Khamis, 2 Januari 2014

MABUK PUNYA KENYATAAN....MANA ADA PULAK RAKYAT NAK GULING KERAJAAN DAN NAIKKAN BARANG...MANA ADA RAKYAT SUKA BARANG NAIK....NAK BODEK AGAK2....NAK BODOHKAN RAKYAT AGAK2...NAK TIPU RAKYAT AGAK2....NAK PUTAR BELIT AGAK2...NANTI HIDUP TAK BERKAT

'Himpunan lebih besar jika tiada tindakan k'jaan'

Dewan Pemuda PAS Malaysia mengancam untuk mengadakan satu perhimpunan lebih besar sekiranya kerajaan masih tidak melakukan sebarang tindakan menurunkan kenaikan kos sara hidup.

Ketuanya Suhaizan Kaiat berkata kehadiran 10,000 golongan anak muda ke perhimpunan di Dataran Merdeka pada malam tadi menunjukkan bahawa masyarakat yang mengalami kesempitan hidup kini tidak boleh lagi berdiam diri.

"Saya juga ingin menyatakan rasa yang sama, bahawa himpunan malam tadi adalah permulaannya.

"Jika kerajaan tidak berganjak dengan sikap degil dan tidak bertoleransi dengan rakyat, himpunan yang jauh lebih besar dari ini akan digerakkan," kata Suhaizan dalam kenyataannya.

Katanya, sikap yang ditunjukkan oleh para peserta perhimpunan di Dataran Merdeka itu juga menunjukkan golongan itu menghormati prinsip demokrasi dan tidak bertindak ganas untuk menggulingkan kerajaan seperti didakwa.

Tambahnya, ancaman yang timbul berhubung ancaman bom serta ribuan laporan polis oleh NGO pro-kerajaan juga tidak menghalang kemaraan kumpulan berkenaan untuk menyatakan bantahan mereka.

"Ancaman sebegitu tidak mampu melemahkan kebangkitan peserta terutama anak muda semakin bersemangat dan berani menyatakan sikap tanpa menghiraukan risiko yang bakal ditempuh mereka," katanya.

Menurutnya, ancaman seperti itu hanyala ketakutan golongan tersebut pada "bayang-bayang sendiri".

Sedangkan, kenaikan kos sara hidup itu berpunca dari kegagalan kerajaan mengurus tadbir negara dengan baik, dakwanya.

Perhimpunan tersebut masih tetap diteruskan semalam walau perdana menteri pada hari sebelumnya mengumumkan 11 langkah bagi mengurangkan perbelanjaan sektor awam, termasuk mengurangkan elaun keraian menteri dan timbalan menteri sebanyak 10 peratus.

Himpunan nafi hak majoriti rakyat



PESERTA Perhimpunan Guling Kerajaan dihalang oleh anggota polis semasa cuba memasuki kawasan pentas Dataran Merdeka, Kuala Lumpur malam kelmarin.



KUALA LUMPUR - Perhimpunan Guling Kerajaan yang berlangsung malam kelmarin menyaksikan golongan minoriti menafikan hak asasi kelompok majoriti yang mahu menyambut kedatangan tahun baru 2014, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.
Jelas beliau, selaku penduduk di negara yang mengamalkan prinsip demokrasi, golongan minoriti mempunyai hak untuk menyuarakan isi hati mereka, namun ia perlu dilaksanakan melalui saluran sewajarnya.
"Kelompok majoriti mahu bergembira, mereka mahu menyambut kedatangan tahun baru, biarkan mereka. Jika mahu berdemonstrasi, lakukan di lokasi berlainan dan jangan ganggu orang lain.
"Jika menyambut tahun baru pun tidak boleh, demokrasi apakah ini?," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis rumah terbuka Parti Progresif Penduduk (PPP) sempena tahun baru 2014 di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini semalam.

Rkyat msia dah agak...

Sambutan tahun baharu dicemari aktiviti maksiat
RSS Sinar Harian


Dikatakan wanita ini bersama kekasihnya sudah menginap di hotel bajet berkenaan sejak empat hari lalu.

Kesemua yang ditahan dalam operasi cegah maksiat sempena tahun baharu awal pagi semalam.

SUNGAI PETANI - Acara sambutan Tahun Baru 2014 di daerah ini disambut dengan cara sederhana berkonsepkan Islamik anjuran Majlis Perbandaran Sungai Petani Kedah (MPSPK) bertujuan mengajak remaja Islam mendekatkan diri ke arah matlamat hidup yang jelas seiring dengan tuntutan agama.

Bagaimanapun, saranan yang dilakukan pihak berkuasa tempatan itu hanya dipedulikan sebahagian kecil masyarakat yang menghayati nasihat menerusi forum agama yang diadakan di Dataran Zero Kilometer sedangkan sebilangan kecil lagi masih terjebak ke lembah maksiat.

Operasi cegah maksiat

Pegawai Agama Daerah Kuala Muda, Sheikh Radzi Abd Mutalib yang mengetuai operasi cegah maksiat berkata, sebanyak lima pasangan kekasih dicekup sekitar Sungai Petani manakala dua pasangan lagi dicekup di sekitar Gurun.

Operasi yang turut mendapat kerjasama 30 anggota penguatkuasa dari Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK), Cawangan Penyiasatan Khas Angkatan Tentera Malaysia, Pejabat Agama Daerah Kuala Muda dan Yan serta MPSPK itu juga mengesan empat individu didapati positif dadah.

Tukang urut kena cekup

Dalam sebuan yang dilakukan dekat sebuah motel berdekatan Taman Patani Jaya, seorang wanita Melayu berusia 32 tahun dipercayai tukang urut sedang melayan pelanggannya iaitu pemandu teksi dari Butterworth bukan beragama Islam berusia 52 tahun.

Ketika diserbu, lelaki warga emas berkenaan yang disyaki kekasihnya turut mengakui pernah ditahan dalam serbuan berlainan dengan pasangan sama di Pulau Pinang pada 2012.
Wanita tersebut yang diminta menjalankan ujian air kencing, disahkan positif dadah.

Sementara itu, sepasang kekasih berusia 26 dan 29 tahun yang dicekup, mengaku sudah berkahwin namun gagal mempamerkan dokumen pernikahan yang sah.

Mereka yang diambil keterangan secara berasingan oleh penguatkuasa kemudian gagal mengesahkan tarikh pernikahan setelah disoal siasat di lokasi berasingan.

Ujian air kencing ke atas kedua-dua pasangan kekasih tersebut, mendapati wanita berusia 26 tahun yang bekerja di sebuah pasaraya di Sungai Petani itu positif dadah.

Seperti suami isteri

Operasi kemudian diteruskan ke sebuah hotel bajet dekat Taman Ria Jaya mendapati sepasang kekasih sedang nyenyak tidur dalam keadaan berpelukan seolah-olah seperti pasangan suami isteri.

Pegawai Penguatkuasa Agama Daerah Kuala Muda, Zaiferi Zainul Abidin berkata, ketika pintu diketuk, bilik yang dihuni pasangan terbabit tidak berkunci.

“Anggota penguatkuasa yang membuat pemeriksaan mendapati, wanita dari Taman Sejati yang hanya berseluar dalam dan menyarungkan baju-T sedang berpelukan di atas katil bersama kekasihnya berusia 27 tahun dikatakan berasal dari Kelantan dan bekerja di Shah Alam.

“Apabila disoal siasat mendapati kedua-duanya bukan mahram dan mengakui sudah bermalam di bilik berkenaan sejak empat hari lalu,” katanya.

Katanya, kesemua enam pasangan (kecuali lelaki bukan beragama Islam) yang berada dalam keadaan bersekedudukan, bersembunyi atau bersama wanita bukan mahram ditahan mengikut Seksyen 9 Enakmen Kanun Jenayah Syariah (Kedah) 1988.

Menurutnya, hukuman denda RM2,000 atau penjara satu tahun atau kedua-duanya atau ditahan di rumah kebajikan selama tiga tahun boleh dikenakan sekiranya didapati bersalah.

Mak andam jalin hubungan terlarang

Menurutnya, operasi turut diperluaskan ke sekitar Gurun yang bertumpu di lokasi panas yang sering mendapat aduan penduduk. Dalam serbuan di sebuah hotel bajet mendapati pasangan sejenis yang dipercayai menjalinkan hubungan terlarang ditahan dalam operasi berkenaan.

Mak andam berusia 31 tahun dari Jitra itu mendakwa memiliki tiga buah butik pengantin dan baru sahaja selesai menyolek pelanggan yang akan menghadiri sebuah majlis makan makan.

“Dikatakan akibat letih, dia yang ditemani ‘kekasihnya’ terpaksa bermalam di bilik hotel tersebut berikutan mempunyai tugasan perniagaan lain keesokan pagi di lokasi berdekatan,” katanya.

Soal siasat kepada kedua-duanya mengakui menjalinkan hubungan terlarang itu sejak 2004.

Bagaimanapun, saringan air kencing juga mendapati, kedua-duanya positif dadah dan dibawa ke balai polis berdekatan untuk tindakan lanjut.

Dalam pada itu, katanya, beberapa pasangan yang ditemui dalam keadaan mencurigakan di beberapa lokasi panas turut diberi amaran oleh anggota penguatkuasa.

Potong Elaun Bukan Penyelesaian Holistik
Idris hj Ahmad
31/12/13

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan 11 langka bagi mengurangkan perbelanjaan sektor awam, termasuk mengurangkan elaun keraian menteri dan timbalan menteri sebanyak 10 peratus, berkuatkuasa 1 Jan 2014. Ia bukan satu langkah yang holistik, tetapi hanya bersifat untuk membendung kemarahan rakyat. Kita yakin yang menjadi mangsa ialah kakitangan awam.

Kakitangan awam akan terkesan dengan pengurangan bajet di sektor latihan dan elaun tuntutan perjalanan pensyarah yang membuat pemantauan guru- guru pelatih terutamanya. Bapa Menteri tidak berapa terkesan dengan langkah tersebut, berapa sen sahaja jika dinisbah dengan pendapatan pegawai kerajaan.

Semua ini gara-gara kerakusan dan kesombongan pemimpin kerajaan BN yang diketuai oleh Datuk Seri Najib yang tidak mengambil perhatian setiap teguran yang dibuat saban tahun oleh Ketua Audit Negara.

Rakyat mahu penyelesaian ini dengan mengadakan tender terbuka. Membasmikan nepotisme, kronisme dan korupsi ketika mengeluarkan tender kerajaan. Selagi perkara ini tidak dapat diatasi maka selagi itulah bebanan kewangan negara terpaksa ditanggung oleh rakyat. Sekarang rakyat bawahan perit, terpaksa mengikat perut pada tahun 2014. Semua gara-gara kerana silap memangkah di dalam PRU 13, tergoda dengan tawaran BRIM menyebabkan derita selama 5 tahun.

Najwa Latif nafi burukkan peserta himpunan Turun
  • Najwa Latif Najwa Latif
1 / 1
‘ITU tidak benar. Saya tidak ‘tweet’ sebegitu’. Demikian reaksi penyanyi yang terkenal dengan lagu ‘Cinta Muka Buku’,  Najwa Latif berhubung penyebaran mesej bergambar yang menyerupai akaun Twitter miliknya, semalam.

Mesej bergambar itu seolah-olah mendakwa peserta himpunan Turun di Dataran Merdeka semalam melakukan keganasan dan gangguan seksual.

Mesej bergambar itu dikatakan menjadi “viral” di laman sosial dan mendapat kritikan hebat daripada peminat dan peserta himpunan terbabit yang kesal dengan tuduhan liar tersebut malah ia turut mengaitkan seorang isteri pemimpin tertinggi negara.

Najwa atau nama sebenarnya, Imratul Najwa Abdul Latif mendakwa kenyataan yang dimuat naik dengan menggunakan laman mikro, Twitter menyerupai akaunnya itu dipercayai direka oleh pihak tidak bertanggungjawab dengan tujuan menjatuhkan reputasinya sebagai seorang artis yang berhijab.

Menurutnya, perkara itu disedari pada lewat malam semalam selepas membuat persembahan sempena sambutan ambang tahun baharu 2014 di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur.

“Itu tidak benar, saya tidak ada ‘tweet’ sebegitu, dan saya boleh katakan ia palsu. Setakat ini benda itu tiada dalam Twitter saya sendiri, jadi, saya rasa itu adalah palsu, ada orang lain edit, mungkin menggunakan perisian grafik komputer.

“Semalam, selepas saya buat persembahan di Dataran Merdeka anjuran DBKL dalam pukul 1 pagi saya perasan perkara itu,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online, hari ini.

Najwa turut menafikan terlibat dengan sebarang aktiviti selepas selesai membuat persembahan di Konsert KL New Year Countdown 2014’ anjuran Dewan Bandar raya Kuala Lumpur (DBKL).

“Saya memang berada di Dataran Merdeka kerana ada persembahan tahun baru. Cuma, saya tidak terlibat dengan apa-apa aktiviti selepas itu.

“Saya menyanyi pada jam 11.15 malam, ketika itu keadaan masih tenang lagi. Tiada apa-apa yang berlaku dan semua orang masih OK. Sekitar jam 11.40 malam saya sudah berada dalam kereta untuk balik,” katanya.

Biarpun perkara tersebut telah menjejaskan reputasinya, namun Najwa tidak berhasrat untuk membuat laporan polis dan sudah memaafkan pelaku tersebut.

“Setakat ini tiada (laporan polis) kerana saya sebelum ini pernah kena, apa pun berlaku saya maafkan.

“Apa pun Tuhan tahu, dan apa yang berlaku semalam, pengurus saya, kakak saya tahu. Tak perlu nak buat fitnah kerana ia boleh menjatuhkan imej orang lain juga. Jadi, berhentilah daripada buat perkara sebegitu,” katanya.

Mulanya polis dan DBKL membentuk pagar manusia menghalang pserta yg bergerak dari Sogo menuju ke Dataran Merdeka (DM). Bagi yg datang dari arah masjid negara tiada halangan, "pagar" yg dibentuk polis dan DBKL pecah sekitar jam 11.15, peserta berpusu2 menuju ke padang dimana konsert sedang berlangsung dan Najwa Latif sedang menyanyi, suara najwa latif tenggelam timbul antara tiupan vuvuzela dan laungan "turun-turun" dan sekali-sekala "reformasi". Kebanjiran peserta akhirnya melimpah ke padang sehingga muncul di layar besar (tak tau samada ada siaran langsung tv atau tidak) seketika muzik berhenti dan lampu2 pentas dipadamkan. 11.30 mlm pserta memenuhi keseluruhan padang DM. Beberapa peserta yg bertindak diluar batasan seperti melempar botol air kearah polis ditangkap, dikerumuni dan disoal siasat sebelum diserahkan kepada polis. sekitar jam 11.50 mlm datuk bandar mengambil mikrofon dan cuba membuat ucapan, apabila beliau menyebut "salam satu malaysia" peserta2 seperti hilang akal dan terus mem-boo ucapan beliau sambil menunjuk isyarat "thumbs down" beramai2, beliau habis berucap sekitar jam 11.59, dilangit kelihatan objek2 terbang (mungkin para-glyder) mungkin untuk membuat lintas hormat tetapi berpatah balik dan kemudian terus hilang. Bunga api kelihatan di kejauhan dan seterusnya Chekgu Bard dan anak2 muda mengambil alih acara dari tengah padang mengajak peserta menyanyi beramai2 mendesak "turunkan harga barang", ada yg lebih berani mendesak najib berundur. Malam yg manis, tiada keganasan, apatah lagi bom, hanya laungan rakyat yg marahkan pemimpin mereka yg tidak prihatin dengan masalah rakyat. Kesimpulannya rakyat menang malam ni dan tahniah utk semua yg hadir; yg tak mai tu memang caroiiii, lain kali jgn ponteng lagi.
Hohohohoh hoooo! HAPPY NEW YEAR RAKYAT MALAYSIA! Dikala engkorang dilayan seperti anjing dan hamba abdi kepada kera-kera jaan lemvuno, DIA telah meng 'order' air setan nak sambut Tahun Baru di Las Vegas! Kepada MACAI LEMVUNO, selamat menghambakan diri dan selamat terguling dengan BN=Barang Naik! Kah kah kah



Orang Islam walaupun tiada kerakyatan Malaysia patut dibantu

Persaudaraan Islam tidak mengenal batasan kerakyatan. Umat Islam yang menetap di Malaysia walaupun belum atau tidak mendapat kerakyatan Malaysia sepatutnya dibantu sama adilnya dengan rakyat tempatan sekiranya mereka ini miskin, daif dan memerlukan bantuan.

Sehubungan dengan itu Pertubuhan Anak Muda Islam (AMIR) sedang menjejaki keluarga yang miskin dan daif di Rembau termasuk mereka yang bukan rakyat tempatan, lebih-lebih lagi dengan harga barang dan kos hidup yang semakin meningkat tahun 2014 ini.

AMIR telah menjejaki satu keluarga miskin yang mempunyai 3 orang anak yang tidak bersekolah kerana tiada kerakyatan di DUN Kota yang memerlukan bantuan. Juga terdapat ibu tunggal dengan empat orang anak yang memerlukan bantuan kita.

Mereka yang ingin menyumbang sila salurkan ke akaun CIMB : 05010004140204 Muhammad Allif (Presiden AMIR)

Untuk PM atau maklumat lanjut di www.facebook.com/mynameispaan



ni baru betul punya guling..hehehehe

Pelajar universiti antara ditahan khalwat

SEREMBAN – Penuntut institusi pengajian tinggi (IPT) antara sembilan pasangan kekasih yang ditahan kerana berkhalwat dalam operasi cegah maksiat oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS) di beberapa hotel bajet sekitar Senawang, Port Dickson, Lukut dan Nilai malam kelmarin.
Ketika serbuan yang dijalankan pada malam sambutan tahun baru 2014 itu, ada segelintir daripada mereka memberi alasan tidak sempat balik ke rumah, malah terdapat juga pasangan perempuan yang masih terbaring di atas katil.
Kesemua pasangan berusia antara 20 hingga lewat 30 tahun itu ditahan dalam operasi yang dilakukan oleh 30 anggota dan pegawai penguat kuasa JHEAINS bermula pukul 12 tengah malam dan berakhir pukul 4 pagi.


TURUN isytihar himpunan satu kejayaan

Pengerusi Gerakan Turun Kos sara Hidup (TURUN) Azan Safar mengisytiharkan perhimpunan malam tadi sebagai satu kejayaan ekoran kehadiran seramai 10,000 ribu orang membanjiri Dataran Merdeka untuk membantah kenaikan kos sara hidup.

Azan berkata kehadiran ramai peserta pada malam tadi menandakan sokongan dan reaksi mereka terhadap semua kenaikan tersebut, walaupun pihajk berkuasa mengancam mengambil tindakan dan melaber acara tersebut sebagai perhimpunan haram.

"Tahniah Rakyat. Himpunan TURUN berjaya. Terima kasih buat seluruh rakyat Malaysia, dari orang kenamaan sehingga rakyat marhaen yang telah berhimpun secara aman dan bersurai sebaik tamat sambutan Tahun baru 2014.

"Tahniah kepada rakyat yang berjaya menganjurkan himpunan buat rakyat pada malam ini," katanya melalui sistem pesanan WahtsApp kepada Malaysiakini.
Beliau turut merakam penghargaan kepada pihak berkuasa yang memberikan kerjasama terbaik dalam memastikan himpunan malam ini berlangsung dengan aman.

Berdasarkan laporan, polis tidak membuat sebarang penahanan ke atas mana-mana peserta perhimpunan tersebut.

 


 




story of a convert sister Embracing Islam is not the end of our journey, but its beginning... I was baptized in the Roman Catholic Church. I also attended the first Holy Communion, but my family never went to church. In spite of that I grew up as a Christian who has always believed in the existence of God and pursued the truth. Many things in Catholicism were illogical to me, for instance the idea of the hereditary sin. When I was ten, I started going to a certain Christian church, where they answered some of my questions, even the one concerning the hereditary sin, which is not even mentioned in the original Bible at all. It means that children are always born clean, without sins, and there is no mediator between us and God (e.g. a priest who Catholics confess their sins to). In this church I learned a lot about respecting people, praying to God and trusting Him in everything, trying to do good not only to myself, but to other people as well, helping them, and always having a pure and honest heart as well as many other positive things. Everything started to change gradually when I spent a summer in Switzerland in a Muslim family. I went to Switzerland to improve my German before the school leaving exam. I observed the mutual relations in that family, the respect of the children to their parents, etc. It was a gleam on my journey to Islam. When I came back to Slovakia two months later, I borrowed an English translation of the meaning of the Quran from the church I attended at that time. Once I even read something in it, but I did not understand many things. Since I learned English and was good at it, I had conversation classes with Libyan students, who, of course, were Muslims. Once we discussed Islam and Muslims and then we would discuss the same topic in every class. I got more and more information about Islam and they improved their English. It was the Muslims who started giving logical answers to my unanswered questions. Later there was a day when I sensed a special pounding in my heart that pushed my forward showing me that it was the right time to embrace Islam as my religion and way of life and thus become one of these gorgeous people around me. I wanted to shout and tell the whole world what I was feeling then and have been feeling until now. I knew I would have to learn many new things, but everything new was fascinating and interesting to me. I was thankful to God for everything, for guiding me all my life and for giving me an opportunity to get familiar with various religions before I embraced Islam. Islam is the climax of my journey to the real truth. My “D” day was in December 1999. I had no problems with fasting, praying and wearing modest clothes. I did not have any difficulties with wearing a hijab (Muslim headscarf) either. I just tried it on once and since then I have been wearing it, alhamdulillah. Of course, I was afraid of the responses of my parents and my colleagues at work. I was sure that my parents would kick me out of the house or my boss would fire me. However, deep in my heat, I was convinced that whatever happened, it was God’s will and He alone would take care of me because He alone knew what the best was for me. I was thankful for all that. Thanks God, my parents and my colleagues at work accepted me without problems. It is very important to trust God completely because He knows what is inside us, what we are thinking about and how much we ask Him sincerely and trust Him. He alone always helps us because He knows what the best is for us. Embracing Islam is not the end of our journey, but its beginning. We have to try to get as much information as possible and do our best to be good Muslims. About a year after embracing Islam, I met my husband who I have been thankful to God for. We understand each other perfectly, he is an understanding and patient man who I learned a lot about Islam from. He also taught me how to practice Islam in real life. He taught me to be patient, to accept my faults, to be happy because of small things, not to grieve because of worldly problems, and to be thankful to God for everything. I have never regretted choosing him for my husband, even though we did not know each other that much. He proposed marriage to me on the third day. We only knew each other from the distance. But I knew he was the right one for me because I was feeling a pounding, similar to that which I felt when I embraced Islam. A few months after our marriage, my husband graduated and we were supposed to go to my new home, to Kuwait. A few weeks before his graduation, my husband’s family came to Slovakia and we spent the time together. They are really nice people and they accepted me with an open heart. In Kuwait I attended several lectures of well-known scholars, such as Yusuf Estes from the USA, organized by the Islam Presentation Committee in Kuwait. I also attended classes on Islam there. I learned the most about Islam in Kuwait and my husband’s family was really helpful. Islam is the way of life for them. My husband and I agreed on having a baby somewhat later because I was quite young and wanted to learn more about Islam first as well as about the life in Kuwait and their language. I thought I would never manage my life with a child. Now I know I was wrong. I managed it, but it took a little more time. God gave us a wonderful child, a daughter called Aisha, who is the fulfillment of our life, our mutual love and our love to God. I always thought I would have a feeling showing me that I should have a child. However, God “surprised” us and showed me that He only knew the right time for anything in one’s life. We have been very thankful for that until now. In conclusion I would like to say that we should let God lead our lives and trust Him. He knows what is right for us and we should be thankful to Him for everything. We should be good Muslims, praise Him, remember Him ceaselessly and not only in need. May God give us enough strength to remain on the straight path. Ameen!. Imaan
Tak habis2 dgn niat ingin memperbodohkan melampau..tetapi rakyat lebih cerdik..hanya segelintir minoriti shj yg mudah terpedaya..
Adakah aku miss ucapan tahun baru dari Dato' Seri Najib Tun Razak semalam ?? Rasanya macam tak ada... kalau tak silap beliau sepatutnya berucap dari pentas di Ambang 2014 di Dataran Putrajaya tapi cuma kelibat Dr Mahathir & Dr Hasmah je yang ada... ~ Gambar sebagai pengubat rindu tak dpt dengar ucapan tahun baru Najib..
Tak mooo bukak mata lagi..????
2014 TAHUN SENGSARA RAKYAT... Inilah realiti yang terpaksa dihadapi rakyat Malaysia bermula 1 Januari nanti... ketika rakyat digesa bersyukur dgn apa yang ada, pemimpin & kroni terus mencukur kekayaan negara... ketika rakyat diseru berjimat, penguasa & elitis politik terus merembat... disaat rakyat terpaksa ikat perut, pemerintah masih lagi boleh bergembira membuncitkan perut... Keluar kenyataan dari menteri berbau longkang meloyakan... terpancul nasihat bijak pandai kangkung, sebusuk pekung... berkata ngo pemerintah, terhidu bau sampah menyebabkan termuntah... makin banyak mereka bercakap, makin menyakitkn hati rakyat..

BUKAN UMNO, BUKAN POLIS, BUKAN BN...



sengaja atau ???

PDRM Mohon Maaf Gara-Gara Muat Turun Gambar Palsu Anggota Polis Cedera Dalam Perhimpunan TURUN Semalam... Gambar Tersebut Turun Di Kongsi Macai Macai Umno....


10 JENIS MAKANAN PEMBAKAR LEMAK

1. Oat: Bukan sahaja rasa hebat tetapi juga mengurangkan rasa lapar anda. Oat mengandungi serat yang membantu dan menstabilkan tahap kolesterol.

2. Telur: Telur adalah sumber-sumber yang kaya dengan protein dan rendah kalori. Telur membantu kita untuk membina otot-otot dan membangunkan kolesterol baik.

3. Epal: Epal diperkaya dengan antioksida dan lain-lain makanan tambahan. Paling penting ia mengandungi Pectin yang membantu mengurangkan sel-sel lemak dalam badan.

4. Hijau cili: Cili hijau mengandungi Capsaicin yang dapat membangunkan pertumbuhan sel-sel badan dan membakar kalori di dalam masa yang cepat.

5. Bawang putih: Bawang putih mengandungi Allicin yang mempunyai sifat-sifat anti-bakteria membantu kita untuk mengurangkan lemak dan membuang kolesterol yang tidak baik.

6. Madu: Madu adalah yang terbaik untuk membakar lemak. Tambah madu dalam air suam dan mengambil setiap hari pada awal pagi.

7. Teh hijau: teh hijau adalah yang paling berkesan yang membantu anda untuk menurunkan berat badan. Ia mengandungi antioksidan yang membantu dan menstabilkan berat badan kami.Mengambil setiap hari 2 cawan teh untuk hasil yang lebih baik.

8. Rumput gandum: Ia meningkatkan metabolisma kita dan membantu mengurangkan lemak.

9. Tomato: Tomato membantu kita untuk membakar lemak di dalam masa yang cepat. Ia juga membantu kita untuk menjauhkan diri daripada kanser. Jadi mengambil tomato dalam diet anda dengan kerap.

10. Gelap coklat: Coklat gelap mengandungi flavonoid, sifat-sifat anti-radang yang membantu mengurangkan paras kolesterol dalam darah. Ia meningkatkan pertumbuhan serotonin dalam darah dan juga membakar lemak.
 

Tiada ulasan: