menangani ekonomi Malaysia dan defisit fiskal.

Di samping itu, 52% daripada responden berasa Malaysia tidak akan dapat mencapai status negara maju dalam masa enam tahun.

MH370: Benarkah teori John Huckman?

HAMBALI AKRAM | .
Selagi tiada apa-apa bukti yang boleh dikaitkan dengan penemuan MH370, selagi itulah segala macam teori dan spekulasi akan timbul. Yang terkini dan terheboh dalam kalangan pembaca maya ialah teori yang dikemukakan oleh John Huckman.

Pada 18 April yang lalu, John Huckman menulis satu artikel dan diterbitkan dalam OpEdNews.com. beliau mendakwa Amerika Syarikat berkemungkinan menembak jatuh pesawat MH370. Beliau juga mendakwa AS memiliki radar paling canggih khususnya di Diego Garcia – sepatutnya jika MH370 menghala ke Lautan Hindi sudah tentulah radar di situ dapat mengesannya. Yang berlaku, kita terpaksa mendapatkan maklumat daripada radar pihak lain.

Walau apapun jawapan daripada Diego Garcia, tentunya kita tidak mahu teori ini menjadi kenyataan. Kita sentiasa mendoakan sesuatu yang baik berlaku kepada MH370.

Namun, kita juga tidak seharusnya menolak bulat-bulat teori John Huckman. Dalam menangani krisis sebegini, semua maklumat dan teori serta hujah mana-mana perlu dikumpul agar dapat dianalisis secara keseluruhan.

MH370: Kalau saya katakan begini bagaimana anda

. | .
Kalau saya katakan begini bagaimana pendapat anda.

Malaysia pada mulanya agak liat untuk menandatangani perjanjian TPPA. Bukan sahaja ia mendapat tentangan daripada rakyat Malaysia, malah kerajaan yang ada pun tahu akan akibat buruk dengan menandatangani perjanjian ini. Ia disedari sebagai penjajahan cara baru Amerika.

Lalu Amerika mencipta drama MH370. Mereka seolah-olah datang membantu lantas mahukan balasannya melalui TPPA. Selain TPPA, Malaysia dilihat tempat yang paling strategik untuk menyekat China menjadi kuasa besar baharu.

Selepas kem tentera di Filipina tiada, Amerika memerlukan base camp baru di laut China Selatan. Semua ini diselesaikan dengan satu drama MH370. Ada yang beranggapan, bila China marah kepada Malaysia kerana rakyatnya yang ramai terkorban, Malaysia akan memerlukan bantuan Amerika untuk menyeimbangkan keadaan negaranya yang ditekan oleh China.

Selain semua perkara di atas, Amerika juga sedar tentang lemahnya Najib dengan pelbagai isu yang melibatkan dirinya sendiri seperti kes Altantuya. Najib juga dilihat tidak mendapat sokongan politik oleh rakyat negaranya sendiri tidak sepertimana zaman Mahathir dahulu.

Maka, tanpa rela Malaysia menandatangani TPPA...

Dan ada yang kata MH370 akan ditemui selepas pulangnya Barrack Obama, ini kerana drama penemuan MH370 akan menghilangnya curiga tentang TPPA.

Ahhh sungguh licik mereka dan sungguh mudah kita ditipu!!

Hj Osama
Penyelaras SAMM Kelantan

Berbaju hitam seperti SAMM, tetapi kenapa bertopeng?

http://greenboc.blogspot.com | .
Berbaju hitam seperti SAMM, tetapi kenapa BERTOPENG? Tak mahu dikenali, bererti memang sengaja berniat mahu timbulkan kekecohan dan provokasi.

Agen proovokasi yang sengaja diwujudkan oleh BaN-GSaT bagi mencemarkan perhimpunan aman Anti-GST!


Baca lagi

Bahagian otak manusia yang membuat dusta

http://www3.eramuslim.com | .




Selama ini, para ilmuwan tidak mengetahui di bagian otak mana pada manusia yang paling bertanggung jawab terhadap sebuah dusta atau kebohongan. Orang hanya tahu kalau dusta itu muncul dari sebuah ucapan, tapi tidak mengetahui kalau itu ada hubungannya dengan bagian tertentu dalam otak.
Setelah melakukan penelitian, akhirnya para ilmuwan menemukan sebuah kesimpulan. Bahwa, otak bagian depan yang terletak pada ubun-ubun itulah yang paling bertanggung jawab terhadap terjadinya dusta.
Kesimpulan ini, sebenarnya tergolong sangat telat jika dibandingkan dengan apa yang sudah diisyaratkan oleh Allah swt. dalam firman-Nya dalam Alquran. Bagian otak tersebut disebut Alquran dengan nama ‘nashiyah’ atau ubun-ubun.

Yang mengagumkan adalah bahwa Al-Quran sejak berabad-abad yang lalu telah berbicara tentang fungsi ubun-ubun ini ketika membicarakan Abu Jahl:
Allah swt. berfirman dalam Surah Al-‘Alaq ayat 15 dan 16.
كَلَّا لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ لَنَسْفَعَنْ بِالنَّاصِيَةِ * نَاصِيَةٍ كَاذِبَةٍ خَاطِئَةٍ
“Ketahuilah, sungguh jika Dia tidak berhenti (berbuat demikian) niscaya Kami tarik ubun-ubunnya[1], (yaitu) ubun-ubun orang yang mendustakan lagi durhaka.
[1] Maksudnya: memasukkannya ke dalam neraka dengan menarik kepalanya.

Al-Quran memberikan sifat كاذبة خاطئة (mendustakan lagi durhaka). Kenyataan seperti inilah yang ditemukan para ilmuwan pada masa sekarang ini dengan menggunakan pemindaian resonansi magnetik.
Maha Suci Allah Yang telah menyatakan fakta ini yang menunjukkan kemukjizatan Al-Quran yang baru ditemukan pada masa sekarang ini. mnh/al-kaheel


Gambar peserta GST 501 berpistol tersebar

 
GST_PistolKini heboh di media sosial peserta Himpunan Bantah GST membawa pistol. Peserta dari pihak mana yang membawa pistol tersebut?
Dengan memakai baju t-shirt Bantah GST dengan pistol terselit di pinggang, jangan dijadikan alasan fatwa bughah, halal darah peserta himpunan.
Mungkin anggota keselamatan yang berminat dan menyertai Bantah GST. Mungkin juga anggota keselamatan yang kantoi menjadi ‘peserta’ Bantah GST!!

Tiada ulasan: