Rabu, 28 Mei 2014

BONGKAR TERUS BONGKAR....AKHIRAT LAGI TERUK ALLAH BONGKAR BERSERTA HUKUMAN AKAN DITERIMA....HANYA ORANG JAHIL SAJA TAK NGERTI BASA

Wednesday, 28 May 2014


KERANA SURAT AKUAN INI CALON DAP PRK TELUK INTAN, DYANA SOFYA KANTOI LUMATKAN MACAI-MACAI UMNO KERANA MEMFITNAH DIRINYA.




Calon Pakatan Rakyat dari DAP bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud semalam mendakwa bahawa beliau merupakan seorang peguam yang sah.

Pada sidang media di Bilik Gerakan DAP di sini semalam, beliau turut membawa bukti surat akuan daripada Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Malaya, Istana Kehakiman Putrajaya.

"Ini bukti yang mengesahkan saya sebagai peguam.

"Dengan bukti ini saya harap ia dapat menyelesaikan apa jua persoalan yang timbul dalam kedudukan saya sebagai seorang peguam," jelasnya.

Penjelasan itu sebagi manjawab dakwaan pihak tertentu kononnya beliau menipu mengenai kelayakan beliau dalam profesion tersebut.

Dalam akuan itu, Dyana diperakui sebagi seorang Peguambela dan Peguamcara, bermula pada 19 Januari 2012 dibawah Akta Profesion Undang-Undang 1976.
Kesian si khinzir ni.... dia dihina....tapi jangan risau wahai khinzir, di akhirat nanti, kamu tak disiksa seperti manusia !
Like · ·

Parah dibuatnya...
Like · ·
yang dihukum cicak mengkarung, buaya pula bersorak gembira.
$$ adilkah $$
Minta JAKIM haramjadah ni sah kan..
‪#‎babi_betul‬
Like · ·
inikah realiti X Pi Em
Pemimpin Islam boleh ker ckp mcam ni????
Assalamualaikum & selamat pagi semua!
Kita yang sempurna ni taknak kejar peluang? Taknak kerja keras? THINK iT!
Like · ·
Demi nk MEMPERTAHANKAN dan MEMANCING UNDI utk calon GERAKAN KESAYANGAN geng2 umno..maka MANGKUK TUA PENIPU PEJUANG UMNO sanggup MENIPU bkn setakat penduduk2 Teluk Intan,malah kamu menipu SELURUH RKYAT PERAK dgn cerita KITAR SEMULA kamu..oleh krana KEBODOHAN KAMU SDN,akhirnya kamu telah pecahkan TEMBELANG KAMU SDN..
-Rupa2nya JANJI LEBUHRAYA itu kamu buat utk RAKYAT PERAK sejak THN 2007 lagi..tapi janji itu TELAH KAMU CAPATI..akhirnya berjanji pula perkara yg sama dlm PRK TELUK INTAN,dgn ANGGAPAN rakyat perak TAK TAHU YG KAMU PRNAH BERJANJI PERKARA YG SAMA PD THN 2007..
-Jadi kpd SELURUH RKYAT PERAK..SAKSILAH DAN LIHATLAH bukti yg cukup JELAS dan SAHEH yg UMNOBN mmg KAKI PENIPU dan makluk2 YG GEMAR CAPATI JANJI..kalau kamu pilih lagi calon drp BN yg tlh TERBUKTI MENIPU RAKYAT TELUK INTAN,maknanya kamulah PENGUNDI2 YG PALING MALANG..

Gerakan Boikot Bayar Pinjaman PTPTN Besar-Besaran..

Kepala hotak Nurul Asyikin on Monday, May 26, 2014

Nampaknya, ada peminjam ptptn yang masih tidak yakin dengan aku. nah, aku letak kad pengenalan aku. ingat aku takut ? sikit pun aku tak goyang lah. sekarang, aku nak 1,000,000 peminjam berhenti bayar ptptn pada 1 julai 2014 ini juga, tarikh di mana ptptn ditubuhkan. korang cuma perlu buat kerja mudah je iaitu untuk share post ini yang tak sampai 5 saat pun. boleh ?

Saya Qadafi bin Muhamad Shuib ingin menyeru kepada 956,018 peminjam yang masih membayar PTPTN supaya bersama-sama saya https://www.facebook.com/qadafimuhamadshuib untuk berhenti membayar PTPTN pada saat ketika ini juga sehinggalah Pilihanraya Umum 14 nanti, yang mungkin diadakan pada tahun 2018.

Tujuan utama untuk kita berhenti bayar PTPTN adalah untuk :

1. Memprotes tindakan PTPTN yang ternyata mengenakan kos pentadbiran dengan tujuan untuk mengaut keuntungan semata-mata.


"Kami diberitahu bahawa PTPTN hanya membelanjakan RM65 juta setahun untuk menjalankan operasi, jadi kadar faedah 1% daripada berbilion-bilion yang diberikan setiap tahun adalah jauh lebih daripada yang diperlukan"


http://www.mstar.com.my/berita/berita-semasa/2012/04/12/ptptn-digesa-hapus-kadar-faedah-1-tindakan-senarai-hitam--khairy/

2. Sebagai bantahan kepada resolusi yang gagal dilaksanakan oleh Meja Bulat PTPTN yang telah dibuat pada 11 April 2012.


"Meja Bulat mencadangkan bayaran perkhidmatan 1% yang dikenakan ke atas peminjam PTPTN dihapuskan"


http://www.sinarharian.com.my/nasional/ptptn-11-resolusi-rundingan-meja-bulat-anjuran-pemuda-umno-1.39271

3. Menunjukkan rasa tidak puas hati kepada tindakan PTPTN yang mengenakan caj insurans yang semakin membebankan para peminjam PTPTN.

4. Sebagai tanda kecewa kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib yang tidak mengendahkan cadangan peminjam PTPTN untuk menghapuskan kos pentadbiran PTPTN yang telah dikemukakan untuk Bajet 2014 yang dibentangkan pada 25 Oktober 2013.

5. Pembayaran balik PTPTN telah jatuh hukum sebagai haram kerana kos pengurusannya telah melebihi kos sebenar.


"Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, kadar faedah 1% yang dikenakan terhadap kos pentadbiran PTPTN adalah terlalu banyak berbanding perbelanjaan mengurus sebenar perbadanan itu"


http://www.mstar.com.my/berita/berita-semasa/2012/04/12/ptptn-digesa-hapus-kadar-faedah-1-tindakan-senarai-hitam--khairy/


"Semua caj yang melebihi kos sebenar perkhidmatan adalah haram"
http://abuanasmadani.blogspot.com/2012/04/ptptn-haram-caj-lebihi-kos-sebenar.html

Saya akan mengambil tanggungjawab sepenuhnya ke atas setiap peminjam PTPTN yang mahu mengambil keputusan untuk berhenti bayar PTPTN. Justeru, walau apa pun yang akan terjadi nanti, saya yang akan menerima risikonya. Dengan ini, anda tiada alasan lagi untuk ragu-ragu dan bimbang untuk berhenti bayar PTPTN.

Akhir sekali, saya akan upload penyata PTPTN saya pada setiap bulan sebagai bukti saya kotakan janji saya untuk tidak lagi membayar PTPTN. Saya amat berharap sekali pada tahun 2015 nanti, sasaran 1,000,000 peminjam untuk berhenti membayar PTPTN akan tercapai.


==========================================

Yang kat atas neh ialah kisah seorang peminjam PTPTN yang mendesak peminjam2 PTPTN yang lain untuk bersama2nya dengan TIDAK membayar pinjaman PTPTN masing2.

Boleh baca apa yang dia tulis di atas perenggan demi perenggan kenapa dia buat gerakan di atas. Ada facebook dia yang korang boleh follow kalau berminat untuk bersama2 terlibat dalam gerakan boikot bayar pinjaman PTPTN.

Aku secara jujurnya memahami kenapa dia buat macam tue. Dan berharap gerakan dia akan menemui kejayaan sehingga membuatkan kerajaan tunduk ke atas tekanan pelajar.

Kilang kicap ‘botol arak’

Oleh Mohd Fadly Samsudin
Kuala Lumpur: Sebuah kilang memproses kicap bukan sahaja memaparkan logo halal yang tidak diiktiraf, malah bertindak ‘biadab’ menggunakan botol arak yang dikitar semula bagi menghasilkan produk keluarannya.
Bagaimanapun, perkara itu terbongkar selepas Pejabat Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (PPDNKK) Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (WPKL) yang diketuai Kamaruddin Mohammad Yassin bersama sembilan pegawai melakukan serbuan ke premis berkenaan di Taman Taynton, Cheras, di sini, semalam.
Difahamkan, botol yang diimport dari Thailand itu dibasuh di belakang premis yang kotor, malah proses menuang kicap ke dalam botol dilakukan secara manual pekerja tanpa menitik-beratkan soal kebersihan.

Pengarah PPDNKK WPKL Abu Samah Shabudin berkata, serbuan kira-kira jam 1.15 tengah hari itu dibuat hasil risikan selama dua bulan selepas aduan diterima daripada pengguna.
FotoPEGAWAI penguat kuasa PPDNKK WPKL memeriksa kicap diletakkan dalam botol arak yang dikesan di sebuah kilang di Cheras. Gambar kecil, kerja pemprosesan dalam persekitaran amat kotor.

“Pihak kami berjaya merampas sebanyak 2,000 botol kicap, 20,000 botol kosong dan mesin pemprosesan yang dianggarkan bernilai RM150,000.
Jika sokong, sila share. - DTF
Kredit: Dato' Tuan Ibrahim bin Tuan Man (Official)
Wahai anak-anak muda terutamanya anak-anak gadis jangan gemar makan ayam terutamanya kepak ayam yang menjadi kegemaran ramai, dengarlah pesananku ini.
Saya terpanggil untuk membuat catatan ini kerana ayam adalah kegemaran anak-anak muda zaman sekarang tanpa mengetahui bahayanya dan akibatnya anak gadis rakan sekerja isteri saya telahpun terpaksa menjalani 4 kali pembedahan membuang fibroid. Yang dahsyatnya setahun sekali pula tu. Keluarga mereka ingat setelah menjalani operasi pembedahan ianya akan sembuh tetapi hanya beberapa bulan kemudiannya fibroid tumbuh lagi.
Ini adalah kerana makanannya tidak lain lain tidak bukan adalah ayam, ayam, ayam. Dan ayamnya pula adalah ayam segera bukannya ayam kampung atau ayam hutan
Kenapa ayam segera bahaya?
Ini adalah kerana Hormon pertumbuhan (growth-hormone) ayam ataupun antibiotiknya, selalu disuntik pada bahagian sayap atau leher ayam. Sementara kaki Ayam adalah merupakan tempat menimbunnya "end product" antibiotik dan turunan "second hormonal" . Kerana itu kegemaran makan sayap ayam atau kaki akan serta merta menyebabkan pertambahan sekresi hormon wanita.
Akibatnya "second hormonal" itu akan terkumpul menjadi TOXIN yang kemudiannya akan bertukar menjadi karsinogen yang menyebabkan terjadinya kanser rahim, cervix dan payudara. Oleh kerana itu janganlah terlalu banyak makan “ayam” terutamanya bahagian sayap dan kakinya.
Tak percaya? Teruskanlah dan cubalah nasib anda.
Like · ·
KiniTV BM: Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming mendakwa Lebuhraya Pantai Barat bernilai RM5 bilion yang akan meng...
kinitv.com

Pas Bkt Sentosa


DNA sampel coklat Cadbury ada lemak babi (porcine) dikesan pada 27 Feb 2014......naper selepas 3 bulan......25 Mei 2014 baru di war-war, agak-agak sapa yang sengal celaka nii....
Wak rasa pelik, nampak sangat kalangan pegawai atau pengarah di JAKIM yang cuai atau melengah-lengah pemberitahuan nii......sepatutnya kalo memang sungguh ada kandungan babi telah dikesan.....beritahu awal, dah 3 bulan.....babi dah masuk perut, mana boleh tarik......
Sekarang baru nak riuh....kecoh untuk saman cadbury.....apa citer nii.....dah terang lag bersuluh....Antara produk terbabit ialah Hazelnut Cadbury Dairy Milk dan Cadbury Dairy Milk Roast Almond.
Lori babi lalu depan kereta kita semasa memandu, wak dah rasa nak termuntah ....inikan babi dah masuk dak perut, boleh giler babi memikirkan......sapalah pegawai yang tidak bertangungjawab nii, betoi kata depa..... memang celaka orang nii.....apa macam......ehemmmm
Like · ·

Tiada ulasan: