• Muslimat Pas Lenggong turut buat laporan polis Sebahagian daripada ahli Muslimat Pas Kawasan Lenggong yang tampil membuat laporan di Balai Polis Lenggong.
1 / 1
LENGGONG - Seramai hampir 20 Muslimat Pas Kawasan Lenggong membuat laporan polis berhubung kenyataan kontorversi yang menyamakan wanita bertudung labuh menyertai Himpunan GST sebagai pelacur.

Ketua Muslimat Pas Kawasan Lenggong, Fauziah Musa menyifatkan kenyataan dikeluarkan Setiausaha Ulama Muda Umno (Ilmu) Mohd Radzi Othman itu sebagai biadab.

Kenyataan yang dikeluarkan menerusi laman sosial Facebook itu menimbulkan kontroversi dan membuatkan ramai wanita tersinggung dengan kenyataan itu.

“Bagaimana seseorang yang berilmu seperti beliau boleh menyamakan wanita bertudung labuh yang menyertai Himpunan Bantah GST sebagai pelacur?

“Kenyataan beliau bukan saja mengguris hati ramai pihak malah dilihat boleh menimbulkan kemarahan dan sengketa antara pelbagai kaum dalam negara ini. Radzi menggunakan sentimen agama serta kedudukannya sebagai Setiausaha Ilmu untuk menghasut kaum lain supaya membenci muslimat yang menyertai himpunan tersebut,” katanya.

Fauziah berkata, kenyataan itu juga dikhuatiri bakal memberi persepsi buruk kepada wanita bertudung dalam negara ini terutamanya mereka yang bertudung labuh.

“Kenyataan Radzi yang mengatakan lelaki menyertai himpunan berkenaan ibarat  pelanggan yang ghairah merasai pelacur dilanggannya boleh menimbulkan kemarahan kepada masyarakat.

“Laporan yang dibuat ini untuk mendesak polis mengambil tindakan kepada lelaki tersebut yang jelas mengeluarkan kenyataan menghina orang lain,” katanya.

Kenyataan dikeluarkan Radzi dalam laman Facebooknya baru-baru ini menimbulkan ketidakpuasan hati dalam kalangan banyak pihak yang menyifatkan perumpamaannya sebagai melampau dan biadab.

Kontroversi itu menjadi semakin panas apabila ramai pihak membidas kenyataan Radzi dan menyifatkan lelaki itu tidak patut mengeluarkan kenyataan yang dilihat merendahkan taraf umat Islam di negara ini.