Khamis, 8 Mei 2014

JANGAN MAIN API DENGAN AGAMA ALLAH...ALLAH BOLEH TURUNKAN BALA/MUSIBAH PELBAGAI BENTUK UNTUK INDIVIDU....NEGERI ATAU YANG LAIN2...JANGAN SENANG2 NAK SEKAT KEGIATAN AGAMA ALLAH....DALAM KUBUR....PADANG MAHSYAR ITU LAIN CERITA PUNYA HUKUMAN ATAU SEKSAAN....KALAU TAK TAKUT NI BUTA AGAMA ATAU JADI TALI BARUT SYAITAN

Wednesday, 7 May 2014


REALITI DI TERENGGANU KINI!!!! ... USTAZ AZHAR IDRUS TIDAK DI BENARKAN MENYAMPAIKAN KULIAH DALAM MASJID!!!!


Walaupun disekat, dihalang dan tidak dibenarkan menyampai kuliah dalam masjid oleh pihak pemerintah Terengganu namun sambutan diberikan oleh penduduk tempatan kepada kuliah penceramah agama bebas yang tersohor Ustaz Azhar Idrus tetap mendapat sambutan amat meriah sekali walaupun terpaksa diadakan dalam Stadium tertutup Futsal di Kuala Berang.

Kalau pemerintah Terengganu ingat dengan cara tidak membenarkan masjid dijadikan lokasi kulaih oleh Ustaz Azhar Idrus maka sambutan rakyat terhadap beliau akan kendur dan suram .. itu suatu kesilapan besar.

Kini rasa simpati dari kalangan pengikut UMNO kepada PAS/PR semakin meningkat.
Kebakaran Kali kepalanya ya ..Takut Agaknya
O ..media barat
Awas dapat laknat !!!
CNN dan media barat sekarang ni sibok mengancam Brunei sbb Undang Sharia. Mereka memboikot semua hotel2 dan kepentingan Brunei. Berikut salah satu jawapan Kerajaan Brunei kpd mereka....
In your countries you practice freedom of speech, freedom of press, freedom of religion, etc. It's in your constitution It's your political system, your national identity, your rights, your way of life.
In my country, we practice a Malay, Islamic, Monarchical system and we're going to start practicing the laws of Islam, Sharia Law . Islam is in our constitution, our national identity, our rights, our way of life.
We may find loopholes in your laws and justice system and you may have found ours, but this is our country. Just like you practice your right to be gay, etc. for this world you live in now, we practice our rights to be Muslims for this world and the Hereafter. This is an Islamic country practising Islamic law. Why don't you worry about your kids being gunned down in schools, worry about your prisons being unable to accommodate convicts, worry about your high rate of crimes and DUIs, worry about your high suicide and abortion rate, worry about whatever it is that you should be worried about THERE. Many religions are against homosexuality, it's nothing new. The moment you hear that Islam and Muslims making a stand and trying to reaffirm their faith, you judge, you boycott, you say that it's wrong, it's stupid, it's barbaric. Again, go back to those worries that you should focus on I've mentioned earlier. Is it not wrong to legalize deadly weapons, is it not wrong to allow unborn babies to be killed, is it not wrong to allow a lifestyle that results in AIDS and discontinuation of the next generation?
Why do you care so much what's happening here in an Islamic nation when you didn't even bat an eyelid about the Syrians, Bosnians, Rohingyas, Palestinians,etc. Thousands are being killed there and you don't care, not one is killed here under this Sharia Law, and you make a big fuss, even when the citizens here who are directly affected by it, accepts it with peace. Punishments may be harsher but it does not mean it's easier to be carried out. There are processes to go through before an actual conviction. We are fine with it, we are happy. BruneiUnited
cc kajian kluarga Muslim
Pray 4 Ummah ..
Like · ·
MCA kerah 100 peguam untuk sekat hudud.
Peguam² akan mengemuka cadangan untuk menghalang enakmen hudud Kelantan.
Yob: Bukankah jari jemari Umno yang tandatangan bersetuju cina MCA jadi warganegara?
Siapa jadi ‪#‎tuan‬, siapa jadi anjing?

GST: Malaysia negara Jibayah

DR MOHD KHAIRUDDIN AMAN RAZALI | .
GST adalah cerminan pertembungan dua dasar bernegara antara Negara Jibayah Cukai & Negara Hidayah Berkebajikan.

1.Sudah terang lagi bersuluh bahawa sememangnya menjadi dasar yang dianuti oleh kerajaan BN iaitu mengenakan cukai semaksima terhadap rakyat. Atau dengan kata lain sememangnya Malaysia di bawah pentadbiran BN mengamalkan konsep yang dalam bahasa ilmu Ketatanegaraan Islam diistilahkan sebagai Negara Jibayah atau Negara Cukai. Inilah yang dapat difahami secara jelas daripada kenyataan Perdana Menteri pada 5hb Mei 2014 sebagaimana dilaporkan oleh Astro Awani.

2. Kesimpulan kenyataan beliau yang menggambarkan dasar percukaian negara adalah:

A.GST tidak membebankan rakyat.
B.GST satu langkah perlu yang akan meluaskan pendapatan negara.
C.GST akan menambah pendapatan negara.
D.GST satu bentuk cukai yang progresif yang hanya dikenakan atas perbelanjaan bagi barangan dan perkhidmatan yang digunakan oleh seseorang.
E.GST akan menjadikan lebih ramai rakyat membayar cukai kerana hari ini tidak ramai membayar cukai.
F.GST memperluaskan cakupan rakyat yang membayar cukai kerana sekarang hanya lebih kurang satu juta sahaja penduduk negara ini yang membayar cukai.
G.GST mempertingkatkan kadar dan nilai cukai kerana sesetengah daripada rakyat membayar kadar yang lebih rendah daripada yang sepatutnya.
H.GST seperti antibiotik yang perlu untuk 'mengubati' masalah ekonomi negara.
I.GST diterima pakai dengan mengambil kira pengalaman yang digunapakai oleh hampir 90 peratus negara lain di dunia.

3.Semua dasar yang disebut oleh Perdana Menteri ini menegaskan Malaysia sebagai Negara Jibayah atau Negara Cukai. Keadaan ini sangat berbeza dengan dasar kewangan Negara Islam yang berasaskan konsep Negara Hidayah dan Berkebajikan. Asas-asas kepada dasar percukaian Negara Islam adalah seperti berikut:

A.Cukai daripada rakyat tidak menjadi dasar utama hasilan negara.
B.Cukai daripada rakyat hanya dikenakan sebagai penyelesaian sementara dan bukan dasar yang tetap apabila negara berhadapan krisis kewangan disebabkan faktor kelembapan ekonomi semasa. Setelah kewangan negara stabil percukaian dihapuskan.
C.Apabila cukai dikenakan cakupannya perlu diminimakan merangkumi golongan berkemampuan sahaja berasaskan pendapatan mereka.
D.Cukai Wajib pula dikenakan dengan kadar yang rendah sebaliknya semangat dermawan menyumbang secara sukarela diperluaskan sehingga mereka menyumbang secara sukarela lebih banyak daripada yang wajib. Hal ini kerana manusia bersifat liar terhadap sesuatu yang wajib yang membebankan tetapi lebih redha dan bersemangat jika diberikan galakkan dan motivasi.
E.Cukai terhadap semua golongan rakyat bukannya ubat penyelesaian masalah ekonomi tetapi ia menjadi racun yang membarah dalam masyarakat. Golongan tidak berkemampuan semakin tertekan dengan cukai sehingga mendorong mereka menjadi penjenayah dan pemberontak terhadap ekonomi negara.
F.Negara Islam adalah negara berkebajikan yang meletakkan ihsan pada golongan tidak berkemampuan. Justeru, cukai tidak dikenakan kepada mereka sama sekali walaupun dengan nilai yang minima. Sebaliknya masalah kewangan negara diselesaikan dengan bantuan golongan berpendapatan tinggi. Itupun dengan nilai yang minima bagi mengelakkan perasaan terbeban.
G.Dasar kewangan negara perlu dirujuk kepada al-Quran dan Sunnah di samping sejarah kejayaan negara khalifah Islam bukan kepada negara moden yang tidak bertunjangkan Islam dan juga menyaksikan kebobrokan penguasaan ekonomi oleh kapitalis.

4.Sekarang terpulang kepada rakyat sama ada mengekalkan kerajaan yang mengamalkan dasar Negara Cukai atau mengubahnya kepada kerajaan Islam yang mengamalkan konsep Negara Hidayah dan Berkebajikan dalam PRU ke 14 nanti.

TG Nik Abdul Aziz ulas ulama Muda Umno

SALMAH MAT HUSAIN | .
KOTA BHARU:  Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, turut melahirkan rasa dukacita terhadap tuduhan pihak tertentu yang menyamakan muslimat bertudung labuh sebagai ‘pelacur’ ketika turun membantah GST pada 1 Mei lalu.

Pada masa yang sama beliau melahirkan rasa kehairanannya kenapa golongan yang digelarkan Ulama Muda Umno tidak menegur kejadian menyayat hati hingga mengorbankan enam orang remaja pada satu pesta akibat mengambil dadah berlebihan  pertengahan Mac lalu.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas Setiausaha Ulama Muda Umno, Mohd Radzi Othman yang mengeluarkan kenyataan biadap dalam laman facebooknya, dengan menggelarkan  muslimat yang turun berdemonstrasi dalam himpunan anti GST tempoh hari sebagai pelacur.

Pada masa yang sama, beliau turut memperbetulkan maksud ‘pelacur’ yang  biasanya golongan itu melanggan pelanggan di tempat tersembunyi, di hotel-hotel.

“Yang saya peliknya kenapa golongan itu tidak dilawan atau dikritik,” ujarnya.

Tuan Guru seterusnya menambah, pada zaman Rasulullah, ada golongan muslimat yang turun ke medan perang yang turut disertai Siti Aisyah isteri baginda.

“Mereka ke medan perang membawa bekalan makanan atau minuman kepada tentera Islam, balut luka,”ujarnya.

Beliau bagaimanapun memohon masyarakat supaya Allah memberi petunjuk agar tidak memandang serong terhadap pelbagai kaum yang turun membantah GST.

Tambahnya, apa yang dilakukan itu untuk kepentingan masyarakat semua. Tuan Guru berkata demikian ketika diminta mengulas berhubung kenyataan yang dikeluarkan Mohd Radzi di dalam facebooknya.

Ekoran daripada itu, Dewan Muslimat PAS Pusat telah membuat laporan polis semalam yang diketuai Siti Zailah Mohd Yusof selaku ketuanya.

Selain itu, Muslimat PAS Wilayah Persekutuan juga turut membuat laporan polis atas perkara yang sama. - HARAKAHDAILY 8/5/2014

Royalti 20%: Husam harap 3 negeri ikut Sarawak

HARAKAHDAILY | .
KUALA LUMPUR: Langkah Dun Sarawak meluluskan usul menuntut royalti petroleum dinaikkan kepada 20% adalah sangat penting dan akan membuka jalan kepada penyusunan menyeluruh industri petroleum negara.

“Saya mengucapkan tahniah di atas keberanian Kerajaan Sarawak. Saya berharap tiga negeri pengeluar yang lain dapat mengambil langkah yang sama,” ujar Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa dalam kenyataan kepada Harakahdaily.

Berikutan perkembangan itu, beliau mencadangkan juga negeri negeri pengeluar petroleum yang rata-rata miskin dapat sama menuntut equity dalam Petronas sama seperti Kerajaan Malaysia bagi membolehkan negeri-negeri pengeluar menikmati pembahagian kekayaan petroleum yang lebih saksama.

Buat masa ini, ujarnya hampir 48% pendapatan Malaysia adalah dari hasil petroleum terdiri dari cukai, royalti dan dividen sedangkan negeri-negeri masih tertinggal dan limpahan ekonomi dari kekayaan ini gagal diagihkan sepenuhnya. - HARAKAHDAILY 8/5/2014

Pelajar cemerlang: Kelantan belanja RM3.85 juta

SALMAH MAT HUSAIN | .
KOTA BHARU: Kerajaan Kelantan membelanjakan lebih RM3.85 juta kepada 7,704 orang pelajar cemerlang semua kategori peperiksaan sejak tahun 2006 sebanyak RM500 seorang.

Dalam peperiksaan 2013 sahaja, kerajaan negeri memperuntukkan sejumlah RM556,000 untuk diagihkan kepada pelajar cemerlang semua peperiksaan sama ada SPM YIK, SPM JPN, SPM (Mara), STAM (YIK), STPM (JPN).

Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob telah menyampaikan sumbangan berkenaan kepada pelajar cemerlang yang diadakan di Putik.

Menurutnya, kerajaan negeri mengutamakan pendidikan Islam pada rakyatnya. Oleh sebab itu kerajaan negeri bersedia memperuntukkan sejumlah RM78 juta untuk tujuan itu sepanjang tahun ini termasuk peruntukan untuk Kolej Islam Sultan Ismail Petra (Kias).

Katanya, jumlah RM78 juta bukan jumlah yang sedikit memandangkan ia membentuk kira-kira 13 peratus daripada jumlah keseluruhan perbelanjaan mengurus pada tahun 2014.

“Ia menunjukkan komitmen tinggi kerajaan negeri terhadap usaha membangunkan modal insan sebagai pewaris kepimpinan pada masa hadapan.

Turut berucap pada majlis itu, anggota exco kerajaan negeri, Datuk Mohd Fadzli Hassan. Hadir sama Tengku Azmi bin Tengku Jaafar, Pengarah Yayasan Islam Kelantan, penolong-penolong pengarah dan lain-lain jemputan.

Katanya, kerajaan negeri yang menitikberatkan pembinaan modal insan  sentiasa  mengekalkan agenda ini di dalam Bajet Kelantan 2014 sebagai salah satu daripada agenda utama dengan memperuntukkan RM72 juta kepada YIK.

“Ia merupakan satu pelaburan yang cukup besar dari pihak kerajaan untuk memastikan program pendidikan di bawah YIK berjaya dilaksanakan dengan lancar.

Setahun berlalu, BN gagal tadbir Kedah

ZULKIFLI YAHAYA | .
SELEPAS genap setahun BN mengambilalih pentadbiran dari tangan Pakatan Rakyat pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) lalu, harapan rakyat Kedah menggunung untuk melihat anak mantan Perdana Menteri iaitu Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang diberi mandat sebagai menteri besar, melakukan perubahan besar di negeri itu.
Malang sekali harapan rakyat menjadi sia-sia, kerajaan BN Kedah ternyata gagal dalam banyak perkara.
Jika ada sedikit perubahan ataupun program besar yang berlaku di Kedah maka ia adalah projek Kerajaan Persekutuan bukannya milik kerajaan negeri.
Setahun adalah tempoh masa yang agak pendek namun senarai kegagalan BN sudah panjang. Berikut adalah senarai kegagalan Kerajaan BN Kedah sepanjang setahun pentadbiran:
  1. GAGAL menguruskan Kolej Universiti Insaniah (KUIN) dengan baik sekalipun kampus induk dan segala kemudahan yang ditinggalkan oleh kerajaan terdahulu begitu baik sekali. Sekejap arah berpindah ke kampus asal yang sempit di Mergong dan sekejap berpindah balik ke kampus induk. Kakitangan dan pelajar yang jadi mangsa. 
  2. GAGAL menyelesaikan masalah kakitangan Insaniah Holding yang tidak dibayar gaji semenjak BN mengambilalih pentadbiran negeri pada Mei 2013.
  3. GAGAL dalam penghasilan padi/beras untuk negara di mana kini Kedah hanya mampu menyumbang 30 peratus bekalan beras, sedangkan semasa Pakatan Rakyat dahulu negeri ini menghasilkan 44 peratus bekalan beras negara.
  4. GAGAL menyelamatkan tanah sawah apabila mengumumkan projek ZIPY akan diteruskan di Yan yang dijangka akan mengorbankan 4300 ekar tanah sawah.
  5. GAGAL bercakap benar. Datuk Paduka Mukhriz Mahathir didakwa tidak bercakap benar dalam isu pembelian kereta baharu untuk Menteri Besar Kedah. Kenyataan yang dibuat kononnya untuk kegunaan Yang di-Pertuan Agong, walhal plet kereta terang-terangan tertera perkataan ‘Menteri Besar Kedah’.
  6. GAGAL mengawal nafsu untuk memiliki kereta rasmi Exco yang baharu. Mereka menukar kereta rasmi dari Camry ke Perdana baharu, walaupun kereta yang ditinggalkan Exco terdahulu masih elok. Walhal sewaktu kerajaan dahulu menukar kereta baharu akibat kereta lama sudah terlalu uzur, BN sebagai pembangkang di kala itu menentang keras.
  7. GAGAL mengawal pembalakan yang berleluasa. Kegiatan pembalakan berjalan dengan rakus sekali terutama di daerah Padang Terap, Baling, Kulim dan Sik. Hutan digondolkan tanpa belas kasihan seolah-olah hutan tidak menyumbang apa-apa terhadap kestabilan alam.
  8. GAGAL mengawal budaya hedonism. Kerajaan Negeri membenarkan kumpulan penyanyi separa bogel K-Pop dibawa masuk dari Korea dalam konsert UEPE yang di adakan di Sungai Petani.
  9. GAGAL menjaga duit negeri, menggunakan untuk tujuan tidak baik. Kerajaan pimpinan Mukhriz dengan murah hati ‘bersedekah’ kepada Astro yang menganjurkan Program Maharaja Lawak Mega sebanyak RM200,000.00. Jumlah tersebut terlalu besar untuk rakyat Kedah yang miskin tetapi BN menghabiskannya untuk orang ramai bergelak ketawa.
  10. GAGAL menghormati pegawai tadbir kerajaan negeri (KCS) di mana Menteri Besar cuba melantik Setiausaha Sulit Kanan dari kalangan bukan KCS. Akibat mendapat tentangan, individu tersebut dilantik sebagai Ketua Pegawai Khas (jawatan baru yang diwujudkan) dengan gaji dan elaun yang luarbiasa. Walhal mengikut tradisi pentadbiran pejabat Menteri Besar selama ini, ketua bagi pegawai-pegawai khas adalah Setiausaha Politik.
  11. GAGAL membuat keputusan yang wajar dalam isu mahkamah. Mukhriz telah membuat keputusan tidak wajar dalam isu pembalak menyaman anak syarikat kerajaan negeri, apabila bersedia menerima penyelesaian di luar mahkamah sekalipun kes tersebut hampis pasti dimenangi oleh pihak kerajaan negeri. Akibatnya kerajaan negeri kerugian RM2.5 juta.
  12. GAGAL mengurus sembilan buah Maktab Mahmud yang selama ini diurus oleh kerajaan negeri dengan menyerahkan kelolaannya kepada Kementerian Pelajaran dibawah pentadbiran Sekolah Agama Bantuan Kerajaan (SABK). Mukhriz mungkin ‘bijak’ kerana berjaya menyelamatkan duit negeri sebanyak RM26 juta yang selama ini membiayai Maktab Mahmud tersebut. Soalnya, ke mana perginya RM26 juta tersebut dan apakah nasib silibus Azhariah di Maktab Mahmud selepas ini?
  13. GAGAL meneruskan Skim Kafalah iaitu pemberian RM500 untuk keluarga si mati yang diperkenalkan semasa Pakatan Rakyat dahulu.
  14. GAGAL merealisasikan pembinaan Maahad Tahfiz Sains di Pulau Tuba, Langkawi yang dicetuskan idea penubuhan dan pembinaannya oleh Almarhum Tan Sri Ustaz Azizan. Khabarnya projek tersebut dibatalkan terus. Mungkin kerana bagi Mukhriz pelaburan di bidang pendidikan adalah ibarat ‘mencurah air ke daun keladi’.
  15. GAGAL meneruskan program pembinaan insan seperti Kem Anak Soleh, Kem Bina Saksiah dan Kem Belia Sejahtera yang diadakan semasa Pakatan Rakyat. Sekarang setiap cuti sekolah berlalu tanpa ada pengisian oleh kerajaan negeri.
  16. GAGAL membuat keputusan yang wajar dalam isu pelantikan Pengarah Urusan Bina Darulaman Berhad (BDB) yang dikaitkan dengan siasatan salahlaku. Sepatutnya biar individu berkenaan membersihkan namanya satu melalui siasatan tersebut, sebelum pelantikan dibuat.
  17. GAGAL mengisi kekosongan imam dan pegawai masjid di banyak buah masjid di negeri ini.
  18. GAGAL menyelesaikan masalah lantikan JKKK di beberapa buah daerah, akibat perebutan untuk jawatan tersebut.
  19. GAGAL menangani penderitaan hidup rakyat, khususnya penoreh getah yang terbeban dengan kejatuhan harga getah serta peningkatan kos hidup. Kepimpinan kerajaan negeri Kedah seolah-olah tidak tahu cara untuk menanganinya.
  20. GAGAL memperkasa sukan bolasepak yang menjadi kebanggaan negeri ini suatu masa dahulu. Prestasi bolasepak Kedah jatuh merudum kira-kira 70 peratus dari sebelumnya. 




Tiada ulasan: