Khamis, 1 Mei 2014

BEST IN THE WORLD....STEADYLAH TRANUNGKITE ONLINE....SYABAS...LENGKAP DENGAN BERITA VIDEONYA


Sekitar Perhimpunan Bantah GST ( 50 Gambar & Video)
Posted on Thursday, May 01 @ 15:25:49 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur





Kira-kira 25,000 peserta membanjiri Kuala Lumpur dalam demonstrasi besar hari ini bagi membantah Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang digerakkan oleh 89 gabungan NGO.




Perhimpunan yang turut disokong oleh parti Pakatan Rakyat diadakan sempena Hari Buruh yang disambut seluruh dunia hari ini dan dijangka turut disertai ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Polis sebelum mengisytiharkan perhimpunan itu haram tetapi sekarang menyatakan persetujuan untuk bekerjasama dengan penganjur bagi memastikan perhimpunan itu berjalan lancar.

Peserta yang mengambil bahagian akan berkumpul di empat lokasi utama iaitu KLCC, Sogo, Dataran Maybank, dan Masjid Negara sebelum berarak ke Jalan Raja yang terletak berdekatan Dataran Merdeka dimana ia dijadual berlangsung antara jam 2 hingga 5 petang.




Peserta dilarang menggunakan padang Dataran Merdeka kerana kawasan tersebut sedang dinaiktaraf.

Selain di Kuala Lumpur, satu lagi demo berasingan turut berlangsung di Pulau Pinang, anjuran Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC).



GST yang diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada pembentangan bajet 2014 Oktober lalu, akan dilaksanakan pada April 2015.

Bantahan melalui perhimpunan hari ini bagi menyatakan bahawa pelaksanaan kutipan cukai tersebut akan menyebabkan kenaikan harga barangan dan menambahkan beban isi rumah.











































2:40pm Dataran Merdeka - Jumlah peserta semakin bertambah dan saling himpit menghimpit antara satu sama lain.

2.38pm Dataran Merdeka - Jumlah peserta yang berarak dari Masjid Negara bertambah kepada 25,000 orang apabila disertai oleh kumpulan yang tiba lebih awal di persimpangan Jalan Tun Perak - Jalan TAR.


























Tiada ulasan: