Selasa, 27 Mei 2014

MACAM TAK SEKOLAH....MACAM BELAJAR AGAMA TAK ABIS...ATAU TENGAH2 BELAJAR USTAZ TU MATI

Nak kata sebagai apa klu dh kluar kenyataan mcm ni?
Maafkan saya sekiranya wall anda penuh dengan iklan saya... saya cuma nak cari sedikit pendapatan bulanan yang lumayan..
heheh.. jangan marah ye.. nak tau boleh.. saya share dengan anda kerja mudah untuk dapat duit setiap bulan.. 3 kali gaji 1
bulan...
Like · ·
Full of mantiq !
Like · ·
MELAYU SEMAKIN MAJU TANPA UMNO
Umno jangan marah apabila melayu tidak lagi menyokong mereka. Orang Melayu sudah muak dan mual dengan kerenah pemimpin umno. Orang melayu sudah hilang sabar dengan pembohong pemimpin umno.
Dari anak sampai bapak, semunya kaya raya. Bila dikritik, maka keluarlah statement bodoh dari segelintir pengampu iaitu "MELAYU DENGKI SAMA BANGSA SENDIRI"
Melayu bawahan di anak tirikan. Kroni diutamakan. Sampai bila pun melayu akan memegang ranking bangsa termiskin ditanah air sendiri. Mana laungan hidup melayu?
Dikala pemimpin umno & pembesar melayu tidur dengan wang, melayu bawahan terus tertekan dengan kenaikan kos sara hidup. Adakah ini system ketuanan melayu yang dikatakn adil?
Tolak umno bukan bermakna kita tak sayang bangsa ini. Sebab kita sayang bangsa ini lah kita Tolak umno. Melayu sudah tidak tahan dengan gelagat kerenah pemimpin umno menindas dan mengugut melayu bawahan apabila tidak mengikut kehendak kata mereka.
Maka lahirlah slogan "MELAYU PENGKHIANAT" oleh ‪#‎UMNOCELAKA‬
Penulisan diatas berdasarkan fakta, bukan rekaan dongeng~
‪#‎LIKEjeneralYakuzaOGAWA‬
-AP-
Like · ·
Cerita Yang Tersirat Di Sebalik Panda... !!!
Abu Hashim Jalal added a new photo.
39 mins ·
Like · ·

Hbis rosak mlyu


ASSALAMUALAIKUM...
SIAPA YG BERSALAH DALAM SOAL NI
LU PIKIR LA SENDIRI...
HUKUM ALLAH SAHAJA PALING TERBAIK
walaupon hilang jauh di negara orang.....sy share sbb kesian tngok dia baya adik sy....tak susah pon...korang tekan SHARE ja...tak kena duit...tak dicaj kredit....moga dapat membantu...:'D
Ibu Dyana Sofya Umum Keluar PERKASA, Rela Dipecat Demi Dyana
“Saya nampak tujuannya sudah tersasar maka saya bertindak untuk keluar (dari Perkasa). Saya menyertai badan bukan kerajaan (NGO) itu kerana mahu membantu orang Melayu.
“Saya merasakan terdapat banyak cara lagi untuk membantu orang Melayu daripada membabitkan dalam hal politik,”
... See More
Ibu Dyana Sofya Umum Keluar PERKASA, Rela Dipecat Demi Dyana Ibu kepada...
terbakor.com
Like · · · 33
Rakyat di dahulukan!
X ada nampak pun
Panda didahulukan adalah.
Pencapaian diutamakan!
X tau ape yg diutamakan.
Janji ditepati
Janji di capati yg byk :-
FAKTA!
Like · ·
ingatlah wahai sahabatku.....


berapa orang melayu antara tokeh2 ini dan berapa orang melayu khususnya di peringkat pertengahan dan bawahan serta rakyat mendapat menafaat dari kekayaan mereka.
$$ siapakah dibelakang buaya2 ini? $$
Like · ·

Tuesday, 27 May 2014

4 FOTO TSKI ZIARAH 5 BERADIK YANG KEHILANGAN IBU BAPA DI TAMAN DESA CHERAS.



Kisah duka lima beradik yang bergelar yatim piatu dalam sekelip mata baru-baru ini mendapat perhatian Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Bandar Tun Razak hari ini hadir menziarah kelima-lima adik beradik yang kemudian memanggilnya dengan panggilan ‘atuk’.

Abdul Khalid yang turut membiasakan dirinya dengan panggilan itu sepanjang pertemuan juga memilih untuk duduk bersila dan memangku serta berkongsi cerita bersama kelima-lima anak itu.

“Sebagai Ahli Parlimen, saya akan terus memantau dan membantu serba sedikit agar anak-anak ini terjaga dengan baik.

“Tumpuan kita adalah memastikan mereka mendapat bantuan jangka masa panjang terutama dari segi persekolahan, tempat tinggal serta kos sara hidup,” katanya kepada pemberita.

Terdahulu beliau hadir di rumah peninggalan arwah ibu bapa lima anak-anak malang itu di Taman Desa Cheras di sini.

Walaupun anak-anak itu letih baru pulang dari Perak, mereka masih petah berkata-kata dan melayan setiap pertanyaan Abdul Khalid.

“Atuk juga ada cucu berusia tiga tahun, sama dengan awak tetapi dia main patung ‘power rangers’,” guraunya dengan anak perempuan yang paling kecil berusia tiga tahun.

Selepas hampir sejam meluangkan masa, Abdul Khalid kemudian terpaksa minta diri untuk urusan penting dan berkesempatan menghulurkan sumbangan peribadi kepada wakil penjaga.

Kelima-lima anak itu yang berusia antara tiga hingga 16 tahun kini berada di bawah jagaan saudara terdekat dengan bantuan jawatankuasa surau pangsapuri berkenaan.

Jumaat lepas, bapa mereka, Jefri Mohd Zain 46 dan isterinya, Norsalawati Ibrahim 40, terlibat dalam satu kemalangan maut ketika dalam perjalanan ke tempat kerja di Jalan Loke Yew.

Jenazah suami isteri itu selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam, Sungkai, Perak.

Tuesday, 27 May 2014

Ayam @ Pisang Goreng Plastik: Taktik licik penjual yang membahayakan!


Sungguh memeranjatkan apabila mengetahui taktik mencampurkan plastik dalam minyak masakan yang popular di Indonesia ini sudah mula menular di Malaysia.

Sebelum ini, kita dikejutkan dengan pengakuan seorang peniaga ayam goreng rangup dari Indonesia yang telah membuat pengakuan mencampurkan plastik atau paket minyak itu sendiri ke dalam minyak masakannya untuk menghasilkan ayam goreng rangup dan tahan lebih lama.

Namun, ketidakjujuran ini akan mengakibatkan pelanggan mengalami masalah kesihatan terutama kepada organ dalaman.

Berikut merupakan perkongsian oleh pengguna laman sosial.

Beli pisang goreng d gerai kueh donggongon. Tlampau rangup menimbulkan keraguan. Then, memang yg djangka pisang goreng dgoreng dengan minyak + straw. Sangat kurang ajar n x sivik punya penjual.

GORENG PISANG CAMPUR STRAW
GORENG PISANG CAMPUR PLASTIK

Cara mengetahui samada ayam goreng atau goreng pisang dicampur plastik:

1. Bawa bahan kajian anda balik ke rumah (ayam atau pisang dan sebagainya).
2. Ambil mancis dan bakar ayam atau pisang tersebut.
3. Sekiranya terhasil nyalaan, besar kemungkinan ayam atau pisang terbabit dicampur plastik.
4. Segera laporkan kepada pihak berwajib untuk tindakan lanjut.

..x0x..

Tiada ulasan: